Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 01 Helmi 2011 15:46

Pvi kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti: mutta kun soffiskin haluaa viettää laatuaikaa pojan kanssa, niin tottakai se pitää heille suoda.

Ihana mies sulla!
Ja ihana suhde, kun järkkäätte yhdessä molemmille sitä mitä tarvitaan.
Vau!

Onhan tuo mun ukko-kulta aika ihana :sydän: Ja ihan uusia puolia on löytynyt poitsun syntymän jälkeen :hullu: Alun perin mun oli tarkoitus olla kesälomalla isäkuukauden aikana ja jäädä sen jälkeen hoitovapaalle. Jouduin itsekin rikkomaan tiedostamattomia, ilmeisen syvälle luutuneita käsityksiä siitä, että äiti hoitaa kotona lapsia. Jotenkin vaan yhtenä päivänä noiden kahden hassutteluja sivusta seuratessa tajusin, että pitää kysyä, josko soffis olisi kiinnostunut jäämään kotiin pojan kanssa. Soffiksen silmiin syttyi sellainen innostuksen hehku, että ei hänen olisi edes tarvinnut sanoa mitään :hullu: Eipä ollut hänellekään tullut mieleen kyseenalaistaa kotiäiti-järjestelyä, ei edes tiennyt, että mies voi jäädä hoitovapaalle.

Kummallista sinänsä, että mäkin vaan yhtäkkiä havahduin siihen. Olen kuitenkin vuosikausia ollut sitä mieltä, että miehillä pitää olla yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet lasten kanssa olemiseen. Tietenkin alussa lapsen hoito painottuu useimmiten äidille ihan jo imetyspoliittisista syistä, mutta noin muuten. Nyt kun ajattelen esim. raskausajan kaikkia infotilaisuuksia, niin aika vähän tuli kannustusta isille kotiin jäämisen puolesta. Itse asiassa en muista yhtään. Ehkä se sen takia jäi multakin huomioimatta.

Toivottavasti forden isukit, nykyiset ja tulevat, harkitsevat kotiin jäämistä lapsensa kanssa edes hetkeksi. Siinä saa kuitenkin luotua syvemmän suhteen lapseensa, kun normiarkihössötyksistä ei tarvitse välittää, vaan saa vain viettää aikaa yhdessä.


Ai niin, olen työketjussa :keijo: Kävin töissä tänään viemässä verokortin, kertomassa töihinpaluupäivämäärän, vaatimassa kunnon kesäloman ja sen ikuisen murheenkryynin, palkankorotuksen :pahis: Kahtellaan taas. Nyt on onneksi voimia ruveta penäämään oikeuksiaan oikein tosissaan, kun alkaa pikkuhiljaa toipua burn-outista. Edelleenkään en ole entisen veroinen, mutta sentään jo ihan kelvollinen.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 01 Helmi 2011 17:52

Aurora B. kirjoitti:Ai niin, olen työketjussa :keijo: Kävin töissä tänään viemässä verokortin, kertomassa töihinpaluupäivämäärän, vaatimassa kunnon kesäloman ja sen ikuisen murheenkryynin, palkankorotuksen :pahis: Kahtellaan taas. Nyt on onneksi voimia ruveta penäämään oikeuksiaan oikein tosissaan, kun alkaa pikkuhiljaa toipua burn-outista. Edelleenkään en ole entisen veroinen, mutta sentään jo ihan kelvollinen.


Hyvä Aukku! :hymyhali: Hienoa että jaksat vaatia oikeuksiasi.
Ja toi tarina koti-isäpäätöksen tekemisestä kuulostaa kanssa aika ihanalta. :D

Mulla on tänään työasioiden suhteen sellainen olo, että "good things come to those who wait". Onkohan tälle joku järkevä suomennos? :riips:
Tai ei oikeastaan pelkästään odota, vaan tekee. Kun tällä alalla tuntuu välillä, että ei kovasta työstä ole oikeasti hyötyä, mutta nyt on taas syytä uskoa, että on. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Helmi 2011 19:15

L-S kirjoitti:
Mulla on tänään työasioiden suhteen sellainen olo, että "good things come to those who wait". Onkohan tälle joku järkevä suomennos?


"Autuaat ovat kärsivälliset." :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Helmi 2011 19:22

Hyvää kannattaa odottaa?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 01 Helmi 2011 19:28

Vetää mielen matalaksi, kun näkee työssään, että jollain on asiat huonosti, mutta on asemassaan kuitenkin täysin vailla mahdollisuuksia vaikuttaa asiaan mitenkään. :(
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Helmi 2011 19:54

Aurora B. kirjoitti:Jotenkin vaan yhtenä päivänä noiden kahden hassutteluja sivusta seuratessa tajusin, että pitää kysyä, josko soffis olisi kiinnostunut jäämään kotiin pojan kanssa. Soffiksen silmiin syttyi sellainen innostuksen hehku, että ei hänen olisi edes tarvinnut sanoa mitään :hullu:

Awwwww. :hullu:

-------------

Mää odotan palkankorotusta. :norsu: Toistaiseksi ainakin on vastuu töissä noussut entisestä aivottoman
apinan hommista päästyäni ja tekemistä olisi vaikka pienelle armeijalle, mutta tekeminen on sysätty
pienelle ihmiselle. :friikkipeukku: En hirveästi valita, sillä nautin kiireestä ja siitä, että oikeasti saa tehä
jotain järkevää eikä tuu tuijotettua kelloa minuutin välein, kun aika liitää niin, ettei edes tauolle kerkeä.
Kyllä kai palkkaluokka aikanaan nousee, mutta mulle ois parempi, jos nousis heti. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Helmi 2011 19:27

Hullun kiire päivä. :O: Hullulla vimmalla hoidin asioita pitkin päivää, hyvä kun lounastaa kerkesin. Olin jo melkein paniikissa kaikesta keskeneräisestä, kun tajusin yhtäkkiä, ettei ollutkaan enää mitään tehtävää. :O: Oohlaalaaaa. :jami:

Niin joo, kadotin työharjoittelijan. Tai se kyllä kadotti ite ittensä, kun ei tullut töihin eikä vastannut puhelimeensa. Kiittämättömät teinit.

* *

Perjantaina on kehitys- ja palkkakeskustelut. Pitänee alkaa keksiä perusteluja. Huomasin tilastoistani, etten ollut vuonna 2010 päivääkään sairaana. :O: Vetoan siis hyvään tuottavuuteeni, kun en ole koskaan poissa ja teen kuitenkin vähintään kahden ihmisen edestä hommia. Superpalkka, here I come!! :epäilevä: HR oli laittanut tilastoja firman palkoista ja kehityksestä. Jokaista vähänkin isompaa lukua oli perusteltu siten, että rivien välistä pystyi vähän turhankin suoraan lukemaan "vaikka tämä luku näyttää tältä, älä kuvittelekaan että sinä voisit sitä summaa saada". Perusteltiin mm. firman alhaisia palkkaluokkia sillä, että muissa alan firmoissa ne hommat hoidetaan sähköisesti ja verkossa asiakkaat voi ite duunaa niitä juttuja. Pisti jotenkin vituttamaan taas tämäkin. Ihan kuin oltais jostain johtoryhmän armosta kaikki sielä töissä. (Tai no, niinhän me ollaankin tavallaan mutta ei se pelkästään Helsingissä hengissä pidä.) Saatanan sama mulle vaikka laittaisivatkin kaikki ne perushommat asiakkaiden itsensä hallittavaksi. Eipä tarttis olla niin paljon niidenkä kanssa tekemisissä. (Lämmöllä muistellen sitä yhtä joka huusi ja haistatteli mulle toissapäivänä niin paljon, että jouduin lyömään luurin korvaan.) :p Hyvällä tsägällä "tulisi yytee ja tappaisi" [ Lainaus tästä. ] , joskaan en usko siihenkään, kun yksistä jo läpi pääsin. Olenpa taas kiitollinen.. huh huono minä. Kirjoituksen alussahan kaikki oli vielä hyvin. Ei pidä ajatella liikaa, kun alkaa vaan ketuttamaan. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Helmi 2011 19:46

Työnhakuakin pitäisi suorittaa. :O: Meidänkin koulussa on virka auki ja jotenkin se on ainoa, joka kiinnostaa ja on mielessä. Muut virat ovat sellaisia, joihin ei ole mitään tunnesiteitä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 03 Helmi 2011 01:11

Nyt ei ole ollenkaan hyvä tämä tuleva tili... Yksi on kahminut lyhytnäköisesti ns helpoimmat käynnit päältä ja muut tekee nyt sen jäljiltä niitä loppuja, joita ei meinaa saada edes kiinni ja kilometrejäkin tulee kamalasti. Sen päälle sitten vielä sen saman henkilön paperitöitäkin, vaikka omissakin ois tekemistä. Lopputuloksena vähän käyntejä = aivan surkea tili. :viha:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 03 Helmi 2011 08:17

Miks kukaan suostuisi tekemään toisen (paperi)työt ilman korvausta? :O:
Eikö se oo sen helppoheikin vastuulla hoitaa ite hommansa alusta loppuun ja saada palkka siitä?
Kuulostaa kyllä rasittavalta tyypiltä..
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 03 Helmi 2011 23:14

Tänään pomo sanoi laittavansa pienen lisän niistä toisen aiheuttamista lisätöistä. Ei se ehkä suuri ole, mutta jotain kuitenkin. Se yks kahmi itelleen enemmän tekemistä kuin kerkee tekemään ja jotta saadaan asiat kohilleen ja kirja valmiiks niin toisten on niistä pakko osa tehä. Muuten kusee koko homma.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Helmi 2011 18:01

Uudet pomot. Ihan yhtäkkiä. Tapasin vanhatkin vasta tänään ekaa kertaa. :O:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 08 Helmi 2011 19:50

Kirjoitan syventävien opintojen kohdan suorittamiseksi 12 sivua puppua ja vielä isonnan fonttia, jotta 15:n sivun mitta tulisi täyteen. Lähetän tekeleen professorille päästäkseni siitä eroon ja mitä hän antaa arvosanaksi: viitosen! Viitosen?!

Onnetar on minulle suosiollinen, edelleen. Parasta on, että sama henkilö arvioi ja hyväksyy myös graduni ja voin täten tehdä sen varsin rennoin rantein ja vauhdilla liikaa miettimättä. Tosin en halua nuolaista ennen kuin tipahtaa, joten koputan vielä puuta. Kop, kop. Mutta silti, viitonen tuosta, en voi olla saavuttamatta maisterin tutkintoa kevään loppuun mennessä!
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 08 Helmi 2011 22:05

Mulla on ens viikolla työhaastattelu :isosilmä:
Puolentoista vuoden kotonaolon jälkeen olo on vähän kaksijakoinen tuon suhteen,
mutta itsepä laitoin hakemuksen firmaan. Jännää on :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 09 Helmi 2011 21:50

Sippura senppiä! :D

Hain tutoriksi, vaikutan koulun erinäisissä elimissä ja suuntautumisvaihtoehdot julkistettiin ja ohjelmiin on aika hakea. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 10 Helmi 2011 11:02

Mäkin hain tuutoriksi! :superhymy: Meneillään on siis 4. vuoden opinnot yliopistolla ja vasta nyt hain ensimmäistä kertaa. Mutta ei se mitään. Ainakin tuun olemaan erilainen tuutori kuin ne, jotka ovat tällä hetkellä fukseja. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » To 10 Helmi 2011 18:55

Sippura kirjoitti:Mulla on ens viikolla työhaastattelu :isosilmä:
Puolentoista vuoden kotonaolon jälkeen olo on vähän kaksijakoinen tuon suhteen,
mutta itsepä laitoin hakemuksen firmaan. Jännää on :tilt:


Kiva nähdä Sippuraakin. :hymyhali: Toivottavasti haistattelu skulaa. :tilt:
-----

Töissä on oikeastaan ihan mukavaa. :tilt: Tai siis työkaverithan mukavan olon tekevät. :D Olen päässyt tekemään aika paljon sellaista hommaa, jota ennen olen aina suunnattomasti jännittänyt eikä kaikki ole mennyt ihan putkeen. Nyt olen osannut ottaa homman rennosti ja tehny rauhassa ilman hätiköintiä ja kehujakin on tullut. :tilt: Vielä kun oppisi itse olemaan rennompi oman työjäljen kanssa.

Miehet on hauskoja. Joka päivä tulee muutama heppu ihmettelemään puuhastelujani ja _kaikki_ toteavat; "Kyl on tarkkaa." :keijo: Mä en enää meinaa keksiä uutta sanottavaa vastaukseksi. :keijo: Eikä se homma nyt niiiiiin tarkkaa ole kun toisinaan voi olla, mutta ilmeisesti miehille liian tarkkaa. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 11 Helmi 2011 22:07

Shaana ja nugis :tilt:

Mä oon ehkä ekaa kertaa ikinä menossa rauhallisin mielin haastatteluun. Nyt on
tilanne ihan fifty-sixty: toisaalta ois hienoa päästä töihin, mutta jos en pääse,
niin maailma ei siihen kaadu. Taloudellinen puoli antaa periksi sen että jäisin
vielä kotiin, mutta koska tuolla landella ei näitä oman alan töitä niin hirveästi
ole tarjolla, niin ajattelin ainakin kokeilla tuuriani.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 12 Helmi 2011 01:21

Sitten toi on win-win eikä fifty-sixty... :tilt:

Mutta siis hyvä, että jää aina voitolle. :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 14 Helmi 2011 22:59

No niinpäs onkin :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 15 Helmi 2011 21:12

Tein yliopisto-opintojeni ja toivottavasti myös elämäni viimeisen tentin. Enää jäljellä maisterin tutkinnosta gradu ja pari siihen liittyvää sivuhommaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 15 Helmi 2011 21:27

Mistä alkaisin...Turkuun muuton jäljiltä on ollut niin kiirettä että ei ole edes fordelle taipunut.

Omien hommien lisäksi on pitänyt (yrittää) opettaa uusille tyypeille wanhan deskin hommia + opetella itse uuden asiakkaan kiemuroita :friikki:
Ja juuri kun luulin että ei voisi enää haastellisuudessaan haastellisemmaksi mennä, virma meni sekoittamaan pakkaa ja lisäämään painolastia melkeinpä yhtäaikaisesti :friikkipeukku:

Mutta.
Luvassa voi hyvinkin olla positiivisia uutisia työrintamalta ja hei; ainakin olen Turussa :friikkipomppu:

Huonomminkin voisi mennä :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 15 Helmi 2011 23:19

Meillä on ollut neljä viikkoa koululainen työharjoittelijana, ja mun piti paimentaa sitä. Erityisen helpot olleet viimeiset kolme päivää, kun ei ole poikaa edes näkynyt toimistolla. Edellisellä viikolla teki ihan samanlaiset katoamistemput. Tätä edeltävä harjoittelija teki samaa. Ihmeellinen työ-/ koulumoraali nykyajan lapsilla. Ei vastaa puhelimeen, ei tule paikalle, ei ilmoita mitään itsestään vaikka sillä on meidän duunissa sukulaisiakin. :O:

Outoa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 16 Helmi 2011 11:01

Meillä on kans ollu pari kertaa työharjoittelija, joka on mitään ilmoittamatta jäänyt pois töistä. Ekalla kerralla oli yrittänyt lähettää tekstiviestiä (lankapuhelimeen :töktök:), ja tokalla kerralla oli vaan unohtanut ilmoittaa. Se on vähän omituista.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 16 Helmi 2011 11:53

:O: Miten joku voi noin vain jättää tulematta työharjoitteluun ilman, että edes ilmoittaa asiasta? Käsittämätöntä.

Mä oon innoissani kurssista, jolla juuri nyt olen. :täpinä: Luennot ovat huonohkoon aikaan, mutta onneksi aihe on niin mielenkiintoinen, että luennoille jaksaa aina mennä. :D

Pitäisi lukea tenttiin, jota olen jo 2 kertaa tenttinyt. :huoh: No, kai se tästä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron