Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 19 Tammi 2015 23:08

Me ollaan kai jotain supertyttöjä kun ei kukaan kerta tiennyt tätä :keijo:

:virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 19 Tammi 2015 23:41

...tai sit me ei vaan katsota tuon tyyppisiä leffoja. Minä ainakaan. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 20 Tammi 2015 01:07

Munsta ois paljon kivampi olla supertyttö :tyttö:
Tai Wonderwoman. Batwoman! :muahaha:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ti 20 Tammi 2015 12:01

Mä tiedän kyllä kuka se on, mutta en kyllä sitä lykkäis mieshaasteeseen. :kieli:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 21 Tammi 2015 11:38

Eikö se Statham oo jo ihan vanha ukko? Miksi se olisi missään haasteissa? :pepsodent:

Eilen käytiin isyyden tunnustuksessa ja tekemässä yhteishuoltajuussopimus. Tänä aamuna oon valvonut ja torkkunut pojan kanssa viidestä alkaen sen vatsakipujen vuoksi. :( Nyt tuo onneksi nukkuu. Onneksi ei tarvitse mennä tänään mihinkään.

Oon nyt kolmatta päivää itekseni, kun Pomppis palasi töihin. Illat meneekin sitten kinastellessa, että kummalle sitä omaa aikaa kuuluu antaa... Jesh. :veivi: Täytyy varmaan tehdä joku vuorolista.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 21 Tammi 2015 13:06

Oonks mä sit ainut kenen mielestä Statham on ihana :hullu: Eikä se ees mun mielestä ole vanha, mutta mä nyt kuolaan muutenkin vähän iäkkäämpiä miehiä :virne:

Ja tsemppiä vaan Emilia ajanjakamiseen, meillä ei ainakaan mies tunnu aina ymmärtävän, että miten se voi olla raskasta, kun on koko päivän kotona.
Tai nykyään se taitaa ymmärtää mun oman ajan tarpeen, koska saatoin kerran reagoida hieman ylimitoitetusti siihen, että se ei lähtenytkään muksujen kaa mummolaan ja mä en saanut olla hetkeä yksin :virne:

Meillä alkoi talossa taas remontti ja noi on nyt poranneet koko aamun meidän oven ulkopuolella, paitsi silloin, kun ajattelin lähteä ulos meteliä pakoon.
Lopettivat sen just kun lähdettiin ja kun tultiin takaisin, meni viis minuuttia kun se alkoi taas.. Taidettiin ulkoilla sitten sopivasti niiden kahvitunti.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Tammi 2015 13:40

Annis, ilmeisesti. :virne: Ei muakaan oikein sytytä. (Vanhempien miesten kuolaaminen. :femmat: )

Emilia, mitä vikaa on vanhoissa ukoissa? Mulla ainakin saattaisi olla tuossa haasteessa vanhempiakin ukkoja. Ihan nuorilta ei muhun vetoavaa miehekkyyttä oikein löydy. Karismasta puhumattakaan. Toki ymmärrän, että hyvin moniin naisiin vetoavat minun mittapuullani todella androgyynit miehet. :tilt:

Toi olisi kyllä vaikea haaste. Varmoja valintoja olisivat vain Johnny Depp ja...tähän hätään ei tulekaan muita mieleen. :keijoei: Naishaaste olisi paljon helpompi. :kyllä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ke 21 Tammi 2015 13:57

Mites sitte noi kuolleet tyypit? :aukku:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 21 Tammi 2015 14:30

Emilia kirjoitti:Eilen käytiin isyyden tunnustuksessa ja tekemässä yhteishuoltajuussopimus. Tänä aamuna oon valvonut ja torkkunut pojan kanssa viidestä alkaen sen vatsakipujen vuoksi. :( .


Onko ne ilmavaivat mitkä poitsua vaivaa? :(
Käytätkö d-vitamiinia (en ny enää muista minkä ikäisestä lähtien sitä pitikään antaa) ja jos niin mitä? Osa tipoista aiheuttaa mahavaivoja, mutta esim. dee-tipat tai minisunin d-tipat ovat mahaystävälliset. Entä oletko kokeillut cuplatonia?

***

Mä odotan kevättä. Sitä kun ilmat lämpenee, linnut laulaa, ja aurinko paistaa. Tää harmaus syö kaiken energian. :huoh:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 21 Tammi 2015 18:49

Wildchild kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Eilen käytiin isyyden tunnustuksessa ja tekemässä yhteishuoltajuussopimus. Tänä aamuna oon valvonut ja torkkunut pojan kanssa viidestä alkaen sen vatsakipujen vuoksi. :( .


Onko ne ilmavaivat mitkä poitsua vaivaa? :(
Käytätkö d-vitamiinia (en ny enää muista minkä ikäisestä lähtien sitä pitikään antaa) ja jos niin mitä? Osa tipoista aiheuttaa mahavaivoja, mutta esim. dee-tipat tai minisunin d-tipat ovat mahaystävälliset. Entä oletko kokeillut cuplatonia?


D3 on se mikä imeytyy ja D2 se mikä aiheuttaa vatsavaivoja, eikä oikein imeydy (paitsi että kohta marski tulee varmaan ja sivaltaa mua silakalla, kun tää on sen erikoisalaa :virne: )

Siinäkin on eroja onko se minkälaisessa öljyssä se D-vitamiini, että miten elimistö kestää sitä.
:keijo:

Toivottavasti helpottaa pikkukundin valvottaminen :paijaus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 21 Tammi 2015 22:23

Kibaya kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Eilen käytiin isyyden tunnustuksessa ja tekemässä yhteishuoltajuussopimus. Tänä aamuna oon valvonut ja torkkunut pojan kanssa viidestä alkaen sen vatsakipujen vuoksi. :( .


Onko ne ilmavaivat mitkä poitsua vaivaa? :(
Käytätkö d-vitamiinia (en ny enää muista minkä ikäisestä lähtien sitä pitikään antaa) ja jos niin mitä? Osa tipoista aiheuttaa mahavaivoja, mutta esim. dee-tipat tai minisunin d-tipat ovat mahaystävälliset. Entä oletko kokeillut cuplatonia?


D3 on se mikä imeytyy ja D2 se mikä aiheuttaa vatsavaivoja, eikä oikein imeydy (paitsi että kohta marski tulee varmaan ja sivaltaa mua silakalla, kun tää on sen erikoisalaa :virne: )

Siinäkin on eroja onko se minkälaisessa öljyssä se D-vitamiini, että miten elimistö kestää sitä.
:keijo:

Toivottavasti helpottaa pikkukundin valvottaminen :paijaus:


Juurikin toi öljy on se mikä sen tekee tuleeko mahavaivoja vai ei. Esikoinen oli/on herkkä mahainen ja tasan nuo kaksi, mitkä mainitsin, kävi hänen mahalle.

Kokeilemallahan se löytyy, mutta noista on hyvä aloittaa. :keijo:

(Ja kohta marski sanoo toisin. :virne: )
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 21 Tammi 2015 22:34

Ja se vauva ei kuole tai vaurioidu ilman d-tippoja, sanoo ne neuvolasta mitä tahansa.
Kälyn kaveri sai bashaa niskaan neuvolasta kun jättivät vatsavaivoja saavalta lapseltaan ne tipat alkuun pois. Lapsesta on kasvanut ihan terve ja hyvätapainen poika. Aloittivat ne tipat sitten myöhemmin toki uudestaan, vaikka neuvolan tyyppi oli ihan kauhuissaan. Pahimmat oireet saivat just noista deetipoista, mikä oli ristiriidassa kaikkien ohjeiden kanssa. :P

Mutta oikeesti d-tippojen aloittaminen myöhemmin ei ole mikään katastrofi, jos ei lapsi tykkää niistä. Pääasia että saa tarpeeksi ruokaa.

(Marskin sivallusta odotellessa)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Tammi 2015 23:33

Täytyy nyt vähän sivaltaa, kun niin nätisti pyysitte. Katsing. :pahasetä:

Toki te olette nykytiedon valossa aikalailla oikeassa. D2 ei oikein imeydy. D3 imeytyy paremmin. Kaikista tipoista olen kuullut, että ovat jollekin aiheuttaneet vaivoja. :keijo: Ihan hyviä ohjeita te tästä annatte. :kyllä: (Ja koska omakohtaista kokemusta tai läheisiltä saatuja tietoja mulla ei ole, saatatte olla parempia asiantuntijoita kuin minä. :tilt: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » To 22 Tammi 2015 02:32

Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Eilen käytiin isyyden tunnustuksessa ja tekemässä yhteishuoltajuussopimus. Tänä aamuna oon valvonut ja torkkunut pojan kanssa viidestä alkaen sen vatsakipujen vuoksi. :( .


Onko ne ilmavaivat mitkä poitsua vaivaa? :(
Käytätkö d-vitamiinia (en ny enää muista minkä ikäisestä lähtien sitä pitikään antaa) ja jos niin mitä? Osa tipoista aiheuttaa mahavaivoja, mutta esim. dee-tipat tai minisunin d-tipat ovat mahaystävälliset. Entä oletko kokeillut cuplatonia?


D3 on se mikä imeytyy ja D2 se mikä aiheuttaa vatsavaivoja, eikä oikein imeydy (paitsi että kohta marski tulee varmaan ja sivaltaa mua silakalla, kun tää on sen erikoisalaa :virne: )

Siinäkin on eroja onko se minkälaisessa öljyssä se D-vitamiini, että miten elimistö kestää sitä.
:keijo:

Toivottavasti helpottaa pikkukundin valvottaminen :paijaus:


Juurikin toi öljy on se mikä sen tekee tuleeko mahavaivoja vai ei. Esikoinen oli/on herkkä mahainen ja tasan nuo kaksi, mitkä mainitsin, kävi hänen mahalle.

Kokeilemallahan se löytyy, mutta noista on hyvä aloittaa. :keijo:

(Ja kohta marski sanoo toisin. :virne: )

Joo, d-tipat olleet käytössä jo pari viikkoa mutta eilen vasta annoin ns täyssatsin. Voi johtua noista tai sitten jostain muusta. Meillä on käytössä öljypohjaiset tipat. Voisi kokeilla vesipohjaista tai maitohappobakteerien kanssa olevaa vielä ennen kuin lopetetaan käyttö.

Toisaalta, tässä iässä noi vatsa- ja ilmavaivat taitaa olla aika normi. Toivottavasti ei vaan jatku näin pahana. Meitsillä saattaa siinä kohtaa pää seota... Ilmavaivat ja väsykiukku jatkuivat koko päivän. Poika ei nukkunut 12-21 yksiäkään yli viiden minuutin päiväunia ja ainut mistä hiljeni oli syöminen. :seko:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 22 Tammi 2015 11:37

Marski :keijo:

Emilialle sanoisin että jätä se d-vitamiini pois nyt toistaiseksi. Ja jos huomaat että mahavaivat katosi, kokeilet vaikka muutaman kuukauden päästä uudestaan ja sit taas lopetat jos palaavat.
Kibsin viestistä tuli mieleen että noinhän mekin tehtiin esikoisen kanssa. Kokeiltiin ensin vaikka mitä eikä mikään käynyt. Neuvolassa kysyttäessä vastasin pokalla naamalla että juujuu, d-tipat menee. Paskat menny, mutta jaksanu alkaa jauhamaan siitä. :keijoei: Lapsi taisi olla about vuoden vanha kun pystyimme antamaan d-vitamiinia ns. normaalisti.

****

Kävin eilen luistelemassa ensimmäisen kerran about 13 vuoteen. :keijotäpinä: Ja tänä aamuna heti uudestaan lapsen luokan mukana. Tykkään! :superhymy:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 22 Tammi 2015 12:06

Marski :virne:

Joo, ehdottomasti kannattaa sanoa neuvolassa että d-tipat menee vaikka ne olisikin tauolla. Tai, riippuu varmaan myös neuvolan henkilökunnasta miten suhtautuvat asiaan. Pakko uskoa että siellä on joku joka ehkä ymmärtäisi asian.

Wildiksen neuvo on hyvä. Ei vastasyntyneen vatsa- ja ilmavaivat ole mitenkään normi, eikä vauvan kuulu itkeä tuolla tavalla koko päivää. Kitinäpäiviä varmasti on, mutta vatsavaivoja ei ole joka vauvalla. Voihan se toki olla että itse söit jotain mikä vaikutti pojalla vatsavaivoina? Siis jos ei johtunut d-tipoista.
Voithan ihan hyvin pitää tauon tipoissa ja kokeilla sitten suoraan jotain toista merkkiä. Voi tietty tuntua vähän haaskuulta, jos niitä tippoja on edellisessä putelissa vielä paljon jäljellä.

**

Mulla ei mitään ilmoitettavaa.
Olin eilen vesijunpassa ja se oli kamalaa. Ihan normitouhua siis.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » To 22 Tammi 2015 18:15

Wildis ja Kiba :hymyhali:

Ihanaa kun joku sanoo, että on ihan ok rikkoa sääntöjä ja tehdä eri tavalla kuin suositellaan. Jostain syystä kaikki vauvan hoitoon liittyvä aiheuttaa mulle paljon ahdistusta ja paniikkia, teenkö tarpeeksi. :p Täytyy jutella miehen kanssa noista d-tipoista. Jos muistan ja jaksan. Minähän sitä huutoa pääasiassa kuuntelen. :pepsodent: Vaikka tosiaan, saattoi ne väänteet johtua jostain mun syömisistäkin...

Tänään ollu onneks paljon parempi päivä. Käytiin neuvolassa ja sen jälkeen poika nukkui pari tuntia ulkona.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 22 Tammi 2015 18:38

Tottakai se ahdistaa, kun se on elämä ja sitä tekee kaikkensa pitääkseen toisen hengissä jne :hymyhali:
Tai mistäs mä tiedän, enhän mä ole äiti, enkä tiedä lapsista mitään :pepsodent: :keijo:

Hyvin se menee. Muistat vaan sen, että pyydät apua kun tuntuu siltä. Kysyminen ei todellakaan tee haittaa. Ja pysy kaukana mammapalstoilta tai ÄiTyLiT-ryhmästä :keijo:
Ainakin jos pitää itsesi selväjärkisenä. Vitsillä niissä voi hengata, mutta tosissaan? Ei.
Ainakin ite on tullut huomattua että yhteen yksinkertaiseen asiaan voi olla seitsemäntoistatuhatta erilaista tapaa hoita se. Ihan varmasti teet tarpeeksi, vaikka vielä varmemmin on hetkiä kun ei siltä tunnu.

Mun mielestä vauvan hoidossa pitää voida mennä sen mukaan, mikä on teille parasta. Jos se ei ole sen ohjekirjan mukaisesti, niin sitten ei. Jos se sun vauva ei syö rintamaitoa, niin sitten se ei syö, jos se sun vauva ei kestä tiettyä "pakollista" tuotetta, niin sitten se ei kestä, jos sun vauva nukkuu paremmin sylissä kuin sängyssä, niin sitten nukkuu. Neuvolan tarkoitus tukea ja ohjata vanhempia on usein myös hämmentävää ja syyllistävää. Varsinkin jos keskusteluyhteydessä on pientä skismaa.

Ja mitä mä Emiliaa tunnen, niin uskon että sä et voi tehdä liian vähää tai väärin. Ei äitiydessä voi tehdä väärin :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » To 22 Tammi 2015 19:11

Enimmäkseenhän ne paineet on itse aiheutettuja.

Löysin muuten yhden mammapalstan, joka on ihan ok. :D Ei oo mitään äityli-meininkiä siellä.
Juu, nyt voisin kohta siirtää nämä vauvajutut vaikka tuonne kakkavaippaketjuun....

Jee! Ens viikolle sovittuna kolmet treffit kaverien kanssa! Sekoaminen taas viikon verran kauempana. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 23 Tammi 2015 13:06

Yritin etsiä patjansuojusta (tai siis mikä-hitsi-se-on-se-juttu-jossa-on-kuminauhat-ja-sen-alle-tulee-lakana) googlella.

En löytänyt sitä, mutta löysin tämän hivenen NSFW-keskusteluaiheen: patjansuojus :nolo:

Nyttemmin olen oppinut että se on "muotoonommeltu lakana" sekä paljon patjan suojaamisesta.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 24 Tammi 2015 21:06

Tiedän, kuka on Jason Statham, mutta en tiedä, mikä on mieshaaste.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 24 Tammi 2015 21:43

Etsin edelleen silloin tällöin chattia tuosta yläpalkista, mutta eihän sitä tosiaan ole siinä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Tammi 2015 22:39

Ei olekaan :huoh:

Onneksi meillä on se irssikanava :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Tammi 2015 23:09

Onneksi on irkki! Saa sinnekin tulla käymään. :D

Mä olen onneksi jo tottunut tuohon, enkä ole muistanut kaivata chattia.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 25 Tammi 2015 10:40

Jos täällä olisi chatti, sitä tulisi varmasti käytettyä enemmän. Irkkiä tulee käytettyä harvoin, kun ei jaksa kaivella nettipohjaisen ohjelman linkkiä esiin ja avata uutta välilehteä. Linkin lisääminen kirjanmerkkeihin on tähän mennessä ollut liian työlästä. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron