Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja L-S » Su 08 Huhti 2018 21:20

L-S kirjoitti:Linnassa oli meneillään kidnappausdraama, jossa kidnapattuna oli Kauniiden ja rohkeiden ex-hahmo Sheila. :keijo: Kaunareista mukana olivat myös ainakin Brooke ja Eric. Tapahtumien kulkua en muista enää tarkasti, mutta itse yritin ainakin paeta jotain ja juoksin linnan monista huoneista toisiin. Yritin myös useaan kertaan soittaa poliisille ilman että kukaan huomaisi, ja lopulta onnistuinkin siinä. Muistan unesta elävästi sen, kun selitin poliisille linnan sijaintia. Piileksin jonkinlaisen portaikon alla, kun poliisit tulivat paikalle - aivan loogisesti he ajoivat tietenkin poliisiautolla suoraan sisälle linnaan.

Huomasin juuri, että olen näköjään nähnyt enneunta viime vuoden lopulla, nyt kun Sheila on kerran palannut Kaunareihin! :rolf: :keijo:
Namaste, allez!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 15 Huhti 2018 10:55

Olin menossa eilen oikeastikin kampaajalle ja se tuli uniinkin :keijo: Olin mukamas jo perjantaina käynyt toisella kampaajalla, ilmeisesti leikkautamassa hiusta vähän etukäteen (en tiedä miksi, mutta unessa se oli itsestäänselvää, että näin piti tehdä, ehkä siihen liittyi jotkut bileet?). Tuli lauantai ja menin "omalle" kampaajalle. Se mukamas sijaitsi samassa paikassa missä oikeastikin, mutta kun astuin sinne sisään, kaikki oli kuin pommin jäljiltä. Kampaaja selitti, että hänellä oli siellä remontti kesken, mutta enemmän näytti siltä, että siellä olisi räjäytetty seinää tai lattioita. Lisäksi siellä oli hirveästi lapsia ja kampaajan kaveri, ja kaikki olivat ihan selkeästi menossa johonkin. Koko talosta oli tullut vähän kuin joku kommuuni, jossa kampaaja ja hänen kaverinsa asuivat. Kampaaja ei edes värjännyt hiuksiani vaan teki minulle pikaisesti letin, jollaisen olisin itsekin osannut tehdä, ja veloitti siitä 88,00 euroa. Koska olen mikä olen, en protestoinut, mutta ihmettelin vähän itsekseni, muistinko väärin mitä oltiin sovittu hiusten värjäyksestä. Sitten kampaaja katosi johonkin, ja jäin hänen kaverinsa kanssa keskenään. Niitä lapsia juoksenteli ja leikki koko ajan ympärillämme. Kampaajan kaveri alkoi esitellä minulle taloa. Kun päästiin sieltä pommin jäljiltä olevasta ns. nykyaikaisesta kampaamotilasta pois, talo oli aivan ihana: siellä oli vähän sellaisia sokkeloisia pimeitä käytäviä, kuin jostain hienosta kartanosta 1800-luvulta. Missään ei ollut sähköä, vaan kaikki oli valaistu kynttilöin. Kontrasti oli hassu siihen kampaamotilaan verrattuna, ja siihen että kaikilla oli kuitenkin ihan nykyaikaiset vaatteet, kampaajan kaverilla vieläpä sellaiset hippimäiset "afrikkalaistyyliset" vaatteet. Olin silti ihan haltioissani siitä talosta. Sitten alkoi siellä talon yhdessä salissa tai jossain sisäpihalla(?) Afrikka-henkinen tapahtuma, jossa oli ainakin kirpputori ja ehkä musiikkiakin. (Se ehkä saattoi selittää ne kampaajan kaverin vaatteet.) Se oli ilmeisesti Maailmassa kylässä -festivaalin joku esitapahtuma, mutta oli tarkoitettu ilmeisesti vain talon asukkaille, enkä viitsinyt salakuljettaa itseäni sinne. Vähän harmitti, että piti lähteä. Sitten olin talon ulkopuolella Mellunmäessä tutulla paikalla, ja ihmettelin miksen ollut huomannut sitä taloa aikaisemmin. Talo oli ulkopuolelta vihreä, maali oli hieman repeillyt ja muutenkin se näytti siltä, että se puretaan ihan kohta. Ei olisi uskonut sen perusteella, että siellä oli oikeasti asukkaita.

P.S. Kampaamokäynti meni oikeasti tosi hyvin. Kampaaja oli aivan ihana ja hän värjäsi ja leikkasi ihan normaalisti. :hymyhali:

Viime yönä näin unta, että olimme menossa Wildiksen kanssa BSB:n keikalle. Tai liput tulivat vasta myyntiin. Lippuja ostaessa tuli ilmi, että lämppärinä oli bändi nimeltä Death of Fear (en tiedä, onko sellaista bändiä oikeasti). Wildis tuomitsi lämmittelijän heti, istui tuoliin ja sanoi: "Mä en ainakaan mee katsomaan niitä! :nirppa: " Minä olin vähän uteliaampi ja googletin bändin. Kyseessä oli suomalainen nu metal -bändi, jolla oli ollut aikoinaan pari pikkuhittiä. :keijo: Kävin Spotifyssa katsomassa bändin profiilia, ja siitä selvisi, että he ovat tehneet musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Klikkasin suosituinta biisiä ja sen kertosäe oli selvä plagiaatti/lainaus Linkin Parkin Numb-biisistä. :keijo:

Sitten havahduin siihen, että kissa oksentaa oikeasti jossain lähellä, mutta en jaksanut selvittää missä. Nukahdin uudestaan ja uneen tuli aina välillä tuo kissan oksennus, välillä se oli siivoutunut itsekseen pois, ja välillä ei. :keijo: Uni jatkui siten, että olin lapsuudenkodissa, mutta kuitenkin aikuinen, "heräsin" silloisesta sängystä, Sipi oli vieressä, kello oli melkein yksitoista. Tunsin itseni tosi levänneeksi ja hyvin nukkuneeksi. Sipillä oli jostain syystä pipo ja pieni kissan takki, mutta ajattelin sen olevan ihan ok. :keijo: Yritin mennä suihkuun, mutta aina joku panttasi sitä, siellä saattoi olla aina ihan joku random-tyyppi, tai esim. joku rokkari :keijo: . Sain kuitenkin jossain vaiheessa naaman ja hampaat pestyksi ja menin alakertaan. Sipi meni edeltä, edelleen ne tyhmät pipo ja takki päällä, sen jälkeen katosi jonnekin tekemään kissajuttuja. Kun saavuin alakertaan, kaikki olivat huoneessa, joka oli iskän levy-/työhuone silloin kun olin lapsi. Nyt siellä oli erilainen järjestys kuin muistin, ja siellä oli hieno jenkkisänky, koska iskällä oli "selkä kipeä". Siskoni oli koneella ja äiti siinä vieressä. Sängyllä makoilivat iskä ja mumma (kummatkin ovat oikeasti kuolleet). En ole varma, missä veljeni oli. Mumma oli tosi väsyneen oloinen, mutta hyväntuulinen. Juteltiin siinä niitä näitä, kunnes mumman piti lähteä. Meidän oli tarkoitus kaikkien mennä porukalla syömään. Kun mumma oli eteisessä, kiinnitin jostain syystä huomiota siihen, että hänellä oli siilikampaus, en ole ihan varma, oliko hän tarkoituksella leikannut hiuksensa noin, vai olivatko hiukset lähteneet ja nyt ne olivat kasvamassa takaisin. (Mumma oli oikeasti tarkka ulkonäöstään. En usko, että hän todellisuudessa koskaan olisi leikannut siilikampausta. :p ) Mumma sanoi vielä: "Nähdäänkö sitten jossain?" Äiti heitti takaisin: "Ai tuolla vessassa vai?" Kaikkien mielestä se oli tosi hauskaa, ja repesimme nauruun. :keijo: Siihen taisin herätä. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » To 17 Touko 2018 22:48

Näin Nykissä mielenkiintoista unta. :virne: Olin työpaikalla ja meidän toimisto oli vaihtunut uuteen. Se oli vähän avokonttorimainen ja pimeähkö, mutta siinä oli tosi korkea katto, vähän kuin jossain pienessä kirkossa. Meille oli tullut myös uusi työntekijä: Ihan järkyttävän komea mies! :tipahdus: Hänellä oli tummat hiukset, vähän parransänkeä ja aivan ihana hymy. Hän muistutti jotain mallia/näyttelijää, mutta ei kuitenkaan ketään "tuttua". Hänellä oli myös ihan hiton hyvä kroppa - hänhän oli siellä toimistolla pelkkä pyyhe päällä. :pahis: :keijo: Hän tuli kuitenkin kättelemään minua ihan asiallisesti. Juttelimme hetken ja selvisi, että hän oli vielä ihan järkyttävän mukava. Melkein harmitti, kun uni jatkui/vaihtui: nyt minua tulivat hakemaan entiset työkaverit. He olivat liikkellä kahdella autolla, mutta olivat kuitenkin menossa joihinkin bileisiin/ryyppäjäisiin. Toista autoa ajoi henkilö, joka on kai vieläkin edellisessä työpaikassani töissä. En osaa enää nimetä, keitä muita siellä autoissa oli. Toista autoa ajoi duunikaveri, joka on muuttanut kotipaikkakunnalleen jo vuosia sitten, mutta jonka kanssa olen yhä aina välillä tekemisissä. Merkittävää oli, että hänellä oikeasti on pitkähkö, oikeasti niin vaalea tukka kuin olla voi, mutta hän on jo vuosia värjännyt hiuksiaan tummaksi. Nyt hän oli taas vaalea ja jostain syystä hänellä oli polkkatukka. Ehkä tämä symboloi jotain uuden alkua hänelle tms.
Mä en taaskaan muista tästä unesta niitä varsinaisia bileitä, mutta kun oltiin ajeltu vähän matkaa, tajusin, että kello on vasta kaksi ja mun pitäisi olla toimistolla! :kauhistunut: En mennyt. :keijo:

En tiedä sekoittiko helteet mun alitajunnan, mutta olen nyt muutaman päivän sisällä nähnyt unia, jotka jopa muistan! :keijo:

Yhdessä unessa olin Wildiksen kanssa Broadwaylla. Olimme saaneet/voittaneet Harry Potter -näytelmään liput. Todennäköistä myös on, että olimme myös maksaneet itsemme kipeiksi ja saaneet ihan rahalla ne. Mitä enemmän uni eteni, sitä enemmän "Broadway" alkoi muistuttaa lentokenttää. :keijo: Minulla oli jostain syystä myös kaikki matkatavarani mukanani. Vähän väliä sitten levittelin niitä matkatavaroita eri penkeille. Ennen Harry Potteria meillä oli luppoaikaa ja siinä meni sopivasti (Marvelin) Thor-musikaali, jota mainostettiin näyttävästi. Wildis meni itsekseen ( :kauhistunut: ) katsomaan Thoria ja minä jäin siihen teatteriin eteen levittelemään niitä tavaroitani. :keijo: (Kuulostaapas toi "tavaroiden levittely" pervolta, kun sen lukee useamman kerran... )

"Seuraavassa" unessa (en oikeasti enää muista, missä järjestyksessä näin nämä unet) olin sukulaisten kanssa mökillä jossain pohjoisessa. Oli kuuma ja kuiva kesäpäivä. Lähdettiin siskon ja yhden serkun kanssa kävelylle, kuten aina lapsena lähdimme kolmistaan esim. sukujuhlista aina jonnekin. Käveltiin autiota maantietä, kunnes sisko halusi näyttää luolan, jonka oli löytänyt. Se oli vaalea, luonnon muokkaama luola, jossa oli pienen kiipeämisen päässä valtaistuimen näköinen lukunurkkaus. Kaikki näytti ihmisen tekemältä, mutta sisko vakuutti tai annoin itseni ymmärtää, että koko luola ja se "valtaistuin" oli ihan luonnon omia tekosia. Sisko jäi sinne luolaan lukemaan ja me lähdettiin serkun kanssa etsimään ruokaa. :keijo: Vastaan tuli samanlainen Fresh&co -ravintola, jollainen on New Yorkissa. Siellä on kaikenlaista vähän terveellisempää "pikaruokaa", kuten salaatteja ja vähän sellaisia terveellisempiä leipiä, jossa on esim. vihanneksia ja ituja. Himoitsin kovasti tässä unessa lehtikaalisalaattia, mutta sitä ollutkaan listalla!
Takaisin mökillä, tai oikeastaan siinä pihalla selailin valokuva-albumeita, joita olin sieltä mökiltä löytänyt. Siinä oli esim. kuvia paikallisesta teatterista (en ole varma, oliko se harrastajateatteri vai ihan ammattimainen vai sekä että :keijo: ) vuosikymmenien ajalta. Viereeni istahti jostain Eero Ritala (tai kovasti hänen näköisensä ja oloisensa) tyyppi ja alkoi kertoa minulle niistä valokuvista. Meillä oli oikein mukava tuokio, mutta koko ajan mietin, että missä se Eero Ritala oikein on. :keijo:
Unen loppupuolella menimme sitten ihan "oikealle" mökillemme, mutta naapurit olivat pilanneet uimarantamme! He olivat tehneet uimarantaan, jonkun keijon laitteen, jonka avulla pystyi ajamaan veneellä ja/tai vesisuksilla ympyrää. :keijo: Mutta me rakensimmekin sen päälle huoneen! :keijo: Istuimme mukavasti siinä huoneessa se keijo laite siinä kaiken keskellä. Minä kuitenkin :muahaha: ttelin itsekseni onnellisena: "Tännepä eivät naapurit pääse!" Siihen heräsin. :keijo:

Vielä yksi: Kun tästä unesta jäi niin kiva fiilis. :keijotäpinä: Olin treffeillä Roope Salmisen kanssa. :virne: (Miksi mun unissa on usein Roope Salminen? :virne: ) Oli pimenevä kesäilta ja minä tai Roope tultiin suoraan töistä. Itse en ollut ainakaan mitenkään ihmeellisesti pukeutunut (mulla oli ehkä jotkut farkut?), mutta Roope oli vetänyt ihan kivannäköisen puvun päälle. Kuljeskeltiin kaupungilla ja mun piti käydä vielä jossain Amnestyn tai Animalian kaupassa tai museossa. (Mun sisko oli ehkä siellä?) Minulla meni siellä liikkessä aika kauan, ja olin ihan varma, että Roope on suuttunut ja lähtenyt menemään. Kun tulin ulos sieltä liikkeestä, Roope odotti minua hymyssä suin. Siinä samassa vähän ihmettelin, että Roope olikin minua melkein lyhyempi, kun olin aina luullut häntä tosi pitkäksi. :virne: Mutta ei se haitannut, Roope oli hirveän kohtelias koko ajan ja meillä oli muutenkin mukavaa. Jäi kiva fiilis, vaikka/koska treffit eivät johtaneet mihinkään seuraaville pesille. Sitäkin hieman kyllä ihmettelin, että miksi Roope on treffeillä minun kanssani, vaikka hän on tietääkseni vielä Sara Siepin kanssa yhdessä. :virne: Muuten siis yleisesti ottaen kivat treffit. :D Tuollaisille voisin mennä oikeastikin, ehken kuitenkaan Roope Salmisen tai kenenkään muunkaan varatun miehen kanssa. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 18 Touko 2018 14:37

Suvin unesta tuli mieleen, että mäpäs olenkin oikeasti nähnyt Broadwaylla musikaalin, jossa oli Harry Potterin näyttelijä. :keijo: Se ei kuitenkaan ollut Harry Potter vaan joku muu, en enää muista edes musikaalin nimeä kun siitä on jo tyyliin seitsemän vuotta (kääk!).

Mulla ainakin helteet ovat sotkeneet alitajunnan, kun olen nähnyt parina yönä jotain painajaisia. Yhtenä iltana katsoin The Handmaid's Talea ja siinä oli joku superjännittävä pakenemiskohtaus. No eikös sellainen vastaava ollut seuraavaksi unessakin. :P

Viime yön unessa oli myös jonkinlainen kummallinen kidnappaustapaus, jossa olin jossain talossa vankina ja ilmeisesti ollut siellä jo pitkään. Sieltäkin onnistuin lopulta pakenemaan jotenkin, siihen liittyi muun muassa se, että annoin poliisille jonkun lapun ja he ikään kuin pidättivät minut mutta se oli helpottavaa, koska sitten pääsin pois. :keijo:

Luultavasti jännittävät tv-sarjat eivät vaan sovi mulle, paras pitäytyä Kaunareissa. :keijo:
Namaste, allez!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 23 Touko 2018 13:04

Zombiunia!
:epäilevä:

Ensin oli tilanne, missä zombiapokalypsi oli pyyhkinyt suurimman osan maailmasta. Osa zombeista oli kuitenkin jäänyt toimintakykyisiksi ja integroitunut maailmaan, eivätkä levittäneet enää virusta. Olin tutkimusryhmässä laboratoriossa, joka oli puhdas ja siellä olevat zombit vain lobotomian läpikäyneiden oloisia. Heitä käytettiin työvoimana, koska heitä oli niin helppo ohjailla. Sitten tapahtui jotain ja heidän zombiviruksensa mutatoitui. Heistä tuli vaarallisia ja älykkäitä. Ulkopuolisen maailman raivozombit pääsivät tunkeutumaan ison muurin lävitse ja tämän tapahduttua koko virus lähti taas leviämään. Kävi ilmi, että vain eurooppa oli eristetty ja nyt zombit pääsivät tunkeutumaan venäjän rajojen yli, eli sitä kautta myös afrikkaan ja amerikkaan. Pahin levittäjä olivat katolilaiset nunnat.
Uni eteni kohtauksittain kuin elokuvassa ja yksikin pitkä pätkä oli siitä, kun nunnien päät räjähteli lentokoneessa, saastuttaen samalla muita. Lentokone oli kuitenkin jo ohjattu laskeutumaan autopilotilla ja vaikka se menikin siinä kahtia, niin virus pääsi nunnien avulla etenemään maahan.
Itse laskeuduin tavallisella kopterilla ns. turvasatamaan ja halusin vain piiloon. Pääsin autolla etenemään aika pitkälle, mutta yhden pätkän kävelin lumihangessa. Zombit eivät pärjänneet hangessa. Pääsin talolle, missä minulla oli fysioterapia.
Fyssarini oli siellä autuaan tietämättömänä tästä zombiasiasta. Hänen kaverifyssari oli siinä kanssa ja ajattelin että siitä varmaan kohta tulee zombi, koska en oo ennen nähnyt sitä ja sen leuka nyki oudosti. Niinhän siinä kävi, mutta ehdin possauttamaan häneltä aivot pellolle ennen sitä. Varusteltiin mulle ja fyssarille turvapaikkaa talon kellariin. Saatiin paikat ojennukseen ja rauhoituttiin istumaan, kun fyssarin pojat tuli taloon. Heräsin, kun jouduin sanomaan fyssarille, että sori nyt muttei voida ottaa riskiä sairastumisesta.
Olin vähän aiemmin ampunut zombeja vessan ikkunasta, koska aseen lisäammukset säilytettiin vessan peilikaapissa. Tietenkin ikkunan taakse tuli niitä zombeja sitten. :keijo:

Aamulla oli hirveä herätä. Unesta jäi myös levottomuus ja semmoinen paska fiilis :epäilevä:
Ynh.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 02 Kesä 2018 12:15

Lämpimät yöt jatkuvat ja niin myös lämpimien öiden unet. :keijo:
Edellisyön unesta en valitettavasti muista paljoakaan, mutta sen muistan, että olin jossain Donald Trumpin perheen kanssa ja mietin, että mitähän mustakin nyt ajatellaan, kun olen tällaisten ihmisten kanssa. :keijo:

Viime yön unessa olin jossain lounasravintolassa ja kaikissa lounaslistan kolmessa ruoassa oli joko vuohen- tai aurajuustoa. Hirveä painajainen! :virne: Inhoan kumpaakin. :P
Namaste, allez!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Kesä 2018 11:36

Oli semmoinen tilanne, että oltiin menossa isolla bussilla johonkin. Ilmeisesti pohjoiseen, koska maisemat oli nelostien kaltaisia.
Ensin minulle soitti Jenni Vartiainen ja kertoi että olen voittanut kilpailussa mahdollisuuden laskuvarjohyppyyn. Kieltäydyin kohteliaasti, koska en todellakaan ole menossa hyppäämään mihinkään. :keijo:
Sitten soitti Jani Sievinen, että olen voittanut hotelliöitä (monikossa) Mikkeliin. Hän esitteli itsensä uudelleen ja kysyi onko Mikkeli itä- vai länsisuomessa. Olin vähän että wtf tämä nyt on. Vastasin että itään, mutta Sievinen piti minulle informaatiotuokion kertomalla miten kaupunkeja voidaan siirtää ja Mikkeli on nyt siirretty Turun läheisyyteen.

EI kai siinä sitten.

:keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Huuhaa