Keijo kohtaa luonnon!

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Kesä 2011 12:01

Kai siellä menee konseptit sekaisin ja männynneulaset ristiin, mutta äkkiä nuo raksaa tunnelit takaisin. Kuulemma :D


Muoks: Shay :virne: Kyllä tuotakin mulle ehdotettiin, mutta en mä hennonut tapattaa niitä :tilt: Sitä paitsi siinä keon tuntumassa pyörii paljon lapsia, joten kauheasti ei senkään takia viitsinyt myrkkyjä käyttää.

Jos asia hoituu näin näppärästi ilman hirveetä massamurhaa ja ympäristömyrkytystä, niin hyvä näin. Mä olen vain tyytyväinen, ettei ne murkut pyöri enää mun jaloissa.
Viimeksi muokannut Aurora B. päivämäärä Pe 03 Kesä 2011 12:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 03 Kesä 2011 12:02

Shay kirjoitti:Myrrrrrkkyä, ihan hitosti myrrrkkyä päälle vaan!!!!!!! :raivo: Die motherfuckers, die!!!

:tilt:


Mähän ne murkut myrkytän! :kummeli:

---
Eikun oikeasti murkut on kivoja. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 03 Kesä 2011 12:07

Suvi kirjoitti: Eikun oikeasti murkut on kivoja. :hymyhali:

Helppohan se on kaupunkilaisena sanoa. :epäilevä: Täällä korvessa niitä on aivan liikaa kaikkialla ja
ne tunkee taloon ja kaikkialle, jos niitä ei pidä kurissa. :kiroilu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Kesä 2011 12:13

Ne voi pitää kurissa ja nuhteessa myös lempein keinoin. Ainakin osan. Meillä on tuossa etuoven tuntumassa 4 kekoa, tuo yksi oli "pakko" siirtää, kun tulivat mun mukavuusalueen sisäpuolelle :tilt: Niistä aiheutuva epämukavuus väheni merkittävästi, eikä kenenkään tarvinnut kuolla :keijo: Terkuin; kaupunkilaisituhippi


Mä olin jo unohtanut kanelivinkin, mun kasvitieteelliseen puutarhaan voisin kokeilla sitä :lanppu:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 03 Kesä 2011 12:57

(On Helsingissäkin murkkuja. Ehkä toi "kivoja" oli vähän liioittelua. Muistuikin mieleen, että esim. meidän mummakin tappeli monta vuotta niiden kanssa, kun ne tunkivat keittiöön. En muista, kumpi luovutti ensin.

Mutta luonnossa ne ovat ihan jees, kunhan eivät kiipeile sääriä pitkin. :P )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 03 Kesä 2011 13:01

On ne luonnossa ihan kivoja ( "kivoja" ) munkin mielestä, kun syövät muita öttiäisiä ja raatoja, mutta
liika on aina liikaa ja meillä niitä on ihan liikaa. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 03 Kesä 2011 15:38

Mulla ei oo murkkuja vastaan mitään niin kauan, kun ne eivät ala tekemään pesäänsä mun reviirille. Tuossa muutama vuosi sitten meidän mökin kattorakenteissa oli muurahaispesä, muutaman kerran yritettiin häätää niitä lempeämmillä keinoin, mutta kun eivät penteleet häipyneet niin sitten ryhdyttiin kemialliseen sodankäyntiin ja pistettiinkin sitten useampaa eri myrkkyä niille kerralla. Siinä vaiheessa taisivat tajuta, että mökin katolla ei ole hyvä paikka asua ja siirtyivät lähimetsän suojiin.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 07 Kesä 2011 11:15

Aurora B. kirjoitti:Kuinkahan vanhoiksi siilit elää?
Lajista riippuen yleensä 2-7 vuotta, mutta on myös sissejä, jotka sinnittelevät jopa 16-vuotiaaksi asti.

shaana kirjoitti:Tunturipöllöä en ole ehtinyt kiikareillani lähteä metsästämään, mutta sen sijaan näin vaikka mitä mielenkiintoista pari viikkoa sitten, kun pomoni keksi kiikuttaa minut ja ulkolaisen vieraansa Pallasjärven ja -tunturin maisemiin. Ensinnäkin, näimme TUNTURISOPULIN?! :täpinä: Niitä on tänä vuonna ilmeisesti runsaasti mutta että ihan oikeasti, näin sen! :superhymy: Samaisella reissulla nähtiin paljon poroja, teeri ja ketun paskaa pitkospuilla. Maisemat olivat aivan mahtavat! Pallasjärvestä lähtevä Pallasjoki, :tipahdus: , sinne haluan mennä päiväksi tai pariksi samoilemaan tai vaikka vain tuijottamaan jokeen :hullu: Joella asuu saukko ja muuta mieletöntä. En älynnyt ottaa paikoista edes kännykän onnettomalla kameralla kuvia, niin huojentunut olin. No, jos otan kameran matkaan kun menen, niin otan maistiaisia teillekin. :hullu:
Tuli nähtyä parikin tunturipöllöä tuossa viime kuussa, kun olin taas viikon Muoniossa ja sen ympäristössä. Norjaan mennessä näki paljon tunturisopuleita, enimmäkseen liiskautuneina, mutta myös elossa. Kyllä mä näin paljon muutakin, mutta en ole niin eläin/lintuihmisiä, että kaikkia tunnistaisin. Poroja nyt tietty välillä riesaksikin asti ja riekko oli varmaan se yks lintu.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 07 Kesä 2011 18:23

Jorssi kirjoitti:Tuli nähtyä parikin tunturipöllöä tuossa viime kuussa, kun olin taas viikon Muoniossa ja sen ympäristössä.


:tipahdus: Jossain ihan asutuksen läheisyydessä vai jossain metässä tiettömän tien päässä, esim. tunturissa? Tahdon! :superhymy: Matkakaan ei ole mikään tuohon suuntaan.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 07 Kesä 2011 20:14

No toisen näin 50km Karesuvannosta Kilpisjärvelle päin ja toisen ihan Norjan rajan tuntumassa. Käsivarrentiellä matkalla Norjaan näin siis molemmat. Ovat nykyisellään kuulemma todella harvinaisia, että sikäli hyvä säkä kävi.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 14 Kesä 2011 13:04

Lokit. :raivo: Meidän talon katolla pesii lokkeja ja en tiiä olisko poikaset nyt kuoriutuneet vai mitä on tapahtunut, mutta ainakin lokki on äkäinen. Tulin lenkiltä ja jo puolivälissä korttelia lokit huomasivat minun lähestyvän ja kävivät kimppuun. En jäänyt tarkemmin tutustumaan mihin äkäiset lokit pystyvät vaan juoksin loppumatkan kotiin lokit perässässäni.

Jo aiemmin mua on ärsyttänyt niiden pitämä meteli, helteillä pelkäsin niiden eksyvän meidän parvekkeelle lasien ollessa auki ja nyt ne vielä käyvät kimppuun kun kulkee pihalla. Täytynee ruveta pitämään sateenvarjoa mukana lokkien varalta.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 10 Elo 2011 00:06

Viikonloppuna sain pelastettua sisiliskon, rupisammakon sekä tavissammakon varmalta kuolemalta. Rupisammakon tuijotus lasipurkin läpi jää ikuisesti mieleen. Ainut yksilö, joka ei ainakaan eleillään viestittänyt pelkoa. Katsoi vaan mua suoraan silmiin, kun kannoin ruohonleikkurin edestä lasipurkilla safezonelle. Wikipedian mukaan rupisammakko voi elää jopa 40-vuotiaaksi. Toivottavasti tämä pelastamani yksilö elää vähintään nelikymppiseksi. Sen verran pieni oli, että on varmasti ensimmäinen kesä nyt menossa.

Lisäksi sain listittyä pari punkkia, ennen kuin ne pääsivät edes kiinnittymään kenenkään ihoon.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 18 Touko 2012 23:06

En ole vieläkään nähnyt tunturipöllöä - paitsi Korkeasaaressa viime viikolla. :töktök:

Olen kiinnostunut linnuista taas pienen tauon ( n. 15 vuotta? ) jälkeen. Ajomatkat sujuvat tosi
rattoissan näin keväisin, kun on niin kovasti lintuelämää taivaalla, pelloilla, järvissä ja teiden varsilla.
En löytänyt lintukirjaani Äiskän luota, joten se lienee on täällä päässä, mökillä. Kiikaritkin toin!
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja tgr » Ke 23 Touko 2012 09:23

Täällä "maalla" on meidän tontilla neljä linnun pönttöä. Ainakin kahdessa niistä on elämää.
Epäilen ainakin toista kirjosiepoksi ja toinen vois olla talitintti. Räkätit myös asustaa
täällä ja onkin hauska katsella kuinka ne ajattaa variksia! HAH! Yksi haarapääskypari
myös laulelee, en tosin tiedä missä pesä on. Poroja saattaapi käydä pihalla, ohi ainakin
kävelevät. Kastematoja toki on maassa ja kompostori se vasta hengissä onkin, siellä sitä
ötökkää riittää. Niin ja joku ötökkä kohtasi minut myös vessassa. Varaston puolella oli
myös kirjaskorpioni ja olen hämähäkinkin nähnyt talossa. Tontin reunalla on myös muuan
muurahais(kusiais)pesä ja tontin keskellä on myös niitä sokerimuurahaisia, niistä voisin
haluta päästä eroon jotenkin.

Kotikotona kohtasin kolme kaurista takapihalla. Tai siis ikkunan l äpi katsoin. Ihania!

Ennytmuistamuuta.
tgr
 
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:51

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Huippis » Ti 29 Touko 2012 20:44

Pääskyset ovat vallanneet taas tämän pitäjän, ne on ihan kivoja muuten, mutta ne pesivät heinäladossa ja kakkivat kaikki hevosten heinät :(
Pihassa asuu myös joku tikkaeläin joka naputtaa aamusta iltaan tuota sähkötoloppaa. :töktök:
Jäniksiä on edelleen aamuisin ihan hirveesti pelloilla, aina siihen asti kunnes paimenkoira Ada ajaa ne metsään.
Myös porot hengailee edelleen meijjän pelloilla ja syö heppojen laitumia, ei pidättele sähköaidat ja kohta mä teurastan ne, tai vien hevoset poromiehille vaihteeksi hoitoon, niin vihoissani oon.

No, mutta hei, ilouutisia, että sentään se lähellä hiippaileva karhu silloin muutama viikko sitten salakaadettiin! KIITOS

Muuta... muurahaisia on täälläkin :keijo: ja talvella mä tutustuin ihan ihmeellisiin lintuihin, PULMUSIIN! Mä ihmeissäni mietin keväällä, että mitähän lintuja ja olin kuolla nauruun kun mulle kerrottiin niitten olevan pulmusia, siis pulmusia.. :pepsodent: Ne oli aamuisin tuolla heppojen lantalassa lämmittelemässä :pepsodent:

Ja lisää iloisia uutisia, tänä vuonna ei oo hirveesti myyriä, itseasiassa en oo nähnyt yhtään myyrää, tai koloa tai edes polkuja ruohikossa, mahtavaa! Mikä tosin tarkoittaa sitä, ettei mulla on nyt oikeaa ja kunnollista syytä hommata uutta kissaa :(

Ja onhan se ihanaa, että kaikki alkaa kukkimaan ja lehdet aukee ja ja... tänään satoi lunta :virne:
Avatar
Huippis
 
Viestit: 23
Liittynyt: La 17 Touko 2008 14:04

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 29 Touko 2012 21:16

Huippis kirjoitti:No, mutta hei, ilouutisia, että sentään se lähellä hiippaileva karhu silloin muutama viikko sitten salakaadettiin! KIITOS

:friikki:

Mää kohtasin luontoa helatorstaiviikonloppuna. Joku outo lintu oli, mutta kukaan ei kertonut mikä se oli. Pitkä nokka sillä oli.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 30 Touko 2012 08:08

Lyyra kirjoitti:Mää kohtasin luontoa helatorstaiviikonloppuna. Joku outo lintu oli, mutta kukaan ei kertonut mikä se oli. Pitkä nokka sillä oli.

Aika suurella varmuudella veikkaisin että kuovista olisi kyse? Siis jos oli pitkä nokka niin en kovin montaa muuta lintua keksi :keijo:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 30 Touko 2012 13:28

Yabba kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mää kohtasin luontoa helatorstaiviikonloppuna. Joku outo lintu oli, mutta kukaan ei kertonut mikä se oli. Pitkä nokka sillä oli.

Aika suurella varmuudella veikkaisin että kuovista olisi kyse? Siis jos oli pitkä nokka niin en kovin montaa muuta lintua keksi :keijo:
Lähes kaikilla kahlaajilla on pitkä nokka, joten se on voinut olla aika monikin lintu. Se on voinut olla esim. joku kurppalaji, kuten taivaanvuohi.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 30 Touko 2012 13:55

Jorssi kirjoitti:
Yabba kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mää kohtasin luontoa helatorstaiviikonloppuna. Joku outo lintu oli, mutta kukaan ei kertonut mikä se oli. Pitkä nokka sillä oli.

Aika suurella varmuudella veikkaisin että kuovista olisi kyse? Siis jos oli pitkä nokka niin en kovin montaa muuta lintua keksi :keijo:
Lähes kaikilla kahlaajilla on pitkä nokka, joten se on voinut olla aika monikin lintu. Se on voinut olla esim. joku kurppalaji, kuten taivaanvuohi.
Niin, mutta kuovi nyt tuli itellä mieleen kun se on ainakin omalla kohdalla yleisin pitkänokka jonka olen luonnossa bongannut, varsinkin tuntuvat viihtyvän pelto- ja niittyalueilla oman kokemuksen mukaan :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 30 Touko 2012 16:32

Huippis kirjoitti:No, mutta hei, ilouutisia, että sentään se lähellä hiippaileva karhu silloin muutama viikko sitten salakaadettiin! KIITOS


Täälläkin kylässä hiipailee karhu. Oikein lehdessä oli juttu (koska täällä ei ikinä tapahdu mitään) ja tuossa lähiseudun asukkaat saivat siitä kuviakin. Ihme että mua ei se karhu sinällään pelota, vaikka karhu-unet ovatkin mulle kauhistus. Enemmän mä pelkään noita villisikoja. :keijo: Ne karjut on epäilyttäviä. :friikki: Käyvät varmasti herkemmin kimppuun kuin karhu.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 30 Touko 2012 19:55

Fasaanit on vihdoin osannu tulla tien yli ja ovat viime päivinä pyörineet mun pihalla. :epäilevä:
Toimiikohan niihin heiluvat hopeanauhat sun muut linnunpelottimet... :raps: Toistaiseksi olen
vain jahdannut niitä... :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Kesä 2012 22:45

Näin tänään kärpän. :superhymy:
Se juoksi saalis mukanaan tien yli, kun olin matkalla töihin. En ollutkaan ennen nähnyt kärppää! :superhymy:


Edit: Paitsi jääkiekkoyhteyksissä toki. Siellä olen nähnyt kärppiä. Kuten myös ahmoja. :töktök:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 30 Kesä 2012 12:29

Ilmarissa on jo useamman päivän ajan seurailtu virolaisen kalasääskiperheen arkea. Perheeseen kuuluu emo, isä ja kolme poikasta.
Ajattelin, että Fordella lienee muitakin asiasta kiinnostuneita, joten tässäpä linkki webcamiin:
http://pontu.eenet.ee/player/kalakotkas.html



Kuva
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 02 Heinä 2012 09:44

Vaihdan vähän aihetta eli keijo EI tahdo kohdata luontoa.

Luin aamulla hesarista että ainakin Espoossa nilviäiset liikkuvat satojen...limanuljaskoiden laumoina :bubbles:

Käärmeitä en pelkää. Hämähäkit lähinnä ärsyttävät. Mutta...sellainen kotilon sisässä oleva limainen olio pahimmista painajaisistani jonka laupias evoluutio on unohtanut...

:hytinä:

Onneksi Turussa niitä ei ole näkynyt.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keijo kohtaa luonnon!

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 02 Heinä 2012 10:46

Smithson :paijaus: Tuolla marenkienkeli aiemmin kertoi, kuinka inhaa on pyörällä ajaa tuollaisen limanuljaskakasan keskeltä, kun kuoret paukkuu ja napsahtelee renkaiden alla :umpfh: Mulla on työmatkan varrella sellainen kohta, missä kotilot yrittää aina sateen sattuessa jotain invaasiota ja hyökkii renkaiden alle. Tai ainakin näihin aikoihin vuodesta. Se on järkyttävän ällöttävää :umpfh:

Lautasella Escargots à l'ail et au Roquefort on aika herkkua :kuola: :keijo:


Juhannuksena tuli kohdattua luontoa oikein urakalla :pilvi: Joutsenperhe lipumassa pinkin auringonlaskun saattelemana järvenselälle, utelias pieni kettu kävi kurkkimassa pusikoista, mitä nuo hullut kaupunkilaisihmiset oikein möykkäävät, taivaanvuohet määkivät illat pitkät... Hyttysarmeijan hyökkiessä kimppuun :epäilevä:


Kotona tämä keijo taasen kohtaa luontoa kuuntelemalla pulumaista kurlutusta aamuöisin (olen jo kertaalleen selvittänyt sen linnun, mutta unohtanut jo autuaasti, mikä se oli :p ), ja suremalla Simpan, meidän terassin alla asuvan siilin, pariutumattomuutta. Kuulohavaintoja on tehty, mutta tyyppiä ei ole näkynyt tänä kesänä vielä kertaakaan. Ehkä sillä on jatkuvat pesänsiivoukset menossa, meillä kun on nyt yksi ikiliikkuva vintiö, joka saa kaiken mahdollisen ja mahdottoman terassin lautojen välistä tiputettua Simpan kämpille :epäilevä:

Lisäksi toinen kasvimaan kohopenkeistä on vieraan vallan alla. Sinne taasen iski muurahaisinvaasio. Viime kesänä testattu kaneli toimi muuten hyvin, pinnalla ei näkynyt viime kesänä enää kuin yksittäisiä haahuilijoita, mutta ilmeisesti murkut jatkavat pesän rakentamista syvemmällä ja nyt koko penkki on yhtä murkkupesää :friikki: Porkkanat ja sipulit on mennyttä kalua. Onneksi herneet on eri penkissä, saa edes jostain oman maan eineksistä nauttia tänä kesänä.


Niin ja olen myös huolissani, kun lentäviä pölyttäjiä on näkynyt niin vähän tänä vuonna. Missä kaikki kimalaisetkin oikein on? Jonkun pitäisi huolehtia mun mansikka- ja kirsikkapölytyksestä!
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron