Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 01 Huhti 2012 15:57

Mä näin viimeyönä jotain ihan käsittämätöntä unta.
Olin alasti, kissat karkas hankeen, oli yksi ylimääräinen yläkerran kissakin mukana. Oltiin bussilastilla liikkeellä teatterilaisten kanssa ja samassa oli muutama fordelainen - en kyllä tiedä ketä ne oli :keijo:

Mutta tosi hämärää oli se miksi mä olin ilman vaatteita. :virne:
Ulos mennessä kuitenkin puin päälle.
Siinä oli se bussi, jonka alta huusin kissat sisälle.

Oikeesti :keijo: miten pöljää toimintaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja skray » Su 01 Huhti 2012 21:59

Mä pitkästä aikaa muistan näkemäni unen.

Olin miehekkeen kanssa mummun talossa, joka siis unessa kuitenkin oli kai meidän. Mä pakkasin, koska olin lähdössä kielikurssille jenkkeihin ja täällä oli vielä talvi ja siellä olis jo paljon lämpösempi ja oltais siellä kesään asti, niin mietin unessa, että miten saan laukkuun mahtumaan järkeviä vaatteita. Mulla oli kiire pakata, koska kaverini oli tulossa hakemaan mua ihan kohta. Kaveri, jonka kanssa olin lähdössä, on mun lähin pomo töissä ja oon siis ennen hänen pomouttaankin ollut hänen kanssaan kaveri oikeassa elämässäkin. Mietin unessa minkä takin otan ja että onko siellä jenkeissä kuuma jne. ravasin kahden huoneen väliä. Toisessa oli laukku sängyllä auki ja toisessa huoneessa oli mun vaatekaappi. Ja nää huoneet on siis siellä mummun talossa olemassa. Mieheke puski koko ajan väliin ja olis halunnu halailla ja pussailla mun kans hyvästiksi, mutta mä vaan työnsin miehekkeen pois, koska mulla oli kiire pakata. Myös Jenni Vartiainen oli tulossa mukaan kielikurssille ja jännityksellä odotin hänenkin tapaamistaan.

En tiiä mitä tostakin pitäis ajatella. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 05 Huhti 2012 21:59

Olin viime yön unessani katsomassa Titanicia "3D-versiona". :keijohei:

"Leffateatterisali" oli joku koululuokka tai pieni auditorio ja itse valkokangas oli liitutaulun kokoinen. Ja sitäpaitsi, jos istui ihan keskellä salia, valkokankaan edessä oli jotain pylväitä tai tolppia, ja ne peittivät puolet itse leffasta. Koneenkäyttäjä (tai siis se tyyppi, joka pistää leffan käyntiin) istui "opettajan pöydän" ääressä. Jännin efekti taisi olla kun koneenkäyttäjä pystyi liikuttelemaan tuolejamme jotain kiskoja pitkin hyviltä paikoilta eturiviin, jonne kukaan ei halunnut. Hän otti aina ihan mielivaltaisesti jonkun ja yhtäkkiä siirsi hänet kaukosäätimen tai vastaavan avulla. Sali tyhjeni pikaisesti, koska kukaan ei halunnut/tajunnut mennä samalle paikalle, missä oli istunut, koska kaikki tuolit olivat siellä eturivissä. :töktök:

Unen lopussa oli uusivuosi ja olin jossain tosi hienossa baarissa (ehkä) Kiban ja joidenkin muiden kanssa, mutten valitettavasti muista siitä enää mitään. Muistaakseni kadotin joitain ihmisiä. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Pe 06 Huhti 2012 22:43

Tässä ei ole mitään mainitsemisen arvoista, mutta kerron silti. :friikki:
Mä näen nykyään vaan rivoja unia, ne jos mitkä on levottomia unia. :kauhistunut:
Onko täällä ketään unien tulkitsijaa? :friikki:
Dictum, factum.
Avatar
Niina-Maria
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 03 Huhti 2012 11:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Huhti 2012 22:59

Eiköhän jokainen ole omien uniensa paras tulkki. :pahasetä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Pe 06 Huhti 2012 23:12

No höh, yritin vaan saada jonkun kertomaan jonkun muun selityksen näille unille, kuin jatkuva puutostila. :pahasetä:
Ei kun... :virne:
Dictum, factum.
Avatar
Niina-Maria
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 03 Huhti 2012 11:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 07 Huhti 2012 11:03

No siis, mähän olen näille mun ihmeellisille ja omituisille unille hakenut tulkintoja kirjoista ja netistä. Vähän noiden eroottisten unien kohdalla riippuu onko ihan yhdyntää vai muuten vaan "fiilistä".
Hevoset nyt on tunnetusti seksuaalisuuteen liittyvää.
Yhdessä kirjassa oli että eroottiset unet kertoo voimakkaista energioista sitä henkilöä kohtaan kenestä näkee unta.
Mutta ihan riippuu mistä lukee :keijo:

Mun viimeaikaiset unet on ollut ihan pimeitä. On niissä toki ollut arjen henkilöitä ja teemoja (esim. PKT :jaaha: ). Mutta kirjoitan niistä sitten kun saan koneen kännykän sijasta.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 09 Huhti 2012 20:32

Kerronpas tämän pari yötä sitten nähdyn unen, kun unessa oli Lyyra ja Temppu-Moukari. :keijo:

Olin jostain syystä yötä Lyyran luona. Lyyran asunto oli kaksikerroksinen, ja hänellä oli hieno vuodesohvakin olkkarissa. Eipä siinä mitään, sijasimme vuodesohvan. Lähdin yläkerran vessaan ja otin vessalukemiseksi Lyyran hyllystä löytyneen Pioneeri-lehden. :keijo: Lähdin samalla moikkamaan Temppu-Moukaria, jota en ollut vielä nähnyt. Yläkerrassa paljastui, että Lyyran lukaali oli osa jotain isoa kartanoa ja yläkerrasta olisi päässyt kartanon muihin osiin, jotka eivät kuitenkaan kuuluneet Lyyran asuntoon.

Temppu-Moukari olikin sängyn alla, mutta ei uskaltanut tulla minua moikkaamaan. Huomioni kiinnitti kuitenkin pieni, tummaihoinen tyttö, joka katseli minua ja sanoi (jonkun suomalaisen lapsinäyttelijän ääntä muistuttavalla äänellä): "Häivy! Mä en halua sua tänne." :viha: En muista, mitä sitten tapahtui, mutta jotenkin tuo pikkutyttö jäi unesta loppujen lopuksi päällimmäisenä mielen sopukkoihin askarruttamaan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Huhti 2012 20:33

Suvi kirjoitti:Kerronpas tämän pari yötä sitten nähdyn unen, kun unessa oli Lyyra ja Temppu-Moukari. :keijo:

Olin jostain syystä yötä Lyyran luona. Lyyran asunto oli kaksikerroksinen, ja hänellä oli hieno vuodesohvakin olkkarissa. Eipä siinä mitään, sijasimme vuodesohvan. Lähdin yläkerran vessaan ja otin vessalukemiseksi Lyyran hyllystä löytyneen Pioneeri-lehden. :keijo: Lähdin samalla moikkamaan Temppu-Moukaria, jota en ollut vielä nähnyt. Yläkerrassa paljastui, että Lyyran lukaali oli osa jotain isoa kartanoa ja yläkerrasta olisi päässyt kartanon muihin osiin, jotka eivät kuitenkaan kuuluneet Lyyran asuntoon.

Tai ehkä mä vaan olin uskotellut sulle, etteivät ne kuuluneet mun asuntooni. :virnu: :juoni:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 09 Huhti 2012 20:52

Lyyra kirjoitti:
Suvi kirjoitti:Kerronpas tämän pari yötä sitten nähdyn unen, kun unessa oli Lyyra ja Temppu-Moukari. :keijo:

Olin jostain syystä yötä Lyyran luona. Lyyran asunto oli kaksikerroksinen, ja hänellä oli hieno vuodesohvakin olkkarissa. Eipä siinä mitään, sijasimme vuodesohvan. Lähdin yläkerran vessaan ja otin vessalukemiseksi Lyyran hyllystä löytyneen Pioneeri-lehden. :keijo: Lähdin samalla moikkamaan Temppu-Moukaria, jota en ollut vielä nähnyt. Yläkerrassa paljastui, että Lyyran lukaali oli osa jotain isoa kartanoa ja yläkerrasta olisi päässyt kartanon muihin osiin, jotka eivät kuitenkaan kuuluneet Lyyran asuntoon.

Tai ehkä mä vaan olin uskotellut sulle, etteivät ne kuuluneet mun asuntooni. :virnu: :juoni:


Niin, en tiedä. Hämärä uni joka tapauksessa. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 11 Huhti 2012 22:12

Vietettiin kesän ensimmäistä päivää. Kaikki olivat ulkona kännäämässä. Yhteen baariin mennessä portsari tarttui olkapäästäni ja olin, että mitä. Hän viittasi yhteen seurueeni jäseneen, jota kannettiin baariin ja silmät seisoivat päässä.

Entinen lukiokaverini oli totaalisen seipäässä ja mietittiin, onko se kunnossa. Sitten se tipahti. Kaverini, joka ei edes juo, soitti minulle umpikännissä ja mietin, pääseekö se ehjin nahoin kotiin. Junaan oli menossa.

Tämä tapahtui Kaisaniemessä. Sitten alkoi ammuskelu ja lähdimme karkuun. Pääsimme yhteen liikkeeseen pakoon ystävällisen naisihmisen avustuksella. Sinne sitten kaikki matalaksi.

--

Tämä ei ole edes ainoa uni, jossa on alkanut ammuskelu enemmän tai vähemmän kouluampuja-pohjalta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Huhti 2012 22:15

Viime yön unet. :pillitys: Nukuin tosi levottomasti. Näin unia, että "heräsin" tai sitten heräsin oikeasti. Kamalinta oli kun näin unta, että joku soitti ovikelloani, enkä päässyt avaamaan, kun nukuin. Sitten uni jatkui siten, että ovikelloa soittanut tyyppi tuli jalkopäähäni seisomaan, alkoi kiskoa peittoa päältäni ja lopulta otti petauspatjastani kiinni ja kippasi minut pois sängystä. Tähän heräsin oikeasti, enkä saanut vähään aikaan nukuttua. :pillitys: (En ollut oikeasti pudonnut sängystä.)

Sitten nukahdin ja "heräilin" välillä omasta asunnostani, jossa minun lisäkseni oli siskoni, jolle yritin kertoa uniani. Tai sitten paljastui, että joku oli vienyt patjani Töölönlahden puistoon ja nyt nukuin ruohoon ja siitepölyyn sotkeutuneella patjalla, ja se alkoi ällöttää minua. Jossain vaiheessa löhöilimme samalla tai toisella patjalla aurinkoa ottaen jossain puistossa kaverini ja hänen ex-miehensä kanssa. Koko ajan minulla oli sellainen tunne, etten pysty olemaan yhtään rennosti, vaan että kohta pitää herätä. :( Muistan että olin räpläileväni kännykkää ja yritin katsoa paljonko kello on, mutta kellonajan sijaan sain laitteesta (joka ei sitten lopulta ollut kännykkä ollenkaan) vain jotain omituisia radiokanavia kuulumaan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 23 Huhti 2012 19:37

Unitaajuudella Kibaya.
Tajuuteen heijastuu eilinen suruineen ja ikävineen.

Lentokone ja se samainen lentokenttä, missä olen ollut jo kahdesti aikaisemminkin.
Lähdin ulkomaanreissuun. Finnairin kone. Hyvät istuimet ja turvallinen olotila. Menomatka oli ihan okei. Hyvää ruokaa ja vitsaileva henkilökunta. Päädyin johonkin, missä oli paljon betonisia kerrostaloja, graffiteja, jalkakäytäviä. Valokuvasin niitä katuja ja kuvia. Ihmisiä näkyi tosi vähän ja ne jotka näkyi oli muita turisteja. Kuitenkin tiesin että paikallisväestöä oli paikalla, vaikkei ketään näkynytkään.
Basaarissa oli myyjätkin palkattu naapurivaltioista. Ostin huiveja, mekkoja ja kenkiä. Kauheasti värejä kuitenkin. Pienessä hotellihuoneessani pakkasin huivit ja mekot omaan matkalaukkuun ja kengät lähetin postissa, koska maasta oli laitonta viedä kenkiä :pahis:

No, matkani aikana tuossa oudossa valtiossa oli Finnair lanseerannut uuden kokeellisen koneen ja tarjoilusysteemin. Lento oli pitkä ja meille oli jokaiselle laskettu tietty kalorimäärä istumapaikan mukaan. Itse istuin ikkunan vieressä yksittäispenkillä ja edessäni istui Kabareesta tuttua väkeä. Samoin viereisellä penkillä istui tuttu naama. No, edessä parin penkin päästä alkoi useampien penkkien yhdistelmät ja heille oli tarjolla vain se, mitä olivat etukäteen varanneet. Jos eivät olleet varanneet mitään, niin saivat sattumanvaraisesti mitä oli jäänyt jäljelle :virne:
Ruokatarjoilukärry oli lokerikkoinen ja läpinäkyvä :virne:
Meidän kohdalle tullessa lentoemäntä käänsi vipua ja sain tuoremehua ja croissantin. Kun muilla tasoilla pyöri eineskolmioleipiä, kylmää roiskeläppäpitsaa, vettä ja viinirypäleitä :virne: Myös tietyt kellonajat näkyi olevan tasojen kohdalla. Minulle oli tulossa vielä vaihtoehtoisesti lämmin ateria tai kahvia ja hedelmiä. Sain myös halutessani antaa ruuan pois, koska olin työmatkalla. Muilla ei ollut valintamahdollisuutta.

:virne:

Laskeutuminen oli sitten sille samalle kentälle, mistä lähdettiin.

Aika Cyber.
Työmatkalaisten joukossa olevat oli näitä ihmisiä jotka ovat olleet Kabareessa mukana :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 24 Huhti 2012 15:24

Martti tai Pertti-niminen mies kiusasi minua jostain samperin pikkuasiasta ja se oli niin idiootti, että poistuin paikalta. Harmi, olisin muuten jäänyt pidemmäksi aikaa taivaankaarelle ihailemaan supernovia ja valtavaa eteenpäin lipuvaa valasta, jonka selässä matkusti ihmisiä pienen pieninä pisteinä. Sillä valaalla oli kavereitakin, mutta en muista mitä/keitä ne olivat.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 26 Huhti 2012 23:51

Näinköhän mää vastikään jotain unta Laaksosesta? :riips: :raps:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 27 Huhti 2012 09:28

Mä oon viimepäivinä ollut muiden ihmisten unissa :keijo:
Laulamassa Bon Dylania festareilla, tanssimassa nykytanssiteoksessa ja esittelemässä kesäteatterissa rintavarustusta :virne:
Eivät oo mun omia unia :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 29 Huhti 2012 00:22

:isosilmä:
Mää näin unta että katoin kotipaikan ikkunasta ja ulkona satoi niin paljon ettei nähnyt ulos. Sade vaimeni sen verran, että näki mitä ulkona tapahtui ja siellä joku käveli vanhan navettarakennuksen edessä. Oletin sen olevan eräs perheenjäseneni. Olin sisällä jonkun kaverin kanssa ja seuraavan kerran kun katsoin ikkunasta ulos sade oli tauonnut. Vanhan navetan päädyssä olevan puuceen ovi oli auki ja sieltä näkyi roikkuva alaruumis, jonka jalat olivat reilusti irti lattiasta... Huusin kaverille että soittaa hätänumeroon ja tulee apuun. Eteisessä koitin työntää äkkiä jalkaani kenkää, joka oli pieni ja lähdin samantien juoksemaan ulos ilman. Tähän heräsin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 29 Huhti 2012 09:19

Näin unia :keijo:
Ensimmäisessä oli iso kivilinna. Meitä oli neljä ihmistä ja me yritettiin päästä pois sieltä. Kävi kuitenkin ilmi että olimme joutuneet valtion vangeiksi. Meidän tuli suoriutua meille järjestetyistä tehtävistä jos halusimme pois. Tehtävien tarkoitus olisi kouluttaa meidät kunnon kansalaisiksi. Tehtävät suoritettiin isolla pellolla. Ensimmäinen tehtävä oli ampua jousipyssyllä häränsilmään. Tehtävien välissä oli viikko. Kännykät oli sijoitettu sivuhuoneeseen, josta oli käynti parvekkeelle. Toisen tehtävän alla meille jaettiin isot miekat. Harjoittelimme miekkailua vähän, muttta pääosin miekat lepäsivät parvekkeen kiviseinässä :keijo:
Toinenkin tehtävä meni ok. Kolmannen tehtävän alla me aloimme ihmetellä, että miksi tehtävät on niin typeriä. Kolmas tehtävä oli penkan ylitys hyppäämällä. Soittelimme ihmisille ja saimme selville että se koko touhu oli perustuslakia vastaan. "jokaisella on oikeus olla erilainen". Lähdin kentälle tutkimaan asiaa. Siellä oli maahan asetettuja keskiaikaisia kepakoita, joita käytettiin turnajaisissa kun yritettiin pudottaa toinen hevosen selästä. Olin lähdössä pois, kun takanani käveli outo mies sillätavalla vähän laahaten. Pysähdyin ja hän kysyi olenko todellinen.
Hän oli zombi :keijo:
"en ole. Uuuuu. Böö." Ja zombi laahusti nopeammin karkuun.

Toinen uni piti sisällään kummituksia.
Olin useamman ihmisen kanssa katsomassa teleskoopilla kuuta ja ottamassa valokuvia. Teleskooppi toimi luottokortilla ja sillä pystyi kuvaamaan.
Katsoessani kuuta osuinvahingossa vastapäisen kartanon yläkertaan, jossa oli selkeästi joku. Tutkimme sitten näkymää ja otimme siitä kuvia.
Mikä oli varjo, mikä katulampun valo. Luottokortti ei toiminut, kuva oli suttuinen, liikkuiko kummitus, yms.

:virne: eläviä ja kuolleita


edit.
Unohdin yhden!
Olin lähdössä Lyyran kanssa johonkin ulkomaan reissuun!
Sain hältä ison kirjekuoren, jossa oli infoa keltaisella paperilla vaikka millä mitalla, mutta avausprosessissa pistin paperit kolmeen osaan. Yritin kovasti lukea niistä rippeistä, että mitä meille oli ohjattu ja neuvottu.
Kyseessä oli fordelaisten joku reissu, sillä viimeisenä kuoresta paljastui profiilit muista mukaanlähtijöistä.
Paperin yläreunassa oli isolla aina lähtijän nimi ja alla tekstiä. En kuitenkaan ehtinyt perehtymään niihin enempää, koska ne olivat salaisia ja mulla oli vieraita käymässä. Ehdin vain lukea, että mukaan oli lähdössä tgr, viima, dnd, Suvi, Nugat, pvi, pascal, aukku ja tietysti minä ja Lyyra :keijo: :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » Su 29 Huhti 2012 11:26

Mää näin unta, että olin porukoitten viereisessä pienessä metsikössä isäni autolla. (Ei sinne
oikeasti autolla pääsisi.) Ja joukko espanjalaisia tuli ja yritti viedä auton minulta. Yritin läimäistä
ovia kiinni niitten nenän edestä, mutta en saanut tehtyä sitä eivätkä lukitut ovet pysyneet
lukossa, kun ne yrittivät niitä aukoa. :pillitys:

Sitten ei auto lähtenyt käyntiin, vaikka kuinka yritin, mutta se oli yhtäkkiä kääntynyt keula
tietä kohti ja jollain ilveellä auto valui tielle päin. Tööttäsin SOSia hätäisesti ja espanjalaiset
kaikkosivat, kun ihmiset talojen pihoilla kuulivat hätätööttäykseni.

Kirotut espanjalaiset! :kiroilu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 30 Huhti 2012 11:28

Lyyra kirjoitti:Näinköhän mää vastikään jotain unta Laaksosesta? :riips: :raps:


Minä näin. :keijo: Mutten enää muista mitä. Johonkin visailuun se liittyi. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Touko 2012 14:27

PKT vieraili mun unimaassa viimeyönä :huoh:
Haamuna :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Touko 2012 10:26

Tänä yönä olikin sitten ihan eri meininki.
Olin Finlandia-talolla konsertissa. Ihmettelin miksi lavalla on niin oudon näköisiä tuoleja.
Noh, uusin innovaatio laulutuolihan se oli. Se oli hyvin mielenkiintoisen näköinen tuoli, jossa laulaja sai laulettua paremmin. Sopiva myös niille, joiden seisominen on hankalaa ( :keijo: ).
Ensin lauloi Jenni Vartiainen, sitten se siirtyi laulamaan virsiä Jipun kanssa. En kuunnellut mitä lauluja laulettiin, kun tarkkailin tuolin toimintaa.

Konsertin jälkeen siirryimme johonkin isoon ja siniseen saliin. Siellä oli puhujankoroke viritettynä ja nouseva katsomo. Jäin johonkin keskivaiheille pelkille portaille, kun en halunnut sotkeutua siihen ihmismassaan. Puhujana ollut henkilö valitsi aina välillä jonkun yleisöstä ja he keskustelivat. Tai mitä tahansa. Puhujapönttömies kysyi "haluatko tehdä XXX". Sitten se kysyi Tuija Piepposelta, jos tämä voisi laulaa Madama Butterflyn tunnuslaulun. Hän suostui ja alkoi laulamaan ja itkemään samalla.
Sitten! Silmäkulmassani vilahti oranssi ja Dalai-Lama käveli eturivistä ohitseni, kääntyi ympäri ja tuli takaisin. Tarttui kädestä ja alkoi puhumaan :isosilmä:
"Walk with me" hän sanoi ja kävelin hänen kanssaan muutaman metrin verran ovelle, josta hän oli poistumassa ja kuuntelin kun hän puhui. :keijo:

Tämän jälkeen oli seminaarissa tauko, hirveät kahvijonot, kiilausta, toisen kahvipisteen löytyminen ja kahdeksan euron viineri :virne: Ei ostettu.
Heräsin, kun yritimme siinä ryysiksessä päästä eteenpäin ja löytää pöytää missä juoda se kahvi.

Dalai-Lama :virnei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Touko 2012 12:44

Laama täällä taas moi!
Eilinen migreeni sai taasi aivoaallot liikkeelle.

Uni I.
Olin Helsingissä reissussa. Siinä mun uni-helsingissä, jossa on paljon tiilirakennuksia ja yksi mukulakivitori, josta ratikat menee. Se on ihan erilainen kuin normi ssstadi. Olin sopinut meneväni yöksi jollekin kaverille, mutta hän joutuikin perumaan yöpaikan ja soitin hädissäni Heli Kajolle ( :keijo: ). Hän ei itse ollut kotona, mutta lupasi mulle yöpaikan sohvaltaan. Avaimen sain ratikasta :töktök: ja talonkin löysin helposti. Asunto oli seitsemännessä kerroksessa. Talossa oli kapeat portaat joita pitkin en mahtunut kävelemään ja leveämmät portaat kiersi niin paljon, ettei mun selkä olisi kestänyt sitä. Joten hissillä. Joka ei pysähtynyt seitsemänteen kerrokseen. Ajoi suoraan niin ylös että ylin kerros oli mennyt ja sitten lähti sieltä alaspäin. Painoin taas hissin seitsemänteen ja sama juttu. Palasi lopulta alas. Sitten painoin kerros kerrallaan. Pysähtyi ensimmäiseen, toiseen, kolmanteen... vielä viidenteen pysähtyi ja kuudennen kohdalla painui sinne ylös ja palasi nollaan. Rapussa sattui olemaan punatukkainen tyttö, joka tarjoutui avuksi. Eikä auttanut. Kunnes hän keksi stop-nappulan. Stoppasi hissin seiskassa ja pääsin pois! Helillä oli monitahoinen asunto. Useita huoneita, valoa, valkoista ja kellertävän sävyjä. Jokainen huone oli vähän erilainen kuin viereinen. Helvetisti ovia! Keittiössä oli ikkuna, joka oli kuin Silja Linen Promenade. Eli alhaalla näkyi viidennen kerroksen olohuone; sohva ja telkkari siellä kivasti. Heillä taas oli valtava ikkuna josta näkyi sisäpiha.

Tein siellä kaikkia ihan normaaleja asioita. Auoin ovia ja kävin huoneita läpi. Loppujenlopuksi se keittiö olikin asunnon isoin huone. Siis keittiö ja ruokahuone. Josta aukesi isot lasiovet olohuoneeseen, jossa oli sohva ja seinällä telkkari. Telkkaripöytä täynnä kirjoja ja nojatuolissa vuodevaatteet. Tämän huoneen oikealla puolella oli ovi, jonka takana oli makuuhuone ja näkymä toiselle sisäpihalle. Makkari oli kulmikas ja värikäs. Olkkarin toisella puolella oli pieni ovi, josta tupsahdin valkoiseen eteisen näköiseen tilaan. Siinä oli kolmea ovea, yksi toiseen rappukäytävään, yksi vessaan ja yksi toiseen olkkariin. Siis sen oven lisäksi mistä mä itse just tulin. Ja kaikki valkoista. Siellä kakkosolkkarissa oli tietokonetta ja iso kirjahylly täynnä kirjoja. Ja ovi :keijo:
Ovesta päädyin takaisin keittiöön. Keittiöstä itsestään oli vielä lasioviaukko eteiseen ja eteisestä ovet kylppäriin ja sinne ekaan makkariin :virne: Ovia ja kirjoja :virne:

Tein itselleni pedin ja kävin lukemaan ja havahduin kun Heli tuli itse kotiin.
Juotiin teetä ja vaihdeltiin kuulumisia.

En herännyt, vaan uni vaihtui. Tai jatkui. Jotain semmosta.
Osa II tulee seuraavassa postauksessa. Nyt en ehdi :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Touko 2012 19:50

Part II :keijo:

Iso puinen talo merenrannalla.
Joku isompi konventio tms. tapahtuma, koska oli hitosti porukkaa.
Päivällä tehtiin jotain ryhmäjuttuja ja muita. Yksi pieni pätkä mulla on sieltä muistissa, mutta muutoin muistan vaan sen suurinpiirtein. Muistin vielä ihan aamulla sen tarkemmin, mutta sitten se hävis.
Kuitenkin. Siinä on luennoitsija pyytämässä meitä huoneeseen ja me taistellaan kännykästä jonkun toisen kanssa.
Muistan sen värimaailman. Oli puunväriä, valkoista paperia jne. Meidän piti tuottaa papereille kuva, joka kertoo meidän sen hetken tunnetilasta. En saanut aikaan mitään.

Sitten oli iltaohjelman aika.
Jostain syystä olin kuitenkin jonkun täysin oudon terapeutin huoneessa keskustelemassa Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen eron syistä. Tai kuuntelemassa sitä. Sitten heidät vaihdettiin meidän äitiin ja isäpuoleen :friikkipeukku:
Jossain kohtaa poistuin ulos. Ulkona oli ihan sysipimeää ja sisällä valoisaa. Rantaan ei saanut mennä, koska siellä oli lohikäärmeiden iltatanssin aika. Ja jos sinne meni, joutui syödyksi. En mennyt. Seisoin hetken ovella ja tuijotin eteenpäin, horisonttiin johonkin merelle tai vastaavalle. Kunnes päätin että haluan kiertää talon. Mutta kiertääkö talo oikealle, vai vasemmalle? Lopulta lähdin ensin vasemmalle, mutta jokin voima pakotti minut kääntymään ympäri ja lähtemään toiseen suuntaan. Kiersin taloa ihan kiinni rakennuksessa. Pohdin asioita ja mietin osaa kai ääneen. Joihinkin minulle vastattiin ja joihinkin ei. Ketään ei kuitenkaan näkynyt missään. Keskustelin minun oman suojelusenkelini kanssa. Hän ohjasi minua myös varomaan koloja ja juurakkoja maastossa. Kun olin kiertänyt talon melkein kokonaan ja oloni oli helpottunut hän kertoi minun olevan eräs eläin sisältäni.
Samoin hän tökki minua selkään ja kehotti lukemaan muutaman kirjan. Oikeastaan kaksi kirjaa sisäisestä voimasta.
Selkä oli kävelystä kipeä, välillä myös tuntui että sitä tökki joku ja löysässä hiekassa se myös kipeytyi entisestään. Kun käännyin ympäri, ei takanani ollut kuitenkaan ketään tökkimässä. Seisoin vielä siinä pihalla hetken aikaa. Olo oli hieman helpottunut, mutta en silti päässyt sisälle.

Heräsin, kun selkä oli oikeastikin niin kipeä ettei henki kulkenut.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6665
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 20 Touko 2012 10:28

Olin viime yön unessa pääasiassa uimahallissa. Uin ympyrää ja vastaan tuli toinen toistaan suloisempia vauvoja, jotka olivat vauvauinnilla. :hullu: Huomasin jossain vaiheessa, että vesi oli muuttunut lyhyeksi "nurmikoksi", jonka päällä uin. Se oli aika siistiä. :keijo:

Kun oli aika lähteä kotiin, äitini tuli luokseni ja sanoi, että Sipelius ja Topelius (kissat) pitäisi antaa pois. Se mukamas liittyi jotenkin vanhempien eroon, koska äiti oli mukamas hankkinut kissat ja sen takia ne eivät voineet olla isälläni. Sain ihan hillittömän itkukohtauksen, eikä asiaa auttanut yhtään se, että äiti kertoi, että kissat ovat olleet hänen työpaikallaan huhtikuusta alkaen, koska ne eivät olleet voineet asua isälläni äidin synttäreistä lähtien. Itkin ja itkin ja äiti yritti "lohduttaa" minua toinen toistaan typerämmillä jutuilla. Sitten heräsin helpottuneena ja tajusin, että koko unessa ei ollut mitään järkeä. :töktök:

(Vähän selitystä: Kissat ovat isälläni ja isän hankkimat ja äitini on oikeasti parhaimpia lohduttajia mitä tiedän. Ei yhtään niin mulkero kuin tuossa unessa. :p )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron