Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 03 Loka 2013 15:43

Smith :virne:

Ja aiempaan viitaten myös :paijaus: ja :hymyhali:

*

Lyyra! :D Kuulostaa huikeelta. Toivottavasti mikään ei mene mönkään. :)

*

Itte olin just haastattelussa siihen uuteen jobiin, josta aiemmin mainitsin. Innostuin vielä enemmän. Toivottavasti pomokin tajuaa, että oon paras. :)
Tiedän ainakin kaksi muutakin, jotka hakee paikkaa ja näkisin et tästä kolmikosta oon kyl ykkönen. ;)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Loka 2013 15:47

Kiitos ja lykkyä pyttyyn myös Emilialle. :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 03 Loka 2013 23:17

Smitti. :virne: Harva siinä varmaan olisi pystynyt olemaan pientä tirskahdusta päästämättä. Varsinkin kun puhelimessa puhuu ja ainut kosketus ihmiseen on se ääni.

- - -

Lyyra, en halua olla mikään pahanilmanlintu, mutta harkitse tarkkaan ennen kuin alat yritystoimintaa pyörittää yhdessä muiden ihmisten kanssa. Mä yritin sitä aikanaan ja se meni niin lahjakkaasti persiilleen ettei tottakaan. Kaikki halusivatkin sitten loppujen lopuksi eri asioita, kaikilla oli firman lisäksi tuhat muutakin rautaa tulessa, joten aika oli kortilla, ja sitten tuli vielä aika railakkaita henkilökemioiden törmäyksiä sen kaiken päälle. Mulle ainakin jäi siitä niin paha maku suuhun, että yhdyn siihen vanhaan sanontaan "Yhdessä ei kannata tehdä edes hernekeittoa". Mutta toisaalta yhdessä tekeminen voi tuoda tosi hienojakin tuloksia, jos vaan ne yhdessä tekevät ihmiset ovat just ne oikeat. Me ei oltu.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Loka 2013 23:23

^ Onhan tätä harkittu jo yli puoli vuotta, ja kyllä tässä on ainakin pyritty tutustumaan puolin ja toisin. Jos se menee ihan päin seiniä, niin puolen vuoden kuluttua virallisesta päätöksestä on mahdollista päästä hommasta irti.
Ja mitä olen sinusta ymmärtänyt, työskentelet paremmin yksin kotona kuin muiden kanssa. Minä en.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 03 Loka 2013 23:26

Lyyra kirjoitti:Ja mitä olen sinusta ymmärtänyt, työskentelet paremmin yksin kotona kuin muiden kanssa. Minä en.

Joo, toikin oli varmasti osasyy siihen, että asiat meni päin honkia. Tosin en ota suurinta syytä fiaskosta omille harteilleni, sillä mä en ollut se, joka tappeli toisten kanssa (vaan se, joka yritti tuloksetta saada kaikki tulemaan toimeen keskenään).

Toivottavasti teillä menee kaikki hienosti!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Loka 2013 23:34

Lumikki75 kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ja mitä olen sinusta ymmärtänyt, työskentelet paremmin yksin kotona kuin muiden kanssa. Minä en.

Joo, toikin oli varmasti osasyy siihen, että asiat meni päin honkia. Tosin en ota suurinta syytä fiaskosta omille harteilleni, sillä mä en ollut se, joka tappeli toisten kanssa (vaan se, joka yritti tuloksetta saada kaikki tulemaan toimeen keskenään).

Toivottavasti teillä menee kaikki hienosti!

Niin, en tarkoittanutkaan väittää, että teidän firman hajoaminen olisi ollut sun syytä. :)

Ja mun alani nyt ylipäätään on vähän sellainen, että kun töitä on niin harvoin tarjolla (ja niihin pääsee lähinnä suhteilla sitten kun on ensin suostunut tekemään jotain 2 vuotta ilman palkkaa), niin on pakko keksiä niitä töitä itse. Ja tuo on onnistuessaan todella hieno juttu. Jotenkin koen, että ei mulla oikeastaan ole tässä mitään hävittävääkään.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 04 Loka 2013 09:10

Vielä viikko vanhaa duunia jäljellä ja sitten uuteen paikkaan!
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Loka 2013 11:45

Onnea Aranwe! Muistelisin, että tälle oli jo tilausta. :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 04 Loka 2013 13:17

Kyllä oli tilausta! Oon ollut välillä aika hajoamispisteessä ja motivaatio ihan nollassa. Nyt pääsee viimeinkin sitten tekemään töitä uudessa ympäristössä ja ihan eri meiningillä. Kuitenkin yksi alan arvostetuimmista firmoista kyseessä Suomessa. Jos ei arvostetuin, niin top 3:ssa ainakin. Toki vaatimustasokin on sitten korkeammalla, mutta ainakin rekryseulasta päästiin läpi. Toivottavasti ei tule kenkää koeajalla :D
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Loka 2013 13:47

Hyvähyvä! Tsemppiä sitten vaan. Toivotaan, että uusi työympäristö on motivoivampi ja pääset tekemään sulle sopivia juttuja. :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 04 Loka 2013 14:36

Tsemppiä Aranwelle! :peukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Loka 2013 17:45

Onnittelut Aranwelle, tsemppiä Lyyralle ja toivottavasti Emiliankin hommat menevät putkeen.

Mä olen käynyt työasioissa koko viikon sähköpostikeskustelua, joka ei ole oikeastaan selventänyt kyseessä olevaa asiaa, pikemminkin mutkistanut sitä. En tykkää yllätyksistä ja siitä että annetaan ristiriitaista infoa. :norsu: Tai siitä että mistään ei oikeastaan kunnolla saa selville mikä on se käytäntö johon vedotaan, ja kuka tietäisi mikä on oikea käytäntö.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 08 Loka 2013 11:25

YT:stä ei mitään lisätietoa, kiitos kysymästä. Sen olen ymmärtänyt että kuun loppuun mennessä homman tulisi olla ohi, joten tässä nyt vielä sitten roikutaan kattopalkista huonosti saiputussa halpa-köydessä ainakin 23 päivää

Lisäksi onnittelut virmoille jotka ulkoistavat vinku-intiaan koska uutisten mukaan "siellä tehdään niin hyvää työtä huomattavasti kustannustehokkaammin kuin Suomessa" :peukku:

Meitin oma ulkomaan puulaaki, tai siis se johon vielä saattoi jotenkin luottaa, on alkanut pukkaamaan niin schissa että ei tosikaan :läps:
Ja keillä on kaksi peukkua ja ovat tähän asti selvitelleet k.o. sotkua? :peukut:

No nyt tippui pensselit santaan ja laitettiin viestiä korkeammille tahoille. WYBISWYG: what you buy is what you get eli hoitakaa nyt tämä sotku jonka aiheutitte, meille ei tästä makseta :keijo:

Ai niin, ja tietenkin tuonne ollaan siirtämässä lisää toimintoja koska siellä tehdään niin jne.

Ps. Luin päivän Kauppalehden takakannen. Ai Suomessa pitäisi oppia enemmän intialaisten "asiakas on aina oikeassa"-asennetta?!
Älä lähetä sarkastista palautetta, älä lähetä sarkastista palautetta, älä lähetä sarkastista palautetta...
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 09 Loka 2013 18:56

En sit saanut sitä hommaa. :(

Perustelu oli vieläpä sellainen, että kyse on enemmänkin mun eräästä luonteenpiirteestä kuin osaamisesta, joten suoraan sanottuna vituttaa. Pitäs vissiin hakea töitä jostain, missä kukaan ei tunne mua entuudestaan. :huoh: Noh, peukut pystyssä Pomppikselle.

Töissä nyt joka tapauksessa tulossa hieman muutoksia, saa nähdä jaksaako sitä sirkusta sitten kukaan ja mihin pestiin siinä itse huomaa joutuneensa.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Loka 2013 10:01

:paijaus: Emilialle.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 10 Loka 2013 10:43

:paijaus: Emilialle. Tyhmää tuollainen luonteenpiirteen takia. Mulle kävi joskus vähän samat. Tiedän ärsytyksen.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Loka 2013 15:09

Seinän takana oli tänään ilmoitettu jollekin että työvelvoite lakkaa välittömästi, voitko poistua.

Yt-jyrä alkaa siis saavuttaa meitä. Saa nähdä kehtaavatko potkia jonkun pois juuri ennen viikonloppua vai maanantaina juuri ennen palkkapäivää?
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 10 Loka 2013 17:19

Kiitos paijauksista. :hymyhali:

Täytyy kyllä vielä sanoa, että suunnattomasti ärsyttää myös se, että pomo ilmeisesti kuvittelee, että mua täytyy jotenkin suojella joltain, mikä ehkä saattais joskus aiheuttaa mulle ikävän tilanteen. Mitä vittua? :hämillään:

Pomo myös lupaili ensi viikolle jotain keskusteluhetkeä, jossa voidaan kehitellä jotain mulle sopivaa hommaa. Eikun anna toi homma ilman sitä yhtä tilannetta, jossa et kuvittele mun pärjäävän, teki mieli vastata. :viha: Ottaa niin paljon vieläkin päähän, ettei huvittanut tehdä mitään tänään töissä eikä huvita mennä sinne huomennakaan, saati että keskustella tulevaisuudesta.

Mielestäni oon nyt jo tarpeeksi monta vuotta antanut firmalle ihan kaiken osaamiseni ja intohimoni hyvässä ja pahassa ja kuunnellu sitä paskanjauhantaa siitä kuinka osaavat ihmiset kyllä pääsee eteenpäin. Kun selvästikään ei pääse niin pitäköön tunkkinsa. Mä perustan seuraavaksi perheen ja aivan sataprosenttisesti saavat maksaa ne vanhempainvapaat ynnä muut (ja kyllä pidtään niitä niin pitkään kuin vaan ikinä mahdollista!). Ja sen jälkeen etsin työpaikan muualta.

Siinä sille kehityskeskustelua.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 11 Loka 2013 08:54

Wiisaus kertoo että tänään lähtee 1-2 meidän porukasta, koska meitin virmassa yritetään saada hommat hoidettua ennen viikonloppua.
Jos yksi lähtee, niin se on melko varmasti meitin vanhin = kovapalkkaisin työntekijä, joka saadaan melkein eläkeputkeen.
Jos kaksi lähtee, niin sitten minä lähden samalla ovenaukaisulla, koska olen (vakituisista) virkavuosiltani nuorin.

Ikävää etten vielä ehtinyt CV:tä tehdä työajalla, mutta ainakin kaikki on jo pusseissa valmiina jos/kun ilmoittavat että "työpanostasi ei enää tarvita".
Tyyppi jolle eilen ilmoitettiin samasta, oli juuri saanut yhden vaikean projektin valmiiksi ja naureskeli vielä meidän kanssamme toissapäivänä miten vaikeaa se oli ollut.

Noh, maanantaina työnhakuun (kyllä, olen tämän verran fatalisti).
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 11 Loka 2013 13:26

Meillä kun YT:t aikoinaan loppuivat, sai irtisanomisajalla olevat tehdä työnhakua työajalla. Muutahan ne ei sitten tehneetkään, joten ihmettelen, miksi niiden tarvitsi edes olla toimistolla. :P

Voimia tietämättömyydessä, Smith.
Kannattaa muistaa, että muutos on aina mahdollisuus johonkin parempaan. :hymyhali:

***
Kävin itse juttelemassa HR:n edustajan kanssa tosta mun työnhausta ja sopimattomuudesta siihen. Sain hieman ymmärrettävämmän selvityksen asiaan ja pääsin myös sanomaan, kuinka perseestä pomon omat kommunikointitaidot ovat. Olen edelleen sitä mieltä, että heidän päätöksensä on väärä mutta ymmärrän sen nyt paremmin. Työhön liittyisi kuulemma esiintymistä, jossa tulee olla vakuuttava (mitä en omasta mielestänikään ole). Tämän olisi toki voinut sanoa suoraan jo siinä ilmoituksessa tai edes haastattelussa. Hieman ihmettelen, ettei tullut missään vaiheessa esille tämän asian tärkeys mutta saattoihan se olla jokin tekosyykin. Palkatkoon sitten sen tyhmemmän, joka osaa puhua ihmiset pyörryksiin mieluummin kuin sen, joka oikeasti olisi tehnyt hienoja asioita vähemmällä möykällä. Kyllä olen katkera. :sori:

Olen nyt pohtinut vaihtoehtojani ja viikonlopun aikana täytyy jutella niistä Pomppiksen kanssa ja tehdä jonkinlaisia päätöksiä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Loka 2013 13:34

Emilia kirjoitti:Kävin itse juttelemassa HR:n edustajan kanssa tosta mun työnhausta ja sopimattomuudesta siihen. Sain hieman ymmärrettävämmän selvityksen asiaan ja pääsin myös sanomaan, kuinka perseestä pomon omat kommunikointitaidot ovat. Olen edelleen sitä mieltä, että heidän päätöksensä on väärä mutta ymmärrän sen nyt paremmin. Työhön liittyisi kuulemma esiintymistä, jossa tulee olla vakuuttava (mitä en omasta mielestänikään ole). Tämän olisi toki voinut sanoa suoraan jo siinä ilmoituksessa tai edes haastattelussa. Hieman ihmettelen, ettei tullut missään vaiheessa esille tämän asian tärkeys mutta saattoihan se olla jokin tekosyykin. Palkatkoon sitten sen tyhmemmän, joka osaa puhua ihmiset pyörryksiin mieluummin kuin sen, joka oikeasti olisi tehnyt hienoja asioita vähemmällä möykällä. Kyllä olen katkera. :sori:

Olen nyt pohtinut vaihtoehtojani ja viikonlopun aikana täytyy jutella niistä Pomppiksen kanssa ja tehdä jonkinlaisia päätöksiä.

No hyvä, että juttu selveni edes vähän. Silti on ikävää, ettet saanut sitä hommaa. Uskoisin, kun sun motivaatio siihen oli kuitenkin niin hyvä, että tännekin asti näkyi, että olisit pärjännyt siinä työssä ihan hyvin. Ja uskon, että se motivaatio olisi riittänyt puskemaan sut sinne esiintymistilanteisiinkin ja olemaan vakuuttava.
Itse lähtisin sun tilanteessa etsimään jotain uutta työtä, vaikkei vanha tähän loppunutkaan. Toivottavasti jotain järkevämpää löytyy.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 11 Loka 2013 13:36

Olen Lyyran kanssa samoilla linjoilla. Esiintymistäkin voi harjoitella ja opiskella.
Pitänee mennä jollekin kurssille ja näyttää noille tyhmiöille närhen munat. :nirppa:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Loka 2013 13:38

Emilia kirjoitti:Olen Lyyran kanssa samoilla linjoilla. Esiintymistäkin voi harjoitella ja opiskella.
Pitänee mennä jollekin kurssille ja näyttää noille tyhmiöille närhen munat. :nirppa:

Joo, pitäkööt tunkkinsa. :norsu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 11 Loka 2013 14:19

Emilia kirjoitti:Voimia tietämättömyydessä, Smith.
Kannattaa muistaa, että muutos on aina mahdollisuus johonkin parempaan. :hymyhali:

Kiitos :halitus:

Onhan tässä sekin puoli että olisiko se NIIN kauheaa jos täältä joutuu pois...:raps: Jos olisin sinkku, nou probleema, mutta kun nyt onkin vakituisessa parisuhteessa, ei voi lähteä niin vaan työn perässä.
Muistan tosin ne ajat kun hyvän työpäivän määritelmä ei ollut "minua ei irtisanottu tänäänkään" :epäilevä:
Eli edelleen täällä ja kohta viikonlopun viettoon (aamuvuoro).

Kävin itse juttelemassa HR:n edustajan kanssa tosta mun työnhausta ja sopimattomuudesta siihen. Sain hieman ymmärrettävämmän selvityksen asiaan ja pääsin myös sanomaan, kuinka perseestä pomon omat kommunikointitaidot ovat. Olen edelleen sitä mieltä, että heidän päätöksensä on väärä mutta ymmärrän sen nyt paremmin. Työhön liittyisi kuulemma esiintymistä, jossa tulee olla vakuuttava (mitä en omasta mielestänikään ole). Tämän olisi toki voinut sanoa suoraan jo siinä ilmoituksessa tai edes haastattelussa. Hieman ihmettelen, ettei tullut missään vaiheessa esille tämän asian tärkeys mutta saattoihan se olla jokin tekosyykin. Palkatkoon sitten sen tyhmemmän, joka osaa puhua ihmiset pyörryksiin mieluummin kuin sen, joka oikeasti olisi tehnyt hienoja asioita vähemmällä möykällä. Kyllä olen katkera. :sori:

Jos tuo oli kerran niin iso juttu, olisi se minustakin heti pitänyt kertoa :norsu:
Näin jälkeenpäin tulee sellainen selittelyn maku, ikäänkuin totuutta ei viitsittäisi kertoa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 17 Loka 2013 10:59

Saako valittaa?

Jos on yksi asiakastyhmä (kirjoitusvirhe tahallinen) jota vihaan, niin nämä "musta tuntuu..."-tyypit :läps:

"Musta tuntuu että jotenkin nää fontit oli aiemmin jotenki isompia/pienempiä/eri tavalla..."

"Musta tuntuu että jotenkin nää kuvat oli silleen pystysuorempia..."

"Musta tuntuu että jotenkin tää oli nopeempi aiemmin..."

"Musta tuntuu että tää jotenki toimi aiemmin eri tavalla paremmin..."

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :gaah:

Ja yksikään temppu ei auta, koska jotenkin se vaan TUNTU TOIMINEEN AIEMMIN NIIN ERI TAVALLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :gaah:
------------
Yt-kuulumisia: ei mitään.

Toimari yrittää luoda kuvaa että täällä on turhia tyyppejä jotka hukkaavat resursseja ja vievät toimistotilaa. No niin on, mutta ne on kaikki pomoja sekä pomon pomoja, ja niitä ei tietenkään potkita pellolle.

Totuuden nimissä esim. yläkerrassa pari tyyppiä, joiden työnkuva koostuu kahden raportin tulostamisesta kuukaudessa, ja loppuajan pelaavat miinaharavaa tms.
Mutta - ja tämä on iso mutta - jos eräs iso kriittinen järjestelmä hajoaa, nämä tyypit ovat ainoita jotka tuntevat koodiavaimen jolla kusi-altaan tulvapadot pidetään kiinni.

Miksi vastuuta ei sitten ole siirretty muille? Koska kukaan ei kuvitellut että meille tulee iso pomo, joka päättää heittää pihalle porukkaa saadakseen pörssiyhtiön kurssin nousuun -> vetää välistä hyvät bonukset -> lähtee litomaan kun joku kysyy "niin mutta kuka nämä hommat nyt tekee? :hämillään: " -> ottaa erorahat ja menee seuraavaan firmaan toteuttamaan liikkeenjohtoa.

Oikeasti, en enää välitä. Nämä ovat niin monet yt:t että...en enää jaksa välittää. Kirjoittelen vaikka foorumille työaikana :epäilevä:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron