Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Marilla » Ke 10 Kesä 2009 22:48

Oon rättiväsynyt viiden päivän työputken jälkeen. Joka ikinen päivä on mennyt ylitöiksi, huomenna onneksi päivä vapaata ja sitten takaisin. Mutta en valita, koska työ on kivaa, työkaverit on kivoja ja palkkaakin tulee kivasti. :virne: Huonomminkin voisi olla.
Ainoa seikka mikä mättää on se, että mun ja mun pomon tavat tehdä asioita on kovin erilaisia, mutta se on ilmeisesti aika yleistä kaikkialla :keijo:
"Dom små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord"
Marilla
 
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 03 Joulu 2008 00:25
Paikkakunta: Pohjoinen

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gaffa » Pe 12 Kesä 2009 18:56

:woohoo:

Yhteishaun tulokset tulivat tänään.
Pääsin Sibelius-lukioon eli Sibikseen musalinjalle, eli juuri sinne, mihin ensisijaisesti hainkin.
Olen nyt kyllä tosi, tosi onnellinen.

:pomppuhymy:
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 12 Kesä 2009 19:33

Onnea gaffalle! :D Se on niin hieno juttu, että pääse sinne minne haluaa! Nauti nyt oikein ja ota kaikki irti niistä vuosista!

Ja mitäs mulla. Töissä on mukavaa kaikinpuolin. Liian paljon hyviä ruokapaikkoja vain ympärillä. On oikeasti paljon halvempaa työskennellä jossain korvessa kuin pääkaupungin ydinkeskustassa. Mutta tuleepa syötyä hyvin ja terveellisesti, ja mitä parempaa ihminen voikaan tehdä itselleen kuin syödä hyvin ja terveellisesti!

Valmisruuista töissä tulee vain kiukkuiseksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 12 Kesä 2009 19:54

Onnea Gaffalle! Muistuu mieleen oma riemu kun pääsin haluamaani Madetojan musiikkilukioon. Nauti tosiaan niistä vuosista, on niissä paljon kivaakin. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » La 13 Kesä 2009 00:57

Jäin sitten lauantaiksi töihin, koska huomena tuntuisi tavoittavan väkeä hyvin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 13 Kesä 2009 13:21

Mikä hiton taantuma? Saisko yhen semmosen vaik tännekin? :friikki:

Joskus oli kiva kun oli kaks tai kolme pitkää päivää viikossa. Tienas riittävästi ja vapaa-aikaa jäi. Nyt kun hommat taas alko, niin tuntuu olevan 8 tuntista aika paljon ja hitoo joka ikiselle päivälle. Kesä ehtii vielä loppua ennenkun on saanu mitään aikaseks :huoh:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » La 13 Kesä 2009 17:46

Kesäloma alkaa kahden viikon kuluttua ja mulla ei oo OMG yhtään lomafiilis vielä :O:
Käytännössä kaksi viikkoa tarkoittaa 8 työpäivää juhannuksen ja muiden vapaapäivi-
en takia, eli ei juur mitään.

Täytyy varmaan tehdä vielä sellainen tekemättömien hommien lista, josta voi sitten
ruksia tehdyt jutut yli. Jos sillä vaikka pääsisi virittäytymään lomatunnelmaan :raps:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja friikkis » La 13 Kesä 2009 18:14

Niin täpinöissäni kuin viime vuonna olinkin tämänhetkisestä opiskelupaikastani, niin kyllä se koulun- ja alanvaihto on nyt edessä. Nimi löytyi koulun ovesta tänään, onneksi. Kyllähän se nykyinenkin ala on kiinnostava, ja menestys koulussa oli viime lukuvuonna todella hyvä. En vaan näe itselleni varmaa tulevaisuutta tuolla alalla. Päätin siis hakea vähän "tavanomaisemmalle" alalle, tuntuu töiden kannalta vähän varmemmalta valinnalta.

Täytyy kuitenkin myöntää, että pieni luovuttajafiilis vaivaa. Harmittaa, kun oikeasti viime vuonna taistelin itseni tuohon kouluun, ja sain hirveän monelle vakuutella, että tuo on oikeasti minun juttuni. Ja nyt sitten lopetankin. Noh, ihan sama. Kohti uusia haasteita! :D
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 14 Kesä 2009 22:58

Onnea Gaffalle opiskelupaikasta! :superhymy: Ja samoin friikkikselle! :superhymy:

Mun täytyy tehdä huomiseksi eräs harjoitteluun liittyvä tehtävä. Se on vielä pahasti kesken. Taitaa mennä yötyöskentelyksi. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Su 14 Kesä 2009 23:59

Olen lukennut nyt pari kuukautta pääsykokeisiin, ja nyt on viimeiset lukupäivät käsillä. Pää alkaa selvästi hajota, ja käynnissä on viime hetken alisuoriutuminen ja selittely! En edes tiedä, että onko tämä vain jotain epäonnistumisen pelkoa ja alisuoriutumista, vai olenko oikeasti tajunnut mitä haluan elämältäni. Oli kumpaa tahansa, jostain pitäisi vielä löytää lukumotivaatiota, koska tässä vaiheessa olisi hölmöä luovuttaa. Paitsi että eihän tässä vaiheessa enää kannata pingottaa, koska suurin osa työstä on jo tehty. Enkä kyllä oikeasti edes pysty lukemaan jännitykseltäni.

Viime hetken hajoaminen: En enää tiedäkään, että haluanko takaisin opiskelemaan, vaikka vielä pari kuukautta sitten olin asiasta aika varma. Tänä aikana vaan on ilmaantunut myös mahdollisuus tehdä oikeita töitä ja saada oikeata palkkaa (jee!). Lyhyellä tähtäimellä mahdollisuus tehdä töitä menee opiskelun edelle. Unelma-ammatin hankkiminen taas olisi kivaa pidemmällä tähtäimellä, mutta ei ehkä sittenkään tähän saumaan. Ja sitä paitsi opiskeleminen veisi aikaa harrastuksilta ja muilta ajanvietteiltä, joista joku saattaisi olla Se Mitä Todella Haluan Elämältäni TM. Että apua! Vielä puoli vuotta sitten olin täysin varma, että tämä pääsykokeisiin lukeminen on Se Juttu, mutta saattaahan kyse olla siitä, etten ole vielä katkaissut napanuoraani yliopistoon.

Että näin. Pian tämä on onneksi ohi, ja sitten tarvitsee enää odottaa tuloksia. Oikestaan voin vain voittaa, koska jos läpäisen pääsykokeen, minulla on hyvä opiskelupaikka ja edessä loistava tulevaisuus. Jos taas en, minulla on joka tapauksessa työ sekä mahdollisuus nauttia aikaisemman raatamisen tuloksista. *psyykkaa itseään*
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 15 Kesä 2009 00:09

Tämä on nyt sitten virallisesti päättänyt luovuttaa ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Huomenna otetaan suunta sossun luuukulle, kun sitä työtä ei kerran tule, ja ensi kuusta lähtien vuokra ei ole enää omalla vastuulla.

Paremmalla onnella sitten kai syksymmällä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 15 Kesä 2009 06:00

Eiköhän se oo ihan hyväkin pitää vähän taukoa. Vähentää turhautumista ja jaksaa sit paremmin.

---

Miun pitäs nyt onnistua asennoitumaan. Meillä ei ihan onnistu työvuorolistat kahen viikon päähän, vaan tää on ihan normaalia, että seuraavan päivän töistä saa tietää suurinpiirtein edelisenä päivänä. Torstaina puolilta päivin mie vielä kuitenkin olin viettämässä koko tän viikon vapailla, kahen aikaan olin viettämässä loppuviikon töissä ja sit perjantaina tuli alkuviikollekin töitä. Hyvä se vaan on, että töitä piisaa mut pitäs tosiaan asernnoitua taas, että kaikki aika on ensisijaisesti varattu työnteolle ja parempi olettaa vaan, ettei muuta ehi.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 15 Kesä 2009 11:58

Mulle tarjottiin ostettavaksi yritys. Yhden miehen yritys samalla alalla jolla olen muutenkin. Tyyppi on eläkeiässä eikä oma poika halua jatkaa. Palveluala, joten ostaisin käytännössä asiakkaat pois. Kalustoa tai muuta kiinteää ei juuri ole. Vuokratoimisto. Hinnasta ei vielä juteltu, mutta arvostus on hiukan ongelmallinen. Mun pitäisi laskeskella, mikä olisi oma kustannus vastaavan asiakaslauman keräämiseen jos perustaisin oman. Valmiista asiakaskunnasta voi porukkaa lähteä omistajan vaihdossa, joten siinä on riskiä.

Jos hinta saadaan jotensakin kohdilleen saatan firman ostaakin. Hiukan vaan jännittää ajatus siirtymisestä palkansaajasta yrittäjäriskin ja stressin alle. :o:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 15 Kesä 2009 12:13

Galileo kirjoitti:Jos hinta saadaan jotensakin kohdilleen saatan firman ostaakin. Hiukan vaan jännittää ajatus siirtymisestä palkansaajasta yrittäjäriskin ja stressin alle. :o:

Kannattaa miettiä tarkkaan, haluatko varmasti yrittäjäksi. Se tarkoittaa sitä, että sulla on aivan erilainen vapaus kuin palkansaajana, mutta myös aivan toista tasoa olevat paineet, todennäköisesti ei neljän viikon kesälomaa ja ei ainakaan mitään lomarahoja eikä mitään varmaa tiettyä kuukausipalkkaa. Mä olen yrittäjyydestä tykännyt, mutta voisin kuvitella herkemmin stressaavan ihmisen ajavan itsensä piippuun melko nopeasti.

Jos ostamiseen päädyt, onnea uudelle uralle! Kaikista negatiivisista puolista huolimatta oman firman pyörittäminen on silti suurimman osan aikaa tosi mukavaa. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 16 Kesä 2009 18:26

On se jännää, miten hermot menee, kun ihminen on väsynyt eikä työhommat meinaa luistaa. Aggressio nousee voimakkaana ja nopeasti, vaikka sitten lauhtuukin taas. Mutta periaatteessa on mahdollista ymmärtää myös näitä otsikoita: "Tuli riitaa näkkileipäpaketista - tappoi kolme".

Varsinkin kun keräystehtävistä saadut minuutit lasketaan yhteen ja siitä voi sitten saada bonuksia ja kutsuja ylitöihin ja muuten. Ja sitten voi menettää aikaa ruuhkassa tai siten, että joku sählää edessä. Eikä tunnu kivalta sählätä kenenkään edessä. Se on oikeastaan pahinta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 17 Kesä 2009 20:26

Olen hyvää vauhtia matkalla siihen, että ylikoulutan itseni ja päädyn kortistoon, koska olen ylipätevä kaikkeen vaikken osaa mitään.
Sain juuri (klo 20 illalla :friikki: ) kirjeluukusta lappusen, jossa onnitellaan uutta opiskelijaa. Jyväskylän yliopiston ovet aukesivat, ja siellä sitten aletaan varmaan kulkemaan suht säännöllisesti ensi syksynä. Tampereelle aattelin silti jäädä asumaan.

Kattellaan miten tytön käy. 20 vuoden päästä mulla on 3 tohtoritutkintoa, 4 maisteria ja vielä parit kandit päälle eikä yhtään työpaikkaa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 22 Kesä 2009 17:46

Terveisiä maaorjuudesta. Keskimäärin 500 puhelua per päivä viimeisten muutaman viikon ajan. Siksi on ollut hiljaisempaa täältä suunnasta. Lomaan viisi viikkoa. Toivoakseni sitä ennen pettää mieluummin järki kuin keho :friikki:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 22 Kesä 2009 18:21

Miten ihmeessä pystyy ottamaan 500 puhelua/päivä? :friikki: puhelinduunissa itsekin, maksimissaan 100/päivä on mun saldo, nekin harvinaisia päiviä... :friikki: :friikki: :friikki:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 23 Kesä 2009 11:24

500 puhelua :bubbles: Huuh, rispekt. Mahtoi olla ääni pois ton jälkeen? Olihan teillä useampi kaveri vastaamassa/ soittamassa?

Meillä töissä joku pystyi yhtenä päivänä vastaamaan 177 puheluun ja se oli niinkö palkitsemisen arvosta. Oma keskiarvo on jossain 86 puh/ pv tienoilla....
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 23 Kesä 2009 23:53

Minäkin ihmettelen Smitin maaorjuutta. :friikki: Nostan kyllä hattua. Ja tsemppiä jatkoon!

Minä sain kehuja. :D
Työpaikalla olivat ihmetelleet sitä, kuinka hyvin olen pärjännyt ilman minkäänlaista koulutusta hoitoalalta. Kuulemma kovin moni siellä harjoittelussa ollut opiskelija on vain ensin seuraillut pari viikkoa vierestä tekemättä oikeastaan yhtään mitään, mutta minä olin aloittanut hommat jo ensimmäisestä päivästä lähtien kunnolla. Jäin vain pohtimaan, että eikös se vähän ole tarkoituskin. :töktök:
Mutta joka tapauksessa työntekijät ovat olleet tyytyväisiä panokseeni ja asukkaatkin ovat meikäläiseen tykästyneet, koska olen "se mukava tyttö, joka hymyilee paljon". :virne:

Tuli hyvä mieli ja sai uutta virtaa tuleviin työpäiviin. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 24 Kesä 2009 14:04

Maija kirjoitti:
Tuli hyvä mieli ja sai uutta virtaa tuleviin työpäiviin. :D


Kehuista tulee aina hyvä mieli ja niillä jaksaa vaikka kuinka pitkälle. :D

Kassallaki jos yks asiakas kehuu palvelua ja sanoo sen suoraan mulle, elän sillä seuraavat kaks viikkoa, vaikka moni sitte valittaiski jostaki turhista. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 24 Kesä 2009 22:39

Maija, ei se työhön tarttuminen aina kaikilta suju heti paikalla. Sattaa ujostuttaa, tai ei tunne olevansa riittävän pätevä tarttuakseen toimeen ilman opastusta. Vaan kiva kuulla että töissä sujuu hyvin! Se on tärkeää, että saa arvostusta ja hyvää palautetta työstään. - Mun työ alkaa vähitellen muuttumaan todeksi. Hassua, että ensin pitää tehdä hirveästi valmisteluja ennen kun edes varmistuu, että voi jotakin tehdä.(tätä kai kutsutaan tuottamiseksi) Nyt on varmistunut harjoitteluaikaa ja paikka. Työ odottaa
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 25 Kesä 2009 01:37

Meillä ei lasketa puheluita, mutta minuutteja kyllä. Eli kun työaika minuuteiksi muutettuna on 480, mistä otetaan pois ruokis 30 min ja 2 x 10 min kahvitaukoja, niin päästään maagiseen lukuun 430 min, joka pitäisi käyttää varsinaiseen työntekoon. Enemmänkin saa tehdä ja siitä saa kannustepalkkaa.

Muuten siis saa tehdä mitä vaan, kunhan on nopea ja huolellinen :pepsodent:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 25 Kesä 2009 11:39

Nää viimiset päivät ennen kesälomaa on olleet ihania :pilvi: Pöydän siivoami-
nen lomakuntoon on yllättävän terapeuttista ja mukavaa. Siinä saa pyyhittyä
kaiken menneen vuoden roinan pois ja syksyllä saa aloittaa kirjaimellisesti
puhtaalta pöydältä. Ennätänhän minä olla ruhtinaalliset 2 kuukautta töissä loman jälkeen
ennen äitiysloman alkua ...


Aikaisempina vuosina olen tehnyt rästihommia vielä viimeisenä päivänä, ja
ekat lomapäivät on menneet siihen, että olen pähkinyt tuliko kaikki varmas-
ti tehtyä :p Vaan nyt tiedän että on (kiitos muistilappusydeemin) ja aion las-
keutua lomaan jo tänään, huomenna olen fyysisesti paikalla mutten välttämät-
tä enää henkisesti :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 25 Kesä 2009 12:23

Pascal Lemoix kirjoitti:ruokis 30 min ja 2 x 10 min kahvitaukoja

Eiks kahvitauko muka oo 12 minuuttia? Rikotaanko teillä lakia? :salaliitto:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa