Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 10 Joulu 2009 13:08

Mr. Smith kirjoitti:Mutta kysymys kuuluu: sanonko pomolle suoraan että minähän en tule kuuntelemaan pellepuhetta, otan puoli päivää palkatonta vapaata vai alanko yskiä ennen koulutusta ja lähden saikulle?

Et. Menet "valmennusyhteistyö"-kokoukseen ja huutelet väliin omat näkemyksesi. Jos ei aiheuta positiivisia toimenpiteitä firman puolesta, niin saatpahan ainakin sanottua mielipiteesi. Se helpottaa ainakin itselläni pahinta tuskaa :tilt:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Joulu 2009 13:33

Totta, totta :raps:...ja onhan siellä "ennen tilaisuutta tarjolla on kahvia".
Täytin äsken esivalmistelulomakkeen, jonka kielenkäytön nähdessään äidinkielen opettajani olisi saanut slaagin :friikkipeukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Joulu 2009 04:37

Onnea Kaarinalle ja tsemppiä Pascalille loppurutistukseen! :hymyhali:

Jaksamista kaikille työ- ja opiskeluasioiden kanssa hajoaville! :paijaus:

Kandini etenee tällä hetkellä todella tahmeasti. Materiaalia kyllä on, mutta en saa aikaiseksi tekstiä. En osaa, en pysty. :epäilevä: Huominen olisi tarkoitus kuitenkin suurelta osin pyhittää kandille. Joululomallakin tullee sitä kyllä tehtyä, sillä 1. versio olisi tarkoitus palauttaa tammikuun alkupuolella.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 12 Joulu 2009 17:44

Hankin sittenkin tekemistä itselleni vielä viimeiselle joulua edeltävälle viikolle, kun sovin professorin kanssa erään vaikeahkon syventävien opintojakson suorittamisesta esseellä. Kyseinen professori jää eläkkeelle vuodenvaihteessa, joten on vähän kiire esseen kirjoittamisen kanssa, että ehtii kunnianarvoisa proffa vielä ennen virka-aikansa loppumista sen lukemaan.

Muoks. Niin ja toisaalta ajattelin, että voi olla hyvä ajoitus, kun tuskin se enää tässä vaiheessa jaksaa hirveän tiukka olla, vaan saattaa antaa helpolla hyvän arvosanan. :nolo:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 12 Joulu 2009 18:43

Hommasin sitten työvuoron synttärilleni. :läps:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 16 Joulu 2009 09:08

Homma ja miten se hoidetaan:

1. Päivitätte serveriporukalla firman postipalvelimen yöllä.
2. Lähdette koko porukka pois seuraavaksi päiväksi ettekä vastaa puheluihin tai muihin yhteydenottoihin.
3. Jätätte koko roskan it-tuen ongelmaksi.

:friikki:

Ja tilanne edelleen päällä... :friikkipeukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 16 Joulu 2009 17:07

Smith :paijaus:

En nyt viitsi tähän alkaa selostaa omaa työtilannettani yksityiskohtaisesti, mutta todettakoon, että se on tällä hetkellä melko älytön. :keijo:

Yleisesti ottaen olen tässä tänään miettinyt, että miksi nykymaailmassa yhä useammin on niin, että työntekijä ei enää myy osaamistaan työnantajalle, vaan ottaa nöyränä vastaan työn, jos sitä satuttaisiin tarjoamaan, ja lähtee nöyränä pois, jos ei tarjota. Tämä ei koske vain omaa tilannettani, eikä varsinkaan asian kaikissa merkityksissä (on onneksi myös asioita, joista mulla ei ole valittamista). Toki monissa oman alani töissä on sitten vielä niin, että työtä on tehtävä suurin piirtein ilmaiseksi, koska itsehän siihen on lähdetty. Ihan kuin joku voisi tulla sanomaan, että itsepä et ruvennut yritysjohtajaksi, niin absurdi kuin sekin kysymys olisi. Joka tapauksessa enimmäkseen kaikki on aina työntekijän omaa vikaa. Aina voi sentään lohduttautua sillä, ettei ole ainoa joka on työelämässään älyttömässä tilanteessa tavalla tai toisella.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 16 Joulu 2009 22:31

Loppusuoralla ollaan siis gradun kanssa, mikä on hienoa. Nyt juuri on kyllä vähän täynnä tätä naputustyötä. Joululoma alkaa perjantaista *kop*. Tähän vedetään se kuuluisa Joku raja. Jatketaan välipäivinä seuraavan kerran.

Vähän meinaa outous kyllä iskeä kevättä suunnitellessa, kun ei oikein tiedä, mitä tekisi. Sinänsä olin varannut koko lukuvuoden opiskeluun, mutta gradun jälkeen mulle ei jää kuin venäjä ja eihän se nyt viikkoa täytä, ei mitenkään. Siinähän loppuu ihan oikeasti tekeminen, kun nyt on totuttanut itsensä viisipäiväiseen viikkoon.

Elintarvikealalta voisi tietysti kysyä kahta päivää/viikko töitä, mutta olisiko sekin laajassa kuvassa sitten hukkakäyttöä ja pois oman alan töiden etsinnästä. :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 16 Joulu 2009 22:38

Sain asiakkaalta suklaarasian. Se oli ihan kiva yllätys, kun ottaa huomioon, että työmatka kesti 2 tuntia luvatun 40 minuutin sijaan. Että pitää ihmiselle sattua ja tapahtua yhden päivän aikana.

:huoh:

Nyt unta palloon.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kaarina » Pe 18 Joulu 2009 13:19

Kiitos onnittelijoille! :D Tänään on virallinen valmistumispäivä ja äsken saapui tutkintotodistus postissa. Jee, nyt oon valmis! :woohoo:
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 21 Joulu 2009 11:16

Onnea Kaarinalle valmistumisesta :hehei:

Omat kuulumiset:
- Perjantain konsultti-koulutus oli luultua parempi: ei ollutkaan nami-namia ja luottamusharjoituksia, vaan käytiin läpi nykyistä systeemiä ja mikä on hyvin ja mikä huonosti. Muutoksen tuulet puhaltavat ja kenties parempaan tällä kertaa; vastuuta (=stressiä) jaetaan muillekin kuin meille ja muutenkin pakkaa laitetaan uusiksi :D
- Äsken tuli kysely että jos lakko tulee, olenko lakossa vai tulenko töihin. Ilmoitin olevani kyseisenä aikana Leningradin porteilla kyselemässä milloin kiväärit jaetaan.
- Joululoma EI silti voi tulla liian aikaisin :friikki:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 23 Joulu 2009 18:30

NELJÄ PÄIVÄÄ VAPAATA! :woohoo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 28 Joulu 2009 11:28

Loma loma loma :pomppuhymy: 4.1. takas töihin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Joulu 2009 14:06

Emilia kirjoitti:Loma loma loma :pomppuhymy: 4.1. takas töihin.


Minä menenkin töihin vasta 7.1. :pomppuhymy:
Ja nyt jo alan ahdistua, kun tämä viikko menee kuitenkin niin nopeasti. :veivi:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 28 Joulu 2009 18:06

Mulla on töitä. Edelleen, ihme kyllä. :raps:

Kuinka ollakaan kuljetusala on kuoleman hiljainen ollut jo hetken, meillä kuljettavan tavaran kohdalla ainakin. Kaikenmoisia kiristyksiä sun muita leikkauksia tässä on tehty, ei ole meidän toimistotiimiin vielä kohdentunut, ihmettelen. Niinkin pienestä voi kyllä loukkaantua kun joku onneton kahden euron viinipullo; kaikki muut työntekijät saivat lähimmiltä esimiehiltään joulun alla putelit sun muuta pientä, suklaata tms, mutta ehei, ei meidän ajojärjestelyporukasta kukaan. Meidän työtä varmasti arvostetaan kovasti.

Kesällähän ei lomia tullut pidettyä kun viikon verran, syksyllä toinen, joten kyllä tässä alkaa olla pikkuhiljaa vähän vapaan tarpeessa. Ensi viikolla lähden Ruotsiin laskettelemaan, ah. :hullu: Onhan tässä ollut muutakin hässäkkää töissä kun töihin liittyvää, joten vapaasta huolimatta ajatus lienee harhailee työpaikalla. :friikki:

Ainiin, taisin vahingossa asettua luottamusmiesvaaliin ehdolle. :pahis: Tervetuloa autuas nahistelu näiden kanssa! Voihan se olla, että jos tarpeeksi sietämätöntä tulee, tajuaisin lähteä vaikka koulunpenkkiä täältä vihdoin kuluttamaan.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Joulu 2009 22:35

Mulla oli töitä tänään, mutta ei taida olla huomenna. :)
Kevyt lasku siis. Varsinkin, kun tammikuussa ajattelin pitää sapattia melkein kuukauden puoliväliin.

:D
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mooch » Ti 29 Joulu 2009 03:03

Hei töiläiset.

Minä oon ollut enemmän ja vähemmän töitön nyt puoli vuotta. Satunnaisesti oon pipahdellut
yhdellä paikallisella huoltoasemalla hanttihonmissa ja ihan vahingossa olen ilmeisesti saanut
jälleen kerran jalan oven väliin. Mutta tiiättäkö mitä. Mua ei kiinnosta. Ei kinosta, niin ei
kinosta. :(

Tiedän, ettei tällä hetkellä passais sanoa ei töille, mutta tunnen itseni ja tiedän, että pitemmän
päälle menettäisin järkeni tuossa työpaikassa. Työkaverit jees, johtoporras nou. Ja lähinnä mua
harmittaa eniten se, että asiakaspalvelu on kivaa, mutta en koe, että huoltamotyöntekijänä
käyttäisin hankkimiani tietoja ja taitoja ihan niin hyvin, kuin esimerkiksi vaikka jossain
toimistohommissa.

Mutta asiakkaat on pääsääntöisesti ihaneita. Ja ihmisten ilmeet, kön entinen toimitusjohtaja
seisoo huoltoaseman tiskin takana myymässä ruokaa ja bentsiiniä, aijai, siitä ma nautin. :virne:
No enikeissi. Raha on tervetullutta ja ns. vapaa-aika kotihommista. Eli töirintamalla hiljaista,
mutta ehkä pikkuisen ollaan jo noususuhdannetta kohti menossa. Ja voin kertoa, että koko
ajan haen töitä. Oon jopa Rovakirkelle laittanut anomuksia menemään. Jaiks. Jännittävää.
<Miki> Mooch: Ei se oo se koko vaan se karäktääri.
Avatar
Mooch
 
Viestit: 77
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 13:17
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 07 Tammi 2010 17:04

Työ on alkanut näyttää ikävämpää puoltaan. Olosuhteiden muuttuessa minulta vaaditaan yhä kovempaa henkistä kanttia. Kunhan vain osaisin sitten ajoissa avata suuni, jos käy liian raskaaksi.

Onneksi viimeaikaista työahdistusta on voinut purkaa siskon kanssa asiasta keskustelemalla. Hän kun on samalla alalla. Poikaystävästäkin on tosi paljon tukea ja viikonloppuisin itkut olkapäätä vasten ovat helpottaneet oloa.

Rakkaat ihmiset, korvaamattomia.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 09 Tammi 2010 21:43

Hain juuri uutta työpaikkaa. Nykyinen on tosi kiva kyllä, mutta matkat on liian pitkät, ja kädet ei meinaa kestää. Toivottavasti tärppää. :huoh:

Ajattelin myös hakea uutta opiskelupaikkaa. :huoh: :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 10 Tammi 2010 21:23

Ääh, kevätlukukausi alkaa. Vaikeaa tunnetasolla tämä lomalta paluu. Ei siis tulevan kevään sisällön takia, vaan tämän rytminvaihdosvaiheen vuoksi. Minulle on aina vaikeaa lomalle siirtyminen ja lomalta paluu. Ahistaa.

Tein myös kesätyöhakemuksia, mutta miten niitä kesätöitä nyt yhtä äkkiä saisi, kun ei ole saanut aiemminkaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 18 Tammi 2010 17:19

Sain vihdoinkin tehtyä yhden kouluhomman, joka on syksystä asti ollut kesken :jami: . Hirveä ahdistus ja stressi ollut etenkin tuon homman takia, joten nyt putosi kivi sydämeltä. Vapauttava tunne. Taidan lähteä tämän kunniaksi kaverin kanssa käymään kaljalla :tilt: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 20 Tammi 2010 04:20

Että ihmiset osaa joskus olla tyhmiä. Kuuntelematta (tai kuuntelemalla ihmisiä jotka mielestään "tietävät" asioita) tekevät mitä sattuun johtopäätöksiä. No, omansahan oli tuonkin syy, joten harmitelkoon sitten jälkeenpäin miten tyhmästi teki. Ainakin on yritetty senkin kohdalla.
Ja tämän "kaikille auenneen viestin" teille tarjosi Dnd.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 03 Helmi 2010 13:58

Olenkos minä muuten muistanut kertoa täällä, että entinen opinahjoni muisti minua viime kuussa? Koulu päätti kustantaa minun opparini osallistumisen tähän. Se oli aika kiva ylläri, tosin mahdollisuudet eivät välttämättä ole kovinkaan hyvät, mutta kertoi ainakin sen, että minun oppari oli vissiin sitten mennä vuoden parhaita tossa meidän koulussa (iso ylläri) :)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 03 Helmi 2010 20:38

Hyvä Yabba. :)

Outo työpäivä. Täys hulina päällä ja fiilikset vähän kaikilla lähellä itkupotkuressiä.
Ärähdin johtoryhmälle meidän osaston aliarvostuksesta ja sain ns. ylennyksen. Ns siksi
että homma on samaa vanhaa vähän enemmällä työmäärällä. Palkka ei tietenkään nouse
vedoten ties mihin vaativuusluokkajuttuihin...(enkä siis saanut uutta hommaa ärinän
vuoksi, vaan lähinnä sain sen siitä huolimatta.)

Pääsin sentään ennen seittemää ulos toimistosta.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 03 Helmi 2010 23:37

Miten voikin kuuden tunnin työpäivä välillä tuntua näin ikuisuudelta kuin tänään. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron