Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Kesä 2020 21:28

2 viikkoa sitten (kai, kuka näitä muistaa) sain väittelyluvan tiedekunnan puolesta. :D Tällä viikolla sain kuulla, että mut valittiin mun unelmapestiin! :sydän: :tipahdus: :jami: Toi on just sellainen työ, missä mun vahvuudet tulevat pääsemään oikeuksiinsa. Toki siinä tulee olemaan paljon uuden oppimista, mutta ei se haittaa, koska toi aihealue on sellainen, joka kiinnostaa mua superpaljon. Niin ja vakkarityö on kyseessä. :D Eipä noihin kai ikinä oikein määräaikaisia palkata, kun pakollinen (lain mukaan) kouluttautuminen tohon pestiin vie kuitenkin jopa vuoden. :keijo: Mun taustalla onneksi vaan 6-7 kk mennee kouluttautumiseen ja ens talvena pääsen sitten ihan itsenäisesti tekemään työtäni. :superhymy: Niin ja sijaintikin on pääkaupunkiseudulla (toinen hakemani paikka olisi ollut kauempana)!

Oon ihan superonnellinen! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 24 Kesä 2020 12:41

Hienoa marenki! Ihan täydellistä saada haluamansa työ heti väittelyn aikoihin. :D

Varmaan pitäisi itsekin hakea jostain muualta kuin yliopistomaailmasta hommia, jos vaikka joskus saisi vakitöitäkin... :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 25 Kesä 2020 12:47

Sain lääkäriltä luvan mennä maanantaina töihin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kmaria » La 27 Kesä 2020 00:11

Onnea marenki uudesta työstä! :D

Itse taas siirryin muutama kuukausi sitten takaisin yliopistomaailmaan ja määräaikaisiin töihin. :keijo:
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 16 Heinä 2020 16:14

Kibaya kirjoitti:Tein tiistaina pohjan, missä oli 7 sivua tekstiä, kaksi exceliin rakennettua taulukkopohjaista arviointilomaketta ja luin 4 opinnäytetyötä aiheesta "perehdyttäjä ja perehdyttämisen laadunvalvonta". Eilen tiivistin tekstiä, yhdenmukaistin ilmaisua siinä ja laitoin sen pomolle menemään.



Tänään laitettiin meidän lähijohtajille, palvelusuunnittelijoille ja pomo-osastolle jakeuun se mihin ollaan tultu.
7 sivua tekstiä ja kaksi exceliä. Kaksi exceliä jäi vielä odottamaan noiden kommentteja.

:keijo:

Nyt on vähän takki tyhjä.
Puhuin tunnin puhelimessa pomon kanssa ja huhhuh.
Huomenna vielä pari tuntia töitä ja sitten kesäloma.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 11 Elo 2020 19:53

Voi että mä oon onnellinen mun työstä. Kahdessa päivässä ei pitkälle pötkitä, mutta kyllä se tiimin henki jo näkyy. Tosi mukavan oloisia ihmisiä ja vaikuttaisi siltä, että yhteishenki on hyvä. Ja lähipomo on todella kiva ja hänen esimiehensäkin pikaisen tapaamisen perusteella vaikutti oikein mukavalta.
:sydän: :löööv: :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 11 Elo 2020 20:00

Hienoa, marenki! :D Mukavaa, että olet saanut koulutustasi vastaavaa ja ilmeisesti mukavaa työtä.

Mäkin sain uuden työn ihan pyytämättä ja yllätyksenä. :keijo: Jotenkin keijoa, että hain keväällä hirveästi töitä, ja sitten saan työn, jota en edes hakenut, kun tarvittiin tekijä lyhyellä varoitusajalla. Homma ei ole vielä alkanut, eikä sopimustakaan ole, mutta on se mulle jo luvattu.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 11 Elo 2020 20:06

L-S kirjoitti:Mäkin sain uuden työn ihan pyytämättä ja yllätyksenä. :keijo: Jotenkin keijoa, että hain keväällä hirveästi töitä, ja sitten saan työn, jota en edes hakenut, kun tarvittiin tekijä lyhyellä varoitusajalla. Homma ei ole vielä alkanut, eikä sopimustakaan ole, mutta on se mulle jo luvattu.

Onnea L-S! :hymyhali: Hienoa, että sunkin työtilanne selkeytyi. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 12 Elo 2020 14:24

Onnea Marski ja L-S! :D

---

Mä oon pitkästä aikaa etänä. :keijo: Muutaman kuukauden jälkeen päätin toukokuun lopussa palata toimistolle, koska meillä ei ole ollut kieltoa olla toimistolla, mutta toki etätyösuositus on ollut koko ajan voimassa. Vaikka meillä ei ole toimistolla ole ollut paljon porukkaa, nyt koko päivän on tuntunut, että olen ihan eristyksissä. Aamulla oli yksi asiakkuuspalaveri, ja sen jälkeen sähköposti tai Skype ei ole laulanut, eikä ole tullut yhtään puhelua. Tämä on tosi harvinaista. :o: Vaikka ajattelin lopettaa työpäivän vähän aikaisemmin, silti päivä kuluu toodella hitaasti, etenkin kun vielä väsyttää. :keijo: Olen nyt koko päivän miettinyt, että jos koronan toisen aallon tulessa on taas "pakko"/suositus olla etätöissä, taidan aloittaa työpäivän myöhemmin, jos se vaan on mahdollista. Nytkin yritin turhaan olla tehokas ja aloittaa jo seitsemältä, mutta ei onnistunut, vaikka työmatkaan ei mennyt tänään yhtään aikaa.

Silti joudun tekemään nyt tulevana lauantaina vähän töitä, ennen lomaa. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6542
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 12 Elo 2020 15:11

Etätyö on kyllä rasittavaa. Mä en ole missään vaiheessa päässyt palaamaan toimistolle. Uudessa työpaikassa on aika tiukka syksyn mittainen etälinjaus ja sen takia mun ei myöskään kannata muuttaa työpaikkakunnalle, eli koko syksy menee etänä. Onhan tähän jo tottunut, mutta työpäivä leviää jotenkin enemmän pitkin päivää näin. Ihmisiä ei näe, ja hiljaista on. Välillä on pakko kuunnella musiikkia, vaikka se häiritsee tavallaan myös keskittymistä, mutta hiljaisuuteen menee hermot myös. Onneksi uudessa työssä tulee sentään olemaan enemmän virtuaalisia ihmiskontakteja, kun nyt sähköpostia ja verkkopalaverejakin on melko vähän.

Niin ja kiitos Marski ja Suvi!
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kmaria » To 13 Elo 2020 13:13

Hienoa, L-S, onnea! :D

Loman jälkeen etätyö on mennyt taas ihan kivasti, mutta oon silti iloinen, että meillä ollaan siirtymässä osittaiseen toimistolla työskentelyyn. Enpä ole sitä tässä työssä vielä kokenutkaan.
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Elo 2020 16:15

Kibaya kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Tein tiistaina pohjan, missä oli 7 sivua tekstiä, kaksi exceliin rakennettua taulukkopohjaista arviointilomaketta ja luin 4 opinnäytetyötä aiheesta "perehdyttäjä ja perehdyttämisen laadunvalvonta". Eilen tiivistin tekstiä, yhdenmukaistin ilmaisua siinä ja laitoin sen pomolle menemään.



Tänään laitettiin meidän lähijohtajille, palvelusuunnittelijoille ja pomo-osastolle jakeuun se mihin ollaan tultu.
7 sivua tekstiä ja kaksi exceliä. Kaksi exceliä jäi vielä odottamaan noiden kommentteja.

:keijo:

Nyt on vähän takki tyhjä.
Puhuin tunnin puhelimessa pomon kanssa ja huhhuh.
Huomenna vielä pari tuntia töitä ja sitten kesäloma.


Tämän tilanne on, että se lähtee ens viikolla ekaan pilottitestiin.

Mun kesäloman aikana siitä oli pomo-osasto keskustelleet ja nyt ollaan sen jälkeen tuijoteltu tota tekelettä ja oltu että mitähän siihen pitäis sitten lisätä.
Nyt siitä kiertää myös huhuja ja pomolta on käyneet muutamat kyselemässä saako sen nähdä.
Mutta se, että nyt se tosiaan lähtee konkretisoitumaan että se tulee käyttöön! Fiilis on aika huikee.
Aika vähänhän mun työhön kuuluu suoranaisesti mikään kehittely tai projektit, mutta huomaan että jännittää toimiiko se. Onko siinä mitään itua mitä me ollaan tehty.

Tykkään myös että lähtee jo nyt liikkeelle ja käyttöön, koska semmoinen hinkkaaminen ja vänkääminen olisi aika turhauttavaa.
Ja onhan tähän kuitenkin mennyt jo kolme kuukautta :keijo:. Tai no, ei ihan päivälleen. Kaks ja kolme neljäsosaa? Voiko niin sanoa?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Helmi 2021 12:42

Sain töissä "palkankorotuksen". Käytännössä maksan 20e enemmän veroja kuin nyt.
:friikkipeukku:
Alan rakentaa projektia missä kerätään yhteen kaikki meidän yksikön työohjeet ja yhtenäistetään ne. Kyse on oikeasti eräänlainen työvoitto. Pari viikkoa sitten kehityskeskustelussa meidän lähijohtaja oli oikeasti hämmästynyt ja kauhuissaan tajutessaan missä tilassa meidän erilaiset ohjeet on. Itse olin kauhuissani siitä, että hän oli niin hämmästynyt. Ettei meillä johto oikeasti tiedä missä tilassa työntekijäpuoli tekee asioita. Ja. Lähijohtaja pyysi anteeksi ettei ole aiemmin kuunnellut tätä, kun olen tästä puhunut nyt aikalailla vuoden joka välissä missä mahdollista.
Kannattaa jankuttaa!

Oon kyllä tosi hyvilläni siitä että tämä edes aloitetaan nyt. Josko saatais homma haltuun ja valmiiksi syksyyn mennessä, siis että meillä on kaikki tarvittavat ohjeet.
:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 12 Helmi 2021 20:58

Hienoa Kiba! Kuulostaa hyvältä ja tarpeelliselta työjutulta! Sinä olet oikea ihminen tuohon juttuun. :hymyhali: Muista, ettei kaiken tarvitse heti mennä täydellisesti. Myös erinomainen, kiitettävä ja hyvä ovat mahtavia tuloksia. :superhymy: :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 23 Huhti 2021 20:36

Oon nykyään työnohjaajana. (Pääosin palkattuja pitkäaikaistyöttömiä ja sanotaan se vaikka näin, että joukkoon mahtuu kyllä aika monenlaista vipeltäjää.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 05 Marras 2021 08:20

Mut irtisanottiin melkein vuosi sitten, kun firman toiminta loppui paikkakunnalla. Nyt opiskelen insinöörihommia lisää, jotta joskus saisin oikeasti sellaisena työskennellä. Raskausaivot eivät kyllä ole parhaat mahdolliset työkalut ja tuleva kevät pikkuvauvan kanssa tulee olemaan aika mielenkiintoista opiskelun kannalta, mutta onneksi saan sen verran hyväksilukuja entisestä tutkinnosta, että tämä ensimmäinen vuosi on aika kevyttä.

Kaikki opiskelut suoritetaan syksyn aikana etänä ja toivottavasti sama mahdollisuus on keväälläkin. Tämä sopii mulle erinomaisesti. Joillain kursseilla vuorovaikutus voisi olla hyödyllistä, mutta suurimmaksi osaksi etähommat toimivat hienosti.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 05 Marras 2021 11:34

Mukava kuulla Shayn kuulumisia!
Kuulostaa mukavalta elämäntilanteelta, vauvakin tulossa! :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3972
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 11 Heinä 2023 10:46

Mä oon aivan loppu töihini.
Vuodenvaihteessa aloin tehdä toisen tiimin töitäkin, n. päivä viikkoon oli se suunnitelma - toki kiireaikoina oli puhetta että on enemmän, mutta pääsääntöisesti "omia hommia" ja tämä vaan lisänä. No nyt vikat 2,5 kk on ollut käytännössä pelkkää toista tiimiä, ja se on mun aivoille vaan jotenkin liikaa; ne työt on paljon hitaampia ja haastavampia. En millään jaksais tätä enempää; neljä päivää lomaan onneksi...
Mutta sen lisäksi että tää on mulle henkisesti raskasta, niin myöskin mahdollisuus täyteen tulospalkkaan meni koska kriteeristö on painotus "normi"töissä ja toki kun en niissä normitöissä oo ollut vikaan 2 kuukauteen kun muutamia tunteja = ei ole teknisestikään mahdollista, ja pomo-osasto nostelee vaan harteitaan.

Oma esihenkilö lopetti toukokuussa, ja uusi aloittaa vasta elokuussa, joten senkin suhteen ollaan tuuliajolla eikä oikein ketään kelle purkaa huoli ja ahdistus.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 17 Elo 2023 10:57

Lomalta paluu tapahtui maanantaina ja ma-ti olin aivan loppu. Väsytti, vitutti, energiat nollissa. Keskiviikkona alkoi pikkuhiljaa jo tuntua normaalilta ja nyt torstaina tulin toimistolle, ja täällä jotenkin nousee pintaan ne epäkohdat kurjasti. Et miten edellisestä kehityskeskustelusta on jo liian pitkä aika ja ärsyttää kaikki pikkujutut.

HUOH
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Syys 2023 12:14

Ajattelin et nyt kun esikoinen on ekalla luokalla, olisi perheelle helpotusta jos tekisinkin nelipäiväistä viikkoa ja eka- (ja toka)luokkalaisten kohdalla Kela tukee osittaista hoitovapaata, eli että tekisi vain 30h viikkoa. No, työnantaja tarjoaa 6h/5pv, että linjan mukaisesti sitä. Siitä toki ei meille olisi mitään hyötyä, kun päivät olisivat edelleen 8-18 välillä joten vähintään kaksi vuoroa olisi 12-18 välillä - eli aamupäivä, jolloin lapset on koulussa ja päiväkodissa, olisin vapaalla... Plus oma jaksaminen toki olisi parempi, jos olisi vapaalla sen yhden päivän, jolloin ei tarvitsisi työjuttuja miettiä.

Oon ollut samalla firmalla kuitenkin sen 18 v, joten jotenkin taas ajattelin että siellä on pelisilmää tai jotain joustoa erilaisiin elämäntilanteisiin. Ei, ei tietenkään ole.

Ärsyttää, että ei jaksamista lähteä opiskelemaan tms rinnalla jotain uutta ammattia, koska tää alkaa tuntua taas ihan paskalta duunilta. Pompotellaan tiimistä toiseen ja monina päivinä saa olla ihmettelemässä että mitä piti tehdä. Mut sitten etätöitä on kuitenkin kouluttamattomalle tosi vähän tarjolla, joten tän hetken perhetilanne ei myöskään oikein saa samanlaista joustoa muualta.

PAAAASKAAAAAAAAAAAAAA
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 15 Huhti 2024 14:32

Kyllähän se nelipäiväinen viikko sit onneks järjestyi, mut ihmeen vaikeaksi se piti tehdä kuitenkin.

Nyt sitten taas kitisyttää kun tehdään muutoksia työnkuvaan kysymättä - mulla on nyt joka päivä jotenkin tosi vaikea aloittaa työt kun ärsyttää. Nää muutokset vaikuttaa tosi paljon motivaatioon, kun teen toisen tiimin hommia joka päivä vs aiempi n. kerta viikkoon. Ymmärrän työnantajan kannan, että toisessa tiimissä on hommia ja omassa ei niinkään, joten tehdään sitä missä töitä on, mutta samaan aikaan se tekee mahdottomaksi tulospalkan korkeimpaan tasoon pääsemisen :(

Ärsyttää ihan hirveästi ja kaikki vaan sanoo et no katellaan, katellaan - vaikka ennen muutosta ja sen aikana oon tän useasti nostanut esiin.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Edellinen

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 128 vierailijaa

cron