Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Su 08 Huhti 2018 21:20

L-S kirjoitti:Linnassa oli meneillään kidnappausdraama, jossa kidnapattuna oli Kauniiden ja rohkeiden ex-hahmo Sheila. :keijo: Kaunareista mukana olivat myös ainakin Brooke ja Eric. Tapahtumien kulkua en muista enää tarkasti, mutta itse yritin ainakin paeta jotain ja juoksin linnan monista huoneista toisiin. Yritin myös useaan kertaan soittaa poliisille ilman että kukaan huomaisi, ja lopulta onnistuinkin siinä. Muistan unesta elävästi sen, kun selitin poliisille linnan sijaintia. Piileksin jonkinlaisen portaikon alla, kun poliisit tulivat paikalle - aivan loogisesti he ajoivat tietenkin poliisiautolla suoraan sisälle linnaan.


Huomasin juuri, että olen näköjään nähnyt enneunta viime vuoden lopulla, nyt kun Sheila on kerran palannut Kaunareihin! :rolf: :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 15 Huhti 2018 10:55

Olin menossa eilen oikeastikin kampaajalle ja se tuli uniinkin :keijo: Olin mukamas jo perjantaina käynyt toisella kampaajalla, ilmeisesti leikkautamassa hiusta vähän etukäteen (en tiedä miksi, mutta unessa se oli itsestäänselvää, että näin piti tehdä, ehkä siihen liittyi jotkut bileet?). Tuli lauantai ja menin "omalle" kampaajalle. Se mukamas sijaitsi samassa paikassa missä oikeastikin, mutta kun astuin sinne sisään, kaikki oli kuin pommin jäljiltä. Kampaaja selitti, että hänellä oli siellä remontti kesken, mutta enemmän näytti siltä, että siellä olisi räjäytetty seinää tai lattioita. Lisäksi siellä oli hirveästi lapsia ja kampaajan kaveri, ja kaikki olivat ihan selkeästi menossa johonkin. Koko talosta oli tullut vähän kuin joku kommuuni, jossa kampaaja ja hänen kaverinsa asuivat. Kampaaja ei edes värjännyt hiuksiani vaan teki minulle pikaisesti letin, jollaisen olisin itsekin osannut tehdä, ja veloitti siitä 88,00 euroa. Koska olen mikä olen, en protestoinut, mutta ihmettelin vähän itsekseni, muistinko väärin mitä oltiin sovittu hiusten värjäyksestä. Sitten kampaaja katosi johonkin, ja jäin hänen kaverinsa kanssa keskenään. Niitä lapsia juoksenteli ja leikki koko ajan ympärillämme. Kampaajan kaveri alkoi esitellä minulle taloa. Kun päästiin sieltä pommin jäljiltä olevasta ns. nykyaikaisesta kampaamotilasta pois, talo oli aivan ihana: siellä oli vähän sellaisia sokkeloisia pimeitä käytäviä, kuin jostain hienosta kartanosta 1800-luvulta. Missään ei ollut sähköä, vaan kaikki oli valaistu kynttilöin. Kontrasti oli hassu siihen kampaamotilaan verrattuna, ja siihen että kaikilla oli kuitenkin ihan nykyaikaiset vaatteet, kampaajan kaverilla vieläpä sellaiset hippimäiset "afrikkalaistyyliset" vaatteet. Olin silti ihan haltioissani siitä talosta. Sitten alkoi siellä talon yhdessä salissa tai jossain sisäpihalla(?) Afrikka-henkinen tapahtuma, jossa oli ainakin kirpputori ja ehkä musiikkiakin. (Se ehkä saattoi selittää ne kampaajan kaverin vaatteet.) Se oli ilmeisesti Maailmassa kylässä -festivaalin joku esitapahtuma, mutta oli tarkoitettu ilmeisesti vain talon asukkaille, enkä viitsinyt salakuljettaa itseäni sinne. Vähän harmitti, että piti lähteä. Sitten olin talon ulkopuolella Mellunmäessä tutulla paikalla, ja ihmettelin miksen ollut huomannut sitä taloa aikaisemmin. Talo oli ulkopuolelta vihreä, maali oli hieman repeillyt ja muutenkin se näytti siltä, että se puretaan ihan kohta. Ei olisi uskonut sen perusteella, että siellä oli oikeasti asukkaita.

P.S. Kampaamokäynti meni oikeasti tosi hyvin. Kampaaja oli aivan ihana ja hän värjäsi ja leikkasi ihan normaalisti. :hymyhali:

Viime yönä näin unta, että olimme menossa Wildiksen kanssa BSB:n keikalle. Tai liput tulivat vasta myyntiin. Lippuja ostaessa tuli ilmi, että lämppärinä oli bändi nimeltä Death of Fear (en tiedä, onko sellaista bändiä oikeasti). Wildis tuomitsi lämmittelijän heti, istui tuoliin ja sanoi: "Mä en ainakaan mee katsomaan niitä! :nirppa: " Minä olin vähän uteliaampi ja googletin bändin. Kyseessä oli suomalainen nu metal -bändi, jolla oli ollut aikoinaan pari pikkuhittiä. :keijo: Kävin Spotifyssa katsomassa bändin profiilia, ja siitä selvisi, että he ovat tehneet musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Klikkasin suosituinta biisiä ja sen kertosäe oli selvä plagiaatti/lainaus Linkin Parkin Numb-biisistä. :keijo:

Sitten havahduin siihen, että kissa oksentaa oikeasti jossain lähellä, mutta en jaksanut selvittää missä. Nukahdin uudestaan ja uneen tuli aina välillä tuo kissan oksennus, välillä se oli siivoutunut itsekseen pois, ja välillä ei. :keijo: Uni jatkui siten, että olin lapsuudenkodissa, mutta kuitenkin aikuinen, "heräsin" silloisesta sängystä, Sipi oli vieressä, kello oli melkein yksitoista. Tunsin itseni tosi levänneeksi ja hyvin nukkuneeksi. Sipillä oli jostain syystä pipo ja pieni kissan takki, mutta ajattelin sen olevan ihan ok. :keijo: Yritin mennä suihkuun, mutta aina joku panttasi sitä, siellä saattoi olla aina ihan joku random-tyyppi, tai esim. joku rokkari :keijo: . Sain kuitenkin jossain vaiheessa naaman ja hampaat pestyksi ja menin alakertaan. Sipi meni edeltä, edelleen ne tyhmät pipo ja takki päällä, sen jälkeen katosi jonnekin tekemään kissajuttuja. Kun saavuin alakertaan, kaikki olivat huoneessa, joka oli iskän levy-/työhuone silloin kun olin lapsi. Nyt siellä oli erilainen järjestys kuin muistin, ja siellä oli hieno jenkkisänky, koska iskällä oli "selkä kipeä". Siskoni oli koneella ja äiti siinä vieressä. Sängyllä makoilivat iskä ja mumma (kummatkin ovat oikeasti kuolleet). En ole varma, missä veljeni oli. Mumma oli tosi väsyneen oloinen, mutta hyväntuulinen. Juteltiin siinä niitä näitä, kunnes mumman piti lähteä. Meidän oli tarkoitus kaikkien mennä porukalla syömään. Kun mumma oli eteisessä, kiinnitin jostain syystä huomiota siihen, että hänellä oli siilikampaus, en ole ihan varma, oliko hän tarkoituksella leikannut hiuksensa noin, vai olivatko hiukset lähteneet ja nyt ne olivat kasvamassa takaisin. (Mumma oli oikeasti tarkka ulkonäöstään. En usko, että hän todellisuudessa koskaan olisi leikannut siilikampausta. :p ) Mumma sanoi vielä: "Nähdäänkö sitten jossain?" Äiti heitti takaisin: "Ai tuolla vessassa vai?" Kaikkien mielestä se oli tosi hauskaa, ja repesimme nauruun. :keijo: Siihen taisin herätä. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 17 Touko 2018 22:48

Näin Nykissä mielenkiintoista unta. :virne: Olin työpaikalla ja meidän toimisto oli vaihtunut uuteen. Se oli vähän avokonttorimainen ja pimeähkö, mutta siinä oli tosi korkea katto, vähän kuin jossain pienessä kirkossa. Meille oli tullut myös uusi työntekijä: Ihan järkyttävän komea mies! :tipahdus: Hänellä oli tummat hiukset, vähän parransänkeä ja aivan ihana hymy. Hän muistutti jotain mallia/näyttelijää, mutta ei kuitenkaan ketään "tuttua". Hänellä oli myös ihan hiton hyvä kroppa - hänhän oli siellä toimistolla pelkkä pyyhe päällä. :pahis: :keijo: Hän tuli kuitenkin kättelemään minua ihan asiallisesti. Juttelimme hetken ja selvisi, että hän oli vielä ihan järkyttävän mukava. Melkein harmitti, kun uni jatkui/vaihtui: nyt minua tulivat hakemaan entiset työkaverit. He olivat liikkellä kahdella autolla, mutta olivat kuitenkin menossa joihinkin bileisiin/ryyppäjäisiin. Toista autoa ajoi henkilö, joka on kai vieläkin edellisessä työpaikassani töissä. En osaa enää nimetä, keitä muita siellä autoissa oli. Toista autoa ajoi duunikaveri, joka on muuttanut kotipaikkakunnalleen jo vuosia sitten, mutta jonka kanssa olen yhä aina välillä tekemisissä. Merkittävää oli, että hänellä oikeasti on pitkähkö, oikeasti niin vaalea tukka kuin olla voi, mutta hän on jo vuosia värjännyt hiuksiaan tummaksi. Nyt hän oli taas vaalea ja jostain syystä hänellä oli polkkatukka. Ehkä tämä symboloi jotain uuden alkua hänelle tms.
Mä en taaskaan muista tästä unesta niitä varsinaisia bileitä, mutta kun oltiin ajeltu vähän matkaa, tajusin, että kello on vasta kaksi ja mun pitäisi olla toimistolla! :kauhistunut: En mennyt. :keijo:

En tiedä sekoittiko helteet mun alitajunnan, mutta olen nyt muutaman päivän sisällä nähnyt unia, jotka jopa muistan! :keijo:

Yhdessä unessa olin Wildiksen kanssa Broadwaylla. Olimme saaneet/voittaneet Harry Potter -näytelmään liput. Todennäköistä myös on, että olimme myös maksaneet itsemme kipeiksi ja saaneet ihan rahalla ne. Mitä enemmän uni eteni, sitä enemmän "Broadway" alkoi muistuttaa lentokenttää. :keijo: Minulla oli jostain syystä myös kaikki matkatavarani mukanani. Vähän väliä sitten levittelin niitä matkatavaroita eri penkeille. Ennen Harry Potteria meillä oli luppoaikaa ja siinä meni sopivasti (Marvelin) Thor-musikaali, jota mainostettiin näyttävästi. Wildis meni itsekseen ( :kauhistunut: ) katsomaan Thoria ja minä jäin siihen teatteriin eteen levittelemään niitä tavaroitani. :keijo: (Kuulostaapas toi "tavaroiden levittely" pervolta, kun sen lukee useamman kerran... )

"Seuraavassa" unessa (en oikeasti enää muista, missä järjestyksessä näin nämä unet) olin sukulaisten kanssa mökillä jossain pohjoisessa. Oli kuuma ja kuiva kesäpäivä. Lähdettiin siskon ja yhden serkun kanssa kävelylle, kuten aina lapsena lähdimme kolmistaan esim. sukujuhlista aina jonnekin. Käveltiin autiota maantietä, kunnes sisko halusi näyttää luolan, jonka oli löytänyt. Se oli vaalea, luonnon muokkaama luola, jossa oli pienen kiipeämisen päässä valtaistuimen näköinen lukunurkkaus. Kaikki näytti ihmisen tekemältä, mutta sisko vakuutti tai annoin itseni ymmärtää, että koko luola ja se "valtaistuin" oli ihan luonnon omia tekosia. Sisko jäi sinne luolaan lukemaan ja me lähdettiin serkun kanssa etsimään ruokaa. :keijo: Vastaan tuli samanlainen Fresh&co -ravintola, jollainen on New Yorkissa. Siellä on kaikenlaista vähän terveellisempää "pikaruokaa", kuten salaatteja ja vähän sellaisia terveellisempiä leipiä, jossa on esim. vihanneksia ja ituja. Himoitsin kovasti tässä unessa lehtikaalisalaattia, mutta sitä ollutkaan listalla!
Takaisin mökillä, tai oikeastaan siinä pihalla selailin valokuva-albumeita, joita olin sieltä mökiltä löytänyt. Siinä oli esim. kuvia paikallisesta teatterista (en ole varma, oliko se harrastajateatteri vai ihan ammattimainen vai sekä että :keijo: ) vuosikymmenien ajalta. Viereeni istahti jostain Eero Ritala (tai kovasti hänen näköisensä ja oloisensa) tyyppi ja alkoi kertoa minulle niistä valokuvista. Meillä oli oikein mukava tuokio, mutta koko ajan mietin, että missä se Eero Ritala oikein on. :keijo:
Unen loppupuolella menimme sitten ihan "oikealle" mökillemme, mutta naapurit olivat pilanneet uimarantamme! He olivat tehneet uimarantaan, jonkun keijon laitteen, jonka avulla pystyi ajamaan veneellä ja/tai vesisuksilla ympyrää. :keijo: Mutta me rakensimmekin sen päälle huoneen! :keijo: Istuimme mukavasti siinä huoneessa se keijo laite siinä kaiken keskellä. Minä kuitenkin :muahaha: ttelin itsekseni onnellisena: "Tännepä eivät naapurit pääse!" Siihen heräsin. :keijo:

Vielä yksi: Kun tästä unesta jäi niin kiva fiilis. :keijotäpinä: Olin treffeillä Roope Salmisen kanssa. :virne: (Miksi mun unissa on usein Roope Salminen? :virne: ) Oli pimenevä kesäilta ja minä tai Roope tultiin suoraan töistä. Itse en ollut ainakaan mitenkään ihmeellisesti pukeutunut (mulla oli ehkä jotkut farkut?), mutta Roope oli vetänyt ihan kivannäköisen puvun päälle. Kuljeskeltiin kaupungilla ja mun piti käydä vielä jossain Amnestyn tai Animalian kaupassa tai museossa. (Mun sisko oli ehkä siellä?) Minulla meni siellä liikkessä aika kauan, ja olin ihan varma, että Roope on suuttunut ja lähtenyt menemään. Kun tulin ulos sieltä liikkeestä, Roope odotti minua hymyssä suin. Siinä samassa vähän ihmettelin, että Roope olikin minua melkein lyhyempi, kun olin aina luullut häntä tosi pitkäksi. :virne: Mutta ei se haitannut, Roope oli hirveän kohtelias koko ajan ja meillä oli muutenkin mukavaa. Jäi kiva fiilis, vaikka/koska treffit eivät johtaneet mihinkään seuraaville pesille. Sitäkin hieman kyllä ihmettelin, että miksi Roope on treffeillä minun kanssani, vaikka hän on tietääkseni vielä Sara Siepin kanssa yhdessä. :virne: Muuten siis yleisesti ottaen kivat treffit. :D Tuollaisille voisin mennä oikeastikin, ehken kuitenkaan Roope Salmisen tai kenenkään muunkaan varatun miehen kanssa. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 18 Touko 2018 14:37

Suvin unesta tuli mieleen, että mäpäs olenkin oikeasti nähnyt Broadwaylla musikaalin, jossa oli Harry Potterin näyttelijä. :keijo: Se ei kuitenkaan ollut Harry Potter vaan joku muu, en enää muista edes musikaalin nimeä kun siitä on jo tyyliin seitsemän vuotta (kääk!).

Mulla ainakin helteet ovat sotkeneet alitajunnan, kun olen nähnyt parina yönä jotain painajaisia. Yhtenä iltana katsoin The Handmaid's Talea ja siinä oli joku superjännittävä pakenemiskohtaus. No eikös sellainen vastaava ollut seuraavaksi unessakin. :P

Viime yön unessa oli myös jonkinlainen kummallinen kidnappaustapaus, jossa olin jossain talossa vankina ja ilmeisesti ollut siellä jo pitkään. Sieltäkin onnistuin lopulta pakenemaan jotenkin, siihen liittyi muun muassa se, että annoin poliisille jonkun lapun ja he ikään kuin pidättivät minut mutta se oli helpottavaa, koska sitten pääsin pois. :keijo:

Luultavasti jännittävät tv-sarjat eivät vaan sovi mulle, paras pitäytyä Kaunareissa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 23 Touko 2018 13:04

Zombiunia!
:epäilevä:

Ensin oli tilanne, missä zombiapokalypsi oli pyyhkinyt suurimman osan maailmasta. Osa zombeista oli kuitenkin jäänyt toimintakykyisiksi ja integroitunut maailmaan, eivätkä levittäneet enää virusta. Olin tutkimusryhmässä laboratoriossa, joka oli puhdas ja siellä olevat zombit vain lobotomian läpikäyneiden oloisia. Heitä käytettiin työvoimana, koska heitä oli niin helppo ohjailla. Sitten tapahtui jotain ja heidän zombiviruksensa mutatoitui. Heistä tuli vaarallisia ja älykkäitä. Ulkopuolisen maailman raivozombit pääsivät tunkeutumaan ison muurin lävitse ja tämän tapahduttua koko virus lähti taas leviämään. Kävi ilmi, että vain eurooppa oli eristetty ja nyt zombit pääsivät tunkeutumaan venäjän rajojen yli, eli sitä kautta myös afrikkaan ja amerikkaan. Pahin levittäjä olivat katolilaiset nunnat.
Uni eteni kohtauksittain kuin elokuvassa ja yksikin pitkä pätkä oli siitä, kun nunnien päät räjähteli lentokoneessa, saastuttaen samalla muita. Lentokone oli kuitenkin jo ohjattu laskeutumaan autopilotilla ja vaikka se menikin siinä kahtia, niin virus pääsi nunnien avulla etenemään maahan.
Itse laskeuduin tavallisella kopterilla ns. turvasatamaan ja halusin vain piiloon. Pääsin autolla etenemään aika pitkälle, mutta yhden pätkän kävelin lumihangessa. Zombit eivät pärjänneet hangessa. Pääsin talolle, missä minulla oli fysioterapia.
Fyssarini oli siellä autuaan tietämättömänä tästä zombiasiasta. Hänen kaverifyssari oli siinä kanssa ja ajattelin että siitä varmaan kohta tulee zombi, koska en oo ennen nähnyt sitä ja sen leuka nyki oudosti. Niinhän siinä kävi, mutta ehdin possauttamaan häneltä aivot pellolle ennen sitä. Varusteltiin mulle ja fyssarille turvapaikkaa talon kellariin. Saatiin paikat ojennukseen ja rauhoituttiin istumaan, kun fyssarin pojat tuli taloon. Heräsin, kun jouduin sanomaan fyssarille, että sori nyt muttei voida ottaa riskiä sairastumisesta.
Olin vähän aiemmin ampunut zombeja vessan ikkunasta, koska aseen lisäammukset säilytettiin vessan peilikaapissa. Tietenkin ikkunan taakse tuli niitä zombeja sitten. :keijo:

Aamulla oli hirveä herätä. Unesta jäi myös levottomuus ja semmoinen paska fiilis :epäilevä:
Ynh.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » La 02 Kesä 2018 12:15

Lämpimät yöt jatkuvat ja niin myös lämpimien öiden unet. :keijo:
Edellisyön unesta en valitettavasti muista paljoakaan, mutta sen muistan, että olin jossain Donald Trumpin perheen kanssa ja mietin, että mitähän mustakin nyt ajatellaan, kun olen tällaisten ihmisten kanssa. :keijo:

Viime yön unessa olin jossain lounasravintolassa ja kaikissa lounaslistan kolmessa ruoassa oli joko vuohen- tai aurajuustoa. Hirveä painajainen! :virne: Inhoan kumpaakin. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Kesä 2018 11:36

Oli semmoinen tilanne, että oltiin menossa isolla bussilla johonkin. Ilmeisesti pohjoiseen, koska maisemat oli nelostien kaltaisia.
Ensin minulle soitti Jenni Vartiainen ja kertoi että olen voittanut kilpailussa mahdollisuuden laskuvarjohyppyyn. Kieltäydyin kohteliaasti, koska en todellakaan ole menossa hyppäämään mihinkään. :keijo:
Sitten soitti Jani Sievinen, että olen voittanut hotelliöitä (monikossa) Mikkeliin. Hän esitteli itsensä uudelleen ja kysyi onko Mikkeli itä- vai länsisuomessa. Olin vähän että wtf tämä nyt on. Vastasin että itään, mutta Sievinen piti minulle informaatiotuokion kertomalla miten kaupunkeja voidaan siirtää ja Mikkeli on nyt siirretty Turun läheisyyteen.

EI kai siinä sitten.

:keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 24 Elo 2018 07:28

Se, kun uniin tulee edelliseltä päivältä jotain on aina jännää.
:keijo:

Oltiin pyhis-porukalla katsomassa teatteria. Näytelmä oli aika raju, mutta mielenkiintoinen. Siinä oli paljon näyttelijöitä ja yhtä paljon ekstraajia, eli avustajia näyttelemässä. Suvi oli siinä mukana myös ekstraajana. Suvi kertoi, että tämä oli hänelle helppo rooli, koska kyseeinen hahmo oli vain ruumis. Ei siis tarttenut tehdä muuta kuin vähän maata paikallaan siinä ruumisasussa ja kahdessa tanssissa tanssia mukana, joista toisessa piti vain kävellä kuten ruumiit kävelee.
(miten ruumiit kävelee? :rolf: ). Pidimme näytelmästä ja Suvin roolityöstä.
Seuraavana päivänä oli taas teatterilla, mutta nyt olin saanut luvan tulla seuraamaan taustapöhinöitä. Suvi oli myös paikalla, mutta huiteli siellä muun työryhmän kanssa. Takahuone oli sijoitettuna lavan yläpuolelle, joten lavalle päästäkseen piti joko valua tankoa pitkin tai hypätä. Portaatkin oli, mutta ei niitä kukaan käyttänyt. Suurin osa jengistä hyppi lavalle.
Mä seurasin monitoritiimin kanssa tapahtumia. Yhdessä kohtaa ohjaaja tuli kysymään haluanko osallistua hyväntekeväisyyteen, kuten produktiolaiset. Siellä kerättiin karvaa ( :rolf: ). Suostuin ja he halusivat ajaa niskavillani tähän tarkoitukseen. Niskavillat ajeltiin ihan perinteisesti koneella siinä niin, suoraan pussiin.
Heräsin, kun ohjaajan assistentti tuli huutamaan sinne monitoriparvelle, että me ollaan ihan luusereita kaikki ja hän sanoutuu irti koko paskasta!

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 24 Elo 2018 10:13

Kibaya kirjoitti:Se, kun uniin tulee edelliseltä päivältä jotain on aina jännää.
:keijo:

Oltiin pyhis-porukalla katsomassa teatteria. Näytelmä oli aika raju, mutta mielenkiintoinen. Siinä oli paljon näyttelijöitä ja yhtä paljon ekstraajia, eli avustajia näyttelemässä. Suvi oli siinä mukana myös ekstraajana. Suvi kertoi, että tämä oli hänelle helppo rooli, koska kyseeinen hahmo oli vain ruumis. Ei siis tarttenut tehdä muuta kuin vähän maata paikallaan siinä ruumisasussa ja kahdessa tanssissa tanssia mukana, joista toisessa piti vain kävellä kuten ruumiit kävelee.
(miten ruumiit kävelee? :rolf: ). Pidimme näytelmästä ja Suvin roolityöstä.


:keijo:


Mun seuraava työ? :keijotäpinä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Syys 2018 12:54

Unessani työpaikallani oli jostain syystä järjestetty räppi-iltapäivä, jolloin kaikkien piti esittää joku räp-kappale. :virne: Ei siis edes karaokea, vaan ulkomuistista piti vetää.

Odotellessani iltapäivää yritin kovasti miettiä, että minkä biisin valitsisin. Cheekiä en voinut valita, koska eräs työkaverini joskus halveksui kovaäänisesti Cheekiä (näin on tapahtunut oikeastikin :P), enkä halunnut halveksuntaa osakseni. Kävin sitten läpi vaihtoehtoja ja yllättävän monessa kappaleessa, joita olen kuitenkin kuunnellut, tuli vastaan se, etten muistanut kaikkia sanoja. Vaikka olin epävarma onnistumisestani, tiesin kuitenkin hallitsevani räpin ehkä paremmin kuin monet työkaverini. Sitten muistin, että Palefacen Helsinki-Shangri-La on aika hyvin hallussa, ja sen sanoja tapailin pitkään, kunnes tuli mieleen, että voisihan sitä vetää Elastista. Päädyin Elastiselta kappaleeseen Kaikki hyvin. Oikeasti Elastisella ei kyllä taida olla tämännimistä biisiä, mutta Cheekillä on. :riips: Olipas keijo uni.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 11 Loka 2018 21:01

Pitkästä aikaa uni, jonka tännekin viitsii laittaa. :keijo:

Olin unessa myös aloittanut uudessa työssä, mutta vasta muutama tunti sitten. Jotenkin hassusti olin kuitenkin tässä välissä palannut myös entiseen työpaikkaan, mutta istuin kuitenkin sitä edellisen työpaikan vanhalla toimistolla. Olin koulutuksessa/perehdytyksessä. Koulutustilassa oli ihmisiä, jotka näyttivät tuntevan toisensa, mutta itse en tuntenut ketään. Se oli ahdistavaa. Koulutuksessa oli myös eri ikäisiä ihmisiä, mutta silti suurin osa oli silti noin 15-vuotiaita. Lisäksi "pulpetti", jonka ääressä istuin ylsi minua leukaan asti, eli pöytäosuus oli ihan liian korkea. Onneksi en ole törmännyt sentään tällaiseen koulutustilaan oikeasti.

Sitten olimme nykyisen työpaikan lounas-/taukotilassa, jossa oli tiedotustilaisuus. Yrityksen salaperäinen toimitusjohtaja piti tiedotustilaisuuden. Hänen sukunimensä oli Keijonen ( :keijo: ) ja muistutti Simpsoneiden Comic Book Guyta. :keijo: Hänellä oli epäsiisti olemus, ja päällä C-3PO -T-paita. En muista mistä hän puhui, mutta yhtäkkiä hän mumisi "...meillähän alkaa sitten ensi viikolla yt:t" ja jatkoi juttua. Höristin korviani ja mietin olinko kuullut oikein, sillä kukaan muu ei reagoinut äskeiseen, vaan kaikki jatkoivat kuuntelemista tai omia juttujaan. Mietin, että mihinkäs firmaan olen oikein tullut, ja taasko ne yt:t alkaa juuri kun olen aloittanut. :keijo: :läps:

P.S. Edellä kuvattua toimitusjohtajaa ei ole oikeasti olemassa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 14 Loka 2018 23:11

Pari unta: Yhdessä unessa olin joidenkin tunnistamattomiksi jääneiden kavereiden tai puolituttujen kanssa kahvilassa/lounaalla. Halusin jostain syystä uskotella heille, että olen ehkä raskaana. :töktök: Se oli jostain syystä ollut aiemmin itsellenikin vähän epäselvää, mutta nyt olin kuitenkin varma etten ole raskaana. Kahvilanpitäjä pyysi minua täyttämään lomakkeen tähän oletettuun epäselvään raskauteeni liittyen. Muistan vain, että viimeisessä kohdassa kysyttiin tutkimuspaikkaa ja vastasin "Kätilöopisto", vaikka ei mua missään tutkittu oltu. :töktök:

Ihan hiivatin keijo uni.

---

Toisessa unessa olimme menossa L-S:n ja Kibsin kanssa keikalle. Keikkapaikka oli ilmeisesti Tavastia, mutta se muistutti enemmän Turun Logomoa, ainakin sisäänkäynniltään. Esiintyjä oli ilmeisesti Antti Tuisku. Minulla oli kuitenkin lippu myös Egotripin stadionkeikalle(!), joka oli samana iltana, mutta alkoi vähän aikaisemmin. Olimme jo siinä Logomotavastian jonossa, kun huikkasin L-S:lle ja Kibsille heipat ja lähdin itsekseni sinne Egotripin stadionkeikalle, koska se oli ihan siinä vieressä, tavoitteenani nähdä edes vähän tätäkin keikkaa.
Stadion muistutti enemmän soutustadionia, mutta se oli ehkä tuhat kertaa isompi. Katsomo oli ainoastaan yhdessä rivissä rannan suuntaisesti ja lava oli jossain siellä katsomon edessä. En tiedä miten se oli rakennettu, koska siellä missä se lava oli, oli ihan oikeastikin kai vettä (merta, järveä, jokea, mitälie).
Mulla oli ihan kauhea pissahätä, mutta sisäänkäynnin yhteydessä oli vain muutama kurja bajamaja, ja siellä bajamajassa käynti maksoi 3 euroa/kerta :isosilmä: Lähdin sitten portaita alas ja sieltä löytyi bajamajoja, joissa käynti maksoi vain euron. :keijo: Periaatteesta en kuitenkaan halunnut maksaa vessakäynnistä vaan pidättelin ja lähdin etsimään paikkaani. Se oli ihan toisella laidalla, metsän puolella, oikeastaan voisi sanoa, että metsässä :keijo: Keikka oli juuri alkamassa, kun en kestänyt enää vaan lähdin kohti sitä euron bajamajaa. Sain hoidettua asiani, mutta kun olin palaamassa takaisin, huomasin, että olin jättänyt laukkuni johonkin, ilmeisesti sinne katsomopaikalleni. Vaikka luulin olevan kaiken täysin totta, mietin itsekseni, että oonhan mä myös jossain unessa hävittänyt laukun, kyllä se tulee takaisin. :P
Siinä matkatessani takaisin, keikka alkoi ja ensimmäisenä biisinä soitettiin Peto on irti! :o: Tämä ilmeisesti siksi, koska Egotripin Knipi tai Mikki tai kummatkin olivat olleet kirjoittamassa sitä biisiä. Siitä kohtaa, missä sillä hetkellä olin, musiikki kuului täydellisesti ja bändistäkin näki jotain. Halusin kuitenkin palata omalle paikalleni.
Paikallani oli toden totta laukkuni, mutta se ei ollut sama laukku, joka mulla oli ollut aikaisemmin mukana. Lisäksi siellä oli reppuni, jota en muistanut myöskään tuoneeni mukanani. Olin kuitenkin tyytyväinen, että ne olivat siellä, enkä kaivannut enää sitä toista laukkua. Musiikista ei kuitenkaan enää kuulunut kunnolla mitään ja lava sekä bändi peittyivät puiden taakse, vähän kuin olisi ollut kokonaan keikkapaikan ulkopuolella. Vieressäni ollut perhe alkoi jupista vihaisesti ja halusivat rahansa takaisin. Olin aika lailla samaa mieltä heidän kanssaan, mutta sitten heräsin.
Oli vielä pakko herättyäni kuitenkin googlella tarkistaa, että ketkäs ne ihan oikeasti ovat kirjoittaneet Peto on irti -biisin. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 20 Loka 2018 13:21

Jos menee illalla myöhään ja on ollut katsomassa horror-aiheisia asioita, niin unetkin voi olla aika horror :keijo:.

Hommahan lähti siitä, että mun piti saada ruokaa. Menin k-supermarkettiin ostoksille. Siinä eteisaulassa oli jaossa erilaisia nimiä ja siitä piti valita itselleen uusi nimi. Sitten sai nimelleen määrätyn värisen korin, muita ei saanut käyttää.
Kaikki tuotteet oli kaupassa vitriineissä ja niitä sai vain henkilökunnalta. Tuotteet oli ladottu esille houkuttelevasti kyllä, mutta silti niitä sai vain sieltä hirneiden valojen takaa pyytämällä. Seisoin pitkään avokado- ja tomaatti-hyllyn luona, mutta siinä ei ollut ketään. Avokadoa oli saatavilla puolikkaina, valmiiksi pilkoittuna palasina, mössättynä tai kelmuun käärittyinä rullina, tomaattiakin oli erilaisia palasina, salaattina ja puolikkaina :keijoei:. Pyysin siihen myyjää, mutta mua vain katsottiin nenän vartta ja sanottiin ettei mun arvo riitä sen hyllyn tuotteisiin. Poistuin sitten koko kaupasta ja kävelin ulos. Ulkona oli seinän vierustalla sohva, johon sitten jäin selaamaan kännykkää. Kauempaa käveli Anu Hälvä siihen luokseni, tervehti ja oli ensin menossa ohi, mutta palasi sitten. Hänellä oli näyttävät glitter-huulipunat ja todella viimeistelty meikki. Hän kertoi että lauluryhmää ollaan kasaamassa ja haluaisinko tulla mukaan. Hän haluaisi että ryhmässä aloitettaisiin aina rukoilemalla ja kiitettäisiin jeesusta. Olin vähän että ööööööööh, miiiitäääää. Lauluryhmä kiinnostaisi kyllä, mutta että jos siihen olisi pakko ympätätä tätä uskonnollista toimintaa, niin ehkä joku seurakunnan toiminta voisi olla parempi paikka, koska mun mielestä teatteriin ei nyt sotketa mitään uskontoja tai minkään yksittäisen tahon palvontaa. Lisäksi mun henkilökohtainen mielipide tämmöisestä toiminnasta on niin vastenmielinen, etten mä lähde sinne kiusattavaksi kun mitkään jeesukset ei oo ollu todellisia. Tätä ranttausta pitäessäni, takaa käveli Olli Lindholm, joka tuli viereeni istumaan. Lopetettuani puhumisen hän sanoi olevansa samaa mieltä, kaivoi kännykän ja rupesi selaamaan sitä. Hän kertoi käyneensä koelauluissa, mutta että tulokset eivät olleet selvät. Anu Hälvä rupesi tässä kohtaa itkemään, meni sivummalle hetkeksi ja palasi takaisin. Takaisin palatessa hän kysyi Ollilta, muistaako kun tehtiin Aidaa, että huvittaisko ottaa se uusiksi. Lindholm katsoi mua, sitten Hälvää ja mietti sitten riittäiskö hänen ääniala sitten nykyisin paremmin kuin sillon viimeksi se oli ihan vitun hirveetä. Heidän sitä pohtiessa mun toiselle puolen istui Heikki Silvennoinen ja kertoi että oikeasti Kummelin ekat sketsit suunniteltiin Tampereella poliisilaitoksen putkan yläkerrassa, vessassa, koska se oli ainoa tila missä on lukko. Sen jälkeen hän poistui, mä menin kotiin, kiipesin mun parvelle, mikä oli vähän kuin uunin panko ja selvitin mun kämppiksen kanssa kumpi menee ensin vessaan. Kämppis kertoi että hänellä menee nykyisin vain 10 minuuttia vessassa, mutta tajusi että sehän lasketaan vain siitä kun hän laittaa oven kiinni. Sanoin että mä menen sitten eka.
Heräsin ihan hirveeseen vessahätään ja Shinya makas mun rakon päällä.

:keijo: :keijo: Kiitos alitajunta, kiitos!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 21 Loka 2018 21:47

Yksi uni, jossa olin ainakin kolme eri ihmistä, ja olin samalla myös oma itseni, joka tarkkaili tilannetta
- Olin Hassu-klovni (Krusty the Clown), joka oli naamioitunut pahikseksi ja oli vankina kartanotyyppisessä talossa yhdessä huoneessa, jossa ei ollut muuta kuin suihku ehkä nurkassa.
- Tai sitten olin Hassu-klovniksi naamioitunut pahis vankina tuossa samassa äsken mainitussa tilassa. Unen lopussa pääsin helposti pakenemaan hajottamalla kanaverkon "vankilani" oven edestä. Koko talossa ei ollut yhtään vartijoita tai muitakaan ihmisiä.
- Olin myös "yksi kundeista". Olin siis mies. Olin kahden kaverini kanssa liikkeellä. Kaverini olivat myös siis miehiä, joita en tunnistanut oikeasta elämästä. Toinen heistä muistutti Mötley Crüe -tyyppisen bändin jäsentä. Olimme liikkellä jossain satamassa. Etsimme ehkä kahvilaa tai baaria. Tämä "bändissä oleva" kaverini oli naimisissa, mutta halusi välttämättä käydä punaisten lyhtyjen alueella. Unen lopussa hänestä oli sarjakuvamainen piirretty kuva, jossa hän oli matkalla bordelliin.

Kaikkia näitä unen osuuksia yhdisti se, että Sipi ja Topi olivat koko ajan läsnä. Etsin joko niitä tai ne putkahtivat aina välillä jostain kulman takaa. Tuossa kartanovankilassani ainakin Sipi oli nukkumassa rauhallisesti sohvalla, samalla kun pakenin sen kanaverkon läpi. :P

Toinen asia, joka yhdisti näitä unen osioita, oli biisi, jota kuuntelin tässä unessa jatkuvasti "omana itsenäni" youtubesta. Se oli mukamas tuttu biisi jostain toisesta unesta. Se oli japaninkielinen biisi, ja pätkä jostain anime-leffasta. Piirrostyyli oli vähän Studio Ghiblin tyylistä, mutta hahmot oli piirretty länsimaalaisittain. Itse biisi oli reipas marssitempoinen kappale, jossa kuoro lauloi iloisesti, jotain mistä en ymmärtänyt mitään ja biisin keskellä oli yksinkertainen, mutta mahtipontinen parin tahdin urku"soolo". Kiehtovaksi tämän teki kuitenkin se, että vaikka biisi oli iloinen, videolla näytettiin jossain sen alkuvaiheessa kun kasa ihmisiä kaadettiin hopeatarjottimelta johonkin aukkoon. Kuvasta ei selvinnyt mikä tämä aukko oli, mutta samalla kuului kuoron kauhistunut huudahdus, ja sen jälkeen biisin "iloinen" tunnelma jatkui. Yritin kovasti googlettaa biisin sanoja. Muistan että olin tulostanut google-haun tulokset paperille. En muista mitään muuta kuin, että alkuperäisissä sanoissa oli sana "soy" :töktök: ja sen, että käännös oli antanut biisin nimeksi Humppahelvetti tai Humppa oli hautojen tai jotain muuta yhtä keijoa. En hyväksynyt tätä käännöstä, vaan yritin melkein pakkomielteisesti googlettaa jotain parempaa suomennosta. Heräsin ennen kuin mitään järkevää ehti selvitä. Vähän harmi, että unohdin biisin sävelen melkein heti herättyäni. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 17 Joulu 2018 12:58

Viime yön unessani tapasin miehen, joka toimi jonkinlaisessa verkostomarkkinointijutussa. Mies muistutti vähän sitä Orange Is the New Blackin vartijaa, joka lähti livohkaan Tiffanyn kanssa (ja jossain vaiheessa myös kohteli tätä väkivaltaisesti, eli inhottava hahmo).

Ilmeisesti en sanonut miehelle vastaan riittävän voimallisesti, tai ehkä hän ei vain uskonut, kun hän tulkitsi, että haluaisin osallistua verkostomarkkinointiin, vaikka en halunnut. Siihen liittyi kaikenlaista hämärää. Lopulta mies alkoi uhkailla minua kaikenlaisella kummallisella (en muista enää yksityiskohtia). Päätin paeta, olin jossain autotallityyppisessä paikassa. Lähdin sitten autolla, mutta tiet olivat kuin yhdistelmä formula- ja rallirataa, eli leveät, kaahaamiseen sopivat tiet, joilla oli kuitenkin paljon mäkiä myös. Lisäksi tämä oli vielä keskellä kaupunkia, joka oli muka Turku, vaikka Turussa ei ole mitenkään sellaista. Yritin ajaa asiaankuuluvasti jotain formulavauhtia mäkiä ylös ja alas, mutta siitä ei tullut oikein mitään, lopulta päädyin takaisin samaan paikkaan. Heräsin juuri, kun olin keksinyt mitä voisin sanoa miehelle, että pääsisin hänestä eroon. :keijo: Melkoinen painajaistunnelma tässä unessa, heräsin ihan hiessä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 01 Maalis 2019 18:59

[SPOILER]Uni sisältää keijo-sijoittelua! :keijo:[/SPOILER]

Ahdistus aiheutti taannoin sen, että mulla oli leukalihakset ihan jumissa ja kipeät. Luulin jopa, että viisaudenhammas vaivaa, mutta lihasjumia se vain oli. Tämä aiheutti sen, että uni oli aika pinnallista ja saatoin muistaa parhaimmillaan aamulla 3 pitkää ja monivaiheista unta. Heppulainen kommentoi aamulla, että noi sun unet kaikkine eri näkökulmineen ovat kuin elokuvia, mistä olen samaa mieltä. Tässä niistä yksi.

Lady Gaga tuli Suomeen. Hänen kunniakseen järjestettiin Helsingin keskustan lähellä kulkue, jonka halusin ehdottomasti nähdä. Kiipesin korkean patsaan päälle ja näin koko mahtavan kulkueen, jonka etunenässä Lady Gaga oli. Hän oli päällään iso mekko ja hänellä oli sininen polkkatukka, mutta etuhiukset hieman silmillä. Jotenkin hän oli mielettömän korkealla (syy selviää myöhemmin). Hän käveli ylväänä eteenpäin ja nappasi tien sivusta mukaansa nuoren naisen, jolla oli lanteille ulottuvat tumman ruskeat hiukset ja 50 cm platform-kengät. Hänellä oli hiukset silmillä ja korkokeista kengäbpohjista huolimatta hän ylettyi vain Gagan kainaloon asti.

Samassa aloin huomata viereisen rakennuksen ikkunassa liikehdintää. Tajusin yhtäkkiä, että kyseessä oli venäjän suurlähetystö ja olin kiivennyt venäjän kunniaksi pystytetyn patsaan päälle. Lähdin pakenemaan kohti rautatieasemaa. Puikkelehdin väkijoukossa eksyttääkseni minua seuraamaan lähteneet miehet ja puikahdin tunneliin. Yritin piiloutua matkan varrella olleeseen kuntosaliin, mutta en pystynyt eksyttämään miehiä. Lähdin pakenemaan tunnelia pitkin lähelle asemaa. Päädyin sisälle hylättyyn junaan, joka olikin täynnä narkkareita. Pelkäsin henkeni edestä ja onnistuin jotenkin paeta junasta. Rautatieasemalla oli meneillään työmaa ja sisään ei päässyt kuin kulkuoikeuden saaneet henkilöt. Onneksi heppulainen ilmestyi jostain paikalle. Hänellä oli meille molemmille työmiesten haalarit, joihin pukeuduimme. Pääsimme sisälle rautatieasemalle eikä kulkuoikeuttamme tajuttu asuistamme johtuen kysyä. Miehet seurasivat edelleen ja he olivat jo ihan kannoilla, mutta sitten keksimme, että voimme piiloutua kattopalkkien päälle. Meillä oli köydet, joiden avulla pääsimme turvaan. Mutta sitten kaikki jotenkin muuttui. Kukaan ei halunnutkaan seurata minua, sillä Lady Gagan seuralainen oli kaikille paljon tärkeämpi juttu. Kuka oli tämä mysteerinainen ja missä hän oli?

Tästä eteenpäin olen lähinnä sivustaseuraajana unessa. Jatkossa kerrotaan, mitä muiden näkökulmasta tilanteessa tapahtui.

Palataan takaisin kulkueeseen. Lady Gaga kävelee ylväänä mysteerinainen kainalossaan. Mysteerinainen näkee kaukana edessä olevan patsaan huipulla olevan hahmon, joka pujahtaa kiireesti alas. Pikkuhiljaa mysteerinaista alkaa ahdistamaan liiallinen median ja muiden ihmisten iholle käyvä tungettelu ja hän lähtee pakenemaan paikalta. Hän pääsee pimeään syvennykseen ja riisuu kenkänsä ja peruukkinsa ja jatkaa juoksua ilman niitä. Mysteerinainen onkin Suvi! Hän juoksi baariin, jonka vessassa hän vaihtoi vaatteensa ja pääsi liukenemaan paikalta, vaikka satunnaiset baari-ihmiset yrittivätkin häntä jututtaa. Rautatieaseman kupeessa hän nousi tila-autoon.

Palataan ajassa taakse päin Suvi ja Kiba ovat maskeeraajan työtilassa maskeeraaja tekee Miinalle meikkiä, joka tekee hänestä täysin eri näköisen. Hän pukee päähänsä sinisen peruukkinsa ja suuren hameensa ja on valmis esiintymään Ladyy Gagan "stunttina". Suvikin pukeutuu omiin vaatteisiinsa ja lähtee edeltä kulkueen reitin varrelle. Kiba nousee korokkeen päälle ja levittää hameensa niin, että edestä päin katsottuna ei näe, että hän on korokkeella, jota työnnetään. Hän menee kulkueen kärkeen ja esiintyy ylväänä Lady Gagana. Kulkueen loppupuolella hän sukeltaa tila-autoon, jota ajaa hänen äitinsä. He lähtevät ajamaan. Pienen matkan päästä he nappaavat Suvin matkaan. Kiba poistaa peruukin ja osan maskeerauksesta. Liikenne valoissa viereen ajaa avoauto, jonka kyydissä oleva henkilö alkaa jutella tila-auton avoimesta ikkunasta. Kiba väittää menneensä juuri naimisiin Suomenlinnassa. Avoautoilija onnittelee Kibaa ja Suvia, koska olettaa heidän menneen naimisiin.

Tila-auto kurvaa maskeeraajan työtilalle, jossa Suvi ja Kiba poistavat maskeerauksia naureskellen. "Näytelmä" oli mennyt täydestä.

:keijo: :rotflmao:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 02 Maalis 2019 18:10

Ai vitsit, miten mahtava uni. :virne: En olisi osannut odottaa unen loppupuolen käänteitä. :rotflmao:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 02 Maalis 2019 18:41

Ai niin, nyt kun olen päässyt tänne asti, voisin kertoa unia jostain alkuvuodesta/loppusyksystä. En ole pitkään aikaan nähnyt mitään mainitsemisen/muistamisen arvoisia unia, mutta silloin kun näin nämä unet, joista nyt aion kirjoittaa, mulla oli uniennäkemisviikko, joten voi olla, että näihin on saattanut sekoittua muitakin unia.

Olimme supersankareita jonkun miehen kanssa. Olimme lomalla, mutta silti meillä oli supersankariasut. Läheisessä ostoskeskuksessa räjähti ja yhtäkkiä alkoi hirveä ammuskelu. Hetken mietin, että menisinkö shoppailemaan ( :töktök: ) vai pelastettaisiinko maailma. Päädyimme jälkimmäiseen, mutta halusimme hoitaa sen nopeasti pois alta, ennen kuin kaupat menisivät kiinni. ( :töktök: ). Piileskelimme kadulla sähkökaapin takana ja väistelimme luoteja.
Sitten "heräsin" jostain luksusasunnosta juhlien jälkeen. Oli valoisaa ja värikästä ja kaikilla oli ollut hauskaa. Olimme mm. tehneet eteiseen meemiseinän, johon olimme askarrelleet ihan paperilla ja liimalla internetistä tuttuja meemejä siten kuitenkin, että siitä tavallaan tuli yhtenäinen "taulu". Se oli itse asiassa aika hieno seinä, mutta samalla toki erittäin keijo. Olimme olleet erittäin luovia. Joku oli tehnyt siihen liikkuvan kalan(?) joka ui koko teoksen läpi edestakaisin. Lisäksi muistan, että siihen oli ripusteltu myös pieniä joulukelloja sinne tänne, vaikka se ei muuten liittynyt mitenkään jouluun. Ihmiset alkoivat pikkuhiljaa heräillä ja toisesta huoneesta kömpi unenpöpperöinen Antti Holma! :o: Hän oli ilmeisesti bestikseni. Halasimme pitkään ja lujasti toisiamme, ihan kuin emme olisi nähneet pitkään aikaan.

Toisessa unessa heräsin "Siperiasta". Se oli oikeastaan suuri hiekkakenttä, joka oli ihan mutainen. Olin siellä ehkä Kiban kanssa, ja myös Sipi ja Topi olivat ehkä mukana, mutta en nähnyt ketään muita ihmisiä (enkä kissoja). Muistan, että tässä unessa oli paljon ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomia, mutta he olivat olleet siinä ehkä ennen "heräämistäni". Sen mutaisen kentän lisäksi vähän kauempana näkyi työkoneita, etenkin traktoreita ja kuorma-autoja. Sielläkään ei ollut ketään, ainostaan koneiden luona oli screeni, jossa pyöri vanhoja Speden juttuja, Uunoja ja Naisen logiikkaa. :keijoei: Unen tämä kohtaus oli kovin elokuvallinen, ihan kuin alku jollekin dystopialeffalle.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 02 Maalis 2019 22:06

Suvi kirjoitti:Ai vitsit, miten mahtava uni. :virne: En olisi osannut odottaa unen loppupuolen käänteitä. :rotflmao:


:keijotäpinä:

Voidaanko toteuttaa tää? Suvi? :kauriinsilmät:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 13 Maalis 2019 18:27

Näin unta että minulla oli vauva. Tiesin, etten ollut itse synnyttänyt vauvaa, enkä myöskään adoptoinut, mutta kuitenkin tiesin myös, että vauva oli minun, tai ainakin minun vastuullani. Pitelin sitä sylissä ja yritin miettiä, että mitä tällaisen vauvan kanssa nyt kuuluu tehdä. :keijo: Unessa ympärilläni oli myös paljon sukulaisia, mm. äitini ja eräs tätini, jotka antoivat myös ohjeita vauvan hoitoon. Kuulemma sille piti jutella ja sitä piti silittää. Aluksi vauva vain äänteli, mutta jossain vaiheessa myös sanoi jotain järkevää eli puhui kuin aikuinen (en muista enää mitä). :P Jossain vaiheessa vauva oli jossain tyhjän kassin päällä lepäämässä, josta sitten kiireesti nostin sen kun tajusin, ettei se ole hyvä paikka vauvalle. En tiedä miten se oli siihen joutunut :keijo:

Unessa oli kuitenkin kiva tunnelma, kun halailin sitä vauvaa ja silitin sen hiuksia, vaikka tunnelmassa oli myös epävarmuutta ja sitä etten tiennyt mitä olin tekemässä. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Huhti 2019 12:33

Olen nähnyt muutaman viikon ajan vahvoja unia. Mm. mummin kanssa ollaan käyty keskusteluja ja sitten olen pyytänyt häneltä anteeksi ja hyvästellyt hänet.
Kai se jonkinlaista alitajuista surutyötä on.

Viime yönä näin kaksi ( :jaaha: ) unta missä oli vahvoja tunteita.
Ensimmäisessä oli tummia sävyjä tumman liilasta aina mustaan ja syvään pinkkiin. Lisäksi eritasoisia harmaita ja yleistä synkkyyttä ympärillä. Olin taidepaikassa, joka ilmeisesti oli esittävien taiteiden koulu. Olin ulkoisesti aasialaisen naisen näköinen ja tanssija. Kuuluin isompaan tanssiryhmään, joka valmisteli esiintymistä sen koulualueen pihalle, lähelle hevostalleja. Harjoittelimme kurinalaisesti ja meitä ohjasi eläköitynyt tanssija, sekä kääpiö (siis ihan fantasiakuvaston kääpiö). Kääpiön nimi oli Wolfren. Wolfren oli tehnyt koreografian ja sen toteuttaminen oli haasteellista koska liikkeet oli tietty aivan erilaisia hänellä kuin meillä. Oltiin saatu esitys kuitenkin jo jonkinlaiseksi kokonaisuudeksi. Mulla oli orastava romanssi yhden toisen kanssa ja yritettiin pitää niin ettei jouduttu tanssimaan vierekkäin, koska aina kun koskimme toisimme täyttyi meidän välinen tila pinkistä savusta ja se vähän häiritsi muita. Oltiin ulkona treenaamassa kun jostain syystä koko ulkotilassa alkoi hirveä kirkumista muistuttava ääni. Pihan läpi juoksi opiskelijoita ja muita ryhmiä ja lopulta ne hevoset sieltä tallista. Yritettiin silti tanssia sitä meidän koreografia ja Wolfren huusi pää punaisena ja kiroili että ollaan epäonnistuneita tanssijoita kun ei yksiä hevosia voida pitää kurissa. Lopulta todettiin että ihan idootin hommaa ja pakko vaan keskeyttää. Meitä tultiin kysymään tanssiaisiin. Se mun heilatyyppi lähti häntä pyytämään tulleen kanssa ja mä olin ihan maani myynyt. Verhouduin kokonaan mustaan pitkään mekkoon ja osoitin siten mieltä. Siellä tanssiaisissa kävin toivomassa dj:ltä vain räppiä, koska sitä ei voinut tanssia. Jengi oli ihan raivona siitä, ja dj soitti aina just sitä mitä joku kävi toivomassa. Yritin löytää mun heilaa, mutta se oli kadonnut ja heräsin kun näin sen toisen ihmisen sylissä.

Olin joku 20minuuttia hereillä tässä välissä.

Luin kirjaa missä kerrottiin edellisen unen tarinaa. Wolfren oli siinä oikeasti sytyttänyt tulipalon talliin ja siksi oli ne äänet ja juoksevat hevoset.
Nyt olin ihan minä itse itsessäni. Olin jossain aurinkorannalla missä oli vain valkoista hiekkaa ja turkoosi meri. Uin meressä ja nautin olostani. Se oli ihanaa. Rannalla minua odotti Antti Tuisku ja liuta kavereita. Nimettiin ranta rakkauden valtameren rannaksi, joka kuuluu meille. Uni sisälsi paljon läheisyyttä ja rakkautta ja siellä rakkauden valtameren rannalla me kaikki olimme yhdessä toistemme kanssa. Sitten paikalle tuli joku turisti ja kirjoitti hiekkaan Antti Tuisku, jonka jälkeen meidän kupla hajosi ja paettiin turisteja. Se oli todella vaarallista, koska meillä oli vain kumivene, johon oli jesarilla teipattu renkaat. Antti yritti juoksemalla saada veneen liikkumaan nopeampaa, mutta pelkäsimme hänen kuluttavan itsensä loppuun.
Heräsin kun jäin yhtäkkiä yksin veneeseen ja muut olivat kadonneet. Vene kulki kovaa, mutta totesin etten halua mennä kovaa eteenpäin jos joudun kulkemaan silloin yksin.

:vihellys:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 01 Elo 2019 12:29

Oon kahtena yönä nähnyt unta eräästä esimiehestä :vihellys: :epäilevä:
Ensimmäisestä en muista kuin tunnelman, mutta toisessa oli kuulkaa menoa ja meiminkiä.

Meidän työpisteestä oli tehty taktinen keskus (tactic center). Me oltiin oikeasti kaksoisagentteja, jotka oli vain naamioituneet sairaalahenkilökunnaksi. Meidän OIKEA tehtävä oli löytää alien, joka oli todennäköisesti naamioitunut ihmiseksi, mutta sitten siitä ei ollut varmuutta. Meitä oli useita meidän duunista, jotka yritettiin jäljittää sen yhden alienin liikkeitä ja toimia ja saada se kiinni.
Meidän työpisteen seinällä tulostettuja kuvia tästä alienista erilaisissa valeasuissa.
Ne valeasut oli erivärisiä lippiksiä! :rolf:
Mutta kuulkaa meidän työnteko oli kiihkeetä. Koko ajan sähäkkää menoa ja ihmiset sinkoili sinne tänne, "koppi" oli koodisana mikä tarkoitti että on uutta tietoa.
Mitään selkoa siitä missä se alien liikkuu ei ollut, mutta johtolankoja tuli koko ajan lisää.

Mutta samalla salaisia katseita, hipaisuja, kosketuksia ja hyyyvin vihjailevaa touhua.

Ei saatu alienia kiinni, jahti oli kiivas!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Syys 2019 14:12

Taas mun unissa oli alieneita tai scifiä. :jaaha:

Olin Sodiksen leffafestareilla, mutta ne ei ollut Oikeassa Sodankylässä. Olin lähdössä matkaan yksin, koska muut oli menossa Helsinkiin ja minä Utsjoelle. Mulla oli kaks matkalaukkua, pyörätuoli ja punainen pulkka. Olin sopinut että pääsen yhden porukan mukana Rovaniemelle, josta on sitten kuljetus sinne Utsjoelle.
Joo, helppo homma. Lähdin isompaa mäkeä kulkemaan alas, kun yläpuolelle kerääntyi mustia pilviä. Pelkäsin ukkosen iskevän muhun ja pyysin Jopo-jengiltä apua. Siinä oli kuus tyyppiä ajelemassa Jopoilla ja he otti mut kyytiin. Sidottiin tavarat pulkkaan ja lähdettiin ajamaan pakoon. Jostain syystä mä olin niin että näin taivaan, mutten eteenpäin. Siellä pilvissä välähteli tummanliilat salamat ja tunnelma oli tosi sähköinen. Kerroin tästä ja kukaan muu ei nähnyt tätä ukkosta. Sitten vilahti ensimmäinen avaruusalus siellä pilvessä. Säikähdin ja huusin. Muut eivät nähneet mitään. Äänet olivat ihan tavallisen ukkosen äänet. Aluksia liikkui enemmän, kaikki tapahtui siellä pilvien takana, avaruusaluksista näkyi vain vilauksia ajoittain.
Jopo-jengi päästi mut sisälle kerrostaloon, josta seurasin tapahtumia parvekkeelta. Kukaan muu ei nähnyt niitä avaruusaluksia, mua pidettiin ihan pimeenä. Eikä muut nähneet niitä liiloja valojakaan. Sitten pilvien takana oli isompi alus. Pienemmät alukset lentelivät sen ympärillä ja ajattelin että mun on pakko päästä sinne Utsjoelle - NYT.
Keräsin mun kamat. Mua yritettiin estää ja hoettiin että mun pitää hakea apua, eikä lähteä mihinkään pohjoiseen.
Rovaniemelle oli tullut ratikoita, jossa yksi tyyppi tuli mun kanssa ja haukkui mut ihan lyttyyn. Nousin ratikasta ja sanoin että epäilen maailmanlaajuisen muutoksen olevan niin kovassa vauhdissa että kaikki tulee tuhoutumaan, eikä ihmiset voi sille mitään. Sitten nousin pois ja lähdin kohti Utsjoen venettä.
Heräsin kun nousin pieneen moottoriveneeseen ja meidän yli lensi pari avaruusalusta, pilvien alapuolella.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Helmi 2020 11:30

Fordelaisia mun unissa!

Oltiin jossain Kreikassa tai sen tyylisessä paikassa. Siellä oli porukkaa ihan sikana. Oli Tuusia ja sitten yhtäkkiä Suvi ja sitten L-S. Oltiin menossa häihin ja ihmeteltiin että miks ne on sellaisessa isossa hallissa ja miks heevetissä siellä on tuhansittain huutavia ihmisiä!
Sitten jostain pölähti marski ja kertoi että euroviisut alkaa ihan kohta!! Suvi tilttasi ja rupesi hyppimään paikoillaan. L-S tuijotti marskia hiljaa ja ihan kuin jämähtäneenä. Marski lähti siitä johonkin, mutta L-S:n ilme ja katseensuunta pysyi.
Sitten ne alkoi.
Ja me oltiin siellä. Kreikkalaisissa viisuissa missä Sakis esiintyi. Itkettiin kaikki aivan sekopäinä ja Tuusi pyöritti meille silmiään. Otettiin kuvia niin että Sakis näkyi meidän takana ja me siinä samassa kuvassa. Sillai shared selfie -tyylillä.
Aina välillä marski kävi jossain ja palatessaan hykerteli itsekseen. Hän oli oppinut puhumaan paikallista kieltä ja kun tuli väliaika, päästiin omalle saarelle, takaoven kautta. Saari oli vain meille ja osa ihmisistä huuteli ja osoitteli meitä kun kuljettiin sellaista pientä siltaa pitkin.
Suvi yritti soittaa kotiin, mutta totesi hälyytysäänen jatkuttua "olkoot sitten ilman" ja heitti puhelimen veteen. Hetken päästä hänelle tuotiin uusi puhelin ja kysyttiin englanniksi "is this good for your preferance, madam". L-S oli taas ihan shokissa ja kokeili heittää myös oman puhelimen veteen. Sama toistui ja molemmat sai uudet puhelimet. Sellaiset missä oli kaikki valikot kreikaksi ja valmiiksi asennettuna Sakiksen taustakuva.
Heräsin kun meitä pyydettiin palaamaan areenalle, viisut olivat jatkumassa ja meitä tarvittiin sielllä.

Tulkinta: Kreikka voittaa euroviisut.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 12 Helmi 2020 14:32

Kibaya kirjoitti: Sama toistui ja molemmat sai uudet puhelimet. Sellaiset missä oli kaikki valikot kreikaksi ja valmiiksi asennettuna Sakiksen taustakuva.


: rolf :

Mainio uni. Tottahan sitä nyt olisi shokissa, kun luulee tulleensa häihin, ja sitten ne onkin Euroviisut, joissa esiintyy Sakis! : virne :
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3963
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa