Keijo kohtaa luonnon!

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 02 Heinä 2012 12:10

Kävipä sitten niin kuin luulisi käyvän vain sarjakuvissa ja leffoissa: lintu ulosti suoraan päälleni. :pahis:

Joutuipa sitten uuden takinkin pesemään ensimmäistä kertaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1035
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 02 Heinä 2012 12:11

Aurora B. kirjoitti:Tuolla marenkienkeli aiemmin kertoi, kuinka inhaa on pyörällä ajaa tuollaisen limanuljaskakasan keskeltä, kun kuoret paukkuu ja napsahtelee renkaiden alla :umpfh:

Olenko minä joskus kirjoittanut tuollaista? :riips: No, ehkä sitten? Onhan se tosiaan inhaa.

Olen nähnyt mukavia lintusia pyöräilyreittien varsilla. En minä niitä ole tunnistanut, mutta suloisia pikkulintuja ovat olleet. Rannikon lokit taas eivät tunnu lainkaan mukavalta sakilta. Liian isoja ja äänekkäitä ja tulevat liian lähelle. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 02 Heinä 2012 15:40

marenkienkeli kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Tuolla marenkienkeli aiemmin kertoi, kuinka inhaa on pyörällä ajaa tuollaisen limanuljaskakasan keskeltä, kun kuoret paukkuu ja napsahtelee renkaiden alla :umpfh:

Olenko minä joskus kirjoittanut tuollaista? :riips: No, ehkä sitten? Onhan se tosiaan inhaa.

Et, kun lumikukka :o Mikä lie aivohäiriö tullut tuota kirjoittaessa :pahis:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 02 Heinä 2012 17:27

Mua puri joku ötökkä.
Terkkaritäti sanoi että se on joko paarma tai kaksi hyttystä vierekkäin.
Sama se, kutisee hitosti :friikki:

Kuva

Tosta kuvasta ei näy sitä toista valkosta rengasta, joka kiertää tuota punaista aluetta.

:friikkipeukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 02 Heinä 2012 20:59

Mua ihmetyttää, kun sääsket ovat purreet mua usein tänä kesänä ja pitkään ja hartaastikin välillä, mutta
mulle ei tule patteja. En valita ollenkaan, mutta ihmetyttää, kun ei yhtäkään kutisevaa pattia löydy!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 15 Loka 2012 18:01

Ensimmäinen hirvikärpänen liiskattu. :norsu:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 26 Loka 2012 20:07

Harvinaisia lintuja pihlajassa! Taviokuurnia.

Kuva

Lintukirja kertoo, että taviokuurna elää pääasiassa pohjoisessa, mutta tulevat tänne eteläänkin ruuan perässä Venäjältä.

Kirja kertoo myös, että linnut päästävät luottavaisesti tarkkailijan vain parin metrin päähän ja niin ne tekivätkin! Suu auki seisoin niiden lähellä ja toljotin, ja ne oli vaan notta: :jaaha: ja jatkoivat pihlajanmarjojen mutustelua.

Kiva oppia uusia lintuja. :hymyhali:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 28 Loka 2012 20:05

Nugat kirjoitti:Harvinaisia lintuja pihlajassa! Taviokuurnia.

Kuva

Lintukirja kertoo, että taviokuurna elää pääasiassa pohjoisessa, mutta tulevat tänne eteläänkin ruuan perässä Venäjältä.



Tuollainen oli meidän äidinkin pihpihlajassa tänään. Sille kävi surullisesti: se törmäsi lujaa äidin ikkunaan ja lopulta kuoli. :( Miten voikaan innostus harvinaisen ja kauniin linnun näkemisestä muuttua niin nopeasti suruksi.

Näin kuvan siitä linnusta. Se oli vielä punaisempi kuin tuo kaveri Nugaan kuvassa, sellainen karmiininpunainen. Se oli oikeasti ihan järkyttävän kaunis. :(
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 13 Touko 2013 22:56

Käveltiin tänään tätini kanssa varmaan viitisen tuntia Viikin luonnonsuojelualueella ja Lammasaaressa. Hän käy siellä varmaan joka päivä bongaamassa/kuvaamassa lintuja, ja tietää tosi paljon lintulajeja, mutta ei kuulemma tunnista niiden ääniä. Itsekin opin ehkä hieman bongaamaan lintuja, mutta en kyllä vieläkään tunnista mikä on mikäkin. :P Mutta nähtiin vaikka mitä: esimerkiksi laulujoutsenia, lapasorsia, suokukko ja tärkeimpänä pussitiainen, joka on kuulemma ihan superharvinainen. :D Oli kyllä ihanaa katsoa, kun täti oli ihan liekeissä tuosta pussitiaisesta. :virne:

Muutenkin oli kiva oppia uutta linnuista ja uusia lintulajeja. Pitäisi ehkä lähteä uudestaankin joskus tuonne. :hullu: Innostuin itse myös noista lintujen äänistä. Näin keväällä siellä kuuli varmaan tuhansien eri lintujen laulua, mutta itse tunnistin lähinnä vain mustarastaan ja satakielen, mutta olisi kiva opetella noita muitakin. Saankin ehkä lintujen äänten opiskelun tarkoitetun levyn. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 13 Touko 2013 23:02

Oih, mä kaipaan kouluajoista linturetkiä :hullu:
Mulla olis oikeen kiikaritkin. Ei puutu kuin kunto lähteä tommoisille reissuille :hullu:

Ehkä vielä joku kevät...
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 13 Touko 2013 23:10

Sit kun oot kunnossa, mennään tuonne. :D Jotenkin ihana paikka. :hullu:

Ai niin, piti vielä sanoa, että lintubongarimiehet ovat kyllä ihan oma ihmislajinsa. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 11 Heinä 2013 11:19

Männä viikolla kohtasin maailman rohkeimman varpusen.
Lenkkeilin sen ohitse tiellä, ja se ei liikahtanutkaan vaan jatkoi maan nokkimista.

Yleensä linnut levahtavat lentoon heti havaitessaan että nyt sieltä tulee viiden metrin päässä jotain todella raskasta ja todella puuskuttavaa, mutta tämä tapaus ei voinut vähempää välittää.
Se tosin oli pusikon vieressä, joten on luultavaa että siellä lepäsivät sen miehekkäät, teräksiset pallit, joiden vuoksi se ei viitsinyt dinosaurusten jälkeläisenä lähteä lentoon yhden karvattoman apinan vuoksi.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Edellinen

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron