skray kirjoitti:Meillä on aina sanottu kyynerpää. Kyynärpää kuulostaa omituiselta mun korvaan. Ihmettelin silloin, kun kuulin sen ekaa kertaa.

Kuolo kirjoitti:Mukihäröttein tossa kyl, että nyt on Lyrpsy kirjotellu tuhmuuksia![]()

skray kirjoitti:Meillä on aina sanottu kyynerpää. Kyynärpää kuulostaa omituiselta mun korvaan. Ihmettelin silloin, kun kuulin sen ekaa kertaa.
(Tai ainakin itse olen sanonut.
Tuota ei hirveän usein joudu kirjoittamaan, niin en ole ajatellut näköjään sen enempää.)
theia kirjoitti:Kuolo kirjoitti:Mukihäröttein tossa kyl, että nyt on Lyrpsy kirjotellu tuhmuuksia![]()
Mä aattelin onko tissit-ketju saanut kaverin...

Lumikki75 kirjoitti:Mikä ihmeen kyynerpää? Never höörd.
Ei tullut mieleenkään, että joku voisi sanoa kyynerpää. 
lumikukka kirjoitti:Onko teistä kukaan kuullut käytettävän muotoa kyynäspää? Pilatesohjaajani puhuu kyynäspäästä, ja se on jotenkin tosi hämmentävää.

Lumikki75 kirjoitti:Mikä ihmeen kyynerpää? Never höörd.
Myöskään rakas ystäväni Kielitoimiston sanakirja ei ole semmoisesta kuullutkaan. Kyynärpäästä se sen sijaan sanoo seuraavaa:
"kyynärpää ihmisen kyynärnivelen takaosa; vastaava kohta hihassa; eläinten eturaajan vastaava kohta. Nojata kyynärpäihinsä, kyynärpäillään pöytään. Käyttää kyynärpäitään tien raivaamisesta väkijoukossa kyynärpäillä tönimällä; kuv. häikäilemättömästä kiipimisestä tms.
Kuv. Saa panna kädet kyynärpäitä myöten ristiin voi, on syytä olla helpottunut, kiitollinen tms.

Wildchild kirjoitti:Kyllä mä tiedän että se on oikeasti kyynärpää. Mutta sanon silti kyynerpää. Makuasioita.

Lyyra kirjoitti:Kaikenlaisia sitä. Kaksimielisyys kunniaan.
Wildchild kirjoitti:Kyllä se on kyynerpää. Tai ehkä lähinnä kyyneärpää, sellainen ä:n ja e:n sekoitus.
lumikukka kirjoitti:Onko teistä kukaan kuullut käytettävän muotoa kyynäspää? Pilatesohjaajani puhuu kyynäspäästä, ja se on jotenkin tosi hämmentävää.

Aranwe kirjoitti:Ketä sanoo

.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa