Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 21 Elo 2012 16:56

Mulla on nyt menossa toinen viikko työharjoittelussa. Ja meikällä nyt on vaan niin kiva paikka,
se on sellainen nuorten paja. Mä oon tässä mm ommellut ovistoppareita ja hionut hengareita
ja kerännyt kiviä ja tänään leivoin kansanedustajille piirakkaa. Nyt tällä viikolla kunnostan vanhan yöpöydän omaan käyttöön.

Vitsit että on kivaa tehdä pitkästä aikaa jotain, johan tässä tuli kolme ja puol vuotta oltua vaan kotona :hullu:
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 28 Elo 2012 18:16

Jälleen meinaa nostaa päätään kateus niitä kohtaan, joilla on sellainen työ, jota ei tarvitse ottaa kotiin mukaan. Olen koittanut koko illan väsätä töitä, mutta en jaksa, koska olen herännyt aikaisin. Keitin sitten kahvia, mutta ainoastaan jaksoin keksiä, että täytyy varmaan siirtää kuitenkin nämä hommat huomiselle, koska en minä nyt vain jaksa näitä tehdä ja tarvitsen nukutun yön. Paitsi että saako sitä nyt nukuttua, kun joi kahvia...

Tästä huolimatta on sellainen olo, että minun elämäni työn suhteen on sellaista, että tällaista minä isona halusinkin tehdä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Elo 2012 19:45

Mulla on huomenna viimeinen työvuoro kirppiksellä. :O:
Tänään oli viimeinen yhteinen työpäivä mun pitkäaikaisimman työkaverin kanssa, joka on ollut tuolla töissä kuukauden pitempään kuin minä. Tämä on myös ollut mun pisin työsuhteeni koskaan. Vähän on siis haikeat fiilikset, vaikka tuo duuni on kyllä jo niin nähty, että ei kyllä juuri harmita tuon loppuminen. Mutta varsinkin tämän pitkäaikaisen työkaverin jättämisen suhteen on haikeaa. Se miettikin tänään, että miten he pärjää siellä ilman minua. :keijo:
Mutta on meillä (heillä) tosi reipas uusi tyttö, joka aloitti toukokuussa ja mun tilalle tulee myös ihan hyvä ja tarkan ja tunnollisen oloinen tyttö. Omistajapoika on se, joka siellä aiheuttaa ongelmia, kun se ei hoida hommiaan. Siihen on mennyt jo mulla ja tällä mun lempityökaverilla hermot jo kauan sitten. No, jospa ne pärjäisivät kuitenkin. Kaverini sanoi, että hänkin jättää kirppiksen taakseen viimeistään joulukuussa, koska hän saa kuulemma alkuvuodesta lapsen. :hullu: Ja ovat muuttaneet uusperheensä kanssa muutenkin jo pois täältä kaupungista tuonne keskelle metsää, niin sieltä on vähän hankalampi kulkeakin. Aikoo hän kuitenkin jotain toista työtä alkaa katselemaan heti kun äitiyslomalle pääsee.

Ensi maanantaina alkaa uudet hommat uudessa (vanhassa) kaupungissa. Jänskättää. En edes vielä tiedä, moneltako mun pitää maanantaina olla paikalla. :O:
Mutta eiköhän se selviä ihan vain kysymällä. :keijo:

Koulukuulumisia on sen verran, että hain tänään opiskelijakorttiin uuden lukuvuositarran. Toivottavasti tämä jää myös viimeiseksi. Haluan ulos tuosta laitoksesta. Mutta tällä vauhdilla se saattaa jäädä haaveeksi. Graduaiheenkin vaihtamista olen pohtinut... :vihellys:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 30 Elo 2012 19:14

Itse arkistoin juuri opiskelijakorttini. Tämän kuun loppuun astihan vielä saisi sillä vanhalla lukuvuositarralla alennusta, mutta enpä nyt keksi mitään, mihin opiskelija-alennusta voisin enää näinä muutamana päivänä käyttää. Jännää, ettei ole enää sitä todella usein käytettyä korttia lompakossa ja että jatkossa pitää maksaa täysi hinta esimerkiksi junalipuista. Tosin ei nyt tarvitse enää matkustaakaan minnekään juuri.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » La 01 Syys 2012 21:02

Taas on parit työhakemukset laitettu menemään. :huoh:
Toivottavasti tärppäis, kun en tiedä kauanko vielä jaksan tätä työtä. Menee joka päivä vaan enemmän ja enemmän hermo asiakkaisiin, varsinkin niihin, jotka käy joka päivä, jotkut jopa useamman kerran. Yksikin asiakas kävi parin tunnin sisällä 4 kertaa ostamassa samat pelit uudelleen ja uudelleen. :töktök:

Mä oon jo epätoivonen. :gaah:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 05 Syys 2012 10:18

Tuli tuosta Sippuran elokuisesta viestistä mukavia työmuistoja mieleen. Ajalta, kun oikeasti menin vihellellen töihin. 5 ensimmäistä vuotta meni sillä mentatliteetilla, että vaikka lotossa voittaisi, niin en lähtisi mihinkään tuosta firmasta. Sitten joku sai myytyä johdolle ajatuksen työtehtävien kehittämisestä ja tehostamisesta. Ajatuksena saattoi toki olla hyvä, eikä mulla kehittämistä ja tehostamista vastaan ole mitään, mutta hommaa lähdettiin viemään perinteisesti perse edellä puuhun.

No kai nyt on sitten kehitetty toimenkuvia ja saatu tehostettua toimintoja, irtisanottu on ainakin reilulla kädellä. Ketään vaan ei enää kiinnosta työt. Jos ei homma toimi, niin so not, ei paina mua. Ihastuttava mentaliteetti, johon itsekin sorrun, koska muuta vain ei voi. Silloin kun itseä kiinnostaisi, ketään muuta ei.

Eniten ahdistaa, kun työnkuva muuttui, niin esimiehen oletus on, että teen sekä vanhat että uudet hommat tuosta noin vain suit sait. Ei auttanut esalit, ei burnoutit. Mä joudun jatkuvasti taistelemaan sen kanssa, että en pysty tekemään kaikkia mulle osoitettuja hommia, saati että voisin hoitaa hommani hyvin.


Nyt käy sääliksi mun tuuraajaa. Jouduin vielä jättämään koulutuksen kesken, kun lääkäri määräsi kotiin lepäämään. Mä ehdin 3 viikossa opettamaan ehkä 1/4 mun hommista sille. Enkä edes kaikkia tärkeimpiä, koska meidän firma ja mun pomo :pahis: Vaikka olin laittanut pomolle kesäkuussa listan kaikista työohjelmista ja muista kilkkeistä, mitä tarvitaan, mihin tarvitaan tunnuksia ja oikeuksia, niin vielä maanantaina oli puolet saamatta :jaaha: Pomo kuitenkin selvästi odottaa, että tuuraajaparka pystyy tekemään saman kuin minä. Jepulis. Liki 13 vuoden opiskelu, osaaminen, tiedot ja taidot saakin puristettua pystymetsästä noukitulle tuuraajalle 3 viikossa. Ei siinä mitään, nopeasti tuuraaja pääsi hommiin kiinni, ei hän mikään tyhmä ole. Mutta oikeasti. Tuuraajalla meni vielä maanantaina sellaiseen hommaan 40 minuuttia, minkä mä nakutin 5:ssä. Kun on monta liikkuvaa osaa ja jokaisen kohdalla joutuu miettimään, että kuinka tämä menikään, niin totta hemmetissä se on hidasta. Ja, ainut kritiikki tuuraajaa kohtaan, tämä kauppatieteiden maisteri käyttää yksisormijärjestelmää :o: Vasemmalla etusormella painaa shiftiä, muuten käyttää oikeaa keskisormea :p

Joka tapauksessa. Sääliksi käy tuuraajaa.



Mutta hei! No more work! :superhymy: :woohoo: :tipahdus: :pilvi: :pomppuhymy:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 05 Syys 2012 21:11

Pelkällä oikean käden keskisormella :keijo: Ei ihme, että kestää. Vaikka en kyllä itsekään kaikkia sormia käytä...

--

Eilen viimeinen työasia lähti klo 19.18 :ei: Sitten ennen yhdeksää täytyi jo alkaa miettimään, että nukkuakin voisi. Unistakin olen herännyt monena aamuna kesken REM-vaiheen ja ollut ihan pihalla vähän aikaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 05 Syys 2012 21:45

Mulla on puhelimessa joku älykäs nukkumissovellus, joka osaa herättää kevyestä univaiheesta. :tipahdus:

Mää aloittelin uudessa työssä toissapäivänä. Pari ekaa päivää meni peukalonpyörittelyhommissa, mutta tänään pääsin jo vähän kärryille useiden palaverien myötä. Ja niidenkin jälkeen kesti vielä tekemistä koko loppuiltapäiväksi. Se oli ihan kivaa. Tai ainakin kivempaa kuin peukaloiden pyörittely.

Koulu alkaa taas lähiaikoina. Pitäisi kai jaksaa tehdäkin jotain sen eteen.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 07 Syys 2012 14:43

Vapaus! :woohoo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 12 Syys 2012 10:38

Lomat loppuivat jo viime viikolla mutta oli hiukan kiire, joten en päässyt fordelle.

Kuun vaihteessa monelta kesäduunarilta ja/tai friikulta loppuivat hommat ja sehän tuotti meille lisää töitä.
Aamun ensimmäinen lomanjälkeinen puhelu oli tyyliä "ettekö te osaa käyttää siellä maalaisjärkeä!? Jos käyttäjä lopettaa perjantaina niin TIETENKIN hän jatkaa maanantaina!"

Juu, eihän meillä ole kuin rapiat 10 000 käyttäjää joten totta kai me osaamme tuon yhden muistaa. Varsinkin kun käyttäjäoikeudet tehdään niin kuin asiakasvirma on pyytänyt (työ loppuu -> kaikki oikeudet loppuu) ja niiden takaisinsaanti on automatisoitu vinku-intiaan koska palkkaresurssikompensointiliibalaaba :friikkipeukku:

Ja samanlaiset soitot jatkuivat koko viime viikon
Noh, enää 40 vuotta aikaa kehittää telepatia ennen eläkettä :virnu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 12 Syys 2012 16:47

Vapaus alkoi virallisesti tänään käytyäni työkkärissä. Ensimmäiseksi työkkärisetä totesi, että "sulla on makee nahkatakki!" Sitten puhuimme historiasta, kirkkojen kalkkipinnoista, entisöinnistä... Oltiin samalla aaltopituudella, vaikka kiinnostusten juuret olivat eri suunnilta. :tilt: Ihmetteli myös, että onpa mulla ollut yllättävän hyvin töitä tällä alalla! Lopulta hän löi "leimat paperiin" ja loma alkoi. Vasta ensi vuoden puolella mulla on syytä mennä sinne, ellen keksi opiskelupaikkaa tai uutta työtä.

Mut jee! :jami: Tää oli kyllä parempi laskeutuminen pois tuosta työpaikasta kuin se irtisanomisyritykseni.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 14 Syys 2012 00:27

Lyyra kirjoitti:Mulla on puhelimessa joku älykäs nukkumissovellus, joka osaa herättää kevyestä univaiheesta. :tipahdus:

Mistä se tietää, koska sä nukut kevyesti? :riips:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 14 Syys 2012 01:38

Lumikki75 kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mulla on puhelimessa joku älykäs nukkumissovellus, joka osaa herättää kevyestä univaiheesta. :tipahdus:

Mistä se tietää, koska sä nukut kevyesti? :riips:


Ennen olis varmaan puhelimesta tullut piuhat jotka kytketään kehoon. Nykyisin tämä toiminee kuitenkin langattomasti ja pieni lähetinyksikkö kiinnitetään kehoon, sopivaan paikkaan. :virnu:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Syys 2012 07:41

Lumikki75 kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mulla on puhelimessa joku älykäs nukkumissovellus, joka osaa herättää kevyestä univaiheesta. :tipahdus:

Mistä se tietää, koska sä nukut kevyesti? :riips:

No asennutin sellaisen mikrosirun, joka mittaa mun elintoimintoja ja johon saa tallennettua kaikki henkilötiedot ja luottokorttitiedot ja...

Joo ei. Kaiketi se seuraa mun liikkeitä, kun nukun. Se siis laitetaan päälle yöksi ja sitten puhelin on patjalla lähellä kroppaa. Ja sitten se piirtää sellaista käyrää koko yön niistä mun liikkeistäni. Laskee myös kuinka suuri osa mun yöstä on mennyt syvässä unessa ja paljonko on univelkaa jne. Ainakin muutamana yönä, kun oon herännyt jostain syystä tai säikähtänyt kissan remellystä, niin kyllä ne piikit on kellonajallisesti ihan oikeassa kohtaa, että kai tuossa jotain perääkin on. Ja yhtenä yönä, kun puhelin oli tippunut lattialle, käyrä näytti tosi syvää unta aamuun asti. :virne:

Täältä. Sopii myös Lumikin uuteen puhelimeen.

Sitten jos haluaa jotain tosi creepyä, niin tuon saa myös äänittämään yön aikana päästämäsi ääneet, kuten jos vaikka puhut unissasi. :friikki:

Kuva Kuva
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 14 Syys 2012 09:42

Kaikkee ne keksii. :isosilmä:

Mie jyräisin puhelimen alleni, jos sitä pitäis patjalla pitää.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 14 Syys 2012 11:46

Mä pelkäisin enemmän sitä, että se puhelin soittelis ympäri kyliä, kun vahingossa puhelimen päällä pyöriessä se näppäilis jotain. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 14 Syys 2012 12:51

Lyyra kirjoitti:Täältä. Sopii myös Lumikin uuteen puhelimeen.

Coooooool! Tuota varmaan täytyy kokeilla, vaikka mä tarvitsenkin herätyskelloa tosi harvoin. Se voi tosin haitata toimintaa, että nukutaan siipan kanssa parisängyssä. Siinä on kyllä tavallaan kaksi eri patjaa, mutta koska ne on kiinni toisissaan, puhelin varmaan havaitsee sen toisenkin liikkeet... Mutta tuo äänten nauhoittaminen kiinnostaa. Omia ääntelyitäni en välttämättä haluaisi kuunnella, mutta loppuisipahan se kitinä, että "En varmasti kuorsaa niin lujaa". ;)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 14 Syys 2012 13:12

Hei vähän hienoa! :D Ihan pakko kokeilla, vaikka en mä noita sovelluksia vakavasti otakkaan. :tilt: Varsinkaan sitä etäisyysmittaajaa jupinaamutinaa..... :epäilevä:

Mutta missä on se laite, jolla saa nauhoitettua kaikki yö-unet? :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 14 Syys 2012 13:33

Mun poikaystävällä on tuollainen sovellus iphonessa ja kuulemma se toimii oikein hyvin. Itse en ole vielä kokeillut, mutta ehkä pitäisi.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Syys 2012 14:36

Mitenköhän tollanen sovellus reagoi puhelimen päällä nukkuvaan kissaan :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Syys 2012 17:35

skray kirjoitti:Mä pelkäisin enemmän sitä, että se puhelin soittelis ympäri kyliä, kun vahingossa puhelimen päällä pyöriessä se näppäilis jotain. :virne:

Sen sovelluksen voi säätää laittamaan puhelimen yön ajaksi lentotilaan, joten pelkosi olisi turha. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 14 Syys 2012 17:51

Sangen mielenkiintoisen kuuloinen sovellus. :raps: Sitä ei taida saada älyttömään nokialaiseen? :keijo:

Mä nukuin yhdeksisen tuntia ja silti väsytti. Olisi kiva tietää, paljonko on univelkaa. Yleensä torstaiaamuna viimeistään alkaa tuntua.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 14 Syys 2012 21:54

Mäkin latasin ton. :keijotäpinä:
Kiinnostaa, että kertoisiko se mulle kuinka huonosti mä oikeasti nukunkaan.
Mutta pahoin kyllä pelkään että kallis puhelin tippuu lattialle, kun sängyssä ei ole mitään laitoja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Syys 2012 22:59

Lumikki75 kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Täältä. Sopii myös Lumikin uuteen puhelimeen.

Coooooool! Tuota varmaan täytyy kokeilla, vaikka mä tarvitsenkin herätyskelloa tosi harvoin.

Ei tuohon liity mitään herätyskellopakkoa. Laitat herätyksen jos tarvit, ja jätät laittamatta, jos et tarvi. Unta voi seurata ilmankin. Se seuranta vaan pitää muistaa katkaista, kun aamulla herää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 17 Syys 2012 15:02

Mä en ikinä voita mitään mistään arvonnoista tai muista sellaisista, mutta muuten mulla tuntuu olevan aika hyvä tuuri.

Tänään aamulla sain tietää, että mulle olis oppisopimuspaikka. Itsehän en tehnyt mitään asian suhteen :hullu:
Tietysti olin samaan paikkaan menossa työharjoitteluun, mutta harjoittelu muuttuikin sitten oppisopimukseksi,
mikä on aika jee! Meikästä tulee sittenkin ompelija ihan virallisesti :D
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa