Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 02 Joulu 2015 15:50

Irtisanouduin vihdoin ja viimein 2. työpaikastani. :jami: Nyt ei sitten tarvitse siitäkään enää stressata.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Joulu 2015 21:54

Marski! :o: Sulla on ollut semmoinenkin!

Mun työkokeilun perehdytysjakson toinen päivä takana. Ihan kohtuullisesti menee. Kokemuksesta ja terveydenhuoltoalan sanastosta on yllättäen hyötyä :töktök:
Sain tänään ensimmäisen palautteen, kun ohjaaja sanoi että tekstissä eteen tulleet erikoiskokeet on semmoisia minkä perusteella arvioidaan onko henkilöstä siihen hommaan. Kävi ilmi, että osa ei ikinä opi niitä oikein. No ei kai, kun kyseessä on tutkimus mikä kirjoitetaan isoin ja pienin kirjaimin ja siinä on perässä numeroyhdistelmä. Vähän niinku näin: HlaB25. Tokihan olin tarkistanut sen kirjoitusasun, mutta kuitenkin. Kun ei ilmeisesti ne jotka tohon hommaan hakee ole niin oma-aloitteisia.

Myönnän kyllä että koulutus ja kokemus näkyy myös tekstin sisäistämisessä ja siinä että ei tartte googlata "perusjuttuja". Mun kanssa samassa tilassa on jotain tyyppejä jotka on olleet 6 viikkoa siellä harjoittelussa ja siellä kuulee tosi paljon just sitä kun ohjaajat korjaa noiden kirjoitusasuja. Ehkä mun kouluttautumiset ei siis olekaan ihan turhia :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Joulu 2015 19:05

Joo, oli mulla 2. työ. Tosin työvuorojahan mulla on kyseisen vuokratyöfirman kautta ollut viime vuosina lähinnä kesäisin. :keijo: Edellinen vuoro oli elokuussa. En ole tosin sen jälkeen ollut käytettävissä. :keijo: Että molemmin puolista on ollut epäaktiivisuus vuorojen suhteen. :tilt: Tuli oltua tuolla osa-aikaisena 5,5 vuotta. :O:

Kiva, että on lähtenyt ok:sti sujumaan työkokeilu. :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 07 Joulu 2015 18:14

Pääsen varhaisen tuen keskusteluun, koska mulla on 5 kertaa sairauspoissaoloja viimeisen 12 kk:n aikana :töktök: "yrityksen ohje ei ota kantaa sairausloman aiheeseen eikä kertojen kestoon" , ja keskustelu käydään kaikkien kanssa joilla min. 5 krt ja/tai min. 20 päivää sairauspoissaoloja. Tuntuu järkevältä joutua keskustelemaan esimiehen kanssa mun sairauspoissaoloista, kun esim. niistä kaks kertaa oli samaa poissaoloja mut eri saikkuja kun epäiltiin sillon et jalkapöytä murtunut :töktök:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 07 Joulu 2015 19:41

Joo, toi systeemi on aika järjetön :töktök:
Kävin samankaltaisen keskustelun esimiehen kanssa silloin pari vuotta sitten oltuani muutaman vuoden sairaslomalla :töktök:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 14 Joulu 2015 21:20

Mun työpöytä on täynnä paperipaloja. Artikkelin uudelleenjärjestely ollut käynnissä. Jotenkin mun hahmottamiselle sopii tällainen konkreettinen leikkaa-liimaa(teippaa)-strategia. :virne: :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Joulu 2015 22:43

Jahuu, en ole kuolemanväsynyt.
Aamulla olin, olin myös kipeä, mutta menin silti.
Vaihdettiin työpisteitä ja oltiin mun perehdyttäjän kanssa kahdestaan. Sen mielestä mä olen jouluna perehtynyt tarpeeksi :keijo: (alkuperäinen puhehan on ollut 4-6 viikkoa perehdytystä :P )
Ero viime viikon päiviin on siinä, että söin jugurtin just ennenkö lähdin töistä, en juonut päivän aikana kahvia ja söin 3 klementiiniä. En myöskään syönyt suklaata :lanppu:

Vielä kun sais sen että näkis näytöltä tekstistä omat kirjotusvirheet niin tosi jees. :P
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 15 Joulu 2015 22:09

Tänään selvitettiin ongelmaa nimeltä "liian pieni teksti". Otin ja suurensin näytön resoluutiota niin että näen. Sou not että siitä seuraa vähän enemmän klikkailuja muutoin, mutta tuleepa vähemmän kirjoitusvirheitä.

Tänään tuli ilmi myös eka isompi ongelma. Järjestelmä on vähän urpo. Se antaa tehdä virheitä, mutta ei meinaa antaa korjata niitä.
Olennainen asia tuolla on liittää asia X asian Y:n kanssa yhteen. Lisäksi lääkäri tekee alkutoimenpiteissä klikkailuhommia ja valitsee "valmiiksi" rastit ruutuun. Nyt lääkäri oli valinnut rastin väärään yksikköön ja rastin mikä aiheutti sen että X ei liittynytkään Y:hyn, vaan C:hen. Järjestelmän urpous korostuu siinä miten näiden rastien seuraamuksia ei voi lääkäri nähdä, vaan se tulee esiin tekstiä purkaessa tai ehkä jollekin joka käsittelee niitä tietoja. Käytännössä kuitenkin seuraukset on isommat. Potilasturvallisuus on siinä ja kintaalla ja tulevaisuudessa tulee ainakin valtavan isoja väärinkäsityksiä. Myöhemmin korjaaminen voi olla vielä myös hankalampaa ja vaatia isompaa porukkaa selvittämään sitä.
Sain kyllä positiivista palautetta siitä että kiinnitin huomiota asiaan. Lähinnä olin tarkkasilmäinen a ihmettelin kun asiat eivät nyt olleet niinkuin olisi pitänyt olla. Kaikki tämä yhden rastin vuoksi :keijoei:

Mutta kyllä mä vähän olen siitä ylpeä että bongasin sen. En tiedä olisinko bongannut sitä jollen olisi ollut sen alueen keskellä mikä kiinnostaa mua tosi paljon. Kun kyseessä oli erityisestä aihealueesta kovin paljon poikkeava asia, niin ihmettelin mitä se tekee siellä. Jotain hyötyä siitäkin että olen kiinnostunut siitä yhdestä aihealueesta :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Tammi 2016 15:53

Tänään oli palaveri töistä. Ensi viikolla on uusi. Tulevaisuutta näissä hommissa ei ole, ei edes väliaikaisesti ja työkokeilulle ei haeta jatkoa. Mutta. Selkeästi työkykyä on, mahdollisesti ajateltuna muissa töissä. Semmoisissa, missä ei olisi suoritteiden ja pakotteiden viittaa koko ajan läsnä, vaan voisi tauottaa työtään ilman että se vaikuttaa tulokseen. Täällä on suoritevelvollisuus ja sen laiminlyönti johtaa toimenpiteisiin. Ihan ymmärrettävää siis ettei täällä ole tulevaisuutta :keijo: Plussaa on myös se, että koska kykyä ja ammattitaitoa on, niin talossa on vielä paikkoja mitä ajatella. Kuten ATK-apu :keijo: :tilt: Mr.Smithin viestit it-tuesta rupesivat vilkkumaan silmillä heti ja se semmoinen ”ÄLÄ”-kyltti ilmaantui kanssa sarjakuvamaiseen ajatteluuni. Yritin olla naurahtamatta.
Parastahan tässä on se, että esimiestaho täällä missä nyt olen ei lytännyt minua täysin työntekijänä, eikä pidä työkokeilua epäonnistuneena, vaikka tästä ei minulle nyt irtoakaan työpaikkaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Tammi 2016 16:57

Kibaya kirjoitti:Parastahan tässä on se, että esimiestaho täällä missä nyt olen ei lytännyt minua täysin työntekijänä, eikä pidä työkokeilua epäonnistuneena, vaikka tästä ei minulle nyt irtoakaan työpaikkaa.

Ihana kuulla tämä kuitenkin :D että onnistumisena nähtävissä kokeilu. Millä fiiliksillä itse oot? :hymyhali:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Tammi 2016 17:45

Hirveellä ristiriidalla koska tajusin että oisin käynyt töissä vaikka väkisin, vaikka silti tiedostan että ei mun oo tuolla hyvä. Oon ollut valmis taas vaatimaan iteltäni liikaa. Eli tää on mun kannalta hyvä juttu. Silti joku vanha toimintamalli minussa yrittää väittää että tämä on pettymys. Vaikkei ole. Nyt pitää miettiä ja suunnitella seuraavaa paikkaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 28 Tammi 2016 19:43

Hienoa, että työmahdollisuuksia voisi kuitenkin löytyä vielä muualta. :D Sehän on hyvä, että tässä vaiheessa voidaan tiedostaa, että tuollainen olisi liikaa, ettei tarvitse joutua siihen tilanteeseen, jossa vaatisi itseltään liikaa. :hymyhali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Tammi 2016 19:49

Tiedän että on vaikeaa välillä hyväksyä omat rajat, kunhan vaan oppisi että se ei ole luovuttamista jos toteaa omien rajojen tulevan vastaan (varsinkin kun on kyse fyysistä rajoista). Ainahan voi vaikka aatella, että mihä sanoisi vaikkapa ystävälle jos ystävä olisi samassa tilanteessa?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 05 Helmi 2016 12:56

15,5 työpäivää jäljellä :woohoo: Yritän sitä tässä itselleni toistella kun selän takana tuolla työtoverilla on tänään huono päivä. About 80 % ajasta se on ok, mutta nyt esimerkiksi tänään jokaisesta asiakkaasta on napistava ja tossa kuuluu vittusaatanaa aika lailla. Pyysin jo kerran että joskos vaikka vähän vähempi kiroilisi... :jaaha: Ei muutosta. Sillä on myös jotain ihme asenneongelmia: meillä on olemassa ns tukihenkilö, jolle voi nakittaa tietynlaiset vaikeat caset, ja yritän sille sanoa että esim. toi yks mistä toi kiroilee on todellakin sellainen asia jonka voi pistää eteenpäin, niin EI, pitää itse jatkaa sen kanssa ja huutaa sitä vittusaatanaa :jaaha:

Kaippa tää tästä!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 06 Helmi 2016 00:43

:paijaus:
Noi viimeset päiväthän se on usein vaikea kestää kun tietoisuuteen iskee ettei enää kauhean kauaa enää. Ne muut päivät sitä ei ehkä kiinnitä niin huomiota, kun turruttaa itsensä siitä että jaksaa sitä päivittäin.

Mullakin on ilmoitettavaa.
Sain tänään kuulla että mut irtisanotaan :aukku:
Olen siis maaliskuun alusta vapaa! :keijo:
Mitäs sitä sit. Kirjaimellisesti?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 06 Helmi 2016 15:22

:riips: Kibs, eikö sulle ollutkaan töitä muissa tehtävissä?

Toivottavasti löytyy hommia, joihin voimavarasi riittävät ja joista pidät. :halitus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 06 Helmi 2016 21:37

Oon ollut työkokeilussa tuolla missä nyt oon ja se päättyy helmikuun lopussa, eikä siellä jatkoa ole.
Ja sitten ne totes eilen että työkykyä ei heidän näkemysten mielestä ole riittävästi ja that's it.

Kuulemistilaisuus ja irtisanominen järjestetään myöhemmin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Helmi 2016 17:41

Irtisanomistilaisuuden ilmoitus tuli tänään :keijo:
Samoin työsuojeluvaltuutettu soitteli tänään ja varoitti että on mahdollista että mun irtisanomisajan palkka ei oliskaan velvollista maksaa, vaan että se ois "palanut" mun sairaslomiin. Kiva pieni paniikki iski päälle, koska sehän tarkoittaisi että mulla ei ois tuloja :keijo: Sehän se vasta kivaa oiskin.

Mutta sitten juttelin liittoon ja sieltä se vastapuoli oli sitä mieltä ettei pidä suostua siihen irtisanomiseen, vaan vaatia työnantajalta esittää perusteita ja vaatia niihin selvityksiä. :P
Mun takana onneksi on pääluottamusmies, johon luotan. Nyt pitää vaan selvittää ja setviä noita asioita. :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Helmi 2016 21:18

Tapaaminen pääluottamusmiesten kanssa sovittu :juoni:
Ahdistus vähän lieveni.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Helmi 2016 18:35

Tänäänhän se pätkähti. Ei palkanmaksuvelvollisuutta :epäilevä:
Voin sanoa että lopetin työnteon siihen ja poistuin.
Selvittelin vähän asioita jne ja uskomatonta kuraa kyllä. :ei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 22 Helmi 2016 13:23

Työkaverit ei ymmärrä kun valitan että ei jaksa enempää :töktök: Kuulemma ei oo oikeutta valittaa :töktök: :pepsodent:

Valitan siis tänne :pepsodent:

Motivaatio nolla ja viis päivää jäljellä ja "ne päivät nyt menee vaikka päällään seisoen" yms. Ei mee! :virne: Luulin kyllä että tätä jaksais paremmin, kun tulee pisin tauko töistä ikinä, mut kumman haastavaa tää vaan on.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 22 Helmi 2016 16:09

Se on jännä miten just silloin kun tietää "pääsevänsä" pois on todella vaikea löytää motivaatiota.
En tiedä mikä tsykiolokinen juttu se on, mutta just ne vihoviimeset päivät sen tiedostuksen alla että tulee piiiiitkäää taaauuukooo on ihan yhtä tuskaa. :keijo:
Mutta uskon suhun ja siihen että you can do it!

Mun motivaatio on ihan olematon. Tänään siivosin työkoneen muistilta talteen tärkeät jutut (mm. forden eka ava löytyi! :keijo: ), tulostin talteen parit paperit mitä tartten tällä viikolla noissa paltsuissa ja pari vähän luvattomampaakin paperia. Mm. pyynnön tutkia mun sairauskertomuksen lokitiedot! :epäilevä:

Sitten se on tässä. Palautan avaimen, enkä tule tänne. Tän viikon muut päivät menee sairastaessa ja luottamusmiesten kanssa. Kiitin mun perehdyttäjää näistä kuukausista jne.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 22 Helmi 2016 18:17

Kib :hymyhali: Tsemppiä sun koitokseen siellä ja kiitos tsempeistä :hymyhali: Luvattomille papereille peukku: :peukut:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 24 Helmi 2016 17:14

Kävin puhumassa luottamusmiesten kanssa. Ja työsuojeluvaltuutetun.
Oli aika raskasta.
Haluaisin mennä nukkumaan.
Oli kuitenkin ihan hyödyllistä käydä. Saatiin sovittua linjauksista ja muista jutuista. Nyt pitää tehdä vastine siihen irtisanomiseen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 26 Helmi 2016 09:27

Viime viikko ja maanantai oli pahimmat. Tiistaina tuli aika sellainen hälläväliä-fiilis ja sillä ollaan menty tähän asti. Tänään vika päivä siis :woohoo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron