Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 02 Helmi 2009 20:11

Ehehheh..

Työnantajapuoli on sitä mieltä, että meidän osastolle riittää puolet siitä henkilöstömäärästä, mitä meitä nyt on. :friikki: Tervetuloa vaan päiväksi tonne oikeisiin töihin. Haastattelut on tällä tai ensi viikolla. Kiva pikkudilemma, kun ei napostele yhtään hakea omaan työhön uudestaan, mutta ei kyllä olis varaa jäädä työttömäksikään. Uusia paikkoja oon katellu ja joitain hakemuksiakin tehnyt, mutta ei oikein ole omalta alalta koulutusta vastaavaa työtä tarjolla eikä edes sellaisia, mihin olisi vähääkään kiinnostusta. En ihan koe järkeväksi hakeutua töihin, jotka ei kiinnosta ja lähteä sieltä sitten taas pois hetken päästä. Ei vaan jaksa semmoista.

En mä oikein voi sinne haastatteluun mennä valehtelemaankaan, et joo kyllä motivaatioo löytyy ja asennetta, kun ei oikeasti paskaakaan kiinnosta. Jos sit saisikin jäädä niin se tietäis vaan sitä, et joku muu on joutunut lähtemään ja vähänkö sitten tuntisin itteni huonoksi ihmiseksi. :hullu:

Hirvee stressi tästä epätietoisuudesta. Hirvee stressi muutenkin. Kävi miten kävi, en ole kuitenkaan tyytyväinen. Miten oonki tähän jamaan joutunut.

Kaiken tän kruunasi se keski-ikäisen kuuloinen mies, joka käski mun imeä munaa eikä jäänyt linjalle edes vastausta kuuntelemaan. Joskus sitä vaan ihmettelee, miten ihmiset ensinnäkin kehtaavat ja toisekseen saavat mitään asioitaan hoidettua, jos taktiikka on toi. VITUN AASI! Mut saatiin kyllä melkoisen makeat naurut, kiitti vaan niistä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 03 Helmi 2009 00:14

Että sitä voikin henkilö olla jonkin veran kateellinen kaikille niille jotka ovat niin onnekkaita että voivat opiskella jotain mikä heitä itseään kiinnostaa, niille joilla on motivaatiota siihen puuhansa, ja etenkin niille, jotka saavat koulujuttunsa ajoissa valmiiksi...

Tässä sitä ollaan, uudessa microsoft word -asiakirjassa (juuri sen niminen tiedostokin) lukee boldilla "käyttäjät", ja huomenna pitäisi projektitiimille olla näyttää höpöö nettikauppasovelluksen käyttäjien ja toimijoiden määrittelyn tiimoilta... :seko:



:kops:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 04 Helmi 2009 09:00

:haukotus:

Huhuja ainakin syntyy heti, kun on pari päivää poissa töistä - olin vähän saigonilla.
Nyt ollaan taas huhujen mukaan meikästä tekemässä jotain esimiestason tyyppiä. Näistä olisi kyllä kiva kuulla itse ensin, mutta tää on varmaan taas niitä juttuja, ettei sitten ihan heti toteutunutkaan - uutta työnantajaa en tosin yhdistä ainakaan vielä tyhjiin puheisiin. Sanon vaan, että sen kun taas näkis ja kuulis kolinaa, uskon kun nään tilinauhassa numeroiden kasvua. :aukku:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 04 Helmi 2009 19:22

Mihin ihmeeseen motivaatiokeijo on karannut?

Nytkin on ollut monta tuntia hyvää aikaa näpytellä tekstiä, mutta oikein mitään en ole saanut aikaiseksi. Deadline häämöttää vielä kaukana jossain, mutta jos en pidä varaani, käy kuten yleensä aina ja huomaan kirjoittavani puolet tekstistä palautuspäivämäärää edeltävänä iltana tuskaisena ja sormiani purren.

Inhottava tapa muuten tuo hermostuneisuuden takia kynsinauhojen pureskelu ja repiminen. Eilen piti laittaa jopa laastaria, kun revin hieman liikaa. :hullu:
Pitäisi aina varata purkkaa ym. sitkeetä pureskeltavaa viereen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 05 Helmi 2009 19:38

Huh. Päivä pulkassa. Tänään oli sitten äikän yo-kirjoitusten ensimmäinen osio, tekstitaidon koe. Ja kuinkas ollakaan, Runebergin päivänä. :tilt:

Ennen koetta mua jännitti aivan hirveästi, hyvällä tavalla tosin, mutta kun sain paperin eteeni ja aineiston luettua, rauhoituin. Mut valtasi jokin kummallinen itsevarmuus, sellainen "tämä on mun juttuni, tätä minä teen" -asenne. Hyvä fiilis kesti alusta loppuun saakka ja vieläkin tuntuu hyvältä. :D Tietenkin sitä aina ajattelee, mitä olisi voinut tehdä paremmin, mutta enää ei ole sijaa perfektionismille - tehty mikä tehty. Ja uskoakseni ihan hyvistä lähtökohdista voin valmistautua nyt sitten maaliskuussa edessä olevaan esseekokeeseen. :D

Vaikka en osaa yhtään sanoa, miten meni, mieli on luottavainen. :D
Varsinkin, kun tuli tunne, että näistähän aiheista voisin kirjoittaa ihan loputtomiin. :virne:

Tavallaan tuntuu hullulta, että tuohon kokeeseen ollaan valmentauduttu koko lukioajan verran, ja nyt sitten se on ohi. Hurjaa, miten nopeasti aika kuluu.

Olen muuten hurjan ylpeä siitä, että oppilasnumeroni kirjoituksissa tänä keväänä on 007. :viileä:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 05 Helmi 2009 19:57

Maija kirjoitti:Vaikka en osaa yhtään sanoa, miten meni, mieli on luottavainen.


Tuo onkin tärkeintä - tonneittain tsemppiä ja onnea myös tuleviin koitoksiin! :D

And the name is Bond, Maija Bond
:juoni:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 06 Helmi 2009 01:54

Tuleva työ on edelleen mysteeri, mutta ainakin olen yrittänyt. Katselen edelleen miten asiat kehittyvät ja toivon, että lähiaikoina joku soittais... Ei meinaa hermo kestää tämmöstä. Pitäis saada tietää heti onko edes mitään tsäänssejä.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 06 Helmi 2009 16:08

Sippura kirjoitti:
Maija kirjoitti:Vaikka en osaa yhtään sanoa, miten meni, mieli on luottavainen.


Tuo onkin tärkeintä - tonneittain tsemppiä ja onnea myös tuleviin koitoksiin! :D


Voi kiitos. :hymyhali:
Nyt jo kyllä helpottaa, sillä tuo tekstitaito on oikeastaan ainoa koe, jota olen etukäteen jännittänyt. Äidinkieli on aina ollut lempiaineeni koulussa, joten halusin suoriutua siitä kirjoituksissakin kunnialla. Saa nähdä, miten plikan kävi. :D

Sippura kirjoitti:
And the name is Bond, Maija Bond
:juoni:


On Her Majesty's Secret Service. :juoni:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 06 Helmi 2009 20:12

Koulu tilasi mulle puutavaraa lopputyötä varten. Ulkovarastosta. :p Arvatkaa onko se puu yhtään niinkö märkää? Voi vierähtää tovi jos toinenkin kuivumista odotellessa.

No kasasin rimat ovelasti pinoon ja maanantaina täytyy heti laittaa puhaltimet siihen viereen, josko edes yrittäisivät kuivua. Kosteusmittari näytti kyllä sen verran hurjia lukuja, että luultavasti täytyy itse tilata tavara toisesta paikkaa.

Ja kun ajattelin että jee, olen viikon edellä aikataulussa, mutta näinhän siinä sitten käy.

Muuten viikko meni paremmin kuin odotin. Tuntuu että yhteistyö eri henkilöiden parissa toimii paremmin kuin aikaisemmin. Ehkä joulua edeltänyt keskustelu poikii tulosta. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 09 Helmi 2009 19:06

Enää vajaa kolme viikkoa koulua ja sitten alkaa kahden viikon loma. Tässä ajassa täytyisi saada valmiiksi iso kasa kirjallisia tehtäviä. En ole lukion jälkeen joutunut kirjoittamaan oikein mitään asiatekstiä, kun syksylläkin meillä oli koulussa kaikki aineet niin käytännönläheisiä, ettei niissä tarvinnut mitään kirjoitella. Ennen kirjoittaminen oli helppoa ja hauskaa, mutta nyt kahden vuoden tauon jälkeen tuntuu, etten saa mitään aikaiseksi. Aloittaminen on vaikeaa ja tekstiä ei tule kuin pakottamalla.
Tänä iltana pitäisi kirjoittaa joku analyysi, jossa pitäisi samalla olla luova. Ei onnistu juuri nyt. Aivot viettää vielä vapaapäivää kun tulin eilen neljän päivän reissusta ja tänäänkin oli vapaata. :(
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 10 Helmi 2009 21:44

Maanantaina alkoi uusi jakso koulussa, mitenköhän sitä jaksaa viisi päiväistä viikkoa, kun viim ejaksossa koulua oli vain maanantaisin ja tiistaisin :hullu: Muuten on kyllä kiva päästä ompelemaan koulussa piktästä aikaa, ja mä pidän kaavaopistakin.

Mut yks asia mua ärsyttää suunnattomasti. Yksi luokkalainen, joka on kyllä mun hyvä kaveri, sillä on tapana odottaa aina, että mä saan tehtyä esim ompeluharjoituksissa tietyn työvaiheen ja tekee itse vasta sitten, että voi katsoa miten mä olen tehnyt. Eikä se ikinä kysy opettajalta mitään, jos on jokin pulma, mitä mäkään en ratkaise, niin se olen minä, jonka sitä pitää kysyä, koska tämä ko tyttö ei sitten tee mitään. Lisäksi hän valitsee yleensä aina melkein samanlaisen työn kuin minä, aika usein jopa saman homman. Ja tänäänkin, kun oli aikaa tehdä saatuja läksyjä jo koulussa, hän vain kopioi multa mun jo tekemät laskut kun en huomannut. Siitä jo vähän hermostuin ja kun hän kysyi niistä jotain, tiuskaisin, että mietipä sitä. Ei viitsisi pahasti asiasta sanoa ja tyttö on muuten tosi ihana :hullu: mutta tää asia silti häiritsee, kun toinen menee niin siivellä. Kyllähän apua ja neuvoja saa kysyä ja kyllä itsekin tulee muilta luokkalaisilta usein kysyttyä.
Ehkä mä vaan ylireagoin mutku :hullu:

Muuten kouluun liittyen haluan kertoa, että oon vaan nykyään niin ylpeä itsestäni, kun siellä jaksaa käydä ja jopa tehdä läksyt ja pärjäänkin ihan hyvin. Lukio nyt meni niin ja näin ja se ei huvittanut yhtään, mutta nykyään koulussa on oikeesti kivaa :D Ja opettajakin tykkää musta, tosin se pitää mua huvittavana, mutta se ei sinäänsä ole paha asia :virne:
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 11 Helmi 2009 09:57

Annis kirjoitti:Lukio nyt meni niin ja näin ja se ei huvittanut yhtään


[Pelottava tarina, joka kerrotaan nuorille koululaisille]Minullakin meni lukio vähän niin ja näin, keskellä pahimpia murrosiän kuohuja. Nyt työskentelen it-alalla :bubbles:[/Pelottava tarina, joka kerrotaan nuorille koululaisille]

Vakavasti puhuen: kiva kuulla että koulunkäynti maistuu taas :)

Mitäs itsellä...noh, olin viikon talvilomalla, mikä selittää normaaliakin suurempaa epäaktiivisuutta täällä.
Oli muuten mielenkiintoista huomata, että koska vietin lomani rennosti Kaenuussa (miinus kaksi wannabe-labradorinnoutajalapasta, jotka olivat hoidossa :epäilevä:), töihinpaluu oli tasoa "Ei! Ei töihin takaisin! :gaah: "

Sen sijaan aina kun olen viettänyt lomani etelässä kotonani, katsellen tv:tä ja päälle pikkuhiljaa kaatuvia valkoisia seiniä, töihinpaluu on ollut tasoa "Kyllä! Viimeinkin taas ihmiskontakteja! :pomppuhymy: "

Töissä olivat laittaneet työpisteen uusiksi: nyt meitä on neljä samassa paikassa (entisen kolmen sijaan), kiitos sermien. Tietenkin tämän voisi ottaa virman yrityksenä estää kommunikointi, joka häiritsee työntekoa, mutta itse näen tässä potentiaalia. Hommataan lentopallo, ja voidaan alkaa pelaamaan sermipalloa :virne: ja onpahan seinätilaa mihin laittaa tuhmia tyttökuvia :pahasetä: ...jos minulla sellaisia olisi :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 11 Helmi 2009 22:28

Tulevaisuuden työnäkymät alkoivat näyttämään tänään erittäin paskoilta... Että näin. Pitäisköhän vetää känni.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Helmi 2009 22:50

Fantsu kirjoitti:Tulevaisuuden työnäkymät alkoivat näyttämään tänään erittäin paskoilta... Että näin. Pitäisköhän vetää känni.


http://www.youtube.com/watch?v=MOIb3r5UyVw&feature=related

:huoh:

Joo, taas tänään yhtä paskaduunia tehdessäni mietin, että mitäköhän sitä oikeasti haluaisi tehdä. Jos vaihtaisi vaikka kokonaan alaa, sillä tällä alalla kaikki on kuitenkin samanlaista kakkaa. Meillä tökkii suurelta osin se, että yksi esimies on täysi pelle, joka ei naurata. Ja meille tungetaan muilta kaikki paska, että niillä muilla olisi helpompaa.

Kai sitä pitäisi olla iloinen, että on työpaikka, mutta ottaa vaan päähän niin pirusti. Selväjärkisimmät uskaltavat lähteä pois. Kai se tästä. (Samaa olen tosin kuullut jo kolme vuotta. :p)

Kiitos ja anteeksi.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 11 Helmi 2009 23:42

Itekin tullut mietittyä viime aikoina, mitähän sitä alkais nyt isona tekemään. Tänään selasin ekan kerran jopa ulkomailta avoimia työpaikkoja. :) On kyllä asunnonvaihtokin edessä pikku hiljaa, niin kyllä nyt pitäis yrittää tuo nykyinen työpaikka säilyttää. Sekin vaihtelee päivittäin, et onko varma jatko vai ei. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. :p

Mut ainakin innostuin tänään taas hetkeksi enemmän, kun kuulin, että yks päsmäri on lähössä poies. Tietää sitten sitä, että mäkin saatan joskus saada jotain mielekästä tekemistä ihan ilman perseennuolemistakin. (Jota en siis harrasta ja siksipä jyystän noita samoja paskahommia päivästä toiseen. :epäilevä: )

Tänään oli kyllä muutenkin oudon kivaa töissä. En menettänyt kertaakaan hermoja, en kyllästynyt missään vaiheessa enkä ollut ollenkaan tyly asiakkaille. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja ahkera » To 12 Helmi 2009 09:05

Työmotivaatio on edelleen kateissa. Kuvittelis, että ees sellanen alkeellinen motivaationpoikanen vierailisi, kun mahdollisesti on enää ens viikko töitä ja sitten toivottavasti vähintään vuosi "lomaa". Varsinainen äippäloma alkais kyllä vasta maaliskuun puolenvälin jälkeen, mutta tässä nyt on kaiken maailman hiihtolomaa ja työmaan vaihtoa ja sellaista, niin voi olla, että en ens viikon jälkeen tuu töihin, kun pakkaan tavarat.

Setä, jonka miellän eniten pomoksi tässä epämääräisessä tilanteessani (mua siis pompotellaan paikasta toiseen lomautusten alta pois) soitti eilen ja nyt ainakin selvisi, että loman aikana hän on se mun pomo ja hälle ilmoitellaan, koska töihin palaan. Tiiä sit monta kertaa ehtii vaihtua tuokin.

Töissä on ruvennu hitottaan nää kaikki työkaverit. Tai siis ei ihan kaikki, mutta aika moni. Ei ihme, että ne ei saa mitään aikaseks, ku ne valittaa niin paljon (minähän olen itse optimistisuus). Kaikilla on kauhea stressi ja se ikävä kyllä vie entisestäänkin mehuja myös musta, vaikka tän työmaan tilanne ei voiskaan vähempää mua kiinnostaa.

Emilian ja Suvin tavoin on alkanut myös mietityttää, että vaihtais koko alaa. Vois sitä varmaan jotain hyödyllisempääkin tehdä.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 12 Helmi 2009 12:09

Suvi kirjoitti:Meillä tökkii suurelta osin se, että yksi esimies on täysi pelle, joka ei naurata.

Mun esimies on myös täysi pelle... Mä olen alkanut inhoamaan sitä niin paljon, että en edes halua nähdä. Aina, kun sen näkee, se tekee kuitenkin jotain ääliömäistä. Muutamat työkaverit on samoilla linjoilla, joten ei paljon naurata. Että ei kannata luottaa siihen, että se ajaisi yhtään mun hyvää (tai kenenkään muunkaan) työasioissa - se hyppää täysin omien pomojensa pillin mukaan. Turhake.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 12 Helmi 2009 13:04

Jeebuksen takakontti sentään.

Orastava optimistisuuteni uusista hommista romahti kuin pörssikurssit joulukuussa. Enää ei kyllä napostele, ei niin sitten yhtään. Kaikki menee ihan päin helvettiä, eikä ketään oikeasti kiinnosta mun kitinä. Joten pikkukivet, kerääntykääpäs nyt tädin ympärille...

Mulle piti antaa uusiin tehtäviin liittyviä juttuja pikkuhiljaa, että a) ehdin opiskella nämä jutut kunnolla ja b) nähdään, koska mulla tulee stoppi, etten vain ehdi tehdä kaikkea työpäivän aikana. Palaverissa jaettiin esim. asiakkaita mulle 3 kpl, niistä on hyvä aloittaa. Nyt, pari viikkoa palaverista mulle (ja kaikille muille) lähetettiin asiakaslista vastuuihmisittäin. Mulla olikin about pari SATAA asiakasta :friikki: Kävin valittamassa pomolle, sanoi, että "ei niistä ole paljoa vaivaa, nehän on vain pieniä asiakkaita" (jotka siis käytännössä työllistävät kaikkein eniten) ja kun marmatin lisää, niin sanoi, että "katsotaan sitten, kun siitä tulee ongelma" :friikki: :friikki: :friikki:

No, kai mä niistä selviän, tuumasin, ja ajattelin pahimman olevan siinä. Paskat. Nakki viuhuu ihan järkyttävää vauhtia, koko ajan mulle dumpataan lisää ja lisää duunia. Eikä ketään, kenen kanssa nää hommat jakaisin. Uudet duunit tulee siis niin, että kun ennen duunia A teki tyypit Ö, ja duunia B teki tyypit Ä, niin nyt A ja B duuneja tekee sekä Ö:t ja Ä:t. Kaikilla muilla konttoreilla on sekä Ö- että Ä-tyyppejä, paitsi näillä mun 4:llä konttorilla. Hoidin ennen 3:n konttorin duuneja A yksin, nyt hoidan 4:n konttorin A- ja B-duuneja, yksin. Eikö kuulosta kivalta? Niin minustakin.

Ihaninta tässä on se, että B-duunit tehdään suurin piirtein kivikautisin keinoin. Ette uskokaan, kuinka kivikautisesti. Kivilevy ja taltta olisi EDISTYSTÄ. Yhden yksinkertaisen asian tekemiseen tuhrataan ihan järjettömästi aikaa ja vaivaa ilman mitään syytä. Kai B-duunien tekijät ovat halunneet tehdä itsestään tärkeämpiä kuin oikeasti ovatkaan tekemällä hommat niin vaikeiksi, ettei kukaan muu pysty niitä tekemään. Itkettää. Valitin (taas) pomolle, että kai nämä voitaisiin tehdä edes jotenkin helpommin. Pomo oli ihan öönä, ai noinko ne tehdään, hän on tehnyt ne samalla tavalla kuin A-duunien yksinkertainen tapa on. Jotta mun olo olisi varmasti surkein mahdollinen, päätti hän siinä keskustelussa myös alkaa tekemään B-duunien jutut vaikeamman kautta. Ei ole todellista.


Sanomattakin lienee selvää, että täällä ei paljoa kannustusta, palkankorotuksia tahi kiitosta jaella.


*tun taantuma tuli just väärään aikaan, kukaan ei palkkaa ketään mihinkään. Kohta irtisanoudun ja menen vaikka mäkkärin kassalle töihin. Tai rupean puliakaksi.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » To 12 Helmi 2009 13:22

Se on lama ny.Työnantajallani ei onneksi ole YT:t menossa, mutta asiakaskunnassa YT:t roihuaa ja ilmeisesti tilaus-toimitus ketjut sairastuvat herkästi lamaan. Eli asiakkaiden mukana tässä vielä upotaan. Kamalaa on olla työssä asiakasrajapinnalla, usein minua häiritsee asiakkailta meilini vastineeksi tullut "out of office" ilmoitus, monesti mietin onkohan tuossa oikeasti kyseessä lomautus. Saako työnantajan tarjoamaan s-postiin laittaa rehellisesti suomeksi että "minut on lomautettu" ? Siviilipuolella kaupassa tulee mietittyä mistä voisi säästää.Samalla palkasta tulee siirreltyä yhä isompia summia pahan päivän varallle. Tässä alkaa tottua taloutensa kulujen leikkaamiseen ja välillä sitä yllättyy kuinka vähällä sitä pärjää. Vaimon autokin jätetään vaihtamatta.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Helmi 2009 13:25

Aurora B. kirjoitti:että "katsotaan sitten, kun siitä tulee ongelma" :friikki: :friikki: :friikki:

Miten niin "kun"?
Jos siitä tiedetään tulevan ongelmia, eikö olisi järkevämpää hoitaa asia jo nyt? :riips: :friikki:

Ihme meininkiä siellä teillä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » To 12 Helmi 2009 13:40

Työelämässä tuo Auroran tarina on niin tuttua.Siitä selviää kun tiedostaa omat rajansa.Itsellenkin on käynyt noin, juurikin edellisen laman kynnnyksellä kun porukkaa on pistetty pihalle.Työt ei aina vähene vaikka väki vähenee.Toki voi olla olemassa inhimillisiä organisaatioita ,joissa ylikuormaan puututaan etupellossa. Usein se menee niin että teet mitä kerkiät ja pidät oleellisena.Kuitenkin teet työtäsi, aluksi se töiden keskeneäisiksi jääminen kohdistuu sinuun,mikset tee sinua syytellään. Kyllä sitten lopulta useimmiten muu porukkaa huomaa pomoa myöden missä suossa sitä ollaankaan. Sitä vaan tuppaa ottamaan luterilaisen kasvatuksen saanut työntekijä työnsä liian hlö kohtaiseksi, varsinkin se rassaa jos ei työstään suoriudu.Työnjohdollinen vastuu on esimiehillä. Sitä vastuuta ei pidä alaisen ottaman,siitä kun ei saa rahallista korvaustakaan.Eli kriisitilanteessa pomo kertoo ja ohjeistaa vaikkapa rautalangasta mitä tehdään ensin ja mitkä saa jopa jäädä tekemättä.Niin minä ainakin toimin esimiesasemassa kun vetämäni osaston resurssit olivat pienet.Johtaja sitten haukkui minut kun jokunen asiakas oli jäänyt vaille tuotteita ja palveluita.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 12 Helmi 2009 14:10

Mun mieli parani heti, kun keksin kunnallisen työnantajan porsaanreiän, jota tiukan paikan tullen kitkuttamalla olenkin vahvoilla! :muahaha: Pitääkin ottaa tarkemmin selvää näistä pykälistä...
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 12 Helmi 2009 19:14

Jännä juttu. Välillä on oikeen kunnolla kismittäny nykyset hommat ja nyt on ollu ihan järettömän hiljasta sillä rintamalla. Ois mahdollisuus kohta tehdä vähintäänkin sivuhommia omiin nimiin, mutta tänään kun kuulin uutisia, että yks firma vois alkaa teettämään miulla satunnaisia koneistuksia, niin sit tulikin semmonen olo, etten halua moista päänsärkyä, vaan palkoillisena on parempi olla. Tsiisus sanokaa nyt joku mitä hittoa tässä pitäs tehä? :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 12 Helmi 2009 22:41

Lyyra kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:että "katsotaan sitten, kun siitä tulee ongelma" :friikki: :friikki: :friikki:

Miten niin "kun"?
Jos siitä tiedetään tulevan ongelmia, eikö olisi järkevämpää hoitaa asia jo nyt? :riips: :friikki:

Ihme meininkiä siellä teillä.


No meillä on kanssa aina sama meininki: Perse edellä puuhun ja itketään sitten kun paskat on jo housussa. (Näin kauniisti sanottuna.)
Edellisistä kerroista ei ole opittu mitään. Ja niitä vanhoja virheitä korjataan sitten monta kuukautta jälkeenpäin.

No joo, voisin tarkentaa, että oma esimieheni ei ole siis tämä pelle, luojan kiitos. Kuitenkin aika paljon asioita tuossa firmassa mättää. Olisi ihanaa, että asiat hoituisivat kerralla oikein, mutta tuntuu ettei ikinä.

Voisin valittaa lisää, mutta ne asiat eivät koske itseäni henk.koht, niin jätetään kertomatta. Yleiseen ilmapiiriin se tosin vaikuttaa.

Ai niin, yksi huvittava juttu: Pikkujouluista (siis marraskuussa pidettävistä) tuli tieto jo tällä viikolla. :virne:

Muoks. Kuolo, olen tosi huono tekemään päätöksiä. :sori:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 12 Helmi 2009 23:34

Kuolo kirjoitti:Ois mahdollisuus kohta tehdä vähintäänkin sivuhommia omiin nimiin, mutta tänään kun kuulin uutisia, että yks firma vois alkaa teettämään miulla satunnaisia koneistuksia, niin sit tulikin semmonen olo, etten halua moista päänsärkyä, vaan palkoillisena on parempi olla. Tsiisus sanokaa nyt joku mitä hittoa tässä pitäs tehä? :friikki:


Jos sulla on laitteet ja ylimääräistä aikaa, niin voiko homman ottaa kokeeksi joksikin määräajaksi ja katsoa siitä sitten eteenpäin miten intoa asiaan (ja toista työtä) piisaa?

Asiasta kymmenenteen:
Olihan muuten syvältä, kun päätin lähteä töistä tullessa oikaisemaan monenkymmenen kilometrin erämäätien lävitse. Tiellä oli jonkin verran lunta ja muutamat auton urat, joten lähdin siitä ajamaan. Kauempana lunta olikin enemmän, mutta takaisin ei enää voinut kääntyä. Noin neljää kilometriä ennen tien yhtymistä suurempaan tiehen tuli pitkä loiva mäki ja siinä oli niin paljon lunta, että etuveto jumahti kuin tikku p*sk**n ja vielä niin "mukavasti" meni sinne sivuunpäin, ettei saanut enää tielle vaikka havujakin hain, tunkilla nostin rengasta ja niitä sinne alle laitoin. Veli ja tuttava tulivat nykäisemään Subarulla irti. Loppupätkällä oli ollut vielä enemmän lunta ja siinä oli nelivedollakin ollut tekemistä tulla. Ei muuta kuin venkslattiin auto tiellä ympäri, ajettiin takaisin sinne mistä tulinkin ja toisen kautta kotiin. Olinkin kotosalla jo joskus neljän maissa aamulla, jolloin pääsin saunaan ja itseä kuivattelemaan.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron