Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 07 Huhti 2015 13:45

Haen työpaikkaa :ahihi: Pois tältä työnantajalta :ahihi:

Saa nähdä tuleeko vastausta laisinkaan ja jos tulee, mikä se mahtaa olla. Ja sitten kun vastauksen saa/ei saa vasta voi miettiä että haluanko mä edes sitä duunia :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 13 Huhti 2015 15:35

Ei tärpännyt :huoh: No, tulihan haettua ja hakemuksen mukana tajusin että oon valioyksilö :pepsodent:

Duunissa taas ikävää, en saanut yhtä lisähommaa vaikka luulin että olisin ollut kuin tehty siihen, mutta esimiestiimin näkemyksillä hakijoiden soveltuvuudesta oli painoarvoa valinnoissa. :epäilevä:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 14 Huhti 2015 15:15

Sain lähetettyä matka-apurahahakemuksen 10 päivää (!) ennen hakuajan sulkeutumista. :tipahdus: Edellinen ennätys oli kaksi päivää. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 14 Huhti 2015 21:48

Theia :paijaus: Seuraavaa paikkaa etsimään sitten vain! :)

Itse ilmoitin just töihin, että oon todennäköisesti koko loppuvuoden pois. Muuten olisin joutunut menemään töihin jo 10.10., mutten halua poikaa vielä silloin laittaa hoitoon. Täytyy tehdä laskelmia, mutta niin kauan ajattelin olla hoitovapaalla kuin tilillä roposia riittää.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 12 Touko 2015 12:59

Tänään tuli tulos tuosta hyvissä ajoin lähetetystä apurahahakemuksesta. Sain apurahan. Tosin vain puolet hakemastani määrästä. :epäilevä: Nyt sitten taas mietitään, että minne mennään ja millä rahalla. Ei tekisi mieli työmatkoja maksaa omasta pussista edes osittain.

Ja kyse ei ole siitä, että olisin hakenut suurta summaa. Jostain syystä nyt vain näyttää siltä, että tänä vuonna minulle myönnetään vain puolikkaaseen reissuun riittäviä apurahoja. :epäilevä:

Onneksi sentään sain pienen palkankorotuksen, joten joku sentään meni niin kuin oli suunniteltukin. Uutta suurempaa palkanmaksua odotellessa. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Touko 2015 13:44

Marenki :paijaus:

Noinhan niitä matka-apurahoja monesti myönnetään, että alle sen summan mitä on hakenut.

Mulla ei taida olla työasioissa mitään posiitivista raportoitavaa. Epävarmaa on kaikki edelleen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Touko 2015 15:33

Niin että marski menee työmatkallaan, muttei tule sieltä pois? :keijo:

:paijaus:
Onpa urpå systeemi :norsu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 12 Touko 2015 15:55

Joo, sinne jään ja puolet ajasta asun sillan alla. :keijo:

Vähän riippuu hausta, mutta toki monesti maksimisummilla ei kateta koko konferenssia. Ärsyttävää, kun tulla ei etukäteen sanottu, millaisia summia voi saada. (Tietoja aiempien vuosien summista ei ole sivustolla.) Nyt vasta sain kuulla, että tuolla maksimisumma on pääsääntöisesti 500 € (millä ei pääsääntöisesti kata kovinkaan monen konferenssin kuluista edes lähellekään puolia). :töktök: En saanut edes sitä. :keijoei: No, toki tää on tavallaan ihan ok. Tuo on sen verran mahtava tapahtuma, että harkitsin jo, menisinkö tuonne omakustanteisesti, jos rahaa ei mistään heru. Mutta, mutta...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Touko 2015 18:27

Meidän duunipaikka muuttaa taas :epäilevä: Tällä kertaa kauemmas kodista :epäilevä: Duunimatka pitenee minimissään 20 min :epäilevä:

Joo, ei ollut näistä kiinni - vuokrasopimus sanottiin irti ja emopaikalle ei voida vielä palata kun sinne on tulossa remppoja.

Noh. Ei siinä. Kaikkeen tottuu. Onpahan lisää aikaa taas lukea?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Touko 2015 22:23

En tiedä, mitä odottaa. Tämä mun työvoimakoulutuksen työssäoppimisjakso päättyy kahden viikon kuluttua. Töissä on ollut tosi turhauttavaa viime kuukaudet, kun on tuntunut, ettei mulle ole siellä mitään tekemistä. Kuitenkin koko ajan mun esimieshenkilö on puhunut, että "Toivottavasti voidaan sitten jatkaa harjoittelun päättymisen jälkeenkin." Ilmeisesti sillä ajatuksella, että kunhan rahoituspäätöksiä saadaan, niin sitten mut voitaisiin palkata.

No nyt sitten kävi niin, että opetus- ja kulttuuriministeriö muisti meitä 50 000 eurolla vientihankkeen käynnistämiseen. Se saattaa tarkoittaa, että mulle voisi olla palkkaa tiedossa, mutta kylläpä osaa olla ristiriitainen olo. Töissä ei ole mitään tekemistä, ja mulle ehkä haluttaisiin kuitenkin maksaa siitä, etten tee siellä mitään. :hämillään:

En usko, että uskallan kieltäytyä, jos palkkatyötä tarjotaan. Toisaalta toivon ehkä, että ei tarjottaisi, koska olen ollut tosi turhautunut, enkä koe, että minusta on töissä mitään hyötyä, tai että tuosta "työstä" olisi minulle mitään hyötyä.

Koko ajan on tosiaan lupailtu, että toivottavasti voin jatkaa ja minut haluttaisiin pitää tuolla töissä. Mutta toisaalta aika moni asia on muuttunut sitä mukaa, kun esimieheni on harkinnut asioita ja laskenut rahojaan uudelleen. Ja edelleen, voihan myös olla, että töitä on himmailtu, kun ei ole ollut tietoa rahoituksesta (ja on sellaista vähän ollut ilmassakn, että ei oikein uskalla tehdä mitään, kun ei kannata jos ei ole rahaa), ja nyt kun rahaa on, työt vasta pääsisivät alkamaan kunnolla.

Yhtäältä en tiedä, mitä odottaa, toisaalta en tiedä, mitä haluan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 30 Kesä 2015 10:05

theia kirjoitti:Nyt ollaan uudessa officessa :D Tai, puolet meistä on. Toinen puolisko siirtyy ens viikolla sit kans.

On aika makeet tilat, ollaan tosin levittäydytty niin isolle alueelle, että täällä tuntuu vähän olevan jopa eristyksissä. Ehkä tää helpottaa kun tänne tulee sit lisää jengiä. Paljon on lasiovea ja äänieristettä, mulla kiva ikkunapaikka kadulle päin (ratikoita vilistää vierestä kooooko ajan).

Rasittavaa vaan, kun kaikilla tuntuu olevan jotain valitettavaa. Siis KOKO ajan vaan valivalivali-sitä, valivalivali-tätä. Ja asioista, joille ei just nyt voi mitään, ja asioista, joita ei vielä oo ees tapahtunut. Rai-vos-tut-ta-vaa! :viha:

Mutta muuten - uusi office ja lyhyempi työmatka = :D

Tuo lainaus on vuodelta 2012. Nyt ollaan taas uudessa officessa, +20 min työmatkaan/suunta.

Muistan kitisseeni, että tuolla edellisessä officessa ei ole äänieristystä. No, voin kertoa, oli siellä. Täällä ei ole sitäkään. Vieruskaverit on kivoja, mutta ollaan aivan ovensuussa mistä kulkee ~60 % työntekijöistä meidän ohi. Pientä melua siis siitä. Varsinkin muuttopäivänä :ei: Sitten tossa vieressä on tulostin/faksilaite, jossa ihmiset ravaa, availee sitä huoneen ovea, meluaa siellä, jättää oven auki lähtiessään = lisää melua :epäilevä:

Sen lisäksi esimies on useampaan otteeseen sanonut, että kun mulla on niin kova ääni että pitäis opetella puhumaan hiljempaa, mutta kun se urpå ei tajua että tässä nyt sattuu sitä melua kuulumaan joka helvetin suunnasta, jotta kuulisin asiakkaan/se mut, on mun jossain kohti korotettava ääntä! :epäilevä: En mä - eikä varmasti kukaan muukaan kollegoista - tahallaan tohon puhelimeen huuda. Vois ite yrittää tulla tänne juttelemaan noiden kanssa :epäilevä:

Ja täällä tuo ääni tuntuu kimpoilevan muutoinkin, ihmiset jotka istuu monen pöydän päässä, kasvot samaan suuntaan kun mulla, niiden ääni kaikuu tänne mun kohdille, mutta ne jotka istuu taas toiseen suuntaan, niiden äänet ei kuulu. :töktök: Ja sitten noi haluis vielä kääntää mut & vieruskaverin toisinpäin, jotta ei ääni kantautuisi... No, veikkaanpahan vaan että se kääntyminen tietäisi vaan kovempaa melusaastetta meidän osalta, koska tossa selän takana olisi taukohuoneen seinä, ja siitähän vasta se ääni kimpoaakin.

Hyviä puolia uudessa officessa... No, on mulla merinäköala, joka sekin lähtee pois jos ne kääntää mut :epäilevä: Aika lähellä on Hanko Sushi, niin sieltä voi joskus ehkä hakea lounasta. Ja toi yksi tähän meidän "apilaan" istumaan tullut ihminen on tosi ihana, mutta tosissaan sekin lähtee pois jos ne kääntää mut :epäilevä:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 30 Kesä 2015 10:52

Oisko teillä mahdollisuutta saada sinne akustiikkalevyjä? Vähentäisivät kaikumista ja jopa sitä, minkä verran ääntä kuuluu toiseen päähän huonetta asti. Ainakin meillä on auttanut, kun jokaiseen työpöytään on takalevyksi laitettu n. 60 cm x 150 cm akustiikkalevy. Kun kuuntelen hiljaisella musiikkia huoneen nurkassa kuulokkeilla, jotka eivät edes eristä ääntä, en kuule, mitä mulle yritetään keskeltä huonetta (n. 3 m päästä) sanoa. Hyvä ja huono siis. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 30 Kesä 2015 11:07

Meillä on täällä kaikki "mahdollinen" eristys mitä tänne on kai mahdollista saada. Äänieristys"puita" täällä pöytien yms välissä, sermit pöydän ympärillä (en siis näe vastapäätä istuvaa työkaveria) :P
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 30 Kesä 2015 13:02

No, höh. Sitten voikin olla vähän vaikeampi toteuttaa siedettävää työympäristöä.

Enää tää viikko töitä ja sitten alkaa "loma" eli viikko 2. töitä ja sitten alkaa loma. :täpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 01 Heinä 2015 13:11

Eli äänieristyksen suhteen on tehty kaikki mahdollinen, paitsi, että kaikki on sullottu samaan pieneen tilaan huutamaan toistensa yli. :friikkipeukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 14 Heinä 2015 15:20

Ilmoitin töihin, että oon hoitovapaalla ainakin 31.8.2016 asti. Saa kattoo, pystyykö olee sinne asti mut tämä nyt toistaiseksi voimassa oleva suunnitelma. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 30 Heinä 2015 16:01

:gaah:

MIKSI asiakkaat (meinasin aluksi kirjoittaa että ihmiset, mutta totesin etten nyt ihmisiä halua noin halveerata) eivät voi kuunnella mitä niille sanoo?
ja MIKSI ne ei voi vastata siihen kysymykseen, mitä niiltä kysyy?!?

:gaah:

Onneks kesä on kohta ohi. alkaa taas ne tylyt vakkariurpot, eikä nekään välttis osaa kuunnella tai vastata mut niihin on tottunut sentäs.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 31 Heinä 2015 17:59

Koska asiakkaat ovat aina oikeassa. :pepsodent:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 31 Heinä 2015 19:08

päivänpolttaja kirjoitti:Koska asiakkaat ovat aina oikeassa. :pepsodent:

:pitsläp:

NEVEEEEEER!

:virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 03 Elo 2015 15:56

Asiakkaathan on useimmiten väärässä. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 03 Elo 2015 16:48

Ne, joiden mielestä asiakas on aina oikeassa, eivät ole olleet koskaan asiakaspalveluhommissa :keijo: :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 03 Elo 2015 16:57

Tai sitten ne, joiden mielestä asiakas on aina oikeassa, sanovat sen ironisesti. :keijo:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 03 Elo 2015 17:57

päivänpolttaja kirjoitti:Tai sitten ne, joiden mielestä asiakas on aina oikeassa, sanovat sen ironisesti. :keijo:

Joo en aatellut että olisit tosissas :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Elo 2015 08:41

theia kirjoitti:
päivänpolttaja kirjoitti:Tai sitten ne, joiden mielestä asiakas on aina oikeassa, sanovat sen ironisesti. :keijo:

Joo en aatellut että olisit tosissas :virne:


Joo, en mäkään aatellu, että olit tosissas. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 13 Elo 2015 22:52

Maanantaina alkaa taas koulu. Käsittämättömän nopeasti on mennyt kaksi ja puoli kuukautta lomaa. :o:

Olin eilen ja tänään vanhoissa töissä, ja viime viikolla yhden päivän. Tuntui melkein siltä, etten olisi poissa ollutkaan, paitsi että ei vituttanut ollenkaan. :keijo: Samalla muistelin miltä tuntui vuosi sitten, kun viimeisinä työpäivinä kirjoittelin hommistani ohjeita seuraajille ja mietin miten mahtavaa ettei tänne tarvi enää raahautua joka aamu. Selvästikään en ole saanut työpaikasta pysyviä traumoja, kun musta oli ihan kivaa käydä siellä pitkästä aikaa. :keijo:
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron