Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 12 Kesä 2010 19:04

No muistaakseni joistain kuvista oli ne ainakin nähtävissä :keijo:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 13 Kesä 2010 05:04

@gen.fi kirjoitti:No muistaakseni joistain kuvista oli ne ainakin nähtävissä :keijo:


:friikki: ?

---
Ei itselläni mitään, perstaina oli tentti, ja huomasin, etten enää osaa opiskella. :friikkipeukku:
Muuten vaan jumitan yhä vaan samassa työpaikassa, mutta välillä v*tuttaa niin paljon meininki siellä, että pitäisi oikeasti vaihtaa työpaikkaa, mutta en minä mitään saa aikaiseksi. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 13 Kesä 2010 09:13

Meitsi ilmotti eilen pomolle, että heinäkuun jälkeen mua ei tarvi ootella töihin. :woohoo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Su 13 Kesä 2010 21:56

@gen.fi kirjoitti:No muistaakseni joistain kuvista oli ne ainakin nähtävissä :keijo:


:isosilmä:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 14 Kesä 2010 13:53

Viime viikolla risteilin pääsykokeissa; skippasin yhdet, en edes tiedä miksi hain kyseiselle alalle :virne:

Ekat kokeet meni omasta mielestä ihan hyvin. Kirjallinen osio tuntui suorastaan helpolta, joka kyllä herätti epäilykseni että voikohan se olla noin helppoa muka.. :virne: Haastattelu ei mennyt IHAN niin hyvin, mutta sielläkin pystyin olemaan rento ja sain kehuja realistisesta käsityksestäni koulutusohjelmasta ja siitä valmistumisen jälkeisestä työllistymisestä.

Toiset pääsykokeet olivat järkyttävän kaukana ja järisyttävän jännityksen aiheuttavat :isosilmä: avaudun niistä vaikka urheiluketjuun kun kokoan itseni, mutta mä olen helvetin ylpeä itsestäni että menin. Epäilen että näyttöni eivät riittäneet, mutta hitto, toi ois unelma-ala, luulen hakevani ensi vuonna uudestaan. :hullu:

Nyt ei ole ressiä, paitsi vähän siitä, jos ei pääse mihinkään ja siitä, jos pääsee tuohon ensimmäiseen eikä toiseen, kun kuitenkin enemmin haluaisi toiseen.. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 14 Kesä 2010 17:25

Onnittelu valmistuneille/työllistyneille/niille jotka ilmoittivat pomolle mihin työnsä voi tunkea.

Todennäköisyys työpaikan täällä päässä vaihtoon tuli jälleen hiukan todemmaksi: nyt ollaan aika suurella varmuudella siirtämässä työpistettä niin kauas, että kukaan ei edes tiedä kasvaako siellä pippuri; tunti suuntaansa aamuin ja illoin käyttäen bussia, junaa sekä apostolin kyytiä + matkakorttiin menisi lähemmäs satanen kuussa.

Lisäksi työmäärä kasvaa (jo nykyinen on estänyt sen että tänne ei ehdi kommentoida saati lukea posteja :friikki:) , kun virma on innoissaan ottamassa lisää asiakkaita.
Palkka tietenkään ei nouse, koska "voivoi, nyt on NIIIIIIIN huono taloudellinen tilanne, että hädin tuskin voidaan korottaa pomojen palkkoja 20% eli nyt vaan ei voi antaa lisää palkkaa, voivoi".

Jepjep :friikkipeukku:

Noh, aina puhelinapina löytää uuden banaanipuun :keijohei:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Kesä 2010 17:36

Mr. Smith kirjoitti:Noh, aina puhelinapina löytää uuden banaanipuun :keijohei:

Tarkoittanet banaanipuhelinta. :virne:

:kailotus: Operator get me Bei-jing-jing-jing-jing!!


Kuva
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 14 Kesä 2010 17:47

Okei, myönnän, tuo jopa piristi hiukan :virne:
Banaanipuhelimen siis :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Kesä 2010 18:01

Mr. Smith kirjoitti:Okei, myönnän, tuo jopa piristi hiukan :virne:
Banaanipuhelimen siis :keijo:

:hymyhali: Tietenkin se piristi!
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » To 17 Kesä 2010 08:41

Opinnäytetyö: Hyvä syy vetää peitto pään yli ja olla nousematta aamulla sängystä. Nousin silti...
Opinnäytetyön sentään voisi joskus saada valmiiksi, vaikka ajatus houkuttaa yhtä paljon kuin
lietealtaassa kylpeminen, mutta erään kurssin läpäiseminen on lähes mahdotonta, kun opettajana
on opettaja, joka ei opeta ja aiheena käytännön härpeltäminen, josta olen pihalla kuin lumiukko.

Muutenkaan palaaminen paikkaan (ja mielessäni aikaan), jossa niin usein mietin olisiko kaikkien
kannalta parempi, etten olisikaan elossa, tuottaa joka kerta nyrkinkokoisen palan kurkkuun ja
aiheuttaa pahoinvointia ja stressiä.

Eikä ketään, minua kaikkein vähiten, kiinnosta valmistunko koskaan, mutta pakko yrittää... :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » To 17 Kesä 2010 18:37

Siinä on jo iso kiitoksen paikka, jos on päässyt sängystä ylös itsenäisen työn ääreen.
Shay saa ison olalle taputuksen ja mä vähän itteäni taputtelen samalla sillä sain kir-
joitettua ja palautettua pienen opiskeluhomman tänään pari päivää etuajassa.
Nyt palkitsen itseni ulkoilulla, kun aurinkokin paistaa niin mukavasti.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 18 Kesä 2010 01:00

Juuri taisi tulla kuukausi täyteen opiskelupaikan lupaavasta sähköpostista, jossa luki, että "parin viikon sisällä lähetetään ne paperitkin sitten". No edelleen odotetaan kovasti. :epäilevä:
Alkaa kohta tosissaan tuntua, että ovat tainneet lähettää mulle vahingossa väärän sähköpostin, enkä olekaan oikeasti päässyt sisään. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 22 Kesä 2010 13:21

Olen onnessani, kun pääsen ensi viikolla torstaina takaisin kauppaan töihin. Olin ainakin siihen asti onnessani, kun kävin katsomassa ensimmäisten viikkojen työvuoroja siellä. Aloitan to 1.7. ja seuraava vapaapäivä on seuraavan viikon lauantai. :keijo: Sopiva työrupeama heti aluksi. Toisaalta, itsepähän kerjäsin paljon työtunteja. :virne:

Kyllä tää toimistohomma vaan on aika tylsää ja aika ei kulu hinkkaamallakaan. Varsinkin nyt, kun täällä on moni jo lähtenyt lomille (mm. kaksi työkaveriani samasta toimistohuoneesta), on tää konttorissa eläminen aika pitkäveteistä. Tosin, mitä tekisinkään, jos tässä huoneessa olis joku muukin töissä ja mulla olis näin tylsää kuin nyt, enkä vois ees tänne fordelle kauheena hiippailla, jos joku vaik huomais? Leikin, että minulla on korkea työmoraali. :keijo:

Kauppa ja kaupan työntekijät. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 22 Kesä 2010 16:08

Haastattelu oli niin Vituiksmän kuin suinkin :huoh: Ei ollut ottamassa missään vaiheessa eikä se paikkakaan oikein vastannut sitä, mitä mä oon lukenut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 22 Kesä 2010 19:31

Pascal :paijaus:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 23 Kesä 2010 18:59

Eipä jatku työt enää syksyllä. Mä olin jo mielessäni ajatellut, että näinköhän tässä nyt käy. Ajateltiin kuitenkin kaikki positiivisesti, että kyllä tää tästä, mutta eiköhän pomokin ole tiennyt tämän menevän näin jo aikoja sitten, mutta ei ole tohdinnut sanoa asiaa suoraan.

Nyt on sitten uusi alku edessä. Outoa että ei ole mitään aavistusta tulevasta. Toivottavasti joku koulutus mahdollisuus järjestyy syksyllä tai sitten mielenkiintoista työtä.
Olisi kyllä muuten kaikenlaista pientä puuhasteltavaa, mutta kun ei viitsi pimeänä tehdä ja en tunne olevani tarpeeksi kasvanut yrityksen perustamiseen. No ei mulla ole pysyviä tilojakaan vielä. :p Ähkistä.

Vähän kummittelee mielessä alan täysi vaihto. Tää on kyllä niin mun hommaa, mutta pitäisi päästä kehittymään, mutta sitä koulupaikkaa ei luultavasti tule vielä vuosiin. Tähän väliin pitää keksiä jotain muuta, ja se jokin muu saattaa olla sellaista missä vain itselleni tankkaan tietoa, mutta en varsinaisesti ala työskentelemään allalla. Saas nähdä ny. :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 23 Kesä 2010 19:55

Nugat kirjoitti:Saas nähdä ny. :raps:


Nugat :paijaus:

Mutta piti myös sanomani, että kuitenkin ainakin tuon viestin perusteella suhtautuminen asioiden saamaan käänteeseen vaikuttaa ihailtavan avoimelta, vaikka varmasti oletkin pettynyt. Jos mulle ilmoitettaisiin, että työt eivät jatku ja jos joutuisin pohtimaan, että pitääkö vaihtaa pois alalta, jonka koen omakseni, olisin varmaan melko murtunut enkä varmaan laittaisi :raps:-hymiötä vaan jotain kiroilua ja epäilyä ja kiukuttelua ja pelkäisin tulevaisuuteni puolesta. :keijo:

Samoin piti skrayn viestiä kommentoida, että on jännää miten erilaisia ihmiset ovat, että joku ihan viihtyy kaupassa. Itse uskoisin inhoavani sellaista. :p Tosin en ole ruokakaupassa ikinä työskennellytkään, mutta jossain pienemmässä vähittäiskaupassa kyllä ja se oli ainakin melko rasittavaa ja muutenkin mulle täysin sopimatonta hommaa. Koko ajan pitää olla ihmisten kanssakin. :keijo:

Omia töitä mulla olisi vaikka muille jakaa. Näin iltaisin pitäisi hoitaa kaikkia rästejä, mutta pää on ihan seis. Mieluiten keskittyisin kaikista hommistani siihen, missä saa vain lukea, mutta eihän se käy.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 24 Kesä 2010 14:23

L-S kirjoitti:Samoin piti skrayn viestiä kommentoida, että on jännää miten erilaisia ihmiset ovat, että joku ihan viihtyy kaupassa. Itse uskoisin inhoavani sellaista. :p Tosin en ole ruokakaupassa ikinä työskennellytkään, mutta jossain pienemmässä vähittäiskaupassa kyllä ja se oli ainakin melko rasittavaa ja muutenkin mulle täysin sopimatonta hommaa. Koko ajan pitää olla ihmisten kanssakin. :keijo:


Ootetaanpa vaan siihen kun oon taas pari viikkoa siellä kaupassa ollu töissä, niin valitan täällä asiakkaiden aasiutta. Tämä kahden kuukauden poissaolo kaupasta on ruusuittanut muistikuviani ihan varmasti. :virne:
Olen toki huomannut itsessäni sen, että tykkään kun ympärillä tapahtuu ja on ihmisiä, joiden kanssa voi jutella. Toimistossa on tylsää, kun on niin vähän porukkaa ja ei ole sellaista vauhtia päällä, siinä tuntee itsensä välillä aika yksinäiseksi raatajaksi. Lisäksi tulen yksinäiseksi jo jos mun täytyy olla vasten tahtoa koko päivä yksin kotona, eikä ole juttukavereita. Vasten tahtoa olen silloin, kun en itse ole halunnut yksin olla tai jos kaikki muut ovat omilla teillään tavoittamattomissa.

Nugatilla on tosi hyvä asenne! Noin sitä pitäisi kaikkien suhtautua! :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 27 Kesä 2010 20:18

L-S kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Saas nähdä ny. :raps:


Nugat :paijaus:

Mutta piti myös sanomani, että kuitenkin ainakin tuon viestin perusteella suhtautuminen asioiden saamaan käänteeseen vaikuttaa ihailtavan avoimelta, vaikka varmasti oletkin pettynyt. Jos mulle ilmoitettaisiin, että työt eivät jatku ja jos joutuisin pohtimaan, että pitääkö vaihtaa pois alalta, jonka koen omakseni, olisin varmaan melko murtunut enkä varmaan laittaisi :raps:-hymiötä vaan jotain kiroilua ja epäilyä ja kiukuttelua ja pelkäisin tulevaisuuteni puolesta. :keijo:


Tässä on ollut paljon aikaa pohdiskella tulevaa ja valmistautua henkisesti siihen, että jos työt ei jatkuisikaan. Ja nyt kun tämä tilanne varmistui sitä ei niin pahasti järkyttynyt. Mutta ei voi sanoa että riemusta hypähdin. :p Nyt on ollut todella väsynyt ja nuutunut olo kaikkeen, onneksi oli nyt tämä juhannus niin viikonloppu oli täynnä ohjelmaa ja seuraa. Jännittää vähän, että miten tuosta arjesta nyt taas selviää, kun niitä ahdistuksen hetkiä varmasti vielä tulee eteen ihan tarpeeksi. Suurin osa sosiaalisesta elämästä kyllä katosi työn mukana, että mikäköhän erakko musta nyt kehkeytyykään.

Jotenkin tuntuu siltä, että ulkoa päin tuleva paine ajaa lyttyyn. Että olisi pakko opiskella tai olla vakituisesti töissä. Tai sitten koti-äitinä. Muuten on aivan turha ja laiska ja osaamaton ihminen. Eihän sitä muuten kotona olisi. :keijo: Onnittelin kyllä itseäni kun en sitä omaa kämppää mennyt hankkimaan. Siihen olisi mennyt kaikki säästetyt rahat ja vielä mielenterveys kun yksin olisin kököttänyt pienessä kopissa ja surrut tätä maailman menoa.On kyllä tavattoman syntinen olo, kun olen oikein nauttinut kotosalla puuhastella mitä mieli tekeekään, paikoillaan ei ole tarvinnut olla. Mutta sitä tuskin työkkärintäti haluaa kuulla... :keijo:

Mulla ei ole kyllä nyt mitään motivaatiota hakea töitä. Nyt olisi opiskelufiilis niin vahva. Mutta kyllä talvesta tulee todella vaikea, jos ei mitään puuhaa ole. Kesä vielä menee kun ulkona on vaikka mitä puuhasteltavaa ja ainakin kasvimaalla on aina vesiheinää mitä nyppiä. Talvella on pimeää ja kylmää ja kaamosmasennus siihen päälle niin... :p
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 27 Kesä 2010 21:14

Nugat kirjoitti:Jotenkin tuntuu siltä, että ulkoa päin tuleva paine ajaa lyttyyn. Että olisi pakko opiskella tai olla vakituisesti töissä. Tai sitten koti-äitinä. Muuten on aivan turha ja laiska ja osaamaton ihminen. Eihän sitä muuten kotona olisi. :keijo:

Höpö höpö!

Ihmisen pitäs osata nauttia jouten olosta, eikä stressata siitä mitä pitä muka olla ja tehä. Kokemuksesta voin kertoa, ettei moinen ainakaan tervellistä ole.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 28 Kesä 2010 21:02

Oli tyhmä loma - en päässyt/saanut laardiäässiäni kaupungista mihinkään edes juhannukseksi, kismittää. En tykkää kotolomista. :norsu: Tämä tieto siksi, että oli siis yllättävän mukavaa palata töihin, vaikka täällä ei asiat olekaan edelleenkään kunnossa ja ulkona on ihana helle. :tilt:

Lisäksi ajattelin kertoa, että odotan aika mielenkiinnolla postipojan postiluukkuuni jättämää postia kolmen seuraavan viikon sisällä. :tilt: Oikeastaan ei ole suurta merkitystä, mitä postia sieltä tulee, kunhan tulee ja pääsen suunnittelemaan eloani uuteen malliin, jos ei koulurintamalla niin sitten jollain muulla. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 29 Kesä 2010 00:49

Itse vastaanotan nyt pelkästään tätä "Kiitoksia mielenkiinnostanne" -osastoa. Ei ole kyllä toiveet älyttömän korkealla. Yleisesti työelämästä ajattelen jokseenkin niin, että jos vielä lupa annetaan jotain työtä tehdä, niin teen. Nykyään työntekokin on etuoikeus, vaikkei se siltä taatusti joka aamu tunnu. :p Mutta siis, jos on mies menossa töihin, niin on sentään joku mies eikä pelkkä joutomies.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 29 Kesä 2010 02:14

Pajolti eikiitokisia, toivottavasti olette meistä kiinostuneita jatkossakin -terveisiä tälläkin.
No, ehkäm minusta ei ole mihinkään muuhun, kun siihen joutenoloon. Mestaroidun sitten
tällä alalla, jos ei kerta kelpaa...
No, elokuussa on pari viikkoa töitä, joita pitää valmistella ja jumppiakin on vielä muutama
jäljellä. Jos vaikka niissä asioissa kunnostautuu...
Jos.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 29 Kesä 2010 08:52

Ylihuomenna menen kauppaan töihin. :woohoo:

Ja saan muuttaa melkein omaan työhuoneeseen elokuun alussa, kun palaan harjoitteluun vielä kuukaudeksi.
Jaan toimiston sitten vain yhden ihmisen kanssa ja minulla on viherkasvi, siksi se on melkein oma huone. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 29 Kesä 2010 16:16

Kiire. "Ei tartte olla täyttä miehitystä kun kesällä ei kuitenkaan soitella niin paljoo."

Lopputulema: "hei mä olen mökillä ja mun..."/"hei mä olen täällä vinkustaniassa..."/"meidän tää yks järjestelmä ei toimi ja kaikki muut on lomalla..." jne.

Ja VIELÄKÄÄN ei ole mitään varmuutta minne siirrytään eli pitääkö tässä uutta työpaikkaa hakea vai ei?

:friikkipomppu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron