Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 22 Maalis 2013 15:39

Kaveri pääsi tänään meidän harvojen ja valittujen kerhoon eli "luuri asiakkaan korvaan"-klubiin.

Haukut meitä; okei, tietenkin "me" ollaan maailman pahuuden syy. Ihan miten vaan. Nähdään koulun jälkeen leikkipuistossa.

Haukut firmaa; hei, en omista sen osakkeita ja syvältähän se on. Haukutaanko kilpaa sitä?

Haukut tietokoneita; siitä vaan, ne tulevat olemaan kohtalomme. Tämä tälleen sisäpiirin vinkkinä, älä kysy enempää, mutta älä KOSKAAN käännä niille selkääsi kun ne ovat päällä. Luota vaan minuun.

Mutta sanot "ETKO SINÄ S**TANAN KAALIPÄÄ TAJUA ETTÄ..." -> klik -> :tuut: :tuut: :tuut:
Meille ei makseta edellenkään niin hyvin että henkilökohtaisuuksia kuunneltaisiin.

Näytin kaverilleni salaisen kädenpuristuksen, joka itse asiassa on vieläkin kesken, joten kirjoitan tätä yhdellä kädellä. TÄSTÄ meille muuten maksetaan hyvin.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 22 Maalis 2013 17:07

Maija kirjoitti:Lyyra :paijaus:

Tiedän, miltä murheenkryyniesseet tuntuvat. Tänään sain juuri sellaisen tehtyä. Olen saanut opettajalta siihen jo ihan liikaa armonaikaa, joten nyt oli viimeiset hetket saada se valmiiksi.

Murheenkryyniessee on vielä siitä ikävä, että se muistuttelee omasta olemassaolostaan joka päivä.

Paljon tsemppiä siitä läpi puskemiseen! :hymyhali:

Kiitos, Maija. :hymyhali:

Oon ollut yliopistolla tänään ja saanut tehtyä töitä yhden tomaatin verran. Sen jälkeen oli lounastreffit kaverin kanssa. Sen jälkeen menin kahvilaan jatkamaan töitä (siellä oli sujunut aiemminkin), mutta nyt siellä oli yhtäkkiä joku kamala meteli koko ajan. Nyt tulin kirjastoon ja täällä on vähän hiljaisempaa. On vaan vähän käynnistelyvaikeuksia taas. :fordeilu: :jaaha:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » La 23 Maalis 2013 18:12

Pääsen työhaastatteluun ensi kuussa. :woohoo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Maalis 2013 23:46

Nugat kirjoitti:Pääsen työhaastatteluun ensi kuussa. :woohoo:


:lähmätassu:

-

Tein eilen "töitä".
Intialaistyyppistä päähierontaa yksissä illanistujaisissa, pyydettynä.
Mun ensimmäinen asiakas alkoi sen jälkeen itkemään :hullu:
En tiedä voiko siitä parempaa palautetta saada.
Ainakaan tällä hetkellä, kun kaikki tekeminen on vähän epävarmaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 25 Maalis 2013 17:31

Kibaya kirjoitti:Mun ensimmäinen asiakas alkoi sen jälkeen itkemään :hullu:

Mä oon hämmentynyt. Onko se siis toivottavaa, että hierottava rupeaa itkemään? :hämillään:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Maalis 2013 18:33

Lumikki75 kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Mun ensimmäinen asiakas alkoi sen jälkeen itkemään :hullu:

Mä oon hämmentynyt. Onko se siis toivottavaa, että hierottava rupeaa itkemään? :hämillään:


Ei. Se oli myös enemmän semmoista onnenkyynelehtimistä. Hän oli niin onnellinen siitä hyvästä olosta ja tunteesta. Toki on sanottava tähän, että tiesin häntä hieman entuudestaan ja hän on todella sydämellinen ihminen. Hän oli myös onnellinen sen puolesta, että mä pystyn tekemään jotain sen tuntuista tässä kunnossa.
Olin ehkä vähän itsekin liikuttunut siitä hetkestä ja niistä sanoista.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 25 Maalis 2013 21:45

Työhaastattelu. Ylihuomenna. :o:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 25 Maalis 2013 23:24

Täällähän on valtaisa työkuhina.
Onnea Lyyralle kirjoitustomaatista. Ajatus rohkaisee minua näkemään itseni kauan odottamassa olleen kirjoitustyön parissa. Kunhan vaan...

Haastatteluihin ja työn hetkiin onnea kaikille!
Hyvä että tulee tilanteita ja tarjouksia.
Mulle tuli mahdollisuus jatkaa palkkatöitä kokopäiväisenä vielä toukokuun loppuun. Oma pankkitili ja valtion kassa kiittävät.

Kesän puuhat on vielä vähän auki. Paitsi se kirjoitushomma varmaan seuraa minua vielä silloin...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 26 Maalis 2013 16:45

Tsemppiä Maijalle & Kibayalle työhaastatteluihin :D
------------
Olisi taas niin, NIIN paljon valitettavaa, mutta kerron nyt viimeisimmän viiden minuutin valituksen aiheemme: ulkomaille ulkoistettu, me-olemme-samaa-perhettä (ruåtsalaisen pomomme luonnehdinta heistä kun viimeksi valitimme) asiantuntija-porukkamme kieltäytyy lähettämästä lähitukea enää jos näyttö ei toimi.
Virallisia syitähän on, mutta todellinen syy on että se maksaa heille :pillitys:

Näen jo sieluni silmin seuraavan kliseen: Maija-Anneli, virmaa uskollisesti 60 vuotta palvellut, viimeistä päivää töissä ennen eläkettä. Näyttö lakkaa toimimasta. Soittaa it-tukeen, mutta eihän puhelimitse voida auttaa jos ruutuun ei tule kuvaa.
It-tuki sanoo että ikävä kyllä ei voida ketään lähettää sinne :(
Maija-Anneli päättää korjata tilanteen itse ja alkaa könyämään lattialla työpöydän alla johtoja kohti...kun yhtäkkiä selkä, nikamat ja niska pettävät pitkälle edenneen osteoporoosin myötä.
Hänen viimeiset sanansa ovat: "vain kahdeksan tuntia eläkkeeseen..."
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Maalis 2013 16:57

Mr. Smith kirjoitti:Tsemppiä Maijalle & Kibayalle työhaastatteluihin :D
------------


Se on Nugat. :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Maalis 2013 13:33

:jami: Koodauskurssista arvosanaksi 5.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 27 Maalis 2013 14:01

Kibaya kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Tsemppiä Maijalle & Kibayalle työhaastatteluihin :D
------------


Se on Nugat. :virne:

:läps:
Soriy... :nolo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 28 Maalis 2013 13:33

Tulin sitten lähettäneeksi hakemuksen yliopistohakuun. :O: :superhymy: Huima tunne. Mieletöntä. (Toisaalta pikkuisen tunnen huonoa omatuntoa, kun en minä nyt varsinaisesti TARVITSE tätä tutkintoa...mutta kun mä haluun. :keijo: ) Jospa sitä saisi tehtyä lähivuosina (vaikka 5 vuodessa :keijo: ) tohtorin tutkinnon lisäksi kandin tutkinnon. :tilt: :täpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 12 Huhti 2013 17:02

En tiedä kauanko minulla on aikaa, joten sanon tämän nopeasti.
En enää muista aikaa jolloin puhelin ei olisi soinut koko ajan, ympäri työpäivän, ilman mitään taukoja.
En enää edes ehdi vierailla täällä, koska niitä tulee koko ajan.

Joku asiakkaan business-päättäjistä oli sitä mieltä, että kunnollinen testaaminen ennen uuden käyttöjärjestelmän lanseeraamista kaikille on akkojen touhuja.
It-päättäjät olivat sitä mieltä että vain hullut laittavat eivät testaa miten virman ohjelmat toimivat uuden käyttöjärjestelmän kanssa.

Business-päättäjät voittivat koska raha.

Lopputuloksena meillä on useampi sata ongelmaviestiä työjonossa, useampi kymmen viestejä sähköpostissa ja joka päivä päälle 200 puhelua.
Ja tätä riemua on odotettavissa ainakin kuun loppuun.
Ai niin: toki asiakkaan it-porukka tekaisi ohjeet, mutta A) ne ovat huonot (miksi ette kysyneet meitä tekemään niitä?) ja B) "EN MINÄ EHDI LUKEMAAN MITÄÄN OHJEITA! MINÄ OLEN TITTELILTÄNI TILITANTTI! EI MINUN TARVITSE LUKEA MITÄÄN OHJEITA! TEIDÄN PITÄÄ HOITAA TÄMÄN MINUN PUOLESTANI!"

Lisäksi ensi viikolla alkavat uuden, meille tulevan asiakkuuden koulutukset.

Eli meillä on täysi häslinki päällä ja sitten vielä pitää opetella tukemaan ihan uutta it-ympäristöä.
Ruotsissa oli tulossa samanlainen päivitys kuin meillä, mutta se peruttiin heti kun he näkivät millaisia ongelmia meillä on. Meillä ei tietenkään mitään peruta koska peruminen on akkojen touhuja sekä raha.

Jos ette kuule enää minusta, kertokaa kaikille että pidin kissanpennuista ja Farscapesta :bubbles:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » La 13 Huhti 2013 09:36

Smith. :paijaus:

Meillä on kiire töissä. Puhelin soi meilläkin melkein taukoamatta ja sähköposteihin pitäis myös keretä vastaamaan. Tosin kun yhteen vastaa, niin jo toinen tulee tilalle, joten se postiloota ei tyhjene koskaan. Porukkaa on liian vähän, kun koko ajan tulee firman sisällä uusia paikkoja auki, niin meiltä sitten haetaan ja päästään niihin hommiin. Eikä tilalle oo vielä tullut ketään, joten huh hellettä. On saanut tehdä ylitöitäkin, jos on halunnut. Mä tein yks ilta kolme tuntia, siinä mun panos tähän asiaan. Harvemmin tuolla ylitöitä teetetään, kun yleensä hommaa on just sopivasti kahdeksan tunnin työpäiviks. Nyt sinne rekrytään paljon porukkaa, ainakin 5-6 ihmistä on tulossa lisää ja se on kiva juttu.

Palkankorotuskin tuli kuun alussa. Ja ens kuussa mulla nousee palkka vielä lisää, kun koeaika loppuu ja alan saamaan korkeakoulututkintolisää. :jami:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 15 Huhti 2013 13:07

Tää no taas näköjään näitä päiviä, kun tuntuu, että mulle maksetaan paikalla olosta eikä työn tekemisestä. :epäilevä: En tykkää istua tyhjän panttina. :norsu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lex » To 18 Huhti 2013 18:42

Kävin työpaikalla ensimmäistä kertaa lähes kuukauteen.
Alle tunnissa kävi jo hermoon kaikki.

Lomaan kaksi viikkoa
Lex
 
Viestit: 11
Liittynyt: Su 14 Huhti 2013 13:06

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 23 Huhti 2013 16:41

Parin päivän päästä on ensimmäinen luento...mun pitämänä. :O: Luento oli onneksi valmiina. Tarvitsi vain päivittää siihen ajantasaiset tiedot. Tosin täytyyhän mun suunnitella, mitä oleellisia asioita on sanottava mistäkin slidestä. :sekopää: Pikkuisen jännittää. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 25 Huhti 2013 15:13

Ensimmäinen pitämäni luento meni hyvin. :tilt: Mitä nyt pari pientä virheitä oli jäänyt slideihin tietojen päivityksen yhteydessä. Mutta oli tuo melkoinen 45 min. :sekopää: Sai sellaistakin tahtia kertoa asiat, että huh huh. Toivottavasti opiskelijoillekin jäi jotain mieleen nopeasta tahdista huolimatta.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 30 Huhti 2013 17:17

:gaah: Ei helvetti, mikä päivä! Suututin yhden maailman rauhallisimmista työkavereista ja sain myös vihollisen yhdestä paskamaisimmista toimihenkilöistä. Juuri, kun lähdin töistä hän pisti maailman naurettavimman, mutta teoriassa esimiesportaan mielestä varmasti viattoman ja järjellisen postin minulle. En vielä ole keksinyt mitään tarpeeksi viatonta ja vittumaista vastausta, mutta ehkä fiksumpi kaverini osaa huomenna auttaa. RKELE, että ottaa päähän!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Touko 2013 15:18

Unohdin sitten tehdä tämän päivän ainoan pakollisen työjutun. :läps: :epäilevä: Onneksi asiaan suhtauduttiin aika ymmärtäväisesti. Ja onneksi homma hoituu vielä maanantaina. Joskin se aiheuttaa sen, että pitää laittaa maanantain aikataulu uusiksi.

Onneksi alkaa viikonloppu. Mä oon (ja mun pää on) niiin levon tarpeessa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 13 Touko 2013 10:40

Mulla alkaa keittää ihan todella yli. Yksi meidän esimiehistä ei vaan osaa a) organisoida perehdytyksiä ja b) käyttäytyä kohteliaasti. Mun yli vaan hypitään ja ilmoitellaan asioita todella ylimalkaisesti. Raivostuttaa, kolmas perehdytys lähes putkeen tänään alkamassa (sen organisointikykyjen puutteesta mulla vaihtui lennosta uusi perehdytys, edellinen perehdytettävä siirtyi vaan toiselle ex-perehdytettävälle), ja mitään tietenkään ei saa uudelle ihmiselle näyttää :viha:

AAAARGHHHH!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 13 Touko 2013 16:16

Olin kehityskeskustelussa. Oli aika lepsu kehityskeskustelu, edellisen työnantajan kanssa tiesi kehityskeskustelun jälkeen olleensa sellaisessa (:pahis:) Sopimukseni loppuu joka tapauksessa heinäkuuhun, ja sen perään työnantaja tarjoaa minulle kahta mahdollista vaihtoehtoista jatkoa:

Vaihtoehto A: Tehdään kymmenen kuukauden työsopimus. Töitä on tasaisesti sama määrä koko ajan.

Vaihtoehto B: Tehdään kuuden kuukauden työsopimus. Töitä on määrällisesti enemmän lyhyemmässä ajassa, ja saisin kuudessa kuukaudessa täsmälleen saman palkan kuin kymmenessä kuukaudessa.

Tavallaan olisi houkutteleva ajatus lyhyempi työsopimus ja sen jälkeen muutaman kuukauden keskittyminen niistä ansaituista rahoista nauttimiseen, mutta taidan tehdä kuitenkin kymmenen kuukauden sopimuksen, kun se näyttää paremmalta myöhemmässä työnhaussa ja muutenkin haluan pidemmän sopimuksen. Silti jotenkin hienoa, että on tällaiset vaihtoehdot olemassa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 15 Touko 2013 14:41

Esimies palasi parin viikon lomaltaan. Sai aikaan pahan mielen noin parissa tunnissa.
Ehkä on itselläkin kehityttävää, mutta ei ole kahteen viikkoon vituttanut olla töissä ja tänään taas vituttaa.

:huoh:


Ajattelin mennä avoimeen yliopistoon opiskelemaan yhtä mielenkiintoista ja täysin eri alaan liittyvää opintokokonaisuutta. Vuoden kestävä opiskelu ja aika paljon rahaa kuitenkin mietityttää. Jaksanko sittenkään motivoida itseäni tarpeeksi? Jos tämä alkuinnostus meneekin ohi hetikohta, kun huomaan, että opiskelu on vaikeaa... :hullu: Taidan kuitenkin. Äiteeltä sain synttärirahaakin, jotka voisin investoida tähän.

Olo on :sekopää:
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 15 Touko 2013 17:42

Irtisanoin itseni. :tilt:

:tipahdus:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron