Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 07 Tammi 2011 13:39

Onnea Turku! :dressmann:

Ei vaan hauskaa, että Smith pääsee vaihtamaan maisemaa. Turkkusessa on hyvä ihmisen olla. :tilt:

Ja elegialle :paijaus:
Kannattaa rohkeasti hakea sitä ohjausta kuitenkin. Miettii vaikka etukäteen valmiiksi listan kysymyksistä, joihin haluaisi vastauksia. Useimmat graduohjaajat arvostavat oma-aloitteisuutta ja sitä että apua ylipäänsä haetaan.

Tällaisista asioista tulee helposti itseään vahvistava kierre, jossa gradua ei saa tehtyä, koska paineet kasvavat siksi ettei saa tehtyä jne. PItää vaan yrittää hypätä sieltä pois ja asettaa itselleen pieniä tavoitteita.

Omat työkuulumiset: hidasta on.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 07 Tammi 2011 18:38

Elegian listasta voisin rastia melkein jokaisen kohdan, että koettu.

:paijaus:

Gradun kanssa kesti aikansa tajuta työn luonne. Suhtauduin siihen pitkään liian henkilökohtaisesti, vaikkei sen tarvitse kertoa minusta ihmisenä yhtään mitään. Eikä varmaan kerrokaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja elegia » Su 09 Tammi 2011 22:49

Kiitos tsempistä. :hymyhali:

Olen itsekin ottanut gradun hyvin henkilökohtaisesti. Avun hakeminenkin on vaikeaa ennen muuta siksi, koska ajattelen että minun pitäisi osata tämä itse. Se, että en osaa jotain kertoo jo heti siitä että olen huono ja tyhmä. Ja tietysti se aihevalintakin, jos se on muidenkin mielestä huono niin minä olen huono jne.

Totta on sekin, että itseään vahvistava ja ahdistava kierrehän tästä on tullut. Viime viikolla sain kuitenkin jotain korjausta asiaan tehtyä. Oli pakko viimein ottaa yhteyttä ohjaajaan ja sopia aika tapaamiselle, ehkä ne ongelmatkin siinä sitten ratkeaa. Asetin itselleni myös deadlinen ja kerroin sen myös ohjaajalle, joten senkin luulisi vähän kannustavan tekemiseen. Ilman sitä on nimittäin niin helppo lorvailla ja tehdä kaikkea muuta.

Että eiköhän tämä tästä. Jos ei muuten, niin verta, hikeä ja kyyneliä vuodattamalla. :D
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 09 Tammi 2011 23:25

elegia kirjoitti:Avun hakeminenkin on vaikeaa ennen muuta siksi, koska ajattelen että minun pitäisi osata tämä itse. Se, että en osaa jotain kertoo jo heti siitä että olen huono ja tyhmä. Ja tietysti se aihevalintakin, jos se on muidenkin mielestä huono niin minä olen huono jne.


Tosiaan ei ole tarkoitus osata kaikkea itse, koska graduhan on kuitenkin vielä opiskelua. Se on tietenkin luonteeltaan erilaista kuin aiempi opiskelu, koska siinä joutuu tekemään itsenäisemmin, eikä aihe ja sisällöt tule valmiina opettajalta, mutta kuitenkin siihen prosessiin kuuluu saada ohjausta. Siinä vaiheessa sitä itsenäisen tieteellisen tutkimuksen tekemistä vasta opetellaan. SItä paitsi kokeneetkin tutkijat hakevat apua toisiltaan ja pyytävät toisiaan lukemaan läpi tekstejä, koska toiselta voi saada arvokkaita vinkkejä tai näkökulmia. Tärkeintä on opetella kysymään ja pohtimaan.

Ei ole tarkoitus kuulostaa kaikentietävältä, tuollaiset huonouden tunteet ovat vain itsellekin tuttuja gradunteon alkuvaiheilta, eikä niistä ole helppo päästä yli, varsinkaan jos gradu on kuitenkin itselle jollain tapaa tärkeä tai siinä on kovat tavoitteet.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 10 Tammi 2011 23:37

L-S kirjoitti:Tosiaan ei ole tarkoitus osata kaikkea itse, koska graduhan on kuitenkin vielä opiskelua.


Tämän oivaltaminen kyllä helpottaa paljon sitä kysymään lähtemistä. Kuitenkin tilanne on sillä tavalla mulle uusi, että esimerkiksi kandia tehdessä en tarvinut ohjausta juuri lainkaan. Kerran taisin käydä ohjaajan kanssa juttelemassa ja sitten homma meni ihan itsestään. Gradun suhteen asenne on ehkä hieman erilainen, kun on kyseessä kuitenkin ISO työ. Mulla toi iso sana on saanut aika massiiviset mittasuhteet.

Olen myös koko opiskeluajan ollut hyvä kaikessa, joten siksi tavoitteet gradunkin suhteen ovat aika korkealla. Korkeat tavoitteet + tunne siitä ettei osaa = mustana möhkäleenä jumittava gradu.
Toisaalta mä olen kuitenkin jo pitkään ajatellut ja yrittänyt asennoitua siihen, että kunhan sen saa vain tehtyä ja pääsee elämässä eteenpäin.
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 11 Tammi 2011 00:07

:pomppuhymy:

Paras mahdollinen harjoittelupaikka taskussa ja shaana is off to Lapland 18.3.----> :inkkari:
Ei jäänyt vain harjoittelupaikkaan, olin uudenvuoden tienoon töissä ja Etelä- ja Keski-Suomen hiihtolomaviikoiksi menen myös. :inkkari:
Työkavereina noin 120 huskya, koirasutta, susi, naaleja ja jokunen seurakoirakin. :tilt: Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeijjjj! :pomppuhymy:



Sori :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 11 Tammi 2011 07:33

shaana kirjoitti:Työkavereina noin 120 huskya, koirasutta, susi, naaleja ja jokunen seurakoirakin. :tilt: Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeijjjj! :pomppuhymy:

:kateellinen: Toisten pitää tyytyä ihmistyökavereihin. :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Tammi 2011 12:39

Koirasusia :O:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 11 Tammi 2011 13:55

elegia kirjoitti:Toisaalta mä olen kuitenkin jo pitkään ajatellut ja yrittänyt asennoitua siihen, että kunhan sen saa vain tehtyä ja pääsee elämässä eteenpäin.

Tuo kannattaa. Jos vaan saa itselleen jotenkin tajutettua, että se ei ole mikään elämää suurempi juttu, homma menee paljon sujuvammin. Jos yhtään helpottaa, niin multa ei ainakaan papereiden saamisen jälkeen kukaan (opiskelukavereita lukuun ottamatta) ole kysellyt gradun arvosanaa. Kaikille tuntuu riittävän yksinkertaisesti se, että sellainen pumaska on tehty.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 11 Tammi 2011 15:24

Oi, shaana. Ihanaa kuulla, että harjoittelupaikka tulee olemaan mieleinen! :hymyhali:

Vuosi lähti mallikkaasti käyntiin. Ensimmäisen luennon aikana nukuin kotona. :peukut: Toki olen flunssassa, mutta suurin syy taisi olla se, että väsytti liikaa ja luento ei kiinnostanut tarpeeksi...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 12 Tammi 2011 11:37

Työhaastattelu kutsuu! :sekopää:

:O:

:sekopää:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 12 Tammi 2011 13:05

Hyvä Nuugs! Go Nuugs! :jami:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 12 Tammi 2011 13:57

Lyyra kirjoitti:Hyvä Nuugs! Go Nuugs! :jami:


:hymyhali:

:sekopää:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 12 Tammi 2011 14:12

Tsemppiä haastatteluun!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 12 Tammi 2011 16:02

Tsemppiä haastatteluun! Go Nuugs! :hehei:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 12 Tammi 2011 18:04

Toivottavasti se on menoa Nuugsille! :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 12 Tammi 2011 18:27

Nugatille lykkyä haastatteluun!
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Tammi 2011 19:51

Onnenpotku takalistoon työhaastattelua varten!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 12 Tammi 2011 20:05

Kiitos kaikille: :hymyhali: :hullu:

Vaikka mä en vieläkään ole varma mitä mä haluan, niin tuohan tämä jännitystä elämään ja ehkä lopulta vähän rahaakin. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Tammi 2011 13:11

Toivottavasti sinut, Nugs, valitaan. :D

Eilen kävin vuoden ensimmäisellä luennolla. Alku meni mukavasti neuloessa, mutta ennen puolta väliä sain hirmuisen yskäkohtauksen. Siinä sitä sitten yski vedet silmissä. Lähdin luennolta pois ja yskin vielä pitkään. Vesikään ei tuntunut auttavan kovin hyvin. Mulla ei ole koskaan ollut noin pahaa yskänkohtausta. :O:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Tammi 2011 17:44

Saatoimme tänään päätökseen improkurssin (inc. musaimpro) hienon demonstraation kautta.

:pillitys:

Maanantaina alkaa uudet aineet - kokonaan, mutta nyt iski se järjetön haikeus.
Meidän impro-opettaja on aivan helmi! Ja musaimprossa olleet myös. Heitä tulen kyllä näkemään muissa ympyröissä, mutta tähän hetkeen kiteytyi myös meidän näyttelijäntyönopettajan kaipuu, joka jäi syksyltä puuttumaan.
Esityksen jälkeen pillitin naama raidallisena ja muut ihmetteli että mikä hulluus siihen iski :hullu:.

Haikeaa on tämä!

En edes itse tajunnut miten tärkeää koko improvisaatio on ollut.

Impro :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » La 15 Tammi 2011 23:15

7 päivän työputki takana ja edessä kaksi vapaapäivää. Ihanaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » La 15 Tammi 2011 23:21

Vapaapäivät ovat kyllä luojan lahja maailmalle. :hymyhali:

---
Parasta etten mä sano mun töistä yhtään mitään. Alkaa olla mitta jo aika täynnä. :huoh: Olisipa vaan energiaa työnhakuun... Tai lähinnä se ottaa päähän, että ensimmäisen kerran on asiansa osaava esimies, mutta kanssatyöntekijöissä on liikaa sössijöitä, ja toinen näistä ei pysy enää edes aikataulussa... Kun pitää aamulla tunnin kahvitauon ja käy puolen tunnin välein tupakalla. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 16 Tammi 2011 12:22

Vaikuttaa melkein siltä, että työkaveria kiinnostaa ihan yhtä paljon työnteko?
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Tammi 2011 13:28

No, joo, ei se hirveän kauan edes meillä ole ollut, ja sen asenne on alusta asti on ollut, että vähän kun se olisi pakotettu meille töihin. Ja ehkä onkin, en tiedä. :p Mä sentään yritän, koska tuolla voisi olla ihan kivaakin, jos muut vaan tekisivät hommansa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron