Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 17 Maalis 2013 19:30

Kokeilin tässä uuden reppuni maharemmiä. Oli himpun verran pitkä. Täytyy harkita, josko lyhentäisin toista remmiä, jolloin siitä voisi olla jotain hyötyäkin. Tuollaisenaan se ei kyllä tue yhtään, kun kireimmilläänkin se jää roikkumaan. Ei ole taidettu Jääkärireppua tarkoittaa tällaisille rääpäleille. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 19 Maalis 2013 21:30

Aiemmin tässä ketjussa on keskusteltu naistenpäivästä. No nyt oli Minna Canthin päivä, joka samalla oli tasa-arvon päivä.

(Sen kunniaksi katsoin alastomia miehiä saunassa elokuvassa Miesten vuoro :P )
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Maalis 2013 14:35

Johanna Raunion legendaarinen Päiväkahvimies-video VHS:n muodossa on lähtenyt digitoitavaksi ja päätyväksi facebookiin (ja ehkä youtubeen samalla) :keijotäpinä:

Lisää infoa seuraa.
:juoni:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 12:43

Pascal Lemoix kirjoitti:Aiemmin tässä ketjussa on keskusteltu naistenpäivästä. No nyt oli Minna Canthin päivä, joka samalla oli tasa-arvon päivä.

Näitä outoja teemapäiviähän näköjään riittää. Joulukuussa mm. kansainvälinen orgasmin päivä, ja lokakussa kansainvälinen kananmunapäivä. :töktök:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 21 Maalis 2013 13:37

Ei mun mielestä naisten ja tasa-arvon päivät kuitenkaan ihan samaa luokkaa ole kuin kananmunan tai orgasmin päivät. :keijo:

Kyllä mun mielestä erilaiset päivät puolustavat paikkaansa sillä, että ne yleensä lähtevät jonkun tahon tarpeesta nostaa keskitetysti esiin tiettyä asiaa ja järjestää siihen liittyviä tapahtumia. Olisihan se kiva, jos maailmassa kaikki asiat (esim. tasa-arvo) olisivat esillä joka päivä, mutta arki on yleensä tasaisen harmaata ja siihen hukkuu.

Tokikaan mä en erityisesti kaipaa kananmunan päivää, mutta jotkut muut noista ovat ihan kivoja olemassa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 15:11

Mun mielestä maailma olisi kyynisempi ja kylmempi ilman erilaisia päiviä.
Vaikka sitten ilman kananmunapäivää :keijo:
Jos ei se itse liikuta, niin saa siitä ainakin hetkeksi hymyn ja vähän iloa. Se, miten syvällisesti lähteä pohtimaan sen syvempää olemusta ei ehkä ole tarkoituksenmukaista. Jollei sitten ole kananmuna-alalla, jolloin se ehkä on.
Toisekseen, eihän noista yhdestäkään päivästä ole kenellekään haittaa. :keijo:

Hyvää maailman runouden päivää ja kansainvälistä päivää rotusyrjinnän poistamiseksi!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 15:14

Taas näitä runopäiviä. :eijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 21 Maalis 2013 15:16

Samaa mieltä, varsinkin tuo että eihän niistä päivistä kenellekään haittakaan ole. Olkoonkin, että osa niistä vaikuttaa "turhilta", mutta ne on juuri sellaisia pieniä yksityiskohtia, jotka värittävät arkea.

Tosiaan, runouden päivä! :superhymy: Miten niin taas?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 15:37

Aina silloin tällöin "turhuuskin" voi olla paikallaan.

Musta on vaan virkistävää miten on erilaisia päiviä :superhymy:

Mikä vika runoudessa?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 21 Maalis 2013 15:40

Sille on enämmän päiviä kuin kuvataiteelle. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 15:44

Kibaya kirjoitti:Mikä vika runoudessa?

marenkienkeli kirjoitti:Sille on enämmän päiviä kuin kuvataiteelle. :keijo:

Niin. :nirppa:

Mun tavaramerkikseni on vähän muodostunut vastustaa a) teemapäiviä ja b) runoutta, vaikka varsinaisesti mulla ei ookaan mitään kumpaakaan vastaan. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 15:48

Niin, runoudelle on yksi päivä, kun kuvataiteelle ei yhtään :keijo:

Kuvataiteilijat ystävineen eivät ole olleet tarpeeksi aktiivisia oman päivänsä eteen :keijo:
Kai siihenkin joku protokolla on miten sen päivän saisi omalle asialleen. Ehkä sitä pitää anoa jostain kalenterivirastosta?

IMO runoilijoiden/kirjailijoiden päivät eivät ole runouden tai kirjallisuuden päiviä. :sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 15:50

Kibaya kirjoitti:Niin, runoudelle on yksi päivä, kun kuvataiteelle ei yhtään :keijo:

Kuvataiteilijat ystävineen eivät ole olleet tarpeeksi aktiivisia oman päivänsä eteen :keijo:
Kai siihenkin joku protokolla on miten sen päivän saisi omalle asialleen. Ehkä sitä pitää anoa jostain kalenterivirastosta?

IMO runoilijoiden/kirjailijoiden päivät eivät ole runouden tai kirjallisuuden päiviä. :sori:

Ainakin kaksi päivää on. :soosoo:
Runon ja Suven päivä ja sitten on tää huominen kansainvälinen runopäivä on eri asia. :soosoo:

Edit. Ja osaan näköjään osaan kieliopin. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 15:54

:läps:
No kaks päivää.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » To 21 Maalis 2013 16:03

Eihän tällaisille päiville ole mitään yhtä yksittäistä tahoa, joka niistä päättäisi, joten päällekkäisyyksiä saattaa olla. Maailman runouden päivä on UNESCOn keksintöä ja ainoastaan suomalaisista kalentereista löytyvä Runon ja suven päivä taas yksittäisten henkilöiden aloitteesta keksitty juttu. Ehkä jonkun kuvataiteen ystävänkin kannattaisi olla sitten yhteydessä johonkuhun ministeriin, joka ottaisi asian hoitaakseen...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Maalis 2013 23:54

Mut kimpattiin (=kaapattiin) tänään.
Tai eilen.
En päässyt enää illalla kotiin, joten päädyin meidän porukoille. Ilman lisäkamoja, jotka ovat olennainen osa edes jonkinlaisia yöunia. Nyt heräilin parin tunnin välein huonoihin asentoihin ja jännitystiloihin.

Sen lisäksi vietin päivän Tuusilassa ja kotiinpaluun jälkeen piipahdin vielä teatterillakin.
:keijoei:

Teatterilla piipahtaminen oli hyvä.
Muutama päässä pyörinyt asia sai vahvistusta ja totesin tehneeni tähän tilanteeseen oikeita päätöksiä.
Olen näiden päätösten suhteen vähän kriiseillyt, mutta en enää.
Kriisin hälvettyä ympäriltä, aloin jännittämään huomista :hullu: :sekopää:

Muutoin on kuitenkin todettava, että nyt on ollut vähän liian menevää osastoa. Vaikka olenkin kaivannut enemmän "elämää" hiljaisuuteen, niin tämä on ollut liikaa.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » Ma 25 Maalis 2013 22:38

Sain töitten jälkeen ruusun ja vastapaistetun banaanipiirakan :hullu: . On se kiva, vaikka välillä mulla onkin epätoivon hetkiä sen ihmisen suhteen. :hymyhali: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 29 Maalis 2013 18:47

Pitkäperjantain kärsimysnäytelmä - lenkki koiran kanssa. Kolme henkeä ja koira. Kaksi kävelee edellä ja yksi perässä koiran kanssa. Opetetaan koiralle, että se ei saa kulkea edellä. Hyvin alkumatkasta Mieheke sanoi, että menkää vaan edelle. Minä sanoin, että mua ahdistaa, en halua päästää koiraa selkäni taakse. :ahistus: Mutta h***etti sentään, silti käveltiin noin parin kilometrin lenkki. :ahistus: Mulla jatkuvasti puristava tunne rinnassa. Asiaa ei yhtään auttanut tuo pikku pirulainen, joka läähätti takana ja muistutti siten olemassaolostaan. V***u! En suostu enää ikinä tuollaiselle lenkille! :pillitys: (Ja tämän kyllä kerroin Miehekkeelle itkien lenkin jälkeen.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 29 Maalis 2013 20:13

Tekikö se koira sulle mitään? Eikö tästä kannattaisi muistaa ahdistuksen sijaan mieluummin se, että koiran kanssa pystyttiin tekemään 2 km lenkki ilman, että se olisi tehnyt sulle mitään pahaa?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 30 Maalis 2013 16:04

Siis onko se koira käyny aiemmin kiinni vai onko marengilla koirapelko? Jää minulle hämärän peittoon miksi ahdistaa, mutta silti :paijaus: marengille. Ei se ole yhtään kiva, jos kurkkua kuristaa.

Minun pääsiäiseen liittyy erilaista koiranelämää. Kävin miesten mukana metässä pyörähtämässä, kun siellä on niin hieno keli. Kun toiset teki polttopuita hakkuuaukealla, mie kiertelin pitkin moton jälkiä ja mukana ollut koira kulki minun matkassa. Kun ottaa huomioon kuinka kiintynyt se on isäntäänsä, tuli lämmin olo, kun koiruus halusi seurailla minua. Kuulun sen laumaan. Nyt se kuorsaa hiljaa kerällä tuossa vieressä sohvalla, havunneuloja karvahousuissaan.

Täytyy muuten sanoa, että nettikaupat on petollisia. Tarkoitus oli tilata kaksi kirjaa, mutta tilasinkin yhdeksän. Hups. Paikallisia kirjakauppoja laajemmat valikoimat ja halvemmat hinnat houkutti. Kirjojen tultua "joudun" käymään askarteluliikkeessä ostamassa pastelliliituja, niin pääsee opaskirja käyttöön. Harrastekirjoja voisin ostaa vaikka parilla tonnilla, kiinnostavia aiheita riittää.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 31 Maalis 2013 15:26

Eipä se koira mulle mitään kovin pahaa ole tehnyt. Tällä kyläilyllä ei edes enää hypännyt kertaakaan päälle, vaikka nuorempana sitä tavatessa tekikin. (Ja koko lenkin aikana ei edes päästetty sille etäisyydelle, että olisi voinut edes koskea, jos olisi sille päälle sattunut.) Mä en vaan pysty luottamaan koiriin. Peto mikä peto. Ja petoa ei mielellään päästä selän taakse. Helpompi puolustautua, jos peto ei ole takana.

Lyyra kirjoitti:Eikö tästä kannattaisi muistaa ahdistuksen sijaan mieluummin se, että koiran kanssa pystyttiin tekemään 2 km lenkki ilman, että se olisi tehnyt sulle mitään pahaa?

Tottakai kannattaisi. :keijo: Mutta eipä se ole kovin helppoa, kun kyse on primitiivesestä pelosta. Ei siinä järkiajattelu auta. Ja mistä mä voin tietää, jos koiran päässä seuraavalla reissulla napsahtaa. :sori:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 31 Maalis 2013 16:38

Marenki, tuskin se koira napsahtaa, jos sillä on noinkin järkevät kouluttajat. :sori:

---
Eikö nämä pyhät vois jo loppua? :kops:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 31 Maalis 2013 16:54

Pelko on pelko. Järki on siinä kaukana.
Munsta on kuitenkin hienoa miten Marenki on kestänyt tuon hirvittävän lenkin.

En kyllä olisi itsekään innoissani lenkistä jossa koira kävelee selän takana. Enkä mä edes pelkää koiria, mutta mua inhottaisi se tunne mikä tulee, kun jotain on selän takana. Mähän saatan pysähtyä ihan arkiliikenteessäkin ja antaa nopeammille tietä, kun inhottaa ne selän takana hiipivät ihmiset.
Enkä tykkää jos istuessa mun selän takaa pääsee kulkemaan. Sen vuoksi pyrinkin istumaan niin, että takaani kuljettaisi. En pidä siitäkään, että istun selkä ovelle. Pystyn siihen kyllä, mutta jatkuvasti on epäilyttävä olo ja vähän epävarma. Kyllä, pyrin tarkkailemaan ympäristöä aika paljon.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 31 Maalis 2013 22:40

Voin kyllä lähteä lenkille esimerkiksi Miehekkeen ja kyseisen koiran kanssa. Mutta ikinä enää en halua kävellä edellä. :tilt: Kyllä minä sen verran pienen pientä pelkoa kestän...

Tajusin tässä yhden asian. Osasyy siihen, että en tykkää käyttää tietokonettani työpöytäni ääressä vaan sohvalla, on työpöydän sijainti. :lanppu: Käytännössä koko kämppä on selkäni takana. Ilmankos sohvalla on kivempi olla - kukaan ei voi tulla selän taakse. :keijo: (En olisi tätä ihan heti tajunnut ilman Kiban edellistä viestiä. Kiitos Kiba! :hymyhali: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Huhti 2013 21:05

Hyvää valtakunnallista taidon ja käsityön viikkoa :keijoi:lle.
:kvatti:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa