Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 20 Syys 2011 21:42

Mitä ihmettä on kieliteknologia? :O:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 20 Syys 2011 21:44

Kai se on lingvistiikkaa tietokoneellisesti orientoituneille. ;)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 21 Syys 2011 01:19

Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 22 Syys 2011 11:35

Tämä vapaapäivä muuttui työpäiväksi. Illaksi otin vuoron, kun tarjottiin mieluisaa.
Eilenkin oli vapaapäivä ja sillonkin pyydettiin töihin. Ensi sunnuntaina on vapaata ja sillonki olis vuoro tarjolla. Melkeen joka vapaapäivän sais työpäiväks, jos vaan jaksaisi tehdä. Tätä tää on ollut taas jo hetken. :huoh:
Harmittaa melkein joka kerta kieltäytyä lisätyövuorosta, koska tiedän, että töissä tosiaan tarvittaisiin. Mutta työ on välillä henkisesti niin raskasta, etten halua tuhlata annettuja vapaapäiviä töihin. Onneksi meille etsitään lisää kassamyyjiä, mutta niidenkin löytäminen on vaikeaa ja kestää kauemmin kuin voisi kuvitella.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 23 Syys 2011 18:42

Joo eipä se sit niin rankka ollu kun piti alunperin olla. 59 tuntia kuitenkin kerty ja kyllähän sitä oli tänä aamuna vähän paskana. Burana ois ollu poikaa mut ei tullu mukaan, enkä tajunnu aamupalaks ottaa.
Sunnuntain pitäs vissiin mennä tekemään muutaman tunnin homma vielä joskus iltapäivällä/iltasella. Jospa sillä sais viikkotunnit kohilleen :tilt:

Kyseinen ovenkahvaa sotkenu työkaveri oli näköjään sotkenu auton penkkiäkin. Muuten ihan hyvä, mut se kävi vasta pari viikkoa verhoilupuhdistuksessa, joka ei varmasti ollu halpa. No toimarin ois kyl pitäny siihen tietty hankkia vihdoin ne penkinpäällystimet, mut eiks siihen ois voinu vaikka turvaliiviä laittaa sit selkänojalle? :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Syys 2011 18:52

No minkäs sille mahtaa, jos turvaliivi on likainen. :sori: :jaaha:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 23 Syys 2011 19:06

Ei mut siis sen turvaliivin ois voinu liata miuluummin kun sen penkin. Mut joo vähän omituiselta toi tuntu koko toihu tällä viikolla. Joku kiukutteluviikko. Toisen mie sentään sain torstaina jopa tekemään töitä kun menin sen kanssa tekemään. No josko se siitä nyt sitten. Eipä tosin oo miun ongelma sikäli, mutta kyllähän toi välillä ottaa hermoon. Vähän oon kyl miettiny, että pitäsköhän pyytää lisää palkkaa kun mie kuitenkin hoidan asioita, mietin firmankin parasta, pystyn tekemään melkein homman kun homman, mitä vastaan tulee ja oon muutenkin pätevämpi ja ahkerampi kun toiset, jotka saa saman rahan. Että perusteita sikäli ois.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 26 Syys 2011 16:33

Ai tämä olikin Huuhaassa. Sain kuin sainkin ilmoittauduttua perjantain tiedekuntatenttiin. Ainoa vaan, että nyt en sit ole lukenut, kun kuvittelin etten olekaan menossa. :töktök:

Kylläpä sitä osaa ihminen olla väsynyt. Juoksin taas töissä kuin päätön kana. En tajua miksi uuden pojan käskyttäminen on niin hankalaa. Ehkä siksi, kun se ei oo mun alainen oikeasti. Ainoa vaan että kun se ei oo yhtään oma-aloitteinen. Eikä se edelleenkään tiedä mitä kaikkea pitää mestoilla tehdä. En tiiä mitä sen kans sit tekis.



Eäh. Missä mun aivot on? :bubbles:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 26 Syys 2011 22:56

Tuplat. :bubbles:

Nyt oon lukenut jopa siihen tenttiin vähän, mutta silti mulla käy aika auttamattomasti vähiin. Viikonloppuna olisi ollut aikaa, mutta silloin oli myös epäselvää, onnistuuko tenttiin osallistuminen. No nyt pitäisi onnistua, mutta onko enää aikaa lukea? :hämillään:

Ei sillä, kovin on mielenkiintoista asiaa, ja kirjatkaan eivät ole ylitsepääsemättömän paksuja. Se vain, että, kuten monet teistä ehkä tietävät, lukeminen on mulle hankalaa. Tai ainakin olen uskotellut itselleni niin. (Laskeskelin tuossa, että neljän sivun lukemiseen menee 20-25 minuuttia. En tiedä onko se oikeasti normaalia hitaampi tahti, mutta minusta itsestäni ainakin tuntuu siltä.) Joka tapauksessa ajatus siitä, että saisin kaksi kirjaa tahkottua alusta loppuun torstai-iltaan mennessä siten, että vielä osaisin vastata niiden pohjalta esitettyihin esseekysymyksiinkin, vaikuttaa vähintäänkin fantastiselta. Fantastiselta siinä mielessä että haaveilla saa, mutta lieköhän tuo ihan toteutuu kuitenkaan. Menen silti perjantaina kokeilemaan, miltä se kirjatenttiminen maistuu, ja sit jos tentti ei menekään läpi, niin tentin sen sit marraskuun alussa, kun muutkin samalla kurssilla olevat sen tenttivät. Tuskin tämä lukeminen kuitenkaan hukkaan menee.

Jännää, miten tuo viikoittainen mentaalikuntosalitreeni muuttaa asenteita myös opiskelun suhteen. Aiemmin ei olisi tullut kuuloonkaan, että menisin tenttiin "kokeilemaan kepillä jäätä", vaan kaiken piti mennä kerralla läpi. Nyt ehkä uskallan mennä sinne suhtautuen itseeni vähän armollisemmin. Toivottavasti ei sitten iske tenttilamaannuskaan.


Kuva
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 27 Syys 2011 22:04

Koulujutut? :tipahdus:
Ei nyt mitään paniikkia vielä, tässä periodissa aika isoja kursseja.Iso markkinointiviestinnän kurssi mutta sen handlaa, ruotsia - ei vahvinta mutta helpohko, viinikurssi - epäilen läpäisyä, tentti on kuulemma *tanan vaikee, budjetointia - joo opettelen asiat ennen tenttiä, ja sit pari isoa kurssia jotka jatkuu seuraavaan periodiin joihin ei olla tehty vielä oikein mitään. :friikki: Eniten ahistaa toi kaikista helpommalta kuulostava viinikurssi, tentti on viikon päästä, noi isot kurssit kaatuu päälle sitten myöhemmin. Ainiin, lähdetään koulun kanssa Lontooseen matkamessuille, mikä on ihan kiva. :keijo:

Työt? :isosilmä:
Olen nyt siis myynyt torilla ruokaa jne, mutta se loppuu koska Kauppatorin kesä on ohi. No, keksin MOL.fi:n CV:netin (suosittelen, voi jättää hakemuksen vaikka olisi töissäkin?), ja sitä kautta on tullut mielenkiintoisia duunitarjouksia. Yksi olutravintoladuuni ja yksi uuden elämystuotteen esittely- ja myyntijopi. Nämä siis ne, jotka minua kiinnostavat palvelun kautta tulleista tarjouksista. Myös vanha työpaikkani ilmoitti, että minulle olisi käyttöä. :bubbles: Täytyy varmaan lähteä miinus ja plus -listoilla liikkeelle näiden kanssa, en osaa päättää. Uudet haasteet kiehtoisivat MUTTA koulu on ykkössijalla (ainakin näennäisesti) ja pitää ajatella asiaa ajankäytöllisesti. Tältä kantilta vanha olisi paras, mutta katsotaan nyt, toi elämys-juttu on tosi kiinnostava tuote! Pääasia tietty on se, että on jotain työtä.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 28 Syys 2011 14:41

Kuka on syönyt mun työmotivaation? :epäilevä:

Superahdistavaa on nyt olla töissä, en saa draivia päälle (johan se kestikin koko kesän!), ja veeituttaa vaan koko ajan. Ens viikolla olis viel tulossa perehdytettävä - kivaa vaihtelua, mutta henkisesti kovin raskasta.

Mistä sais motivaation? Kun mä tiiiiedääään että mulla sellainen on ollut, niin voihan se tulla takaisinkin? Ens keväällä? :p
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 28 Syys 2011 17:59

Lyyra kirjoitti:

Kuva


Ihana hymiö. :hymyhali:

Eipä muuta, mutta meillä alkaa olla pahin aika vuodesta edessä. No, onneksi voi sentään luottaa siihen ettei tänä vuonna tarvitse tehdä toisten tekemättömiä töitä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 28 Syys 2011 18:05

theia kirjoitti:Kuka on syönyt mun työmotivaation? :epäilevä:

Superahdistavaa on nyt olla töissä, en saa draivia päälle (johan se kestikin koko kesän!), ja veeituttaa vaan koko ajan. Ens viikolla olis viel tulossa perehdytettävä - kivaa vaihtelua, mutta henkisesti kovin raskasta.

Mistä sais motivaation? Kun mä tiiiiedääään että mulla sellainen on ollut, niin voihan se tulla takaisinkin? Ens keväällä? :p

:femmat:

Muuten lähes sanantarkkaan tasan samat fiilikset paitsi että prehdytettävä aloitti maanantaina.
Viime aikoina oon lähinnä tyyppien takia hengannut duunipaikalla ja koittanut kovasti näyttää siltä, että teen jotain. :seko:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 29 Syys 2011 10:02

Tulen perumaan sanoja, joita olen joskus saattanut sanoa.

Unohtakaa kaikki scheissepuheet, joita olen työpaikastani sanonut. Vedän ne pois.

Mun työpaikka on kiva :hymyhali:
Siellä olevat ihmiset on myös kivoja :hymyhali:
Eniten kuitenkin.
Esimies on Hyvä :hymyhali:

Ja tänään sain esimerkin miltä kuulostaa, kun hymyillään puhelimeen.

Oikeastaan aika hyvin näkee muuttuneesta tilanteesta sen, miten epävarmuus ja epävakaus voivat stressata työntekijöitä äärirajoille. Myös se miten se vaikuttaa työilmapiiriin on ollut käsinkosketeltavaa (ainakin mun muistoissa).
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Syys 2011 14:13

Noniin. Onpa kivaa varmaan olla tänään iltavuorossa mein työpaikalla. Fordellakin jo mainetta niittänyt "meidän uus poika" ei sitten mennytkään töihin tänä aamuna, ja puoti on ollut kiinni koko aamun. Asiakkaat on varmaan hyvällä tuulella. :töktök:
Täytyy vaan sanoa, että onneksi en oo ite töissä koko loppuviikolla.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 29 Syys 2011 21:45

Töissä ei oikein ole lyhyitä päiviä tällä hetkellä. Iltaisin pitäisi mennä mahdollisimman ajoissa nukkumaan, että ehtisi nukkua. Busseissa istun yleensä silmät kiinni.

Aika hulabaloota on ja välillä pännii, ettei voi vastata oppilaille sillä kielenkäytöllä ja piittaamattomuustasolla, mitä he yleisesti harrastavat. Että jos joku on pois, niin vastaisi, että "helvetin hyvä, toivottavasti ei tule huomennakaan" ja roskaajille huutelisi, että "Vitun urpo, mitä helvettiä sä touhuat?" :gaah:

Mutta mennään millä mennään. (-tana)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Syys 2011 21:48

Ehdota rehtorille, että hän antaisi siivoojille kaksi päivää vapaaksi ja antaisi oppilaiden roskata ja riehua ekan päivän just sillain kuin normaalistikin. Ja sit toka päivänä ois kaikki oppitunnit peruttu ja saisivat siivota jälkensä. :virnu:

Eipä silti, ei ne varmaan oppis sillainkaan, että roskaaminen ei kannata. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 29 Syys 2011 23:15

Käsi ylös kuka ei ollu penskana idiootti! :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 30 Syys 2011 09:47

Lyyra kirjoitti:Ehdota rehtorille, että hän antaisi siivoojille kaksi päivää vapaaksi ja antaisi oppilaiden roskata ja riehua ekan päivän just sillain kuin normaalistikin. Ja sit toka päivänä ois kaikki oppitunnit peruttu ja saisivat siivota jälkensä. :virnu:

Eipä silti, ei ne varmaan oppis sillainkaan, että roskaaminen ei kannata. :huoh:

Plus nykymaailmassa kolmantena päivänä olisi koulu tyhjä ja opettajat ja rehtorit työttömiä ja oikeudessa kun vanhemmat ovat itkeneet kultamussujen epäinhimillisestä kohtelusta :epäilevä:
Kuolo kirjoitti:Käsi ylös kuka ei ollu penskana idiootti! :keijo:

\o/ Mää veikkaisin olleeni jotain idioottia pahempaa :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Syys 2011 09:50

Yabba kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ehdota rehtorille, että hän antaisi siivoojille kaksi päivää vapaaksi ja antaisi oppilaiden roskata ja riehua ekan päivän just sillain kuin normaalistikin. Ja sit toka päivänä ois kaikki oppitunnit peruttu ja saisivat siivota jälkensä. :virnu:

Eipä silti, ei ne varmaan oppis sillainkaan, että roskaaminen ei kannata. :huoh:

Plus nykymaailmassa kolmantena päivänä olisi koulu tyhjä ja opettajat ja rehtorit työttömiä ja oikeudessa kun vanhemmat ovat itkeneet kultamussujen epäinhimillisestä kohtelusta :epäilevä:

Niin no se. :lanppu:
Mutta mitäpä emme tekisi tulevaisuuden toivojen oppimisen eteen? :tp:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 30 Syys 2011 17:19

Kuolo kirjoitti:Käsi ylös kuka ei ollu penskana idiootti! :keijo:

o/

Oikeesti. Olin kiltti ja sivistynyt jo nuorena.



*

huomen töihin. jesh..... no, ainakin saa rahaa. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 03 Loka 2011 15:50

Nyt kun haaveeni siirtyä varhaiseläkkeelle loton kautta menivät (taas), niin saisinko elämältä edes yhden (1) viikon jolloin 20-75% työporukasta ei olisi lomalla, sairaana, koulutuksessa, epämääräisellä vapaalla, kipeänä, kielikurssilla tai muuten vaan poissa resursseista?

Wanha ei oikein enää jaksaisi raahata kivirekeä ylämäkeen vajaalla miehitykselle :friikki:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 03 Loka 2011 17:49

Mulla on huomenna viinitentti ja oon koko tän päivän viettänyt viinimaailmassa, kirjojen kautta siis. :tilt:
Nyt kun vähän kaiveli niin ihan aidosti heräsi kiinnostus viineihin, tosi kiinnostavia juttuja! Ja harjoitustentti ei vaikuttanut niin pahalta.

Viimenen toriviikonloppu takana Kauppatorilla. Oli melko tapahtumarikas etenkin sunnuntai, kun silakkamarkkinat alkoivat ja väkeä riitti.
Mielenkiintoisin muikkupäivä ehkä ehkä noin tapaamieni ihmisten ansiosta, oli vaikka mitä väkeä liikkeellä.. katotaan josko ens kesänä taas muikkuilemaan.

Uusivanha työ on nyt sitten se, johon vaihtoehdoistani päädyin, hommat alkaa jo tällä viikolla, ihan jees. En ole varmasti ainoa opiskelija, joka kiroaa
tulorajat alimpaan tuonelaan, tosi syvältä, ettei saa tienata niin että pystyis elämäänkin jos nostaa tuet. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 03 Loka 2011 21:10

Jotenkin ollut viime aikoina stressaantunut olo. Ehkä tuolta torstaista (mikä koulumaailmassa ON pitkä ajanjakso :jaaha: ) asti. Joskus menee useampi päivä, ettei jää oikein sellaista hyvää oloa ja pienetkin keskeneräiset asiat haittaavat.

Jotenkin yrittää parantaa maailman kerralla tai jotain.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 03 Loka 2011 21:18

Meidän osaston pomo sanoi tänään näkemiin.

Voisivat nyt ottaa siihen tilalle jonkun meidän tiimivetäjän nii mä voisin päästä sit senmoseks. :raps:
Tuskin ne meikäläistä ihan koko osaston johtoon ottasivat kuitenkaan.

Hämmentävä tilanne kyl. Kaikkee oli suunnitteilla, mitähän niille jutuille nyt käy. Nykyisen heikosti alkaneen
semiylennysuusityönkuvanakkihommahienotitteli-työn osalta ainankin toivoisin, et joku jarru on saatu
irti ja kohta pääsis jo tekemään sitä, mihin hainkin silloin puolitoista vuotta sitten. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa