Keijo kohtaa luonnon!

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 28 Touko 2009 13:32

Lyyra kirjoitti:Mikä on lehtokotilo? :riips: :keijo:

Hirvittävintä, mitä luonnolla on tarjota 15-25 millimetrisenä :bubbles:

TJEU.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Touko 2009 13:39

Ok.. Ja mikä tossa on niin hirvittävää? :riips:


joo ymmärrän jos et osaa selittää niin että tajuan. mun mielestä keisaripingviini on hirvittävintä mitä luonnolla on tarjota.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 28 Touko 2009 13:59

Meillä päin noita kotiloita on paljon. Varsinkin sateen jälkeen ne lähtevät möyrimään pitkin asfalttiteitä. Pyörällä ajaessa kuuluu vain karseaa poksahtelua kun kotilot jää renkaan alle. Kävellessä niitä saa väistellä ellei halua putsata kengänpohjiaan kotilon jämistä. :umpfh:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja shaana » To 28 Touko 2009 14:19

Mun mielestä noi avuttomat kotilot on jotenkin ihania. :hullu: Tekisi mieli siirtää niitä tien toiselle puolelle aina kun kuljen tuosta - eilen yritin kulkea loppumatkan ruohikossa, jonka huomasin pian haasteellisemmaksi kotiloiden valloitettua ruohikon vielä tiheämmin kuin kävelytien. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 28 Touko 2009 14:19

Lyyra kirjoitti:Ok.. Ja mikä tossa on niin hirvittävää? :riips:

Ne ovat pieniä, hitaita, epäpyhiä ulkoisen luuston ja lihan yhteenliittymiä.

Tiedän miltä norsuista tuntuu kun ne näkevät hiiren :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Touko 2009 18:34

Lyyra kirjoitti:mun mielestä keisaripingviini on hirvittävintä mitä luonnolla on tarjota. [/size]


Häh? Miksi? :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Touko 2009 18:44

Takavuosien jäätelömainoksen takia. Mainoksessa äiti/mummi ja poika olivat rannalla ottamassa aurinkoa. Jäätelö mielessään poika nousi ylös ja katsahti äitiä/mummia, joka oli muuttunut pingviiniksi joka päästi jonkun kauhean rääkäisyn.

Sitä, miksi tuo mainos oli mun mielestä niin karmaiseva, en osaa selittää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Touko 2009 18:51

Aa, no sitten ymmärrän. Se mainos on kamala. :friikki: Tosin itse tykkään muuten pingviineistä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 14 Kesä 2009 13:25

Me nähtiinkin ikkunasta käpytikka! En muistakaan ennen nähneeni. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja skray » Ma 15 Kesä 2009 13:17

lumikukka kirjoitti:Meillä päin noita kotiloita on paljon. Varsinkin sateen jälkeen ne lähtevät möyrimään pitkin asfalttiteitä. Pyörällä ajaessa kuuluu vain karseaa poksahtelua kun kotilot jää renkaan alle. Kävellessä niitä saa väistellä ellei halua putsata kengänpohjiaan kotilon jämistä. :umpfh:


Mä meinaan joka kerta ajaa ojaan pyörällä, ku yritän väistellä noita kotiloita. Ne on tosissaan lisääntyny ihan hirvittävästi viime vuosina. Nuorempana en muista koskaan nähneeni sateen jälkeen muita kuin kastematoja, nyt näkee enemmän noita kotiloita kuin kastematoja. Kastemadotkin on ällöjä. Niitäkin pitää koittaa väistää kun pyöräilee.

Kotilot ja kastemadot on vaaraksi liikenteelle, pitäisköhän niille kaikille antaa sakot? Sais valtio hyvät tulot. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 20 Kesä 2009 22:21

skray kirjoitti:
Kotilot ja kastemadot on vaaraksi liikenteelle, pitäisköhän niille kaikille antaa sakot? Sais valtio hyvät tulot. :raps:


Millähän ne sitten maksaisivat päiväsakkonsa? Limalla kenties. :riips:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja tiipetti » Su 21 Kesä 2009 18:03

Eilisen baari-istuskelun jälkeen tarkoituksenani oli pyöräillä kotiin, mutta eksyinkin matkalla avaraan luontoon.
Samalle pyörätielle kanssani kun eksyi supikoiraemo neljän pienen pentunsa kanssa. Pakkohan siinä oli jarruttaa ja
jäädä ihmettelemään otuksia, jotka hetken minua tuijoteltuaan jatkoivat matkaansa tien yli pusikkoon. Harmitti
kyllä, ettei mukaan sattunut kameraa, sen verran suloisia ilmestyksiä citysupit olivat.
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
Avatar
tiipetti
 
Viestit: 270
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 18:54

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Su 21 Kesä 2009 23:21

Muutama päivä sitten tuli vastaan sorsa.
Eihän siinä muuten mitään, mutta tämä lensi noin 3 metrin korkeudella autotietä pitkin kääntyen mutkissa.
Samainen tie vie sitten lopulta alueelle jossa on lampi, missä on useita sorsia aina kesäisin majoittautumassa.
Olo oli vähän :hullu: kun seurasin sen matkaa useiden sekunttien ajan.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja jarkko » La 05 Syys 2009 19:05

En olisi uskonut, että lauantai-iltanakin joutuu näin isojen asioiden äärelle.
Kämppään on näin ilmojen jäähdyttyä ilmestynyt taas joitakin ötököitä,
ja keittiössä, terassinoven kynnyksellä sen näin.

Kaksi noin 6-8-millistä hämähäkkiä oli toistensa kimpussa.
Mitähän siinä tapahtui - oliko kyseessä sisarusten nahistelua, leikkiä,
aito henkiinjäämiskamppailu vai kenties viikonloppupano?
Elämä on niin monimuotoista. :o:
On raskasta olla mies, kun täytyy osata kaikki mahdollinen ilman minkäänlaista koulutusta tai käyttöohjeita. :keijo:
Avatar
jarkko
 
Viestit: 50
Liittynyt: Su 30 Elo 2009 10:15
Paikkakunta: Pönde

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 30 Syys 2009 18:12

Akateeminen ihme: harakka luentosalissa. Aikansa se lenteli ympäriinsä, kunnes siirtyi vahtimestarin avaamasta ikkunaluukusta ulos. Parasta oli, että sen harakkakaveri tuli katselemaan ikkunasta toverinsa hätää. Ties mitä viestejä tai poistumisohjeita linnut siinä vaihtoivat.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1035
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja shaana » To 27 Tammi 2011 23:14

Oravat pitävät maailman mainiointa ääntä :virne:
Tänään kouluun mennessäni utelias kurre ripisteli alas kuusen runkoa ja jäi kököttämään lumihankeen tuijottaen minua, ja minä tapitin sitä noin puolentoista metrin päästä yhtä kiinnostuneena :keijo:
Tovin ihmetellessäni päätin kaivaa kännykän esiin ja kun olin ottamassa kuvaa, kurre ponkaisi suljinäänen kuultuaan ja kännykän onnettomaan kameraan jäi vain vauhdikas loikkaava kurrea muistuttava hahmo. Kurre kapusi kuuseensa armottomasti säksättäen, kuin sättien minua. :hullu:

Pohjoisessa ilostun aina nähdessäni kuukkelin, ja minusta kyllä tuntuu, että aina sen nähtyäni on tapahtunut jotain kivaa ja olen ollut onnekas!
Kuva

Ensi kesä on maailman hienoin, jos nään tunturipöllön edes kiikareilla tai teen puolivarman havainnon, se on lempilintuni ja olen jo vuosia halunnut nähdä sellaisen luonnossa. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 05 Touko 2011 14:12

Kannatti käydä eilen (vai oliko se toissapäivänä, ei voi muistaa :keijo:) purkamassa vähän pahaa tuulta lenkillä. Näin nimittäin pari oravaa! Ne osaa olla aina jotenkin pölhön oloisia touhuissaan, ettei niitä voi seurata vakavalla naamalla.

Etsin äsken kuvia oravista ja tämä on pakko jakaa teidän kanssa. Kuvan liito-orava näyttää enemmän joltain animaatiohahmolta kuin elävältä eläimeltä. :virne:

Kuva
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja MaxXx » Su 22 Touko 2011 17:25

En tiedä mutta kyllähän minä tänään ulkona kävin vaikka täällä vähän kuuma onkin...
Avatar
MaxXx
 
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 17 Touko 2011 11:24

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 03 Kesä 2011 00:52

Tunturipöllöä en ole ehtinyt kiikareillani lähteä metsästämään, mutta sen sijaan näin vaikka mitä mielenkiintoista pari viikkoa sitten, kun pomoni keksi kiikuttaa minut ja ulkolaisen vieraansa Pallasjärven ja -tunturin maisemiin. Ensinnäkin, näimme TUNTURISOPULIN?! :täpinä: Niitä on tänä vuonna ilmeisesti runsaasti mutta että ihan oikeasti, näin sen! :superhymy: Samaisella reissulla nähtiin paljon poroja, teeri ja ketun paskaa pitkospuilla. Maisemat olivat aivan mahtavat! Pallasjärvestä lähtevä Pallasjoki, :tipahdus: , sinne haluan mennä päiväksi tai pariksi samoilemaan tai vaikka vain tuijottamaan jokeen :hullu: Joella asuu saukko ja muuta mieletöntä. En älynnyt ottaa paikoista edes kännykän onnettomalla kameralla kuvia, niin huojentunut olin. No, jos otan kameran matkaan kun menen, niin otan maistiaisia teillekin. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 03 Kesä 2011 02:43

Kyyn yllätin meidän marjapuskien läheisyydestä. Oli onneksi sen verran reittini sivussa, ettei törmäyskurssille satuttu. Lähti pienen hetken päästä kohti pajupuskaa ja marjapensaita. Katosi ruohikkoon, kun hain lapiota ja kumppareita.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Kesä 2011 11:31

Hyi, kärmes :o:

Mä luotan siihen uskomukseen, että jos on siilejä, niin ei oo käärmeitä. Meidän terassinalusasukki rapsuttelee edelleen siellä, terassin alla :sydän: Simppa (Simo Siili) on kasvanut melkoiseksi järkäleeksi sitten ensikohtaamisen. Kuinkahan vanhoiksi siilit elää?


Ai niin ja ilmoitusluontoinen luontoilmoitus. Muurahaiskeko on pysynyt siellä, minne sen siirsimme :o: En olisi uskonut. Vaikuttaa ihan hyvinvoivalta keolta. Muurahaistrafiikki meidän portinpielestä on hävinnyt, mutta hieman kauempana mennyt reitti on vielä käytössä. Siirtohan meni paremmin kuin hyvin :D
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Kesä 2011 11:38

Miten muurahaiskeko siirretään? :O:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Kesä 2011 11:57

Sanotaan miehelle, että siirrä toi nyt huithelvettiin tuosta :lanppu:

:keijo:


Ihan lapiolla ronskisti siitä vaan, keko lapiollinen kerrallaan hieman kauemmas. Voi myös tarvittaessa käyttää kottikärryä siirtoon, mutta ne murkut hyökkii näpeille herkemmin, jos sinne kärryyn lappaa useamman lapiollisen ja ekan lapiollisen soturit lähtee kostoretkelle kottikärryjen aisaa pitkin. Tämän siirtotavan opin jostain luonto-ohjelmasta joskus. Ei vanhingoita juurikaan sitä kekoa tai murkkuja, ja jos sen lappaa vahingossa murkkujen mielestä väärään paikkaan, niin ne siirtää sen itse toisaalle. Vaarana onkin kuulemma, että siirtävät sen takaisin alkuperäiseen paikkaansa, jos se on ollut parempi :keijo: Tärkeää onkin siirtää myös keon alapuolelta maatakin jonkun verran, koska jos ne maanalaiset tunnelit ja murkut jää vanhaan paikkaan, niin sitten ne ainakin palaa.

Me mietittiin uusi paikka tarkkaan, oikeaan ilmansuuntaan ja kaikkea, että varmasti viihtyisivät uudessa mestassa. Ja näyttävät viihtyvän. Vanhan keon paikalla ei näy enää kuin satunnaisia tiedustelijoita :tilt:


Tällaiselle ituhipille tuo oli parempi vaihtoehto kuin koko roskan polttaminen, myrkyttäminen tai jäädyttäminen. Vaikken murkuista juuri tykkää, niin non tärkeitä :sydän: Ja keot taitaa olla jopa rauhoitettujakin.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Kesä 2011 12:00

Ai se ei mee rikki, jos vaan lapiolla lapioi. :O:
Murkut :sydän:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 03 Kesä 2011 12:00

Miksi sitä kannattais ees siirtää? :epäilevä:

Myrrrrrkkyä, ihan hitosti myrrrkkyä päälle vaan!!!!!!! :raivo: Die motherfuckers, die!!!

:tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron