Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Joulu 2017 13:02

Otin sen relaksantin illalla ja näin aika villejä unia. Olin meidän vanhassa ala-asteessa ja juoksin siellä etsien E-osiota ja liu'uin mm. portailla olevissa pyöräurissa, liu'uin meidän entisen opettajan vierestä pitkällä slidella. Ruokalassa oli tarjolla riisipuuroa ja mustikkakeittoa ja yritin vältellä sitä etten sotkisi vaatteita.
Pääsin kuin pääsinkin E-osioon, missä Sanna Stellan oli jo lähtenyt, enkä löytänyt korvalääkäriäkään. Jouduin pyytämään Stellanilta anteeksi valtavasti sitä että olin myöhästynyt ja eksynyt niin tutussa paikassa.

Heräsin ja mietin että miksi mua häikäisee, mutta se oli kuu paistamassa silmään :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Joulu 2017 14:03

Ainii! Oon unohtanut laittaa mun yhden unen.

Olin siinä Helsingissä, konferensissa. Konferenssin aiheena oli muuttunut maailma ja sen vaikutukset yksilötasolla. Ensin lähdettiin ajamaan läpi Helsingin. Ajettiin ensin Pasilaa ympäri ja sieltä sitten Hakaniemen läpi ensin Tuomiokirkolle, sitten jostain syystä Katajanokan läpi meren yli ja siitä Uspenskin ohi jäätikköä pitkin Suomenlinnan taa ja sieltä aavikolle, missä kohosi suurmoskeija, jota mietittiin siinä etäyhteyksien välillä, että mikä sen nimeksi tulee. Suurmoskeija oli jo puoliksi rakennettu ja vain ajettiin sen ohi, vilkutettiin rakennuttajille ja jatkettiin sitä autiomaata vähän eteepäin. Päädyttiin Espooseen, Soukkaan ja sieltä sitten risteyksestä Rovaniemelle, jonkun järven rannalle teleportin kautta.
"ihan hyvinhän se meni" sanoi taksikuski just ennenku heräsin.

:keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 10 Joulu 2017 19:51

Täydet kuut :keijoei:

Mulla oli vauva. Semmoinen ihan tosi pieni ja "uus" vauva ja mun piti suojella sitä. Oltiin melomassa merellä (koska vauvojen kanssa tehdään niin) ja hai meinasi syödä sen vauva. Tai olisi halunnut syödä sen, ei mua niinkään vaan pelkän vauvan. Ne on kuulema maukkaampia haiden mielestä ku aikuiset, sanoi humalainen baarissa. Päästiin pakenemaan vantaanjokea pitkin turvaan ja yritin löytää paikan mistä saataisiin lounasta. Ei onnistunut, koska kaikki paikat oli jo vaan kaljanmyyntitarkoituksessa ja jouduin kävelemään pöydillä. Lounaslistat oli naulattu kattoon ja känniset yritti viedä multa kanssa sitä vauvaa. Päädyin pakenemaan mun apurin kanssa sisäpihan kautta. Sisäpihassa oli semmoinen jännä puoliympyrän mallinen puuportaikko ja sitä pitkin oli kielletty kulkemasta. Päätin että vaan oikaisen ja juoksen sen läpi. Yhden portaikon kohdalla oli semmoinen takapiha, mistä mulle huusi vanha äijä jotain hävytöntä. Oli semmoinen semikylmä loppusyksy ja vähän harmaata ja toivoin ettei se vauva palellu mun paidan alla. Siellä se tyytyväisenä imi omaa nyrkkiään ja vähän känisi nälkäänsä, mutta meillä oli edelleen se lounaspaikka haussa. Lopulta päädyin syömään koivusta sen puun kaarnaa vuolemalla, koska mistään ei saanut ruokaa.

:keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 13 Joulu 2017 22:34

Oltiin Kibsin kanssa jossain tapahtumassa, jossa näytettiin "Star Trek -trilogia", nimenomaan niitä vanhoja leffoja. (Oikeastihan niitä on kuusi.) Ensimmäinen leffa katsottiin jonkun olohuoneen tapaisessa tilassa. Mielestäni leffa näytettiin kuitenkin jonkinlaiselta kankaalta, eikä esim. telkkarista. Toisen leffan aikana Kibs ei kestänyt enää, vaan halusi nähdä leffan "oikeassa leffateatterissa" ja vaihtoi paikkaa. Selvisi, että nämä kaikki leffat näytettiin samaan aikaan myös sen olohuoneen viereisessä leffateatterissa. Itse jäin vähäksi aikaa sinne olohuoneeseen ja tulin sitten myöhemmin perässä. Kibsin oikealla puolella oli tyhjä paikka ja sen tyhjän paikan oikealla puolella kolme teinityttöä, joita ei hirveästi kiinnostanut se leffa. Omasta mielestäni en mukamas mahtunut siihen tyhjälle paikalle, vaan menin vielä enemmän oikealle ja niiden silti ihan niiden teinityttöjen viereen, vaikka koko loppurivi olikin tyhjä. Lisäksi suoraan näkökenttäni edessä oli jonkinlainen rakennusteline, joka peitti osan valkokankaasta. Vaikka mua ärsytti, en silti vaihtanut paikkaa. :keijoei:

---
Toisessa unessa olin liikkeellä kaupungilla ja minulla oli mukanani Sipi-kissa, jota kannoin koko ajan toisella oikeanpuolimmaisella hartiallani. Koska hän ei ole mikään kevyt kissa, kannoin häntä kaksin käsin. Sipi oli oli koko ajan ihan rauhallisesti. Välillä minun oli pakko tarkistaa, onko kissa enää hengissä. :P Menimme ratikalla "Kalasataman metroasemalle", joka oli juuri valmistunut. Kuten oikeastikin, metroon päästääkseen piti kiivetä portaat ylös. Tässä tapauksessa siellä olikin vain sellaiset puiset huterat portaat, joiden askelmaväli oli valtava. En uskonut pääseväni niitä portaita ylös, ainakaan ilman että pitäisin kaiteesta kiinni. En kuitenkaan voinut ottaa kaiteesta kiinni, koska kannoin kaksin käsin sitä kissaa. Siispä lähdin etsimään hissiä. Hissi löytyi, mutta se olikin sellainen laudoista tehty "ruokahissi", johon piti hypätä ajoissa ja samalla tavalla pois. Onnistuin jotenkin pääsemään metroalueelle, mutta hyppäsin väärällä puolella pois! Jostain syystä siellä toisella puolella oli äitini ja jotain muita tuttuja, jotka nauroivat minulle, kun olin niin hölmö. (En tajua miksi unissani äiti on usein jotenkin "ilkeä", vaikka ei hän oikeasti ole.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 30 Joulu 2017 14:38

Kaija Koo mun unissa :sydän:
Vähän saattoi olla VE-keikalla osuutta asiaan, mutta sitten taas ei, koska unen sävyt oli sellaisia aiemminkin "tärkeiden" unien kohdalla.

Oltiin menossa Lappiin bussilla. Istuin aika edessä ja torkuin, mietin että pitää saada itsensä rauhoitettua ja ihanaa mennä sinne Pirtille, koska siellä olisi rauha. Yhtäkkiä Kaija Koo pompsahti bussin etuosaan ja kuulutti "jäljellä enää se matkan vaikein osuus, viimeiset 5 kilometriä". Käännyttiin pikkutielle ja ryttyytettiin pienen kinttupolun läpi. Perillä meitä odotti rivitalon ja navetan yhdistelmän näköinen paikka. Oli kevät, oli lunta ja semmoinen kimmeltävä, kostea hanki paistatti auringon ihan suoraan silmään. Nautiskelin aurinkoa ja aloin jakaa ihmisiä asuntoihin. Oli oikein hieno sellainen fläpin näköinen systeemi käsissä ja jokaiselle tulijalle omat avaimet. Jengi raahaili tavaroita, oli tosi ihana fiilis. Odotin silti vain sitä, että saisin vietyä omat kamani ja pääsisin järvimaisemalle rentoutumaan.
Kaija Koo ilmoitti, että jokaiselle olisi varattuna oma aika tulla hänen huoneistonsa ulkopuolelle alkukeskusteluun. Sovittiin että mä paimennan ruokailun ja Kaija lopetti sen siihen, että katsoi mua ihan suoraan silmiin "ehkä sunkin pitäisi tulla, viime kerrasta on aika pitkä aika" :juoni:. Totesin vain etten nyt oikein tiedä olenko valmis siihen.
Ruokailu oli heti perään. Paikalle oli ilmaantunut duudsoneiden Jukka, Hannele Lauri, Madonna ja koko perhe (5 lasta), pari ulkomaista draq-artistia, Antti Holma ja Loki. Ne unen alkuvaiheessa mukana olleet oli henkilökuntaa ja pyöritettiin siellä paikassa tämmöistä julkisuuden henkilöiden piilopirttiä/turvapaikkaa kaukana medialta, rauhassa. Paitsi että se rauha ei ehkä ollut ihan aina kauhean taattua muilta paikalla olevilta. Katselin aina välillä kelloa ja muistin että mun pitis mennä sinne Kaija Koon luokse, mutta halusin saada ruokatilanteen ensin haltuun. Madonnan lapset riehui ruokailutilassa ja jouduin käymään keskustelun siitä miten ei ruualla leikitä ja täällä on säännöt, vaikka onkin vain heitä varten olemassa. Lapset oli ensin että oon vaan joku palkollinen eikä mua tartte totella, mutta kerroin että vastaan myös heidän viihtyvyydestään ja voin tarpeen mukaan hankaloittaa asioita perinteisesti kertomalla äidille, niin lapset rauhoittui. Pyysivät anteeksi myös muilta häiriköintiään ja sanoivat että meni kai vähän yli kun ei ollutkaan tarvetta pingottaa ja varoa että mitä näyttää ulospäin julkisuuden vuoksi.

Lopulta kävelin Kaija Koon luo. Hänen asuntonsa ulkopuoli oli kehystetty hopeisin langoin ja valopalloin. Astuin koputuksen jälkeen sisään ja Koo otti vastaan kissakorvahuppuisessa aamutakissa ja totesi "tulithan sä sittenkin vaikket meinannut". Mulla oli oma, ihan tavallinen aamutakki ja yritin hautautua sen sisään. Koo kaivoi mut kuitenkin esiin ja hymyili, kysyi mitä mä pelkään ja tajusin että pakkohan mun on vaan ottaa vastaan se mitä tulee. Pöydällä oli jo kortit, mitä luulin että on jonkun toisen, mutta ei ne olleet. Kaija Koo oli laittanut valmiiksi ne siihen odottamaan että tulenko paikalle. Pöydällä oli kortteja joissa oli kuvia ja tekstejä ja värejä. Seisoin siinä korttien edessä ja tuijotin niitä. Koo ei sanonut mitään ja huomasin pyöritteleväni käsissäni lankakerää. Annoin sen hänelle ja kysyin halusiko hän sanoa niistä jotain, mutta hän vain pudisti päätään ja sanoi että olen niitä harvoja joille ei tarvitse mitään kertoa, vaan asiat tulee omana tietona. Lopuksi hän otti mua käsistä, käänsi mun kämmenet ylöspäin, katsoi niihin ja sanoi että mun pitää luottaa "käsien voimaan" paljon enemmän kuin nyt. "Tää on sun juttu, ota se haltuun" oli viimeiset sanat ja sitten poistuin. Ulkona kävelin saunalle, sen terassille istumaan ja katselemaan maisemia. Vähän matkan päässä oli metsän reuna ja tuijottelin sinne miettien että mitä tässä elämässä on tapahtumassa, mihin mun pitää mennä, kun metsästä käveli ulos ilves. Se jäi istumaan metsän reunan tuntumaan vähän samanlaiseen asentoon kuin missä Myyyyy ja Viivi istuvat. Semmoinen pörheähkö turkki, pää hieman kallellaan ja rauhallinen asento. Katselin sitä ilvestä siinä ja vähän matkan päästä tuli kettu ja jäi samalla lailla istumaan. Katselin niitä eläimiä siinä ja sen jälkeen hiihti siitä ohi Loki. Kyllä, hiihti murtsikkasuksilla ja vilkutti mennessään. Eläimet tietysti poistui paikalta ja tähän havahduin hereille.

Unet :sydän: :rolf:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 31 Joulu 2017 01:11

Mä näin unta, että olin isovanhempien(?) vanhassa kämpässä ja sinne tuli tappajamuurahaisia. Äiti yritti ruiskuttaa niihin myrkkyä ja mä yritin samalla suojautua. Myrkkyä ei mennyt minun päälleni eivätkä muurahaiset koskeneet minun, mutta jouduin jommallekummalle alttiiksi. Sen jälkeen mun käsivarret olivat ihan täynnä pelottavia näppyjä.
Matkustin myös jonkun kanssa junalla. Yhdellä asemalla oli kauppakeskus (vähän niinkuin esim. Dixi Tikkurilassa), josta muistan pari isoa liiketilaa, sillä ne olivat näköpiirissäni suoraan junaradalta. Toisessa oli valtava Espresso House, joka näytti kuitenkin rauhalliselta. Sen yläpuolella oli vanha kunnon disko, jossa tuli pelkkää 1970-luvun musaa. Siinä(kin) oli valtavat ikkunat ja tanssilattia oli kuin akvaario, josta ihan kaikki mitä ihmiset siellä tekivät näkyi sinne junaradalle.

Unessa oli myös mielenkiintoinen versio Bambista: Bambi ei ollutkaan valkohäntäpeura(/metsäkauris) vaan mutantti, jonka laji oli farisee (tms., mutta ei ollut Faline). Toki Bambi näytti melko paljon siltä Disneyn versiolta. Bambin puoliso/tyttöystävä olikin pienikokoinen ja tavallista sirompi hevonen. Suurin huoleni oli, että miten tämä pariskunta pystyy tekemään jälkeläisiä. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Su 31 Joulu 2017 01:52

Kibsin uni :rolf: Madonna perheineen ja kaikkea.

Olen jo unohtanut yksityiskohdat, mutta näin toissayönä hienoa unta, jossa olin jonkinlaisessa valtavassa, sokkeloisessa kartanossa/linnassa, vähän sellaisessa piirroselokuvatyyppisessä monimutkaisessa kyhäelmässä, jollaisia ei oikeasti ole varmaan missään. Linna sijaitsi kuitenkin Turun keskustassa konserttitalon paikalla. :P

Linnassa oli meneillään kidnappausdraama, jossa kidnapattuna oli Kauniiden ja rohkeiden ex-hahmo Sheila. :keijo: Kaunareista mukana olivat myös ainakin Brooke ja Eric. Tapahtumien kulkua en muista enää tarkasti, mutta itse yritin ainakin paeta jotain ja juoksin linnan monista huoneista toisiin. Yritin myös useaan kertaan soittaa poliisille ilman että kukaan huomaisi, ja lopulta onnistuinkin siinä. Muistan unesta elävästi sen, kun selitin poliisille linnan sijaintia. Piileksin jonkinlaisen portaikon alla, kun poliisit tulivat paikalle - aivan loogisesti he ajoivat tietenkin poliisiautolla suoraan sisälle linnaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 06 Tammi 2018 18:15

Ympärillä soi japanialainen jousisoittimilla soitettu musiikki. On eri värisiä isoja neliöitä, tummaa puuta, jadenvihreää lasia, paperiseiniä ja isot bileet. Paikalla on paljon pohattoja, rikkaita, julkkiksia ja money talks -meininkiä. On räppäreitä, kaulaketjuja, kallitta vaatteita ja helvetin hienot tarjoilut. Sitten siellä ollaan me, Pyhikset, eli Wildis, L-S, Suvi ja mä. Ollaan ihan muina tyyppeinä vaan siinä ja Wildistä joutuu välillä tökkimään ettei osoittele ihmisiä. Koska se osoittelee meitä neljää vuorotellen. Bileet on ihan mielettömät. Lähdetään siitä sitten lopulta käppäilemään meidän majapaikkaan. Meillähän on siis Cheekin kämppä missä yövytään. Ja ollaan selkeästi jossain japaniassa, muttei välttämättä Tokiossa.
Jossain kohtaa havahdutaan että joku seuraa meitä. Päätetään, että muut menee kämpälle ja mä hämään sitä seuraajaa. Mennään samasta ovesta sisään, muut menee Cheekin kämppään, mä nousen kaksi kerrosta ylöspäin. Siellä oven mulle avaa kimonoon pukeutunut hieno nainen, joka viittaa mut sisälle. Pujahdan sisään, nainen vetää mut sivuun isoon huoneistoon, mikä on jännän näköinen mm. pintoja on monessa tasossa ja keskellä huonetta on puinen, pyöreähkö istuin, jonka reuna on kuin joku aita, mutta muoto on kuitenkin kaareva. Design on erikoista ja modernia, vähän kuin joku tieteisleffa, mutta kuitenkin asunto. Minulle kerrotaan että olen vaarallisilla vesillä ja on riski olla just siinä asunnossa. Samaan aikaan meidän takaa kuuluu ääniä. Mut komennetaan piiloon ja tilaan astuu kaksi miestä, joilla on hienot ja kalliit puvut. He puhuvat joistain, jotka pääsivät karkuun. Piiloudun puumunan näköisen jutun alaosan taakse ja siirryn sitä mukaan kun miehet tulevat kohti. Nainen häädetään pois meidän kanssa samasta tilasta ja mietin että mun täytyy vaan päästä pakoon. Miehet poistuvat ja pakenen ikkunasta. Ikkunasta päädyn vesialtaille, missä on veden sijasta kissoja. Siellä on Myyyy ja Nellu ja mietin että mitäs helvettiä ne sinne on päätyneet ja käy ilmi, että ne on laitettu sinne koska Myyyy huusi niin paljon ja Nellu taasen oli ollut ongelmallinen. Annan sinne rahaa, että pitävät mun kissoja siellä sen aikaa että tuun "takaisin". Käy ilmi että se mistä pakenen on yakuzan asunto ja saan nyt paeta tosissani. Wildis hakee mut jollain hiton urheiluautolla ja lähdetään pakoon. Suvi ja L-S istuvat takapenkillä, mutta päätetään että mä siirryn taakse L-S:n kanssa. Mennään uimaan kylpylään, koska siellä pääsee parhaiten piiloon. Makoillaan Wildiksen kanssa veden pinnalla piilossa ja Wee kertoo että on eronnut miehestään koska halusi pojilleen omat sängyt. Miehen eron takana oli, että pojat eivät olisi mahtuneet omiin sänkyihinsä kerrossängyn sijaan, joten mies piti vaan jättää pois. Lisäksi se "tekee mulle hyvää" oli peruste erolle. Mies oli palautettu "omistajalleen", muttei selvinnyt kuka tai mikä se oli :keijo:
Poistuttiin kylpylästä sillä ökyautolla ja Suvi heilutteli takapenkillä Islannin ja Tanskan lippuja. "Lähetäänkö hei Islantiin" kysyi L-S. Ja sitten lähdettiin. "Osataanko me kieltä?" mietti Suvi ja vilkutti ihmisille meidän ympärillä.
"Ihan sama, käytetään elekieltä, perkele".

:keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 13 Tammi 2018 11:45

Unia, unia.

Olin menossa taksilla töihin. Yhtäkkiä sen vasen etupyörä vähän tilttasi ja auton takapää nousi vähän ylös. Se toimi kuitenkin normaalisti ja kuski ajoi vielä. Hetken päästä se teki saman uudestaan ja kerran vielä ihan niin että takapää nousi kunnolla ilmaan. Vieläkään kuski ei lopettanut ajamista. Ajettuamme vieläkin kehä III:lla eteenpäin, auton etupyörä tilttasi ihan kunnolla ja auto kääntyi katolleen. Se liukui edelleen kuitenkin eteenpäin. Sanoin että pitää soittaa poliisit, mutta kuski pyysi odottamaan. Olin siinä ympärimenon yhteydessä kuitenkin kääntynyt itsekin ympäri niin, että istuin auton kattoa vasten, kuskin ollessa edelleen ylösalaisin. Liu'uimma Konalaan, missä totesin että nyt hänen pitää kyllä soittaa minulle joku muu viemään mut töihin ja mä soitan sen poliisin. Alkoi hirveä huuto, hän vaati että mä maksan matkan, mistä mä kieltäydyin, koska a) auto hajosi ja hän ajoi siitä huolimatta, b) en pääse töihin c) en voi mennä kahdella matkalla töihin kuitenkaan. Paikalle osui moottoripyöräpoliisi, joka yritti selittää kuljettajalle että tämän olisi pitänyt huoltaa autoa. Kuljettaja rupesi meuhkaamaan turkiksi poliisile ja poliisi vastasi jotain turkiksi. Rupesin epäilemään salaliittoa, koska poliisin vaatteet olivat sellaiset kuin jenkkimotskaripoliiseilla on, joten kaivoin kännykän ja soitin poliisit. Autossa oli edelleen mittari päällä, sanoin siitä että ihan varmastikaan en ole maksamassa muuten siitä että seison siinä tien poskessa ja odotan että poliisit tulee. Heräsin kun näin sinisen vilkkuvalon ja kuljettaja piiloutui auton takakonttiin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 14 Tammi 2018 12:36

Mä oon nähnyt tooosi paljon unia, mutta kun en ole jaksanut kirjoittaa niitä mihinkään muistiin, niin toki olen unohtanut niistä puolet, mutta tässä ne, jotka muistan (tai jaksan/ehdin tänne kirjoittaa):

Oli jotkut juoksukisat, ja olimme pukuhuoneessa ryhmän kanssa, joista en tainnut tuntea ketään, mutta kaikki jouduimme osallistumaan siihen juoksukisaan. Kaikki olivat vähän sellaisia nörtinpuoleisia, joita ei kiinnostanut se kisa yhtään. Kaiken lisäksi se kisa oli estejuoksua. :keijoei: Jostain siihen sitten pölähti Leonard Nimoy Spock-maskissaan ja alkoi vetää juoksukenkiä jalkaan. Me muut vaan pohdimme, miten voisimme luistaa siitä kisasta. Nimoy vaan laittoi kenkiä jalkaan sillä asenteella, että: "Perhana, olen luvannut hoitaa tämän, niin sen sitten myös teen!"

Jossain toisessa unessa olin Roope Salmisen kaveri ja pohdin kovasti miksi mun pitää maksaa Roope Salmisen & Koirien keikasta tai mistä tahansa improkeikasta, jolla Roope esiintyy, koska oltiin mukamas niin hyviä kavereita. :keijoei:

Viime yönä mentiin taas jonkun ryhmän kanssa, tällä kertaa Venäjälle. Mua jännitti tosi paljon rajatarkastus ja tarkistin, että matkatavarat on mukana. Lisäksi puristin koko ajan passia ja viisumia ja jostain syystä kännykkää käsissäni. Muuten siinä rajatarkastusjonossa oli aika rento meininki. Joku edempänä oli jopa avannut skumppapullon. :keijoei: Mentiin vähän sellaista Kaisaniemen "opintoputkea" muistuttavaa käytävää pitkin ja siellä sivuilla oli erinäisiä pöytiä. Vähän mietin, että missä näistä nyt on se rajatarkastus. Helpotukseni oli suuri, kun kukaan ei tarkastanutkaan minulta yhtään mitään ja yhtäkkiä olinkin siitä käytävästä ulkona! Olin siis Venäjällä! :o: "Vai tällaista siellä on", ajattelin ja samalla ihmettelin, miten tämä paikka on niin tuttu aikaisemmasta unesta. :keijoei: Oli pimeää ja tuuli lunta suoraan naamaan. Toki siellä oli jokunen katulamppukin valaisemassa. Puristin yhä passia ja viisumia oikeassa kädessäni ja kännykkää vasemmassa kädessäni, kunnes yhtäkkiä passia ei enää ollutkaan kädessäni. Olin ihan varma, että se on pudonnut johonkin lähelle ja jäin etsimään sitä. Olin siinä yksinäni, sillä olin jäänyt muusta ryhmästä jälkeen, etsimässä pimeässä ja tuiskussa sitä passia. Ei ollut mahdollista, että sitä ei löytyisi jostain siitä ihan läheltä maasta, mutta en vaan nähnyt sitä. Vihdoin yksi ihminen muusta ryhmästä kääntyi takaisin, ja aloitti kovasti myös etsimisen. Kävi ilmi, että hän oli pudottanut lompakkonsa. Etsittiin sitten yhdessä sitä lompakkoa (ja minä etsin samalla sitä passiani), kunnes lompakko löytyi sieltä sisältä käytävän puolelta. Kun lompakko löytyi, tämä ihminen lähti menemään, ja minä jäin taas itsekseni ihmettelemään. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 21 Tammi 2018 12:39

Uniennäkemiskausi?

Olin kahden asunnon "loukussa" (tai kolmen?). Olin muuttamassa Hakaniemeen/Kallioon, mutta en ollut ihan varma, miten sinne pääsee edellisestä asunnostani :keijoei: Ymmärtääkseni se edellinen asunto, ei ollut nykyinen oikea asuntoni, vaan se asunto, jossa asuin kuusi vuotta sitten. Paitsi, ettei ehkä ollutkaan: minä vain käytin sitä asuntoa "väliaikaisesti", koska kukaan muukaan ei käyttänyt, mutten ilmeisesti maksanut siitä mitään :keijoei: Olin vienyt sinne myös mm. kirjoja ja matkasängyn. Sipi ja Topikin olivat mukana. Päästin puolivahingossa kissat ulos käytävään, ja kävi ilmi, että siellä on muitakin kissoja. (Ei omiani.) Kaikki nukkuivat pimeällä käytävällä rauhallisesti, useimmiten jossain hyllyssä tai laatikossa. Bongasin mm. valkoisen kissan ja pörheän, vaalean rotukissan. Muita ihmisiä ei lisäkseni näkynyt. Vähän pieni jännitys oli siitä löydänkö omia kissojani. Siinä pohtiessani myös alitajuntaani iski, että iskä ei ole enää auttamassa minua tässä muutossa. :(

Olen myös nähnyt unta, jossa oli vähän hauskempi fiilis. Oltiin jonkun kanssa New Yorkissa. En ole varma, oliko se Wildis. Kierreltiin kaupungilla, kun tavattiin paikallisia suunnilleen meidän ikäisiä tai vähän nuorempia skeittareita, kaksi miestä ja yksi nainen. Toinen näistä miehistä, nimeltään ilmeisesti Bruce, oli kaikista sosiaalisin. Hän oli samalla kuitenkin tosi flirtti ja saattoi jossain vaiheessa tulla liiankin iholle (pahin siis oli, kun laittoi kätensä vähän liian "omistavasti" vyötärölleni), mutta muuten hän oli tosi mukava. Kerrottakoon vielä, että minulla oli ylläni kesämekko, joka ylläni tunsin itseni tosi epäviehättäväksi, niin se flirtti tuntui ihan mukavalta. Muut kaksi olivat vähän hiljaisempia, ja jos Bruce oli vähän jossain kauempana he eivät oikein jutelleet mitään. Kuljimme kaikkien kolmen kanssa ympäri kaupunkia, ja etenkin Bruce esitteli auliisti kaupunkia. Hän esitteli mm. "Bruce Springsteenin suosikkiravintolan". Pomoa ei kuitenkaan sillä hetkellä siellä näkynyt. Johonkin paikkaan meidän piti mennä yhden toisen ravintolan läpi. Ovi, jonka läpi menimme oli sohvan vieressä, jolla istuivat Woody Allen, Jerry Seinfeld ja Ben Stiller (ja vielä joku neljäs, jota en muista). Hihkaisin vähän ääneen ilosta, vaikken ole erityisemmin kenenkään heistä fani. Sen jälkeen siirryimme vauhdilla oviaukosta toiselle puolelle. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 21 Tammi 2018 12:52

Edellisyönä näin unta, minkä koin olevan liian henkilökohtainen kirjoittaakseni sen tänne. Siinä oli kuitenkin tosi vahvasti läsnä luopuminen, sen vaikeus ja itkin unessa ihan hirveästi. Yritin itkeä salaa, mutta eihän se onnistunut. Olin ilmeisesti itkenyt (tai sitten kuolannut) oikeasti koska naama oli herätessä ihan märkä. Unessa jäin kiinni siitä että olin kirjoittanut fordelle :keijo: :vihellys:

Tänä yönä näin unta mikä oli vähän sekava. Oli monta paikkaa, mutta kaiken keskiössä oli uima-allas tai spa-tyylinen paikka. Asuin sellaisessa jenkkityylisessä paikassa että talolla oli oma uima-allasosasto. Oli matalia altaita, uima-altaita ja poreallas, sekä vesiliukumäki. Jostain syystä altaisiin oli laitettu hai. Sen piti alkuun olla ihan turvallinen hai, mutta sitten se söi yhden ihmisen. Uimaan sai siis mennä vain omalla vastuullaan. Hai saatiin pois sieltä ja hommat palasi normaaleiksi. Sitten siellä järjestettiin joku event, missä oli erilaisia kylttejä veden alla. Sukellussafari tms. osana Pridea, koska se oli sateenkaaren sävyissä koko paikka, eikä kenelläkään ollut uima-asuja. Oli vain nahkavöitä ja erilaisia sidoksia, mikä häiritsi mua, koska kaipasin uikkareita ja ne nahkanarut oli tosi epäkäytännöllisiä märkinä. Jätin menemättä, mutta mainosvideo pyöri telkkarissa kuitenkin (intiimialueet blurrattuina). Olin varannut netistä itselleni kasvohoidon, enkä muistanut onko se 14.30 vai 13.30. Yritin hakea sitä sähköpostista monin eri keinoin, siinä onnistumatta. Päätin että menen Arcadan kahvilaan, koska siellä sen joku tietää kun se on sellainen juorupaikka. Arcadan kahvila oli talon ylimmässä kerroksessa ja sinne piti olla pääsykodi. Menin kuitenkin salareittiä, vähän niinkuin takakautta ja omin luvin. Toisen talon puolellla oli talojen välisessä yhdyskäytävässä ovi mikä ei ollut lukossa, joten sieltä vaan hiippailemalla sisään ja kahvilaan.
Heräsin ennen kuin sain selville monelta se kasvohoito oli.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 28 Tammi 2018 00:34

Katsoin eilen ehkä liikaakiin Antti Holman instajuttuja ja youtubesta yhden videon "muutaman" kerran, niin uniinhan se tuli. Harmi, että heräsin kesken unien ihan kohtuuttomaan aikaan aamusta, minkä takia päätin nukahtaa uudestaan sillä seurauksella, että unohdin mitä unessa tapahtui. Se oli mukamas jotenkin tosi merkittävä uni, koska mietin että tämä pitää ehdottomasti muistaa (olin vielä liian väsynyt ja pihalla kirjoittaakseni mitään muistiin). No enpä tietenkään mitään muista, ainoastaan sen, että istuttiin iltaa jollain porukalla ja Antti Holma oli siinä myös. :keijo:

Oikeastaan mä tulin kertomaan tänne viimeviikkoisen unen, jota en jaksanut aikaisemmin kirjoittaa:

Oltiin jossain festareilla, joka oli vähän niinkuin leffafestareiden ja musafestareiden yhdistelmä. Olimme ostaneet tai saaneet jostain etukäteislippuja, joita sai vaihtaa haluamaansa näytökseen tai keikkaan mm. baaritiskillä. Jotkut isompien artistien musakeikat olivat ilmeisesti useamman etukäteislipun arvoisia. Oltiin kaverin ja kaverinkaverin (jota en kovin hyvin tuntenut) kanssa melkein ensimmäisiä paikalla. Minä stressasin jostain syystä kovasti sitä, että saanko lipun Sian keikalle. Sia esiintyi ilmeisesti festareiden viimeisenä päivänä. Jännitin myös kovasti sitä, että ehdinkö nähdä Don Huonot vai oliko se mennyt jo. Jostain syystä minulla ei ollut mitään hajua aikatauluista. Kaveritkin vain halusivat tilata mieluummin juomia kuin ostaa lippuja. En muista katsoneeni niiden festareiden aikana yhtään leffaa. Sitten tuli ilta, ja olimme jollain System of a Down -henkisen bändin (saattoi olla myös Mike Monroe) keikalla, kun joku (en ole varma, olinko se minä itse) lähti siltä keikalta kesken, koska piti ehtiä leffaan.

Sitten olin alueella, jonka vieressä oli ensiaputeltta ja sen vieressä kontti, johon menin sisään. Se kontti olikin täynnä isäni tavaroita, hyllyt olivat nätisti täynnä vinyylialbumeita. Siellä oli myös tavaroita, joita isälläni ei oikeasti edes ollut. Etenkin seinäkelloja siellä oli jostain syystä ihan hirveästi. Ne seinäkellot olivat valtavan kokoisia, ja kaiken lisäksi suurin osa niistä oli tosi rumia. Siellä oli myös yksi taulu, jonka muistan jo lapsuudestani.
En ole täysin varma, mutta mielestäni siellä oli lisäkseni myös sisarukseni. Myös isäni oli siellä. Mietin, että eikö hän ole kuollut ja muistaakseni kysyinkin tätä häneltä suoraan. En muista mitä hän vastasi. Yhdessä kuitenkin mietimme, mitä niille tavaroille tehtäisiin. Yhtä nätimmän näköistä seinäkelloa katselin pitkään ja mietin, että mahtuisiko se parvekkeelleni. Sitten vasta tajusin, että eihän parvekkeellani ole seinää, mihin sen voi laittaa. Kysyin myös isältäni: "Mihin haluat, että vinyylit laitetaan?"
Isä vastasi: "Ei niitä mihinkään laiteta! Mähän olen täällä!"
En sitten tiedä mitä tuo tarkoitti.
Oli varhainen aamu, kun palasin hotellille (jossa kavereiden kanssa yövyimme). Siihen paluuseenkiin liittyi jotain tosi outoa. Ainakin yritin tulla takaisin jollain erikoisella härvelillä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 10 Helmi 2018 10:42

Olen nähnyt viime yöt sellaisia ihmeellisiä unia mistä ei saa mitään kiinni, mutta ne on unia. Tapahtumat on yksittäisiä ja sekalaisia. Niin nytkin. Ensin oltiin menossa leirille, mutta siellä oli rakennettu uusiorakennelma rekkaa varten, joten ei päästy bussilla peruuttaamaan siihen pihaan, joten piti syödä kärpäsiä. Tai siis muiden piti, mun ei koska kuljin autossa, kun en pysty istumaan busseissa. Maa oli punaista ja vissiin Australiassa, mutta sitten mäntymetsä ja kallio vieressä oli Tampereella. Sitten tehtyyn loimuliekillä kalaa, ehkä lohta, mutta tulen vaikutus oli jännittävä ja kalan selkänahka käpristyi niin että siitä tuli tupakkaa, mitä sitten poltettiin. Lohen valmistamisen aikana piti yrittää estää ihan vieressä olevaa taloa palamasta heiluttelemalla sohvatyynyjä ja heittämällä seinälle heinää. Talo ei palanut, mutta pari isompaa melkein-tilannetta oli. Sisällä oli joku vanha äijä, jolle piti keittää kahvia, mutta mun keräilykupit oli laitettu mihin tahansa ja meinasin suuttua. Äitin (ei mun) kuppiin laitettiin hiustenkuivaajan pistoke mistä se otti sähköä ja kaadettiin kahvia päälle, että se olisi turvassa siellä. Kahvi oli pahaa ja ärsytti, joten menin ulos. Mua oltiin tulossa hakemaan, mutten halunnut mennä siihen autoon, joten piilouduin metsään.

En muista mistä heräsin, mutta ennen heräämistä oli tilanne missä mulla oli Tuusi ja veljen poika siinä kanssa ja me mietittiin että pystytäänkö soutamaan lusikoilla :töktök: kun ei osata lentääkään.

Yhden havahtumisen/heräämisen aikana, kun Shinya kiusasi mua, muistan ajatelleeni ettei mun tarvitse vielä nousta.
"Mun ei tartte vielä herätä, koska oon niin rikas että nukun suu auki. Köyhät nukkuu suu kiinni." :rolf:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Helmi 2018 10:36

Olen nyt kahtena peräkkäisenä yönä nähnyt unta leireistä :keijoei:
Ensimmäinen leiri oli ihan "tavallinen" leiri. Oli leirikeskusta ja kivaa tekemistä ja järvenranta ja tämmöstä normaalia leirijuttua saunoineen ja tikkupullineen. Toinen leiri taasen oli oudompi. Porukkaa oli vähemmän, leiripaikka oli semmoinen tummahirsinen mökki neljässä tasossa ja siellä oli pieniä koloja siellä täällä. Halusin nukkua yhden leirin vetäjän kanssa pienessä kenkäkomerossa ja yritettiin järjestää niin ettei kukaan huomaa meidän välejä. Meillä oli ehkä joku salasuhde. Nukuttiin kuitenkin siellä kenkien seassa yöt. Oli talvi ja meillä oli kaikkea talviohjelmaa, mikä sekin oli tosi kiva. Käytiin laavulla grillailemassa ja juomassa pannukahveja ja kaakaoita. Aurinko paistoi koko ajan. Heräsin kun meidän piti piiloutua ja piilouduin sinne kenkäkomeroon. Elisabeth Rehn oli tullut paikalle ja meidän piti antaa tilaa :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Helmi 2018 09:35

Näin unta että räppibiisi voitti Euroviisut :keijotäpinä:
Spekulaatiot maksetusta voitosta oli heti ilmassa, koska biisi oli niin epätavallinen.
:keijo: :virne: :täpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 26 Helmi 2018 22:39

Olin jossain ulkomailla hotellissa. Sillä ei ollut oikeastaan väliä missä maassa olin, mutta muistan että se oli Euroopassa (kenties Lontoo tai Berliini). Olin lähdössä sieltä ja pakkailin ja hups vaan - olin Suomessa. Kaiken lisäksi olin jo Helsingissä, mutta jostain syystä oli vaikeinta päästä kotiin. Oli pimenevä, lämmin ja vähän kostea loppukesän ilta ja istuin bussissa, kun tajusin, että minulla oli melkein hyllyllinen kirjoja jäänyt sinne ulkomaille toiseen(!) hotellihuoneeseeni. Lisäksi siellä oli jotain astioita. Päätin hakea ne "illalla", mutta ensin piti päästä kotiin. Bussi kulki jossain vähän syrjäisemmällä, vähän sellaisessa metsämaisemassa, enkä ollut varma, missä olin :keijoei: Katsoin jopa kännykkää, mutta näin jossain lähettyvillä tutulta näyttävän alueen kartan ja painoin stop-nappia ja jäin pois jossain siellä metsän keskellä. Olin mukamas lähellä kotia, mutta oikeasti ei ollut hajuakaan missä olin. Jostain sitten päädyin läheiseen kauppaan, joka osoittautuikin pienehköksi kauppakeskukseksi. Kauppakeskus oli tyhjähkö mutta jossain kuului kuuluttajan ääni, joka kuulutti Palefacea! Ihmettelin tätä vähän, mutta menin ääntä kohti, koska ymmärsin siitä että Paleface esiintyy siellä ja olisi kiva nähdä hänen keikkansa. Kun saavuin paikalle, siellä olikin vain muovinen esirippu, syvennyksen edessä. Siellä syvennyksessä esiripun takana oli bändi, joka oli ihan hiljaa. Keikka oli ilmeisesti loppunut ja jatkoin matkaa. Sitten minulla välähti, ja jostain päättelin, että olenkin Lauttasaaressa! (En tiedä mistä, koska mikään ko. paikassa ei viitannut todelliseen Lauttasaareen.) Sain taas jälleen ahaa-elämyksen: Lauttasaaressahan on nykyään metroasema, ja pääsisin metrolla kotiin. Nyt oli kaikki hyvin, paitsi hieman alkoi huolestuttaa ne kirjat ja astiat, jotka olivat siellä hotellissa. Jostain syystä siellä oli mm. minulle tärkeitä lapsuudenkirjoja.
Aloin vähitellen tajuta, että tämähän on vain unta: ei minun niitä kirjoja tai astioita tarvitsisi hakea, voisin yhtä hyvin kuvitella ne tai tuoda ne ajatuksen voimalla takaisin. Sitten pikkuhiljaa heräsin. En ole varma heräsinkö vasta herätyskelloon, mutta oli hauska herätä tuohon levolliseen tunteeseen, vaikka olikin hieman outo olo tuon kaiken jälkeen.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Maalis 2018 12:16

Ohjailin mun unia viime yönä :keijotäpinä:

Olin kaveriporukalla jossain. Mukana oli tuntematon kuski, Suvio ja L-S :keijo:.
Oltiin menossa johonkin tiesminne ja matkalla piti ajaa Vuosaaren läpi. No, Vuosaaren pitkälle tielle oli liikenneympyröihin tehty muutoksia ja ne oli koristeltu tosi jännästi. Ensimmäisen se kuski kiersi ihan nätisti, mutta toisen kohdalla hän sanoi ettei jaksa kiertää sitä ja ajoi suoraan. Korkean liikenneympyrän päältähän auto tietysti lähti putoamaan ja totesin että tää on nyt unta, enkä mä halua murskautua. "Levittäkääs kädet, me lennetään" huusin ja sitten me levitettiin kädet, hoettiin ääneen "flap, flap, flap" ja laskeuduttiin nätisti. Ripitin kuskia siitä että nyt loppuu tollainen touhu ja heräsin.

:keijotäopinä: :rolf:
Flap, flap!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 18 Maalis 2018 23:25

Ei ihme, että väsytti vielä aamupäivälläkin, kun toi auton ohjastaminen vaati niin paljon työtä :virne:

Mä näin jänniä unia, etenkin silloin kun olin vaihtamassa työpaikkaa. Ennen ensimmäistä työpäivää näin unen, jossa mentiin ainakin Marskin ja joidenkin muiden (henkilöt saattoivat vaihdellakin kesken unen) katsomaan mun uutta työpaikkaa, joka sijaitsi osoitteessa Vanha Turun Maantie (osoite, jonka olin oikeasti tarkistanut päivällä ihan muuta tarkoitusta varten). Joku tiesi, että sinne pääsee keskustan kautta. Mentiin Kansallisteatterin taakse ja kappas - oltiin oikeasti jollain maantiellä. :virne:
Reitti oli tosi hiljainen, mutta kuljimme aitauksen ohi. Aitauksessa oli ainakin yksi lehmä ja jotain koiran tapaisia otuksia. (Seuraava saattaa tuntua tosi ällöttävältä, mutta unessa se oli enemmänkin huvittavaa:) Isoin koira otti pienen koiran suuhunsa ja riepotteli sitä kuin pehmolelua. :friikki: Jatkoimme matkaa ihan kuin tuo olisi ollut jokapäiväistä.
Vähän kesti oikean reitin löytäminen, mutta vihdoin löysimme kulman siitä rakennuksesta, johon olimme matkalla. Siinä oli seinässä "keulakuvana" lohikäärme, joka muistutti Disneyn Prinsessa Ruususen lohikäärmettä. Sitten tajusin: uudessa työpaikassani kasvatettiin lohikäärmeitä! :lanppu: (En tiedä, miksen ollut sitä aikaisemmin tajunnut.) Itse rakennus oli vähän sellainen keskiaikainen kivinen talo, jossa oli vähän pimeää. Kun pääsimme aulaan, siitä tuli vähän sellainen noidan luolan tapainen fiilis. Joku assistentti kysyi haluaisimmeko teetä ja istuimme odottamaan. Yhtäkkiä vastapäätämme pöydän toisella puolella istui (tai hän oli ehkä istunut koko ajan) konsernimme johtaja, tosin kymmenen vuotta nuorempana kuin nykyään ja hän näytti ihan alle kolmekymppiseltä "pojanklopilta". Marski katsoi minuun päin ja kuiskasi: "Tuoko on se sun deittisi?" Ja siihen heräsin. (Mikä hitto toi deittijuttu oli? :virne: )

Seuraavan yön liittyi taas tavallaan työpaikanvaihdokseen. Se alkoi sillä, että etsin reittiä kauppakeskukseen, jossa oli ilmeisesti työpaikkani, jossain toimistossa. Ilmeisesti etsin sitä paikkaa myös työkavereiden kanssa, tai siihen liittyi jotkut virkistyspäivät. Lopputulos oli kuitenkin se, että istuin koulun penkillä. Pulpetit olivat mustat, vähän kuin jossain Harry Potter -leffassa. En tiedä, mikä koulutus se oli, mutta oltiin Kibsin kanssa samalla luokalla ja Kibsin piti istua vieressäni.
Tunti alkoi sillä, että sisään asteli Benedict Cumberbatch, ihan kuin se olisi jokapäiväistä, että hän opettaa meitä, mutta silti se ei ollut, ja muutenkin hän oli vain tunnin alussa paikalla. Kibs oli myöhässä, perhana, ja missasi tämän! Cumberbatch jakoi meille lappuja, joissa oli lauluja. Hän pisti meidät laulamaan suomalaisia "koko kansan lauluja", kuten Täällä Pohjantähden alla. :keijo: Yritin tekstata Kibsille, mutta kännykkä oli jumissa. Pääsin ainoastaan google mapsiin ja irssiin, joka sekin oli jumissa. :keijo: Siihen heräsin.

Toissayönä näin unta, että serkut ja sisko olivat jostain syystä menossa Lontooseen. Unen alkuun liittyi kaikenlaista talosekoilua (olin mm. taas "kahden asunnon loukussa" ja löysin huoneita, joita ei oikeasti ole), mutta jostain minun kämpästäni lähdimme. Minun piti lähteä töihin ja muut lähti Lontooseen, mutta tulin silti saattamaan heitä lentokentän kautta. Kun he lähtivät, yritin epätoivoisesti etsiä aamulattea, mieluiten Starbuckista ja päädyin etsimään Starbucksia. Paikalle pölähti jostain wildis, joka oli lentokentän Starbuckissa kuin vanha tekijä. Minä en löytänyt edes kahvilistaa. Päädyimme ottamaan mukaan hirveän kasan per naama jotain puoliraa'an lettujen näköisiä juttuja, jotka kuulemma olivat tosi hyviä. Ikinä ei selvinnyt sainko sitä kahvia vai en. :keijo: Siitä olimmekin yhtäkkiä päätyneet karaokebaariin. Wildis oli ehkä vielä mukana, mutta ainakin myös AK oli siinä ja jotain muuta "omaa" porukkaa. Peruskaraokebiisit soivat, kunnes pajahti soimaan Marcus ja Martinuksen Elektrisk sen takia, koska AK "halusi kuulla ruotsia". Koko muu "oma porukka" meni laulamaan, mutta kukaan ei osannut kyseistä biisiä. Minä olin ainoa, joka jäin pöytään istumaan, vaikka olin ainoa joka (mukamas) osasi laulaa sen biisin. Sitten heräsin. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Maalis 2018 08:48

Oltiin theian kanssa festareilla :keijo:
Muuten meni ihan jees, esiintyjät oli suurimmaksi osasksi outoja, mutta illalla olisi 30 seconds to Mars ja Stam1na. Alkuperäisen suunnitelman mukaan heidän pitäisi esiintyä peräkkäin, mutta sitten tuli jotain ja ne oli laitetty päällekäin. Meinattiin että pompitaan vähän molemmissa, mutta kun Marsit oli laitettu pieneen intiimiin telttaan ja sinne arvottiin katsojat, niin todettiin että yritetään siihen. Päästiin sisään keikalle, koska pelattiin varman päälle ja mentiin edelliselle keikalle siihen telttaan ja vedottiin siihen että mä en voi kävellä ( :kauriinsilmät: ). Keikka oli todella, todella intiimi ja teltan ulkopuolella välkkyi välillä ilotulitukset. Theian kanssa oltiin ihan veteliä spagetteja keikan jälkeen ja vaan itkettiin ja naurettiin onnesta. Oltiin lähdössä kotiin, kun Shannon ja Jared (iik) tuli ja kompastui mun keppiin. Pitivät sitä omana syynään ja mitäs olivat toheloita. Halusivat korvata sen jotenkin ja muhun oli vähintään pakko sattua. Sovittiin että päästään seuraavana päivänä treffeille ja heidän autonkuljettajansa heitti meidät kotiin. Heräsin kun noustiin autoon.

:keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja theia » Ke 28 Maalis 2018 13:09

Kibaya kirjoitti:Oltiin theian kanssa festareilla :keijo:
Muuten meni ihan jees, esiintyjät oli suurimmaksi osasksi outoja, mutta illalla olisi 30 seconds to Mars ja Stam1na. Alkuperäisen suunnitelman mukaan heidän pitäisi esiintyä peräkkäin, mutta sitten tuli jotain ja ne oli laitetty päällekäin. Meinattiin että pompitaan vähän molemmissa, mutta kun Marsit oli laitettu pieneen intiimiin telttaan ja sinne arvottiin katsojat, niin todettiin että yritetään siihen. Päästiin sisään keikalle, koska pelattiin varman päälle ja mentiin edelliselle keikalle siihen telttaan ja vedottiin siihen että mä en voi kävellä ( :kauriinsilmät: ). Keikka oli todella, todella intiimi ja teltan ulkopuolella välkkyi välillä ilotulitukset. Theian kanssa oltiin ihan veteliä spagetteja keikan jälkeen ja vaan itkettiin ja naurettiin onnesta. Oltiin lähdössä kotiin, kun Shannon ja Jared (iik) tuli ja kompastui mun keppiin. Pitivät sitä omana syynään ja mitäs olivat toheloita. Halusivat korvata sen jotenkin ja muhun oli vähintään pakko sattua. Sovittiin että päästään seuraavana päivänä treffeille ja heidän autonkuljettajansa heitti meidät kotiin. Heräsin kun noustiin autoon.

:keijotäpinä:

HURAA ENNEUNILLE! :woohoo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 07 Huhti 2018 11:09

Tuntuu että unimaailma on ollut vähän kadoksissa tässä, mutta nyt on taas havaittavissa paluuta normaaliin (meinas tulla tähän caps lock :virne: ).

Uni 1. Olin palannut teatterin maailmaan. Olin ohjaajan assarina ja tehtiin nykytaiteen rajoilla liikkuvaa produktiota, spektaakkelia. Sen ohjasi minulle tuttu ohjaaja, siinä oli minulle tuttuja ihmisiä mukana ja joka kerta kun ohjaaja oli poissa, ne kiukutteli kun olin aika tiukkana. Mm. vanerilevyjen kantaminen ja huutaminen sosialistisia iskulauseita samalla oli ärsyttävää, vaikka se kuului siihen produktioon. Joo, varmasti oli ärsyttävää. :keijo:
Piti saada vielä rytmitettyä koko homma niin että ne kuulosti samalla rytmikkäältä uskonnolliselta chantilta.

Uni 2. Oltiin bileissä ahtaalla omakotitaloalueella. Kyseessä oli jotkut reivit tms. missä värivalot vilkkui ja jengiä bailasi kivasti. Siellä oli meidän naapureita, keijoja, mun muita kavereita ja kaikkia tuttuja ("tunsin" paljon väkeä, oikeasti mitään hajua ketä ne oli) ja aina jossain kulkiessa moikkailin jengiä. Siellä oli myös isot wc-alueet ja aina kun menin vessaan, siellä riehui kolme teiniä. Ne veti vessapapereita ulos kopeista ja kokeili kuka saa vedettyä pisimmän radan. Ärsytti se, mutta vasta kolmannella kerralla ärähdin siitä, kun katsoin edellisillä kerroilla että joku muu on jo sanomassa siitä. Ilmeisesti eivät kuitenkaan sanoneet, koska homma vaan jatkui. Ärähdin oikein kunnolla. Komensin ne pennut pois sieltä vessasta ja ripitin ne ympäristön tuhoamisesta, ekologisen elämäntavan oikeamielisyydestä ja siitä, miten perseestä on kun vessapaperi loppuu koko *tun maailmasta niitten takia! Jumalauta! Ensin ne nauroi mulle, mutta lopulta olivat tosissaan pahoillaan ja lupasivat lopettaa. Sain aploodit vessakopeista ja ärsyynnyin siitä, huusin siellä vessassa että mikä jumalauta siinäkin on että että mut nostetaan jalustalle kun teen asioita, mitä vois tehdä kuka vaan siellä vessassa kävijöistä! "Menkää itteenne, perkele" huusin vielä perään.
Seuraavaksi päätin mennä rentoutumaan allas-alueelle, mikä oli kerrostalon alakerrassa. Siellä oli meidän naapureita. Päädyin hoitamaan yhden naapurin vaivoja hippadullajutuilla. Vaivat näyttivät virkatuilta sukilta ja niitä sitten pitelin siinä. Siihen sukkaan sekoittui koiran hihna, mitä lähdin seuraamaan. Löysin kolme saksanpaimenkoiraa eräältä pihalta nälissään ja otin ne mukaani. Ihan sama kenen koirat ne oikeasti oli, ne oli pakko ruokkia. Hain koirille hodarit ja päädyin vessaan huutelemaan "kuka vitun mulkku on jättänyt koiransa ruokkimatta, saatana". Vein koirat sitten eteläisen puiston koirahoitolaan, missä Suvi mietti pitäisikö ottaa kissoille kaveriksi koira. Ei ottanut. Sitten oltiin Suvin, L-S:n ja theian kanssa altailla. Theia seisoskeli varjoissa koska ei halunnut Pötkylän löytävän tätä. "Mulla on kerrankin lapsivapaata ja oon ihan varma että se vaanii mua nurkan takana että voi tulla ja käydä mun kimppuun. Mietittittiin että mistä se varjo siihen tuli, kun oltiin kuitenkin sisällä.
Altaalta halusin lähteä kotiin. Löysin itseni kuitenkin bilealueelta istumassa glitter-pallosta jengin päiden ympäriltä heittelemässä glitteriä niiden päälle. Siihen heräsin.

:keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 08 Huhti 2018 11:11

Mä en näe ikinä tällaisia unia, mutta viime viikolla tappelin parin (nais?)agentin kanssa ja juoksin niitä karkuun. Oltiin vielä jossain hiton korkealla. Viimeisenä tekonani hyppäsin rotkon reunalta karkuun ja siihen heräsin.

Herätessä ei ollut mikään kiva olo. Ensimmäinen ajatus herätessä oli, että onko mun kodin ovi lukossa ja ovatko avaimet sisäpuolella. :keijoei:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Su 08 Huhti 2018 12:39

Viime yön unessa minun piti jostain syystä mennä isäni sijaiseksi tämän entiselle työpaikalle (hän on jo eläkkeellä). Minulla ei tietystikään ole mitään koulutusta tähän vaativaan työhön, joten olin vähän epäileväinen, että mitähän tästä tulee. :keijo:

Isän työpaikka-alue oli hieman laajentunut. Vanhat rakennukset, jotka tunnen hyvin, olivat siellä, mutta alueella oli lisäksi paljon kaikkia muita taloja, monet niistä olivat jotenkin maatalojen näköisiä (maatalous ei kylläkään liity mitenkään tähän työhön). Työpäiväni alkoi kuitenkin sillä, että menin lounaalle. Alueella oli ilmeisesti useita työpaikkaruokaloita, ja päädyin menemään yhteen, joka oli hieman kauempana yhdessä niistä maatalojen tapaisista taloista. Ruokala muistutti tosin huoltoasemalinjastoa. :keijo: Tilasin jonkun annoksen ja myyjä ehdotti, että otanko lisäksi kahvin, lasillisen appelsiinilimpparia, maitoa ja vielä jotain teen tapaista lämmintä juomaa. Otin koko setin ja hinnaksi tuli noin 15 euroa. Harmittelin, että olipa kallista, ja mietin, että seuraavalla kerralla pitää ottaa pelkkä kahvi ja limppari. :keijo:

Syötyäni lähdin hakeutumaan takaisin työhuoneelle, mutta jostain syystä matka tuntui nyt pidemmältä, enkä meinannut löytää sitä. Aloin jo stressata, että ehdinkö ajoissa takaisin tapaamaan asiakkaita, tosin minulla ei ollut myöskään tiedossani aikataulua, jolla niitä piti olla tulossa. :keijo:

Lopulta olin kuitenkin perillä. Ennen asiakastapaamista joku esitteli minulle työpaikan tiloja, siellä oli muun muassa työhuoneeseeni kuuluva outo pitkänomainen kylpyhuone, jossa oli hammasharjoja ja pyyhkeitä ja kaikkea.

Itse asiakastapaamisesta en muista juuri mitään, mutta jossain vaiheessa kävi kuitenkin niin, että lähdin ulos ja työpaikkarakennuksen takapihalla olikin yllättäen jonkinlaisia pieniä puroja, vesiputouksia ja jotain laguunien tapaisia sekä trooppisia kasveja, vähän kuin jossain eksoottisessa rantalomakohteessa. :keijo: Siellä oli myös jonkinlainen hylje sekä merenneito, ja tajusin, että ne olivat niitä aiempia asiakkaitani, joille oli tapahtunut jonkinlainen muodonmuutos. Niitä sitten katselin siellä. Enempää en muista. :virne:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 08 Huhti 2018 13:39

... vielä tuosta omasta unesta: Jäin nyt vielä miettimään, että olikohan siinä jotain symboliikkaa. Ehkä tappelinkin itseäni vastaan :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron