Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 30 Tammi 2011 14:18

Loikkasin eilen saunasta lumihankeen. :ahihi: Pehmeää lunta olisi saanut olla enemmän, että olisi kunnolla pystynyt pyörimään. :keijo:
Oli eritäin piristävä tempaus huonon päivän päätteeksi. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 30 Tammi 2011 16:10

Onk kuvei? :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 30 Tammi 2011 16:44

Ei edes hankeen jäänyt jälkiä. :ei: Tarkistin tänään. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 30 Tammi 2011 21:42

Eilen polki kusti bookdepositorysta toisen pääsykoekirjoista, David Crystalin The English Languagen. Vähän kuumotti kun vaihtui se Changing English tuohon, että jos tuo Crystalin opus olisi jotain kieroa, deepimpää shittiä, mutta vaikuttaa pintapuolisen selailun perusteella olevan yllättävänkin paljon samaa juttua.
Se toinen kirja, Exploring the Language of Poems, Plays and Prose, löytyykin jo hyllystä vuoden 2009 pääsykokeen ansiosta. Jos olisi saanut valita, mieluummin olisin ottanut vaikka jonkun romaanin toiseksi kirjaksi. Tuosta jos mistä saa tosi kieroja kysymyksiä aikaan.
No, sentään on valmennuskurssi (jonka senkin sai puoleen hintaan kun viime vuonna sisään pääseminen sen kahden pisteen päähän...), joten lähtöfiilikset on aika hyvät. Kuun vaihduttua aattelin alkaa lukemaan.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja shaana » Su 30 Tammi 2011 21:49

Kuva

Hahahhaa, oli firman auto vaihtunut :virne: Nauratti koko päivä ratissa, shaana 180cm korsto ajee tommosella kippanalla.. :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Tammi 2011 22:19

Kävelin tänään ulkona ilman keppejä n. 100m matkan kolmeen otteeseen :keijo:
Small steps for others, a big world for me :D

Ensi viikko näyttää kammottavalta :epäilevä:

Ensin vedetään pitkää päivää, sitten siellä välissä hillutaan isäpuolen 50-vuotisbileiden suhteen siellä, täällä ja kukaan ei edes tiedä. Viikko päättyy (toivottavasti) onnellisesti Tanpereelle :sydän:

Onneksi olen nyt puudutettu, niin en tule tekemään totaalista kuolemaa - ehkä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 31 Tammi 2011 00:04

Ilman keppejä JEE!!!

Yksi kesä lintsillä kävi pappa kepin kanssa kävelyllä varmaan joka päivä, kun sitä näki niin usein. Loppukesästä keppi oli jäänyt kotiin ja paappa lenkkasi muutamia metrejä ilman tukea aina aidalta toiselle tai penkille levähtämään. Pappa hymyili ja minä olin kanssa tosi iloinen hänen puolestaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 31 Tammi 2011 07:35

Ihana viikonloppu takana oman kullan kanssa. :pilvi: Ja nyt paluu karvaaseen arkeen. :huoh:
Joka-aamuinen 'enmeetöihinenmeetöihinenmeetöihin-vittuonpakko' -fiilis on taas täällä. :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Tammi 2011 15:26

Vapaapäivä. :sydän:

Jostain päin meidän kämppää kuuluu välillä (pari kertaa tunnissa ehkä) lorahdus, tai ehkä lirahdus kuvaa sitä ääntä paremmin, niin kuin vesihanasta päästäisi vettä ihan sekunnin vaan hiljaisella. En tiedä mistä se kuuluu, sillä pidin vahtia kylppärissä ja keittiössä, eikä se ole mikään meidän hanoista. Mistä ihmeestä se ääni voi tulla? Ja mikä on vikana? Vai onko mikään vikana? Pitäiskö jo huolestua ja alkaa miettiä vesivahinkoa? :huoh:
Luulen, että huomasin äänen lauantaina, eilen se kuului harvemmin kuin tänään. Tai ainakaan en sitten ole huomannut sitä niin kuin tänään.

Lisäksi ostin miehekkeen veljenpojalle ristiäislahjaksi satukirjan Hanhiemon satuaarre, joka oli lapsena mun lempparikirja. Meillä on samanlainen jossain kotikotona ja aattelinkin ens kerralla kotona käydessä kattoa, että mikä painos se mun kirja on. Tää uus on nyt jo 32. painos. Kirja sisältää satuja kuten Seitsemän pientä kiliä, Eukko ja porsas sekä Kolme pukkia. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 31 Tammi 2011 15:52

Voisko lirahduslorahdus tulla patterista? Jos sinne on päässyt ilmaa?

Ja oooh Hanhiemon satuaarre. Tuo on mullekin lapsuudesta tuttu, mutta en kyllä muista, että sitä olisi kotona koskaan ollut. Ehkä tarhassa? :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 31 Tammi 2011 15:53

Skray, ootko tarkistanu jääkaappia? Itellä on ikuisen vanha jääkaappi ja siellä ei oikein hommat toimi aina kunnolla, niin vettä kerääntyy ja se saattaa pitää ääntä.

Hyvä ostos tuo satukirja. :) Itekin oon kummipojalle synttärilahjaksi ostanut tuon.. tai sitten se oli se Satulipas, meen aina sekaisin kumpi on kumpi. Ja jostain omista varastoista löytyy liki puhkiluettuna vanha versio. :)

Muoks. Yks vaihtoehto äänelle vois vielä olla vessanpönttö. Jos se vesisäiliön systeemi ei toimi kunnolla, se voi päästää vettä pönttöön silloinkin kun ei vedetä. Koitapa laittaa paperia pöntön seinään siihen, mistä vesi tulee vedettäessä ja jos se itekseen nopeesti kastuu niin sieltä vuotaa.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Tammi 2011 20:33

No tässä sain paikannettua lorinan tuonne eteiseen. Meillä on siellä sellanen pömpeli katossa, joku ilmastointihommeli tms. jossa menee vesiputki ja sieltäpäin se ääni päivällä tuli, kun satuin olemaan just kylppärin ja eteisen välissä niin, että toinen korva oli toiseen ja toinen toiseen suuntaan ja selkeästi ääni tuli eteisestä päin. :virne:
Muuten noi patterit olis ollu munki epäilyn kohteena, mutta meillä ei oo pattereita, kun on lattialämmitys koko kämpässä. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 31 Tammi 2011 21:12

Nugat kirjoitti:Loikkasin eilen saunasta lumihankeen. :ahihi:


Minä myös, perjantaina! Paksu kerros pehmeää nuoskalunta, johon kyllä jäi nakuenkelin kuva. :virne: Lauantaina ei lumikylpyä enää voinut harrastaa, koska lumen päällikerros oli muuttunut kovaksi ja iho olisi naarmuuntunut. Pelkkä saunominenkin teki tosin hyvää.

Kiban kepittömyys ja Pvin pappa saivat hyvälle tuulelle. Pieniä onnistumisia, joista iloita. :tilt:

Tämä päivä meni jotenkin höttöpäisissä tunnelmissa. Tuntuu, ettei aivot ole vielä ihan kunnolla käynnistyneet viikonlopun jäljiltä. Väsyttääkin melkoisesti. Ihan hyvä toisaalta, että väsyttää, kun huomenna pitää herätä ennen kuutta. Saattaa jopa vahingossa saada nukutuksi riittävän monta tuntia, ettei huomenna väsytä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja shaana » To 03 Helmi 2011 14:20

Kolmannen kerran reilun kuukauden sisään lompakon hukkaamista voitanee kutsua ja hajamielisyydeksi? :raps:
Kolmannen kerran reilun kuukauden sisällä hukkuneen lompakon takaisin saamista voitaneen kutsua jo hyväksi karmaksi? :keijo:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » To 03 Helmi 2011 14:29

Kolmas kerta? Really? :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja shaana » To 03 Helmi 2011 22:33

Jep, ihan oikeesti - tällä kertaa keskellä päivää ja kouluun. :töktök:
Totesin keskustassa kaupassa asioidessani, että eheei, en voi maksaa ostoksiani, koska minulla ei ole lompakkoa. :lanppu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Helmi 2011 13:11

Shaanan lompuuki ja mun avaimet :virne:

Tunnun jättävän avaimia vähän turhan usein pitkin poikin.
Lähdin perjantaina sinne puudutukseen ja unohdin avaimet kotiin :virne:
Onneksi sain kotiavaimet väliaseman kautta ja pääsin sieltä sitten kotiin. Ilman, että tartti lääkehöyryissä soitella mihinkään huoltoyhtiöihin.

Sitten keskiviikkona, isäpuolen 50-vuotiskahveille mennessä unohdin takin veljeni autoon ja avaimet jäivät sinne :virne:.

Jouduin kiertämään pisteiden D, H ja Z päästäkseni käymään kotona ennen koulua.
Takintaskuissa oli kahdet avaimet.

:virne:

Onneksi on viikonloppu tulossa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Helmi 2011 18:28

Nyt kun pankkitilille on alkanut ilmaantua palkkatuloja, niin tuli mieleen, että elämässä on ihan helvetisti asioita, joihin raha ei auta mitenkään. Että esimerkiksi huomisen suunnittelussa en saa mitään etua rahasta.

Jatkoin pohdintaa, että teenkö rahalla mitään. Tilasin tallentavan digiboksin :virnu: Jos edes uusi leikkikalu toisi jotain lisäarvoa viikonloppuihin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 07 Helmi 2011 20:49

Poistaa se joitain huolia ja saa sillä hetken viihdykkeitä, mutta noin muuten ei raha onnea tuo. Kaiken lisäksi sen eteen pitää vielä perkele töitäkin tehdä!
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Helmi 2011 23:22

Mun on jostain syystä aina hirveän vaikea ajatella, mitä mistäkin työsuorituksesta ansaitsee palkkaa. Että kun vedin nämä tunnit, niin tein juuri sadan euron arvoisen suorituksen. Tai pakkasin seitsemän kuormaa elintarvikkeita, ansaitsen 120 euroa.

Eihän sillä sinänsä mitään väliä ole, mutta tosi omituista ajatella oman toimintansa arvokkuutta rahassa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 07 Helmi 2011 23:53

Pascal Lemoix kirjoitti:
Eihän sillä sinänsä mitään väliä ole, mutta tosi omituista ajatella oman toimintansa arvokkuutta rahassa.


Niinpä. Tuos on yks syy, miksi otan kaikki mahdolliset ylimääräiset suoritukset vapaana. Rahaa jää muutenkin, mut vapaa-aika on korvaamattomuutensa lisäksi vielä verotontakin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 08 Helmi 2011 22:13

Tervehdys muuttolaatikoiden keskeltä :D

Kuten aikaisemmin kirjoittelin, asunnon myynti (ja siihen liittyvä stressiahistustuska)
on nyt taaksejäänyttä elämää ja nykyelämää on elämän pakkaaminen laatikoihin ja
niiden siirtäminen paikasta A paikkaan B. Ja tämä paikka B onkin sellainen ihanuus,
ettei sinne pääsemistä malta odottaa! Mä pääsen perheineni takaisin maaseudulle täältä
kaupungin vilinästä :sydän: Pari viikkoa pitäisi vielä odottaa niin sitten saa jättää tämän
nykypaikan taakseen ja siirtyä landen rauhaan.

Tietty sitä ennen pitää hoitaa tuhannen asiaa kuntoon, mutta tärkeintä että muuttopäivä
on katsottuna :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 09 Helmi 2011 07:35

No nythän sit on hyvä muuttaa kun ekaks on kärsitty kiltisti kaivonporausmelut ja maksettu viulut :virne:

Mut onnea landesta :D Lande kuulostaa aika hienolta jutulta.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 09 Helmi 2011 15:20

Huomasin kotiin tullessani, että matkan varrella olevan omakotitalon postilaatikkoon olivat ilmaantuneet lukioaikaisen kaverin ja hänen jo silloisen tyttöystävänsä nimet. En ole kuullut kyseisestä kaverista moneen vuoteen ja puhunutkin hänen kanssaan viimeksi varmaan joskus 2006. Tämä huomio sai minut ajattelemaan, miten aina onnistun hukkaamaan vanhoja tuttuja elämästäni ja miten olen vieraantunut lähes kaikista lukioajan kavereista niin, etten tiedä juuri yhtään mitään heidän kuulumisistaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 09 Helmi 2011 15:57

päivänpolttaja kirjoitti: Tämä huomio sai minut ajattelemaan, miten aina onnistun hukkaamaan vanhoja tuttuja elämästäni ja miten olen vieraantunut lähes kaikista lukioajan kavereista niin, etten tiedä juuri yhtään mitään heidän kuulumisistaan.


Facebook, ja tiedät enemmän kuin haluatkaan. :peukku:

Mulla on muutama lukioaikainen kaveri, jotka muuttivat samalle paikkakunnalle kuin minä ja heidän kanssaan on tullut pidettyä säännöllisesti yhteyttä. Mutta muuten on aika hiljaista. Jopa sellaiset ihmiset, jotka olivat lukioaikaan ehkäpä läheisimpiä kavereita, ovat jääneet jonnekin. Muutama vuosi sitten näin kahta tällaista kaveria ja jotenkin olivat asiat ja ihmiset muuttuneet niin paljon, ettei lopulta oikeastaan ole ollutkaan mielenkiintoa pitää yhteyttä. Tavallaan sääli, kun on kuitenkin jakanut yhteistä historiaa sen verran kauan. Facebookin kautta joihinkin pidän vähän yhteyttä ja saan tietää heidän elämästään, mutta siinäpä se.

Gradustressi se vaan vaivaa. Mun on jotenkin niin paljon helpompaa tehdä kaikkea muuta. Ja kritisoida itseäni. Täällä on tiskit hoidettu ja pullaa paistettu. Valkoinen paperi loistaa tyhjyyttään valaisten koko huoneen.
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa