Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Heinä 2011 10:47

theia kirjoitti:Muiden vauvat :sydän:



:femmat:
Nimenomaan muiden.
Eilen uimahallissa oli suloinen taapero, jolla oli sama nimi kuin mulla. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Heinä 2011 11:47

Suvi kirjoitti:
theia kirjoitti:Muiden vauvat :sydän:



:femmat:
Nimenomaan muiden.
Eilen uimahallissa oli suloinen taapero, jolla oli sama nimi kuin mulla. :hullu:

Mä ajattelin tarkentaa että muiden, sen verran paljon on tullut kommenttia vauvakuumeesta :virne: Mut ei, ei omia, ei vielä :p
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » To 28 Heinä 2011 19:21

theia kirjoitti:Oijojoi! Beibestä tuli sitten eilen setä, toista kertaa. Mentiin katsomaan perheen uutta tulokasta, 4,5 tunnin vanhaa tyttölasta. Ja OI ja VOI, että hän oli söpö. Niin pienet varpaat! Niin pienet sormet! Niin pieni tyyppi! Ja sain hetken pitää tyttöä sylissäni, omista vastusteluista huolimatta uskalsin ("eieieiei, se menee rikki, en mä osaa, en mä osaaaaa").

Muiden vauvat :sydän:

En oo koskaan nähnyt noin pientä tyyppiä. Pienimmillään ovat olleet muutaman viikon ikäisiä, ja siitäkin on aikaa ~14 vuotta :keijo:

Ja kohta alkaa loma!

I'm so full of loooooove :sydän:


Mäkin sain katsella kolmeviikkoista ihmistä eilen.
Oli se aikamoinen. jotkut on enempi toukkia, mutta tämä oli kyllä
jo aikalailla ihminen. Pitkäillä ja laihoilla käsillä hän kurotteli ja
kauhoi haukotellessan. Aikas söpö oli kyllä.

Oli myös aikas söpöä nähdä tuoreet vanhemmat. Minkälaisia
juttuja juttelivat vavasta ja millalailla olivat tyypin kanssa.
Ja osasivat olla myös muutakin kuin tuoreet vanhemmat. On
siis mahdollista saada lapsi ja vielä kyetä kommunikoimaan
muustakin kuin vauvajutuista. Ainakin joillekin.

Hauskaa tämä kesä.
Tutustuu uusiin ihmisiin.
Kerran viikkoon olen nyt saanut viettää iltaa ennestään tuntemattomien
ihmisten parissa. Viiimeksi oli porukassa tosin yksi ennestään tuttu.
Ihan huippua tämmönen.
Ehkä jokuseen tulee törmättyä joskus myöhemminkin, mutta kiva
ilta on jo enemmän kuin tarpeeksi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 28 Heinä 2011 20:11

Seuraa tilitystä lapsista:

Olen tässä kesän aikana päässyt seuramaan läheltä lapsiperheiden eloa, joissa lapsosten iät on vuoden vanhasta teini-ikäiseen. Voin kertoa, että ei ole lisääntymishinku iskenyt. Jonkun aikaa niiden seurassa jopa mielellään viettää ja on ihanaa nähdä se vanhemman/vanhempien rakkaus ja hellyys lastaan kohtaan, mutta aina sitä huokaisee tyytyväisenä, kun tulee kotiinlähdön aika eikä tarvitse kuunnella enää huutoa ja riekuntaa.

Puhumaan oppineiden nassikoiden kanssa nyt voin leikkiä ja jutella, mutta ne pienemmät lapset ja vauvat. En tajua niiden viehätystä, sori vaan. Ihme tahmatassuisia, rääkyviä sinappikoneita. :ei: :virne:
Ja se, kun ihmiset ihastelee kuinka on kaunis vauva. Nehän näyttää kaikki samalta, vaaleanpunaisia michelin-tyyppejä kaikki tyynni ja yleensä rumiakin vielä. :keijo:
Ja mikä pakko niitä vaaleanpunaisia nyyttejä on tunkea jokaiselle kävijälle syliin. Miusta se on vaan ahdistavaa ja mieluummin katsoisin ihmisenpentujen liikkeitä kauempaa, vaikka äippänsä sylistä.

Jos kohdalle napsahtaisi, niin varmasti se oma sinappitehdas olisi maailman shöpöin ja ihanin, mutta nyt ei tällä naiseläjällä mitään mammahormoneja erity. Pitäkää tahmatassunne erossa minusta!

Nimimerkillä yliannostuksen saanut
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Annis » To 28 Heinä 2011 23:11

En mäkään ollut mikään suuri lapsi ihminen, ennen kuin musta tuli äiti.
Tosin musta on kyllä vieläkin suurin osa muiden lapsista ihan kamalia kakaroita eikä herätä mitään suuria tunteita :virne:

--

Mä vihaan pakkaamista ja tässä kuussa sitä on saanut tehdä kyllä ihan liikaa.
Huomenna pitäis lähteä Puntalarokkiin ja yritän katsella asioita jo valmiiks,
etten unohda huomenna ihan kaikkea (pari viikkoa sitten kun lähdettiin Ilosaareen,
piti kääntyä 15 kilsan päästä takas kotiin, kun mä olin unohtanut teltan ja makuupussit :hullu: ).
Tätä pakkaamista tieytsi avittais ihan hirveästi se, jos me joskus saatais ostettua kunnollinen kassi,
nykyinen on ihan liian pieni kahdelle hengelle ja sen lisäks ihan sairaan ruma.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 29 Heinä 2011 01:40

Puuhommissa tuli tänään vähän kuuma. Menihän tuossa melkein 6h puiden kimpussa. Join puuhommia tehdessä myös yhden oluen. Oluen.

Silmäni huomasivat puolilämpimän Sandels -tölkin. Pitihän se tyhjenää, uhrauduin makujen alttarilla. Hellästi Sandels pyörähteli makunystyrältä toiselle, kunnes en mahtanut mitään ja nielaisin ihanan tilkan olutta, samassa tölkistä tuli lisää ilolientä suuhuni. Valtavan myllertelyn ja nautiskelun päätteeksi Sandels -tölkki oli tyhjä. Paljon se antoi, mutta paljon se myös vei.

Sandels, parasta mitä rahalla saa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 29 Heinä 2011 09:41

Olipas ihana päätös tänä aamuna ihanalle viikolle. :bubbles: Oli tarkoitus tulla puoli kahdeksaksi töihin, mutta heräsinkin klo 7:30 :friikkipeukku: En tiedä oliko herästyskello edes soinut, ainakakaan en ollut kuullut sitä.

Toisaalta olen ylpeä siitä että olin samaan aikaan töissä kuin esim. eilen, kun ehdin noin 10 minuutissa kulkuvälineisiin. :p

Viisi arkiaamua enää...

Ja akkukin loppuu juuri kun isän ja/tai siskon pitäisi soittaa, tuoko ne mun pesukoneen tänään vai ei. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Heinä 2011 16:18

Asiapitoinen päivä: Olen asioinut rehtorin, TE-toimiston, veroviraston, kauppakeskuksen, postin ja pankin kanssa.

:hiki: mutta asioidenhoito on hienoa, kun se onnistuu :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » La 30 Heinä 2011 23:15

Aivan loistava viikonloppu! Ja vielä yksi päivä jäljellä!!

:sydän:

Ihanien työystävien kanssa eilen lomanaloittajaisskumpilla (ei oma vaan työkaverin loma :huoh: ). Skumpat venyivät vielä sangriaan ja syöminkeihin, joiden jälkeen liityin vanhojen ystävien seuraan. Oli aivan hurjan kivaa nähdä pitkästä aikaa ja tapasin uuden ihmisen, joka oli mukava! Kuinka usein tapaa jonkun uuden tyypin, josta heti ajattelee, että tuo on tosi mukava ja sen kanssa tahtoisi olla kaveri? Käytiin myös vanhoilla huudeilla yökerhossa, jossa näin vanhoja luokkakavereita. Aivan mahtavaa.

Tänään meni johonkin viiteen ennen kuin pääsin jatkopaikalta kotiin. Piti katsoa aika-ajot mutta nukuin nekin ohi. Juuri kun pääsin kotiin, ystävä laittoi viestiä, että tulisin sen ja perhosmahatyypin ( :hullu: ) kanssa Alppipuistoon. Aurinkoinen sää, hyvä seura ja musiikkia. Mikäs sen parempi tapa parannella dagen efteriä. :D Perhosmahatyyppi ( :hullu: ) yritti vielä houkutella keskustaan baariin mutta olin niin mökkikuteissa, etten tohtinut lähteä. Eipä olisi muutenkaan tainnut jaksaa ainakaan kovin pitkälle.

Loistavia ihmisiä, loistavia tapahtumia! Suomen kesä :sydän:

Oon nyt niin täynnä hyvää mieltä ja tekee vain mieli halata kaikki ja pomppia kukkakedoissa.

:ryhmähali: :pomppuhymy:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 04 Elo 2011 11:23

Sukulaiset olivat eilen katsomassa näytöstä.
Sukulaiset, joita näkee ehkä kerran viidessä vuodessa - jos silloinkaan.
Olivat sitä mieltä, että pitäisi hankkia tältä alalta työtä, jos neljän vuoden harrastamisella saa aikaan tämmöistä.
Tuntui hyvältä kuulla kannustavia sanoja, eikä vain aina moitteita siitä mitä tekee väärin. :draama:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » To 04 Elo 2011 23:28

Kivaa että on kannustavia sukulaisia!
Mullakin on ihanat ja tukevat vanhemmat, mutta ei ne osaa tuon kaltaista tukemista.
Eri lailla tukevat vanhemmat. Sellaset konkreettiset.
Saa lainata autoa. Iskä rakentaa mulle sängyn ja asentaa lamput. Äiti ostaa mansikoita ja laittaa ruokaa matkaan.
Erilaisia tukijoita.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Elo 2011 19:11

Mulla on sukulaisissa erilaisia tukijoita. Toiset tukee tuolla tavalla, kannustamalla ja toiset pvi:n tavalla. Yksi sellainen on sisko.
Tänään se osti mulle lipun dalai-laman suomen vierailulle. Toki kerroin ensin, että ko. tyyppi on tulossa suomeen :virne:
"Mitä jos mä ostan sulle sinne synttärilahjalipun" tuli ennen kuin ehdin kysymään maksaisko se siitä lipusta edes osan.
Saman puhelun aikana se totesi, että kun ei se itse ymmärrä kulttuurista tai taiteesta hölkäsen pölähtämää niin sitä ei haittaa jos mä pyörin sen pikkuneidin kanssa tommosissa tapahtumissa. "Mä maksan mielelläni teidän reissut, jos se siitä on kiinni. Ehkä sillä siitä kasvaa avarampi ihminen".

Siispä ostimme liput myös Lasten Juhlaviikoille :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 07 Elo 2011 23:48

Vaihettiin sorsaan uus tuulilasi, kun se oli halki justiin näkökentästä.

Pöhölöt ajelee hiekkateillä kun mielenköyhät, eikä hiljennä yhtään vaikka vastaantulija hiljentääkin. Järjellä varustettu hiljentäisi, kun näkee vastaantulijankin hiljentävän, mutta eivät nuo luupäät :raivo:
Lampusta oli umpio mennyt paskaks vastaantulevasta autosta lentäneestä kivestä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 08 Elo 2011 22:17

Argh. Jätettiin lasin taakse, alapuolelle, pienet muoviset alkuperäiskiinnikkeet. Ei olisi pitänyt. Lasi oli lähtenyt halkeamaan niiden kohdilta ylöspäin. Imukuppi - puhallin puhaltamaan lämmintä täysillä - hieman kylmää vettä tekniikalla kuskinpuoleinen halkeama kääntyi alaspäin. Toinen on vielä rajalla minne se lähtee...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 09 Elo 2011 23:28

Tänään on ollut poikkeuksellisen hyvä päivä. Saatiin järkättyä inhimillinen lopputulema pakollisiin sukujuhliin. Sain postista mieluisan paketin. Kirjeellä sain mieluisia uutisia. Sain mustia viinimarjoja sekä mustikoita äidiltäni. Söin mustikkapiirakkaa ja hyvää oli. Kelitkin suosii, viileää ilma ilman vesisadetta.

Joskus se elämä vaan yksinkertaisesti on ihanaa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 10 Elo 2011 14:42

Hedelmäkärpäset käy chillailemassa niille tehdyn ansan ulkopuolella. "Mehän ei nainen sun ansojas pelätä!" Mutta oi ja voi, osa nuorista kapinallisista on kivunnut jyrkänteelle uhittelemaan, tippunut ja hukkunut ansalitkuun. :juoni:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 12 Elo 2011 03:07

Käytiin kaverin kanssa torstaiskumpalla ja tanssimassa. Oli kivaa.
Miehet kehuivat mun hametta. :D (Ei ollut mini vaan lähinnä semmonen lehmityttö, joten yllätyin jopa.)

Melkein unohtaa, että huomenna joutuu vielä töihin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 12 Elo 2011 09:19

2 viikkoa huonosti nukuttuja öitä takana. Viikko töitä takana (kohta). Edellisyönä nukuttiin ruhtinaalliset 2 tuntia. Jälkikasvulla liki 40 asteen kuume. Ja nyt on äitikin kipeä :bubbles:

Eilen menin sanomaan, kun vielä pistin kaikki oireet väsyn piikkiin, että kunpa äiti olisi lapsen sijaan sairas. En mä tarkoittanut, että minäKIN haluan sairastaa :epäilevä:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Pe 12 Elo 2011 11:08

Hei taas. :tilt:
Tuntuu, että olen pitkään ollut poissa, kun en noin viikkoon ole käynyt.

Viime viikonloppuna olin miehekkeeni kanssa eräällä mökillä viettämässä Havaiji-bileitä. Oli tosi kiva viikonloppu grilliruokineen, paljuineen ja kaislahameineen. :D

Maanantai-iltana käytiin miehekkeen kanssa mustikassa. :virne:
Ei olla koskaan käyty yhdessä ja munkin edellisestä kerrasta on vähintäänki kymmenen vuotta. Oli ihan hauskaa, tosin joku muukin oli jo käynyt samassa paikassa poimimassa ja meille ei ollu jäänyt niin paljoa poimittavaa. Tosin eipä sitä paljon tarvikaan, kun mustikkapiirakoita niistä marjoista kuitenkin vaan tehdään.
Parisen litraa tuli poimittua ja niistä saa varmaan noin 15 piirakkaa. :virne:
Jos marjat loppuu kesken talven aikana, voin mennä pakastealtaalle sitten.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja tgr » Pe 12 Elo 2011 14:41

Huhuh. Kirjauduinpa piiiiiiiiitkästä aikaa takas fordelle.

Täytyy jatkaa vielä vähän aikaa töitöi, ennen kuin neiti herää. :)

En osaa vielä muuta sanoa, täytyy fordeutua ensin.
tgr
 
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:51

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 12 Elo 2011 18:49

tgr kirjoitti:Huhuh. Kirjauduinpa piiiiiiiiitkästä aikaa takas fordelle.


Välkommen tillbaka tai jotain semmosta. Eli teretulemast back!
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Su 14 Elo 2011 20:44

Väsyttää. :haukotus:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Elo 2011 12:27

Näytelmät on näytelty, juhlat juhlittu ja joku sanoi syksynkin tulevan. :huoh:

Ehkä nyt jo uskallan puhua ääneen kaikesta siitä, mikä tänä vuonna on ollut erilaista.
Teatterin tekemisessä ei ole ollut intohimon paloa läsnä. Olen ollut aika väsynyt tähän tekemiseen ja kuudestatoista näytöksestä ehkä kahdessa mulla oli tunnetta, iloa ja tekemisen riemua mukana (onneksi toinen niistä oli se, mitä fordaajat olivat katsomassa). Muut näytökset menivät rutiinilla ja suorittamisella. Jonka koen olleen väärin muuta ryhmää kohtaan. En vain saanut tekemiseen mitään iloa.

En myöskään ollut juhlatuulella bileissä. Järjestin lapsille radan, jonka toteuttaminen kyllä oli kiva ja oli aivan ihana nähdä lasten myös nauttivan siitä. Muutoin koin olevani täysin irrallani porukasta. Yritin päästä juhlatunnelmaan, mutta ei. Istuin vain hiljaa ja yritin olla lopulta vain mahdollisimman neutraali ja huomaamaton. Lopulta sitten vain siivoilin toisten jälkiä, kun olivat jo porsasteluvaiheessa menossa :keijo:
Keittiötä järjestellessä päädyin käymään paikan ylläpitäjän kanssa pitkään keskustelua maailmasta. Sellaista yleisfilosofiallista :keijo:
Keskustelu oli kyllä huikea. Ja siinä oli se tarkoitus jonka takia pidimme juhlat siellä. Keskustelun myötä avautui maailma, jota en ollut edes tajunnut ajatella. Ajattelinkin sitä sitten loppuyön. Pääsin myös hieman mukaan juhlatunnelmaan ranskalaisen vaihto-oppilaan kanssa käytyjen keskustelujen myötä. Toisinsanoen, kaikki kääntyi hyväksi ja nautinkin hetken olemisestani.
Seuraavana aamuna nautinto oli poissa. Kaikki ympärillä marisivat ja nurisivat asioista ja hermostuin.

Kuitenkin loppu hyvin, kaikki loppu.
Nyt koen haikeutta kaikesta. Olen tyytyväinen, että projekti on ohi, mutta haikeutta se ei poista. Koen myös epäonnistumista, mikä on vallan hämmentävää, sillä järjellä ajatellen en epäonnistunut. En saanut haukkuja roolista, joten en voinut epäonnistua.
:sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 15 Elo 2011 14:07

Kiba. :paijaus: Jaksamista.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 16 Elo 2011 18:53

Vihreäsilmäinen feissarityttö puhui mut Greenpeacen kuukausiluovuttajaksi. En kehdannut vedota heikkoon rahatilanteeseen enkä oikein sitten mihinkään muuhunkaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron