Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 22 Tammi 2019 18:17

Meillä on nyt tulossa yksi perinteisistä illanvietoista koululla. Ilmoittautumislistaan ei tosin ole tullut kuin järjestäjän nimi... :hämillään: Että hip hei ja hyvin menee! :pepsodent:

Tavallaan on käynnissä parikin sotaa: sota esimiehiä vastaan ja sota toisiaan vastaan. Sota esimiehiä vastaan hallitsee tärkeintä taukotilaa. Sitä käy ennen kaikkea pitkään talossa ollut osasto, joka haluaa tehdä asiat juuri samalla tavalla kuin 1984, jolloin koulun peruskivi muurattiin.

Jos haluaisi viettää tauon muuten kuin päivittelemällä kaiken paskuutta, niin on sodassa mukana, mutta ei esimiehiä vastaan.

Ihan ei vene souda samaan suuntaan nyt. :seko:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Helmi 2019 17:48

Huhhuh! Liikunta- ja toimintapäivästä selvitty. Aiheuttaa aikamoisen määrän lisästressiä aina, mutta kun on selvitty, puhalletaan syvään ulos ja sitten ensi vuonna se on taas. :epäilevä:

Tämä kaiketi kuuluu ongelmiin, joihin ei ole ratkaisua. :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 06 Helmi 2019 18:44

Liikuntapäivät voisi kieltää, jos niitä inhoavat sekä oppilaat että opettajat. :keijo: Itse ainakin inhosin niitä lapsena. Vaikka en silloin tullutkaan ajatelleeksi, että varmaan se oli opettajillekin rankkaa, kun lauma oppilaita pitäisi pitää kurissa jossain muualla kuin selkeässä luokkahuoneessa. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Helmi 2019 14:07

Mulla on huomenna palaveri missä esimiehen kanssa mietitään miten mun työhön paluu kuukauden sairasloman jälkeen onnistuisi.
Luin työsähköpostit ja mun epäilykset tämän onnistumisesta on aika korkeella.
Koska.... no, meidän tsysteemit :epäilevä:

Selasin eilen työpaikkailmoituksia.
Ei.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 14 Helmi 2019 15:41

Mun toimenkuvaa muutetaan.
Pääsen todennäköisesti ihmisten kanssa tekemisiin kasvotusten.
Sitä varten pitää tehdä arkkitehdin määräyksiä vastaan ja laittaa mun työpisteelle luvaton pöytä, koska ergonomia :keijo:

Ensin pitää vaan vähän aikaa suunnitella ja puunnitella ja trolloloollailla.
Mut niin kai sitten.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 14 Helmi 2019 16:14

Kuulostaa ainakin mun korvaan hyvältä suunnitelmalta. Sinä ja ihmiskontaktit = :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 16 Helmi 2019 22:44

Oli kyllä sellaiset härkäviikot nämä viikot 6 ja 7, että hyvä kun ollenkaan selvisi. Erikoistapahtumissa on aina erikoinen vastuu ja paljon työtä muutenkin. Ja sitten kun yksi ja toinen uuvahti ja sairastui, niin sitten sai aika tuntuvaa sijaiskuormaa vetää mukanaan. :hämillään:

Eihän nyt ihminen periaattessa sairastu vain siitä, että töitä on paljon, mutta kyllä meidän alalla se mielestäni aika vahvasti korreloi stressin määrään. Varsinkin, kun joku stressaava loppuu, ihminen huokaisee helpotuksesta ja sairastuu.

Aloittelen lomaa nyt kuitenkin fyysisesti terveenä. Mieli ei ole vielä juuri lainkaan helpottunut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 03 Maalis 2019 13:26

Ei mene meidän "firmalla" vieläkään liian hyvin. Sairauspoissaoloja oli hyvin paljon tälläkin viikolla ja tietääkseni yksi on burnoutissa ja toinen melkein. Helmikuun alkuun asti vedettiin jotenkin ja sitten kuormasta tuli painavampi kuin vetäjistä. Siihen, että selviydytään jotenkin ei liian montaa iskua kestä, että oikeasti alkaa ihmisiä putoilemaan.

Jonkinlaisia merkkejä on siitäkin sentään, että pitkäaikaisia sijaisia on saatu nyt ainakin pari. On jotenkin ymmärretty se, että jos ihmisiä on pois, ne täytyy paikata jotenkin, eikä vain kuorma toisille ja mennä kaksi päivää ja jakaa taas kaikille lisää kuormaa oman työn päälle.

Puheet kokonaistyöaikaan siirtymiseen eivät ainakaan rohkaise ketään. :epäilevä:

Perjantain illanvietossa oli varmaan viitisentoista osallistujaa, mikä oli ihan hyvä määrä. Alakoulu oli edelleen pääosassa, mutta tällä hetkellä jähmeämpi yläkoulukin sai muutaman edustajan paikalle.

Yksi oppilasasia on erittäin rasittavassa tilanteessa, jonka toivottavasti saan ensi viikolla pois päiväjärjestyksestä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » La 09 Maalis 2019 18:07

Olen lopenkyllästynyt töihini ja keksin itselleni unelma-alan yliopistosta. Tiedän sitä opiskelevia ihmisiä ja pääsykokeista ollaan puhuttu paljon. Pääsykoematskua on olleet kaikki aiheeseen liittyvät lukiokirjat. Joten innostuneena aloin niitä lukea, kun ne kiinnostaa. Kunnes minulle selvisi, ettei sinne nykyään ole pääsykokeita, vaan sisään otetaan vaan ylioppilaskirjoitusten pisteiden perusteella ja pikkuhippunen pääsee esim avoimen yliopiston kautta. Minulla on kirjoituksista sellaiset paperit, että en kyllä niillä pääse, luotin siihen, että loistan pääsykokeissa sillä nykyään on ihan eri motivaatio. Tiedän, että en välttämättä olisi muutenkaan päässyt, mutta silti tämä masentaa. Harkitsen sitä avointa yliopistoa, mutta mulla ei oikein voimavarat riitä siihen, että teen töitä+käyn niitä kursseja ja minulla on iltavuoroja, joten en edes pysty osallistumaan opetukseen aina kun sitä on.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 11 Maalis 2019 15:36

Huh, onpa Pascalin työpaikassa hankalaa. :(

Itsellä on onneksi siinä mielessä hyvä työpaikka nyt, että ilmapiiri on myönteinen ja ymmärtäväinen kaikelle. On luvattu suullisesti jo jatkoakin (ja jatkon päälle jatkoa toinen vuosi ja sitten tulee toistaiseksi voimassa olevana hakuun), mutta koska ennenkin on joutunut näissä jutuissa pettymään, niin pitää toki varauksella suhtautua ennen kuin on mustaa valkoisella.

Kaksivuotinen koulutus puolestaan loppuu toukokuussa. Ihan hyviä viritelmiä olen saanut aikaan, leipätyö vaan on häirinnyt välillä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 24 Maalis 2019 19:55

Nyt on mennyt siedettävämmin, kun on pitkästä aikaa päässyt tekemään omaa normaalia työviikkoa. Ei sillä, ettei sekin kuluttavaa olisi, mutta se ei ole sentään ylikuormittavaa.

Jännä sinänsä, että normaali on poikkeus, mutta näin se menee.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Maalis 2019 13:56

Meillä hommat muuttui aika isosti.
Oon myös saamassa vastuualueen :keijo:
Lisäksi opin uutta, mikä on todella mahtavaa!
Haasteita on, mutta ei mahdottomuuksia.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 26 Maalis 2019 16:20

Masentavaa, kun työnkuvaan kuuluu reklamaatioiden käsittely. Olen yhteydessä ihmisiin oman firman sisällä tai ulkopuolella lähinnä silloin, kun joku on tehnyt paskaa. Sitten levitän sitä paskan ilosanomaa ympäriinsä ja lähetän vielä laskun perään. Kuvittelen, kuinka vittuuntuneita ihmiset ovat saadessaan sähköpostejani ja toteavat mielessään: "EI helevetti! Taas tuo on löytänyt jotain vikaa jostain."

Sähköpostilla on myös vaikea antaa itsestään sympaattista kuvaa, kun käsittelee asiat firman toimintatapojen mukaan.

Tykkäsin enemmän aikaisemmista hommistani, jossa keskityin oman suoritukseni parantamiseen enkä aina muiden suoritusten arvostelemiseen.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Huhti 2019 18:44

Perjantaina oli tehty potilastietojärjestelmään päivitys.
Tänään ei toiminut järjestelmä, eikä koneet. :keijoei:
Aika paljon jauhettiin bashaa ja juotiin kahvia.
Ei haitannut yhtään :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 17 Huhti 2019 02:24

Ristiriitaiset fiilikset, kun harrastuksesta hiljakseen on tulossa oma ammatti. Tavallaan kiva, mutta paineet tulee mukaan.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 13 Kesä 2019 09:30

Työmotivaatio ei ole huipussaan, kun tuntuu, että kaikki on vaan yhtä rämpimistä enkä pääse eteenpäin. Nykyistä hommaa on jäljellä vielä jonkin aikaa, mutta on pakko jo ajatella jatkoa. Olen hakenut monia paikkoja, laittanut itseni likoon ja hakenut ulkomailtakin, mutta ensinnäkin haut tuppaavat kestämään pahimmillaan sellaiset yhdeksän kuukautta, ja niistä paikoista mistä olen saanut hylkäysilmoituksia olen tullut siihen tulokseen, että työnantajat voivat tällä hetkellä valita itseäni vähintään 10 vuotta kokeneemmista ihmisistä sopivat, koska paikkoja on niin vähän. Niin vähän, että itseäni paljon kokeneemmatkin hakevat jotain muutaman kuukauden sijaisuuksia. Eihän minulla ole siinä mitään jakoa.

Ärsyttää, enkä kaipaa ihmisiltä sääliä, mutta ainakin oman alani ihmisiltä kaipaisin sitä, että he lakkaisivat kuvittelemasta, että yksittäisten ihmisten työnsaantiongelmat olisivat ratkaistavissa kehittämällä tätä tai tuota asiaa itsessä. Olen aiemmin liikaa keskittynyt siihen, että olen varmaan ihan huono ja riittämätön, mutta en suostu enää tyytymään pelkästään siihen, koska itsensä kehittäminen riittää vain tiettyyn pisteeseen asti. Joskus on myös niin, että mahdollisuuksia edes siihen kehittämiseen ei ole. Vielä en kuitenkaan aio luovuttaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Heinä 2019 11:34

Meillä on töissä tekemistä tosi vähän.
Eilen tein töitä 40 minuuttia, maanantaina oli töitä koska olin perjantain poissa, mutta tälle päivälle on semmonen vartin rupeama tossa odottamassa.
Hiljaista, niin hiljaista.

Ei siinä, en valita. On vaan tylsää.
Viime viikolla tein parit taulukot ja tilasin keskusvarastosta roinaa syksyä varten.
Nyt vain hörpin kahvia ja pyöriskelen tuolissani.
Ensi viikolla ehkä vähän piristyy kun pari sulkua päättyy ja toiminta alkaa. Sitten jään neljän viikon lomalle :muahaha:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 31 Heinä 2019 19:34

Suhtaudun ainakin vielä melko rauhallisesti siihen, että ensi viikolla alkavat taas työt. Muutama kesäprojekti (lähinnä kirjoja ja elokuvia) jäi täyttymättä, mutta sittenpähän jää.

Nyt hankin (imperfekti) uutta vaatetta ja kävin parturissa, joten ihan positiivista uuttakin meneillään ja odotettavissa. :viileä:

--

Ja hymiötkin näyttävät toimivan taas. :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 17 Syys 2019 18:09

Tänään meinasi ruveta taas sviduttamaan työ, kun yksi osasto haluaisi ihan hirveästi suunnitella spektaakkeleita, mutta kukahan niitä sitten toteuttaisi?

Yleensä erikoispäivä tuottaa aina vähintään lisää vaivaa ja muistamista ja huomattavan usein myös ihan lisätunteja, joista ei tietenkään mitään makseta.

Esimerkiksi osa tekee 80-prosenttista viikkoa, jotta jaksaisi. Siihen kun pöläytetään joku urheilupäivä, niin se kuuluu kaikille ja on aina työnantajalle maksuton.

Kele! Etten sano.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 03 Loka 2019 18:31

Viikko 9 kohta voiton puolella. Sitä on vaikea edes kuvailla, kuinka monta tunnetilaa mahtuu yhdeksään viikkoon intensiivisessä ammatissa.

--

Syyslomalla on tarkoitus hakea uutta pohjoisennätystä, kun matkustetaan Ouluun ja siitä käväistään Kemissä. Aiempi ennätys on siis Oulu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 19 Joulu 2019 00:43

Multa kysyttiin tänään kysymys mistä olen haaveillut aika pitkään.
Olenko kiinnostunut etätyömahdollisuudesta?
NO OLENKO?!

Mahdollisuus kahteen etätyöpäivään viikossa, joka parantaa mun työtehoa, keskittymistä ja työergonomiaa.
:sydän:

Katsotaan miten se muuttaa asioita ja loppuuko se erään työkaverin vittuilu siitä, että mulla on niin paljon poissaoloja :jaaha:

Tarkemmat paperit ja muut tulee ensi vuoden puolella, joten katsotaan sitten miten tästä eteenpäin. Täytyy ehkä jotain ohjeita saada ja miettiä että mitkät päivät sitä sitten istuukaan kissan kanssa kotona. Veikkaan että en saa lähteä etäpäivinä mihinkään yleisiin verkkoihin heilumaan, tai niin että tietosuoja olisi riskialttiina rikkoutua tai kärsiä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 09 Tammi 2020 10:19

Mulle selvis eilen, että tämä etätyömahdollisuus on rajattu tällä hetkellä mulle ja tiimille, joka sisältää 12 henkilöä. Heidän toimenkuvansa on toisenlainen kuin mun ja mä olen ainoa "tavisduunia" tekevä henkilö, jolla tämä oikeus nyt on. Pomon kanssa keskusteltiin muista asioista eilen ja hän vain sanoi että koska mä olen ainoa etätyöoikeudet saava, niin se varmasti herättää alkuun närästystä. Tai siis että saan tehdä enemmän kuin talon yleinen ohjeistus, mikä on 2 päivää kolmessa viikossa.
Tämä muuttaa meillä toimintakulttuuria paljonkin, mikä on joillekin sitten se haaste. On totuttu siihen, että ne ihmiset on aina siinä samassa tilassa ja nyt se poistuu. Tottakai siellä pitää aina olla tarpeeksi porukkaa että hommat toimii, enkä mäkään voi koko viikkoa olla pois, mutta esimerkiksi työt mitkä vaatii ultimaattista keskittymistä on helpompi tehdä kotonaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 25 Helmi 2020 11:25

Noniin! Sieltä se nyt tuli. Sain perjantaina kuulla että on epäreilua kun muilla ei ole oikeutta tehdä etätöitä.
Epäreilua.
Mä en jotenkin pääse yli tästä että sitä pidetään epäreiluutena, että yritetään pitää työntekijöistä huolta. Hän siis sanoi tämän ollenkaan puhumatta mun kanssa, ollenkaan miettimättä että miksi tätä etätyötä mahdollistetaan ihmisille. Ei, vaan selän takana arvostelemalla *ttu epäreiluna.

Eilen meillä oli muutaman ihmisen kesken palaveri siitä miten jaetaan yksiä juttuja ja siellä saatiin asioita vaan pahempaan solmuun, kysymyksiin ei vastattu ja kun esimies ja minä yritettiin hakea ratkaisuja, niin kaikki oli koko ajan vaan ei tai sitten huutamalla annettuja selvityksiä siitä miksi hänen tapansa on parempi. Kuitenkin kun esimies yritti hakea syitä että miksi näin tehdään, niin työkaverin vastaus oli "näin mut opetettiin tekemään ja niin mä oon tehnyt".

Tämän kaiken jälkeen tuli se fiilis että en mä jaksa näitä ihmisiä.
Kävelin toisen esimiehen luo ja kysyin voinko lopettaa kirurgian puolella ja siirtyä johonkin toisen erikoisalan pariin. Että enhän mä niitä osaa, mutta veikkaan että opin jos on ohjeet.
Esimies hihkui ilosta ja sanoi että nythän heille tulee varmaan hyvänmielinen kinastelu siitä kuka tarvitsee mua eniten. Kerroin tämän epäreiluus-asian, sen palaverin tilanteet ja esimies oli aika pöyristynyt.
Lopputulos oli, että hän esittää eteenpäin että haluan siirtyä toiseen tiimiin ja katsotaan sitten että miten se onnistuu. Voi olla että menee siirtymällä ja ehkä joudun ensin tekemään kahteen suuntaan asioita, mutta että hiljaksiin sitten siirretään mut muualle.

Jännitän kyllä siinä mielessä, koska meiltä siirtyi yksi sihteeri pois viime kesänä ja hän on edelleen ollut meidän puolelle tekemässä asioita, koska häntä ei ole voitu irrottaa kunnolla, joten saas nähdä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Touko 2020 21:01

Olen kuullut, että 80% suosittelee allekirjoittaneen organisaatiota (sitä kolmikirjaimista, mikä voi myös tarkoittaa "mene pois"). En vain tiedä että 80% mistä. Jostain jotka eivät ole siellä koskaan olleet vai niistä, jotka on olleet siellä vaan hetken. Tai kai se on mihin vertaa.

Mulla oli tänään tarkoitus mennä puhumaan pomolle yhdestä toisesta asiasta, mutta päivän aikana siinä kaiken ohella nousi taas mittarit niin korkealle että pimpelipompeli vaan. Tein "omia" töitä 25 minuuttia ja sit loppuajan muiden töitä ja tavallaan jouduin kerjäämään, että mitäs saan tehdä sitten seuraavaksi. Se on aika kuluttavaa pidemmän päälle.

Tästä ja muustakin viimeisen kuukauden aikana olleita asioita vaan kasaantui ja sit laitoin viestiä että meiksä haluaa nyt audientsin. Mun pomo on sellain että aika helpolla sen saa, oli sitten mitä tahansa asiaa.
Lopputulos oli se, että tälle pomolle oli muutamat asiat aika ylläreitä, mutta kuitenkin että olen neljäs, joka on sitä mieltä että perehdytys on pielessä. Totesin ettei se ole suinkaan pielessä vain näillä, vaan se on pielessä monessa paikassa, mutta nyt tämä kusee niin paljon mun nilkoille että kirvelee. Mitään ohjeita ei ole ja tyyppi pokkana selittää "nämä oppii vain tekemällä". Ai, onko kyseessä jokin käsityöllä tehtävä manuaalikonversio, jossa pitää osata laittaa tikkuja ristiin tietyssä kulmassa? Koska kaikkeen muuhun voi tehdä ohjeet, sellaiset kuvalliset minkä avulla voi harjoitella ja opetella tehdessään. Mut ei ni ei. :huoh:
Kaiken varmasti oppii tekemällä, mutta jos ei pääse tekemäänkään niin mites opit?

Huomenna teen päivällä perehdytyspohjaa siihen, mitä on hyvässä perehdytyksessä olemassa.
Että kai se näinkin sit käy.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Touko 2020 20:09

Tein tiistaina pohjan, missä oli 7 sivua tekstiä, kaksi exceliin rakennettua taulukkopohjaista arviointilomaketta ja luin 4 opinnäytetyötä aiheesta "perehdyttäjä ja perehdyttämisen laadunvalvonta". Eilen tiivistin tekstiä, yhdenmukaistin ilmaisua siinä ja laitoin sen pomolle menemään.

Tänään istuimme puolitoistatuntia käymässä läpi sitä mitä tein ja luotiin raameja sille mitä tulee.
Tarkoitus on samalla selvittää mitä meillä on materiaalina perehdytystä varten.
Pyysin pkt-pomolta että saisin käyttööni sen mitä kirurgialla on olemassa.
"sihteereille ei kirralla ole tällä hetkellä olemassa perehdytysohjeita. On vain yleisiä ohjeita toimintaohjeita. "
:läps:
NO AIVAN! Ilmankos.... Ilmankos mullekin pokkana annettiin jotain tulosteita vuodelta 2008, missä ei ollut mitääään järkeä.
Ai jumalauta.
Itkettäis jos ei naurattais niin paljon!

Tää kenen kanssa tehdään tätä, sanoi tänään että tästä nousee kyllä varmaan joku haloo, koska ollaan tehty tätä ihan vain kahdestaan, eikä esimerkiksi kasattu työryhmää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron