Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 29 Helmi 2016 20:32

Eipä mua sitten irtisanottukaan :pepsodent:
Meen huomenna töihin. Aamulla klo 7.30 pitää olla perillä. :keijo:
Että tota.. Näin. :keijo: :virne: :pepsodent:

Päivä kerrallaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 29 Helmi 2016 22:46

Woot. Melkoista. :virnei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 01 Maalis 2016 17:30

marenkienkeli kirjoitti:Woot. Melkoista. :virnei:


No äläpä!

Mutta tiättekö! Se on paikka missä saan ite kehittää toimenkuvaa ja käydä keskustelua siitä miten rakentaa paikan käytäntöä, kun se on aika uusi yksikkö!
Sopii mulle :superhymy:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 01 Maalis 2016 21:01

Kibaya kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Woot. Melkoista. :virnei:


No äläpä!

Mutta tiättekö! Se on paikka missä saan ite kehittää toimenkuvaa ja käydä keskustelua siitä miten rakentaa paikan käytäntöä, kun se on aika uusi yksikkö!
Sopii mulle :superhymy:

Oooh vau! Ja jee! Ja onnee? :superhymy:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Maalis 2016 17:01

Kuulostaa hienolta, Kiba! :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Maalis 2016 19:52

Onneja, kyllä! :keijo:
Kaksi päivää takana, usko välillä vähän horjuu siihen että mitähän tosta tulee ja muuta, mutta mä otan päivän kerrallaan. Tänään puhuin mun ilmeisen lähiesimiehen kanssa ja vitsit se tuntui kivalta. Hän sanoi suoraan arvostavansa eniten rehellisyyttä ja sitä että sanotaan suoraan. Sanoin arvostavani samaa ja lisäsin etten tykkää yhtään seläntakana jauhamisesta. Siitä seurasi keskustelu mikä päättyi mm. sosiaalisen median käsittelyyn.

Työn suhteen vielä ei tiedetä juuri sen enempää. Aikalailla myös käytäntö muokkaa tuota. Ja sitä, kun apulaisosastohoitaja, joka on nyt lomalla ja vastaa siitä yksiköstä missä tulen toimimaan, palaa lomaltaan :keijo:

Vaikka noi aamuheräämiset vaatii totuttelua. Huomennakin kello soi 4.45 :tilt. :haukotus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 03 Maalis 2016 16:21

Onnea ja tsemppiä Kiballe! :D

Minulla on tiedossa töitä enää vain toukokuun loppuun asti ja ensi syksy on täysin hämärän peitossa. En oikein tiedä, hakisinko muualle vai jäisinkö tänne pienellä riskillä odottamaan sijaisuuksia tai muita yllättäviä pätkiä. Aiemmin on näissä tilanteissa kaikki sitten lopulta kääntynyt hyväksi, joten ehkä niin voisi käydä nytkin?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 07 Maalis 2016 19:29

Mun työkuvio on selvinnyt varmuudeksi toukokuuhun asti.
Jee! Saan ehkä joskus rahaa!
Ehkä! :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 09 Maalis 2016 22:21

Eläkevakuutusyhtiö ehdottaa pysyvää osa-aikatyökyvyttömyyseläkettä.
Eli mun ei tarttis hakea enää mitään mistään piiiitkääääään aikaan jos päätän ottaa sen vastaan.
Siinä on aika tarkat tulorajat, mutta pitänee odottaa ensin että mitä ne on. :keijo:

Helpottais aika paljon, koska mahdollisen työttömyyden kohdatessa mulle ei vois työkkäri tarjota täyden työajan vaativia työpaikkoja. Myös se, että ei tosiaan tarttis ihan heti olla hakemassa kaikkia näitä kuvioita uusiksi :keijo:

Tänään oli eka päivä kun mun hermoa kiristi se ihmeellinen sekoilu tuolla.
Ja se, että ollaan byrokraattisessa ja vanhakantaisen hierarkian keskellä.
Tosin positiiviseksi piirteeksi on sanottava se, että meidän lääkärit on todella liikuttavia tapauksia. Ei mitään niinkuin kirurgit :peukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Maalis 2016 21:07

Mun työ- ja koulukuulumiset on edelleen paskaa. Oon vihdoin viimein tullut järkiini ja menettänyt uskoni alavalintaani ja mietin kuumeisesti alanvaihtoa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 16 Maalis 2016 23:10

Lyyralle tsemppiä. :paijaus: Toivottavasti löytyy joku mielekäs uusi ala.


Itse yritän nyt selvitä työhakemuksesta, johon vaaditaan hirveä määrä erilaisia liitteitä ja jonka laatiminen on muutenkin kummallisen sekava prosessi. Todennäköisesti tuhlaan aikaani, kun en kuitenkaan saa paikkaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 25 Maalis 2016 15:54

Enää viikko töitä ja sitten alkaa äitiysloma. :o:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » La 02 Huhti 2016 23:12

Jokusen vuoden soutamisen ja huopaamisen jälkeen tein vihdoin jotain ja hain kouluun. Kesällä nähdään, meenkö syksyllä takaisin vanhaan duuniin (jos sitä nyt enää edes on organisaatiomuutosten jälkeen...) vai heittäydynkö paskapalkkatämähänonkutsumus-alalle opiskelijaksi. Jänskää, toivottavasti tärppää.

Yllättäen Pomppiskin haki opiskelemaan itseään kiinnostavaa uutta tutkintoa. Ehkäpä syksyllä selviää, miltä tuntuu olla 30+ lapsellinen pariskunta, joka päätoimisesti opiskelee.

Saako tän ikäiset edes opintotukea? :keijo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 03 Huhti 2016 15:53

Saa ne :keijo:
Ainakin vielä. Nyt kun lähtee opiskelemaan, on ehkä vielä saumaa saada opintotukea, eikä vaan ole oikeutettu hakemaan lainaa :epäilevä:
:peukku: onnistumisille!

-

Mun osa-aikatyökyvyttömyyseläke on vahvistettu.
Olen siis 50% pysyvällä invaliditeetilla.
Joo, helpottaa tässä hetkessä. Sitten jos sitä ei enää tarvitse, niin sen voi perua!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 03 Huhti 2016 23:09

Koska mulla ei ole tietoa teidän työhistoriasta, toteaisin, että tarkistakaa, voitteko saada aikuiskoulutustuki. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 04 Huhti 2016 15:14

Joo, pitääkin tsekkaa toi. Mulla olisi edessä totaalinen alanvaihto ja päivätoteutuksena opinnot. En tiedä, miten sellasessa menee noi, kun on tavallaan nuorisokoulutusta. Pitää viimeistään kesällä selvitellä, kun tietää, pääsinkö kouluun tai en.

Pomppis aikoo ooiskella työn ohessa, joten sen kuviot ei juuri muuttuisi kuin vapaa-ajan osalta.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Huhti 2016 13:17

Haetaan jatkoo mun työlle vuoden loppuun asti :aukku:
Pakko sanoa haetaan, mutta käytännössä tehdään työsopimus sinne asti :keijo:

Että sillee!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Huhti 2016 23:08

Haluan ilmoittaa, että vähänkö hienoa, että sain tänään pari hommaa valmiiksi, mm. yhden työhakemuksen, niin nyt voi hyvällä omallatunnolla esikatsella huomenna Euroviisuja. :keijotäpinä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 20 Huhti 2016 16:53

Kibaya kirjoitti:
Mun osa-aikatyökyvyttömyyseläke on vahvistettu.
Olen siis 50% pysyvällä invaliditeetilla.
Joo, helpottaa tässä hetkessä. Sitten jos sitä ei enää tarvitse, niin sen voi perua!


:keijopeukku:

Pysyvä invaliditeetti, jonka voi perua tarvittaessa. Kuulostaa jännältä!

Mutta erittäin kiva, että nuo kuviot ovat menneet parempaan suuntaan noin yleisellä tasolla.

--

Mä jatkan sirpaletöitä ja nyt on tällä viikolla tympäissyt aika voimakkaasti. Reilu viikko jäljellä ja tuntuu, että toukokuu pitäköön itsestään huolen, jos ei mitään ilmene. Luultavimmin ilmenee.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 03 Touko 2016 11:33

Eh...
Tänään oli sosiaali- ja terveysalan esivalintakoe, joka tehtiin netissä. Aikaa oli 90 minuuttia ja noin puolet kysymyksistä koski ennakkomateriaalia (kolme artikkelia, yht noin 100 sivua). En olettanutkaan, että koe olisi mikään easy peace of cake mutta ainakin pojalle olisi todellakin tarvinnut kaitsijan tähän aamuun.(Systeri ei päässytkään, en ehtinyt enää eilen tehdä varasuunnitelmaakaan. :/) Ei tuo ole niin kiinnostunut piirretyistä, että sen saisi pysymään pois jaloista noin pitkän ajan.

Matikkatehtävät oli mielestäni vaikeita ihmisille, joka ei ole ollut matikan tunnilla kymmeneen vuoteen, vaikka olivatkin aika peruskauraa, yhtälöitä ja prosenttilaskuja.. Ennakkomateriaaliin pohjautuvat monivalinnat olisi vaatinut pilkuntarkkaa muistamista/ vastauksen kaivamista materiaalista. (Itsehän en sen vertaa jaksanut/ ehtinyt, että olisin kunnolla edes opiskellut nuo artikkelit..Siedänkin siis saada satikutia tästä tentistä.)

En ole ollenkaan luottavainen, että pääsisin tästä vaiheesta eteenpäin, mutta syksyllä sitten uudestaan haku, jos nyt ei tärppää. Vähän kyllä harmittaa, etten ehtinyt edes kaikkiin kysymyksiin vastaamaan, kun aika loppui kesken. Enpä tosin olisi varmaan edes osannut. :D

Tämä esivalintakoe oli mielestäni ihan hyvä keksintö. Karsiutuu jo ennen pääsykokeita ne tyypit, jotka eivät selvästikään ole tarpeeksi motivoituneita lukemaan tai eivät muuten handlaa esim suomen kieltä tarpeeksi. Pääsykokeissa voivat sitten keskittyä alalle soveltuvuutta testaaviin juttuihin, kun pahimmat matikka- ja kielitampiot on jo karsittu. Tai mistä minä tiedän, mitä ne katsoo, mutta noin 2/3 hakijoista käsittääkseni tipahtaa tässä kohtaa pois, joten sayonara vaan, nähdään syksymmällä. :P Hyvä muistutus itelle, ettei se opiskelukaan mitään vasurilla tehtävää hommaa ole.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Touko 2016 14:37

Olen kuullut tuosta systeemistä myös ja pidän sitä hyvänä asiana. Tosin epäilen olisinko itse suoriutunut siitä ikinä, koska luettuna tiettyjen asioiden kanssa on hankalaa ja matikka nyt vaan ei ole oikein koskaan toiminut mulle, enkä ainakaan pääsisi noista läpi jäljikäteen :keijo:

Se hyvä puoli tuon tekemisessä on, jos et pääsekään eteenpäin, että nyt ainakin tiedät miten kysymykset on aselteltu ja miten kannattaa varustautua seuraavaan mahdolliseen kertaan.

Mun mielestä sitä terveydenhuoltoalalle soveltuvuutta pitäisi testata välistä myös niiltä jotka siellä työskentelee. Tänään juuri tämä puhututti ja herätti keskustelua, sillä ihmiset on toisia työntekijöitä kohtaan ihan hirveitä! Tuolla kuulee hoitohenkilökunnalta ihan järkyttävää kielenkäyttöä. Yritä siinä sitten itse olla kovinkin neutraalisti, kun luurin/sähköpostin toisessa päässä lähestulkoon solvataan. Siksipä tänäänkin kiersin käymässä muutamassa paikassa, koska henkilökohtainen tapaaminen ehkä muuttaa niiden ihmisten käytöstä tai sitten ei. Jos ei, niin tilanteeseen voidaan puuttua. Ehkä tossa on todella konkreettisesti se, että sen ihmisen omassa elämässä on jotain mikä purkautuu näin, tai sitten hän on työssään liian kuormitettu ja se purkautuu näin. Turhauttavaa se silti on. Tämänkaltaisille ihmisille se soveltuvuustesti olisi joskus ihan paikallaan :keijo:

Tsemppiä kuitenkin hakemiseen!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 13 Touko 2016 16:31

Täällä on parempi puolisko osallistunut nähtävästi samoihin kokeisiin. Matikka oli huolena etukäteen, mutta oli kuulemma tosiaan jotain ihan yksinkertaista peruskauraa. Ite saa vaan jännittää mukana, että miten käy, tuleeko kutsu valintakokeeseen. Saa nähdä pitääkö syksyllä vaihtaa kaupunkia ja ettiä uusia hommia. :keijotäpinä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 13 Touko 2016 23:24

Peukut pystyssä. :peukut: Tuntuu, että kauhean kauan joutuu vielä odottamaan!!!!!!!!!
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 15 Touko 2016 15:17

Työ nykyisen työnantajan palveluksessa on ohi kuun loppuun mennessä. Olen laittanut hakemuksia ja käynyt haastattelussakin, mutta ei ole vielä uutta työpaikkaa. Ehkäpä jostain kuitenkin löytyy, vaikkei nyt työttömyyskään kohtuullisen ajan kestäessään mikään katastrofi olisi. Saattoi olla, että kämmäsin yhden mahdollisen työpaikan sillä, että hakemus menikin samassa paikassa samaan aikaan auki olleeseen toiseen tehtävään, johon minulla ei ole pätevyyttä. Saa nyt nähdä, mihin sitä päätyy.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 16 Touko 2016 18:37

Mä olen myös ollut toukokuun työttömänä. Tosin pari päivää sijaistin. Paria paikkaa hain ja niihin kumpaankin oli viitisenkymmentä hakijaa. Vähän niukkaa on tarjonta.

Isossa kuvassa en ole huolissani, mutta olisihan vakiopaikka aina hyvä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron