Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 28 Touko 2009 08:30

Uuden duunin kuviot alkavat selkiytymään ja näyttää siltä, että ensi vuonna tehdäänkin hommia pirskatin paljon enemmän kuin tänä vuonna. Näemmä tulokkaasta tehdään tilapäinen työjuhta. Toki palkkapussikin on sitten isompi, mutta vähän alkoi huimaamaan... Kerran se vain kirpasee - seuraavana vuonna on sitten helpompaa, kun on enemmän kokemusta. Uuden duunin työkaverit ja pomo vaikuttavat todella mukavilta, joten viihtyminen tuskin tulee olemaan ongelma - jollen ensin onnistu musertumaan töiden alle :p

Vanhaa duunia *fanfaarit* käytännössä kaksi päivää. Varsinaiset työt on jo tehty, joten nyt pitää vain vaivautua paikalle. :virne:
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » To 28 Touko 2009 19:46

Jei! Mie oon nyt sitten virallisesti työtön tradenomi. Tänään oli koulussa juhlallisuudet jossa käytiin pokaamassa todistus, 100 stipendi (loistavasta opparista) ja valmistumista kuvaava huivi (koulun väreissä tieten). Opiskelu siis ainakin toistaiseksi ohi ja työnhaku päälle (kellään tarjolla hyväpalkkaista IT-alan paikkaa :) ).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Touko 2009 19:52

Onnea Yabballe valmistumisesta! :D
Tule meidän firmaan töihin. Kyllä sieltä kohta joku hermostuu ja lähtee pois. :virne: (Työmatka voisi tosin olla aika pitkä. :keijo: ) No ei nyt kai, ihmeen hyvin on porukka meilläkin pysynyt. Muistellaan aina välillä aikoja kun arveltiin aina viikon lähtijää.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » To 28 Touko 2009 19:59

Suvi kirjoitti:Onnea Yabballe valmistumisesta! :D
(Työmatka voisi tosin olla aika pitkä. :keijo: )

Kiitos kiitos, no eihän se ole kuin tunti Kemistä Helsinkiin, tosin pitäisi varmaan olla aika reilu pomo että saisi "työmatkat" työsuhde-etuna, kun mitähän se nyt liput Blue1llä tekee edestakasin :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja urakka » To 28 Touko 2009 22:43

Sain harjoittelusta tänään hirmu myönteistä palautetta, mistä olin vähän yllättynyt. Oon ollu siellä niin sekavilla fiiliksillä ja suuren osan ajasta miettiny lähinnä että lopu jo, mutta näköjään olen oppinut jotain ja kai musta ihan ammattilainen joskus tulee. Jatkuuhan tuo vielä kesäkuun puolelle omista onkelmista johtuen, saa sitte nähä mitä se loppupalaute tulee olemaan. :tilt:

Haluaisin kyllä jo lomalle. :huoh:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 28 Touko 2009 23:26

Eihän sitä vanhaa duunia voi jättää ilman viimeistä päänauontaa? :p Annoin äänekkään vastalauseeni vielä kerran koko vuoden minua kyrpineeseen asiaan. Taisi olla jo viides kerta... Nyt työkaverit ovat omillaan - toivottavasti joku kehtaa sanoa jatkossakin mielipiteensä eikä vain istu sormi pyllyssä.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 29 Touko 2009 10:00

Yabba kirjoitti:Jei! Mie oon nyt sitten virallisesti työtön tradenomi.

Onneksi olkoon :)

Voin sanoa omasta kokemuksesta, että kyllä tradenomi alan hommia ainakin etelässä on saanut, olkoonkin vaikka "tietojenkäsittelyn" sellainen ;)

Jos eksyt tännepäin työnhakuun niin ilmoittele :)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 29 Touko 2009 15:05

Vanha duuni päätökseen, osa 15 (varmaan). Tänään luovutin avaimeni pois - kokonaiset 7 kpl. Tuntuu oudolta... Maanantaina on sitten läksiäiset. :hullu:
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 29 Touko 2009 19:49

Mie oonki nyt työllisestty restauroinnin artesaani :tilt:
Stipendin kera: :tilt:

Meitsi on vaaapaaa! :jami:

Vaikka koulusta on kiva päästä pois on niitä luokkatovereita kuitenkin hieman ikävä. :hullu:
Huomenna pileet! :D
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 29 Touko 2009 21:49

Paljon onnea Yabba ja Nugat! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 29 Touko 2009 22:33

Nugetille myös onnittelut! :D

----

Ei pitäisi ikinä sanoa, että tällä hetkellä kaikki on ihan jees töissä. Tänään oli niin kakka päivä töissä, että rauhoituin oikeastaan vasta nyt. Kun kaikki menee muutenkin pieleen, niin miksi juuri silloin kaikki noita-akat ottavat yhteyttä ja sata vuotta vanhojen juttujen selvittelyyn menee puoli päivää? :friikki:

Onneksi on viikonloppu. :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gaffa » Su 31 Touko 2009 14:59

Huhhuh.

Nyt se on sitten ohi. Oppivelvollisuus nimittäin. :jami:
Tuntuu jotenkin tosi epätodelliselta, että syksyllä meen lukioon.
Mähän oon ihan liian kakara lukiolaiseksi. :virne:
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 31 Touko 2009 15:15

Älä huoli, lukiolaisetkin on ihan kakaroita vielä. :virne:
Onnea oppivelvollisuuden täyttämisestä. :tilt:

Ja kiva nähdä! Missä oot piilotellu?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Su 31 Touko 2009 15:36

Lyyra kirjoitti:Älä huoli, lukiolaisetkin on ihan kakaroita vielä. :virne:
Onnea oppivelvollisuuden täyttämisestä. :tilt:

Ja kiva nähdä! Missä oot piilotellu?


Komppaan Lyyraa kaikessa. Kakara sitä on tosin vielä lukiosta valmistumisen jälkeenkin. :virne:
Onnittelut! :tilt:

Ja ei lukiota kannata jännittää, nauti siitä ajasta! Minä opin rakastamaan sitä koulua ja niitä ihmisiä. Lukiossa saa olla jo oma itsensä, kun taas peruskoulussa pitäisi mahtua vain yhteen tiettyyn muottiin.

Lukio. Tullee ikävä. :pillitys:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 31 Touko 2009 18:42

Lyyra kirjoitti:Älä huoli, lukiolaisetkin on ihan kakaroita vielä. :virne:

Muistetaan myös se pieni osa, joka on lakin saadessaan jo kypsässä aikuisiässä. ;) Päivätyön ohessa vaan pusketaan kursseja kasaan. Nostan hattua jokaiselle aikuisopiskelijalle!
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gaffa » Su 31 Touko 2009 23:43

Kiitokset onnitteluista. :hymyhali:

En oo ehtiny fordeilemaan pitkään aikaan koulu- ja muiden kiireiden takia. Mutta eiköhän tääkin asia nyt näin kesälomalla korjaannu.
Kesätöitäkään kun mulla ei ole, kiitos sen, etten tajunnut, että työtarjoushan saattaa tulla sähköpostillakin. :läps:
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 01 Kesä 2009 08:20

Onnitellaan nyt sitten kaikkia valmistuvia, vapautuvia, kesätyöllistettyjä ja lomalle lähtijöitä tähän alkuun. :superhymy:

Meiltä lähti yksi tärkeä asiakas autaammille kuljetusmaille. Lopullista vaikutusta lienee vaikea arvioida, mutta tänään jo vaikutus näkyy, ajoa on aikalailla vähemmän. Kesät eivät kyllä ole ennenkään olleet mitään järkyttävän vilkkaita, mutta vähän jännittää, ollaanko nykyisin kuitenkin pienessä puljussa talveen asti pystyssä. :keijo:

Noin muuten työ on nykyisellään ihan ok; epäilin kuitenkin tän pestin vastaanottaessani joutuvani äijien kanssa törmäyskurssille, mutta mitään isompaa ei ole ollut. Olen pitänyt huolen siitä, että avaan (edelleen :virne: ) suuni kun ärsyttää, ja ollaankin käsitelty rassaavat asiat sen siliän tien, sillain ammattimaisesti ja aikuismaisesti. :keijo: Joissakin asioissa (=kaikessa) olen pikkutarkempi ja kirjaimellisempi kuin kollegani, ja itseänihän suuresti ärsyttää, jos hommat tehdään puolihutiloiden ja sitten saan itse selvittää sotkut.

Tein muutaman päivän tuossa viime viikolla vanhoja hommiani ja kylläpä ne tuntuivat tylsiltä. Helpommallahan niissä hommissa pääsee, mutta en mä enää voisi ajatella tekeväni niitä, tää pieni paine on enemmän mun juttu. Toisaalta mulla ei enää ole yhtä hauskaa töissä kuin ennen, entinen tiimi istuu toisessa kerroksessa ja omassa toimistossani auotaan joko päätä tai puhutaan jalkapallosta - jälkimmäiseen ei mulla ihan tietämys riitä. :virne: No kuitenkin, entiset läheisimmät työkaverit ovat toisen kerroksen väkeä, enkä tiedä mitään mistään tärkeistä asioista kun en pääse kähisemään vanhan porukan kanssa. :tilt:

On myös samaan syssyyn mainittava, että sain perjantaina harvninaista herkkua töissä - ruusuiset kiitokset entisen työnantajan verkkosivujen kautta. :virne: Asiakas kiitteli mun toimintaa ja saamaansa ystävällistä asiakaspalvelua - Sähköposti oli kiertänyt entisen työnantajan päällystöllä jonkun aikaa, ennen mulle saapumista - erityisen hauskaa mun mielestä oli se, että yksi pamppu oli lisännyt sähkäriin oman näkemyksensä, "positiivista palautetta, kannattaisiko hyödyntää..." hahhaa, erityisen lämmittävä lausahdus meikäläisenkin myyneen firman edustajalta. :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gaffa » Ma 08 Kesä 2009 10:07

Turhauttaa, koska saan tietää vasta ensi perjantaina, mihin lukioon pääsen. En millään jaksaisi enää odottaa.
Aika kuluu niiiiin hitaasti, kun ei ole oikein mitään tekemistäkään.
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 08 Kesä 2009 10:15

Terveisiä työhelvetistä. Virma päättänyt että 99% systeemeistä uusitaan ennen juhannusta, koska
A. Haluavat näyttää muille virmoille että kyllä me osataan.
B. Koska me vaan nyt hei pystytään siihen!
C. Ovat idiootteja, jotka eivät joudu vastaamaan 2000/puhelua per viikko koskien uudistuksia.

Lomaan 9 viikkoa. En tiedä kestänkö niin kauan.

:bubbles:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 08 Kesä 2009 13:46

Eka työpäivä takana. :D

Työkaverit ovat mukavia, työ on monipuolista ja ympäristö tuttua. Pikkuisen pihalla olen vielä kaikesta, mikä taitaa olla ihan luonnollistakin. Ala ei ehkä ole ihan meikäläisen heiniä (hoitoala), mutta tekemällä oppii ja uskoakseni pärjään turhan ujouden karsiutuessa vallan mainiosti. Ja on se ihan hyvä tehdä välillä jotain täysin itselle vierasta työtä. Näkeepähän ainakin, millaista sekin on. Eiköhän tämä kesä tässä ihan mukavasti kulu. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 09 Kesä 2009 18:58

Tänään onkin sitten takana jo toiset mokatut pääsykokeet. Ketutusitkuthan siinä kotiin tullessa pääsi, mutta siinä oli enemmänkin mukana kiukkua kuin murhetta. Että ihminen voikaan mennä lukkoon, vieläpä niin pienestä.

Parin vuoden varman olon jälkeen olen jälleen lähtöpisteessä: mitä ihmettä haluan elämältäni?

Kai se tästä kuitenkin lutviutuu. Kunhan ajatukset taas selkiytyvät.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 10 Kesä 2009 12:22

Maija kirjoitti:Parin vuoden varman olon jälkeen olen jälleen lähtöpisteessä: mitä ihmettä haluan elämältäni?


Joillakin tuo tunne kestää vähän pidempään. Onhan siitä lukiosta pääsystä sentäs jo, mitä, kuusi vuotta ja siitä neljä vuotta yliopistoakin käytynä (sitä alaa, mistä haaveilin lukiossa). Siltikään en tiedä mitä ihmettä haluan elämältäni, mutta hetkellisten epätoivon hetkien lisäksi olen myös hiljalleen oppinut elämään päivä kerrallaan. Ettei niitä suunnitelmia tässä ja nyt tarvi lyödä lukkoon koko loppuelämäksi. Aina sitä asiat tuppaavat jotenkin lutviintumaan. Vaikka tottakai mä edelleen kadehdin sellaisia ihmisiä, jotka ovat aina tienneet mitä elämältään haluavat ja ovat sitten työskennelleet määrätietoisesti tämän päämäärän saavuttamiseksi.

Mutta kyllä se siitä Maija! :hymyhali:
Jos ei nyt nappaa, niin vietät kivan välivuoden ajatuksia kooten. Mä opin mun ensimmäisestä välivuodesta, ettei musta todellakaan ole hoitoalalle. :virne:
Ja toinen välivuosi oli maailman paras vuosi kansanopistossa. Tutustuin enemmän nyt opiskelemaani alaan ja aivan ihaniin ihmisiin. :hymyhali:
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 10 Kesä 2009 12:42

Kyllä se siitä Maija :paijaus: . Välivuosi on hyvää aikaa miettiä tulevaisuutta ja voithan sinä hakea sinne vaikka ensi vuonna uudestaan paremmalla onnella.

Itselläni kävi niin, että lukion jälkeen luulin haluavani opiskella yhtä alaa, mutta se on aika suosittu ala ja jos suoraan sanotaan, niin olin ollut lukiossa aika laiska ja kirjoitusten tuloksille ei juurikaan hurrattu. Niin en mä päässyt sitten edes pääsykokeisiin, kun sinne haki varmaan enemmän porukkaa kuin moniin vuosiin. Jouduin hylkäämään haaveeni sinne kouluun pääsystä ja minulla olikin välivuosi ja kävin töissä. Mutta täytyy sanoa, että se välivuosi oli paras ja opettavaisin vuosi mitä minulla on ollut. Tajusin mm. että ei se hakemani ala ehkä oliskaan mun juttu. Olin ihan hukassa, kun en tiennyt yhtään mitä muuta voisin haluta opiskella. Sitten keksin koulun, joka oli just kuin mulle tehty, mutta ajattelin etten ikinä voi päästä sisään sinne, koska en ole tarpeeksi taiteellisesti lahjakas, pääsykokeet on kolmipäiväset ja minut nauretaan sieltä pihalle, kun en osaa mitään. Mutta kuinkas sitten kävikään... Pääsin just sinne kouluun ja tykkään mielettömästi! En olisi ikinä tajunnut hakea tuonne jos minulla ei olisi ollut välivuotta ja en olisi rauhassa saanut miettiä tulevaisuuttani.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 10 Kesä 2009 14:11

Kiitokset elegialle ja damnille tsemppauksesta. :hymyhali:

Huonoa pääsykoepäivää seurasi hyvä työpäivä. Pääsin jutusta hieman kiinni ja koitinkin olla kovin oma-aloitteinen. Ja mitä enemmän hommia paiskin, sitä paremmalta koko touhu tuntui. Hoitoala on yllättävän palkitsevaa. :tilt:

Välivuosi ei ole koskaan vaikuttanut minusta hirveän huonolta vaihtoehdolta, vaan otan sen sellaisenaan vastaan, jos niikseen tulee. Kyllä sitä ihminen sopeutuu, vaikka aluksi olisikin vähän pihalla haaveittensa ja niiden toteuttamisen kanssa. Nuoruudessa on se hyvä puoli, että ei ole vielä kiire tehdä koko loppuelämään vaikuttavia päätöksiä. Que sera, sera ja niin pois päin. :keijo:

Eilinen vain oli vähän hankala. Kyllä se kuulkaa tästä vielä iloksi muuttuu! :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 10 Kesä 2009 18:54

Opiskelu on pitänyt mut kiireisenä tän vuoden alkupuoliskon. Tosin en siltikään ole saanut kamalasti aikaseksi, kun jotenkin vaan tökki kaikki. Ehkä syksyllä sitte paremmin.

Töissä olen edennyt kassaa pidemmälle. Teen nyt myös lottolappuja niitä tahtoville ja kuulutan, kun kauppa menee kiinni. Kivaa on.

Nyt on loma, viikko takana ja kolme edessä. Ihanaa, kun ei hetkeen tarvi tehdä töitä, vaan saa vaan möllöttää.
Loma. :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron