Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 17 Joulu 2011 12:33

Joo ei niillä arvosanoilla varsinkaan oo mitään väliä. Eikä itseasiassa koko lappua oo juurikaan tarvinnu.

Toisekseen on tässä saanu huomata myös sen, että saman tutkinnon omaava työkaveri on ihan toista maata. Se luulee, että sen pitäs saada sama palkka sillä paperilla pelkästään, mutta vähän on perustelu heikko kun rakennusinsinöörit ja ylioppilaat ja muut vastaavt hoitaa saman homman paremmin :töktök:

Tosta muuten tulikin mieleen, että ois ollu firman pikkujoulut tossa päivänä yhtenä. Päätin kuitenkin skipata moiset kinkerit. Itelle ei ois juoma maistunu kuitenkaan, eikä jaksa kattoa työkavereita kännissä. Varsinkin kun sen ties etukäteen, että siellähän pienessä sievässä sit kitissään kaikki mitä kitisemistä on patoutunu. Riski oli myös siinä, että omalla kohalla ois käyny sama, ellei ihan kokonaisvaltanen hermojen menetys.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 17 Joulu 2011 20:07

Joihinkin tentteihin on välillä pakko lukea viime tipassa. Jos on priorisoinut muut kurssit korkeammalle, ei välttämättä ole ollut aikaa lukea tenttiin aiemmin. Mulle on käynyt sillä tavalla parin viime tentin kanssa. Tosin kävin kyllä lähes kaikilla luennoilla, joten ihan nollista en luku-urakkaan lähtenyt. :)

Nyt on menossa lukeminen syksyn viimeiseen tenttiin. Onneksi asia on valmiiksi jo melkoisen tuttua. Lukea haluan hyvin, sillä osa asioista sivuaa tulevaa graduaihettani. :täpinä:

Mua on alkanut kiinnostaa jatko-opiskelu. :O: Olen aina pitänyt itseäni ei-tutkijatyyppinä, mutta niin vain on alkanut tutkimus kiinnostaa. No, vielä on aikaa romuttaa orastava kiinnostus graduprojektin aikana. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Joulu 2011 00:22

Ensi viikolla nostetaan tunteja.
Tulee tunti/päivä.

Työkokeilu-vastaava sieltä eläkevakuutusyhtiöstä soitti perjantaina :epäilevä:
Mielenkiintoista sinänsä, että luontaishoitoja ei tueta, koska niiden koulutustasosta ja työllisyydestä ei voida olla varmoja. Kun työllisyystilannetta peilataan siihen, mitä työvoimaviranomaiset ilmoittaa tilanteeksi. Vähän taas kirosin tätä byrokratian takapajulaa ja sanoin ääneenkin, että käsittämätöntä miten muualla euroopassa luontaishoidot on ihan eri tasolla arvostuksen ja koulutuksen suhteen kuin täällä pimeissä metsissä. Eikä mun toinenkaan kiinnostuksen kohde näytä kovin positiiviselta tuossa valossa. Kulttuuripuolella se työllistyminen on naftia myös ja ilmeisesti on olemassa jotkut prosentit siihen työllistymiseen ja niillä mennään.

Noh. Vielä kaksi kuukautta kokeilua jäljellä. Sitten pitäisi olla tosi paljon viisaampi.
:huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 19 Joulu 2011 19:29

Vuoden viimeinen tentti ohi. :jami: Tuntui vieläpä, että tentti meni hyvin. :superhymy:

Vielä pitää viimeistellä labran työselostus ja sen pohjalta tehtävä esitys sekä tehdä toisesta kurssista opintopäiväkirja (olen pikkuisen aloittanut). Tänään en tosin jaksane tehdä enää opiskelujuttuja, kun tenttiä tuli tehtyä lähes 3 tuntia ja sen jälkeen tein vielä selkkaria noin 5 tuntia. :haukotus: Rankkaa tämä tällainen, kun pitää 8 tuntia ajatella aktiivisesti. :bubbles: (Tosin käväisin kyllä selkkarin teon lomassa Fordella, mutta muuten tuli puurrettua oikein ahkerasti.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 20 Joulu 2011 18:05

Pööh. Mua pompotetaan pitkin kaupunkia. Outoa, kun aikaisemmin olin pitkään samassa kohteessa, niin nyt lähes joka päivä on saanut loikkia kesken kaiken muualle. Mun kamat on kolmessa kohteessa ja nyt jännitän, mihin menen näiden (toivottavaasti) parin päivän rupeaman jälkeen, että keräänkö kamat kasaan paikkaan B, vilkaisen mitä A:lle kuuluu vai siirrynkö suoraan paikkaan E. :p Mahdollista on myös, että alkuperäinen kohteeni A1 kutsuu hämmennysmiehen kera. Ja se ei juuri nyt ole mun mielenterveydelle sopivaa. :keijo: Tämä paikka C on kyllä erittäin ahdistava ja edellisellä kerralla teinkin hommat ennätysajassa, kun vain halusin äkkiä sieltä pois. Tylsää, kun ei ole edes tuttuja siellä töissä.

Toisaalta kohottaa hivenen itsetuntoa pomon sanat, että se ei uskalla laittaa ketä tahansa paikkaan C riehumaan, kun jotain tarttis saada valmiiksikin.
Tunnen olevani haluttu. :keijo: Mutta silti olisi kiva tehdä niitä mun oikeita hommia edes joskus. :huoh:

----

Toisesta työstäni sain sitten hiljaista noottia mutkan takaa eräältä asiakkaalta, kun korotin hintojani. Perusteena opintojen määrä ja että tarttis ne kurssit saada joskus maksettuakin. Nyt olen sentään lähestynyt sitä hintaa, mitä muut ottavat, mutta silti vähän pienemmällä summalla. Mutta koska olen kiltti tyttö joka tuntee syyllisyyttä kaikesta, niin alkoi stressaamaan. Miksi on niin vaikea hinnoitella itseään tuntematta syyllisyyttä. :huoh:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 20 Joulu 2011 19:10

Saatiin firmalta joululahjaksi Philipsin Wake Up -valo! :D

Testasin, en herännyt vielä tänä aamuna pelkkään valoon vaan vasta siinä vaiheessa, kun herätyskello meni päälle. Ääni oli kuitenkin miellyttävä ja jotenkin tuntui, että on helpompi herätä, vaikka torkutinkin. Huh, en olisi huolinut enää yhtäkään firman logolla varustettua ulkoilutakkia. :friikki:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 20 Joulu 2011 19:26

Me saatiin "firman" kuulakärkikynät. Naapuriosastolla saivat iPadit, mutta niistä on niille enemmän riesaa, kun eivät osaa käyttää : :muahaha:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 20 Joulu 2011 23:43

Me saatiin töistä lahjaks Mariskoolit. Kirkkaan "väriset".
Olis ne parempaakin voineet keksiä. :epäilevä:

Noin muuten töissä riittää kiirettä. Ihmisistä tulee hulluja ennen joulua. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 21 Joulu 2011 02:48

Mä en ymmärrä mariskooleja.
Jos joku haluaa selittää, niin kuulen mielelläni.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Joulu 2011 09:31

Pvi kirjoitti:Mä en ymmärrä mariskooleja.

:femmat:

Tänään suullinen esitys englanniksi. :sekopää: 1,5 tuntia aikaa kauhulla odottamiini hetkiin. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 21 Joulu 2011 09:38

Nugat kirjoitti:Toisesta työstäni sain sitten hiljaista noottia mutkan takaa eräältä asiakkaalta, kun korotin hintojani. Perusteena opintojen määrä ja että tarttis ne kurssit saada joskus maksettuakin. Nyt olen sentään lähestynyt sitä hintaa, mitä muut ottavat, mutta silti vähän pienemmällä summalla. Mutta koska olen kiltti tyttö joka tuntee syyllisyyttä kaikesta, niin alkoi stressaamaan. Miksi on niin vaikea hinnoitella itseään tuntematta syyllisyyttä. :huoh:

:paijaus:

Itse en ole tuota joutunut kokemaan, mutta mitä olen graafisella alalla työskentelevien -> usein tilaustöitä tehneiden henkilöiden juttuja kuunnellut, niin tuossa ei ole mitään uutta; aina pitäisi tehdä todella halvalla todella, mielellään ilmaiseksi ("mutta saathan kokemusta" tai "mutta saat sitten uudenkuvan omaan CV:hen"), huippulaadukasta valokuvantarkkaa työtä ja nykyään vielä luovuttaa oikeudet.

Pahin/paras tapaus viime ajoilta oli kun soittivat kaverille jostain filmilafkasta. Kaveri luuli että haluavat varmaan tilata työn.
Väärin.
Kävi ilmi että "kyselevät yrityksiä mukaan ja nämä yritykset voisivat hyödyntää saatua osaamista omassa toiminnassaan".

Kaveri kysyi että miten tämä liittyy hänen omaan toimintaansa, niin vastaus oli, että se on tietysti hänen oma asiansa. Kun kaveri kysyi suoraan että miten ihmeessä hän hyötyy siitä että tekee (itse itsensä työllistävänä ammattilaisena) ilmaiseksi virmalle julisteen, vastauksena oli kuulemma :norsu: + pidä tunkkis sitte.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Joulu 2011 15:01

Tästä tuli niin mieleen nämä kaksi kuvaa, jotka käsittelevät sitä, mitä tapahtuisi, jos graafisen alan työntekijä toimisi samoin kuin asiakkaat (osa) toimivat häntä kohtaan.
Kuva
Kuva
Lähde: ninni.sarjakuvablogit.com :D
-------------

Suullinen esitys meni niin ja näin. Lisäksi ryhmäläiseni heittäytyi melkoiseksi bitchiksi ja kahmi kovaa vauhtia kunniaa kaikesta, mitä olimme tehneet. :epäilevä: Ensivaikutelmani piti siis paikkaansa. Kun 1,5 vuotta sitten kohtasin hänet ensimmäisen kerran, ajattelin, että onpa koppavan, itsekeskeisen ja jollain tavalla kieron oloinen tyyppi. Silloin mulla ei ollut oikeastaan mitään syytä ajatella noin, mutta nyt on. :virne: Virtuaalinen :pitsläp: hänelle.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 21 Joulu 2011 15:27

Mä rikon kirjaston "ehdotonta ruokailukieltoa" olosuhteiden pakosta. Ei tässä nyt ehdi mitään oikeita lounaita oikeassa ruokalassa syömään kun pitää saada bibliografia tänään valmiiksi, ja kirjasto menee jo neljältä kiinni. :töktök:

Enää muutamat "annotaatiot", niin oon valmis. Johdannon ja yhteenvedonkin oon jo kirjoittanut. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 21 Joulu 2011 15:36

Törmäsin tänään Faildeskin listaan 10 things it-guy wants you to know.
Olen niiiin hyvin lähellä kääntää koko listan ja massapostittaa meitin asiakkaille... :epäilevä:

Ehkä sitten viimeisenä työpäivänä joskus :virnu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 21 Joulu 2011 21:32

Pyhä piplia on nyt kirjoitettu, ja lukukausi on pulkassa. Tältäkö se tuntuu, kun ei oo lomalle lähtiessä mitään rästissä? :pilvi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 21 Joulu 2011 22:37

Lyyra kirjoitti:Tältäkö se tuntuu, kun ei oo lomalle lähtiessä mitään rästissä? :pilvi:

Hyvä Lyyra! :hymyhali:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 21 Joulu 2011 22:57

Puolis! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 22 Joulu 2011 11:36

Jee, meidän työpaikka muuttaa :D

Työmatka lyhenee kokonaiset ~10 minuuttia :virne: Mutta jotain muutosta, jotain uutta - kivaaaaa! :D Ja sisko asuu ihan duunipaikan lähistöllä! Jee! :D

Vielä reilu kaksi viikkoa täällä vanhassa paikassa ja sitten muutto. Jännittää jo vähän. Mun uusi istumapaikka on ihan ok, mutta olisin halunnut edes yhden uuden ihmisen viereen. Se tyyppi, joka tulee istumaan ihan mun viereen, on vähän... raskas. Mutta ei se mitään, kyllä mä tuun toimeen.

Uusia asioita :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 22 Joulu 2011 17:00

Työt ja koulut on nyt sitten tän vuoden osalta paketissa. :helpotus: Nyt saa lomailla rauhassa tammikuun alkuun asti.

Tänään oli suursiivous töissä. :hiki: Siivottiin koko kirppis perusteellisesti ekaa kertaa mun siellätöissäoloaikana. Imuroitiin ja pyyhittiin kaikki pöydät ja lattiat kostealla ja inventoitiin pöydistä hinnattomat ja unohtuneet pois. Kuusi tuntia meni kahdestaan toisen tytön kanssa. Omistajan poika oli aamulla auttamassa n. tunnin verran. Pitkin päivää kävi ihmisiä kokeilemassa ovea, mutta ei päästetty sisään. :muahaha:
Kyllä siellä selkeästi ilma raikastui ja paikat on nyt tiptop. Tää oli hyvä idea. :tilt:

Meinas vaan tulla vähän väliä fläsäreitä vanhaan siivousduuniin. :friikkipeukku:

Mutta nyt: loma! :pilvi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 22 Joulu 2011 17:51

Hyvää lomaa Lyrtsille :hymyhali:


Työkuulumisia... No, tämänhetkiset tunnelmat voi tiivistää tähän yhteen strippiin.

Yksi päivä, sitten viikon loma :pilvi:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 23 Joulu 2011 01:19

"Vedä jakaaksesi" :aukku:

---

Muuten mulla aika samat kuin Lyrtsillä :femmat:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 27 Joulu 2011 11:16

Olispa mullakin viikon loma. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 04 Tammi 2012 09:43

Tämän viikon fiilikset: :kops: :gaah: :pillitys: :huoh: :gaah:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 04 Tammi 2012 10:20

Suvi kirjoitti:Tämän viikon fiilikset: :kops: :gaah: :pillitys: :huoh: :gaah:


:paijaus: & :femmat:

Ilkeä kapitalisti: "Hahhahhaha! Minäpä annan kaikille muille lomavapaata paitsi teille puhelimessa oleville maaorjille! 330 puhelua maanantaina! 200 puhelua tiistaina! Ai on yskä ja ääni ei kulje edes puolen sentin päähän suusta ilman puolen minuutin selkä koukussa yskimistä? No sittenhän tykkäät siitä kun siirrän yhden teistä pois niin saatte hoitaa hommat kolmestaan! KUOLKAA PLEBEIJIT :muahaha:"

Työn orja Smitty: :friikkipeukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » To 05 Tammi 2012 14:11

Kohtahan tässä jo valmistuu koulusta :kauhistunut: . Enää ei olisi jäljellä kuin 10 viikkoa työharjoittelua ihanassa sisustusliikkeessa ja opinnäytetyö. En kyllä ymmärrä missä välissä sen opparin saan kyhättyä kokoon, kun sen tekeminen menee päällekkäin harjoittelun kanssa. Ensi viikolla on pakko taas aloittaa opparin teko, en ole koskenut siihen pariin kuukauteen ja tuntuu kuin aloittaisi alusta. Minulla olisi kaksi viikkoa tehokasta työaikaa tehdä opparia, ennenkuin harjoittelu alkaa. Ehkä tärkeintä olisi mennä koulun kirjastoon ja etsiä nyt ne kaikki lähdekirjallisuuteni ja aloittaa kirjoittamaan sitä kirjallista osiota. Sen minun taidetekstiilin voin valmistaa vaikka kotona sitten harjoittelupäivien jälkeen, mutta voin vain kuvitella, etten mitenkään jaksa mennä työpäivien jälkeen enää koulun kirjastoon istumaan koneelle ja kirjoittamaan.
Yritän tässä nyt tsempata itseäni, että maanantaina sen tekemisen aloitan, sitä ennen voin vielä levätä. Tai no, "levätä", tästä päivästä alkaen luvassa on viikonlopun mittainen juhlimisputki, kun syntymäpäiväni sattuu viikonlopulle. Kaikille kavereille ei käynyt sama juhlimispäivä, mutta halusivat kuitenkin juhlia, joten tänään alkaa tämä juhliminen ensimmäisten ystävien kanssa ja jatkuu seuraavat kolme päivää. Maanantaina voi olla aika vanha ja darrainen olo, kun kampean sinne kirjastoon ja koitan olla tehokas :jaaha: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron