Pvi kirjoitti:Mites ois, jos olisit oikein asiakaspalveluhenkisen ystävällinen niille kaikille jotka soittaa ja kysyy opastusta teitiin feispuukin kanssa. Samalla kun päivittelet, että niin onhan ne hankalia nuo uudet ohjelmat ja aina vie vähän aikaa tutustuminen avaisit sähköpostin ja näpsyttäisit vastaanottajakenttään firmafeisbuukin palauteosoitteen. Sitten kysyisit että mikäs meni vikaan kun ei toimi ja selonteko menisi tietysti viestiin.
Sitten vielä ongelmatapauksen sähköpostiosoite siihen mukaan (varmisten vielä että kaveri käyttää sähköpostejaan)
Loppuun kerrot opastettavalle, että tämä ei nyt ihan liippaa sinun asiantuntija-aluettasi, mutta laitat ongelman eteenpäin sille kenelle se kuuluu. Sähköpostia seuraamalla pitäisi tulla pikimiten ohjeistusta. Ja vielä loppuun jos toivottelet, että jos ei tällä aukea niin sitten teet näin, eli annat oikean tyypin yhteystiedot.
Toimiskohan tommonen?
Muuten jees, mutta (ja nyt seuraa minun ranskalaista viivoittelua):
- Me emme anna sovellustukea, tai ainakaan meidän ei pitäisi antaa. Virma ei nimittäin ole halunnut ostaa meiltä asiakkaiden neuvomistukea, vaan pelkästään varmistusta että ohjelmat toimivat. Eli: et osaa kirjautua meitin hienoon feisbook-kopioon? No voi voi, ei kuulu meille. (No oikeasti me tietenkin autettiin asiakkaita, ei kai niitä voinut jättää heitteille)
- Porukka ei halua kirjoittaa tai saada mitään sähköposteja. Kun asiaa ehdotti, niin vastaus oli "hympf, no en minä haluaa mitään kirjoittaa!"
- Vastuussaolevat henkilöt ovat herkkähipiöitä. Esim. sähköposti-uudistus: pääpahis sanoi että hänelle vaan sitten kaikki palautteet, antaa tulla hän kestää.
Kun aluksi kukaan ei viitsinyt valittaa, hän loihe lähettämään meille oikein postia että "kukaan ei ole valittanut hänelle, kaikki on mennyt loistavasti!
" ja meillä tietenkin puhelimet käyvät kuumana kun systeemi ei toimi ja käyttäjät valittavat. Pikkuhiljaa alkoi kuitenkin mennä perille että me emme ole syy tähän pahuuteen, vaan pääpahis, ja hänelle voi ilmoittaa mielipiteensä.
Menee aikaa ja pääpahikselta tulee viesti että "älkää enää antako minun osoitetta
kaikki on tyhmiä ja inhottavia ja ne ei tajua mitään ja varmasti ei ole mitään vikaa" jne.
Nyt sitten pääpahis on puolustautunut sillä että uudessa sähköpostijärjestelmässä on mahdollista mm. luoda widgettejä.
Mikä on hieno asia, sillä menepä kysymään meidän käyttäjiltä mikä on "widget", niin saat vain osaksesi
ja
ja
Mutta siis: viikko lomaan
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -