Talviturkki naulaan

Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Nugat » La 01 Touko 2010 20:41

Eilen 30.4 n. klo 18.45 jäi Nugatin talviturkki 8 1/2 asteiseen jokeen. Lisänä sauna ja ilman lämpötila 13 astetta.

Yleensä talviturkki on tullut heitettyä toukokuun ensimmäisinä päivinä, mutta nyt vallan huhtikuun puolella. :keijo:

Oletko jo heittänyt talviturkin vai onko talviturkkia puettu lainkaan päälle koko talvena? Avantouintia kenties?
Vai pidätkö turkin tiukasti ympäri vuoden?

Kastautumis kokemuksia. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 01 Touko 2010 21:09

Olitko ihan munasillas? :keijo:


Mie en oo muuten itseasiassa edes uinu moneen moneen vuoteen :O: Ehkä keraan intin jälkeen. Ei tätä ruhoa voi missään verhoomatta näyttää :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Nugat » La 01 Touko 2010 21:27

Mulla oli bikinit. :tyttö: Jotain häveliäisyyttä sentään, kun puissa ja pusikoissa ei ole vielä edes lehtiä. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 01 Touko 2010 22:14

Aiemmin, kun oli viikottainen mahdollisuus rantasaunomiseen, talviturkki tuli heitettyä jossain toukokuun keskivaiheilla tai viimeistään kuun lopussa. Viime vuonna ja todennäköisesti tänäkin vuonna se jää kesäkuun puolelle. Oon semmoinen vilukissa, että en haikaile polskimaan heti jäiden lähdettyä, enkä ole koskaan kokeillut avantouintia. Miulla on joskus loppunut pintaverenkierto varpaista ihan kesäkeleillä uidessakin, että voin vaan kuvitella miten jäässä olisin avannosta noustessani. :virne:

Kyllähän siinä talviturkin heittämisessä on oma juttunsa. Löylyä heittää niin, että nahka tirisee ja silti miettii kärsiikö sitä mennä pulahtamaan vai ei. Vesi tuntuu hirmu kylmältä ja tekisi mieli palata saunaan, mutta enää ei kehtaa, kun vesi yltää jo napaan asti. Pahinta on upottaa kainalot vedenpinnan alle, mutta sitten sitä onkin jo noussut vedestä hiukset vettä valuen. Paras hetki on, kun palaa takaisin kuumaan saunaan ja ihoa alkaa ihanasti pistellä.

Nyt alkoi tehdä mieli saunaan ja uimaan.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja skray » Su 02 Touko 2010 20:11

Viime vuosina mun tavaksi on tullut uida ensimmäisen kerran juhannuksena. Tai siis "uida", eli pulahdan pikaisesti ja kipitän sitten vaihtamaan vaatteita. Uin aina meressä jos uin, jostakin syystä järvi ei mun mielestä ole kovinkaan kummoinen uimapaikka. Meri sen olla pitää, kun talviturkkia heitetään.

En koskaan sauno. Viimeksi olen saunonut joskus 14-vuotiaana, eli 10 vuotta sitten. Olenhan mä saunassa piipahtanut, mutta sen verran vain, että olen tuon juhannuspulahtamisen jälkeen huvilalla mennyt rantasaunaan vaihtamaan vaatteita ja huuhtelen siellä saunan puolella hiekkaiset jalat vadissa ja pesasen uikkarit. Saunomiseksi sitä ei siis voi mitenkään kutsua.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Touko 2010 21:01

Joku ei sauno :kauhistunut:

No joo, kukin tyylillään.

Mulla on yleensä ollut tapana käydä uimassa kerran kesässä, jos satun ehtimään sukulaisten mökille käymään. Se on sen verran kaukana että ehdin yleensä kerran kesässä, välillä en lainkaan sopivaan uima-aikaan. Sopiva uima-aika on mulle ehkä joskus heinä-elokuussa. En tiedä voiko tätä kerran kesässä tapahtuvaa uimista enää edes sanoa talviturkin heittämiseksi. :keijo:

Mökkisaunasta on mukava käväistä järvessä. Viime kesältä muistan miten hirmu mukavaa ja rauhoittavaa se oli. Seesteistä suorastaan. :tilt: Sääli ettei mulla ole enempää uimapaikkoja, en tiedä lähempää ketään mökillistä. Yleisistä uimarannoistakaan en kummemmin välitä, en ole niin uimisen ystävä että jaksaisin mennä sinne hälinään uiskentelemaan ja rannalle lapsiperheiden sekaan. Mökillä uimisessa parasta on se rauhallisuus.

Lapsena kyllä tuli käytyä uimassa enemmän, silloin oltiin perheen kanssa joskus vuokramökillä ja sen sellaista.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 18 Touko 2010 11:51

14.5. heitin talviturkkini. "Se oli viuhahdus." :kailotus: Oltiin Pojan kotiseudulla ja kävimme perjantaina eräällä syrjäisellä uimapaikalla. Istuskelimme laiturilla ja minulla oli hirmuinen hinku uimaan. Pälyilin ympärilleni ja kohta olinkin järvessä. :ahihi: Sitten vaan äkkiä vaatteet päälle. :ahihi: Pyyhe olisi ollut ihan kiva, mutta kun ei ollut mukana niin ei ollut. :virne: Vesi oli noin 10 asteista.

Lauantaina pääsin pulahtamaan pari kertaa veteen, kun olimme Pojan äidin mökillä. :D Pääsi saunomaan ja uimaan. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 18 Touko 2010 15:50

marenkienkeli kirjoitti:14.5. heitin talviturkkini.
:femmat:

Torstaina kun tultiin mökille, oli vesi 11-asteista, mutta perjantaina uimaan mennessä se oli jo 15-asteista, eikä sieltä tarvinut heti tulla täristen pois, vaan pystyi ihan oikeesti uimaankin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 18 Touko 2010 17:47

Heitin talviturkin männäviikonloppuna. :viileä:

Oltiin tyypin kanssa kuumissamme hypätty suihkussa koko päivä, niin päätettiin lähteä iltakävelylle tuonne läheiselle jordanialle, ja pulahdettiin siellä pariin kertaan. Veden lämpötilasta ei mitään tietoa, mutta ei se kyllä varsinaisesti lämmintä ollu.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Heinä 2010 12:13

Kaikkien talviturkisten ystävien kannattaa muistaa, että avovesistöissä on parasta uintiaikaa enää viikko jäljellä. Tämän viikon sunnuntaina (jo) Jaakko heittää kylmän kiven veteen ja sitten ei enää tarkene.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja theia » Ma 19 Heinä 2010 14:15

Ainiin! :D

Mä heitin juhannuksena talviturkkini jonnekin päin Turkua (tai sitä merta siinä edessä), kylmää oli vesi. Asteista tosin ei ole tietoa, kun ei siellä mökkipahaisella (oikeastaan -hyväisellä, mut kuitenskii) ollut lämpömittaria.

Eniten ehkä harmittaa, että isolisko oli käynyt heittämässä omansa edellisenä päivänä - meillä on aina enemmän tai vähemmän skabailua siitä, kumpi on eka. Ja mä hävisin tänä vuonna :viha:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja skray » Ma 19 Heinä 2010 22:23

Ainiin! :D

Mäkin heitin turkkini juhannusaattona. Vesi oli 19 asteista. Kuutisen astetta lämpösempää kuin viime vuonna. Huomaa siis, että kelit on ollu lämpösemmät kuin edellisinä vuosina (asteet viimeisenä kolmena vuonna on 12, 11 ja 13).

Juhannuksen jälkeen olen kerran käynyt uimassa, sekin oli viime viikolla yks ilta. Jää aina niin harvoiksi nää uimiset.. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 19 Heinä 2010 23:54

Saisi Jaakko vielä vähän aikaa pantata kiviensä kanssa. Järvessä on niin mukavata uida, että tahtoisin ottaa vielä muutaman kierroksen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 16 Elo 2010 12:12

Meillä täällä maaseutukunnassa on yksi järvi joka on niin linnunmaitoa että!

Merivesi oli vielä viikonloppuna ihanan sopivaa.
Myös yöllä :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Talviturkki naulaan

ViestiKirjoittaja Nugat » La 23 Huhti 2011 19:13

Talviturkki viskattu eilen jorpakkoon. :tilt: Haasteellista oli. :keijo: Rappuset veteen olivat kadonneet jonnekkin tulvan keskelle. Jalkakopelolla ruusupuskasta kiinni pitäen saatiin paikallistettua jännästi veden alla kelluva rappunen, sitten rappusista kiinni ja plumpsis. :tilt: Hittolainen kun jalkoja vain alkoi särkemään, kun sen verran pitkään joutuivat kylmässä vedessä olemaan ennen muuta kroppaa.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32


Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron