Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 11 Syys 2008 21:45

Silja Europa rantautui takaisin Turkuun 11.9.2008. Reissu tämän työporukan kanssa oli viimeinen ja mukava, mutta vähän haikea. Ollaan reilussa viidessä vuodessa "hitsaannuttu" niin tiiviiksi porukaksi, ettei varmaan monikaan työporukka. Sovittiin vuotuiset tapaamiset, kiertävällä vuorolla, itse kunkin luona.

Muoks: Käytin välimerkkiä väärin... Lisäsin parit pilkut.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 12 Syys 2008 09:49

En tiiä olenko maininnut, mutta lähden lokakuun alussa työreissulle Englantiin, tarkemmin sanottuna Canterburyyn. Eipä ole ennen tämän alan hommissa ollut pelkoa moisesta, mutta nyt näitä reissuja voi sitten tulla jatkossa enemmänkin. Tosin eipä tuolla näytä kauheasti vapaa-aikaa olevan, mutta eiköhän sitä illalla ehi pubiin livahtaa... :tilt:
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 12 Syys 2008 11:55

elegia kirjoitti:Paniikki, ahdistus, ahdistus ja paniikki. Ne ovat mun parhaat kaverit nykyään. Aika usein mukana hengaa myös epätoivo. Joop. Yritän siis kovasti keksiä itselleni sopivaa ja täydellistä graduaihetta.

-On vaikea syventää aihetta ja löytää sopiva ja täydellinen tutkimuskysymys (tai edes jotain sinnepäin tässä vaiheessa).


Varmasti täydellinen tutkimuskysymys (tai -ongelma) olisi kiva löytää, mutta koska se on vaikeaa, niin kannattaa ottaa joku huonompi. :virnu: Matkan varrellahan sitä voi tarkistaa ja suunnata uudelleen paremmin sopivaksi. Tämä matka ei tietysti toivottavasti ole ikuinen...

Tietyssä mielessä kyse on rajaamisesta. Nyt sun pitää tehdä ensimmäinen rajaus, jotta aihe on tarkempi kuin "Kaiken vaikutus kaikkeen - Universumin syyt ja seuraukset". Tätä voi rajata esimerkiksi siten, että siihen valitsee jonkin näkökulman:

"Kaiken vaikutus kaikkeen - Universumin syyt ja seuraukset astronomisen filosofian läpikatsottuna" tai
"Kaiken vaikutus kaikkeen - Universumin syyt ja seuraukset ja varsinkin Jumalan läsnäolon mahdollisuuksien pohtiminen nietzscheläisittäin ajateltuna"

Lopulta otsikko tarkentuu johonkin pieneen, mutta spesifiin ongelmaan:

"Kahden pölyhiukkasen yhteentörmäys - eräänlaista parittelua vai sattuman vaikutusta?"

Sinun on tehtävä päätös. Päätös helpottaa elämääsi. Voimia :D :hymyhali:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 12 Syys 2008 12:16

Graduaihetta valitessa on syytä myös muistaa, että kaikkea on joka tapauksessa jo tutkittu. Kyse on hienosäädöstä: valitset jonkun aiheen ja löydät siihen vähän erilaisen näkökulman. Hienosäätöä ei tarvitse tehdä heti, sitä tulee väkisin tehdessäkin, koska kyseessä on sun oma tutkimus, joka suodattuu sun pään läpi.

Tsemppiä elegialle, kyllä se siitä. Stressiä ei kannata liikaa ottaa, katsoo läpi sormien ja antaa mennä. Olen paraskin sanomaan, itsehän olin melko uuvahtanut saatuani homman valmiiksi. :keijo: Mutta toivuttu siitäkin on, vieläpä hyvin, koska tässä ollaan. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 12 Syys 2008 13:36

Pakko tulla hehkuttamaan miten hino sana uuvahtanut on :superhymy: Vähän niinku uuvatti :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 12 Syys 2008 15:48

Niin se kyllä on. :superhymy: Meinasin ensin kirjoittaa tylsästi väsynyt, mutta katsoin, ettei se kuvaa asiaa tarpeeksi tarkasti. :keijo: Uuvahtaminen on kuin uupumista, mutta uupuminen tapahtuu yleensä pikku hiljaa, kun taas uuvahtaminen kuulostaa kuin tapahtuisi äkillinen lakastuminen tai muu vastaava notkahdus kovan koetuksen jälkeen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 12 Syys 2008 16:07

Sain töitä, aloitan maanantaina! :D

Vitsit että osaakin olla hyvä mieli. Uus homma vaikuttaa (ainakin toistaiseksi) mielenkiintoiselta ja monipuoliselta työltä, lisäksi työmatka lyheni huomattavasti ja työajatkin ovat kivemmat.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 12 Syys 2008 16:58

Kolme viikkoa olen ollut keikalla, viikonlopuista ainakin osan olen tosin olen ollut kotona. 3400 km olen ajanut citikallani ja oliskos SAS lennettänyt minua tänä aikana noin noin 2000 km. Tänään alotin nollauksen, oluella. Vaimo karkasi lasten kanssa mummolaan. Kamu tulee kylään ja saunotaan perkeleellisesti. Ei vituta, mutta olen töistä ihan katki. Arkipäivät ovat sisältäneen keskimäärin 12 työtunteja ja siihen päivittäiset paikkakunnan vaihdot ajoineen päälle.Ikävintä on palata reipas 300 km ja aloittaa a:sta, kun tekemäni homma ei toiminutkaan täysin.Ensi viikon ma alkaa konttorilla matkalaskun . Tänään omassa saunassa viimeiset työmurheet karkoitetaan, kaapissa on hyvää olutta,wanha kamun kanssa illalla radalle....
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 12 Syys 2008 17:09

Mulla on vissiin päässä vikaa, kun todellakin tykkään tehdä töitä. Vajaan parin viikon loman jälkeen alkoi heti tokana päivänä tippua hommia, ja nyt on kalenteri täysi. Sen sijaan että se ahdistaisi mua, olen todella onnellinen. Taidan olla työnarkomaani. :hullu:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja elegia » La 13 Syys 2008 15:49

Kiitos kannustavista puheista Pascal ja L-S. :hymyhali: Juuri tuollaisia sanoja sitä tässä vaiheessa kaipaa ja tuntee tarvitsevansa, kun itse haahuilee vielä vähän pää pilvissä. :)
Kyllä se aihe tästä varmaan hiljaksiin muotoutuu, paineet ajavat graduaiheet yöllä uniinikin. :D Tottahan sitä tahtoisi tehdä sellaisesta aiheesta, joka herättäisi mahdollisimman paljon kiinnostusta ja kunnioitusta, mutta ehkä sitä voi tässä vaiheessa olla itselleen vähän armollisempi..
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 15 Syys 2008 10:10

Kuolo kirjoitti:Pakko tulla hehkuttamaan miten hino sana uuvahtanut on :superhymy: Vähän niinku uuvatti :keijo:

Mein isä käytti paljon sanaa uuvottaa, olla tiedottomassa tilassa kaukaisuuten tuijotellen (ja päässä ei sitten raksuta niin mikään).

Ja ettei ooteeks menis, on nyt vähän (paljon..) sellainen olo duunissa. Viime viikon saikku sai mut ihan sekavaksi. Oliskohan syysväsymys/ahdistus/masennus kun ei jaksa napostella yhtään.

Ens viikolla pitäis perehdyttää muutama ihminen, joista yksi on niin totaalinen urpo etten haluis sitä lähellekään. Kai se on pakko kuitenkin. :p kuuluu kai työnkuvaan tjsp.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Atlantis » Ma 15 Syys 2008 16:02

Kuolo kirjoitti:Pakko tulla hehkuttamaan miten hino sana uuvahtanut on :superhymy: Vähän niinku uuvatti :keijo:


theia kirjoitti:Mein isä käytti paljon sanaa uuvottaa, olla tiedottomassa tilassa kaukaisuuten tuijotellen (ja päässä ei sitten raksuta niin mikään).


Puhumattakaan siitä, miten hieno sana on uivelo! :lanppu:

Juu, turha viesti... :keijohei:
Ego sum qui sum
Avatar
Atlantis
 
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 07 Touko 2008 12:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 15 Syys 2008 16:43

theia kirjoitti:Mein isä käytti paljon sanaa uuvottaa, olla tiedottomassa tilassa kaukaisuuten tuijotellen (ja päässä ei sitten raksuta niin mikään).

Meidän äiti sanoo 'älijöttää'.

Työkoulukuulumisia sen verran että en saanu tehtyä sitä minkä aioin tehdä viime viikolla. Jää viime tippaan, jihuu jo nyt.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 15 Syys 2008 19:02

Atlantis kirjoitti:

Juu, turha viesti... :keijohei:
Ei haittaa, kiva kun kävit. :D

Mä luulen, että vaihdan työpaikkaa tai ainakin haen uuteen tän vuoden aikana vielä. Alkaa risoa nykyinen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 16 Syys 2008 14:52

Harjoittelupaikan haku käynnissä. Ens keväänä pitäis harjoitteluun mennä ja nyt on jo kovasti paikan haku käynnissä. Yhdestä paikasta sain jo pakit. (Ottivat jonkun muun.) Tänään kävin kahdessa paikassa, mutta ensimmäisessä ei ollut pomo paikalla. Soittivat hänelle ja hän saapuu kuulemma sinä päivänä 1,5 tuntia listaan merkityn työaikansa alkamisen jälkeen. :keijo: No, omapa on yrityksensä. Silti tuo vähän latisti mielikuvaa tuosta paikasta. Toisessa paikassa oli todella mukavan oloinen pomo ja nyt pidän peukkuja, että pääsisin sinne. Kehui ainakin sitä, että mulla on jo alalta kokemusta ja kaiken lisäksi mainitsi tuntevansa kesätyöpaikkani pomon. :peukut:

Yritän ajatella pessimistisesti, että en pettyisi taas, mutta ei se oikein onnistu.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 16 Syys 2008 16:47

Kaks päivää uudessa paikassa takana ja noh, työkkärin avoimia työpaikkoja on tullut taas selailtua jokseenkin ahkerasti. :epäilevä:

Tuo työ voisi olla todella mukavaa, mutta kun ei se vaan ole. Mun perehdyttäjän kanssa ei kemiat kohtaa ollenkaan, oon pyytänyt sitä neuvomaan mua miten homma tehdään, jolloin hän tullee tekemään jutun itse tai sitten jos yritän olla oma-aloitteinen niin hän tulee sitten joka tapauksessa tekemään jutun uudelleen. Ei varsinaisesti motivoi uuden opetteluun kun itse ei saa kokeilla mitään ja mikään mitä teen ei kuitenkaan kelpaa. :epäilevä:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ti 16 Syys 2008 23:34

:tipahdus:
Kaksi työhaastattelua ensi viikolle (ne on tietty vasta haastatteluja, mutta olen silti vähän innoissani). Toiseen pääsen menestyksekkäästi tehdyn testin perusteella (pärjäsin kokeen bisnes-osiossa varmastikin siksi, että olen katsonut kaikki Diilin tuotantokaudet :pepsodent: ), toisen kivan työn taas bongasin kuin ihmeen kaupalla eilen. Jee! Olin valmistautunut seesteiseen syksyyn osa-aikatöiden ja täydennysopintojen parissa, mutta toistaiseksi olen ollut kiireinen ja tarvinnut kalenteria harva se päivä. Hiukan hengästyttää, kun joka päivä tapahtuu jotain uutta vaikkakin kivaa. Onneksi pian on viikonloppu, niin ehdin hetken aikaa taas keräillä itseäni ja miettiä että mitä henmettiä täällä tapahtuu.
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 17 Syys 2008 08:50

Pahuksen työ on saanut minut kiinni. Nyt kun olen oikeasti oppinut asioita, niin olen joutunut tekemään töitä! :kauhistunut:

Eihän siinä muuten mitään, mutta kun se sitten on mm. fordella hengailusta pois, mikä selittää passiivisuuttani viime aikoina :(

Noh, ei auta kuin jatkaa lottoamista, koska eilen tulleen työeläke-lappusen mukaan varhaiseläke ei niin sanoaksemme tule kyseeseen ainakaan seuraavaan vuosisataan :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 18 Syys 2008 05:38

Paluun normaalirytmiin. Tuli vaan tossa kesällä tehtyä sen verran pitkään pelkkää 8 tunnin päivää, että tää normirytmi alkaa taas vähän väsyttää. Nyt tässä lähinnä mietin, että mitä särkylääkettä nappailis, että pääsee loppuviikon :seko:

Mut kyl tää tälleen on hyvä. Tehään sillon kunnolla töitä kun tehään ja sit välillä levätään muutama päivä. Ei miulle ainakaan 8 tuntiset sovi lainkaan, kun kuitenkin väsyttää ihan pirusti kun pääsee kotiin ja sit ei joko jaksa tehä mitään tai nukkuu vähintään pari tuntia siitä ruhtinaallisesta vapaa-ajasta pois. En mie vaan osaa :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gaffa » To 18 Syys 2008 10:32

Oon koulun koneella fordeilemassa, vaikka täällä pitäisi olla kaikki foorumit ja muut estettynä.
:muahaha:
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » To 18 Syys 2008 16:34

shaana kirjoitti:Duunit menee alta vuoden vaihtuessa, ainakaan tossa paikassa ei ole tulevaisuutta. Jännittää vaan että miten tässä käy.
Ja tulevat yyteet väsyttää, raastaa ja vituttaa jo valmiiksi.


Eipäs se ihan noin sitten mennytkään. Tänään oli palaveri ja nyt homma taas jatkuukin, joskin uusiin tiloihin saatetaan muuttaa vuoden vaihteen jälkeen - duuni kuitenkin jatkuu. Pomo heitti hyvän loppuun että " Mietittiin olisko tää pitänyt kertoa sillon aikaisemmin jo. " :viha: Mitvit? Eli koko uhka loppumisesta oli joku taktinen veto? Salaliittoteoriat lähti taas jylläämään, kun kuitenkin useampi vanhempi, eli ei pomon ystävä/sukulainen haki jo muualle töihin tuon edellisen uutisen kuultuaan. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 18 Syys 2008 23:20

:gaah:

Vihaan matematiikkaa.





:huoh:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 19 Syys 2008 11:11

Maija kirjoitti::gaah:

Vihaan matematiikkaa.

:paijaus: Niin mäkin.

Jos lohduttaa yhtään, niin oikealla ammatinvalinnalla matikkaa ei enää kouluiän jälkeen tarvitse sietää. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 19 Syys 2008 14:20

Bongasin tänään aamupäivällä Monsterista mielenkiintoisen oloisen duunipaikan. Laitoin haun menemään ja soitin vielä perään. Maanantaina olis jo työhaastattelu. :D Katsotaan miten tytön käy.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 19 Syys 2008 14:40

Tsemppiä haastatteluun lumikukalle :hehei:

Täälläpäin on nyt alkanut nousta epäilyjä siitä, että oliko Isossa-Britanniassa käymäni tekniikka-kurssi itse asiassa väärä; siis että minun olisikin oikeastaan pitänyt käydä sama ohjelmointi-kurssi minkä muut ovat käyneet...

Mutta näillä tietotaidoilla siis mennään eteenpäin :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron