Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 13 Touko 2012 12:51

Juu en mää oikeen tiedä mikä se parempi tutkintonimike sitten humanistille olisi. Mää oon ihan mielelläni filosofian maisteri (kunhan valmistun), vaikka tutkintoni onkin todella vahvasti yhteiskuntatieteellisesti painottunut. Humanististen tieteiden maisteri kuulostaisi keijolta. Tosin onhan se vähän ristiriitaista, että (ainakin mun nykyisessä yliopistossa) filosofiaa pääaineenaan opiskelleet ovat sitten yhteiskuntatieteen maistereita. :keijo:

Olettaisin kuitenkin, että Lumikki75 yritti kysymyksellään haeskella, että mikä skräyn pääaine tms. oli..
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 13 Touko 2012 14:06

Lyyra kirjoitti:Humanististen tieteiden maisteri kuulostaisi keijolta.

Yhtä keijo kun sotatieteiden maisteri? :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 13 Touko 2012 15:24

Lyyra kirjoitti:Olettaisin kuitenkin, että Lumikki75 yritti kysymyksellään haeskella, että mikä skräyn pääaine tms. oli..

Juu, sitä yritin haeskella.

Mä olisin itse mieluummin vaikka englannin kielen maisteri tai kääntäjämaisteri kuin FM, koska se ei kerro mitään siitä, mitä mä oikeasti olen opiskellut. Ei ole ollut yksi eikä kaksi vanhempaa ihmistä, jotka ovat oikeasti vuosien varrella luulleet, että mä luin yliopistossa filosofiaa. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 13 Touko 2012 17:51

Filoligian maisteri? :p
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 14 Touko 2012 10:03

Niin siis ruotsin kieli on mun pääaine. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 14 Touko 2012 13:27

Onnittelut Skraylle :hehei:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 14 Touko 2012 13:45

Grattis skrää!
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 14 Touko 2012 16:32

Skräyyyyyy, onnea!! :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 14 Touko 2012 22:37

Kiitos kaikki. :hymyhali:

Tänään sain postissa arvioinninkin gradusta ja oli se ihan ok sekin. Mukavaa, kun oikeesti ei enää tartte olla opiskelija, vaikka edut siinä ihan hyvät onkin. :p
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 18 Touko 2012 22:47

Hei onnea skrää ja pascal kans! :D

Multa ois kakkosvuosi pulkassa omaa räpellystä. Siirsin viimeisen tentin aikaisemmaksi ja tulin pohjoiseen, jeeij.
Kouluhommasta sen verran, että suuntautumisopinnot alkaa syksyllä, Vierumäki here I come - odotan kovasti, on
varmaan vähän perinteisestä poikkeavaa opiskelua se.. :virne: Ensi kevään meinaan olla näillä näkymin poissa
ja hoitaa homman pakettiin sitten syksyllä '13. Kattellaan!

Tulin kesäksi yllättäin töihin. Teen tässä samalla viimeisen työharjoittelun. Olin melkein unohtanut, kuinka
ankeeta täällä on tähän aikaan vuodesta... :p Pari viikkoa sitten ajeltiin vielä valjakoilla, nyt on kuraa ja märkää.
Huomaan myös, ettei täällä ole ollut innokasta siistijää, varmaan saan haravoida ja lapioida seuraavan kuukauden
- tosin onhan tässä aikaa, pomo lähti reissuun ja jätti puljun pariksi viikoksi mulle.. en tiedä mitä tulevaisuus tuo
tullessaan, mutta saattaa olla että jään tänne, jos ei mitään jännittävämpää tule eteen. Vaikea kuvitella tältä
istumalta mitään sellaista :virne: Huomenna ahkeroin kuin härkä ja ehkä ensi viikolla on jo vihreää ja kukkia jajaja.. :jaaha:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 30 Touko 2012 18:44

Tuplat :epäilevä:

Oon laittanu pihan ja tarhat jo melkolailla kuntoon, ei sitä haravoitavaa riittänykkä ku rivakaksi viikoksi. :tilt:
Vähän jo kaipailisin omaan sänkyyn, ja voin myöntää, että pettymys oli jonkinlainen kun pomo tänään
soitteli ja totesin hälle että jee lauantaina pääsen kotia ni eheeeei, se tuleeki vasta sunnuntaina..

Äsh. No, nyt se kuitenki viestitti että koirien kanssa puljaaminen on ehdottoman tärkeetä, ni taidanki vain
seurustella niiden kanssa loppuviikon. :keijo:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 31 Touko 2012 17:51

Kuulostaa leppoisalta työltä. :tilt: Haravointia ja koirien kanssa oleilua. Nauti siitä kun voit. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 01 Kesä 2012 20:56

Mjooh, on tässä puolensa ja puolensa :tilt:

Tänään köröttelin Ruattin puolelle hakemaan muonaa karvakorville, oli jännää.
Otin seuraksi yhden meidän pystykorvista ja nähtiin hirviä, poroja ja aivan
tajuttoman pieniä vasojakin :hullu: Ei ois ihan heti voinu päätellä, että ennen
vanhaan olin joku kuljetusalan esimies, kun söhräsin lavaa liinoilla lava-autoon. :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » La 02 Kesä 2012 00:19

Mulle tuli tänään työhaastattelukutsu. Olenkin jo tosi paljon tehnyt sijaisuuksia tuntityönä, niin aattelin, että voisi sitä kai ihan kuukausipalkallakin tehdä. Siinä ois ainakin semmoset edut kun sairausloma mahdollisuus, työmatkakorvaus, työvaatteet, koulutukset ja työpaikkaruokailu.

Vähän kasasin näytetuntia tänään vanhan materiaalin pohjalta. Mietin, että tulikohan siitä liian täysi, eli tunnin materiaali tungettuna 20 minuuttiin.
Pitää katsoa, jos vaikka homma muuttuu, kun reenailen sitä vielä viikonloppuna ja maanantaina.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 04 Kesä 2012 19:44

Ensimmäinen lomapätkä alkoi. :woohoo: Juhannusviikolla seuraavan kerran töihin, kahdeksi päiväksi.

Ai niin, mulla vaihtui taas tässä muutama viikko sitten esimies. :keijo: Ja sain uuden tittelinkin. Olen nykyään assistentti. :gay: (Samaa hommaa se kuitenkin on, vaan eri tittelillä. :p )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 04 Kesä 2012 20:50

Eihän sun titteli mikskään assistentiks oo muuttunu, kun se on tissipimpero edelleen. :p
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 04 Kesä 2012 23:13

^ Jos Suvi on nykyään tissipimperoassistentti. Kolo vois korjata ton tieten.... :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 06 Kesä 2012 10:12

Onnea kaikille tutkinto- ja työpaikkasaavutuksista! :D

Pvi kirjoitti:Mulle tuli tänään työhaastattelukutsu.


Minulle on tullut useampikin. Vappuaattona olin jo yhdessä haastattelussa, johon haastattelija haki minut rautatieasemalta omalla Mercedeksellään. Sitä paikkaa en saanut, mutta mielenkiintoinen kokemus se oli.

Ensi viikolla on yksi haastattelu samassa kaupungissa kuin tuo. Lisäksi olisi ollut huomenna haastattelu yhdellä paikkakunnalla Savossa, mutta se meni päällekkäin yhden toisen äärimmäisen pakollisen menon kanssa, joten peruin koko hakemuksen. Minulle soitettiin pari päivää sitten myös yhdeltä pohjoissuomalaiselta paikkakunnalta, jonne olisin päässyt vuodeksi töihin ilmeisesti suoraan ilmoittamalla vain tulevani, mutta se vain oli liian syrjäinen paikka. Hieman mietityttää, olenko liian nirso paikkakunnan suhteen, mutta kai sitä oma mielenterveys on pantava edelle. En viihtyisi järin pienellä paikalla.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Kesä 2012 14:50

Inhoan työhakemusten kirjottamista, kun en tiedä, mitä niihin kirjottasin. :huoh:
Haluan työpaikan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 07 Kesä 2012 09:55

Kiirekiire :friikki:
Opettelen uuden deskin hommiin (jonne siis siirryn oltuani ex-deskissä peräti puolitoista kuukautta) ja tänään paikkaan ex-deskin työntekijävajetta.
Onnekkaat valitut kun pääsevät kuulemaan kenet irtisanotaan koska "keskeisen suorittavan työn määrä on vähentynyt" eli työnantaja-työntekijä-sanakirjan mukaan:"me ei tehty tarpeeksi tulosta meidän bonuksia varten, joten tästä lähtien vähemmän porukkaa tekee enemmän" :friikkipeukku:
Sillä noinhan sitä kuuluu tehdä kun "olemme huolissamme työntekijöiden jaksamisesta" (ei tarvinne kääntää tuota?)

Meillä kävi myös virman edustaja kertomassa virman tulevaisuudesta. Ilmeisesti osakkeenomistajille ja meille oli sama esitys, sillä niin laajin pensselivedoin maalailtiin kuvaa uudesta uljaasta virmasta, jossa kaikki toimii, mikään ei junnaa ja johtokunt---kaikki ovat iloisia.
Meille tuli lähinnä mieleen marjastajien vakiokysymys eli "mitä vattua?"

Laitetaan osaavat ja innokkaat työntekijät pihalle, odotetaan loppujen jaksavan raahata hiilikaivoksilta yhtä monta kärryä kuin aiemminkin ja joku pukupelle intoilee meille kuinka lähivuosien jälkeen virma on "johtaja omassa markkinasegmentissään"?

Anteeksi avautuminen, mutta systeemi imee :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 07 Kesä 2012 12:48

skray kirjoitti:Inhoan työhakemusten kirjottamista, kun en tiedä, mitä niihin kirjottasin. :huoh:
Haluan työpaikan.


Itsellä on ollut yksi hakemuksen perusmalli, jota olen käyttänyt pohjana kaikkiin hakemuksiini. Olen sitten hieman muuttanut yksityiskohtia haettavan paikan mukaan, mutta suurin osa tekstistä on ollut joka paikkaan samanlainen. Hakemuksessa kannattaa tuoda esiin perus- ja erikoisosaaminen ja olla ytimekäs.

Nyt tuli muuten taas kutsu uuteen haastatteluun! :tipahdus:

Jännittää ihan pirusti ja on hirveä stressi sen suhteen, että miten minun käy. Ei tätä elämää ole tarkoitettu näin heikkohermoiselle. Hypin täällä ihan seinille tällä hetkellä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Kesä 2012 13:11

päivänpolttaja kirjoitti:
skray kirjoitti:Inhoan työhakemusten kirjottamista, kun en tiedä, mitä niihin kirjottasin. :huoh:
Haluan työpaikan.


Itsellä on ollut yksi hakemuksen perusmalli, jota olen käyttänyt pohjana kaikkiin hakemuksiini. Olen sitten hieman muuttanut yksityiskohtia haettavan paikan mukaan, mutta suurin osa tekstistä on ollut joka paikkaan samanlainen. Hakemuksessa kannattaa tuoda esiin perus- ja erikoisosaaminen ja olla ytimekäs.

Nyt tuli muuten taas kutsu uuteen haastatteluun! :tipahdus:

Jännittää ihan pirusti ja on hirveä stressi sen suhteen, että miten minun käy. Ei tätä elämää ole tarkoitettu näin heikkohermoiselle. Hypin täällä ihan seinille tällä hetkellä.

Sanotaan nyt sitten vaikka tähän ketjuun, että onpa kivaa kun päivis on tullut käymään. :hymyhali:
Ja onnea valmistumisen johdosta. :kättely:

Toivottavasti sopiva työpaikka osuu kohdalle (sekä skräydelle että päivikselle). Ei kannata stressata liikaa, vaan kannattaa vähän yrittää luottaa myös siihen, että kaikki järjestyy. :tilt:


Minä elän myös työ- ja kouluasioiden kannalta jännittäviä aikoja. Kävin eilen juttelemassa yhdestä työharjoittelupaikasta ja se luvattiin mulle melko suurella todennäköisyydellä. En kuitenkaan uskalla paukutella henkseleitä, ennen kuin asia on täysin varma. (Muut hakijat aiotaan haastatella "kohteliaisuussyistä.") Se olisi oman alan työtä tutussa organisaatiossa, johon olen halunnut töihin niin kauan kuin olen tiennyt sen olemassaolosta, mutta korvaukseksi en saisi muuta kuin kokemusta ja harjoittelujakson opintopisteet. Ja jalan oven väliin sitä ajatellen, että ilmeisesti heillä on tulossa vakituinen työpaikkakin auki lähiaikoina. Siihen liittyisi myös muutto takaisin Tampereelle. Ainoa vaan, että se hankaloittaisi muiden opintojen tekemistä syksyllä, mutta pitää yrittää neuvotella niiden hoitamiseksi sitten joku käypä ratkaisu.


Jännittävää! :täpinä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 07 Kesä 2012 17:28

Myös Lyyralle tervehdys ja kiitokset onnitteluista! :D

Itsekin olen sellainen, että henkseleiden paukuttelu ei tule kyseeseen ennen kuin asiat ovat täysin varmoja, eikä välttämättä ihan sittenkään.

Ratkaisujakin yleensä aina löytyy. Onhan se tullut jo aiemmin tähänastisessa elämässä nähtyä, että noin 90% stressistä on turhaa. Eipä sitä silti varmaan ikinä opi olemaan täysin stressaamatta.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 07 Kesä 2012 23:46

päivänpolttaja kirjoitti:Ratkaisujakin yleensä aina löytyy. Onhan se tullut jo aiemmin tähänastisessa elämässä nähtyä, että noin 90% stressistä on turhaa. Eipä sitä silti varmaan ikinä opi olemaan täysin stressaamatta.


Näinhän se tuntuu menevän. Edes empiirinen kokemus stressin turhuudesta ei sitä poista. Joskus taas on tuntunut, että jos ei stressaa, pitäisi vähintään huolestua siitä, että miksi ei stressaa. :keijo:

Tsemppiä työnhakuun joka tapauksessa. Uskon, että päivikselle löytyy varmasti jotain sopivaa vielä, kun kokemustakin jo on.

Skraylle tsemppiä myös. Ja Lyyralle toivon, että melkein varma varmistuu.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 08 Kesä 2012 07:50

Kiitos tsemppauksista! :hymyhali:
Kyllä mä uskon, että kaikki lopulta järjestyy, mutta on tää silti aika masentavaa aikaa, kun mitään ei tunnu tapahtuvan, vaikka hakeekin työpaikkaa aina kun se on mahdollista.
Mä oon kirjottanu joka paikkaan oman hakemuksensa, koska oon hakenu niin erilaisia paikkoja ja välillä on pitänyt kirjottaa hakemus ruotsiksi. CV mulla on vaan suomeks, sekin pitäis vielä tehdä ruotsiksi. Typerää nimittäin hakea jotain työtä, jossa ilmoitus on ruotsiksi ja laittaa mukaan sitten cv suomeksi, vaikkakin työpaikan vaatimuksena on se, että suomea pitää osata sujuvasti. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa