ARGH! Ärsytysketju.

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 19 Huhti 2013 20:50

Taas datailuun liittyvä ärsytys: se kun aika monella video/musantoistoa tarjoavilla sivuilla (Youtube sentään poikkeus) on joku näköjään universaali käytäntö että default-äänenvoimakkuus sivun video/äänisoittimessa on 50%, joskus jopa alle. Ketä palvelee tuommoinen? :norsu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 06 Touko 2013 14:23

Emeritus kirjoitti:Taas datailuun liittyvä ärsytys: se kun aika monella video/musantoistoa tarjoavilla sivuilla (Youtube sentään poikkeus) on joku näköjään universaali käytäntö että default-äänenvoimakkuus sivun video/äänisoittimessa on 50%, joskus jopa alle. Ketä palvelee tuommoinen? :norsu:

Niitä, joilla on hyvä kuulo ja käyttävät kuulokkeita? Mä ainakin olen tyytyväinen, jos ääni on sivustolla kuin sivustolla oletusarvoisesti pienellä, koska muuten sattuu herkästi korvaan. Jopa ilman kuulokkeitakin. (Joo, mulla on epätavallisen hyvä kuulo.)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 06 Touko 2013 16:48

:gaah: Olin sitten unohtanut laittaa tentti-ilmoittautumiseen yhden vaadittavan lisätiedon...kirja, jonka tenttisin. Minulle laitettiin viestiä, että voinkin tehdä tentin vasta puolen vuoden päästä. :epäilevä: No, lähetin nyt sitten vastausviestin, että voinko osallistua tenttiin, jos jollekin muulle tehdään kyseisestä kirjasta kuitenkin kysymykset. Nyt pidän peukkuja, sillä tiedän, että ainakin yksihenkilö on tenttimässä saman kirjan...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 07 Touko 2013 15:02

Jee, pääsen tenttiin. Nyt sitten voikin sujuvasti ärsyyntyä luku-urakasta. :keijo: :töktök:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 09 Touko 2013 15:51

Lumikki75 kirjoitti:Niitä, joilla on hyvä kuulo ja käyttävät kuulokkeita? Mä ainakin olen tyytyväinen, jos ääni on sivustolla kuin sivustolla oletusarvoisesti pienellä, koska muuten sattuu herkästi korvaan. Jopa ilman kuulokkeitakin. (Joo, mulla on epätavallisen hyvä kuulo.)

Käytän kuulokkeita ja kuulonikin on omasta mielestäni (:P) kohtuu hyväkin. Taitaa olla näitä "you mileage may vary" tai laitteistojuttuja? Koneen volyymiasetukset minulla on semmoiset että jos esim. musaa kuunnellessa on hyvä volyymi, niin Youtubekin mitä todennäköisemmin myös hyvä. Sitten kun tulee vastaa niitä joissa oletus on hiljaisemmalla, sitä yleensä ensin laittaa kaiuttimista ääntä kovemmalle ja sitten vasta huomaa että "jaa, taas näitä sivuja". :läps:

Pieni ärsytys aina kun mediassa vilahtaa: Jaajo Linnonmaan pärstä.
Tai siis lähinnä nuo mukahauskat ilmeilynsä joita pitää viljellä melkein joka kuvaan. Ja ottaisi sen piponsa edes joskus pois päästä. :darkkis:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 28 Touko 2013 07:47

Hyttyset öisin makuuhuoneessa. :kiroilu:
Mä en saa nukuttua, jos samassa huoneessa on hyttynen inisemässä. Meillä niitä oli lähemmäs kymmenen, ellei ylikin, eilen. Luultiin ensin, että niitä on pari ja alettiin metsästää. Loppujen lopuksi riehuin tuolin nokassa lehden kanssa ainakin tunnin, enkä saanut kaikkia tapetuksi. Kello oli siinä vaiheessa jo melkein yksi, joten oli pakko lopettaa, vaikka pari oli vielä jäljellä. Tänä aamunakin oon mätkiny jo ainakin kolme hyttystä kuoliaaksi, mutta vieläkin niitä inisee täällä pitkin kämppää.
Nyt pitäis siivota raatoja ties mistä. :epäilevä:

Hyttyset! :raivo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 28 Touko 2013 12:54

skray kirjoitti:Hyttyset! :raivo:

Hyönteisverkot ikkunoihin. :lanppu:
Saattaa niitä ovesta sisään tullessa muutama lehahtaa mukana, mutta ei varmasti läheskään niin monta.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Touko 2013 13:22

Mä tarttisin hyttysverkkoa makkarin ikkunaan. Kissat haluaisi kauheasti sujahdella siitä parvekkeelle :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 28 Touko 2013 16:48

Nykyajan ikkunat on ihan käsittämättömän typeriä, kun niissä ei ole verkkoja valmiina. 70-luvun taloissa oli sentään tuuletusluukut. Jos joskus rakennan talon, siihen tulee sellaiset.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 29 Touko 2013 12:38

No ei sentään ihan 70-luvulle tarvii mennä. Tää on valmistunu -88 ja meillä on tommoset tuuletusräppänät, joissa on hyttysverkot, joissa kissat tykkää kiipeillä :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 29 Touko 2013 12:58

Meillä oli isot tuuletusikkunat, joissa oli hyttysverkot. Kyllä kai sitä hyttysverkkoa saa nykyäänkin. Kerrostalossa on vaan kiinnittäminen vähän haastavaa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 29 Touko 2013 13:02

Ai ettei vasara ja nauloja riitä? :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 29 Touko 2013 15:20

Kibaya kirjoitti:Ai ettei vasara ja nauloja riitä? :keijo:

Kyllä kai se riittää, mutta jos haluat sen verkon sievästi ikkunaan, niin se pitää kiinnittää ulkopuolelta. Ja jos asut vaikka 8. kerroksessa, niin sitten tarvii aika pitkät tikkaat.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 29 Touko 2013 15:35

Paitsi jos on tollai kuin mulla. Parveke on makuuhuoneesta suoraan ja sen tuuletusikkuna tulee parvekkeelle kuin pikkuinen oviaukko :keijo:
Siihen riittää vasarat ja naulat. Ei puutu kuin verkko :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 05 Kesä 2013 15:42

Miksei Youtube voi uskoa yhdellä eikä kolmannellakaan kerralla etten tahdo vaihtaa nimimerkkiäni koko nimeeni? :norsu:
Aika usein vielä tuputtavat tuota "vaihtoehtoa", tulee fiilis ettei ole valinnut oikeaa vaihtoehtoa jos ei tahdo vaihtaa pois nimimerkistä... :epäilevä:

Ja infinite scroll = internetin syöpä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 05 Loka 2015 12:48

VMP. Oltiin viikonloppuna appiukon mökillä ja niiden kyydillä myös. Kesken matkan pisti äijä tupakaksi, vaikka takapenkillä istuu pieni vauva! Vittu, meinas perse revetä raivosta. En pystynyt sanomaan aluksi mitään! Menin niin lukkoon moisesta itsekkyydestä ja törppöydestä.

Kihisen vieläkin. Raivosta myös itselleni, että annoin tuon tapahtua.Pomppikselle sanoin, että sen pitää jutella tosta isänsä kanssa ja tää oli tasan eka ja vika kerta, kun mennään niiden kyydillä mihinkään pidemmälle. En tiedä, juttelivatko mökillä. Tuntuu, että Pomppis vähän välttelee konfliktitilanteita isänsä kanssa. Tavallaan ymmärrän, sillä tyyppi osaa olla melkoinen... Noh, mulkvisti. Tää asia on kuitenkin liian tärkeä.

Appilassa myös tupakoidaan sisällä (ukko on joku tupakoitsijoiden vapaataistelija ja oikein ylpeilee asialla :epäilevä: ) ja joka vuosi he järjestävät kotonaan pikkujoulut. Tekee melkein mieli kieltäytyä kutsusta tänä vuonna.

Itkettää.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Loka 2015 12:53

:paijaus:
Mun mielestä sä voit kieltäytyä ja vedota siihen tupakointiin sisätiloissa.
Olkoonkin tupakoitsijoiden vapaustaistelija, niin jokaisella on oikeus olla altistamatta itseään ja lapsiaan tupakansavulle.
Jos esittää asian vielä niin, että on itse päässyt siitä tupakasta eroon, eikä todella halua altistaa lastaan kärylle, pyrkien mahdollisimman neutraaliin sävyyn, niin on ehkä tehnyt voitavansa.

Tommosten mulkvistien ja vapaustaistelijoiden kohdalla usein ei pysty mihinkään neutraaliin keskusteluun mitenkään :paijaus:

Mutta onhan toi aika VMP. :paijaus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja theia » Ma 05 Loka 2015 13:34

No oho :kauhistunut: Outoa, ettei Pomppis heti puuttunut tilanteeseen. Ymmärrän, ettei halua konflikteja, mutta kuitenkin oma lapsi kyseessä :(

Mä en tiennyt, että on vielä ihmisiä jotka ei "ymmärrä" passiivisen tupakoinnin vaaroja. :töktök:

VMP todellakin. :paijaus: Emilia.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 05 Loka 2015 14:29

Kiitos sympatioista.

Mustakin se oli vähän outoa, ettei Pomppis sanonut mitään. Jos olis mun vanhemmat olleet kyseessä, olisin pistänyt täyslaidallisen mutta nyt menin jotenkin vieraskoreuslukkoon.

Mietin tota samaa kuin Kiba, että voin vedota just tuohon omaan lopettamiseen. (Josta muuten tänään tulee tasan kolme vuotta täyteen!) Ollaan käyty pojan kanssa kerran appiukolla kotona, mutta ukko ei ollut silloin ite kotona. Kakkosanoppi on sentään vähän järkevämpi eikä polta, kun vauva on vieressä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 05 Loka 2015 23:34

Tänä aamuna istuin aamukahvilla. Kuivattelin tukkaa. Lueskelin hesaria. Sitten soittivat Radio Suomessa . . . tämän.
Iski tyrmistys, kauhu. Epäusko. Mahtaako ihmiskunnalla olla enää mitään toivoa? :friikkipomppu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Loka 2015 23:38

Älä viitti! Toi tuli joku aika sitten Antti Holma-showssa "live"nä :friikkipeukku:
:ei:
Se herätti keskustelua myös irssissä siitä, että mikä on Vilkkumaan tarkoitus tuolla kaikella. Yrittääkö se olla jotenkin viekoitteleva, vai silmää iskevä vai vaan tyhmä? Niinkö naivi ja söpö, mutta epäonnistuu siinä ihan hiton pahasti.

Toi ei oo edes keijo, toi on ihan vaan huono :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 09 Loka 2015 07:49

Mitä Vilkkumaahan tulee, uskon, että se yrittää olla lähinnä ironinen, ja mahdollinen naiivius ja söpöstely on osa sitä. Ärsyttävä kappale kyllä, soi melko usein jopa Radio Suomessa ja jää sitten soimaan päähän.

Haluan myös valittaa siitä miten ärsyttäviä ovat aikaiset aamuherätykset ja kiire. :epäilevä: Piti olla junassa varhain tänään, ja puoliunessa, pimeässä pakkassäässä asemalla palloilu oli jotenkin ihan älytöntä. En meinannut millään ymmärtää missä on laituri nro 3 ja että juna tosiaan lähtee siltä, kun yleensä menen junalla vain Helsinkiin, jonne juna lähtee juuri asemarakennuksen takana olevalta raiteelta. :keijo: Lopulta kun tajusin, meni juoksemiseksi. Yleensäkin jos joutuu varhain aamulla tekemään jotain, sen pitäisi olla sellaista, että sen voi suorittaa täydellä autopilotilla eikä miettiä mitään epätavallisia asioita. :epäilevä: :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 11 Loka 2015 02:04

Emeritus kirjoitti:Tänä aamuna istuin aamukahvilla. Kuivattelin tukkaa. Lueskelin hesaria. Sitten soittivat Radio Suomessa . . . tämän.
Iski tyrmistys, kauhu. Epäusko. Mahtaako ihmiskunnalla olla enää mitään toivoa? :friikkipomppu:


Maija Vilkkumaa on mun inhokkilistan ainainen numero 1, mutta tuo herättää lähinnä sääliä. Jos Maija olisi 20 vuotta nuorempi, niin tuon ehkä osaisi ymmärtää, mutta ei... vaan... pysty. Hyi.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 11 Loka 2015 02:06

L-S kirjoitti:Piti olla junassa varhain tänään, ja puoliunessa, pimeässä pakkassäässä asemalla palloilu oli jotenkin ihan älytöntä.


:o Hui! Täällä Lontoossa on vielä keskiyölläkin +13 astetta. Joo, ei ole Suomen säätä ikävä.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: ARGH! Ärsytysketju.

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Loka 2015 20:55

IHMISEEEET! Miks te ette tiedä että MIKÄ on luottokortti? JA MIKS pankit ei kerro, että se yhdistelmäkorteissa pankkikortin numero on kortin takapuolella kun etupuolen numero on luottokortin numero... :töktök:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron