Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 24 Elo 2009 10:50

Minä näin pari yötä sitten unta, että olin Madonnan toisella Suomen-keikalla jossain klubilla. Siellä oli myös John Cleese, osana show'ta, ja muistelin, että juu olihan se viimeksikin siellä Jätkäsaaressa. Tyypin rooliin kuului puhella ennen varsinaisen keikan alkua joku pari minuuttia jotain esittelylöpinää tinkimättömään Cleese-tyyliin. Siinä kuunnellessani sitä (mielestäni) toista kertaa, mietin että kuinkahan paljon mahtaa Madde maksaa noin pienestä hommasta Cleeselle. :virne:

Viime yönä näin unta, että minä olin muuttanut tänne Kankaanpäähän tähän ystäväni uuteen kämppään, ja kuitenkin Surmu asui täällä kans, ja sitten toiseksi kämppikseksi tuli myös yksi opettajani Australiasta. Sitten näin tuolla jossain lähistöllä jonkun uuden mestan, johon yksi Australian-kaverini oli perustanut jonkun oman musafirman. Törmäsin sitten häneenkin ja oli tosi kivaa ja hän puhui tosi hyvää suomea. Sitten jossain vaiheessa päädyin alkuperäisen kotipaikkakuntani yksityiseen lääkärikeskukseen juttelemaan jostain päälääkkeistäni ja mulle lankes siitä riemusta joku 200 euron lasku. :friikki: Mutta onneksi paikan hoitsu oli kuitenkin tyytyväinen, kun näytin niin "liikuttuneelta" siitä että olen vihdoin saanut hankituksi apua ongelmiini. :virne:

Viime yö oli kyllä ihana. Nukahtamisvaikeuksia ei juuri ilmennyt ja nukuin rauhallisesti ja sikeästi koko yön, ja heräsin varsin virkeänä ihan inhimilliseen aikaan. Voi kun aina saisi nukkua näin hyvin.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 24 Elo 2009 11:03

Tuli tuosta Madonnasta mieleen, että olin vähän jälkeen Madden Suomen-konsertin jälkeen yhdessä unessa baarissa. Olin tulossa vessasta tms. kun baarissa alkoi soida Madonnan biisi (joko Vogue tai Express Yourself). Samalla hetkellä näin Sippuran, jota mitään sen kummempia ajattelematta tai sanomatta halasin. :virne:

Uni jatkui siten, että suoraan baarista lähdin (juoksu :tipahdus:)lenkille. Vastaani tuli pari lenkkeilevää alastonta miestä, ja lopulta huomasin itsekin juoksevani buubsit paljaina. :pepsodent: :tissit: Minulla oli sentään ylläni jonkinlainen "lenkkeilymekko", jota päätinkin onneksi lopulta vähän nostaa. :pepsodent:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 24 Elo 2009 12:50

Mie olin viime yönä tosi ahtaassa paikassa, ilmeisesti jossain rekan kontissa jolla oltiin menossa johonkin, kyydissä oli mun lisäksi hirveästi jotain pukumiehiä ja muuta bisnesväkeä. Ite olin pukeutunut tosi ernu-tyyliin, rikkinäiset farkut, palestiinalaishuivi yms, eli en ihan uponnu joukkoon. :virne: Siellä oli sellaisia samanlaisia tankoja ku kaupunkibusseissa, mistä roikkuu lenkkejä ja voi pitää kiinni. Kaikki piti ihan tyynen rauhallisesti niistä lenkeistä kiinni, vaikka auto ajoi tosi lujaa huonolla tiellä, pressut oli kiinni ja muutenkaan kyseessä ei ollut mikään ruuhkabussi. Ite olin ihan siellä joukon keskellä, enkä yltäny kunnolla pitämään kiinni siitä lenkistä, vaan tönin koko ajan muita ihmisiä sen verran ku mahtu liikkumaan. Lopulta meidän piti lähteä sieltä johonkin, eli se rekan takalaita ja pressut avattiin, ja pukumiehet hyppi rauhassa ulos ja lähti kävelemään johonkin suuntaan. Ne ei huomanneet mua, ja töni vaan ohimennessä ja hätinä harppoi yli ku kaaduin lattialle, ja sitä väkeä kulki siitä ehkä viisinkertainen määrä ku mitä siihen rekkaan olis ikinä mahtunut. Lopulta ne loppui ja yritin raahautua ulos, ja ehdin nähdä ulos sen verran, että siellä oli ihan jumalattoman kokoinen kevättalvinen pelto, jotain risuja siellä täällä ja räntää satoi, mutta yhtään kylmä ei ollut. Maisemasta tuli mieleen joku Trio Niskalaukauksen ep:n kansi. Pukumiehet tyynesti kahlas siellä lumessa salkut kädessä, kaikki meni johonkin omaan suuntaan, ne vaan lähti kävelemään poispäin rekasta tosi zombimaisesti. Olin ihan mustelmilla ja kipeä ku ne oli potkineet mua ohimennessään, ja yritin kierähtää ulos, mut just silloin se rekan takalaita lyötiin kiinni niin lujaa et lensin sinne sisälle takaisin. Koko ajan oli ihan hiljaista, yhtään mitään ääntä ei kuulunu ja kaikki tapahtu jotenkin hidastetusti, eli pikkasen meinas ahistaa.

Tässä vaiheessa heräsin siihen, että Tyyppi oli liiskannut mut unissaan seinää vasten, ja olin aivan tönkkö puutumuksesta ja kääriytynyt peittoon niin etten päässy yhtään liikkumaan. :epäilevä:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja tahris » Pe 11 Syys 2009 17:18

Luultavasti tähänastisen elämäni ihanin uni tässä viikko-pari sitten: Johnny Depp otti minut syliinsä ja suuteli minua. Se suudelma todella tuntui kihelmöintinä varpaissa saakka! :sydän:
Uni olisi saanut jatkua, mutta jokin typerä ja tarpeeton seikka keskeytti. Onneksi uni säilyy muistoissa! :p :pilvi:
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
Avatar
tahris
 
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 20:59

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 11 Syys 2009 18:06

Olin mennyt naimisiin naispuolisen työkaverini kanssa, mutta en kehdannut kertoa tätä asiaa kenellekään, koska emme kumpikaan olleet mitenkään rakastuneita/ihastuneita toisiimme. Olimme vain jostain syystä menneet naimisiin. Meillä oli vieläpä joku pieni kauppa/apteekki tms, jossa olimme kummatkin töissä.

Outoa... Sitä paitsi kyseinen työkaveri on vielä sen ikäinen, että voisi helposti olla äitini.

:raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja friikkis » Pe 25 Syys 2009 18:50

Olin ilmeisesti viime yönä päättänyt ruveta pitämään unipäiväkirjaa; yöpöydällä oli vähän sekava lappu viime yön unista. :friikki: Ensiksi olen näemmä nähnyt unta, jossa radiossa on soinut Kari Tapion ja Axl Rosen duettocoveri Arcade Firen My body is a cage -biisistä. Sen muistan, että Axl lauloi taustalla urkuosuudet ja Kartsa lauloi. :friikki:

Toiseksi olen valmentanut yhdessä Marja-Liisa Kirvesniemen kanssa uutta ja lupaavaa mäkihyppääjää Saksassa pidettävissä EM-kisoissa. Itse en tuossa unessa muistanut harrastaneeni koskaan mäkihyppyä, mutta Marja-Liisa kertoi minulle, että olin aikoinaan nuorten naisten maailmanmestari, mutta urani päättyi traagiseen muistinmenetykseen. Terapian avulla minusta ongittaisiin vielä mainioita vinkkejä nuorille lupauksille. Noh, siinä valmennellessani huomasin, että hyppytorniin kiipesi bikineihin pukeutunut, aseistettu hyppääjä, joka alkoi ammuskella ympäriinsä. Yhdessä valmennettavan ja Marja-Liisan kanssa linnoittauduimme tuomarin kopin taakse, ja aloimme heitellä ammuskelijaa kivillä. Kun lopputulosta ei tullut, lähdin läheiseen Wal-Martiin hakemaan apua, ja sainkin aseosastolta ( :virne: ) singon itsepuolustusta varten. Myöhempiä tapahtumia en muista. Onneksi. :friikki:
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 26 Syys 2009 10:34

Näin pitkästä aikaa jonkin sorttista painajaista:

Joku asiakas oli joutunut "hieman" vaikeuksiin, ja oli saanut minun henk.kohtaisen kännykkänumeroni jostain ja uhkaili tappaa minut ampumalla. Se oli jotain "tiedän missä asut" -tyyppistä uhkailua. Uni jatkui vielä siten, että luulin heränneeni ja hortoilin täysin pimeässä kämpässäni etsien valokatkaisinta. Minun piti jotenkin päästä sänkyyn ja peiton alle "turvaan". Vihdoin löysin katkaisijan ja räpsäytin valot päälle, mutta mitään ei tapahtunutkaan. Koko huone/kämppä pysyi yhtä pimeänä kuin äskenkin. Kokeilin ilmeisesti vielä paria muuta katkaisinta, mutta lamput joko paloivat loppuun saman tien tai valot eivät syttyneetkään.
Sitten säpsähdin hereille ihan oikeasti ja olin :kauhistunut: :kauhistunut:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 27 Syys 2009 17:06

Viimeisintä edellisessä unessa olin taas kerran armeijassa, mutta aikaisemmista eroten, joissa lähinnä odoteltiin sinne armeijaan lähtöä ihmetellen että mitäs hemmettiä, mähän olin siellä jo, nyt olin ihan "harmaissa" ja vielä kai tilannettakin päällä, oikeasti. Olin se toinen heppu tarkk'ampujaparissa, ja maastossa liikuttiin kauhean varustemäärän ja naamioverkkojen ja muiden releiden kanssa vihollislinjojen takana, tai vähintäänkin vihulaisen lähistöllä. Aselajin vaihtumista lukuunottamatta kaikki oli ennallaan, eli ihmettelin päätymistäni moisiin hommiin ja pelkäsin ihan helvetisti, että tällä rapakunnollani en vain itse pääse hengestäni tiukan paikan tullen, mutta vaarannan myös parini. Kuuma oli, ja sitten unen lopussa tultiin suolle, jonka läpi lähdettiin rämpimään. Suon keskellä takkuamiseen uni sitten päättyi. Tiedä vaikka jatkoa olisi luvassa... :p

Viimeyön unista en muista kuin aivan viimeisimmän, lyhyen pätkän: MacGyverin alkusegmentin. Jännä ettei sen kummempia liskojen yö -visioita tullut, takana kuitenkin pienimuotoinen baari-ilta parin kaverin kanssa. (tai sitten niitä tuli, mutten muista) Pikkuriikkistä darraa pidellyt tänään.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 28 Syys 2009 14:39

Koko unta en muista, mutta sen lopun kylläkin ennen kännykän soittoon heräämistä.
Eli olin joko munkki tai jokin muu pappishenkilö :epäilevä: ja olin jostain syystä polvillani tai montussa kuitenkin vyötäröäni myöten montussa, kokoamassa tai korjaamassa jokinlaisella sillalla.
Siinä sitten ihmisiä kulki ohitse pikkuhiljaa jostain postista sisään, kunnes tuli muutama nainen joista yksi oli sitruunankeltaissessa pitkässä mekossa. He keskustelivat jotain koskien minua, mutta en kuullut siitä mitään. Tämän jälkeen käveli tämä keltaisessa mekossa oleva nainen eteeni ja heitti mekon helman päälleni.
Tässä vaiheessa huomaan, että naisella ei ole alushousuja :nolo:


Ja kuinka ollakkaan kännykkä sitten soikin samalla :epäilevä:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 15 Loka 2009 14:51

Näin painajaista, että olin opettamassa ja sitten jossain vaiheessa päivää tajusin tulleeni välillä kotiin nukkumaan. Ajattelin, että nyt lipsahti ja selittämistä on luvassa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 27 Loka 2009 20:24

Join eräässä viime aikojen unessa parasta punaviiniä ikinä. :kuola:
Samassa unessa punaviinin juonnin lomassa katsoimme siskon kanssa Bumtsibumia, jossa tv-ruudun alakulmassa näkyivät parhaillaan laulettavien biisien sanat.
Mutta jokainen niistä tekstityksistä oli ihan päin hemmettiä.

Yhdessä toisessa unessa katsoimme Prinsessa Ruususen jatko-osaa, jossa Ruusunen muuttui dinosaurukseksi ja lauloimme tätä biisiä nimenomaan näillä sanoilla.

Jännää... :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 17 Marras 2009 14:20

Näin unta, että Heikki Kovalainen ajoi ulos ja romutti autonsa. Tämä nostettiin nosturilla muiden vaurioituneiden kasaan, jossa alimmaisena oli Kimi Räikkösen Ferrari. Lehdistötilaisuudessa ilmeni, että molemmilla suomalaisilla alkoi tukka otsalta loppua, mutta muualla oli jokseenkin järjetön pehko. Molemmmat olivat jäämässä ilman sopimusta ensi kaudeksi ja keskittyivät jo jonkin konsolipelin markkinointiin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » La 21 Marras 2009 15:45

Olimme vanhalla talolla, joka oli kakkosasuntomme. Ukona oli kai joku, joka oli luultavasti vaarallinen. Talossa olimme minä, vaimoni ja lapsi. Kävin lukitsemassa ovea, tähyilin ettei tätä miestä näy ja suunnittelin koko porukan pakoa autolle toisen sisäänkäynnin kautta. Alkoi jo vähän hämärtämään.
Mielessä kävi, miten voi käydä, jos tämä vaarallinen tyyppi tulee ja saa väen ulkona kiinni. Ei hyvin.

Seuraavassa hetkessä ajoin yksinäni lujaa vauhtia pitkin tietä. Tie oli päällystetty ja jäätäkään ei ollut. Väsy oli kova. Tuli mutka, joka ei kuitenkaan ollut mitenkään paha. Auto ei kääntynytkään ja auto pomppasi kohti järven heikkoa jäätä. Siinä tuli mieleen, että nyt upotaan. Auto pomppasikin jään pinnasta ja kesti hyvin. Ajoin auton toisin päin ja rupesin miettimään mistä tämän saisi ajettua parhaiten takaisin tielle.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 21 Marras 2009 23:14

Johan pukkasi taas ihmeellistä unta taas pari päivää sitten. Matkailu-unta tällä kertaa. Oltiin mutsin kanssa nykissä. Vissiin just tultu kentältä kun mulla oli reppu ja kaks laukkua kannossa. Mentiin metroon. Unessa nykki olikin pitkä itä-länsi -suunnassa, joten metrokin meni samansuuntaisesti. Oltiin nousemassa junaan. Mutsi meni ensin, ja kun olin itse menossa kyytiin, tuli joku ihme asemakiusaajapummi tukkimaan tien. Mitään ei puhunut, mutta kehonkieli ja ilme viestivät suurta vahingoniloa ja armotonta vittuilumentaliteettia. Kävelin toiselle ovelle, ja se perkele singahti siihenkin eteen! Metro sitten lähti ja meikä jäi laiturille matkatavaroiden kanssa. Mutsille ei voinu soittaa kun puhelimesta oli loppunu akku. Käppäsin sitten toiselle metroasemalle (se kiusaajahumppu oli näköjään uskollinen asemalleen). Siellä sitten pääsin metron kyytiin laukkujen kanssa ja kaikki tuntui menevän hyvin. Huomasin että ihan kuin jotain pikkutavaraa olis pudonnu taskusta sinne laiturille. Metro oli just lähössä ja yritin hypätä laiturille, poimia sen sälän ja hypätä takaisin. Kaikki meni junaan takaisinpääsemistä lukuunottamatta ihan putkeen... Siinä sitten jäin asemalle ihmettelemään kun laukut jatko matkaansa ilman mua...
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 26 Marras 2009 14:40

Näin unta, että vanha forde oli jotenkin onnistuttu yhdistämään tähän uuteen. Itse sitten kummastelin, kun minulla oli viesisaldo paljon suurempi kuin se, mikä tulisi tälle uudelle foorumille kirjoittamieni viestien määrästä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 14 Joulu 2009 21:06

Viime yönä näin unta, että heräsin sängystä ja kuulin outoa melua keittiöstä. Avasin välioven ja huomasin, että asuntooni oli murtauduttu: oven lukko oli lyöty tai murrettu auki ja joitain tavaroita puuttui. Varkaita ei kuitenkaan näkynyt missään. Olin unessa niin väsynyt, että menin siinäkin nukkumaan, mutta hetken päästä heräsin ja mieleen juolahti, että täytyy soittaa poliisille. No, otin sitten kännykän, mutta en muistanutkaan poliisin numeroa. Niinpä päätin soittaa numeroon 112. Sopersin sinne jotain, että minun asunnossani on käynyt nukkuessani varkaita.

Kun sitten tänä aamuna nousin ylös ja muistin uneni, tarkistin äkkiä kännykästä, etten vaan ollut unissani OIKEASTI soittanut hätänumeroon. En onneksi ollut!
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 14 Joulu 2009 22:32

En yleensä muista uniani, mutta viime aikoina oon taas nähnyt niin ihmeellisiä ja ahdistavia juttuja.. Kerrankin vietin puolen yötä kuunnellen kaverin hehkutusta siitä miten hänen veli on maailman paras ihminen ja koko ajan koitin vaan päästä tilanteesta pois. Omien kokemusten mukaan tyyppi on yksi antikristus, joten hehkuttelu meni painajaisesta. Herätessä oli pala kurkussa..

Viime yönä näin unta, että setä oli taas poikamies ja kierteli maailmaa ja oli olevinaan. Sitten tulin surulliseksi, ettei se päässyt näkemään tytärtään, kun eksä oli vienyt perheen ties minne eikä antanut sedän tavata lastaan. Hämmensi herätessä. Teki melkein mieli soittaa setämiehelle, et onks kaikki ok, mut ei olla ihan niin läheisiä, että oisin kehdannut..

Kumma, ettei voi muistaa niitä mukavia unia.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 21 Joulu 2009 14:06

Ajelin tietä pitkin autolla normaalia kaheksaakymppiä ja yhtäkkiä tiehen oli maalattu 40km rajoitus. (Ei kylttejä.) En kerennyt hiljentää ja saman tien kamera tallensi nopeuden ja välkkyi kuvatessaan. Harmitti suuresti.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 21 Joulu 2009 21:17

Näin unta että pystyin liikkumaan muiden päiden yläpuolella kuin vedessä. Samanlaisia sukeltamista ja uimista muistuttavia liikkeitä tekemällä pääsin etenemään nopeampaan kuin suuret ihmismassat alapuolella kävellen. Ja se oli niin kovin vaivatonta. Liike lähti päästä ja muistutti aika paljon hylkeitä ja norppia. Voi kun sillätavalla voisikin liikkua :sydän:

Heti perään näin unta, missä kokeilin epätoivoisesti paeta pimeässä ja siitä ei tullut mitään. Oli ameriikoissa ja kaikki puhuivat kiinaa amerikkalaisittain :töktök:.

Jotta yö olisi ollut mahdollisimman levoton, näin vielä ahdistavaa painajaista, jonka aikana sotkeuduin omaan peittooni :friikki:. En onnekseni muista painajaisen yksityiskohtia, sillä keskitin kaikki voimat touhon ensimmäiseen uneen. Vaikkakin siinä liikuttiin taas paikoissa, joista olen nähnyt ennenkin unta. Paljon betonia ja maanalaisia kerroksia, vähän kuin huoltokäytäviä, mutta ei kuitenkaan.

Jos ensi yönä olisi vähemmä muistettuja unia.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Joulu 2009 17:52

En ole vähään aikaan nähnyt unia, joita muistaisin tai jotka olisivat kertomisen arvoisia, mutta voisin nyt vaikkapa kertoa tässä yhden, koska se liittyi ainakin vähän fordeen:

Olin uudestaan Backstreet Boysin konsertissa. Tällä kertaa konsertti ei ollutkaan millään jääkiekkoareenalla, vaan jossain vähän hienommassa ympäristössä. Konserttisali muistutti ehkä vähän elokuvateatteria tai Aleksanterin teatteria, mutta oli ainakin kaksi kertaa isompi kuin At. Kaikki paikat olivat istumapaikkoja. Salissa oli myös kaksi lavaa vierekkäin, mutta ilmeisesti niillä ei tapahtunut samaan aikaan koskaan mitään. En muista itse BSB:n keikasta mitään (tai se ei saattanut edes koskaan alkaa), mutta tuli kuitenkin "väliaika", ja väliaikanäytös, joka oli joku karmea Disneyn teinishow. (Tyylin High School Musical) Suurin osa salissa olevista sadoista/tuhansista ihmisistä poistui salista vessaan tai tupakalle ja saliin jäi vielä istumaan minun ja kolmen tai neljän kaverini lisäksi alle kymmenisen ihmistä. Tai siltä ainakin näytti.

Kaikki kaverini istuivat vasemmalla puolellani, ja kun katsoin oikealle puolelleni, koko pitkä rivi oli täynnä kymmenittäin fordelaisia! :O: Osan tunsin naamasta ja osan olin tavannutkin pari kertaa, mutten kehdannut sanoa kellekään mitään, koska "kukaan ei olisi minua muistanut kuitenkaan". Siinä sitten istuin mahdollisimman hiljaa kavereideni ja fordelaisten välissä. Tai kavereilleni ilmeisesti sanoin jotain, mutta fordelaisille yritin pysyä mahdollisimman huomaamattomana.

Väliaikanäytös huipentui siihen, että toiselle lavoista ilmestyi Michael Jackson. En ole varma, oliko hän livenä siinä, vai tuliko esitys jostain valkokankaalta, mutta siinä kuitenkin MJ oli elävänä. En muista esityksestä muuta kuin, että aloin pohtia ääneen (en tiedä enää kenelle), niinkiin tärkeää asiaa kuin, että oliko MJ:llä peruukki vai permanentti. (Jacksonin hiukset olivat täysin suorat.)

Viikonloppuna eräs aamuyö huipentui sellaiseen uneen, että joku oli laittanut minun ja sisarusteni tekemiä vanhoja kotivideoita Youtubeen, mutta en löytänyt niitä enää kun yritin niitä uudemman kerran etsiä, vaikka millä hakusanoilla, vaikka edellisen kerran ko. videot olivat löytyneet sata kertaa helpommin. Löytyi vain jotain siskon kavereiden laittamia siskon teiniajan kännivideoita. (Toivottavasti en ikinä löydä oikeasti sellaisia.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja friikkis » Ti 29 Joulu 2009 15:58

Minut kiristettiin viime yönä tekemään kaksi terrori-iskua kirjastoon. Ensimmäistä iskua en unessa muistanut, mutta siinä oli kuollut viisi ihmistä. Toinen isku oli tarkoitus tehdä kirjastossa, minun piti laittaa pommi K:lla alkavien kirjojen taakse. Aika alkoi kuitenkin loppua kesken, joten pistin sen J:llä alkavien opusten taakse. Juoksi ulos, ja pommi räjähti. Iskussa ei tällä kertaa kuollut ketään, ja kiristäjäni päättivät tappaa minut. Loppu-uni olikin sitten karkuun juoksemista. Eniten ahdisti tieto siitä, että olin tappanut ihmisiä, ja tiesin että minun pitäisi mennä poliisien puheille. En kuitenkaan voinut, koska en halunnut saattaa perhettä häpeään. Ainiin, ja ne kiristäjät oli X-filesin Mulder ja Scully. :friikki:

Tuo ei ollut edes ensimmäinen vastaava uni. Minulla taitaa olla joku moraalinen kriisi päällä, kun tuolla lailla alitajunta asioita käsittelee.
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 05 Tammi 2010 05:25

Ajoimme autolla. Kuskina oli, jo edesmennyt, isäni. Ohitimme rakennuksia, joiden katolla oli jotain ohjuksia. Aina yhden rakennuksen katolla niitä taisi olla kolme. Ne olivat kuitenkin muodoltaan leveähköjä ja matalia, vähän kuin isoja leivonnaisia. Ne eivät "kuulemma" olleet ohjuksia joilla tuhottiin. En tiedä mihin niitä sitten käytettiin, koska aina välillä niitä lähti matkaan. ""-merkit, koska kukaan ei tainnut asiaa kuitenkaan sanoa. Ajoimme jossain kaupungissa. Kaistoja oli paljon ja isäni tuntui tietävän minne oli menossa. Tien keskiväylälle oli sijoitettu siistiin jonoon suuria (perinteisen mallisia) ohjuksia. Ilmassa soi varoitussignaali/äänimerkki. Muita kulkijoita ei ollut. Seuraavaa ei sattunut unessa vaan ajattelin sen siinä. (Aivan kuten auton uppoamisen jäihin toisessa unessa, jossa se ei kuitenkaan uponnut vaan pomppasi jään pinnasta siihen osuessaan.) Kuvittelin siis unessa miten pieni sirpale tulisi auton katon läpi ja menisi viistosti lävitseni, kaulan tietämiltä sisään ja lantion tietämiltä ulos, jättäen vain siistin reiän, josta vasta joitain sekuntteja myöhemmin alkaisi lentää veri. Omituista analysointia... Sitten heräsin siihen että jotain välkkyy ja vilisee silmissä. En tiedä mitä, mutta siihen olen herännyt joskus aiemminkin. Sitten meneekin jonkin aikaa, että sen ihmeellisen ajatukset täyttävän vilinän saa pois päästä. Ei maailman kivoin uni.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 09 Tammi 2010 11:27

Olin Rammsteinin keikalla. Olin ilmeisesti saanut pari ilmaislippua. Jostain syystä olin raahannut keikalle mukaan kaverini, joka ei voi sietää Rammsteinia. Keikkapaikka ei ollut mikään jäähalli tai stadion, vaan verrattuna isoihin areenoihin tosi pieni sali, jossa oli ehkä 50 penkkiriviä. Kaikki paikat olivat istumapaikkoja.

Keikan aikana kukaan muu bändin jäsenistä ei ollut lavalla kuin laulaja, vaikka kaikki soittimet olivat lavalla. Hän käytännössä veti koko keikan yksin, mutta biisit silti kuulostivat siltä kuin joku oikeasti soittaisi jotain soitinta. Mitään räjähdyksiä tai muita efektejä ei nähty. Tulikin hieman mieleen joku varhainen Rammsteinin esitys, jossa ei lavalla muuta kuin bändi ja lamppu. Yleisö oli ihan hiljaa, mutta katsojat huutelivat välillä toisilleen ja "bändille" jotain. Yleisön vasemmalla puolella istui käytävällä bändin "rumpali", joka muistutti kyllä enemmänkin 51 koodia -yhtyeen laulajaa. Joku yleisöstä sitten huusikin hänelle, että miksi hän ei ole lavalla. "Rumpali" vastasi (ja huomasi ihan selkeästi, että hän keksi vain tekosyyn), että hänellä oli kurkku kipeä. :p

Keikka päättyi siihen, että myös Till Lindemann poistui lavalta ja meni eturiviin istumaan. Joku yleisöstä huusi hänelle jotain, ja hän vastasi jotain huonolla englannilla pelästyneesti änkyttäen. Lavallla oli valkokangas, johon ilmestyi kuvaa. Hiljennyimme kaikki katsomaan Hassut hurjat hirviöt -traileria! :virne:

"Traileri" oli seuraavanlainen: pääosassa oli noin seitsenvuotias tyttö (joka kyllä muistutti enemmän Twilight-leffojen Bellaa kuin seitsemän vuoden ikäistä lasta), jonka nimi oli kai Sarah. Kamera kuvasi pelästyneitä ihmisiä, mutta missään vaiheessa ei näytetty mitä he pelästyivät. Lopulta kamera pysähtyi Sarahin kohdalle, joka muista ihmisistä poiketen ilahtui. Lopuksi näytettiin kuva Sarahin kahdeksanvuotissynttäreiltä, jossa oli hassu hurja hirviö (jota siis kaikki olivat pelästyneet) ja Sarah parhaina ystävyksinä.

Kun esitys loppui, yleisön reaktiot olivat joko: :täh: tai awww :hullu: Oma reaktioni oli jälkimmäinen ja kaiken lisäksi huomasin itkeväni. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Tammi 2010 01:02

Näin unta, että mulla oli kissanpentu.
Sellainen punainen ja pieni ja ihan hirvittävän pörröinen :virne:.

Ei. En edes unen provosoimana ole ottamassa pentukissaa.
Alitajunta toi uneen vain sen, että olin edellisenä päivänä pidellyt pehmoista ja pörröistä kissanpentua sekä sellaista vähempikarvaista, mutta pehmoista kissanpentua. Niistä ei kyllä kumpikaan ollut punainen, vaan valkoisia molemmat :raps:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Tammi 2010 11:00

:friikki:
Unien-näkemis-kausi!

Viime yönä sekkailivat ahkerasti
tämä herra
Kuva
ilman paitaa

ja tämä

Kuva
ihan muuten vaan.

Samoin siellä oli eräs teatteri-ystävä ajamassa autoa, nauramassa, polttamassa tupakkaa ja lohduttamassa :friikkipeukku:.
Unet on vähintäänkin häiritseviä, sillä kaikkiin liittyi hirveät tunnelataukset. Varsinkin niihin missä ajettiin autolla! Antti Luusuaniemi ilman paitaa kieltämättä oli hyvä näky, mutta mitä helkkaria RW häiritsee mun unissa? Se olikin ehkä kaikkein häiritsevin uni ja keljuttaa, että se perhanan Robbie hääti Antin pois! sika!

Toivottavasti olis rauhallisempi päivä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron