Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 13 Marras 2009 21:00

Sain töitä!

Hyvästi tämä koulu! :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Marras 2009 21:00

Hyvä Maija! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 17 Marras 2009 03:12

Onnea Maijalle! :peukku:

Itselläkin pitäis yrittää löytää töitä jostain, mutta nihkeältä näyttää. Tuo koulu ei vaan ole enää vaihtoehto, ollaan päästy siihen pisteeseen että ajatuskin sinne menemisestä itkettää. :(
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 17 Marras 2009 14:52

Kiitos, Lyyra ja urakka! :hymyhali:

urakka kirjoitti:Itselläkin pitäis yrittää löytää töitä jostain, mutta nihkeältä näyttää. Tuo koulu ei vaan ole enää vaihtoehto, ollaan päästy siihen pisteeseen että ajatuskin sinne menemisestä itkettää. :(


Tiedän tunteen. :(
Minustakin töiden saaminen vaikutti täysin mahdottomalta, mutta kyllä niitä sitten kuitenkin löytyi. Toivottavasti sinullakin käy yhtä hyvä tuuri. Paljon tsemppiä ja voimia sinne!
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 18 Marras 2009 17:35

Jälleen yksi projekti kenttäporukan osalta valmiina. :D
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Marras 2009 20:23

Liikaa opiskelujuttuja, liikaa opiskelujuttuja. Ei ehdi kaikkea, ei ehdi kaikkea. Pakko ehtiä, pakko ehtiä. :sekopää:


:friikki:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 20 Marras 2009 11:28

Rakas ammattiliiton puheenjohtaja,

Mitä sinulle kuuluu? Minulle kuuluu sitä normaalia.

Tiedän että olet kiireinen siellä Korvatunturilla tai Arabianrannalla tai missä nyt oletkaan, mutta ajattelin kuitenkin kirjoittaa sinulle.
Tiedän että kaikki kiltit työntekijät saavat sinulta lahjaksi palkankorotuksen, ja siksi halusinkin kirjoittaa sinulle.
Meillä täällä töissä tulee kauheasti puheluita todella äkäisiltä ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä että maailma ei koostu yksin heistä ja heidän tietokoneestaan. Lisäksi meidän ongelmienkirjausjärjestelmä toimii todella, todella hitaasti, mikä hidastaa työntekoa entisestään.

Nyt kuitenkin meidän pomojen mukaan ongelmaan on löytynyt syy: meidän asenne on väärä.
Siksi meidän pomot ovat kutsuneet meille puhujan tämän tyypin omistamasta firmasta kertomaan meille miten me voimme parantaa meidän asennetta.
Kun meidän asenne on parempi, ihmiset lakkaavat huutamasta meille, ja tietokoneet alkavat toimimaan taas hyvin.

Minusta kuitenkin tuntuu kuin minua olisi läpsäisty naamaan samanaikaisesti kun joku puukotti minua selkään.

Nyt tahtoisinkin tietää että onko kilttiä sanoa firmalle että jos luulette että minä menen jonkun pellepuulaakin töttöröö-luennolle kuulemaan himphamppua, niin voitte minun puolesta...no kyllähän sinä tiedät.

Minä niin kovasti tahtoisin olla kiltti, ja saada palkankorotukseni, joten siksi minä kysyn tätä.

Kiitos vastauksestasi, ja sano tontuillesi hei hei minulta.

TV: Smitti, liian vanha tähän roskaan.
---------------
Onnea muuten Maijalle :D
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Marras 2009 17:00

Smith :isosilmä:
Käsittämätön juttu. Toivotaan, että pukki tai ammattiliiton tyyppi lukee tuon ja reagoi siihen toivomallasi tavalla. :paijaus:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » La 21 Marras 2009 15:09

Smitille kiitokset ja :paijaus:.

Ensimmäiset työpäivät takana ja oikein kivaa on ollut. Pari päivää meni hieman tarkkaillessa, mutta eilen pääsin jo ihan kunnolla hommiin ja heti sain positiivista palautetta. Tuli hyvä mieli. :D

Positiivista palautetta sain myös käydessäni koululla juttelemassa opon kanssa opintojen keskeytyksestä. Oli oikein antoisa keskustelu ja sain esittää parannusehdotuksia koulun toimintaan. Opo oli monesta asiasta samaa mieltä kanssani ja toivonkin, että palautteestani on hyötyä tulevaisuudessa. :tilt:

Hyvillä mielin siis jätin koulun taakseni ja ahdistus on poissa. Kaikki on taas hyvin. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 22 Marras 2009 01:32

Mr. Smith kirjoitti:Siksi meidän pomot ovat kutsuneet meille puhujan tämän tyypin omistamasta firmasta kertomaan meille miten me voimme parantaa meidän asennetta.
Kun meidän asenne on parempi, ihmiset lakkaavat huutamasta meille, ja tietokoneet alkavat toimimaan taas hyvin.


Hymyilin viestisi ironiselle sävylle ja nauroin ääneen lukiessani tuon linkin sisällön, mutta hauskaa ei olisi, jos omalle kohdalle osuisi. Otan osaa sinun ja firmasi muiden työntekijöiden puolesta, että tuollaiseen joudutte.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Su 22 Marras 2009 03:35

95+ päivää töitä jäljellä eikä tunnu itseäni huolettavan yhtään :hullu:
Ennemminkin olo on vain sellainen helpottuneen oloinen tunne päällä :tilt:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 24 Marras 2009 14:12

päivänpolttaja kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Siksi meidän pomot ovat kutsuneet meille puhujan tämän tyypin omistamasta firmasta kertomaan meille miten me voimme parantaa meidän asennetta.
Kun meidän asenne on parempi, ihmiset lakkaavat huutamasta meille, ja tietokoneet alkavat toimimaan taas hyvin.


Hymyilin viestisi ironiselle sävylle ja nauroin ääneen lukiessani tuon linkin sisällön, mutta hauskaa ei olisi, jos omalle kohdalle osuisi. Otan osaa sinun ja firmasi muiden työntekijöiden puolesta, että tuollaiseen joudutte.


Työntekijöitä? Me olemme kapasiteettiyksikköjä, jotka palvelevat incident manageria :keijo:

Opin asian tänään puolivuotisen toimituspomomme (ne kasvavat niin nopeasti, sniff) infosta, jossa suunnilleen pyydettiin anteeksi vanhempiamme puolesta että synnyttivät meidät pilaamaan muiden hengitysilman.

Olenko koskaan saattanut ohimennen mainita että lapset, älkää isona tulko it-alalle? :virnu:

Ps. Ai niin, virma on viimein myöntänyt että ongelmienkirjausjärjestelmässä on bugi, ja sitä yritetään korjata. Ongelmana ei siis siinä ole enää asenne :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ti 24 Marras 2009 19:20

Kamala paniikki ja stressi :sekopää: . Kolme viikkoa aikaa tehdä kaikki kouluhommat, joita on loputtomalta tuntuva lista. Olen koulussa päivittäin viiden kieppeille ja sen jälkeen kun kotiin tulen, niin täällä odottaa monta tuntia kouluhommien tekoa. Nytkin tulin just koulusta, mutta ei kerkeä edes hengähtää kunnolla kun täytyy alkaa lukea huomiseen englannin kokeeseen. Jos minä tästä jaksosta selviän ilman lopullista hermoromahdusta niin jo on kumma.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 27 Marras 2009 12:19

damn :paijaus:

Omaa ilmoitusta: meillä on meneillää epävirallinen kisa virmassa siitä, ketä vihataan eniten :keijo:

Ehdokkaat ovat:

- It-tuki, jota edustaa Joors Truuli eli minä: jos 6 vuotta vanha, ei-koskaan-huollettu tietokone ei toimikaan kuin steroideilla piikitetty rasvattu salama sen jälkeen kun päällä on 15 eri ohjelmaa, se on meidän vika.

- Tietotekniikan johto: syyllinen vanhojen ja iänikuisten systeemien vaihtamiseen uusiin. Ei niin saa tehdä, ei ainakaan ennen kuin (laita valittajan nimi tähän) on eläkkeellä.

- Tekniikan porukka: monitoimiskanneri-tulostin-leivänpaahtimen käynnistys kestää ainakin 5 minuuttia, se on ihan ikuisuus ja ilmiselvästikin tekniikan vika.

- Hankintapuolen jengi: "miten niin yhtiö on säästökuurilla koska tuottaa persnettoa? Kyllä minä silti olen oikeutettu saamaan uuden kännykän tämän puoli vuotta sitten saamani tilalle! Ettekö te ymmärrä että en tykkää siltä miltä tämä näppäimistö tuntuu! Teidän vika!"

Tällä hetkellä on aika tasaista meidän ja tekniikan porukan kanssa, mutta tietotekniikan johto on ihan kintereillämme. Tästä tulee vielä jännää :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 27 Marras 2009 18:26

Ei saisi nauraa toisen ahdingolle, mutta Smithin viestit saavat mut aina arvostamaan omaa työpaikkaani vallan eri tavalla. :virne:

Anteeksi ja jaksamista.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 27 Marras 2009 19:20

Emilia kirjoitti:Ei saisi nauraa toisen ahdingolle, mutta Smithin viestit saavat mut aina arvostamaan omaa työpaikkaani vallan eri tavalla. :virne:

Anteeksi ja jaksamista.


Sama.
:paijaus:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 30 Marras 2009 13:35

I think my job here is done :virnu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 30 Marras 2009 13:37

Meillä taas on töissä kisa siitä, että kuka on eniten uupunut. Näkisitte nämä naamat. Yksi pomokin on vanhentunut 10 vuotta tässä syksyn aikana. Kaikilla alkaa olla samoja oireita kuin mulla oli keväällä. Myös mulla.

Yritti pukata uutta isohkoa nakkia, niin panikoin koko pidennetyn viikonlopun siitä. Niin paska olo, ettei toista. Tänään sitten totesin nakkia tyrkyttävälle pomolle, että mulla vain ei kerta kaikkiaan ole paukkuja tehdä sitä. En pysty. Muuten olen taas saikulla, ennen kuin saan sen edes valmiiksi. Stressiä en siedä yhtään. Torstaina esimiespomo pisti muokkaamaan vanhaa isohkoa nakkia tiukalla aikataululla, niin menin ihan lukkoon. Tiesin, etten ehdi sitä tehdä vaaditussa ajassa, niin iski niin tukala olo, että meni vapaapäiväksi tarkoitettu perjantai siitä toipumiseen.

Kun olin soittanut tuolle uutta nakkia tyrkyttävälle pomolle, että nou kän duu, naapurihuoneen 10 vuotta vanhentunut pomo tuli kysymään, että voinko mä hyvin. Pillahdin itkuun. Eipä tarvinnut sitten sen enempää selitellä. En ole ikinä itkenyt töissä muiden nähden. Juteltiin kyllä tovi, ja sanoi hänkin, ettei saa unta ja on koko ajan ahdistunut. Kyllä mä sen tiesinkin, kun olin itse hälle soittanut jokunen viikko sitten kysyäkseni hänen vointiaan, kun kuulosti niin kamalan uupuneelta puhelimessa.

Esimies on saanut sen verran aikaiseksi, että meillä oli työterveystarkastus koko poppoolle. Mulle sanoivat siellä, että työuupumuspisteet on hälyttävän korkealla. Kahtellaan, jos jatkoa seuraa taas. Puhui ainakin jotain kuntoutuksesta. Muutenkin olen ihan romuna ja maanantaiversio.

Muuten ei ole tapahtunut mitään. Alkusyksy meni kesällä kerätyillä voimilla, ja töissä jaksoi olla, nyt ne on loppu. Ei mulla työmäärä ole rasittava, vaan kaikki muu, mihin en itse sitten voikaan vaikuttaa, ja ketään muuta ei kiinnosta. Vie kyllä tehokkaasti vähäisetkin motivaatiot.


Mulla on suunnitelma kehitteillä, kuinka pääsen tästä kurimuksesta pois, saa nähdä, kuinka homma etenee. On vain niin... uupunut olo, ettei jaksaisi yhtään mitään.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 30 Marras 2009 13:40

Aurora B. :paijaus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 01 Joulu 2009 21:05

Ylityökielto, lakkouhka. oumaigaat. :O:

Oudot on fiilikset. Toisaalta ei kiinnosta paskan vertaa, mutta ei sitä nyt mitä tahansa viitsi sietää työnantajapuoleltakaan. Taidanpa taas hetken miettiä alan vaihtoa, vaikka missään tuskin on yhtään sen mukavammat meiningit tällä hetkellä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ti 01 Joulu 2009 21:35

Pidin tänään opinnäytetyöseminaarin ja kirjoitin perään kypsärin.
Vielä muutama mukava velvollisuus (kuten opparin toimittaminen kirjastoon) ja sitten saan paperit. Vihdoin!! :sekopää:
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Joulu 2009 22:13

Onnea papereista! :) Paperit ovat kivoja.

Omat paperit häämöttävät kaiketi taas hieman lähempänä. Gradun kanssa työkalut alkavat kohta pienetä ja odotan sitä päivää, kun pääsen hiekkapaperiin ( ;) paperi sekin) asti.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 02 Joulu 2009 23:37

Onnea Kaarinalle valmistumisesta. :D
--------------
Harjoitteluni nykyisessä harjoittelukoulussa päättyy ylihuomenna. On ollut etupäässä positiivisia kokemuksia ja erittäin kivoja ja innokkaita oppilaita. Tänään tervehtivät bussipysäkilläkin, kun satuin törmäämään. Toisaalta paljon energiaa on mennyt ja nyt on se kuuluisa väsynyt, mutta onnellinen olo. Keväällä homma jatkuukin sitten jo toisessa paikassa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 08 Joulu 2009 18:21

Nyt meillä on tavoitepäivämäärä: 13. tammikuuta on tarkoitus jättää gradu tarkistettavaksi. :isosilmä: :woohoo:

Sitä ennen parannetaan otsikoita, riviväliä, poistetaan orporivejä ja sellaista hiomahommaa. "Olen ohjeeni antanut", sanoi professori, joten omillaan ollaan.

Aika hullua sinänsä. :)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Joulu 2009 12:25

Ensi viikon perjantaina olisi aivopes---anteeksi, "valmennusyhteistyö, jonka tavoitteena on määrittää poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu,
sekä rakentaa keinot sen toteuttamiseksi."

Jeeeeeeep.

Minulla olisi muutama ehdotus: enemmän väkeä hoitamaan kasvavaa määrää vastuuta, jonka meidän munattomat johtajamme ovat luvanneet ottaa ilman eri korvausta hoitaakseen (= meidän niskoille) ja )/(&%#"#:n ongelmienkirjausohjelma, joka ei jumita joka toinen minuutti :kiro:

Mutta kysymys kuuluu: sanonko pomolle suoraan että minähän en tule kuuntelemaan pellepuhetta, otan puoli päivää palkatonta vapaata vai alanko yskiä ennen koulutusta ja lähden saikulle?

Mikähän olisi parempi vaihtoehto? :raps:

Ps. Jaha, ja sitten vielä lakonuhka.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa