Aamurutiinisi?

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 19 Elo 2013 12:50

Lyyra kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Kahden tunnin torkuttaminen :isosilmä:
Mulle riittää puol tuntia. Eli kolme torkkua :pahis:

No hyvä, jos riittää.

Mulla menee pahimmillaan silleen, että torkutan ensin vaikka jostain puoli kahdeksasta kymppiin asti, ja jään sitten viimeisen hälytyksenkin jälkeen nukkumaan. Ja herään yhdentoista jälkeen :bubbles: -tilassa.


Eikö olisi parempi pistää kello soimaan suoraan myöhempään? Ei häiriintyisi aamu-uni jatkuvaan torkkuun.

Harvemmin itsekään ilman torkuttelua pystyn aamulla nousemaan. En todellakaan ole aamuihminen ja herääminen on hidasta. Toimistoaikataulu on mulle ihan myrkkyä.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Elo 2013 12:58

lumikukka kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Kahden tunnin torkuttaminen :isosilmä:
Mulle riittää puol tuntia. Eli kolme torkkua :pahis:

No hyvä, jos riittää.

Mulla menee pahimmillaan silleen, että torkutan ensin vaikka jostain puoli kahdeksasta kymppiin asti, ja jään sitten viimeisen hälytyksenkin jälkeen nukkumaan. Ja herään yhdentoista jälkeen :bubbles: -tilassa.

Eikö olisi parempi pistää kello soimaan suoraan myöhempään? Ei häiriintyisi aamu-uni jatkuvaan torkkuun.

Joo, mutta sitten torkutan vielä pidempään.

Ja mitä järkeä on laittaa kello soimaan yhdeltätoista, jos haluaa herätä puoli kahdeksalta?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 19 Elo 2013 13:18

Jos tietää, ettei kuitenkaan jaksa herätä puoli kahdeksalta. ;)
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 19 Elo 2013 13:29

Mieheke on pahemman sortin torkuttaja. Torkuttaa jopa ylösnoustuaan ( :virne: ),koska muuten hän helposti unohtuu tekemään ties mitä tarpeetonta.

Aiemmin nousin heti. Fyysinen minäni pystyy kyllä heräämään hyvinkin nopeasti. Aivot taas jatkavat osittain uniaan tunti tolkulla heräämisen jälkeen. Nykyään saatan torkuttaa kerran tai pari, mutta harvemmin nukahdan uudelleen. Aamuinen köllöttely sängyssä on kivaa. :hullu: Ja aivotkin ehtivät paremmin mukaan aamutoimiin. :tilt: Aikaisemmasta poiketen olen siis alannut jopa pitämään Miehekkeen torkutustavasta. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 19 Elo 2013 14:19

L-S kirjoitti:Kyllä se varmaan on totta, että varsinkin pitkä torkuttaminen enemmänkin vaan hankaloittaa oloa. Mullakin on tapana joskus torkuttaa turhankin pitkään. :epäilevä:
Mutta sellainen kerran-pari torkku on mun mielestä ihan tarpeen. :keijo: Silloin joskus kun joutuu nousemaan suoraan ylös, se väsymys on jotenkin niin kokonaisvaltaista, että tuntuu ihan kamalalta. Ei, en ole aamuihminen, mutta voi miten toivoisin että olisin.

Mä olen aamuisin hidas, kun yleensä aikataulu ei ole hirveän tarkka. Aamupalan nielemiseenkin saan kulumaan turhan kauan. Toivoisin kyllä voivani opetella tehokkaammaksi rutiinieni kanssa.


:femmat:

Pitäiskö mein L-S alkaa kämppäkavereiksi? :virne:

Mä olen myöskin torkuttamisen mestari. Siis silloin kun siihen aikaa. Joskus saatan jopa laittaa herätyskellon soimaan varttia aikasemmin että saan torkuttaa rauhassa. Koska ilman torkuttamista aamu ei vain lähde käyntiin. Mun pitää saada nousta rauhassa, ilman kiirettä. Torkuttaminen kuuluu siis kiirettömyyteen. Saa huijattua pään ettei muka ole vielä kiire. :pahis:
(Ja teeppä torkuttaminen silloin kun mieskin on kotona. "On se ny *piip* kumma homma ettei voi nousta suoraan siitä ekasta hälytyskerrasta!" :jaaha: Onneksi mies lähtee töihin ennen kuin oma herätyskelloni soi ensimmäisen kerran. :virne: )
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 19 Elo 2013 14:52

Wildis, näköjään joo :virne:

Se on kyllä kumma miten vaikea aamuihmisten on ymmärtää sitä, että ei sitä vaan voi nousta ensimmäisestä kellonsoitosta. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 19 Elo 2013 15:03

Mulla menee myös yleensä se 30-45 minuuttia torkuttaessa, pahimpina aamuina 2 tuntia. Ei vaan saa rytmiä kohdalleen niin, että voisi suoraan nousta sängystä ylös tai herätä ilman kelloa ajoissa.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Elo 2013 15:17

Aranwe kirjoitti:Mulla menee myös yleensä se 30-45 minuuttia torkuttaessa, pahimpina aamuina 2 tuntia. Ei vaan saa rytmiä kohdalleen niin, että voisi suoraan nousta sängystä ylös tai herätä ilman kelloa ajoissa.

:femmat:

MIkäköhän siinä on niin hankalaa mennä vaan ajoissa nukkumaan? :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 19 Elo 2013 15:22

Mä olin ennen kanssa tosi paha torkuttaja, puoli tuntia oli vähimmäismäärä ja jos ei ollut oikeasti kiire minnekään, niin pari tuntia meni ihan kevyesti torkuttaen.
Mä en oikein tiedä, missä välissä asia muuttui, koska nykyään en oikeastaan torkuta, ehkä kerran vanhasta tottumuksesta, mutta silloinkin olisi jo sama nousta ylös.

Muutenkin oon nykyään paljon parempi aamuihminen kuin ennen, musta on jopa kivaa herätä vähän aikaisemmin kuin tarvitsee :friikki:
Ja jos nukkuu joskus yli kymmeneen, niin tuntuu, että siinä sitten meni koko päivä ohi ja on sellainen tyhmä syyllinen olo, vaikkei siinä sinäänsä olisi mitään väärää nukkua joskus vähän enemmänkin.

Mies on taas todella paha torkuttaja. Nykyään ollaan päästy diiliin, että se saa kaksi torkkua, mutta ei yhtään enempää, koska mun ei tarvitse herätä samaan aikaan enää ja kuudelta on aika rasittavaa kuunnella sitä piipitystä,
kun saisi vielä nukkua kuitenkin muutaman tunnin ja minä herään sen kelloon paljon pirteämpänä kuin se itse. En mä tosin joka aamu sitä kuule, kuten en tänäänkään, mutta useimmiten.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja theia » Ma 19 Elo 2013 15:27

Miten te kahden tunnin torkuttajat selviätte työaamuina? Laitatteko kellon siis niin aikaisin herättämään vai meettekö myöhässä töihin vai eikö sitten ole sitovia työaikoja? :o:

Olen hämmentynyt :o:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Elo 2013 15:56

theia kirjoitti:Miten te kahden tunnin torkuttajat selviätte työaamuina? Laitatteko kellon siis niin aikaisin herättämään vai meettekö myöhässä töihin vai eikö sitten ole sitovia työaikoja? :o:

Olen hämmentynyt :o:

Ei oo töitä. Ei tarvi selvitä minnekään mihinkään tiettyyn aikaan. :sori:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 19 Elo 2013 17:01

Liukuva työaika katsos! Tänään herätys oli 7:00 ja pääsin ylös 7:45 ja olin 9:00 töissä. Liukuma on 7-10 / 15-18.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja theia » Ma 19 Elo 2013 17:08

Lyyra kirjoitti:
theia kirjoitti:Miten te kahden tunnin torkuttajat selviätte työaamuina? Laitatteko kellon siis niin aikaisin herättämään vai meettekö myöhässä töihin vai eikö sitten ole sitovia työaikoja? :o:

Olen hämmentynyt :o:

Ei oo töitä. Ei tarvi selvitä minnekään mihinkään tiettyyn aikaan. :sori:

Entä silloin kun opiskelit/olit duunissa? Vai onko tää siis nyt hetkellistä vain? :o:

---

Ja sitovalla työajalla ajattelin sitä liukuvaa työaikaa, mut ei nyt termistö oo ihan kunnossa :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 19 Elo 2013 18:26

Ja mulla tosiaan on about sellainen rytmi nyt, että herään siinä 9:30-10:00 ihan itsekseni, mutta pitäisi saada sitä tuupattua parilla tunnilla taaemmas.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Elo 2013 18:50

theia kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
theia kirjoitti:Miten te kahden tunnin torkuttajat selviätte työaamuina? Laitatteko kellon siis niin aikaisin herättämään vai meettekö myöhässä töihin vai eikö sitten ole sitovia työaikoja? :o:

Olen hämmentynyt :o:

Ei oo töitä. Ei tarvi selvitä minnekään mihinkään tiettyyn aikaan. :sori:

Entä silloin kun opiskelit/olit duunissa? Vai onko tää siis nyt hetkellistä vain? :o:

Nythän nimenomaan opiskelen. :friikki:
Mutta kirppisaikoina se riitti ajoissa nousemiseen, kun tiesi, että kympiltä pitää olla kirppiksen ovi auki. Tarvin jonkun ulkopuolisen paineen, että pääsen aamuksi yhtään mihinkään. :(
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 19 Elo 2013 23:23

Mie tarviin kans ulkopuolisen paineen. Jos ei tarvii töihin mennä, niin en mie saa aikaseks herätä paljookaan ennen puolta päivää. Paitsi nyt kun onnistu jo tottumaan aikasempaan rytmiin.

Mut torkutusta mie en harrasta. Jos ei mihinkään tarvii mennä, niin tökkään kyl tunnin aina lisää. Onhan se torkutusta tavallaan sekin. Mut tosiaan noin muuten kelloradio on toisella puolella huonetta ja on pakko nousta ylös jotta sen saa sammuksiin ja sit ollaankin jo hereillä.
Mie just tossa mietin, että toi sama rääkyjä on ollu miulla jo ihan reilusti 15 vuotta ja sen ääneen on tottunu ja siihen herää aina, eikä se edes kuulosta pahalta enää. Mut mitä jos toi hajoaa joku päivä? :kauhistunut:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 20 Elo 2013 08:36

Onnistuin! Tämän keskustelun innoittamana päätin yrittää herätä ilman torkutusta. Jeee! :woohoo:

Toki taisin mennä normaalia aiemmin nukkumaankin. Mitä tästä opimme? :raps:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 10 Syys 2013 13:27

Tässäpä herätyskello meille torkuttajille. :superhymy:

Karkuun juokseva Clocky! :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1383
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Aamurutiinisi?

ViestiKirjoittaja theia » Ti 10 Syys 2013 13:33

Tällä viikolla oon herännyt 5 min aikaisemmin, ja näin ollen ehtinyt syömään aamuvitamiinit :woohoo: Aion jatkaa samaa mallia, ja yritän herätä vieläkin aikaisemmin, jotta voisin a) syödä aamiaista kotona tai b) tehdä sen mukaanotettavaksi. Tällä hetkellä käyn hakemassa kahviloista sänpyleitä, ja se käy vähän kukkarolle... Kyllä mä vielä elämäntapani muutan! :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Edellinen

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron