Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Syys 2018 23:27

Tsemppiä työhaastatteluun, Suvi! :D

Mä löysin myös yhden kiinnostavan paikan mitä hakea, vaikka olen yrittänyt vältellä hakemista viime aikoina, nyt kun on vielä puoleksitoista vuodeksi nykyistä työtä jäljellä. Mutta pitää nyt kokeilla tuo edes, vaikka todennäköistä ehkä onkin, ettei tärppää.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Syys 2018 10:05

Meillä töissä hurrikaanin pyöriminen vaan tiivistyy muuton lähestyessä.
Esimiehillä on kaikilla ihan hemmetisti töitä ja ylitöitä ja ressiä ja mä lillun tällä hetkellä jonain muodottomana pallona ei missään. Mun työyksikkö on 17.9. jälkeen selvillä, mutta siihen asti en oikein kuulu mihinkään :keijo:
Ei lisää työmotivaatiota, varsinkin kun oon aika hiton kipeenä, tämmönen ei mikään.

Muuton lisäksi on tulossa sellaisia asioita, joiden mahdollinen tuleminen kuohuttaa talossa.
Ihanan keijoa ja samalla ihan älytöntä tuhlausta! Säästää pitäisi, mutta sitten pistetään 150 tuhatta euroa kiinni johonkin minkä toiminnan käyttöönottoa ei voida varmistaa, kun se voi olla laiton. EHHEHE! :keijoei: :läps:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 06 Syys 2018 20:18

Suvi kirjoitti:
Huomenna työhaastattelu. :D Jännittää. :kauhu:


Työhaastattelu meni hyvin :D Ainakin siitä jäi hyvä fiilis. Pääsin sen verran "jatkoon", että menen henkilöarviointiin (psykologisiin testeihin). Jännittää sekin, kun en ole ikinä ollut. :o: Onpahan yksi kokemus taas lisää.

Ehkä toivottavasti ensi viikolla sitten kuluu lisää. Nyt vaan jäitä hattuun. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 07 Syys 2018 13:14

Mä sain selvyyden ens viikkoon :keijo:
Ens viikko on siis viimeinen viikko koko talolle vanhoissa tiloissa ja sitten 17.9. alkaen muutetaan uuteen taloon.
Menen ens viikolla kahdeksi päiväksi vanhalle osastolle olemaan läsnä ja kollega pakkaa kamoja. Sitten yhden päivän olen vapaalla ja kaksi päivää olen poliklinikalla, eli uudessa yksikössä, mutta vanhassa talossa.
Voisi sanoa että kaksi päivää jäljellä vanhaa työyksikköä ja sitten koittaa ne "uudet tuulet" ja tilat.
Sinänsä vähän haikeaa, koska kuitenkin ehdin olla 10 vuotta tuon osaston listoilla, vaikka olenkin ollut myös muualla tekemässä töitä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 12 Syys 2018 15:41

MÄ SAIN SEN PAIKAN! :woohoo:

Olen niin onnellinen, että voisin itkeä.

Oli vikatikki mennä nykyiseen duunipaikkaan, mutta kai se oli tehtävä, että pääsisin ns. irti vanhasta duunipaikasta, jossa olin sentään yli 12 vuotta. Luultavasti ilman tätä irtiottoa en olisi uskaltanut hakea ns. tosissani tätä työpaikkaa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 12 Syys 2018 16:20

Onnea Suvi! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 12 Syys 2018 19:15

Hienoa, Suvi! :superhymy:

--

Tänään itselläni oli kyllä pitkä ja raskas päivä töissä. Tiesin sen kyllä jo etukäteen, kuusi oppituntia, yksi valvonta, yksi otoilu ja päälle ys-aika ei voi olla kuin väsyttävä. Ja oli se! Mutta ohi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kmaria » Pe 14 Syys 2018 08:03

Onnittelut Suville uudesta työpaikasta! :D

Itsekin olen hakenut uusia työpaikkoja ja ollut useammassa haastattelussakin, mutta ei ole tärpännyt, paitsi kerran tarjottiin vuoden sijaisuutta. Mulla on kuitenkin nyt vakituinen paikka, joten en sitten siihen lähtenyt. Viimeisin haku oli loppujen lopuksi pienoinen farssi työnantajan puolelta, joten nyt olen pitänyt taukoa työnhaussa.
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 17 Syys 2018 14:35

Meidän duunin postilokero on 347.
Ensin aattelin että se on hauskaa, mutta mitä pidemmälle päivä meni, niin sitä enemmän sen tuntuu vain vitsiltä. Ihan oikeesti on varmaan vaan otettu numerolistasta seuraava numero uudelle talolle, mutta oisko voineet vaikka ottaa seuraavan? Ehkä se on vaan mä, mutta rupesi ärsyttämään tämä mielleyhtymä. :keijoei:

Muutoin eka päivä meni kai ok. Vastasin ensimmäisenä ensimmäiseen tulleeseen puheluun, kun konkari-sihteerit kaiveli ohjeita ja mitälie. Puhelinpalvelu aukesi 7.30 ja ekat puhelut sain vastattua 7.35, koska en ollut saanut työohjelmia auki. Muut kollegat intti siinä ennen sitä että ei voi sitä ja ei voi tätä. :epäilevä:

Huomenna samaa hommaa. Puuduttavaa se on, sen lisäksi että tulee tosi vähän liikuttua, jollei ite pidä huolta että lähtee ja kävelee. Mikä on mulle tosi helposti unohdettavissa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 17 Syys 2018 23:23

Minä olen tässä alkanut vakavasti pohtia lähtisikö uudestaan opiskelemaan. Opiskelu ei kiinnosta itsessään yhtään, mutta hyvä koulutus kiinnostaa ja sen tuoma mahdollisuus saada töitä. Mulla on siis hyvä vakiduuni, mutta minulla ei ole alan koulutusta ja se vähän stressaa. Esimies sanoi, että voisin opiskella työn ohessa nykyisen ammatin, mutta en kehdannut sanoa, että jos minä opiskelen niin varmaan sitten eri alaa. Se kun voi olla, ettei minun astmakeuhkoni kestä nykyistä työtä eläkeikään asti. Pieni maiseman vaihdos on myös mietinnässä, mikäli elämäntilanne muuttuu lähiaikoina. Eletään jänniä aikoja ja saatan tehdä jotain radikaalia.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Syys 2018 10:13

Nonni, kolmannen päivän viimeinen tunti lähtee käyntiin nyt. Kolme päivää puhelimessa ja on vähän semmoinen fiilis et huhhelihuu. :keijo:
Meillä on vastamelukuulokkeet, mutta naapurin möykkä kuuluu mikrofonin kautta perheelle ja yleinen hälinä samoin. Ihan hiton keijoo :tilt:

Sitten yleistä keijoilua täällä on kyllä ollut aika tavalla. Mm. pukukaapit on niin että osa joutuu jakamaan kaapin toisen kanssa. Mun kanssa ei alkuun jakanut kukaan kaappia, mutta meillä sai töissä hirveän riidan kaksi ihmistä aikaan ja heittäydyin tuuleen siinä hetkessä ja tarjosin mun pukkaria jaettavaksi tämän toisen kanssa. Teen kuitenkin vain osa-aikaista ja ihan sama jos siinä nyt on joku, kun sovittin ettei käytetä hajusteita.
Ilmeisesti pukukaapinkin voi kokea henkilökohtaisen tilan loukkauksena, en tiedä, mutta se reagointi oli aika vahvaa ja suoraan sanottuna inhottavaa, ehkä semisti kiusaustasolle menevää kontrollointia. Pukukaapista.

Ainiin. Tässä mun työpisteessä vetää ja niska on kunnolla jumissa :keijo:

Tää on vaan duunia, vaan duunia.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 22 Syys 2018 15:09

Tajusin miksi mun kuulokkeet ärsytti mua. Siksi kun joku oli ottanut vastamelun pois :jaaha: ja meteli korostui puhuessa puhelimeen :töktök: Kivakiittimoimoi.

Eilen meillä oli tilanne, että puhelimeen vastas neljän-kuuden ihmisen sijasta kaks. Ja sekin toinen aloitti vastaamisen vasta 45 minuuttia mun jälkeen, koska ei saanut järjestelmää toimimaan. Koko työpäivän aikana puheluita tuli 28. Edellisinä päivänä tyypit on vastanneet koko päivänä n. 31 puheluun. Laitoin esimiehelle viestin että mikäli tämä toistuu, niin voi tulla huteja ja palautetta sekä potilailta että meiltä työntekijöiltä. Olin ihan poikki. Samalla kuulin kun yks sihteeri selittää ettei voi tulla puhelimeen koska ei oo ollu siinä koskaan, eikä tiedä kaikkia asioita. Oli vähän semmoinen olo, että no kiva olla tässä kusessa työmäärän kanssa. Ymmärrän kyllä että ihmiset on erilaisia ja olin siksi hiljaa tilanteessa.
Toivon silti ettei perjantain kaltainen tilanne toistu.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 02 Loka 2018 16:47

Meillä oli tänään ensimmäinen tilaisuus missä meidän esimies (ei PKT) istuu meidän kanssa hetken ja tutustutaan kahden kesken.
Kerroin minkälainen olen työtavoiltani ja mitkä on mun osaamisalueita ja yleisesti itsestäni.
Keskustelu päättyi siihen, että nauraen yhteisesti todettiin meissä olevan paljon samaa ja on ehkä helppoa tehdä yhteistyötä :keijo:

Muutoin meillä menee ihan samalla lailla kuin tähänkin asti, aika paljon on asioita aika sekaisin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Loka 2018 21:29

Hieno tää helvetin syysloma!
Meillä on ihan sikana jengiä poissa ja mennään ihan liian vähällä henkilökuntamäärällä.
Saatana.
Maanantaina oltiin yhden toisen sihteerin kanssa kahdestaan tekemässä meidän pisteessä töitä (vs. norm. 5-6).
Tiistaina meitä oli kolme, eilen kolme ja puol ja tänään ensin kaks, sitten kaks ja puol, sitten minä yksin kaks tuntia ja sitten mun vikalle tunnille tuli kaks perehtymään.
Hoidin tänään mun neljässä tunnissa 40 puhelua. Lisäksi soitin yhden kollegan avuksi puhelin ruotsiksi, koska ummikkoruotsinkielinen vastaaja. Tack o'hej.



:epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Loka 2018 10:13

Töissä vedetään veitsenterällä.
Torstaina 40 puhelua, perjantaina 38 puhelua ja eilen 48 puhelua. :hiki:
Tuntuu että loppua kohden oli ihan sama mitä sanoi, kun ei enää kuullut kunnolla mitä puhelimen toisessa päässä puhutaan. Sitä vaan toisti samoja fraaseja ja ihan sama oliko asia edes sitä :keijo:.
Tänään ollaan oltu toisen sihteerin kanssa kahdestaan, vaikka piti olla neljä. Ei ole. Huomenna pitäisi olla neljä. Perjantaina meitä on taas kaksi ja perjantaiaamut on ihan hirveitä.
Itketti kun näin sen listan, että ollaan kahdestaan tässä. Tänään puhuin 22 minuuttia yhden sellaisen henkilön kanssa, joka vain huusi ja huusi ja oli ihan mahdotonta yrittää hoitaa sitä asiaa. Asia itsessään oli hyvin selkeä ja hoidettavissa tässä näin, mutta siihen huutoon oli vaikea päästä väliin.

Jaksaminen vähän koetuksella tämän kanssa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 23 Loka 2018 14:55

Kibaya kirjoitti:Töissä vedetään veitsenterällä.
Torstaina 40 puhelua, perjantaina 38 puhelua ja eilen 48 puhelua. :hiki:

Siis sun tuntimäärällä nämä? :kauhistunut: Kuulostaa kyllä turhan raskaalta. Missä ne puuttuvat tyypit on?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 23 Loka 2018 18:42

Joo, mun tuntimäärällä nää.
Puuttuvat tyypit on... jossain? Sairaana tai sijoitettuna johonkin mistä joku muu on sairaana.
Kun lähdin, kysyin toisen töissä olleen määriä ja sillä oli 22 puhelua. Oli vähän semmonen Tonnin Seteli -fiilis siinä kyllä.
Mutta aamuisinhan mä oon siellä yksin, kun useimmiten toiset avaa linjat vasta kahdeksaksi. Semmonen jeppisjeejee -fiilis.

PKT oli eilen tyhjentänyt linjat ja ollut iltapäivästä töissä puoli viiteen, kun linja menee kiinni puoli neljä.
Ihan hallussa toi homma, ihan.

Sanoin PKT:lle, että perjantaiaamu kahdestaan yhtään kenenkään kanssa on ihan tosi väärin. "Mä oon varmaan teidän apuna siinä" oli vastaus, mutta kun käytännössä sillä on myös niitä esimieshommia, niin ei se voi siinä koko aikaa olla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 24 Loka 2018 18:23

Suomessa ja sen työelämässä on valitettavan yleistä tuollainen, että aliresursoidaan ja sitten vain odotetaan, että kaikki ilman muuta venyvät. Kauhea pelko siitä, että jossain joku pääsee nyt vähemmällä kuin minä, niin sitten lyödään sellaiset työmäärät, että ei varmaan pääse.

Ja asema on yleensä sellainen, että nyt oot töissä, mutta ensi vuonna et ehkä olekaan. Tai voit olla, jos yhtiömme sattuu saamaan jonkun EU-rahan, jonka se on yleensä saanut, mutta ei ehkä tänä vuonna saakaan.

Että tack för ingenting vaan... :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 26 Loka 2018 15:41

Meillä tulee töissä uudistuksia uudistuksien perään, enkä haluaisi olla negatiivinen ja kaikkea vastaan, mutta fakta on se, että olen näitä uudistuksia vastaan. Ja niin on lähes kaikki muutkin ja mua vituttaa, ettei ihmiset uskalla avata suutaan ja sanoa mielipidettään. Itse kun kyseenalaistin ääneen näitä asioita mistä muutkin jupisee tuotantopäällikölle yhteisessä palaverissa, niin minähän se saan negatiivisen valittajan leiman otsaani. Mutta ehkäpä sillä ei ole enää mitään väliä, sillä olen henkisesti luovuttanut jo ja aika varma etten vuoden päästä ole enää tuolla. On tuolla paljon hyvääkin, mutta ehkä minun on aika lähteä kokeilemaan muuta. Haen todennäköisesti keväällä Amk:hon ja mulla on kolme itseäni kiinnostavaa vaihtoehtoa. Todennäköisesti en pääse, koska mulla on jo yksi Amk-tutkinto suoritettuna, joten olen hakiessa vähän huonossa asemassa. Mutta kai se pitää yrittää.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 15 Marras 2018 20:20

Oli yksi syksyn helpoimmista päivistä kyllä, kun meni sairausloman jälkeen töihin vähän yli yhdeksäksi. Sain korjattua kokeita. Oppilaiden kanssa ei ollut kolme tuntia ja sain vielä mentyä vaihtamaan bussikortin uuteen ja sain siihen työmatka"setelit".

:D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Marras 2018 11:52

Mä olen työpaikkani suhteen aika ahdistunut.
Tuntuu ettei mun osaamista arvosteta ja olen vain välttämätön paha, jota ei voida irtisanoakaan. Koska teen rajallista osa-aikaa, ei mulle tartte jakaa informaatiota, koulutusta tai oikein mitään mikä liittyy työyksiköön, kuhan jotain muutostietoja, jotka ehkä vaikuttaa mun työhön. Olen vain nurkka-apinanan siellä ja that's it.
Toisen työpaikan hakeminenkin on vähän niin ja näin, koska mihinkään ei haeta osa-aikaista, joka pystyy tekemään vain 4-5h kerrallaan töitä ja on vielä erityistarpeinen.
Toki tiedostan, että osa tätä prosessia on juuri epävarmuudet ja homma on vielä muotoutumassa, mutta ei se poista näitä tunteita arvottomuudesta omassa työssään.

:epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 29 Marras 2018 12:37

Kibaya kirjoitti:Toisen työpaikan hakeminenkin on vähän niin ja näin, koska mihinkään ei haeta osa-aikaista, joka pystyy tekemään vain 4-5h kerrallaan töitä ja on vielä erityistarpeinen.

Ei ehkä haeta, mutta se ei tarkoita, ettei kyseisiä töitä voisi löytyä. Harvoin yhden osa-aikaisen takia halutaan nähdä vaivaa rekrytointien suhteen, vaikka töitä olisikin tarjolla. Toki sairaalamaailmasta sellaisia töitä ei pystyttäne useinkaan tarjoamaan avoimen työhakemuksen täyttäjälle, mutta muualta voisi kyllä tärpätä. :peukku:

Jaksamista töihin. :paijaus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 14 Tammi 2019 17:55

Virat taas haussa. Pohdiskelen taas tutusti, montako hakemusta kannattaa lähettää kouluihin, joihin ei ole mitään yhteyttä. Ei voi saada, jos ei hae, mutta virkojen ollessa kyseessä pitää jo vähän miettiä, millainen matka on jne. Vuodenhan nyt kulkee melko hankalaakin matkaa, mutta tästä Itä-Helsinkiin alkaisi varmasti ajan päälle rasittamaan.

Kun saa Espoon järjestelmään yhden sisään, niin sittenhän toisten hakemusten kliksuttelu on jo helppoa. Ensimmäinen on kyllä työläs, kun ne lomakkeetkin on usein varsinkin työhistorian osalta hankalia.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 17 Tammi 2019 19:58

Meidän työpaikan huonoa fiilistä on pohdittu ja pyritty ratkomaan. Toistaiseksi ollaan aika umpikujassa. Sellaiset tilanteet, joissa kaikki ovat paikalla, aktivoivat yleensä tietyt kipupisteet. Viime lukuvuonna alkoi jo olla sitä ilmiötä, että ihmiset menivät mieluummin valvomaan jälkkää kuin osallistuivat kokoukseen. :o: Tällaiseen en ole törmännyt missään muussa koulussa, koska jälkkävalvonta on yleensä se viimeinen paikka, mihin kukaan haluaa.

Nyt kun oli taas puhetta, että jokainen vaikuttaa itse ilmapiiriin ja että ei saisi oksentaa ongelmiaan yhteiselle kahvipöydälle, niin yksi lähti itkemään ja osa suuttui jne. Tällä hetkellä tilanne on vellova. Tietysti olisi mukavaa ajatella, että esimiehet ovat vain totaalipaskoja, mutta minä en tähän totuuteen usko. Jos verrataan joukkueeseen, niin me olemme joukkue, joka pelaa valmentajalleen potkuja. Jos tulisi uusi valmentaja, menisi muutaman viikon hyvin ja sitten oltaisiin taas samassa.

Jos joukkueena ei pystytä tulemaan paremmin toimeen keskenään, niin muutosta ei tapahdu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 22 Tammi 2019 11:42

Pascal Lemoix kirjoitti:Jos joukkueena ei pystytä tulemaan paremmin toimeen keskenään, niin muutosta ei tapahdu.


Meillä on toi sama tilanne, sillä erolla ettei meillä edes yritetä tehdä mitään joukkuepelille.
Osittain syyt on syvemmällä, siis siinä että miten vituiks muutosjohtaminen on mennyt. Eihän sitä oikeastaan edes ollut muutostilanteessa, jonka seurauksena ollaan nyt siinä tilanteessa että aika moni on lopettanut, uusia ei ole aikaa perehdyttää, vanhoille ei kerrota tarpeeksi infoa mikä olisi tarpeen ja ne saa apua jotka huutaa eniten.
Apu on laastarointia, koska ei ole keinoja siihen että hommaa saataisiin jotenkin haltuun.
Olen yrittänyt antaa palautetta ja tuoda esiin korjausta vaativia kohtia, mutta mitään ei tapahtunut. Just se, että ehkä yhdeksi päiväksi asia muuttui ja sitten taas palattiin vanhoille raiteille. Ja nyt mä olen saikulla.

Sinänsä pahinta tässä itelle on se, että tuo organisaatio on ihan paskaa. Se on niin iso, että siellä pääsee valumaan läpi tosi moni asia ja sitten vasta kun paska on housuissa niin rytistellään että helvetti kun haisee ja suihkitaan ilmanraikastinta, sen sijaan että siivottais ne paskat.
Mä olen hyvin kyyninen siinä suhteessa, että toivoisin parannusta asiaan. Ja niin on mun esimiestasolla olevat ihmisetkin. "Kyllähän sä tiedät mitä tää oon."-lause ei oo mitenkään kannustava tai luo uskoa siihen että asiat jotenkin saatais sille tolalle että siellä vois olla. Ei, siellä räpistellään ja räpiköidään ku ei oo mahdollisuutta keskittyä uimaan opetteluun.

Miksi mä siedän sitä?
Oh well.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa