Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 13 Joulu 2011 18:13

Nugat kirjoitti:
No kai tässä on mukavaa se, että palkka nousee, jos ei muuta. :superhymy:


Ei muuten noussut. :epäilevä: "...mömmömmöö tässä tilanteessa nyt vielä katsellaan keveemmällä kui on töitä mömmmömöö...".
Voi vp-intiaani taas kerran. Mistä helvetistä mä nyt sen motivaation kaivan. :epäilevä:

Vois marista muustakin työhön liittyvästä, mutta tää ketuttaa nyt kaikista enemmän.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 13 Joulu 2011 22:48

Vau Shaana! :superhymy:
Ja Nugat ansaitsee vähän erilaisen hyniön. :paijaus:

Itsellä töikuulumisena voisi sanoa, että ei kiinnosta.
Koulukuulumisena voisi sanoa, että kiinnostaa vielä vähemmän.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Joulu 2011 13:26

Nyt ois se aika kun istuisi alas ja kirjoittaisi opiskeluhommia.
Tässä kirjotan, mutta väärään paikkaan... Pitääkö munkin opetella
käyttämään selain blokkeria?
Enkö osaa ihan itse blokata itseäni töiden ääreen?

Nälkäkin ois...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 13:28

Pvi kirjoitti:Nyt ois se aika kun istuisi alas ja kirjoittaisi opiskeluhommia.
Tässä kirjotan, mutta väärään paikkaan... Pitääkö munkin opetella
käyttämään selain blokkeria?
Enkö osaa ihan itse blokata itseäni töiden ääreen?

Nälkäkin ois...

Ne selainrajoittimet blokkaa liikaa. :norsu:

Mun pitäis kans opetella blokkaamaan ihan itse itseni. :huoh:
Ja tosiaan, nälkäkin tekee tuloaan...
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 14 Joulu 2011 16:02

Nugatille :paijaus:
Been there and still being there.

Täytin juuri jonkun liirumlaarum-itseruoskinta/arvio-lipukkeen, jossa tunnuttiin vaan olevan kiinnostuneita siitä miten hyvin olen "sisäistänyt yrityksen arvot".

Toivottavasti brittiläisen kuivakka huumori on tuntematon tekijä (vastaukset piti antaa kolmannella kotimaisella) siellä vinkutransnitriassa missä nuo läpikäydään. Muutoin voi olla että Smitty joutuu selittelemään mitä tarkoittaa esim. "koen että on henkilökohtainen kunniakysymys minulle yrittää jokapäiväisessä työssäni saavuttaa yrityksen arvot suhteessamme asiakkaaseemme" ja "pyrin kaikin tavoin ja monipuolisesti täyttämään asiakkaan meihin kohdistamat odotukset joka päivä".

Potkuja ja/tai ylennystä odotellessa siis :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 14 Joulu 2011 16:59

1 tentti suoritettu. Vielä on tänä syksynä 2 tenttiä. Lisäksi pitäisi tehdä oppimispäiväkirja, selkkari (6 sivua, englanniksi, 2 muun hlön kanssa) ja selkkarin pohjalta power point -esitys, joka pitää esitellä - englanniksi. Ja hulluinta tässä on se, että ei mua oikeastaan stressaa. Onhan tässä ruhtinaalliset 8 päivää aikaa saada nuo kaikki tehtyä. :pahis:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 17:41

Mikä on selkkari? :riips:

Mulla on työn alla jo tasan kaksi viikkoa myöhässä oleva 8-12-sivuinen kirjoitus aiheesta kulttuuri ja hyvinvointi. Sit on tentti perjantaina, ja sit pitäis tehdä se kommentoitu kirjallisuusluettelo (josta taisin mainita graduketjussa). Tuon kirjallisuusluettelon dedis on tänään, mutta en varmaan pääse aloittamaankaan sitä ennen perjantaita.

Olispa mullakin 8 päivää aikaa. :P

Ei vaan, proffa sanoi, että kirjallisuusluettelon voi palauttaa vielä ensi viikollakin. Ja ensi viikolle mä sen kyllä oikeesti teen valmiiksi, koska mä en halua jättää mitään enempiä enää roikkumaan tammikuulle. (Kolme juttua jätin jo. :friikki: )
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 14 Joulu 2011 17:51

:paijaus: Lyyralle.

Selkkari on työselostus. Sellaisia tehdään ainakin labrakursseilla. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 18:06

Jaa niin teillä on sellasiakin. Ei vaan meillä humanisti-/yhteiskuntatiedepiireissä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 14 Joulu 2011 19:10

:huoh: saisinkin tehdä oppimispäiväkirjoja ja selkkareita (ilmeisesti siinä lähinnä selostetaan mitä joskus aiemmin tuli tehtyä). Järkevän kokoisia tehtäviä eikä jotain ikuisuusprojekteja. :keijo:

Mutta Firefoxille tarkoitettu selainblokkeri Leechblock on mun mielestä kyllä ihan hyvä, siinä voi valita esim. että tiettyjä sivuja saa käyttää esim. 10 minuuttia kahden tunnin aikana, tai sitten voi blokata ne sivut kokonaan vaikka kahdeksi tunniksi. Puhun kahdesta tunnista, koska sitä pidempää harhautumatonta keskittymistä on kai turha kenenkään toivoa. :p

Ai niin ja Nugaa :paijaus:
Ja shaana :superhymy:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 14 Joulu 2011 20:01

Kiitos onnitteluista! :superhymy:
Luulen, että toi on henkilökohtainen, niin en viiti turhaan laittaa salapakettiin.. :superhymy:

Wheeeij neljä tenttiä ja yks suullinen presentaatio tältä viikolta tehty ja vielä joku semionnistumisen tunne niiden kanssa melko heikolla lukemisella.. :sekopää:
Yks käännöstiivistelmä, yks oppimispäiväkirja, yks raportti liikuntatottumuksista & oikeaoppisesta ravinnosta, pari lausetta yhteen tutkimusraporttiin ja yks tentti..
sit ois loma!! Taidan tänäänkin lämmittää saunan ja keskittyä jo lomatunnelmaan virittäytymiseen! :tilt: Tunturissa kuulemma lunta on tullut huuurjasti sitten viime viikon! :täpinä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 20:17

L-S kirjoitti::huoh: saisinkin tehdä oppimispäiväkirjoja ja selkkareita (ilmeisesti siinä lähinnä selostetaan mitä joskus aiemmin tuli tehtyä). Järkevän kokoisia tehtäviä eikä jotain ikuisuusprojekteja. :keijo:

Mutta Firefoxille tarkoitettu selainblokkeri Leechblock on mun mielestä kyllä ihan hyvä, siinä voi valita esim. että tiettyjä sivuja saa käyttää esim. 10 minuuttia kahden tunnin aikana, tai sitten voi blokata ne sivut kokonaan vaikka kahdeksi tunniksi. Puhun kahdesta tunnista, koska sitä pidempää harhautumatonta keskittymistä on kai turha kenenkään toivoa. :p

Mulla on Leechblockin joku kopio nimeltä Nanny for Google Chrome, jossa on myös tuo "saa käyttää 10 min kahden tunnin aikana" -optio, mutta ei se kyllä toimi niin. Oon kokeillut sitä, ja se blokkaa vaan surutta koko päiväksi kaiken. :epäilevä:
Sillä kehittelijätyypillä joka tuon on tehnyt, on blogi, ja oon sieltä yrittänyt kysyä että mitvit teenkö jotain väärin, mutta ei se vastaa. :epäilevä:

Nyt mulla on Chromessa kaikki blokattuna ja kierrän sit tänne firefoxiin aina välillä ilmaroimaan :töktök:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 15 Joulu 2011 13:01

Nördet ymmärtävät miksi tämä on tragikoomista.
Kuulin justiinsa isoilta pojilta kahviossa että heidän asiakkaansa oli pyytänyt ohjelmasta automaattisen asennuspaketin.
Noh, tekivät työtä käskettyä.

Välittömästi jakelun jälkeen tulee ensimmäisenä soitto "ei täällä oo mittään asennupakettia! Täällä o vaan joku exe-paketti ja kun sitä klikkaa niin se ilmoittaa että "aletaan purkaa tiedostoja"! Ei se mittään asenna! "

Eli ehkäpä meilläkään ei ole niin vaikeaa...
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 15 Joulu 2011 14:38

Oikeastaan minulla meneekin aivan loistavasti: Kaupunkisissin blogimerkintä :o:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » To 15 Joulu 2011 20:48

Mr. Smith kirjoitti:Nördet ymmärtävät miksi tämä on tragikoomista.
Kuulin justiinsa isoilta pojilta kahviossa että heidän asiakkaansa oli pyytänyt ohjelmasta automaattisen asennuspaketin.
Noh, tekivät työtä käskettyä.

Välittömästi jakelun jälkeen tulee ensimmäisenä soitto "ei täällä oo mittään asennupakettia! Täällä o vaan joku exe-paketti ja kun sitä klikkaa niin se ilmoittaa että "aletaan purkaa tiedostoja"! Ei se mittään asenna! "

Eli ehkäpä meilläkään ei ole niin vaikeaa...

:rotflmao: :peukut: :rotflmao:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Joulu 2011 21:04

Mulla on huomenna tentti. En oo lukenut yhtään. :superhymy:

Pitäis tässä kai vähitellen aloitella.

:pepsodent:

:aukku:

:gali:

:pahis:

:pöpi:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 16 Joulu 2011 02:09

Kah, mulla oli eilen kaksi. Toiseen lueskelin kurssin luentokalvoja jostain iltakymmenestä aamukolmeen. Sitten silmät kirkkaana ja mieli kerkeänä aamukymmeneksi metsätalolle. :tilt: (eikä varsinaisesti ollut edes kovin tuubainen olo kuitenkaan) Siihen toiseen lukeminen jäi sitäkin vähemmälle. Ensiksi mainittu tuntui menevän oikein hyvin, toinen ei niinkään. Kyllä sen luulisi tosin läpi menevän. Ehkä. Paitsi jos käy paskempi tuuri. :salaliitto:

Voisi kyllä olla uudenvuoden lupauksen paikka, että rupeaisi vähän tunnollisemmaksi-kunnollisemmaksi opiskelijaksi ja vähentäisi yleistä vetkuttelua & mursuilua... :P
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 16 Joulu 2011 10:12

Mä puristin 270 sivua noin kolmeen ja puoleen tuntiin. :pöpi:
Viimeiset 70 meni kyllä jo ihan sumussa, kun kello oli jo sen verran paljon. Pitää tässä vielä vähän katsella noita ja koittaa vaikka piirtää jotain miellekarttaa, että oiskohan sieltä jäänyt mitään mieleen.

Innolla odotan taas, että miten käy.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 16 Joulu 2011 11:17

Mulla oli eilen kaksi tenttiä. Kumpaankaan en lukenut yhtään. Ensimmäinen oli periaatteessa aika helppo, mutta oloni oli niin surkea, etten pystynyt vastaamaan kuin kahteen tehtävään ja poistuin heti kun sai. :bubblesfriikki: Olen nukkunut todella huonosti koko viikon ja eilen se sitten tietysti juuri tentissä kostautui. No, palasin kotiin aikomuksenani lukea toiseen tenttiin. Sainkin ihan hyvin luettua, mutta noin tuntia ennen kuin olisi pitänyt lähteä tenttiin, alkoi väsyttää ihan liikaa. Menin sänkyyn aikomuksenani levätä noin 20 min ja jatkaa sen jälkeen lukemista. Arvaattekin varmaan, miten kävi. Tentti alkoi klo 14, heräsin päiväuniltani klo 15. :pöpi:

Että se niistä tenteistä, tavataan uudestaan tammikuussa uusinnan muodossa. :keijopeukku:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 16 Joulu 2011 14:28

Aina ihmetyttäny ja ihmetyttää muuten vieläkin, että millä tapaa moinen opiskelu hyödyttää sit yhtään ketään? :riips: Oot päivässä lukenu kirjan ja painanu asiat mieleesi että sais tentin jotenkuten läpi, mutta mitä siellä pääkopassa on sit vaikka puolen vuoden kuluttua? Tai edes seuraavalla viikolla? Jos koko tutkinto perustuu väliaikaseen ulkoa opetteluun, niin mikä arvo sillä tutkinnolla sitten lopulta on?
Pätee kyl ihan kaikkeen opiskeluun.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 16 Joulu 2011 16:35

Joskus tulevissa virastotöissäkin on sellainen tilanne, että pitää lukea kasa paperia nopeasti ja truutata siitä raporti tai joku vastaava pikaisessa aikataulussa. Sitähän tossa reenaa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 16 Joulu 2011 20:18

Muistan kun joskus takavuosina eräskin yliopistoprofessori piti meille saarnan, että opiskelkaa kunnolla ja ajatuksella, jos ette halua johonkin virastoon pyörittelemään papereita. Se oli proffalle selkeästi kamalin mahdollinen peikko. :keijo:

Mutta joo, kieltämättä nykymaailmassa tulee paljon vastaan sellaista, että pitäisi nopeasti omaksua jotain, informaatiotulva on valtava ja niin edelleen, joten miksikäs sitäkin ei treenaisi... mutta joo, totta, eihän siitä varmaan pidemmän päälle juuri hyötyä ole.

Mutta psykologisia juttujahan nää pikatenttiinluvut yleensä on. Jostain syystä on joku klikki minkä takia ei ole aiemmin saanut luettua ja sit yrittää edes vähän paikata sitä nin, että pääsee kuitenkin läpi.

Itsehän en moista juurikaan harrastanut :tp: Näin jälkeenpäin ajateltuna ihme, miten tunnollisesti aikoinaan toiminkin. Mutta en mä siltikään niistä yliopistovuosien alkuvuosina tehdyistä kursseista paljoakaan muista. Yksittäisiä asioita on ehkä jäänyt päähän, joten onko sillä sitten väliä onko sen tenttiinluvun tehnyt pikaisesti vai ei. Enemmän olen oppinut silloin kun tietoa on oikeasti pitänyt jäsentää vaikka esseitä kirjoittamalla, mutta ainakin meillä sitä tehtiin perustutkinnon kuluessa yllättävän vähän.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 16 Joulu 2011 20:26

Niin.. En mä tiedä kuinka yksityiskohtaista tietoa mistään teoriakirjasta loppujen lopuksi tarviikaan jäädä päähän.
Yliopistossa, mun kokemusten mukaan, sillä tiedon soveltamisella ja kontekstualisoinnilla on kuitenkin se suurin merkitys. Eihän noista kirjoista mitään konkreettisia taitoja opita, vaan tapoja hahmottaa asioita. Ja kyllä mulla jäi tuosta kirjasta ainakin jotain johonkin pikkuaivoihin muhimaan. Tenttitilanne sinänsä ei opeta yhtikäs mitään, ja sen tarkoituksena on vain osoittaa tentaattorille, että kirja on luettu, ja siitä on jotain omaksuttu.

Enkä mä lähtis tohon Pvi:n tilanteeseenkaan kirjatenttiä vertaamaan. Pvi:n tilanteessa saa kuitenkin varmaan koko ajan luntata niistä papereista, että mitä raporttiinsa kirjoittaa. Tentissä ei yleensä saa kirja olla mukana, vaan asiat pitää muistaa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 16 Joulu 2011 21:53

Meillä on myös tenttejä, joissa saa olla kirja mukana.
Lisäksi on oikeasti hyvä taito osata kirjoittaa aiheesta sujuva teksti. Materiaalien kanssa saattaa ajatuksenkulu katketa oikean luvun etsimisiin ja saattaisi olla joskus parempi ensin kirjoittaa ilman kirjaa ja sitten tarkistaa ja poimia sinne lisää faktaa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 16 Joulu 2011 22:48

Kuolo kirjoitti:Jos koko tutkinto perustuu väliaikaseen ulkoa opetteluun, niin mikä arvo sillä tutkinnolla sitten lopulta on?
Pätee kyl ihan kaikkeen opiskeluun.

Niinpä. Oon huomannu oppineeni työelämässä niiiiiiiiin paljon enemmän kuin koulussa enkä hirveästi ole koulussa opittuja taitoja
työelämässä tarvinnut tai jos oisin tarvinnut, niin ei niitä enää muista. :jaaha:

Mun mielestä pointti on vaan päästä koulusta läpi, että voi sanoa omistavansa tutkintotodistuksen, jonka voimalla (ei niillä arvosanoilla
mitään arvoa ole) saa parempipalkkaisia töitä. Ihan tyhmää mun mielestä!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron