Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 13 Marras 2020 19:25

Mummin hautajaiset.
Ihan kuin mun mummi olisi ollut eri ihminen kuin muiden tuntema.
Kai se sitten oli.
Muiden tuntema oli semmoinen etäisempi ja mun ei.
Mun mummi :sydän:

Sitten Muussi teki mokkapaloja, koira hepuloi ja riehuloi ja nyt Myyyyy hinkkasi niin että tippui sohvalta.
Kai se elämä jatkuu, vaikka vähän takkuisasti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Marras 2020 21:51

Hei sinä.
Jos luet fordea kirjautumatta.
Jos kinost etäsysteemit, kannattaa lukea kirjautuneena :virnu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 07 Joulu 2020 15:16

Nyt on pakko sanoa, että kiitos auringonpaiste! Tän päivän asiat ei tuntuneet ihan niin hirveiltä mitä olisi ollut synkkyydessä ja pimeydessä.
Huhhuh.

Sisko ajoi aamulla huolellisesti lepikkoon. Heräsin siihen kun puhelin piippaa useamman kerran ja mietin että nooo, josko sitä kattois että mitäs nyt sitten. Sitten siellä on kuvia romuttuneista rekoista ja teksti "mä oon ihan ok".
Vähän rintakehä kipeä iskusta rattiin ja päässä kuhmu. Auton hytti palasina, mm. tuulilasi lentäneenä pientareelle, viereinen auto vielä pahemmin palasina ja kolmas auto vain vähän ojassa.
Onneksi ei käynyt yhtään mitään kenellekään, mitä nyt materiaalivahinkoja ja yks motari poikki monta tuntia :keijo:.
Yhteyksiä on pidetty yllä ja yhdessä naureskeltu tilanteen uutisoinneille.

20 senttiä sivuun ja siinä olisi käynyt pahemmin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 31 Tammi 2021 02:59

Darkkis täällä, päivää. :tsau:

Muistelin vanhoja aikoja. Kun aloittelin alkuperäisellä Fordella, ikäni alkoi nelosella. Nyt se alkaa kuutosella. Siirtyminen eläkkeelle alkaa olla ajankohtaista. :darkkis:

Elämä nykyään on rauhallista. Korona ei meidän ikäisten elämää niin pahasti ole päässyt häiritsemään, kun ei muutenkaan kovin vilkasta seuraelämää enää vietetä. Kun on erakkoluonne muutenkin, on jopa helpotus, kun ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että tapaa kavereita liian harvoin. Kaksin enimmäkseen kotona möllötetään tai ulkoillaan. Reissu metsään auttaa, jos liikaa ahistaa.

Ajat fordessa ovat kaukana takana ja nykyään vietettyä enemmän aikaa Twitterissä. Siellä olen nähnyt ainakin yhden ex-fordelaisen, YleX:n Katin :sydän:! Fordeen verrattuna Twitter on hurja paikka. Siellä löytyy mielipidettä äärestä laitaan ja kohua syntyy milloin mistäkin. Onhan se mielenkiintoista, että samassa paikassa pyörivät "kaikki" pääministeristä presidenttiin, Obamasta Bideniin, Wirtasesta Tykkiin ja suurimmat uutiset saa kuulla suoraan paikan päältä samaan aikaan kun ne tapahtuvat.

Aika hiljaiselta vaikuttaa nyt fordella. Terveisiä tutuille, jos joku tämän sattuu lukemaan. :hymyhali:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 31 Tammi 2021 12:55

Hello, Darkkis, long time, no see! :)

--

Eilen juuri nimim. Douce oli Facessa tykännyt julkaisustani ja kun kävin hänen profiilissaan, sieltä tulvahti iso osa vanhan forden tyyppejä vastaan.

Joskus violetti ulkoasu ja siinä vilkkuva kirjekuoren kuva oli kohottavinta, mitä oli.

--

Ja mä oon melkein sen, mitä Darkkis silloin alussa. :o Kun hän aina mainosti olevansa hirveän vanha. :o: Ja miten siitä on melkein 20 vuotta :tipahdus:

Jos mulla on Tampereen miitistä kertova Katin juttu vielä kasetilla, niin ainakaan mulla ei ole yhtään kasettisoitinta tallessa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 01 Helmi 2021 20:12

DarkSide kirjoitti:Darkkis täällä, päivää. :tsau:

Muistelin vanhoja aikoja. Kun aloittelin alkuperäisellä Fordella, ikäni alkoi nelosella. Nyt se alkaa kuutosella. Siirtyminen eläkkeelle alkaa olla ajankohtaista. :darkkis:


Ohhoh, Darkkis! :D Terveisiä!
Ja tosiaan, ei ole montaa vuotta siihenkään kun oma ikäni alkaa nelosella. Silloin ennen vanhaan Darkkis oli muka niin vanha, mutta eihän se sitten niin ollutkaan... :keijo:

Nyt jäin kyllä myös miettimään, että kuka Darkkis on Twitterissä. :keijo:

Varsinaista ilmoitettavaa ei ole. Töissä on kiire, jne. Ulkona on kaunista tänään, kun on runsaasti lunta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 20 Helmi 2021 14:46

DarkSide kirjoitti:Darkkis täällä, päivää. :tsau:

Muistelin vanhoja aikoja. Kun aloittelin alkuperäisellä Fordella, ikäni alkoi nelosella. Nyt se alkaa kuutosella. Siirtyminen eläkkeelle alkaa olla ajankohtaista. :darkkis:


Morjesta! Tämä aiheutti pienen ikäkriisin. Alkuperäisen Forden aikaan ikäni alkoi kakkosella, nyt se alkaa nelosella. Luulin sua kyllä paljon nuoremmaksi!
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Su 21 Helmi 2021 16:02

Hyvää Keijonpäivää kaikille! :keijo:
:keijohali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 22 Helmi 2021 15:06

Aranwe kirjoitti:Morjesta! Tämä aiheutti pienen ikäkriisin. Alkuperäisen Forden aikaan ikäni alkoi kakkosella, nyt se alkaa nelosella. Luulin sua kyllä paljon nuoremmaksi!


Ai mikä ikäkriisi tein juttuja lukiessa? Forden alkaessa olin vasta täysi-ikäistymässä oleva teini pohjosesta. Nyt kahen teinin äiti joka kriiseilee sitä että on lähempänä neljääkymppiä kuin kolmeakymppiä. Haloo! Missä välissä? :kauhistunut: Muutama vuosi ja omat lapset on sen ikäisiä kuin itse olin forden alkaessa. :hullu:

Darkkikselle :pusu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Helmi 2021 14:07

DarkSide kirjoitti:Darkkis täällä, päivää. :tsau:

Muistelin vanhoja aikoja. Kun aloittelin alkuperäisellä Fordella, ikäni alkoi nelosella. Nyt se alkaa kuutosella. Siirtyminen eläkkeelle alkaa olla ajankohtaista. :darkkis:

Aika hiljaiselta vaikuttaa nyt fordella. Terveisiä tutuille, jos joku tämän sattuu lukemaan. :hymyhali:


Darkkis! :hymyhali:

Onhan forde hiljentynyt aivan valtavasti, eihän meitä olekaan täällä aktiivisina kovin montaa.
Some on aika tehokkaasti vienyt porukkaa, ehkä myös se elämä.
Myös se ilmarin putoaminen pois vähensi alkuun porukkaa aika tehokkaasti. Onneksi nykyisin on irssi.


20 vuotta yhteisöllisyyttä on silti aika saavutus tänä aikana. Varsinkin kun siihen sisältyy se vaihe missä haluttiin ihmisistä sisällöntuottajia, somen tulo ja keskustelupalstakulttuurin näivettyminen. Blogit, vlogit, snäpit, päpit ja iigeet. Kaiken pitää olla jokseenkin nopeaa ja heti saatavilla. Nykyisin pohdinnat ovat tavallaan palanneet, mutta niiden muoto on mun mielestä kuitenkin vielä "vääränlainen" jos ajattelee että on ite lähtöisin keskustelupalstalta.

Demi.fi:n palstakin lopetettiin juuri.
Joitain isompia palstoja vielä olemassa, mutta aika harvassa ne on. Vissiin kaikki tämmöisillä riippumattomilla alustoilla, eikä esim. median omilla alustoilla (iltalehden kommenttipalstaa ei lasketa).
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 26 Helmi 2021 10:46

Darkkis! :hymyhali: Long time, no BBC :hymyhali:

Onneksi forde on vielä olemassa. Mä oon jostain syystä hiljentynyt kirjoittamisen suhteen. Ei mulla mitään elämää ole. Käyn kuitenkin joka päivä täällä lukemassa viestit, ja aikani kuluksi saatan lukea myös vanhoja viestiketjuja. :tilt: Ehkä nykypäivänä on sitten liikaa kaikenlaisia "ärsykkeitä" mm. some, jotka vievät mehuja. Somessakin tosin käyn lähinnä tykkäilemässä.

Aina välillä muistelen sitä, kun meillä oli töissä pääsy estetty mm. fordelle, ja odotin koko päivän innolla, että pääsen työpäivän jälkeen kotikoneelle katsomaan, onko tullut uusia viestejä, tai onko kukaan vastannut minun viestiini. :virne: Kuitenkin silloinkin istuin työkseni koko päivän koneella. :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 26 Helmi 2021 10:50

Onneksi forde on vielä! Pelkään välillä, että mä olen joskus sitten viimeinen hölmö, joka vielä roikkuu täällä ja sammuttaa sitten valot. :keijo:

Tää on kuitenkin kiva yhteisö ja tietyssä mielessä olen pitänyt tästä pienemmästä yhteisöstä enemmän kuin siitä alkuaikojen laajasta joukosta, vaikka tietysti sekin oli oleellinen ja omalla tavallaan hieno, ilman sitä ei olisi tätäkään. Itselleni vain sopii paremmin rauhallinen meininki. Nyt on tosin jo liiankin hiljaista. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 13 Huhti 2021 21:30

Olin kevätlomalla.

Aloitin lomani hakemalla koronarokotteen, suuntaamalla Tantti-hommiin ja siitä mutsille hengittämään maalaisilmaa.
Tänään palasin kotiin ja huomenna töihin. Vilkaisin työsähköpostia ja vain 34 sähköpostia to-ti välissä. Ei niin paha. Olisi ollut enemmän, mutta suruti poistelin "turhakkeet". Meillä on talon sisäisessä viestinnässä semmoista höttöä välillä ettei niitä tule luettua. Joku logistiikkajakelun viikkotiedote ei paljoa kinostele.

Kävin lomalla myös katsomassa kissanpentuja :sydän:

Tänään kotiinpaluun jälkeen kävin vielä hoitamassa asioita ja näöntarkastuksessa. Uudet lasit tulee ja vaikka nykyisistä laseista on vain se 3 vuotta, on hajataitto lisääntynyt ja piilokarsastus tullut pois piilostaan.

Yhden virallisen työpostin luin ja totesin että jääköt se hermostuminen huomiselle.

Seuraava loma olisi kesäkuussa sodankylän elokuvajuhlien aikaan :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 23 Huhti 2021 20:02

Moi. Tulin vilkaisemaan.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Huhti 2021 14:27

Setä kuoli viime viikolla.
Kuulin uutiset eilen.

Ei meinaa oikein voimat riittää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Huhti 2021 19:16

Voi rakas Kibs. :( :paijaus: Otan osaa!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » La 01 Touko 2021 11:06

Kibs :paijaus: Otan osaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 02 Touko 2021 22:57

Kiitos.

On ollut vaikeaa olla yksin. Onneksi perjantaina oli kevyttä vapun viettoa, huikka skumppaa ja mehudrinkkejä.
Kaikki sovitut ja suunnitellut asiat peruuntui viikonlopulta ja olen vaan itkenyt.
Pitäisi jotain liirumlaarumia selvittää kelaan.
:huoh:

Mietin marskin tavoin, että miten se kesäkin on jo nurkan takana.
Toukokuu on meillä kesälomakuukausi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 03 Touko 2021 11:25

Osanottoni Kibaya! :paijaus:
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 03 Touko 2021 14:30

Osanotot Kibs. :paijaus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 07 Touko 2021 17:42

Nyt vasta luin tämän. Osanottoni Kibs :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 08 Touko 2021 10:07

Täältäkin osanotto Kibayan suruun. :(

--

Se on juuri hankalaa kuolemantapauksissa, että samojen henkilöiden, jotka surevat eniten, pitää toimittaa kaiken maailman selvitykset. Yleensä vielä ensimmäistä kertaa elämässä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 10 Touko 2021 16:11

Osanotot Kibayalle.

Mulla on uudet turvakengät. (Vanhat oli aika entiset. Toisessa sattui jalkaan kävellessä, kun oli kuluneet pohjasta niin pahasti ja toisen vetoketju oli rikki.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Kesä 2021 21:11

Loma alkoi tänään.
Sodis-loma.

Vuosi sitten tähän ajankohtaan olin sairaslomalla, nyt on siinä ja rajalla olisko sille ollut tarvetta.
Mutta ihan hyvä että on tämä loma.

Lomasuunnitelmissa on pelkästään elokuvia.

:pilvi:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 16 Heinä 2021 17:50

Jaahas. Lomaa takana jo vähän vajaat kaksi viikkoa. Eka viikko meni lyhyillä reissuilla, kunnes oma ja lähipiirin autot hajosivat ja piti jäädä paikoilleen. :keijo: Saa nähdä miten auton käy. Jumitin senkin takia vanhempien luona, joka oli toki sikäli positiivista, että omakotitalossa on sentään vähän siedettävämpi olla näillä helteillä kuin pienessä kerrostalokämpässä. Olen viettänyt päiviä ihan vain lukien ja keksinyt kaikenlaisia pieniä projekteja, kuten taidetarvikkeilla leikkimistä.

Tietokoneen ääressä olen istunut mahdollisimman vähän. Huomaan, että on melkoinen ruutuväsymys tämän(kin) vuoden jälkeen, ei jaksaisi koneella istumista yhtään nyt kun ei ole pakko.

Mitenkäs muut? Joko olette lomalla tai lomanne jo viettäneet? Mikä fiilis?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 129 vierailijaa

cron