Työ- ja koulukuulumiset

Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Duussi » Pe 02 Touko 2008 12:47

Tympiikö opiskelu, onko töissä ahdistuksen aiheita? Täällä saa valivalittaa!


Huonoja uutisia gradurintamalta. Sovittiin proffan kanssa päivä, jolloin saan vihdoin
hakea ykkösversion korjausehdotukset, mutta pari kommenttia sain jo sähköpostissa.
Järkytyksekseni sain kuulla, että olen kirjoittanut gradun täydeltä huonoa suomea.
Kuulemma raskasta, epäselvää luettavaa.

Ja mä kun luulin, että nimenomaan kielen kanssa ei ainakaan tulisi mitään ongelmia!
Suomi on aina ollut hallussa, kääntäjänä pakkokin olla. En tajua, miten tässä kävi näin.
Ilmeisesti olen hupsahtanut johonkin pakkokirjoittaahienoatieteellistäkieltä-ajatukseen
ja yrittänyt väkisin tehdä tekstistä itteensä hienompaa.

Häntä koipien väliin ja korjaamaan. Prkl.
Eikä tässä, yhtään missään
ole mitään normaaliuteen viittaavaa
Avatar
Duussi
 
Viestit: 53
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 11:26
Paikkakunta: Tursu

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 02 Touko 2008 15:41

Duus :paijaus:
Akateemisen suomen kirjoitus ei ole helppoa. Kankeaa kirjoitusta näkee julkaistuissakin kirjoissa joskus. Ja sitten toisaalta tuohan on vaan yhden ihmisen mielipide.


Mulla ei pitäisi olla enää valittamista, kun kevään sovituista hommista on jäljellä vain pari pientä. Mutta... tai no ei mitään. Vikaa ei liene muussa kuin siinä että oma perfektionismi on kohonnut johonkin kuudenteensadanteen potenssiin. Muutoin olisi ihan kivaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 02 Touko 2008 16:13

Joo. Tympii. Aina kun joudun pakertamaan tylsiä esseitä tai seminaaritekstejä tai mitä tahansa "kopioi kirjasta, mutta älä lainaa suoraan, vaan kerro omin sanoin" -tyyppisiä tekstejä.
Tieteen tekeminen ei todellakaan ole mua varten. Joka kerta kun joudun näitten tekstien ääreen (joko lukijana tai kirjoittajana), mietin miksi ihmeessä olen valinnut yliopistotien, vaikka olen aina tiennyt, että tykkään tehdä käsillä.
Olen ehkä nyt sitten päättänyt, että viiden vuoden pakertamisen jälkeen, opintotuet tuhlanneena, otan paperit ulos jahka saan tarvittavat suoritukset kandia varten. Sitten mitä? En tiedä. Ehkä sinne mäkkärin krillille sitten rottapihviä paistamaan tai jotain. Ei mun koulutuksella mitään mielekästä työtäkään voi hakea.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 05 Touko 2008 13:14

:kiroilu:
Olen ollut alle kaksi tuntia loman jälkeen töissä ja olen valmis ottamaan lopputilin.
Tämä on uskomatonta sontaa - nyt pomo lakkauttaa meidän vanhojen työntekijöiden matkapuhelinliittymät!
Voin kertoa, että saa kyllä aivopestä meikäläisen että suostun kesän esimiestuurauksia tekemään, en edes
harkitse niiden tekemistä ennen tavoite- ja kehityskeskustelua (joka piti olla pidetty huhtikuuhun mennessä).
Jos minä kerran hänen mielestään olen pätevä tekemään esimiehen ja ajojärjestelijän tehtäviä ilman koulutusta ja perehdystystä, luulisi liksankin olevan sitten korkeampi ? Haluan niin pois täältä.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 05 Touko 2008 21:48

Päivän huippuhetki: Käyttäjä soittaa tunti virka-ajan ulkopuolella (asiantuntijat kotona, täällä ei ole kuin minimiminimimiehitys), työmatkalta eräästä Etelä-Amerikan valtiosta, liittyen erikoisohjelmaan jota en tunne (virmassa on n. 500 eri ohjelmaa. Ihan kaikkia en siis hallitse ;) ) Ja tietenkin on kauhea kiirehetinytmullekaikkiHETI!!! Kun en osaa auttaa heti, kommentti on palveluintoa lisäävä "MIKSI MINÄ EN KOSKAAN SAA TEILTÄ APUA!! MINÄ OON SOITTANUT TEILLE MONESTI JA KOSKAAN EN OO SAANU PALVELUA!!" :kiroilu: ja sitten käskettiin antaa senjasen numeron, jotta hän voi soittaa itse jollekulle joka sentään osaa auttaa.

Aina sanotaan että ulkomaalaiset tulevat ja vievät meidän työt. Miksi kukaan ei ole tullut ja vienyt minun työtäni? :|
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Ma 05 Touko 2008 21:51

Shaanalle jaksamista, kuulostaa melkoisen tukalalta paikalta :täh:

Minua helpottaisi suuresti, jos johonkin pääsisin kesäksi töihin tai edes työharjoitteluun! Nyt täytyy koulun lisäks stressata vielä kesätöistä. Joo ja on viime tinkaan jätetty, yhteen haastatteluun pääsin, mutta muuten on tullu eioota ja siitäkin paikasta sitten haastattelun jälkeen. Kai ne on ne lukion jälkeen pidetyt välivuodet, mitkä työnantajia arveluttaa, kun en kahteen vuoteen ole pahemmin työelämässäkään silloin viihtynyt. Enkä kehtais lähtee avautumaan jossain työhaastattelussakaan, että isäni kuoli lukion aikana ja henkisesti olin sieltä valmistuttuani melko poikki. Ja ne välivuodet oli ajatusten selvittelyä ja lepäilyä, oisin toki töissäkin voinu enempi olla jos ei asuttas niin syrjässä ettei mitään töitä siellä oo. :seko:

Ja tuo koulu on ihan persiistä. Ryhmätöitä teetetään ihan liikaa, ja nyt vielä tyyppi joka useimmissa töissä on parinani on toukokuun töissä eikä kerkee pahemmin niitä töitä tehä! Tänään jo itekseni väsäsin yhtä keissiä ku jonkunhan se on tehtävä... Nii ja tenteissä tyrin minkä kerkeen, hävettää ja suututtaa työnantajille kehua, miten ahkera ja hyvä oon, ku en yhtä saakelin kirjanpidon kurssia pääse kunnialla läpi :kiroilu:
Avatar
Viisauden Lähde
 
Viestit: 69
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 18:41

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » Ti 06 Touko 2008 21:25

Tajusin tässä juuri, että oikeasti nämä kaksi viimeisintä kouluani, joista ensimmäisen lopetin kesken, ovat aika tehokkaasti nujertaneet elämänhalun, itseluottamuksen ja ilon. En osaa olla tyytyväinen enää mihinkään tekemisiini. Aina tuntuu, ettei mikään riitä; en vain pysty vastaamaan joka suunnasta tuleviin odotuksiin. Stressinsietokyky on tippunut niin alas, että kaikki on liikaa.

Jotenkin sillä tavalla kuitenkin lohduttavaa, että tajuaa, että tuollaisessa tilanteessa, jollaisessa minäkin olen ollut, on aika terve reaktio sairastua. Edellisestä koulusta kolme fiksuinta kaveriani lopetti ekan vuoden jälkeen - minä olin tyhmä ja tahkosin vielä toisenkin vuoden mielenterveyden tuolla puolen. Tässä toisessa ekan vuoden vielä jotenkin rämpi, mutta nyt kun on alettu tehdä koulutöitä koulun ulkopuolisille tahoille, alkaa pokka pettää. Ei hommasta tule mitään, jos opetus on tuollaista.

Jotenkin on kuitenkin oma uskokin kärsinyt. Ovatko nämä paikat niin kauheita vai olenko se vain minä? Miksen vain voi vaatia itseltäni vähemmän? Miksen kestä jatkuvia haukkuja, miksen kestä huonoa palautetta? Miksen vain voi koettaa mennä läpi huonoimmilla mahdollisilla numeroilla?

No kai siksi, että minua oikeasti kiinnostaa. Ei tämän ikäisenä enää jaksaisi opiskella vain opiskelun itsensä ja jonkun paperin vuoksi. Haluaisin oikeasti oppia, enkä kopipeistata tietäni läpi koulun. Mutta nykyään oletetaan, että niin tehdään. Opintokokonaisuudet ovat niin ylimitoitettuja, ettei niistä voi selvitä fiksusti. Sen sijaan niistä on selvittävä fuksusti.

Nykyajan hönpötykset. Henmetti. Kuva
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Ti 06 Touko 2008 22:40

Pampulan kanssa täytyy olla kyllä samaa mieltä! Olen ihan eri alan koulussa, mutta samalle alkaa tuntua opintojen kanssa. Tyytyväisimmille opiskelijoille vaikuttavat ne, ketkä rimaa hipoen ryömivät kurssit läpi. Tunnollisemmat ovat sitten tiukilla jaksamisen kanssa. Tuntuu, että ei vaan riitä kapasiteetti selviämään niin hyvin koulussa kuin haluaisin.
Avatar
Viisauden Lähde
 
Viestit: 69
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 18:41

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Birk » Ke 07 Touko 2008 00:51

Minua **tuttaa ku pientä oravaa. :kiroilu:

Olen nuorin ja ainut perheetön työntekijä meillä töissä ja tätä käytetään aina verukkeena. Koski asia sitten työvuoroja, kesäloman ajankohtaa tai vapaapäiviä. "Kyllähän sinä Birk voit olla töissä vappuna, kun ei sulla ole perhettä" tai tänään, kun saatiin alustavat vuorolista kesäkuulle: "kyllähän sinä Birk voit olla töissä juhannuksena kun ei sulla ole perhettä, ja kun olet noin nuorikin niin voit sen juhannuksen viettää sitten viikolla, eikö niin?" Mikä saatanan perhejuhla juhannus on?!1. Joulun pyhät ymmärrän perhejuhlana, ja ne päivät olenkin mielelläni töissä..

Ja kun tästä mainitsin pomolle niin hän tokaisi jotenkin näin että "Birk, sun ei kannata ehdottaa vapaita viikonlopuille hirveesti kesällä kun me perheelliset haluataan nähä omia lapsia viikonloppusin."

Toki. En ole idootti. Lapsen täytyy nähdä vanhempiaan, jopa viikonloppuisin.
Epäreilua, taitaa olla oikea sana.

terv: Birk, yövuorosta :kops:
Miksi olla hankala, kun voit pienellä vaivalla olla aivan mahdoton?
Birk
 
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 15:50
Paikkakunta: Jykylä

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 07 Touko 2008 08:42

Birk kirjoitti:Olen nuorin ja ainut perheetön työntekijä meillä töissä ja tätä käytetään aina verukkeena. Koski asia sitten työvuoroja, kesäloman ajankohtaa tai vapaapäiviä. "Kyllähän sinä Birk voit olla töissä vappuna, kun ei sulla ole perhettä" tai tänään, kun saatiin alustavat vuorolista kesäkuulle: "kyllähän sinä Birk voit olla töissä juhannuksena kun ei sulla ole perhettä, ja kun olet noin nuorikin niin voit sen juhannuksen viettää sitten viikolla, eikö niin?" Mikä saatanan perhejuhla juhannus on?!1. Joulun pyhät ymmärrän perhejuhlana, ja ne päivät olenkin mielelläni töissä..

Ja kun tästä mainitsin pomolle niin hän tokaisi jotenkin näin että "Birk, sun ei kannata ehdottaa vapaita viikonlopuille hirveesti kesällä kun me perheelliset haluataan nähä omia lapsia viikonloppusin."

Hep, ota yhteyttä työsuojelupiiriin, tai vihjaa pomoa tarkistamaan mitä laki sanoo syrjinnästä.

"Työsopimuslain (55/2001) 2. luvun 2 § kieltää syrjinnän ja edellyttää tasapuolista kohtelua. Sen mukaan työnantaja ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa työntekijöitä eri asemaan iän, terveydentilan, vammaisuuden, kansallisen tai etnisen alkuperän, kansalaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen, kielen, uskonnon, mielipiteen, vakaumuksen, perhesuhteiden, ammattiyhdistystoiminnan, poliittisen toiminnan tai muun näihin verrattavan seikan vuoksi. Työnantajan on noudatettava syrjintäkieltoa myös työhönottotilanteessa."
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 07 Touko 2008 10:10

Oikein pistää Birkin puolesta vihaksi. Itse en töitten puolesta onneksi joudu moista kestämään, mutta muuten törmää turhan usein asenteeseen, että kun sulla ei ole perhettä, niin eihän sulla silloin ole väliä. Voit muokata aikataulujasi ja muuttaa suunnitelmiasi, vaikka tuskin sulla sellaisia onkaan, kunhan istut kotona odottamassa että se oikea (perhe)elämä alkaa.

Toki ymmärrän, että varsinkin pienet lapset menevät vanhemmilla etusijalle, niille pitää saada järjestettyä aikaa. Mielelläänhän sitä auttaakin jos voi, mutta ei se sitä tarkoita että aina väistyy ja antaa periksi.

Ja minkähän takia niitten vanhempien pitää just kesällä saada viikonloput vapaaksi perheettömien kustannuksella? Talvella muksut on viikot koulussa, yhteistä aikaa ei saa järjestettyä kuin viikonlopuille. Kesällä muksut on lomalla, eikö just silloin olisi perheellisillä aikaa pitää vapaita viikolla. Tuskin se tenava välittää käydäänkö Lintsillä lauantaina vai tiistaina.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » Ke 07 Touko 2008 10:19

Birkin tilanne kuulostaa kyllä epäoikeudenmukaiselta.

Ja sit tästä vielä:
Viisauden Lähde kirjoitti:Tyytyväisimmille opiskelijoille vaikuttavat ne, ketkä rimaa hipoen ryömivät kurssit läpi.


Siis tätä mie en just ymmärrä. En tiedä näkevätkö opettajapuolella olevat asian samoin, mutta näin se tuntuu olevan. Jotenkin tuntuu, että kaikki nämä nykyaikaiset välineet ovat vääristäneet kuvan siitä, mihin kaikkeen ihminen voi pystyä ja missä ajassa. Koska on mahdollista tehä asiat googlettamalla ja kopipeistaamalla, siitä on tullut joku hemmetin standardi. Ja samalla pitäisi oppiakin jotain. Siis mitä hittoa?

Hassuinta on, että sama tappotahti on tullut myös luoville aloille, joilla kopipeistaaminen ei useinkaan ole mahdollista, tai ainakin se on paljon hankalampaa.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ke 07 Touko 2008 11:04

Mua kismittää ihan työkaverin puolesta, kun esimies (joka on lapseton...) ei yhtään osaa ottaa huomioon, että lasten kanssa tarvitsee vähän sumplia niitä aikatauluja. Eli kun meitä on täällä n. 100, edes yhdelle ei voida tehdä poikkeuksellisia työvuoroja lasten takia - vaikka poikkeukselliset työvuorot onnistuu esim. hankalan asuinpaikan takia...

Eihän sillä mulle väliä ole, kun olen elämätön (ja työvuorotoiveet onnistuu aina, vaikka mulla niitä harvoin onkin), ja onneksi mulla on toinen esimies.

Valitettavaa mulla on nyt omista asioista se, että on kaksi perehdytettävää putkeen (joka on kivaa, mutta raskasta), eli fordailu jäänee vähiin :(
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 07 Touko 2008 11:48

Noista opiskeluasioista sen verran, että itse silloin perusopinnoissa (AMK) olin varmaan niitä, jotka osan kursseista vain ryömivät läpi. Kun ei ollut selkeää tavoitetta, eikä mitään tietoa tulevaisuudesta, niin silloin opiskelu tuntui välistä varsin raskaalta (vaikka tuli sieltä vitosiakin aina välillä).

Jatko-opinnoissa taas tavoitteet olivat selvillä, joten vaikka opiskelut olivat huomattavasti vaativampia ja tein niitä vielä kokoaikaisen työn ohella, niin jotenkin kokonaisuus tuntui paljon kevyemmältä ja järkevämmältä.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » To 08 Touko 2008 16:22

Yritän tehä yritysanalyysiä. Kiinnostaa muutenkin kuin napollinen kiviä, mutta kiinnostusta tehostaa vielä natsihenkinen opettajatar.

Kannattaa muuten tehä just tälleen, että aloittaa tekemään isoa tehtävää sillä tavalla vähän joka puolelta, niin sitten sitä on taas parin viikon päästä mukava jatkaa, kun ei yhtään tiedä miksi on kirjoitellut sinne tänne jotain otsikoita tms. Pitäiskö nuitten alle muka tulla jotai tekstiä vai häh..

[riips][/riips]
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » To 08 Touko 2008 17:59

Meillä osa porukasta vetoaa myöskin muksuihinsa. Toki ymmärrän yksinhuoltajaa, ja sitä uusioperheellistäkin, jonka yksi lapsi pitää noutaa jostain ja seuraava muualta ja ovat vain silloin ja tällöin jne. Tottakai lasten täytyy saada olla vanhempiensa kanssa! Mutta. Jos lapset ovat esteenä tehdä tiettyjä vuoroja (joissa hommat ovat vähiten miellyttäviä) ja toiset joutuvat tekemään näitä vuoroja enemmän, on syytä miettiä työpaikan vaihtoa sellaiseen, jossa työajat sopivat lasten ja muun elämän kanssa yksiin. Ammatinvalinta kysymys, julmaa ehkä mutta silti. Kyllä meilläkin muut tuputtaa iltavuorojansa mulle ja yhdelle toiselle, kun ei meillä ole kuin kissat kotona odottamassa jos sitäkään :töktök: Joskus vaihdan, mutta lähinnä siksi että iltavuoron tehtävissä saattaa olla jotain haastettakin, mutta en mä vaihda jos en halua. Esimies on onneksi onnistunut olemaan oikeudenmukainen, eikä siis ole ketään työvuoroissa suosinut - tämän jälkeen on tyhmä se, joka vaihtaa epämiellyttäviin vuoroihin ja vielä siitä ruikuttaa.

Tänään tuli esimies-alainen kehitys- ja tavoitekeskusteluun kutsu. Ensi viikolla. Alan jo tänään keräämään paperille niitä asioita, joita muut tässä puljussa eivät uskalla päin naamaa sanoa. Syteen tai saveen, en jaksa tätä kyräilyä täällä enää kauaa jos en saa puhuttua suutani puhtaaksi [epaileva][/epaileva]
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Crux » To 08 Touko 2008 19:41

Galileo kirjoitti:Hep, ota yhteyttä työsuojelupiiriin, tai vihjaa pomoa tarkistamaan mitä laki sanoo syrjinnästä.

"Työsopimuslain (55/2001) 2. luvun 2 § kieltää syrjinnän ja edellyttää tasapuolista kohtelua. Sen mukaan työnantaja ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa työntekijöitä eri asemaan iän, terveydentilan, vammaisuuden, kansallisen tai etnisen alkuperän, kansalaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen, kielen, uskonnon, mielipiteen, vakaumuksen, perhesuhteiden, ammattiyhdistystoiminnan, poliittisen toiminnan tai muun näihin verrattavan seikan vuoksi. Työnantajan on noudatettava syrjintäkieltoa myös työhönottotilanteessa."


Lakihan on hirveen kiva asia. Se vaan voi olla, että joka siihen vetoo tälläisessä asiassa saattaa työpaikalla saada nillittäjän leiman joka ei tajua perheellisen arjesta pätkääkään. Kivako siinä sitten katkerien akkojen kanssa on töitä tehdä jatkossa? :sori:

Muuten kyllä ottaa ankarasti päähän tuollainen ajatus, että kun ei lapsia ole niin voi ihan hyvin olla joka jouluaatto, juhannus, pääsiäinen ja helluntai töissä. Ihan niinkuin lapsettomilla ei olisi perhettä ja ystäviä joiden kanssa haluaisi juhlapyhänsä viettää.

Astetta enemmän kirpaisee jos kuvittelisin itseni kärsimässä lapsettomuudesta.

Purple kirjoitti:Ja minkähän takia niitten vanhempien pitää just kesällä saada viikonloput vapaaksi perheettömien kustannuksella? Talvella muksut on viikot koulussa, yhteistä aikaa ei saa järjestettyä kuin viikonlopuille. Kesällä muksut on lomalla, eikö just silloin olisi perheellisillä aikaa pitää vapaita viikolla. Tuskin se tenava välittää käydäänkö Lintsillä lauantaina vai tiistaina.


Suur KOMP!
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 08 Touko 2008 21:07

Crux kirjoitti:
Lakihan on hirveen kiva asia. Se vaan voi olla, että joka siihen vetoo tälläisessä asiassa saattaa työpaikalla saada nillittäjän leiman joka ei tajua perheellisen arjesta pätkääkään. Kivako siinä sitten katkerien akkojen kanssa on töitä tehdä jatkossa? :sori:


No eihän sun ole nytkään kiva tehdä työtä niitten katkerien akkojen kanssa. Voitko sä hävitä jotain? Ahkeraa ihmistä pyritään hyväksikäyttämään, jos mahdollisuus havaitaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 09 Touko 2008 17:56

Voi jehna. Kohta otsasuoni repeää. Mulle on koulussa eräs opettaja tyrkänny muiden keskeneräisiä asiakastöitä tyylillä "Viitsisisitkö millään Nugat lopettaa ton Sun hommas hetkeks ja tehä tätä juttua tässä, mitä PirjoLiisaAnneli ei näytä saavan valmiiksi, kun mä tiedän että sä kyllä pystyt tähän ja homma hoituu ja kaikilla on kivaa eiks jee? Täl ois vähä niinkö kiire. Samalla voisit tehä tota JaakkoJoonaksen työtä kanssa, kun sekin on vähän huonossa jamassa."

Pelasta siinä sitten PirjoLiisaAnnelin pilaama työ, joka hajoaa käsiin ja maalit rapisee ja ei voi kuin seistä siinä vieressä ja olla että voiii pilu mitä tälle on tehty!! Mutta Nugat hoitaa! Nugat on niin taitava käsistään! Joo kyllä Nugat selittää asiakkaalle miksi työ on nyt tämmönen kun asiakas tekee yllätyskäynnin! Nugat ottaa haukut! Nugat on niin fiksu! Nugat on niin fiksu kun se osaa tehdä ja tietää paremmin kuin opettaja!!!

Ennen joulua tehtiin muutaman luokkakavereiden kanssa opettajasta valitus, että näin ei voi jatkua. Motivaatio katoaa ja muutenkin on aivan turha tähän aikaan vuodesta päästää mitään asiakastöitä sisään kun ei niitä kuitenkaan kukaan kerkiä tekemään. Ja jos jotain töitä opiskelijoille jaellaan niin jaettais sitten taidon ja viitsimyksen mukaisia hommia. No kriisikokouksessa tuntuikin että nyt kaikki muuttuu paremmaksi kun päästiin keskustelemaan ongelman ytimestä. Mutta muoto onkin näköjään muttunut.

Nyt kun jotain hommaa teen niin se tulee siihen viereen vääntelemään käsiään ja kysyy kierrellen notta "Hei kuinkas kauan sulla menee tän homman kanssa? Jaa. No sehän on... mukavaa että tekee tarkasti ja keskittyneesti. Jooooh..." Ja se teki tota koko himskutin päivän! Ai että risoo kun siellä on viismiljoonaa oppilasta iänikuisella kahvitauolla ja niillä ei ole mitään tekemistä niin käskis niitä hommiin!

Nugat meni nyt lakkoon. Mitään uutta hommaa en alota ennen kesälomaa. Täytyis nää omat Turhat hommat saada viimeistellyksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 11 Touko 2008 01:49

Näyttäisi siltä, että yhdestä tentistä on hyväksytty vain osa. Eli 1 ov 2,5:n sijaan. Eli 1,5 ov:tä jää puuttumaan, mikä tarkoittaa sitä, että luettavaa napsahtaa tutkinnonuudistuksen jälkeen vielä 5 ov lisää. Aivan fucking mahtavaa! Just tämmösiä ilouutisia ihminen eniten elämäänsä kaipaa.

Ei taida se päivä koittaa minun elämäni aikana, että maisterina valmistuisin. Eivätköhän nuo potkaise jossain vaiheessa ulos, kun ei hommasta vaan mitään tule.

Onneksi ei ole töitäkään. Ei viikkoa ilman takaiskua.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 12 Touko 2008 13:28

Ei kai ne Pascal sentään pihalle potkaise viiden ov:n takia? Mä olen tasan varma, että vielä ne maisterin paperit saat. Jos mä kerran pystyin siihen, aivan varmasti pystyt säkin! :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 12 Touko 2008 13:54

Niin kai se on. Sitä vaan tulee hätäiseksi, kun kaiken maailman takarajoilla aletaan ihmistä säikytellä. Itse asiassa tämä tenttiasiakaan ei ole saanut ihan viimeistä piirtoaan vielä. Voi olla pieni mahdollisuus, että kyseessä olisi jonkinlainen merkintä- tai rekisteröintivirhe. Tosin kovin paljon en pane uskoani tähän skenaarioon.

Professorinkaan ilmoittelua ei kyllä maailmanennätyksiä riko. Tulos pitäisi ilmoittaa viimeistään kuukauden kuluessa opiskelijalle. Nyt on kuukausi ja kolme päivää eikä ilmoitustaululla mitään näy. Tämän kevään viimeinen tenttimahdollisuus meni tänään umpeen. Poimin suoraan rekisteristä tuon tuloksen, joka aiheuttaa ihmetystä. Edelleen tänään meni umpeen myös kesätenttimahdollisuus.

Ei yliopistokaan kyllä yhtään tule vastaan, jotta sieltä joku joskus valmistuisi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 12 Touko 2008 14:00

Pascal Lemoix kirjoitti:on.

Professorinkaan ilmoittelua ei kyllä maailmanennätyksiä riko. Tulos pitäisi ilmoittaa viimeistään kuukauden kuluessa opiskelijalle. Nyt on kuukausi ja kolme päivää eikä ilmoitustaululla mitään näy. Tämän kevään viimeinen tenttimahdollisuus meni tänään umpeen. Poimin suoraan rekisteristä tuon tuloksen, joka aiheuttaa ihmetystä. Edelleen tänään meni umpeen myös kesätenttimahdollisuus.


Jos tutkintosäännössä määritellään, että opiskelijalle pitää tulos ilmoittaa kuukauden kuluessa, eikä näin tehdä, niin suosittelen valittamista eteenpäin. Eihän tuollainen asia muuten koskaan korjaannu.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 12 Touko 2008 15:19

Saisikohan valittamalla kymmenen opintopisteen lahjakortin :)

Käsittääkseni laitos on melko ylikuormitettu, koska tämä on poikkeuksellisen vilkas gradu-kevät. En tiedä, auttaisiko valitus ketään. Tietenkin, jos kyse on kohdallani siitä, että osa tentistä on hyväksytty ja osa hylätty, niin olisihan se ollut ihan ystävällistä antaa minulla mahdollisuus kokeilla uudestaan sitä hylättyä osaa kevään viimeisessä tentissä tai kesällä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kurjat työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ma 12 Touko 2008 16:50

Tämä on oikeastaan kurja työttömyyskuuluminen.

Hain yhtä työpaikkaa, joka olisi ollut just mulle. Olisin tykännyt aivan älyttömästi tehdä sitä. Tuloksien piti tulla tänään puhelimitse. Ole koko päivän vahtinut puhelinta kärppänä eikä se ole soinut. Sen sijaan kuulin äsken, että samaa työtä hakenut (paikkoja oli avoinna useampi) tuttu on saanut työn. Harmittaa ja turhauttaa. Toki hänellä oli yhtä suuri oikeus hakea sitä työtä kuin muillakin, mutta jotenkin soisi että jotain tämän laatuista kivaa sattuisi joskus minullekin, eikä aina tuolle yhdelle jolle on muutenkin annettu synnyinlahjaksi kultalusikka, alalla tunnettu ja arvostettu vanhempi. Kun sen tyypin tähtäin ei edes ole tuonkaltaisissa hommissa joita nyt jaettiin, mutta jalka on kyllä syvällä ovenraossa muualle.

Olen paskin häviäjä.
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Seuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron