Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Kesä 2014 15:27

Kumkvatti kirjoitti:Musta tulee taas opiskelija :o:

:kättely: Onnea opiskelupaikasta ja -päätöksestä! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 18 Kesä 2014 21:18

Ens viikolla päättyy YT:t. Keskiviikkona viimeistään tiedän, onko mulla töitä vielä vai ei. Haluaisin, että olis, vaikka pari työhakemusta onkin vetämässä muualla. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Kesä 2014 22:10

Kumkvatti kirjoitti:Musta tulee taas opiskelija :o:

Oho, hienoa! Mitä alat opiskelemaan?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Pe 20 Kesä 2014 22:43

Lyyra kirjoitti:
Kumkvatti kirjoitti:Musta tulee taas opiskelija :o:

Oho, hienoa! Mitä alat opiskelemaan?


Merkonomiaa :keijo:
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » La 21 Kesä 2014 15:43

Ai niin, Kvatille onnea opiskelupaikasta. :D

---
Mulla oli vaan jotenkin harvinaisen ärsyttävät kolme lomanjälkeistä päivää töissä tällä viikolla. Pitäisiköhän vihdoinkin vaihtaa työpaikkaa? :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 26 Kesä 2014 19:13

Yt:t loppui ja mulla on edelleen työpaikka, huh. :hiki:
Muutoksen tuulet alkaa kuitenkin kohta puoliin puhaltaa ja vaihtuu lähimmät työkaverit ja ehkä esimieskin. Vielä ei tiedetä mitä tapahtuu ja koska tapahtuu ja milloin muutoksia aletaan oikeasti toteuttaa, mutta mielenkiinnolla odotan kuitenkin tulevaa. Paljon uusia juttuja ja lisää työtehtäviä on tulossa, joten innolla odotan uuden pppimista kyllä.

Toivon tosin, että tää ei ollut mikään YT:n alku ja juuri, että niitä ei tulisi enempää ja että tästä nyt lähtis taas nousuun tää homma.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 30 Kesä 2014 20:48

Mustakin tulee näköjään taas opiskelija. :superhymy: :keijo: Otan tilanteen vastaan ristiriitaisin tunnelmin, toisaalta olen niin innoissani että vaan tärisen ja toisaalta pohdin kuinka talous kaatuu neljässä vuodessa. Tai siis se kaatuu jo paljon aiemmin. :keijo: Oon niin tottunu olee porvari. :gay:

Mut siis! :täpinä: Musta on aika kiva ku elämäntilanne muuttuu parin vuoden välein. On jotenkin vaikea kuvitella että olis monta vuotta peräkkäin samassa työpaikassa. Nyt vuodenkin jälkeen, vaikka hirmuisesti tykkään olla nykyisessä duunissa ja rakastan verstasta, tuntuu että pitäisi päästä elämässä eteenpäin. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 30 Kesä 2014 21:30

Onnittelut skraylle töiden jatkuvuudesta ja Nugaalle vaihtelusta! :D

Jännä miten moni on nykyään sitä mieltä, että kiva kun voi vaihtaa usein työpaikkaa. Toivoisin itsekin voivani opetella sellaiseksi. :keijo: Tietyssä mielessä se on ihan ok, mutta näissä hommissa kaipaisi myös jatkuvuutta, mulla ainakin menee liikaa aikaa ja energiaa seuraavan rahalähteen miettimiseen, kun työsuhteet on keskimäärin puolen vuoden mittaisia. No, toisaalta, mullahan on ollut periaatteessa sama karriääri vain vähän vaihtuvin työsisällöin jo monta vuotta, palkanmaksaja vaan vaihtuu... ja ongelmahan on siinä, että tulokset tulee mun hommissa pääsääntöisesti aika pitkällä viiveellä näkyviin, joten siksi pitäisi jotain jatkuvuutta voida suunnitella.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 30 Kesä 2014 21:38

Onnea skray ja Nugat! :kättely:
--------

L-S, toi on kyllä niin ongelmallista. Yritä siinä sitten tehdä hyvää tutkimusta, kun rahoituksen saaminen vaatisi sen, että julkaisuja putkahtelisi usein ja rahoitusta saa lyhyiksi pätkiksi. :ei: Ennen oli tässäkin asiassa paljon paremmin. :munmo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 30 Kesä 2014 21:42

Mä en tiedä oliko ennen paremmin - välillä tuntuu että nykyään joillain muilla on paremmin, tiedän joitain viime aikoina aloittaneita, joilla on yhtäkkiä ollut jotain sellaisia mahdollisuuksia, joista ei ollut tietoakaan silloin kun itse aloitin. :P Mutta nämä systeemit tuntuvat aaltoilevan ja vaihtelevan, kohta systeemiä taas varmaan muutetaan johonkin toiseen suuntaan. Kun ei aina itse olisi se väliinputoaja. :keijo:

edit: Selvensin hiukan, koska tää oli epäselvä :keijo:
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä Ma 30 Kesä 2014 21:48, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 30 Kesä 2014 21:47

L-S kirjoitti:Mä en tiedä oliko ennen paremmin - välillä tuntuu että nykyään on paremmin, tiedän joitain viime aikoina aloittaneita, joilla on yhtäkkiä ollut jotain sellaisia mahdollisuuksia, joista ei ollut tietoakaan silloin kun itse aloitin. :P Mutta nämä systeemit tuntuvat aaltoilevan ja vaihtelevan, kohta systeemiä taas varmaan muutetaan johonkin toiseen suuntaan.

Joo, saattaa ollakin, että ennen ei ollut paremmin. :P Mutta helppohan mun on puhua ajasta, jolloin en ollut edes syntynyt. :virne: (Tarkoitin siis noin 30-50 vuotta sitten toteutettuj tutkimuksia.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 02 Heinä 2014 19:03

Mää olen vakavasti aikomassa harkita uuden työpaikan hankkimista toiselta paikkakunnalta. Kesälomasijaisena on ollut kivaa, kun olen ollut vanhalla osastolla, jossa minua arvostetaan. Tänäänkin sain kuulla sairaspoissaolopäivän jälkeen kuinka ihanaa on, että tulin jo takaisin töihin, kun asiat meinasivat olla sekaisin ilman minua. Uudella osastolla työkavereina on hälläväliäperseilijäjätkiä, joita ei kiinnosta mikään eikä kiinnosta työnjohtajaakaan. Se syö motivaatiota kaikkein eniten, eikä ajoittainen työnpuutekaan nosta mielialaa.

Ongelma on se, että en usko saavani parempaa työpaikkaa, sillä perimmäinen epäsosiaalinen olemukseni ja auttamattoman huono oraalinen ulosantini jääväävät minut tuotanto-orjaa paremmista tehtävistä melko lailla missä vaan, sillä työnhakijoista ei missään alallani liene pulaa. Vaihtaakko työpaikkaa ollakseni lähempänä poikaystävääni, vaikka palkka ja asema tulevat olemaan huonompia kuin ennen? Ottaakko askel tuntemattomaan vain joutuakseni syvemmälle ahdinkoon?

Tämänhetkinen suunnitelma on jättää rahaa säästöön ja vuoden lopussa ruveta viimeistään tositoimiin. Ottaa vaikka pätkätöitä niin ei tule karenssia, kun lähden litomaan vanhasta paikasta... Tulevaisuus pelottaa... Perhana...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Heinä 2014 19:47

Nugat kirjoitti:Mustakin tulee näköjään taas opiskelija.

Oooo, mitäs sinä sitten aiot opiskella?

Mulla ei ole töitä eikä jatko-opintosuunnitelmia.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 07 Heinä 2014 21:33

"Kykenemätön tekemään osastonsihteerin töitä. Pyydetään työterveyshuollon kantaa työkykyiseksi kuntouttamiseen ja jatkosuunnitelmiin."
:epäilevä:
Tämmöinen palaveri.
Tack o' hej, leverpastej.

No, faktahan toi myös on, mutta nyt pitää vissiin oikeastikin miettiä että mitäs sviidua tässä tehdään. Esimies on onneksi hyvin ymmärtäväinen henkilö. Lupasi katsoa mihin osaston yhteiseen tapahtumaan mut voisi kutsua mukaan.
Itkettää silti ja tunnen olevani epäonnistunut tässä hommassa jotenkin tosi isosti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 05 Elo 2014 22:14

Kolme yötä lomaan on... :kailotus:

:jami: :sekopää:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 06 Elo 2014 19:05

Kun ei ole töitä, ei ole lomaakaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 10 Elo 2014 19:51

Jollain alkaa loma, itsellä työ. En tiedä, mihin se ihan helvetin pitkä ja kadehdittu opettajien kesäloma taas hujahti, mutta ohi on. Poliitikoilla ne vasta pitkät lomat onkin... :raivo:

--

Mutta ihan kivat fiilikset on tuosta uusvanhasta paikasta, jossa työt jatkuvat. Olin siellä vaalikausi sitten vajaan vuoden ja paljon on tuttuja. Meillä oli epävirallinen ja epämuodollinen esitapaaminen, jossa oli osa porukasta paikalla. Sellainen mukava fiilis jäi siitä.

Eikä työ paljoudella pelota, kun sitä on pikemminkin liian vähän.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 10 Elo 2014 22:37

Mä oon niitä, joilla just tänään alkoi toinen kesälomapätkä. Eilen ja tänään olin 2. töissä. Huomenna on ihan oikeasti vapaata jo. :jami: Mielenkiintoista, että 2. työ tuntuu oikein hyvältä siirtymäriitiltä lomaan. 2. töissä unohtaa melko tehokkaasti 1. työn ja 2. työn juttuja ei nyt muutenkaan jää vatvomaan liian pitkäksi aikaa. :tilt:

Mutta siis: loma! :jami: (Siitä tosin osa menee Miehekkeen muutossa satojen kilometrien päähän (työn takia useiksi kuukausiksi). :pillitys: ) Osa lomasta menee kämppää järjestellessä, jotta mun tulevat kämppikset (2) saadaan majoitettua meille. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Elo 2014 19:28

Lomat on vietetty ja töissä alkaa vaikea ja mutkikas kausi. Tai "töissä", koska virallisesti niitä ei ole, mutta on tehtävä kuitenkin. Työnhakuahan tämä varsinaisesti onkin, kun kirjoittelee tutkimussuunnitelmia. Olen taas tehnyt kaikenlaisia suunnitelmia ja miettinyt pitääkö lähteä pidemmäksi aikaa pois. Nyt sunnuntainakin mieli on askarrellut työasioissa. :huoh:

Loma oli ihana, paitsi viimeinen viikko, jolloin en tehnyt enää mitään erityisen kivaa, lykkäsin vaan hommien aloittamista. Mutta muutoin - miten sääli, että se on taas ensi kesänä vasta. En ehkä aikoihin ole ollut noin pahasti loman tarpeessakaan, nyt alkaa pikku hiljaa tuntua siltä, että pystyy taas tekemään jotain.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 19 Elo 2014 15:57

Hain duunia (samalla työnantajalla mut eri osasto, itsenäisempää duunia), viime perjantaina oli viimeinen hakupäivä. Nyt vaan jännityksellä ootan, että miten käy... Uskon, että mulla on liian vähän koulutusta siihen, mut you never know. :sekopää:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 22 Elo 2014 12:46

Ei tullut uutta työpaikkaa :huoh:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 25 Elo 2014 15:05

:gaah: Eka työpäivä on ollut suurelta osin (miten sen nyt nätistä sanoisi) täysin perseestä. :norsu:

(Osa v**utuksesta ei tosin johdu töistä, mutta...)
:gaah:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja iisa » La 06 Syys 2014 19:48

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni yliopisto-opiskelija. En tiedä oliko päätös lähteä opiskelemaan oikea. Jätin taakseni mukavan vakituisen työpaikan, joten mietittävää kyllä riitti. Mutta entinen koulutukseni ei katoa mihinkään ja vuoden päästä voin mennä maitojunalla takaisin. Toivon kyllä, ettei niin tarvitse tehdä.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
Avatar
iisa
 
Viestit: 296
Liittynyt: Ke 23 Heinä 2008 00:22
Paikkakunta: tähtitarha

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 09 Syys 2014 16:52

Kun aamu menee tapellessa kadonneen power point -esityksen etsinnän parissa, (Löytyi lopulta tietokonetuen avulla, kun oltiin etsitty ja säädetty yli 30 min. Työvoitto. :woohoo: ) jota seuraa seminaariesitys ja 3 kokousta, on takki hieman tyhjä. Onneksi oli sovittuna huoneen esittely jo sen verran varhaiseen ajankohtaan, että oli pakko lähteä ajoissa pois töistä. :helpotus: Niin ja kaiken lisäksi vähän ennen kotiinlähtöä havahduin siihen, että lounas unohtui. Yhtään mua tuntevat kyllä tietävät, että maailmankirjat on sekaisin, jos marenki unohtaa elämän tärkeimmän asian eli syömisen. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 11 Syys 2014 15:03

Oli äsken vähän sellanen ikävämpi yhteinen paltsu, missä keskusteltiin siitä, että pitäisi monen tehdä ryhtiliike koskien työtä. Liikaa hengailua kuulemma ja liian vähän duunia.

Myönnän, että itse olinkin tuon läksytyksen tarpeessa, koska edelleen painaa tää tän työpaikan joustamattomuus tuossa häämatka-asiassa. Vaikka mulle onkin jo sanottu esimiehen toimesta että get over it, niin ärsyttää. Ei se sitoutuminen tähän duuniin vaan oo enää ollut samalla tasolla. Varsinkin kun uusiakin duuneja yrittää samalla kattella :P

Jännällä odotan keharia, että kuinka nihkeenä siellä ollaan ja annetaan henkilökohtaisesti "oot paska" -palaute :(
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron