Onnea Maijalle kesätyöpaikasta
Itse olen ottanut uuden asiakaspalvelukäytännön haltuuni. Kutsun sitä nimellä "customer management by Kafka".
Jos jokin ei toimi, syytän nimettömiä ja kasvottomia "asiantuntijoita".
Jos jotain halutaan, kysyn "onko tarvittava lomake täytetty"? Jos ei, ohjaan lomakkeen täyttöön. Jos on, syytän "asiantuntijoita".
Jos asiakas alkaa valittamaan/v*ttuilemaan/jotain muuta, toistan "selvä, laitan asiasta tiedon eteenpäin", niin kauan että asiakas ei vaan enää jaksa.
Voin kehua että varsinkin viimeinen konsti on tepsinyt yllättävän hyvin, ainakin paremmin kuin pahoittelut.
Toisinaan vielä muistan ajan kun vielä oikeasti välitin, mutta ne ajat tuntuvat kaukaisilta, ja niiden muisto hämärtyy joka hetki.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -