Työ- ja koulukuulumiset

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Ma 12 Touko 2008 20:11

irvikissa: Olen itsekin ollut vähän aikaa sitten lähes samassa tilanteessa ja ei ollu helppoa täälläkään! Masentavaa ja varsinkin inhottava kärvistellä puhelimen luona. Ja sitten jos vielä joku tuttu pääsee ja itse ei nii kyllä se on hankala niellä. Hmph, mitenkä tässä kannustaisi kuulostamalta keski-ikäiseltä sukulaissedältä? Tsemppiä :D
Avatar
Viisauden Lähde
 
Viestit: 69
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 18:41

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 16 Touko 2008 00:18

Ärsyttää. Montako kertaa sama kirja pitää kaivaa esille ennen kuin saa siitä kaikki tiedot, joita tarvitsee, jotta voi kirjoittaa noin kaksi lausetta kirjalliseen työhön? Ehkä noin viisi. Kuva Aina puuttuu jokin pikkutieto, joka pitää laittaa lähdeluetteloon tms. Huomenna sen pitää olla valmis ja osa materiaaleista on yliopistolla. Onneksi huomenna ehdin jonkin aikaa kirjoittaa.

Muoks. kirjoitusvirhe
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 16 Touko 2008 10:47

Voi arkkitehdit sentään. Mitä ihmettä niille koulussa opetetaan? Aiheuttamaan ongelmia kaikille muille. Kyllähän mä tietenkin ymmärrän, että virheitä sattuu kaikille ja joitakin asioita on välillä pakko muuttaa alkuperäsistä suunitelmista, mutta voisi sitten olla herra itte, joka soittaa asiakkaalle, että "uuden asuntonne arkkitehti tässä päivää! Ei kai teitä tuota haittaa, jos tää teidän kämppä on täysin erillainen kun mitä luulitte ostavanne. Kun meille tulee tänne tälläsia putkia ja sitten nää kaapit ei mahdu aukeamaan ja ku toi pönttökin kävis paljon paremmin tohon keskelle kylppäriä, kun viemäri sattuis nyt olemaan siinä..."
Plääh... En soita ainakaan tänään. Maanantaina on sitten hyvä aloittaa selittelykierros. Toisaaltaan on kyllä paljon kivempi selitellä, kun tietää ettei itse ole virheitä tällä kertaa tehnyt. Mutta silti.

Muutenkin töissä alkaa oleen pinna aika kireellä. Yks isompi Rouva tuolla valittaa, kun mä oon niin kovapäinen ja en suostu muuttaan mieltäni. Olen kyllä hänelle sanonut, että jos tuote, joka on myynyt ku häkä ei hälle kelpaa ja tahtoo sen vaihdatuttaa, niin kertoo meille vaan miten se pitäisi tehdä. Ei ole ehdotuksia kuulunut. En mä sitä asiaa kuitenkaan päätä vaan Rouva itte.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 16 Touko 2008 10:58

ahkera kirjoitti:Voi arkkitehdit sentään. Mitä ihmettä niille koulussa opetetaan?


Kuten Markus Kajo kirjassaan toteaa, arkkitehdeillä on sellainen salainen opus, jossa kerrotaan, miten ihmisille tehdään kiusaa. Ei ole esimerkiksi helppoa sijoittaa kaapinovia niin, että ne osuvat otsaan riippumatta ihmisen pituudesta. Mutta arkkitehtien salaisessa kirjassapa kerrotaan, miten tämä tehdään.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 16 Touko 2008 11:09

LazyBastard kirjoitti:
ahkera kirjoitti:Voi arkkitehdit sentään. Mitä ihmettä niille koulussa opetetaan?


Kuten Markus Kajo kirjassaan toteaa, arkkitehdeillä on sellainen salainen opus, jossa kerrotaan, miten ihmisille tehdään kiusaa. Ei ole esimerkiksi helppoa sijoittaa kaapinovia niin, että ne osuvat otsaan riippumatta ihmisen pituudesta. Mutta arkkitehtien salaisessa kirjassapa kerrotaan, miten tämä tehdään.


Siinä arkkitehtien salaisessa opuksessa lienee vielä salaisempi lisäosa, jossa kerrotaan miten tehdään erityisesti kiusaa rakennesuunnittelijoille. :epäilevä:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gluu » Pe 16 Touko 2008 12:22

ahkera kirjoitti:Voi arkkitehdit sentään. Mitä ihmettä niille koulussa opetetaan?

Arkkitehdit tekevät taidetta, eikä taiteen tarvi olla käytännöllistä. Riittää kun on kaunista. :virne:

Ja mikäs sen luovuuden pahemmin voisikaan latistaa kuin tosielämän realiteetit.
Avatar
Gluu
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 13:20
Paikkakunta: 33500

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 16 Touko 2008 12:31

Gluu kirjoitti:
ahkera kirjoitti:Voi arkkitehdit sentään. Mitä ihmettä niille koulussa opetetaan?

Arkkitehdit tekevät taidetta, eikä taiteen tarvi olla käytännöllistä. Riittää kun on kaunista. :virne:

Ja mikäs sen luovuuden pahemmin voisikaan latistaa kuin tosielämän realiteetit.


Tarvinneeko aina olla kaunistakaan, kunhan on vahva visio...
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 16 Touko 2008 12:38

SirPet kirjoitti:
Gluu kirjoitti:
ahkera kirjoitti:Voi arkkitehdit sentään. Mitä ihmettä niille koulussa opetetaan?

Arkkitehdit tekevät taidetta, eikä taiteen tarvi olla käytännöllistä. Riittää kun on kaunista. :virne:

Ja mikäs sen luovuuden pahemmin voisikaan latistaa kuin tosielämän realiteetit.


Tarvinneeko aina olla kaunistakaan, kunhan on vahva visio...

Ja kauneuskin on tietty katsojan silmissä. Esim musta vois olla ihan kiva kattella saunanlauteilta merta, mutta jonkun toisen (lue arkkitehdin) mielestä on mukavampi olla selkä ikkunaa vasten. Näkee sit lokit sen reenatun pepun.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 16 Touko 2008 13:06

ahkera kirjoitti:Ja kauneuskin on tietty katsojan silmissä. Esim musta vois olla ihan kiva kattella saunanlauteilta merta, mutta jonkun toisen (lue arkkitehdin) mielestä on mukavampi olla selkä ikkunaa vasten. Näkee sit lokit sen reenatun pepun.


Ja minusta vois olla kiva olla kattelematta ruokapöydästä isoa ikkunaa, josta näkee suoraan vessanpöntölle. Näin jossain asuntomessuilla kyseisen ratkaisun.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 16 Touko 2008 19:09

Tää nyt ei ole kurja uutinen, mutta laitetaan tähän ketjuun, mihin aiemmin kirjoitin asiasta. Eli se tentin laajuus oli merkintävirhe. Huh. Selvisin. Voin rekisteröidä syventäväni.

Nyt tutkinnan alla ei ole enää kuin kypsäri. Toivon kyllä ihan _________________________ näin paljon, että se menee läpi ja saan vihdoin ainakin ne kandinpaperit, joita ei kukaan minulta voi tutkinnonuudistuksen jälkeenkään viedä pois.

Mistä muuten vetoa, että tutkinnonuudistus havaitaan erinomaiseksi keinoksi saada opiskelijoihin vauhtia ja sitä aletaan toteuttaa viisivuotiskausittain täst'edes? :epäilevä:

--

Huono työkuuluminen on se, ettei ole vieläkään töitä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sade » Pe 16 Touko 2008 19:38

Minä en muista osanneeni aikoinaan edes miettiä sitä mahdollisuutta että kypsyysnäyte ei menisi läpi. Ajattelin, että se on vain muodollisuus - vähän niin kuin joku puheviestinnän kurssi. Tai se (ainakin silloin joskus muinoin) humanistisen tiedekunnan kaikkien opiskelijoiden pakollinen ensimmäinen kirjatentti - "Humanismi elämänasenteena" - josta huhuttiin ettei tenttivastauksia edes luettu läpi vaan kaikki saivat automaattisesti hyväksytyn.
Avatar
Sade
 
Viestit: 194
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:51

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 16 Touko 2008 19:40

Mistä muuten vetoa, että tutkinnonuudistus havaitaan erinomaiseksi keinoksi saada opiskelijoihin vauhtia ja sitä aletaan toteuttaa viisivuotiskausittain täst'edes? :epäilevä:


En ihmettelisi. :epäilevä: Sillähän voisi entisestään tehostaa huippuyliopistojen toimintaa. Tosin ehkä siinä vaiheessa ylityöllistetyt professorit alkaisivat purnata vastaan.

Hienoa muuten että kyseessä oli merkintävirhe.


Mulla ei ole uutta kerrottavaa, joten vaikenen. :)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 16 Touko 2008 22:31

Sade kirjoitti:Minä en muista osanneeni aikoinaan edes miettiä sitä mahdollisuutta että kypsyysnäyte ei menisi läpi.

Sama juttu täällä, ei tullut hetkeksikään pieneen mieleenkään, että siinä voisi reputtaa.
Tunteeko/tietääkö kukaan ketään, joka olisi reputtanut?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 16 Touko 2008 23:33

Öh... joo. Yksi kaveri, joka halusi välttämättä tehdä kypsärin suomeksi, vaikka oli käynyt koulut (ei yliopisto) Ruotsissa... Kielioppi ei sujunut lainkaan ja huonosti kävi. Loppujen lopuksi teki uudestaan ruotsiksi ja sitten kyllä onnistui. Kukaan muu ei ole reputtanut.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Touko 2008 07:07

Mua kaduttaa kun en saanut kandia valmiiksi ennen tutkintouudistusta. Saa nähdä mitä tutkintouudistus tuo tullessaan. Ei naurata ainakaan etukäteen yhtään. Yritän nyt ainakin saada pää- ja sivuaineista tarvittavat kokonaisuudet kasaan ja lukkoon, ettei niitten kanssa tulisi mitään naputtamista. Niiden jälkeen ei pitäisi puuttua muuta kuin kieliopinnot.

Englannin suullinen vituttaa jo nyt. Tätä vaihtoa varten piti tehdä varsin kattava englanninkielen koe (toefl), jossa testattiin kirjallinen ja suullinen osaaminen ja kuuntelu. Maksoi maltaita ja oli turhauttava ja helppo ja pääsin läpi "lentävin värein" (pieni anglismi sallittakoon). Todistus ei korvaa kielikeskuksen kursseja, vaikka toefl muuten hyväksytään todistuksena esim. Suomeen tulevien vaihtareiden kielitaidosta.

Kävin kokeilemassa kielikeskuksen englannin suullista ennen tänne lähtöä ja olo oli kuin seiskaluokan enkuntunnilla. Pelattiin "kerro itsestäsi" -lautapeliä ja leikittiin roolileikkejä ja piti tehdä näytelmiä ja muuta. Jäi kesken. Liian helppoa. Miksei siellä voi keskustella samaan tapaan normaaleista asioista, kuin ruotsin suullisellakin?
Tuo kokeilemani kurssi oli selvästi vaihtareille suunnattu, ja meidät yritetään tunkea samaan nippuun niitten kanssa. En väitä olevani mikään natiivipuhuja, eikä mulla oo mitään vaihtareita vastaan sinänsä, mutta kun niitten kielitaito tuntuu olevan n. 10 vuotta meikäläistä jäljessä (siksihän ne vaihtoon usein lähtevät - oppimaan englantia). Miksi miksi miksi minun pitää mennä sinne leikkimään niitten kanssa?

Toinen mikä vituttaa on tieteellinen kirjoittaminen. Kokeilin sitäkin viime syksynä ja turhauduin. Miksi miksi miksi sitä ei pakoteta tekemään eka vuonna kun siitä olisi eniten hyötyä? Miksi sinne ei pääse ilman 500 opintoviikkoa? Ei siitä kurssista ole enää siinä vaiheessa mitään hyötyä, kun gradu on jo puolivälissä - siinä vaiheessa taidot on jo hankittu ja opittu kantapään kautta. (Jotain hyvää se tutkintouudistuskin näköjään tuo, graduvaiheen opiskelijoita ei enää pitäisi tieteellisen kirjoittamisen kurssilla näkyä.)

Oon sikahyvä tässä valituspelissä. Nämä asiat ei edes ole ajankohtaisia mulle ennen ens kevättä kun palaan täältä Suomeen tuskailemaan tutkintoni kanssa. Nyt pitäis valittaa niistä miljoonasta muusta asiasta mitkä vaivaa päätä ihan just nyt, mutta oon jo kyllästynyt niistä valittamiseen :D
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 19 Touko 2008 18:00

Tänään tuli eka kertaa kahden vuoden aikana mieleen, että mitähän jos vaikka irtisanois ittensä ja ittes ihan oikean duunin.

Jumaliste, että meni hermot. Tuolla kun teet jonkun päätöksen, niin ihan v*n varmana muutaman päivän tai viikonkin jälkeen tulee joku toinen, joka tekee täysin päivänvastaista ja täysin meidän yritysetiikan vastaisesti vieläpä. Ja siinä vaiheessa, kun mun puolia ei pidä edes oma esimies, niin tulee "vähän" turhautunut olo, että helvettiäkö mä siellä mitään töitä yritän edes tehdä, kun on aina joku valopää kumoamassa mun tekoset. Tyyppi kehtaa vielä myöntää, että tein aluksi ihan oikein, mutta "tää nyt tehdään kuitenkin näin".

Ei saatana.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 20 Touko 2008 00:17

Huhhuh. On ollut niin rankka kaksviikkonen ettei mitään rajaa. Pitäis perehdyttää uusi ihminen meille hommiin, ja perehdyttäminen kuulosti aluksi ihan sikakivalta hommalta. Luottamustehtävä - mut halutaan perehdyttämään (jälkeenpäin yksi pomoista, joka mun kykyjä epäili, sanoi "haluan sut ehdottomasti ainakin perehdyttämään"), mutta korvaus siitä on työn ja stressin määrään nähden ihan järjettömän pieni.

Kun on sellainen daiju tyttö, joka ei opi mitään, ei muista mitään. Ymmärrän kyllä, että tietoa tulee - niin ketjusta kuin järjestelmistä ja yrityksistä - ihan liikaa, mutta ei kaikkea tarvitse muistaa ULKOA, mutta tieto pitää osata löytää. Mutta ei, ei, ei. Ei mennyt mikään kaaliin. Ei siinä ajassa. Ja mä en enää vaan kyennyt, piti mennä sanomaan pomolle. Pomo vielä luulee, että kyllä siitä myyntineuvottelija koulitaan, mutta mä olen sitä mieltä että fudut.

Tässä ajassa pitäis saada jo ees vähän varmuutta. Voi asiakasparkoja, jos tuon ihmisen kanssa joutuu hommia hoitamaan. Mä en kestäis.

Kiitos ja anteeksi. Poistun takavasemmalle. (helpotti, huh. ees vähän. ja tänään sain jo perehdyttää toista uutta tyyppiä, "jee".)
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 20 Touko 2008 13:56

Osaatteko kuvitella, miten tylsää on kääntää sellaista kaupparekisteriotetta, jossa on n. 35 sivua pelkkiä ihmisten nimiä ja sosiaaliturvatunnuksia (jotka kaikki pitää katsoa että menevät täysin oikein)?
Mulla vilisee silmissä. :bubbles:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 20 Touko 2008 19:00

Lumikki75 kirjoitti:Osaatteko kuvitella, miten tylsää on kääntää sellaista kaupparekisteriotetta, jossa on n. 35 sivua pelkkiä ihmisten nimiä ja sosiaaliturvatunnuksia (jotka kaikki pitää katsoa että menevät täysin oikein)?
Mulla vilisee silmissä. :bubbles:
Apua! :bubbles:

Oli vaihteeksi ihan mukava päivä töissä, kun ei tarvinnut muuta kuin hymyillä ja nuolla vähän perseitä. :D Niitä nuoleskeluja sitten setvinkin kuuteen asti, jäi toki vielä aamuksikin. Huomenna taas sama shöy. Ei vaan pysty käsittämään, miten helv..n paljon dataa ja kettuuntuneita työntekijöitä/asiakkaita/yhteistyökumppaneita tarvii olla ennen kuin saadaan lisää työntekijöitä. Eilen aloitti pari kesähessua, mutta lähteehän ne varmaan syksyllä taas pois ja sama homma jatkuu... Samalla kun pitäisi antaa sitä maailman parasta palvelua, nopeasti ja tarkasti. Grrr... En kyllästy koskaan tästä aiheesta valittamiseen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 20 Touko 2008 20:08

Oletteko koskaan kokeneet, miltä tuntuu kadottaa koneelta monet yöunet vienyt tutkielma, jonka palautuspäivä on huomenna?

Minä voin kertoa.

Itkettää.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 20 Touko 2008 21:28

Voi Maija! Ihan noin kamalaa katastrofia en ole kokenut, mutta kadotettuani koneen kaatumisen takia muutamia pienempää vaivaa vaativia töitä opin kyllä kantapään kautta, että niitä varmuuskopioita kannattaa tehdä.

Jos se vaikka vielä jostain sieltä löytyisikin?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 20 Touko 2008 21:40

Maija. Kuva

Toivotaan että se vielä löytyy.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 20 Touko 2008 22:20

Voi ei Maija, eikö sitä nyt mistään saa kaivettua? Ouh.

Mäkin voin kertoa, että mun Pomo on ääliö. Hänhän palkkasi ystävänsä meidän toimistotsirbujen esimieheksi, ja en ole vieläkään nähnyt tuon ystävän tekevän mitään konkreettista. Mitä tahansa työhön liittyvää kysyttäessä vastaa aina " En tiedä, kysy Pomolta!" - tuohon rooliin palkatun ihmisen tulisi ottaa selvää ja kysyä itse siltä rakkaalta Pomolta. Pistää vihaksi. Noh, sainhan mä muutaman prosentin palkankorotuksen. Jeij ei paljoa lohduta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Touko 2008 06:04

Viimeksi pomon kanssa keskustellessa tuli sanottua kuinka tykkään tehä eri hommia ja
pomokin meinasi, että rooliini työpaikallamme kuuluu juurikin nämä monipuoliset hommat,
joten tähän asiaan molemmat näyttivät olevan hyvinkin tyytyväisiä...

...miksi hitossa mää oon sitte saanu tehä ny samaa tylsää hommaa kohta kolome viikkua. Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 21 Touko 2008 16:23

Asiakkaat. :läps:

Meinasin kirjoittaa piiiitkän tilityksen, mutta totesin, että tuo varmaan kertonee jo kaiken tarpeellisen.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron