Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 15 Maalis 2009 22:40

Olipas taas unia. :o: Ei ehkä kovinkaan outoja, mutta mieleenpainuvia.

Ensimmäisessä unessa olin takaisin koulussa. :friikki: Ilmeisesti elettiin nykyaikaa, mutta luokassa oli joka tyyppejä ainakin ala-asteelta ja varmaan muitakin, koska luokka oli ihan täynnä, ja siellä oli ainakin kuusikymmentä ihmistä. Ilmeisesti tulin myöhässä, koska jouduin istumaan kauaksi kaveristani, luokan pahisten viereen. Ihan kuin tässä ei olisi tarpeeksi järkytystä jo sinällään, mutta tietenkin he alkoivat kiusata minua ja v*ttuilla minulle. Kaiken lisäksi heidän joukossaan oli tyyppi, joka on "kaverini" Facebookissa. Olin järkyttynyt ja vihainen. Ja jossain vaiheessa heräsin tai "heräsin" ja olin valmis poistamaan tämän henkilön FB:n kaverilistaltani välittömästi. :p

Toisessa unessa olin siskoni kanssa käymässä serkkumme luona susirajalla. Sisko lähti käymään paikallisessa työväenopistossa ja lähdin yksin kiertelemään kylille. En tiedä, miksi serkku ei tullut mukaan, mutta joka tapauksessa lähdin etsimään itselleni juhlapukua. Ilmeisesti juhlapuku oli tarkoitettu serkun tuleviin häihin tai sitten eräisiin toisiin bileisiin.

Kaupassa ollessani kaupan toisesta päästä alkoi kuulua räjähtelyä. Lähdin katsomaan mitä ihmettä siellä tapahtui. Ilmeisesti käynnissä oli jokin paikallinen juhlallisuus, johon kuului räjäyttelyä (jotka osittain olivat ilotulituksia) sekä läheiselle kukkulalle kiipeämistä. Kaikki lähistöllä olevat tosiaan kiipesivät kaupan viereiselle kukkulalle ja katsoivat sieltä palvoen ilotulituksia. Unen loppuosasta muistan vielä sen, että olin menossa sinne työväenopistolle tapaamaan siskoa ja eksyin. Lopulta tapasin serkkuni ja eksyimme vielä lisää. Kun vihdoin saavuimme määränpäähämme, sisko ei enää ollutkaan siellä.

:p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 16 Maalis 2009 14:13

Näin unta, että seison makuuhuoneessani sängyn vieressä ja näin ikkunasta, että joku nuori mies puku päällä oli tulossa asuntoani kohti. Syöksyin sängyn taa, ettei tyyppi näkisi mua. Jätkä jatkoi kulkuaan, mutta sen sijaan että olisi tullut oven taa, hän kävelikin suoraan seinän läpi makuuhuoneeseen ja perässään seurasi muuta väkeä. Kurkin sängyn takaa, että eihän tuo voi olla mahdollista, täytyy olla, että näen unta. Ajattelin, että jos yritän koskettaa tyyppejä, ne katoaa. Kurkotin kättäni ja osuin jätkään, mutta ei se kadonnut mihinkään, vilkaisi vaan mua ja jatkoi kulkuaan makuuhuoneen ovesta olohuonetta kohti. Katsoin miten muu kulkue seurasi perässä ja menin itsekin olohuoneeseen. Siellä oli siskoni, jolle sanoin, että eihän tämä voi olla totta, näenkö mä unta. Ääneni kuulosti oudolta ja tajusin, että se kuulostaa siltä, kuin puhuisin unissani. Sisko vastasi: "En mä tiedä. Näetkö sä?" Heräsin siihen, että puhuin ääneen.

Sängyn vierellä kulkevat oudot tyypit tuli uneen varmaan siitä, että illalla selitin kaverille kummallista valveunikokemustani. Tästä on jo hieman aikaa, kun aamuyöllä heräsin johonkin. Olin hereillä, mutta näin, että sängyn ja oven välissä seisoo joku. Oli hämärää, joten en nähnyt hahmoa kunnolla, mutta kyse oli naisesta, jolla oli huppu päässä. Nainen oli paikallaan, mutta sen näköisenä, että oli menossa ovea kohti. Päänsä oli kääntynyt minuun päin ja näin selvästi, että hän katsoo suoraan kohti. Räpytin silmiäni, että en mä voi nähdä ketään, koska täällä ei ole ketään. Räpsyttelin monta kertaa, mutta hahmo näkyi edelleen. Lopulta se rupesi hämärtymään ja katosi ja kun sytytin valot, en tietenkään nähnyt enää jälkeäkään siitä.

Kokemus oli hämmentävä. Tiesin, että olen hereillä ja että en oikeasti voi nähdä ketään, mutta silti näin selvästi, että nainen katsoo suoraan minua. Joskus ennenkin olen nähnyt "jälkiä unista" juuri herättyäni, mutta en ikinä näin selvästi. Hahmo ei ollut pelottava, mutta silti mietin hetken jatkanko unia valot päällä.

Sängyn taa syöksyminen taas taisi tulla aidosta kokemuksesta. Tulin joskus suihkusta ja jäin seisoskelemaan sängyn viereen ihmetellen, että mitenkäs valo taittuu nyt jotenkin oudosti ikkunasta. Kun tajusin, että se johtuu parin metrin päässä ikkunasta tikkailla seisovasta naapurista, ja että en ole vielä pukeutunut, singahdin melko vikkelään ensimmäiseen piilopaikkaan, eli sängyn taa. :pepsodent:
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 19 Maalis 2009 12:18

Muutama päivä sitten näin unta, jossa oli Patti Smith. Katselin telkkaria tai sitten olin itse paikalla Patti Smithin konsertissa, joka oli juuri alkamassa. Patti Smithin sijasta lavalle astelikin barbinuken näköinen botoxilla pumpattu nainen. Olin järkyttynyt, sillä luulin tämän naisen olevan itse Patti Smith. :kauhistus: Järkytykseni lieveni, sillä kyseessä olikin vain taustalaulaja. :p Esitettiin ainakin biisi Gloria.

Sitten taas vähän oudompaan osastoon:

Olin mökillä ja menkkani alkoivat siellä. Olin huolissani, sillä juurihan minulla oli ollut hilloviikot ja varasin ajan lääkärille. Lääkäriasema oli yhdistelmä työterveyslaitosta ja sairaalaa. Sisääntuloaulassa näin ruumiin (tai ainakin jalat), jonka joku oli jättänyt sinne lojumaan. :friikki: Ilmeisesti hän oli pudonnut jostain korkealta ja kuollut siihen. Minun siinä eteenpäin matkatessani näytettiin "uusintana" tämän henkilön putoaminen, siten että itse olin paikalla. :friikki:

Hiukan eteenpäin kuljettuani tajusin, että "lääkäriasema" onkin talo, jossa asun ja lääkärin vastaanotto olikin minun kotonani. Tietenkään kumpikaan ei muistuttanut pätkääkään todellista esikuvaansa. :p Kämppäni oli käytävässä, jossa oli asuinhuoneistoja ja lääkärien huoneita kumpaakin. Minun kotini oli jotenkin niiden "rajalla". Kun astuin sisään huoneistoon, huomasin, että ovessa (ainakin sisäpuolella) oli kaksi eri huoneiston numeroa. Toinen niistä oli oikea ja toinen ihan joku tuulesta temmattu numero. Iski taas epäilys, että onkohan tämä sittenkään minun kotini ollenkaan. Jostain kuitenkin päättelin, että on, vaikka se ei siis muistuttanut yhtään kotiani, ja lääkäri oli jopa vaihtanut järjestystä jonkun verran. Kysyin häneltä, että miksi kotonani on lääkärin vastaanotto. "No, meillä on vähän pulaa tiloista. Me soitettiin omistajalle, ja hänelle se sopii", vastasi lääkäri. Mietin, että eikö huoneistossa asuvalta muka kuulu kysyä mitään. Mielessäni pyöri kaikenlaisia vuokrauslakeja, mutten sanonut mitään.

Lopulta kävikin ilmi, että minulla ei ollutkaan menkkoja. :p Lääkäri kuunteli stetoskoopilla keuhkoni, suuni, korvani ja otsani :keijo: ja sanoi vielä: "Jos et halua, että sun ääni menee, niin älä mene yöuinnille. Kastautua saat, mutta uida et." Mielestäni se kuulosti ihan järkevältä, ja päätin noudattaa neuvoa. :keijo:

Mietin, että mitä nyt teen. Sillä en voinut asua kotonani, niin kauan kun siellä oli lääkärin vastaanotto. Onnekseni :p tapahtuikin lähistöllä suuri onnettomuus, johon tarvittiin avuksi myös tätä äskeistä lääkäriä. Päättelin, että hänellä menee siellä todella kauan ja menin onnellisena kotiini. Kaikki lääkärin paperit kotonani ärsyttivät, koska ne merkitsivät sitä, että hän tulee takaisin, ainakin hakemaan ne. Tästä huolimatta päätin olla normaalisti, ja paahdoin itselleni leipää. Leivänpaahdin oli jostain syystä keskellä lattiaa ja sen vieressä oli paperikori. Paahdin oli myös täynnä kaikenlaista moskaa, ainakin leivänmuruja ja hiiliä. :p Kauhukseni paahdin syttyikin yhtäkkiä tuleen. Palo tarttui vieressä olevaan paperikoriin. Fiksuna tyttönä avasin ikkunan. :keijo: Ilmavirta tartutti tulen ikkunassa olevaan hyönteisverkkoon ja hiukan kauempana olevaan lampunvarjostimeen, mutta ei muualle. Paniikissa otin tiskialtaasta vettä jollain mukilla ja kaadoin vedet palaviin kohteisiin. Kumma, kyllä sain tulen sammutettua. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 20 Maalis 2009 02:58

Illalla tiskatessa tuli mieleen vielä joku kohta tuosta unesta: Olin tilannut jostain lisää tiskiainetta tai uuden jääkaapin. (Niitähän onkin niin vaikea erottaa toisistaan...) Näiden sijasta sainkin uuden tiskikoneen. Sanoin: "Kyllä tämäkin kelpaa." :p Tiskikone ei vaan mahdu tässä kämpässä mihinkään (ei siis siinä unessakaan), joten ajattelin heivata jääkaapin pois ja laittaa tiskikoneen sen tilalle. :lanppu:

Miksi tämän(kin) kerroin, en tiedä. Ehkä olisi ollut parempi jättää kertomatta. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 20 Maalis 2009 13:21

Meni taas vähän lujaa. :friikki:

Istuin työkavereiden kanssa bussissa matkalla lentokentälle. Meillä oli tiedossa ilmeisesti joku virkistysreissu. Olin ilmeisesti käynyt juuri suihkussa, sillä minulla oli pyyhe päässäni. :keijo: Sellaisena oikein näyttävänä turbaanina. :gay: Vieressäni istuva työkaveri sanoi, että määränpäämme olisi aika lähellä Lähi-itää, että kannattaisi olla varuillaan. :p Lähellämme istui kaksi musliminaista. Mietin, että loukkaantuvatkohan he siitä, että minulla on pyyhe päässäni. :keijo: :läps:

Jossain välissä siinä bussissa istuessamme oli myös jonkinlainen "takautuma", jossa pakkasin matkalaukkuuni normaaleiden tavaroiden lisäksi ainakin tyhjän metallisen kahvipurkin. "Matkalaukku" muuten muistutti vähän normaalin matkalaukun ja urheilukassin yhdistelmää.

Olimme vihdoin perillä. Pyyhkeen olin ottanut pois päästäni vähän ennen kuin astuin bussista ulos. Matkatavarat kuului laittaa jollekin liukuhihnalle, joita "vartioi" kymmenisen teinipoikaa per liukuhihna. Pojat muistuttivat vähän jotain katulapsia. He eivät näyttäneet olevan hirveän kiinnostuneita työstään, sillä he vain makoilivat melkein liukuhihnojen päällä ja polttelivat tupakkaa. En halunnut jättää matkatavaroitani heidän huostaansa, vaan muistin yhtäkkiä, että olinkin "unohtanut" tavarat kotiin. :p Ilmeisesti minulla ei niitä oikeasti ollutkaan. :riips:

Pääsin turvatarkastuksesta läpi. Tai oikeastaan sellaista ei ollutkaan. Mentiin vain porteista läpi. Katselin vähän aikaa lentokentän kaupoissa cd:itä ja dvd-levyjä ja päätinkin lähteä kotiin, vaikka olin jo näin pitkälle päässyt. Kello oli kuitenkin 23:20 ja minua väsytti. :p Lähdin kävelemään. Itse asiassa en mennyt omaan kotiini, vaan vanhemmille. Siinä kävellessäni toisella puolen tietä käveli joku vanha mies, joka alkoi huutelemaan minulle kaikennäköistä. En muista enää mitä. Kun en oikein tiennyt mitä mies halusi, lähdin juoksemaan. Jostain syystä mies olikin yhtäkkiä edelläni samalla puolella tietä. Hidastin vauhtiani, sillä halusin jäädä hänestä jälkeen. Mies kuitenkin hidasti myös ja lopulta pysähtyi, ilmeisesti sitomaan kengännauhojaan tms. Silloin juoksin hänen ohitseen. Mies huusi vielä perääni: "Ootpas sä nopee, heh heh!" Kaiken tämän kävelyn ja juoksun aikana minua väsytti niin paljon, että silmäni eivät meinanneet pysyä auki.

Vihdoin olin perillä. Ihmettelin hiukan, kun ulko-ovi ei ollutkaan lukossa, vaikka kello oli paljon. Menin sisään ja yritin lukita ovea, mutta se ei mennytkään lukkoon. Jollain konstilla sain kuitenkin oven lukittua. Mielenkiintoista oli, että vanhempien koti muistutti ulkopäin heidän nykyistä kotiaan. Kävelyreittikin oli sama kuin sinne mentäessä. Sisältä päin talo oli kuitenkin kuin meidän perheen edellinen koti. (Siis se sama, joka toistuu usein unissani.) Luulin, että kaikki olivat nukkumassa, mutta olohuoneessa istuivatkin vanhempani ja mummani. Mielessäni mietin, etten kehtaa kertoa heille, etten lähtenytkään matkalle. Päätin sen sijaan kertoa, että olin ollut syömässä, jos he kysyvät jotain. Eivät he tosin kysyneet. He juttelivat siitä, että isän entinen (ihan paska) duunipaikka
järjestää hänelle 50-vuotisjuhlat. (Isän 50-vuotissynttärit olivat oikeasti noin kahdeksan vuotta sitten.) "Mutta kyllä mä varmaan sinne menen", isä sanoi. "Sillä sinne tulee kuitenkin Sejase ja Sejase." (Nimet muutettu.:p Nämä olivat siis isän entisiä hyviä työkavereita.) Ennen kuin heräsin, kuulin isän vielä sanovan: "Mä kyllä varmaan itken koko niiden juhlien jälkeisen yön..." Outoa. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 22 Maalis 2009 21:57

Paluu arkeen alkoi tulla jo uniin. :huoh:

Näin unta, että eilinen konsertti olikin maanantaina, ja sen takia nukuin pommiin ja "unohdin" mennä töihin. Seuraavana iltana oli bileet, jotka ovat oikeasti ensi lauantaina. Itkin, että täytyy lähteä pippaloista aikaisin kotiin, kun en tajunnut ottaa myös näitä päiviä vapaaksi. :pillitys:

Jouduin myös vahtimaan jotain leivoksia ja vuokaruokia, jotka olivat paistumassa uunissa. Ne eivät tuntuneet kypsentyvän millään. Vihdoin pääsin ottamaan paistokset pois uunista, ja samalla huomasin, että yksi niistä olikin marenkileivos. Meinasin heittää läppää vähän tähän tyyliin: "Tämäkö on se marenkienkeli?" :keijo: Kukaan ympärillä olevista ei tosin olisi ymmärtänyt "vitsiäni".
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 22 Maalis 2009 23:23

Suvi kirjoitti:Vihdoin pääsin ottamaan paistokset pois uunista, ja samalla huomasin, että yksi niistä olikin marenkileivos. Meinasin heittää läppää vähän tähän tyyliin: "Tämäkö on se marenkienkeli?" :keijo: Kukaan ympärillä olevista ei tosin olisi ymmärtänyt "vitsiäni".

:virne:

Ei mulla muuta...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 22 Maalis 2009 23:29

Minä uneksin viime yönä olevani taas Australiassa jotain tapahtumaa seuraamassa. Ihminen tuli ja pisti kätensä ympärilleni. Minä laitoin omani hänen ympärilleen ja sanoin, että oli ikävä.

Muutapa en sitten muistakaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 26 Maalis 2009 21:55

Viime yönä lähdin pitkästä aikaa pelkkä pyyhe päällä ulos. :keijo: Olin noin 200 metrin päässä kotoa ja huomasin, että avaimet olivat jääneet kotiin. Luntakin alkoi sataa ja minulla tosiaan oli se pelkkä pyyhe ylläni. Mietin, että miksi jätinkään avaimet kotiin. :läps: Avaimet kuitenkin ilmestyivät jostain käteeni ja päätin lähteä takaisin kotiin. :p

Sitten "heräsin". Olin ilmeisesti jälleen lomalla. Olin kotona, mutta kämppäni oli muuttunut isommaksi ja avarammaksi. Olohuoneen vastakkaisilla seinillä oli isot ikkunat, joista toiselta puolelta näki kadulle johonkin sööttiin pieneen leipomoon ja sen vieressä olevaan pizzapaikkaan ja toiselta puolelta näki suoraan rannalle. Ilmeisesti se oli Hietsu tai joku muu iso uimaranta. Kotini ilmeisesti sijaitsi ihan siinä rannalla. Kotini oli sitä paitsi muuttunut divariksi. Ihmettelin ensin, miksi ihmisiä kulkee niin paljon sen poikki, mutta sitten tajusin, että minunhan pitää yrittää myydä kodissani olevia esineitä ja menin jonkun pöydän taakse palvelemaan asiakkaita. En kuitenkaan halunnut että kukaan koskee niihin pöydällä oleviin tavaroihin. Takanani oli jotain todella upeita vanhoja hattuja, joita ihmiset saivat ihan vapaasti ostaa ja niihin sai koskea.

Tuli ilta ja divari muuttui vähiten kodikseni, jossa oli jonkinlaiset pippalot käynnissä. Bileissä oli kaikenlaista väkeä fordelaisista ja isovanhemmistani lähtien.
Seisoin rannan puoleisen ikkunan vieressä ja tajusin, että illemmalla siellä olisi Rolling Stonesin konsertti ja keikkalavaa ym. tarvikkeita pystytettiin rannalle kovaa vauhtia. Sitä paitsi ikkunasta näki suoraan myös lavalle ilman mitään näköesteitä. Sanoin vieressäni seisovalle Galille (sillä forden Gali siinä oli ainakin olevinaan): "Mä jään aina kaikesta kivasta paitsi, kun olen päivät töissä. En edes tiedä, että täällä on tällainen keikka, tai että se ylipäätään olisi mahdollista."
En muista, mitä "Gali" sanoi vai sanoiko mitään. "Pippaloissa" oli muuten myös joku toinen miespuolinen henkilö fordelta, mutta ei mitään hajua kuka.

Jostain syystä ilon ollessa ylimmällään, pakotin kaikki vieraat lähtemään. :p Lähtijöiden joukossa oli myös Dolly Parton, joka oli unessa hyvä ystäväni. Näin hänet vasta kun hän oli lähtemässä. Huusin hänelle "Hei!" ja juoksin halaamaan häntä.

Sitten näin jotain hämäriä unia taas vanhempien kissoista: Sain tiedon, että ne jouduttaisiin lopettamaan. Menin vanhempien luokse kylään varautuneena siihen, että kissoja ei enää olisi olemassa. Kissat kuitenkin olivat siellä täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Ne vain olivat muuttaneet väriä. :p Musta kissa oli harmaa ja toinen oli kirkkaankeltainen ja sillä oli vaaleanpunainen naama. :keijo: Sanoin, keltaista kissaa ihmetellen: "Vasta viime viikollahan se oli vaaleanpunainen." :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 01 Huhti 2009 10:49

Kotiteollisuuden Hynynen ja Hongisto oli jostain syystä meillä pari päivää.
Meno oli melkoisen rai rai, sain molemmilta ukoilta reppuselkäkyytiä ja
tiukkaa viinaa :virne: Sitä uni ei kertonut että miksi miehet meillä olivat,
olisiko ollut jotain kiertueyöpymisiä tai jotain.

Myöhemmin unessa tapasin A.W. Yrjänän, hän soitti minulle akustisella ki-
taralla tulevaa kesäsinkkuaan. Sanoja kappaleessa ei vielä ollut (vasta mö-
linäasteella sanojen tapailu) mutta melodia kuulosti oikein hyvältä :tilt:

Oon vissiin vähän liikaa kuunnellut CMX:ää ja Kotiteollisuutta viime aikoina :töktök:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 10 Huhti 2009 11:16

No niin, varautukaa taas pitkään sepustukseen. :friikki:

Joskus viikko sitten näin unta, että olin menossa lääkärin tai hoitajan vastaanotolle. Vastaanottoaulassa oli iso pöytä, jossa jonkun piti aina päivystää, vaikka siinä pöydän ympärillä ei tapahtunut mitään. Muistaakseni siinä ei ollut edes puhelinta, eikä kukaan käynyt siinä kysymässä mitään. Silti olin huolissani siitä, että kai siinä nyt koko ajan on joku päivystämässä. Lopulta päädyin itse siihen ja sille tielle sitten ilmeisesti jäin. :friikki:

Lopulta koitti lounasaika ja pääsin syömään. Päätin mennä ihan johonkin lounasravintolaan. Ulos päästyäni näin pari ala-asteen aikaista kaveriani, ja lähdin heidän kanssaan. He halusivat välttämättä McDonald'siin, vaikka itse olisin halunnut muualle. Tervehenkisenä :p tyttönä sitten kysyin Mäkkärissä tarjoilijalta, että onko heillä minkäänlaista lounassalaattipöytää. Tarjoilija osoitti akvaarion näköistä hökötystä, jossa salaattiainekset suorastaan uivat rasvassa yms. Sitten heräsin. Tuli jotenkin kuvottava olo. :p

Mutta sitten itse pääaiheeseen, eli viimeöiseen uneen:

Aluksi katselin Kauniita ja rohkeita (jota todellisuudessa en ole katsonut todella piiitkään aikaan). Selvisi, että Brooke ja Taylor olivat olleet tosi hyviä ystäviä lapsena ja teininä, mutta olivat joutuneet todistamaan kaksi murhaa, minkä takia heidän välinsä olivat huonontuneet.

Uni kuitenkin vaihtui aika nopeasti töihin liittyväksi. Ensin sain palautetta meidän Itä-Suomen osastolta, eikä se ilmeisesti ollut hyvää. Meidän piti pitää asiasta joku palaveri. Sain myös jonkun toisen palaverikutsun sunnuntaille. Mietiskelin vähän, että kai se on loppujen lopuksi ihan hyvä, että palaveri on viikonloppuna niin viikolla voi tehdä oikeita töitä. :friikki: Uneen myös sekoittui fordea, sillä kävin jonkun työkaverin kanssa keskustelua työasioista forden kautta. :p

No, lopulta koitti taas jonkun palaverin aika. Tai loppujen lopuksi en oikein tiennyt, mikä juttu oli kyseessä. Oikeastaan ajattelin, että se sunnuntain palaveri onkin siirretty aikaisemmaksi. "Palaveri" oli ilmeisesti vähän kauempana, sillä lähdimme sinne autolla. Mukana oli tosi iso porukka ihmisiä töistä. Noin puolisen tuntia ajettuamme pysäytimme auton ja lähdimme kävelemään. Jostain päättelin, että siskoni asuu ihan lähellä. Oikeasti työpaikaltani kävelee sinne 15 minuutissa. "Eipä ainakaan kannata lähteä ikinä sinne autolla", mietin. Oli melko pimeää. Oli talvi ja maa oli täynnä lunta. Päätin kuitenkin ottaa kengät pois ja jatkaa matkaa sukkasillani, sillä "kohta on kevät". :keijo:

Työkavereihin sekoittui pikkuhiljaa jotain vapaa-ajan kavereita ja muitakin tyyppejä. Parin kaverin kanssa saavuimme jollekin mäelle, joka muistutti vähän lapsuuteni pulkkamäkiä. Saimme idean ja päätimme laskea pyllymäkeä. :lanppu: Lähdimme kaikki laskemaan mäkeä yhtä aikaa. Siinä vähän aikaa laskettuamme mäki alkoi yhä enemmän muistuttaa tunnelia. Lasku oli todella pitkä ja oli pimeää. Mietin, että päättyyköhän tämä ikinä. Lopulta oli niin pimeää, etten enää nähnyt kavereitani ollenkaan. Tunsin lähimpänä olevan kaverin käden omassani ja puristin hänen kättään lujaa, koska nyt minua oikeasti alkoi vähän pelottaa. Yhtäkkiä tunnelin valot syttyivät ja pulahdimme johonkin viemäriveteen. :p Pääsimme sieltä onneksi nopeasti ylös. Muutenkin mäen ylös pääseminen oli nopeampaa kuin sitä laskeminen. Kun valot olivat päällä, huomasimme että ylhäällä oli lasten rekiä ja kenkiä. Ajattelin ottaa itselleni yhden kenkäparin, mutta en viitsinyt sillä olisin joutunut palauttamaan kengät. :p Samalla mietin, miten ikinä löydän omat kenkäni, jotka olin jättänyt sinne, missä otin ne pois. :p Sitä paitsi lunta pyrytti ihan kunnolla.

Lopulta juttelin jonkun pojan kanssa, jolla oli paita täynnä Buffy Sainte-Marien kuvia. Kun juttelin hänen kanssaan hänen paidastaan, joku tyttö kommentoi keskusteluamme sanoen: "Brooke on parempi äiti kuin Stephanie!" :nirppa: (Mitä hittoa? :virne: )

Kävelymatkan viime metreillä huomasin, että sukkani olivat ihan märät. Päätin jatkaa matkaa ilman sukkia. :keijo: Lopulta pääsimme määränpäähämme, joka muistutti jotain kellaribaaria, paitsi ettei siellä ollut yhtään baaritiskiä tai baarimikkoa. Siellä oli kuitenkin kolme pitkää pöytää, joiden ääressä istuttiin baarijakkaroilla. Valaistus oli hieman hämärä. Huomasin myös, että siellä istui myös paljon hyvännäköisiä miehiä, jotka eivät olleet meidän duunista. Yksi pöytä oli vähän kauempana muista, ja siellä istuivat kaverini, joten menin istumaan sinne. Tämä pöytä oli kaikista eniten tyhjillään ja kaikki istuivat pöydän toisessa päässä, myös se poika, jonka kanssa olin jutellut hänen paidastaan. Hän oli vaihtanut jossain välissä ylleen naisten minihameen ja korkokengät.

Pöydällä oli rivissä kirjoja. Kaikkien piti ilmeisesti valita yksi kirja. Otin Mauri Kunnaksen kirjan. Valinnan tehtyäni huomasin, että pöydällä oli mm. myös Mauri Kunnaksen Suuri lintukirja . Minua kiinnosti myös kirja nimeltä Nuuskamuikkunen ihmisperheessä ( :virne: ), jota aloin selailemaan. Sitten heräsin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 10 Huhti 2009 12:50

Meidän edesmennyt koira oli mun unessa. Se olikin parannettu/parantunut viimeisestä taudistaan, mutta tullut kotiin paljon pienempänä. Ei se oikein sama koira ollut. Vaisu ja jotenkin flegmaattinen, mutta kaunis.

Toisessa pätkässä olin sukulaisissa ja valmisteilla oli suuri päivällinen. Vieraina myös Absoluuttisen Nollapisteen jäsenet. Istuskelin Tommi Liimatan vieressä ja katottiin telkkaa ja juteltiin Absojen kanssa sillä aikaa kun ruokaa valmisteltiin. Sitten ne lähti röökille ja minä jäin sisälle.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Huhti 2009 12:07

Olin auton kyydissä ja ajelimme kotikodin läheisyydessä olevia metsäteitä autolla. Mukana oli yläasteaikainen luokkakaverini, pikkuserkkuni sekä joku vanhahko mies kuskina. Pysähdyimme tienvarteen, kun vastaan tuli buffet-pöytä. Hamusimme itsellemme ruokaa ja aloimme syödä. Aloimme syödä. Viereemme kuitenkin tuli tyyppi, jolla oli lasipurkissa vartaita, joihin oli laitettu muun muassa heinäsirkkoja ja muita suuria ötököitä. Ruokahalut menivät, joten päätimme jatkaa matkaa autolla.

Parin minuutin kuluttua saavuin Helsingin kotiini (matka oli siis nopeutunut huomattavasti). Matkaseurani oli kuitenkin vaihtunut mystisesti. Menimme kämppääni ja siellä häröilimme jotain ihan outoa. Mukana olivat Poika, kaksi tuntematonta poikaa ja yksi tuntematon tyttö.

Kohta tuli lähdön aika ja tyypit lähtivät luotani. Olin hirmuisen vihainen Pojalle, kun hän ei hyvästellyt minua vaan lähti noin vain tytön ja pojan kanssa. Yksi pojista jäi kanssani juomaan teetä. Avauduin pojalle Pojan käytöksestä. Ovikello soi. Teetä kanssani juonut poika totesi: "Mutta kuitenkin sä rakastat sitä. Älä luovu hänestä tuollaisen asian takia." :hullu:

Sitten heräsin oikeasti. Ovikellon oli soinut ihan oikeastikin eikä vain unessa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 12 Huhti 2009 19:22

Muistui mieleen taas eräitä unia, jotka haluan taas jakaa kanssanne. Olin vaihtanut läppärini näytön taustakuvaksi sian kuvan. Itkin aina, kun avasin koneen, sillä kuvassa oleva sika oli vaihtanut joka kerralla asentoa. Aina se näytti ruumiilta tai kuolleelta.

Mitäköhän tämäkin taas tarkoittaa? :riips:

Samaisessa unessa kävin kirjakauppoja läpi sekä kissat pääsivät karkuun, koska olimme unohtaneet siskon kanssa laittaa niille valjaat, vaikka meidän piti huolehtia niistä.

Jossain unessa olin taas koulussa. Samassa luokassa istui joku muusikko, joka oli ehkä Lapkosta. Minulla oli mp3-soitin, jossa oli ilmeisesti Lapkon musiikkia. En kuitenkaan kehdannut kuunnella sitä, koska tämä muusikko oli samassa luokassa. Muutenkin unessa oli paljon noloja tilanteita, jotka ainakin osittain liittyivät ko. soittajaan.

Sitten taas olin unohtanut tehdä läksyt tai "unohdin" mennä tunnille tms. Huomasinkin lukujärjestyksestä, että meillä onkin kolme tuntia kuvista. Sinne kuitenkin pääsin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 12 Huhti 2009 22:30

"Heräsin" paniikissa. Tunnin päästä pitäisi olla rannassa, kun pääsen vihdoinkin purjehtimaan. :täpinä: Äkkiä siis valmiiksi ja rantaan.

Olin onneni kukkuloilla, kun pääsin purjehtimaan vanhalla puisella purjeveneellä. :sydän: Mukana oli ilmeisesti kaksi kokenutta purjehtijaa, mutta me muut olimme aloittelijoita. Lähdimme purjehtimaan ja menimme yhdessä kohdassa läheltä rantaan ja mukaan hyppäsi kaksi poikaa. Yhtäkkiä vene olikin huomattavasti pienempi ja veneen takaosa hörppäsikin vettä. Sitten vene olikin taas huomattavasti suurempi.

Yhtäkkiä minun pitikin avata eräs purje. Ei kun köyteen kiinni ja kiskomaan. Miespuolinen (nuori) opettajamme tuli avuksi ja siinä me sitten kiskoimme. Jossain vaiheessa rojahdimme laivan kannelle ja hänen kätensä oli ympärilläni. "Voisitko päästää mut pois?" Nousimme ylös ja menimme porukalla istuskelemaan laivan sivustalle auringon paisteeseen.

Yhtäkkiä Poika istui toisella puolellani ja kommentoi jotain toisella puolellani istuneesta miesopettajasta. Sitten tapahtui jotain outoa. Huomasimme kuussa olevan joku pahan näköinen olio. Selvästikin jokin pahis Digimon-sarjasta. :töktök: Se lähetti sieltä jotain unipölyä. :keijo: Onneksemme laivan reunassa istuneella porukalla sattui olemaan kaksi pressua edessämme ja niillä suojasimme yhteensä kahdeksan tyyppiä. Muuta laivalla olleista eivät pystyneet suojautumaan ja he nukahtivat.

Tässä vaiheessa heräsin. :( Olisi siis ilmeisesti kannattanut jättää vetämättä pressu päälle, niin olisi saanut jatkaa unia unipölyn avulla. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 17 Huhti 2009 13:01

Kävin unessani kenkäostoksilla. Housut olivat kuitenkin tiellä ja sovitin kenkiä jalkaani pikkuhoususillani. Tepastelin kengät jalassa ympäri kauppaa pikkarit vilkkuen, kunnes huomasin kahden miehen virnuilevan minulle ja minua alkoi nolottaa vaatteideni vähäisyys. Vaihdettuani kengät ja puettuani nopeasti päälleni suuntasin katsomaan jotakin urheilutapahtumaa.

Tapasin pari tuttua ja jatkoimme matkaa jonkun naapuriin. Tällä naapurilla oli paljon lemmikkejä ja yksi itämaisen näköinen kissanpentu hyökkäsi raapimaan minua. Saatuani kissan kimpustani meidän piti ahtautua naapurin henkilöautoon matkustaaksemme toisaalle. Kaikki eivät kuitenkaan sopineet kyytiin, sillä myös lemmikit piti ottaa mukaan. Jäin kyydistä pois, katselin sinistä taivasta ja mietin, että yli 10 km kävelymatkasta ei tulisi herkkua jalassani olevien hankaavien vanhojen kenkien takia.

Toisessa unessa silmäni vuotivat verta ja vietin pienen ikuisuuden vessan peilin edessä verikyyneleitä kuivaten.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 17 Huhti 2009 17:34

No tulihan se lopputyö uniin.

Koulussamme syttyi tulipalo. Liekkejä emme nähneet missään, mutta savua tuli valtavasti. Ryntäsin omalle työpisteelleni, koska siellä on aina kaikki tavarani ja laukkuni, ja huomasin pienen liekin kytevän työssäni. :kauhistunut: Aioin sammuttaa sitä, mutta savu muuttui niin sakeaksi, että oli pakko syöksyä ikkunasta ulos. Palomiehet saapuivat juuri paikalle ja huusin heille, että pelastakaa edes työni! Muutama palomies olikin jo ikkunoiden luona, kunnes työni räjähti.

Tässä vaiheessa heräsin ja kävin vessassa. Takaisin tullessa näin unesta toisen version.

Työni oli jälleen syttynyt palamaan, mutta tällä kertaa oli lähellä vettä ja työn yläpuolella liesiuuletin. :friikki: Tuuletin oli ongelmallinen, sillä en millään muistanut, että pitikö tuulettimen olla kiinni vai päällä ruuan kärähtäessä. :raps: Otin siis avukseni ämpäriärillisen vettä ja viskattuani monta ämpärillistä sainkin tulen sammutettua. Mutta voih! Työstäni oli kaikki muut maalikerrokset lähteneet paitsi pohjimmaisena ollut liimamaalikerros! (liimamaali - vesiohenteista) Olin aivan poissa tolaltani ja olin varma etten valmistu tänä vuonna. Menin suruissani opettajani puheille ja hän oli vain että jaa, oletha jo harjoitellut kaksi kuukautta, että nyt toisella kerralla homma tulee tehtyä varmasti kahdessa viikossa valmiiksi. :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 08 Touko 2009 14:08

Viimeisimmässä unessani muutin asumaan pienehköön 1 h + k asuntoon. Asuntoni sijaitsi ensimmäisessä kerroksessa ja sinne johti kaksi ovea. Toinen ovi oli normaalisti rappukäytävän kautta, kun taas toisesta ovesta pääsi suoraan viereiseen turkkilaiseen pitseriaan. :virne:

Oli muuttopäivän ilta ja olin juuri purkamassa tavaroita laatikoista. Kuvittelin lukinneeni ovet huolellisesti, mutta kohta ovelta kuului koputus ja sisälle asteli pitseriaa pyörittävä vanha turkkilaispariskunta. Aloimme jutella ja he osoittautuivat todella mukaviksi ihmisiksi. Tupaantuliaislahjaksi he antoivat minulle orassin lasisen kahvisetin, joka oli minusta rumankaunis ja palautti mieleen lämpimiä lapsuusmuistoja. Pariskunta toi minulle myös hieman lämmitä ruokaa, ettei minun tarvitse purkaa muuttolaatikoita nälissäni.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 09 Touko 2009 10:43

Forden visailut tunkivat uneeni. Jokin visailu oli meneillään ja jostain syystä pystyi näkemään muut osallistujat (siis ihan livekuvaa oli tarjoolla). Mukana olivat ainakin minä, Suvi, Pascal ja kääpiö ( Eikös hän ole nainen? Unessani hän oli joka tapauksessa mies. :tilt: ). Kääpiö oli johdossa kolmella pisteellä ja meillä muilla oli joko piste tai puolikas. Hirvittävä kinastelu oli päällä. Jostain syystä me muut emme hyväksyneet kääpiön vastausta oikeaksi (varsinkaan, kun hän olisi kasvattanut liikaa etumatkaansa muihin :keijo: ).

Toinen uneni oli ahdistava takaa-ajouni. Kokoajan joku ääliö oli kannoilla ja piti juosta tai ajaa autolla pakoon. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja friikkis » La 09 Touko 2009 11:04

Viime yönä näin todella häiritsevää unta.

Minua on vaivannut jo pitkään pieni rahapula, ja ilmeisesti alitajuntani löysi siihen mainion ratkaisun. Tein iltatyöksi... krhm... kevytkenkäisen naisen töitä. Olin tietysti tämän työn ansiosta uskomattoman rikas, ja ongelmani oli, miten selittäisin rahatilanteeni muille ihmisille. Kerroin siis kaikille valmistavani pimeästi mignon-munia, ja nämä rahat olivat siis pääsiäisen satoa. Yksinkertaista.

Herättyäni olin ahdistunut, huvittunut ja hämilläni.

Edellisyönä näin jälleen hevosunta. Minulla oli upea arabialainen heppa, jonka kanssa ravasin markkinoille ostamaan metrilakua. Ongelmaa aiheutti hevosen juottaminen ja syöttäminen, kerta minulla ei ole mitään tietoa, miten usein konien kuuluu ruokailla tai juoda. Lopussa hevonen taisi kuivua kokoon, ja minä lähdin jossain eläkeläisporukassa karibianristeilylle.
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 09 Touko 2009 12:48

marenkienkeli kirjoitti:Forden visailut tunkivat uneeni. Jokin visailu oli meneillään ja jostain syystä pystyi näkemään muut osallistujat (siis ihan livekuvaa oli tarjoolla). Mukana olivat ainakin minä, Suvi, Pascal ja kääpiö ( Eikös hän ole nainen? Unessani hän oli joka tapauksessa mies. :tilt: ). Kääpiö oli johdossa kolmella pisteellä ja meillä muilla oli joko piste tai puolikas. Hirvittävä kinastelu oli päällä. Jostain syystä me muut emme hyväksyneet kääpiön vastausta oikeaksi (varsinkaan, kun hän olisi kasvattanut liikaa etumatkaansa muihin :keijo: ).


Fordeunet ovat aina parhaita. :keijo: (Juu, ja kääpiö on tietääkseni nainen.)

En nähnyt fordeunta. (Paitsi jossain unessa oli muuten viima, mutta muuten kyseinen uni on vaipunut unohduksiin.)

Näin sen sijaan aika paljon unia taas kissoista ja isästä. Iskä oli ostanut uusia lemmikkejä: jotain harvinaisia hopearapuja tms. jotka lemmikkeinä eivät olleet kovinkaan kiinnostavia, mutta isä oli niistä tosi innoissaan. Sitten joku oli hankkinut saman talon kylppäriin melko pienen ammeen. Minulla olisi ollut mahdollisuus kokeilla ammetta, mutta mieleeni muistui Mullan alla -sarjan jakso, jossa pornotähti kuolee ammeeseen kun kissa tiputtaa jonkun sähköesineen sinne. Minua alkoi pelottaa ihan älyttömästi. :friikki:

Toinen kissoista kävi myös tarpeillaan ihmisten tavoin, huuhteli itsensä vessanpöntön vedessä vetämättä vessaa ja meni heti sen jälkeen veljeni sänkyyn nukkumaan. :friikki: :keijo:

Menin sitten kauppaan jaloissani lempparisaappaani, joissa on hiukan korkoa. Kaupassa olikin todella liukkaat lattiat. Minun oli todella hankala kävellä saappaillani, sillä en ollut vaihtanut niiden korkolappuja ajoissa. :p Oikeastaan käytännössä luistelin kaupassa, mutta en oikein enää osannut luistella ja jouduin samalla opettelemaan jarruttamista. Olin hedelmäosastolla ja ihan kuin vattuillaakseen viereeni pysähtyi mies, jolla oli jalassaan rullaluistimet. Hän olikin kuin elementissään rullaluistimet jalassa. Mies katsoi minua vähän siihen tyyliin, että "Näin sitä oikeasti luistellaan!" :nirppa: ja lähti pois.

Vähän aikaa kuljettuani, huomasinkin että kauppa oli todella iso (vähän ehkä Citymarketin luokkaa), mutta se jatkui yhä vaan vieressä olevalle joutomaalle. Tavallaan siihen rakennettiin koko ajan lisää, mutta samalla myös tämä osa oli toiminnassa. Sinne joutomaa-osastolle päästyäni, huomasin myös sen, että minun nyt olikin helpompi liikkua, sillä korot olivat kuluneet tai pudonneet siinä liukumisen lomassa pois! Saappaat olivat samalla muuttaneet muotoaan, sillä ne muistuttivat hieman paksupohjaisia kenkiä, jotka olivat 1990-luvun lopussa muotia, mutta silti niistä selkeästi näki, että korot puuttuivat. Yritin hieman etsiä korkoja, mutta tajusin, etten koskaan löydä niitä. Mietin, että olisi kannattanut tosiaan vaihtaa ne korkolaput. :huoh:

Kauppareissusta selvittyäni katselin telkkarista (tai olin peräti itse paikalla) melko tuoretta Danny show'ta, jossa Danny esitti tarinaltaan Cats in the Cradle -tyylisen, mutta musiikillisesti Maija Vilkkumaan Sirkus -biisiä muistuttavan kappaleen. Biisin tarina päättyi vielä jotenkin päähenkilön kuolemaan. Myös Armi Aavikko oli mukana. :p Tämä oli kuitenkin ihan oikeasti todella hyvä yhdistelmä (ainakin siis siinä unessa). Kappale esitettiin juuri oikeanlaisella fiiliksellä ja vaikka Armi ei tehnyt muuta kuin hymisi, hän hymisi juuri oikeissa kohdissa. Koskettavaa, enkä ole koskaan ollut Danny-fani, enkä edes diggaillut. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 12 Touko 2009 14:05

Näin viime yönä forde-unta.
Kirjoitin tänne johonkin ketjuun, jonkun tosi loistavan viestin. Heräsin yöllä sit sen unen jälkene ja mietin, että voishan noin oikeestikin kirjoittaa, mutta enhän mä nyt enää muista yhtään, että mitähän se ois voinut olla :friikki:
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 19 Touko 2009 21:51

Hihih. :keijo:

Pitkästä aikaa melko hauska uni, jonka voi laittaa tänne.

Valmistauduin työpaikan järjestämiin naamiaisiin, ja päätin pukeutua pojaksi. :p Ei siinä muuten mitään, mutta olin tosi mielikuvitukseton, sillä asuni muodostui siitä, että laitoin hiukseni ponnarille niskaan, vähän vähemmän meikkiä kuin yleensä ja samat vaatteet, joita käytän aina muutenkin (farkut ja joku paita).

Saavuin juhlapaikalle, mutta siellä selvisikin, että ennen juhlintaa tehtäisiin pitkä lenkki. Minulla ei ollut vaihtovaatteita mukanani, ja olin huolissani siitä, että asuni menee "pilalle" lenkkeillessä. No, lähdin kuitenkin lenkille mukaan "naamiaisvaatteissani", mutta koko ajan mietin, että pitäisikö sittenkin vielä vaihtaa asua. :p

Joo, oli hauskempi uni kuin miltä tässä näyttää.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Touko 2009 00:10

Luin Sleepy Sleepers -kirjaa ja siitä jäi joitakin vaikutteita. Menin johonkin lahtelaiseen kapakkaan ja heti ovella annettiin sellainen kartta käteen. Siihen oli merkitty, missä pöydissä istuvat huumekauppiaat. Menin muuhun pöytään, kunnes minut sitten kutsuttiin huumekauppiaan pöytään, jossa pelattiin korttia. Muutaman kierroksen jälkeen huumekauppias (hyvin pukeutunut, pienehkö ja lapsenkasvoinen mies, jolla oli pörröinen tukka) kysyi, haluanko ostaa. Sanoin, että riippuu vähän mitä. Hän sanoi, että enkö halua ostaa vai onko rahasta kiinni. Siihen sanoin sitten, että en halua ostaa.

Myöhemmin kaverini ihmettelivät, miksi olin huumeidenvälittäjien pöydässä, jos en kerran aikonut huumeita ostaa. Tai miksi olin ylipäätään huumekauppiaiden pöydässä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 21 Touko 2009 14:58

Tuli nukuttua normaalia pidempään ja aamu-unet jäivät aika hyvin mieleen. Mitään logiikkaa niissä ei taaskaan ollut. Löysin portaat tai pikemminkin tikkaat, joita kulkemalla pääsi toiseen ulottuvuuteen ja takaisin meidän maailmaamme. Siellä toisessa ulottuvuudessa oli mm. S-market, jonka kassoista vain yksi oli avoinna ja palvelu oli hidasta. Minua ennen jonottamassa oli joitain narkkareita. Minun palatessani takaisin ostoksilta mukanani toisesta ulottuvuudesta tuli mm. Jabba the Hutt, katupoikia, minihevonen ja eskimonainen. Eskimonainen majoittui pakastinarkun päälle.

Vaihdoin ylleni naamiaisasun Myytinmurtajien Karin kikattaessa vieressä. Kohta olinkin vaihtamassa asua lumihangessa maantien vieressä ja ohi ajoi jatkuvasti motoristeja. Pari moottoripyörätyyppiä pysähtyi lähellä olevan pienen autotallin eteen ja yrittivät murtautua sinne. Menin estämään heitä ja toinen miehistä ampui minua monta kertaa rintakehään. Kaaduin maahan ja tiesin olevani loukkaantunut vakavasti, vaikka osumajäljet olivat pieniä. Niitä oli kuitenkin paljon.

Taisin seikkailla junallakin ja lopulta päädyin vanhempieni talon kellariin. Minua vastaan tuli sama ulottuvuutta vaihtanut minihevonen, jonka olin ottanut lemmikikseni. Eskimonainen hymyili ja taisi jutellakin jotain äänettömästi minulle pakastimensa päältä. Minihevonen lähti kohti saunaa ja seurasin perässä. Ihmettelin miksi pukuhuoneeseen ei syttynyt valoa. Myöskään suihkuhuoneen valo ei suostunut palamaan ja näin hämärästi minihevosen kävelevän saunan ovesta sisään lauteiden alle. Lauteiden alla oli jokin olio, joka kaappasi hevoseni vangiksi ja oli rikkonut lamput myös saunasta. En nähnyt oliota ja mietin kuumeisesti, mistä saisin valoa.

Herättyäni huomasin sydämeni hakkaavan tuhatta ja sataa. Uni jäi harmillisesti kesken, olisin mie sen minihepan halunnu pelastaa mörön kynsistä. Se heponen oli ihana kaikessa ihaamaisessa juroudessaan. :tilt:

Edit: kyse oli siis tuommoisesta heppalosta.

Kuva
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron