Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 18 Loka 2011 19:46

Damn, olen pannut merkille että viime viesteissäsi olet usein aloittanut kirjoittamaan positiiviseen sävyyn ja jostain nurkantakaa on hiipinyt loppuun surullinen hymiö.
Toivottasti et anna sen lopun notkahduksen viedä ilon värejä mukavista kokemuksista, vaan että sinulle jäisi hyviä muistoja.
Ne on tärkeitä ja todellisia.

Ja Pascalille varovaisesti ehdotan harrastusta, jos koet että paikkaat tylsistyneisyyttä tavaraa ostamalla.
Työväen opistossa esimerkiksi on kaikenlaista tarjolla. Luennoista ja yhteisretkistä leivontaan ja nikkarointiin.

Itselleni suosittelisin nukkumista. Liian paljon kaikkea päässä pidettävää ja tehtävää. Liian vähän unta.
Lepo vaan kaikki!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 18 Loka 2011 21:14

Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.

Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » Ti 18 Loka 2011 23:12

Kyllä mä koitan niistä hyvistä hetkistä nauttia ja jää niistä hyvät muistot. Usein vaan jälkeenpäin kotona itsekseen ollessa iskee ahdistus, kun hauskan hetken jälkeen palaakin takaisin tylsään ja ankeaan elämään. Kotona ollessa hyvin usein minua masentaa. Mutta en tietenkään voi koko aikaa olla muualla paikoilemassa tai sen takia olla seurassa, etten kestä itseäni/ajatuksiani. Mutta kyllä se kotona olokin on pikkuisen helpottanut, pahin ahdistuskausi on mennyt ohi ja useammin on hyvä, kuin paha olo. Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut liikaa asioita ja olen joutunut kokemaan liikaa, sekä henkisellä, että fyysisellä puolella. Toivottavasti vastaavaa ei enää ikinä tapahdu.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Loka 2011 07:44

Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.

Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.


Jotkut eivät tarvitse tähän jälkimmäiseen edes sitä tunnetyötä. Tekevät sitä luonnostaan helposti.

Mutta pvi:n ehdotusta kannatan. Jotain työn oheen, jolla ei ole mitään tekemistä työlaadun ja olemuksen kanssa. Sitä kautta saa jaksamista, mutta sen pitää olla itselleen mieleistä.

Tosin, sekin voi käydä raskaaksi. Kuten on tullut huomattua. Tänään piti olla vapaailta ja aikaa siivota koti. Eipäs vaines olekaan. Olin autuaana unohtanut kevätnäytelmän treenien alkavan nyt. Tänään. Ja huomenna. Perjantai-sunnuntai on syysnäytelmän esitykset ja maanantaina taas laulukabaré. Että vapaapäivä siirtyikin ensi viikon tiistaille.
Mutta laulukabaré on :sydän:
Vaikka miten tiukkaa olisi, niin sen voimalla jaksaa porskuttaa kaiken muun. Miksi? Koska siellä on vahvoja onnistumisia. Laulupelon voittaminen on niin energisoivaa ja laulussa onnistuminen kantaa pitkälle. Se myös haastaa uudella alueella, joka on mulla vähän epämukavuusaluetta.
"Harjoittele ensi kerraksi heittäytymään tunteisiin." :isosilmä: Hah. Hah.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 19 Loka 2011 11:05

damn kirjoitti:Kyllä mä koitan niistä hyvistä hetkistä nauttia ja jää niistä hyvät muistot. Usein vaan jälkeenpäin kotona itsekseen ollessa iskee ahdistus, kun hauskan hetken jälkeen palaakin takaisin tylsään ja ankeaan elämään. Kotona ollessa hyvin usein minua masentaa. Mutta en tietenkään voi koko aikaa olla muualla paikoilemassa tai sen takia olla seurassa, etten kestä itseäni/ajatuksiani. Mutta kyllä se kotona olokin on pikkuisen helpottanut, pahin ahdistuskausi on mennyt ohi ja useammin on hyvä, kuin paha olo. Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut liikaa asioita ja olen joutunut kokemaan liikaa, sekä henkisellä, että fyysisellä puolella. Toivottavasti vastaavaa ei enää ikinä tapahdu.

Toivotaan parempia aikoja!
Kuulostaa hyvältä, että osaat hakeutua ihmisten seuraan ja tajuat, että myös kotona olisi hyvä osata olla. Järki on tallella vaikka elämä on heittänyt jotain epämiellyttävää.
Koti ja ihmisten seura on molemmat sinun elämää. Se hyvä ja rentouttava kuuluu sinun elämään.
Sydän ja rutistus sinne sinulle.

Ja hämmästelen täällä kuinka Kibsukka ehtii tehdä noin paljon? Tehonainen. Haluan kyllä joku päivä tulla katsomaan esityksiä, kun tässä on saanut vähän niinkuin myötäelellä prosesseissa.

Mä koitan saada tänäön vähän siivottua ja pitää itseni säädyllisesti puettuna, sillä lämmitysjärjestelmänhuoltosedät tai -pojat tulevat ilmaamaan pattereita.
Lisäksi puuhaan orgaanisen kemian kotitenttiä... Toistaiseksi ongelmia on tullut resonanssimuotojen kanssa. Mulla on kaksi oppikirjaa, joissa näistä asioista kirjoitetaan ihan eri tavalla. Opettajan suositteleman kirjan vanha painos on hyvin epäselvä... En tiedä mitä tehdä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Loka 2011 11:21

Pvi kirjoitti:Ja hämmästelen täällä kuinka Kibsukka ehtii tehdä noin paljon? Tehonainen. Haluan kyllä joku päivä tulla katsomaan esityksiä, kun tässä on saanut vähän niinkuin myötäelellä prosesseissa.



Siinäpä se onkin.
Mietin välillä itsekin, että miten mä oikein ehdin. Nytkin siis oikeasti olen töissä tässä samalla, mutta täällä on aika hiljaista. Ja hemmetin huono sisäilma, joten pään sisällä ei liiku mitäänkään.

Päivät on kyllä aika aikataulutettuja. Herään viim. 04.30, lähden töihin 5.48 junalla, olen töissä 7-määrittämätön aika. Jonka jälkeen on vaihtoehtoina suuntana keskusta ja kutistamo tai toinen suunta ja teatterikoiran pissatus. Molemmista kuitenkin sitten täytyy singahtaa teatterille harjoituksiin/esitykseen/johonkin kokoukseen... Kyllä sekin työstä käy.
Kotona olen viimeistään puol kymmenen ja kävelen suoraan nukkumaan.
Välistä vähän väsyttää, mutta on se hyvä ettei pimeällä ole mahdollisuutta vaipua sinne joka syksyiseen masennukseen.

Katsojat olis jees. Sipoolaiset liikkuu ilmeisesti vähän heikommin ja olisi kiva jos meillä olisi silmäpareja tuijottamassa. Miehet olis jees :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 19 Loka 2011 11:29

Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.

Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.


:femmat:

Toisaalta tunteet ovat siitä huolimatta omia ja tunteista voi tehdä sisäisen voimavaran, vaikkei niitä ulospäin näyttäisi. Yksi tuttu sanoi, että tunne on kuin vieras, joka koputtaa ikkunaan. Jos et päästä sitä sisään, se koputtaa koko päivän. Vaan jos avaat ikkunan, se tulee sisälle, mutta häiritsevä koputus lakkaa ja tunne jää sisälle hyödylliseksi tuttavaksi.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 19 Loka 2011 18:20

Halusin vaan sanoa että Pvilla on aina niin ihanan empaattisia kommentteja ihmisten asioihin. :hymyhali:

Ja muillekin :hymyhali: tai :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 19 Loka 2011 19:11

Kibaya kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.

Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.


Jotkut eivät tarvitse tähän jälkimmäiseen edes sitä tunnetyötä. Tekevät sitä luonnostaan helposti.



Mutta etkös sä tee kahta eri tunnetyötä? Hoitoala ja teatteriala. Molemmissa kajahdetaan, jos tekee yhtäkin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 19 Loka 2011 20:53

L-S kirjoitti:Halusin vaan sanoa että Pvilla on aina niin ihanan empaattisia kommentteja ihmisten asioihin. :hymyhali:



:femmat:

Joo, tulee itsellenikin parempi mieli. :hymyhali:

Ja vielä varmuuden vuoksi kaikille :paijaus:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » To 20 Loka 2011 06:33

Heräsin aamulla ja löysin täyden maitomukin mikrosta. :friikki: Ei mitään havaintoa, miten se on sinne joutunut.
Eikä mitään muistikuvaa, että olisin eilen aikonut kaakaota juoda missään vaiheessa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Loka 2011 08:07

Pascal Lemoix kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.

Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.


Jotkut eivät tarvitse tähän jälkimmäiseen edes sitä tunnetyötä. Tekevät sitä luonnostaan helposti.



Mutta etkös sä tee kahta eri tunnetyötä? Hoitoala ja teatteriala. Molemmissa kajahdetaan, jos tekee yhtäkin.


No, periaatteessa.
Hoitoalalla mun ei tartte kuin yrittää tukahduttaa. Mun roolissa ei voi ottaa tunteilla kantaa. Hoitajien taas on tehtävä eri tavalla. Tietenkään kummankaan roolissa ei asioita voi ottaa henkilökohtaisesti ja aina ei kannata antaa tunteiden vaikuttua mitenkään hoidossa, että sinänsä omat tunteet joutuu usein tukahduttamaan tällä työpaikalla.

Teatterilla taas näyttämön puolella tunnepurskahtelut on hyvästä. Mitä tunteikkaampi tietyllä tapaa osaa olla, niin sen parempi. Siis ilmaista niitä tunteita ymmärrettävästi. Siinä ei voi kyllä kajahdella, eikä missään nimessä hautoa niitä (ellei se sovi rooliin).

Tunteet :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 20 Loka 2011 08:27

Kibaya kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.
Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.

Jotkut eivät tarvitse tähän jälkimmäiseen edes sitä tunnetyötä. Tekevät sitä luonnostaan helposti.

Mutta etkös sä tee kahta eri tunnetyötä? Hoitoala ja teatteriala. Molemmissa kajahdetaan, jos tekee yhtäkin.

No, periaatteessa.
Hoitoalalla mun ei tartte kuin yrittää tukahduttaa. Mun roolissa ei voi ottaa tunteilla kantaa. Hoitajien taas on tehtävä eri tavalla.

Mää luulin, että sää oot just hoitsu. Etkös sää olekaan hoitsu? Mikä sää sit oot?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » To 20 Loka 2011 20:48

Suvi kirjoitti:
L-S kirjoitti:Halusin vaan sanoa että Pvilla on aina niin ihanan empaattisia kommentteja ihmisten asioihin. :hymyhali:



:femmat:

Joo, tulee itsellenikin parempi mieli. :hymyhali:

Ja vielä varmuuden vuoksi kaikille :paijaus:

:hymyhali:

Olen todennut, että en halua elää maailmassa missä ei olisi kiltteyttä ja lempeyttä. Niinpä päätin, että minun ei tarvitse karsia niitä puolia itsestäni. Näitä puolia toteuttaessa sitä saattaa kohdata hyväksikäyttöä tai sitä valuttaa itsestä liikaa ja uuvahtaa, mutta haluan oppia tavat jolla voisin välttää nämä sudenkuopat.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 21 Loka 2011 16:39

Pvi kirjoitti:Olen todennut, että en halua elää maailmassa missä ei olisi kiltteyttä ja lempeyttä. Niinpä päätin, että minun ei tarvitse karsia niitä puolia itsestäni. Näitä puolia toteuttaessa sitä saattaa kohdata hyväksikäyttöä tai sitä valuttaa itsestä liikaa ja uuvahtaa, mutta haluan oppia tavat jolla voisin välttää nämä sudenkuopat.


Jos ja kun löydät tavat välttää sudenkuopat, niin olisi kiinnostavaa kuulla niistä. Itselläni ei sudenkuoppien pelon takia rohkeus riitä olemaan niin myötätuntoinen, kuin haluaisin olla. Miten voisi kasvattaa niin suuren sydämen, että se pysyisi riittävän suurena, vaikka siitä nakerrettaisiin välillä paloja?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 21 Loka 2011 17:43

Lasketaanko myötätuntoa, jos sitä ei näytä? :tilt: Itse olen varmaan usein mielessäni myötätuntoisempi kuin mitä näkyy ulospäin tai mitä tulee välitetyksi muille. Helppohan se on mielessään miettiä kaikenlaista, mutta toinen juttu osoittaa se muillekin. Mutta ainakin siinä tulee suojelluksi itseään.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 21 Loka 2011 18:17

Sikäli en L-S:nä olisi huolissani empatian näkyvyydestä, että mielestäni L-S on empaattisimpia ihmisiä, joita tiedän - ainakin sellainen vaikutelma on tullut fordella vuosien saatossa. Ja se empatia vielä yhdistyy sellaiseen fiksuun objektiiviseen tapaan ilmaista se, mikä tekee siitä vielä hyödyllisempää.

Tuntuu, että jotkut ovat parempia auttamaan muita antamalla käytännön neuvoja, toiset antamalla tunnetason ohjeita, kolmannet kuuntelemalla ja neljännet yhdistelemällä näitä kaikkia ja viidennet vielä jollain eri tavalla. Kaikkia näitä empatian ilmaisemisen lajeja tarvitaan. Liian avoimesti näytettävässä myötätunnossa on ehkä se vaara, että se menee vaivaannuttavan imelyyden ja epäuskottavuuden puolelle.

Ja sanotaan vielä, että forden porukka on kyllä kauttaaltaan keskimääräistä myötätuntoisempaa, ainakin jos ajattelee vertailun vuoksi nettiyhteisöjä ylipäänsä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 21 Loka 2011 18:28

päivänpolttaja kirjoitti:Sikäli en L-S:nä olisi huolissani empatian näkyvyydestä, että mielestäni L-S on empaattisimpia ihmisiä, joita tiedän - ainakin sellainen vaikutelma on tullut fordella vuosien saatossa. Ja se empatia vielä yhdistyy sellaiseen fiksuun objektiiviseen tapaan ilmaista se, mikä tekee siitä vielä hyödyllisempää.


Kiitos tästä näkemyksestä. :hymyhali: Mutta ehkä sitä myötätuntoa on fordella helpompi näyttää, en tiedä tuleeko se aina muissa arkipäivän tilanteissa ja keskusteluissa niin hyvin esiin. Mutta ei sitä tietysti aina kannatakaan tai voi. Paras miettiä vaan.

Siitä olen samaa mieltä, että fordella on keskimääräistä myötätuntoisempaa väkeä varsinkin tosiaan verrattuna yleiseen netti-ilmapiiriin (netissähän on usein vähän meininki, että armoa ei anneta...).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 21 Loka 2011 20:47

päivänpolttaja kirjoitti:Ja sanotaan vielä, että forden porukka on kyllä kauttaaltaan keskimääräistä myötätuntoisempaa, ainakin jos ajattelee vertailun vuoksi nettiyhteisöjä ylipäänsä.


L-S kirjoitti:Siitä olen samaa mieltä, että fordella on keskimääräistä myötätuntoisempaa väkeä varsinkin tosiaan verrattuna yleiseen netti-ilmapiiriin (netissähän on usein vähän meininki, että armoa ei anneta...).


Nämä :sydän:

:ryhmähali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 21 Loka 2011 21:17

päivänpolttaja kirjoitti:
Pvi kirjoitti:Olen todennut, että en halua elää maailmassa missä ei olisi kiltteyttä ja lempeyttä. Niinpä päätin, että minun ei tarvitse karsia niitä puolia itsestäni. Näitä puolia toteuttaessa sitä saattaa kohdata hyväksikäyttöä tai sitä valuttaa itsestä liikaa ja uuvahtaa, mutta haluan oppia tavat jolla voisin välttää nämä sudenkuopat.


Jos ja kun löydät tavat välttää sudenkuopat, niin olisi kiinnostavaa kuulla niistä. Itselläni ei sudenkuoppien pelon takia rohkeus riitä olemaan niin myötätuntoinen, kuin haluaisin olla. Miten voisi kasvattaa niin suuren sydämen, että se pysyisi riittävän suurena, vaikka siitä nakerrettaisiin välillä paloja?


Itseluottamus, kun tietää osaavansa riittävästi, ei tarvitse lytätä muita päästäkseen eteenpäin. Voi jopa pysähtyä auttamaan.

Rajoittaminen, jos joku hyväksikäyttää avuliasuutta toistuvasti, voin vähentää vuorovaikutusta tämän henkilön kanssa. Jos rajoittamine ei ole mahdollista (esim. pomo) voin rajoittaa omaa toimintaani. En tarjoudu epämiellyttäviin tehtäviin ja pidän kiinni oikeuksistani.

Voimavarojen tarkkailu, opettelen huomaamaan, milloin olen väsynyt tai itse huomion ja hoivan tarpeessa. Rakennan tai hakeudun sellaisiin ympäristöihin tai ihmisten seuraan, jossa minua tuetaan ja josta joen saavani itse.

Tälläisiä opeteltavia asioita olen löytänyt.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 23 Loka 2011 17:27

Isä oli ollut eilen hirvikolarissa. Hän oli kuskina ja ainoa, jolle ei ollut käynyt mitään. Kyydissä
olleet oli viety sairaalaan paikkailtaviksi, mutta onneksi heidänkään vammansa ei olleet naarmuja
pahempia. Hirvi pääsi kolarin jälkeen autuaammille metsämaille.

Kyllä kylmäsi kun tajusin että kolari tapahtui isäni aikaisemman, liki kuolemaan johtaneen kolarin
vuosipäivänä. Ei ole ilmeisesti hänen vieläkään aika lähteä.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 24 Loka 2011 10:56

Lyyra kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:Tämä tunnetyön laatu vaan tekee kaltaisekseen. Kirjasta luin, että suuttumus on oikeastaan puolustautumista.
Tunnetöissä ihminen joutuu säätelemään tunteitaan joko liioittelemalla tai tukahduttamalla.

Jotkut eivät tarvitse tähän jälkimmäiseen edes sitä tunnetyötä. Tekevät sitä luonnostaan helposti.

Mutta etkös sä tee kahta eri tunnetyötä? Hoitoala ja teatteriala. Molemmissa kajahdetaan, jos tekee yhtäkin.

No, periaatteessa.
Hoitoalalla mun ei tartte kuin yrittää tukahduttaa. Mun roolissa ei voi ottaa tunteilla kantaa. Hoitajien taas on tehtävä eri tavalla.

Mää luulin, että sää oot just hoitsu. Etkös sää olekaan hoitsu? Mikä sää sit oot?


Mää oon sihteeri, mutta mulla on lähärihoitsun koulutus.
Mikä on suht' uutta tällä alalla. Suurin osa siitä meidän koulutuksesta valmistuneista on terkkareissa terveyskeskusavustajina. Mutta aika hyvin on se, että meidän valmistuneiden ryhmästä kolme on HUS:sa töissä :keijo:
Ja mun lisäksi toinen täällä samojen seinien sisällä mun kanssa.
Aika hc :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ma 24 Loka 2011 10:58

Sippura. :kauhistunut:
Kolarit on aina kamalia. Onneksi ei käynyt kellekään ihmiselle pahemmin. Hirven on varmaan parempi olla taivaassa kuin loukkaantuneena metsässä.

Oon todella väsynyt tänään. Eilinen meni ihan plörinäksi yöunien takia. Menin nukkumaan vasta 4 aikaan baarireissun jälkeen la-su yönä. Heräsin eilen vasta klo 12. En koskaan nuku niin pitkään, vaikka olisin mihin aikaan tahansa mennyt nukkumaan. Mieluummin otan päivän aikana pienet päikkärit jos vaan nousen jo viimestään kymmeneltä. Illalla menin nukkumaan n. 23.30, joten olin hereillä vaan reilun 11 tuntia. :keijo: Viime yönä heräsin jo kolmelta siihen, ettei enää väsyttänyt. Nukuin kuitenkin katkonaisesti aamuun asti ja nyt väsyttää ihan vietävästi. Illaksi pitäis töihinkin. :haukotus:
Kestää varmaan taas koko viikon päästä jonkunlaiseen rytmiin takasi..

Pitäis alkaa laittaa ruokaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 25 Loka 2011 19:25

Kärsin minijetlagistä. :keijo: Eilen iltayöllä palattu Lontoosta ja tänään normityöpäivä, joten yöunet jäivät hieman lyhyiksi.
Onneksi oli iisi päivä töissä. Loppuviikko onkin aika horroria, vaikka saakin viettää sitä hyvässä seurassa. :virnu:

Lontoo on ihana! :sydän: Rakastuin siihen kaupunkiin ja ihmisiin ja fiilikseen. Tuntui ihan kamalalta lähteä sieltä pois.
Voisinkin käyttää hieman hyväkseni monikansallista työnantajaani ja hakeutua töihin sinne... :raps: Joskus on kyllä pakko mennä
takaisin ja käydä katsomassa omaa kuvaa camdeniläisen caipirinhabaarin seinällä. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 26 Loka 2011 19:28

Näillä näkymin olen saamassa kämpän käyttööni Espoosta, L:n kaupunginosasta. :pomppu:

Sieltä lähtee väet töiden perässä Kiinaan ja jonkun pitäisi ottaa se asunto haltuun.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron