Kengät

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja skray » Ma 03 Syys 2012 20:07

Mä tajusin justiin, että mulla ei ole syyskenkiä. Tai edes kenkiä, jotka kelpais muulloin kuin kesällä tai talvella. Minkälainen syksyn kenkämuoti on? Löydänkö mä sopivaa itselleni? Näiden kysymysten saattelemana menen katsastamaan nettitarjontaa ja tuskailen toivottavasti vain vähän. :hämillään:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 04 Syys 2012 11:57

:pillitys: Kävelykenkäni ovat menossa pohjasta rikki. Nuo ovat sopineet äärimmäisen hyvin jalkaani ja nahkakenkinä ovat olleet hyvät säällä kuin säällä. Miten mä ikinä löydän yhtä hyvät kengät? :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 05 Syys 2012 11:15

On kenkiä joo :keijo:

Mä kiinnyn ihan kohtuuttomasti hyviin kenkiin. En malta luopua, vaikka olisivat tiensä päässä. Niinpä mulla lojuu kaapissa risoja kenkiä vaikka kuinka paljon. Pääosin sen vuoksi, että korvaajaksi ostettu kenkä ei yleensä ole yhtä hyvä, joten en malta heittää niitä "parempia" kenkiä pois :p

Mulla on ollut ihan kurja kenkävuosi :huoh: _Kaikki_ mun hyvät kengät ovat luovuttaneet. Rakkaistakin rakkaimmat Janitan avokkaat sinnittelivät yli 10 vuotta, kunnes nyt kuluivat puhki. Ne olivat täydelliset kengät :huoh: Täydellisen mukavat, hyvän näköiset, sopivan korkealla korolla, sopivat suurimpaan osaan mun vaatteista. Itkin verta, kun viimein tulin siihen tulokseen, että ovat jo niin surkeassa kunnossa, että hävettää vetää jalkaan :( Arvatkaa, oliko vaikea löytää edes sinne päin olevia kenkiä? :epäilevä: No, uudet on mukavat, mutta eivät niin fiksun näköiset, liian matalalla korolla (kaikki housut on nyt liian pitkiä) ja sopivat pääosin vain housujen kanssa. Maksoivat satkun.

Rikki meni myös sellaiset tossumalliset vapaa-ajan kengät, joita käytin aina kesät. Sopivat kaikkien mun kesävaatteiden kanssa. Paniikissa ostin sinne päin olevat, onneksi alennuksesta, ne hiertävät eivätkä sovi minkään kanssa yhteen :p Mustat ballerina-tyyliset kengät ovat sanoneet sopimuksen irti jo aiemmin, mutta edelleenkään niille ei ole löytynyt seuraajaa. Kaikki kokeilemani ballerinat ovat olleet aivan liian leveät (myös lasten osastolla kokeilemani) mun siroon jalkaan. Ei viitsi ostaa kenkää, mikä ei pysy jalassa. Keväällä hajosi mun superlämpimät, lasten osastolta ostetut talvikengät. Saumat ratkesivat, vuoden vanhoista kengistä :epäilevä: Kumppareista (lasten ostastolta...) löytyi reikä.

:huoh:

Kenkiä noin muuten kyllä piisaa kaappien täytteeksi. On lenkkaria, sisäkenkää, vaelluskenkää, juhla- ja korkokenkiä jokaiseen makuun, sandaaleja urheiluversiona, tyylikkäämpänä versiona ja korollisena, saappaita eri väreissä ja materiaaleissa, nilkkureita korolla ja ilman, feikki-crocksia puutarhakenkinä, bootsit nostalgiasyistä, talvikenkiä lämpiminä ulkoilukenkinä ja tyylikkäämpänä versiona korolla... Öh. Mä olen ajatellut, että kotona liioitellaan mun kenkien määrää, mutta onhan tuossa jo :pahis: En edes muista kaikkia kenkiä. Voisi siivota turhimmat pois... Sitten joskus...

Mä luulen, että kenkämäärä on lähtenyt lapasesta siksi, että kun löydän kerrankin mun 35-36 jalkaan sopivat kengät, niin ostan ne. Vaikka sitten lasten osastolta.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Syys 2012 11:39

Ostin uudet syyskengät. :sydän:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 06 Syys 2012 11:58

Maija kirjoitti:Ostin uudet syyskengät. :sydän:

Ooo, hienot!

Mun pitäisi viedä kasa kenkiä suutarille korkolappujen vaihtoon. Viime syksynä jäi viemättä, joten korkolaput on jo tosi huonossa hapessa.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja damn » Ti 02 Loka 2012 13:10

Ostin kengät. Ei ois pitänyt, mutta ne on ihanat ja hyvät jalassa ja niissä on vuorikin niin voi kylmemmällä ilmallakin sitten käyttää.
Kuva
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 22 Loka 2012 22:18

Mulla on kenkäongelma.

1. Kävelykengistä on pohjat puhki. Eivät kestä vettä yhtään. Sopivat koon puolesta.

2. Ostin hyvät sääkengät. Pitävät vettä, mutta painavat pikkuvarpaita. Ekalla kerralla hankasivat toisen rikki. Olen laastaroinut siitä pitäen ja pahemmilta vammoilta on vältytty. Nyt alkaa toisen pikkuvarpaan kynnen alla mustua, mikä voi johtaa kynnen menetykseen.

3. Varsinaiset talvikenkäni ovat vähän hölskyvät ja jos siirryn niihin, rikon varmaan lisää nahkaa.

:(
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Loka 2012 16:39

Pasc. Mitenkäs pohjalliset niihin varsinaisiin talvikenkiin ja vuorottelua noiden uusien ja vanhojen välillä. Josko ne uudet muotouvat jalkaan ja lakkaavat painamasta.

--

Mulla on vähän myös kenkäongelma.

Ainoat mitä saan jalkaan ilman ongelmia, on noi superstarit.
Ne on talvikäytössä tosi huonot, kun nilkat paljaana on vähän epämiellyttävää talvipakkasissa :epäilevä:

Haluaisin maiharit. Mutta millaiset, onkin sitten jo ihan eri juttu. Ja olisiko ne sittenkään hyvät mun epäkeskoissa koivissa talvella.
Mun koivethan on niin turvoksissa ettei talvikengät mene jalkaan. Siis noi mitä töröttää tossa eteisessä.
Siksi mietin niitä maihareita.
Mulla ei kuitenkaan ole hirveästi energioita lähteä metsästämään kenkiä yltympäriinsä.

Otetaan vastaan siis vinkkejä maihareista ja niiden käyttökokemuksista. Jos on.
Samoin mietin jotain tuollaisia damnin kuvassa olevien kenkien kaltaisia ratkaisuja.
Kenkävinkit siis kehiin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja skray » Pe 26 Loka 2012 13:07

No maihareista en tiedä, mutta helposti jalkaan ja pois saatavista kengistä ehdottaisin jotain tällaista. Kuvassa on El Naturalista -merkkiset, jotka on aika kalliita, mutta uskon, että jos merkillä ei niin väliä ole, niin halvempiakin samantyylisiä löytyy.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 27 Loka 2012 19:03

Viime talven kengät eivät ole niin huonot kuin muistin. On ne vähän klompsuvat ja kömpelöt rappusissa, mutta ei ne mistään ole hanganneet.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 29 Loka 2012 13:08

Kenkäostokset :gaah:

Eikä pelkästään koska miehenä en luota mihinkään mitä en itse ole metsästänyt käyttäen vain synnynnäisiä vaistojani sekä survival-puukkoani (tämä selittää myös huonon menestyksenä seurustelussa mutta ei siitä nyt enempää).
Vaan siksi että kiitos luontoäidin jalkapöytäni ovat niin korkeat, että niille sopivien mallien löytäminen on kuin heinän löytäminen neulakasasta :huoh:

Nyt etsinnän riemu on taas edessä koska projektio tulevan talven lumitilanteesta ei suosita kesälenkkareita.
Noh, ei muuta kuin puukko hampaissa eteenpäin hangessa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja damn » Ti 13 Marras 2012 21:08

Nyt on vähän lähtenyt lapasesta tämä kenkien ostelu, kun ensimmäistä kertaa ikinä mulla on ollut rahaa ostaa laadukkaita kenkiä. Mutta nyt lupaan ja vannon etten osta kenkiä ainakaan vuoteen.
Uudet rakkaat talvikenkäni:
Kuva

muoks. itse asiassa nuo ei olekaan ihan samat kengät, yläosa on pikkuisen erilainen(minun kengissä kivempi :virne: ), mutta ero on kuiteskin aika pieni.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 13 Marras 2012 22:41

Näyttää vähän laskettelusaappaalta :P Tai Rammsteinin keikkajalkineelta. :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja damn » Ti 13 Marras 2012 22:45

Pascal Lemoix kirjoitti:Näyttää vähän laskettelusaappaalta :P Tai Rammsteinin keikkajalkineelta. :peukku:


Pascal :eivirne: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Shay » To 15 Marras 2012 18:17

Noi on muuten hienot! Ite ostin samanmalliset, mutta ei noin koristellut, perusmustat, joissa on yksi solki.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Suvi » To 15 Marras 2012 22:21

damn kirjoitti:Uudet rakkaat talvikenkäni:
Kuva



Ihan sairaan siistit! :D

Itse haluaisin talvilenkkarit. Sellaiset siistit, joiden kanssa voisi käydä kävelylenkeillä, mutta jotka kelpaisivat myös töihin (tai ainakin työmatkalle :P ), ja joissa olisi kunnon pohjat, ettei tarvitsisi yhtään liukastella.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja theia » Pe 16 Marras 2012 09:44

damn kirjoitti:Uudet rakkaat talvikenkäni:
Kuva

Mistä nää on? Haittaako jos hankin samanlaiset? :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 16 Marras 2012 10:07

Mää kaipailen edelleen kivoja syystennareita. Mielessä on kivat, mutta rahat on aika finaalissa. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja damn » Ma 19 Marras 2012 00:54

theia kirjoitti:Mistä nää on? Haittaako jos hankin samanlaiset? :keijo:


Ostin nuo Varkaudesta sellaisesta laukku- ja kengäliikkeestä kuin Lb. En tiedä onko kyseistä liikettä muualla kuin siellä ja Kuopiossa. Mutta kengät ovat merkiltään Mustang ja näytti niitä olevan jossain nettikaupoissa. Tuolla merkillä oli muitakin kivoja kenkiä ja osa oli hyvin samantyyppisiä kuin nuo, vaikka ihan täsmälleen samoja en netistä löytänyt.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 14 Helmi 2015 22:50

Ostin joku aika sitten kengät, joita olen kuolannut jo vuoden päivät. En ole raskinut ostaa niitä, kun olivat aivan megakalliit. Nyt niiden hinta oli tullut alas huikeat 20 euroa siitä mitä ne oli. Ostin hammasta kiristäen, koska mielestäni sellaiset saa ostaa, joista on pitkään haaveillut, ja joille on oikea tarve, ja joiden on hartaasti odottanut tulevan tarjoukseen.

Niin nyt mulla on IHANAT grungebootsit.

Kuva
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja damn » Ti 22 Maalis 2016 17:45

Alkaa loppua usko hyvien kenkien olemassaoloon. Syksyllä ostetut talvitennarit olivat umpisurkeat, vuotivat kuin seula ja jalat paleli koko ajan. Olin reissussa ne jalassa ja ostin talvisaappaat, kun meni hermot siihen paleluun. Kerkesin käyttää vajaa kaksi viikkoa näitä ihania saappaita, kun pohjaan tuli sivulle halkeama/repeämä! Melkein satasen kengät. Käytin tänään suutarilla kuullakseni, että ei niitä voi korjata, koska koko sisärakenne on rikki. Toivottavasti kenkäkauppa korvaa jotenkin. Itse en Turkuun täältä pääse, soitin ja laitoin sitten sähköpostilla kuvia.

Mistähän löytäisi hyvät ja kestävät kengät? Vaikka maksaisin kengistä 100-200€, niin hajoavat hetkessä, enkä haluaisi koko ajan ostaa uutta. Ärsyttää :( .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 24 Maalis 2016 13:12

Toi kuulostaa reklamaation paikalta, eli rahat takaisin tai uudet tilalle. Kyllä niiden nyt pitäisi kauemmin kestää!

Ostin joskus Stockmannilta 150 euron talvikengät ja ekan viikon aikana toisesta irtosi nauhalenkki. Kävin paikan päällä valittamassa ja ohjasivat suutarille, joka sanoi että helppo korjata, eikä maksanut mitään.

Olen kulkenut tennareilla nyt 2 talvea ja Converseja menee noin 3-4 paria vuodessa. Ne on suht kalliita, joten tuntuu rahan haaskaukselta.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Maalis 2016 18:57

Mä oon tykännyt mun Soreleista ja pidän niitä kestävinä kyllä. Hintaahan niillä on, mutta alessa ne oli ihan kohtuuhinnalla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6675
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja damn » Su 10 Huhti 2016 18:28

Sain rahat takaisin noista kengistä joista edellä kerroin. Ärsyttävää säätämistä, kun piti lähettää Turkuun postitse kenkäkauppaan, eihän minulla enää ollut kuittiakaan, mutta onneksi olin maksanut pankkikortilla ja tulostettu kuitti riitti.

Kokeilin onnea ja tilasin netistä aika kalliit kengät, jotka on nahkaa ja pohja näytti kestävältä. Ei sovi budjettiin juuri nyt kun olen maksanut eksälle että saan yhdessä ostetut huonekalut itselleni ja kohta ei oo rahaa edes ruokaan. Mutta pidän tätä sijoituksena ja toivon että nämä todellakin kestää! Kirpparilta löysin myös kunnoltaan aivan uudet Converset 5€. Näillä mennään ainakin talveen asti, toivottavasti sen ylikin.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kengät

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 24 Helmi 2017 23:51

Suvi kirjoitti:
Itse haluaisin talvilenkkarit. Sellaiset siistit, joiden kanssa voisi käydä kävelylenkeillä, mutta jotka kelpaisivat myös töihin (tai ainakin työmatkalle :P ), ja joissa olisi kunnon pohjat, ettei tarvitsisi yhtään liukastella.


Mulla on muuten vieläkin sama "ongelma". :keijo: Käytin vuoden tai pari sellaisia halpiksia. Niillä oli ihan superihana kävellä, mutta aika nopeasti ne hajosivat pohjista.

Päätin kyllä tänään, nyt kun olen liukastellut huonopohjaisilla kengillä koko viikon, ostan seuraavasta palkasta jotkut kivannäköiset hyvät kengät, joilla pysyn pystyssä (ei välttämättä talvilenkkareita). Mullahan on ne yhdet Kibsiltä perityt talvikengät, mutta ne on varattu vähän kovemmille pakkasille.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6541
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron