Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 18 Heinä 2013 21:27

Farmaseutteja koulutetaan yliopistossa, jotta ne osaa repäistä taustapaperia juuri oikeassa suhteessa :virne:

Ei vaan, kai siihen on useita tapoja. Mä itse en kyllä katso muuta kuin että revin sen verran, että lappu pysyy, mutta että poisrepäistessä ei jää asiakkaan nimeä näkyviin (koska kaikissa taloyhtiöissä kuuluu asuvan joku kyylä, joka ihan varmasti on kiinnostunut juuri tämän asiakkaan käyttämistä lääkkeistä ja levittelee tietoa pitkin kyliä). Olen kuullut legendan vanhasta farmaseutista, jolle aikanaan opetettiin niin painokkaasti, ettei pakkauksen tekstejä saa peittää, että se sitten leikkeli niitä etikettejä sanojen pituuden mukaan ja yritti liimailla mahdollisimman tarkasti peittämättä mitään. Voin vain kuvitella, miten kivaa kiireisellä asiakkaalla olisi sitä touhua katsellessa :pepsis:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 18 Heinä 2013 22:00

Mun tekis mieli usein sanoa siinä, että lyö se purkki ja lärpäke kassiin ja turhaa sitä siinä asettelet kun revin sen kuitenkin irti, koska taloyhtiön kyylät.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Heinä 2013 22:03

Mua ei kyllä taloyhtiön kyylät kiinnosta yhtään. Oon kai jotenkin naiivi, mutta en vaan jaksa uskoa, että kukaan sukeltelee noihin jäteastioihin vilkuilemaan, että mitäköhän pillereitä se Lyyrakin nappailee. :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 18 Heinä 2013 22:39

Lyyra kirjoitti:Mua ei kyllä taloyhtiön kyylät kiinnosta yhtään. Oon kai jotenkin naiivi, mutta en vaan jaksa uskoa, että kukaan sukeltelee noihin jäteastioihin vilkuilemaan, että mitäköhän pillereitä se Lyyrakin nappailee. :riips:


:femmat:

En itsekään usko kenenkään talossani tieten tahtoen penkovan roskia. Ja vaikka penkoisikin, niin ei se saamillaan tiedoilla voisi mitään konkreettista haittaa minulle aiheuttaa. Sehän joutuisi siinä samalla myöntää penkoneensa sitäpaitsi. :virne:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 18 Heinä 2013 22:56

Niin että yritä siinä sitten tehdä niin että kaikkia miellyttää :virne:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Heinä 2013 23:03

Kannattaisi varmaan siellä yliopistossa opettaa vähän ajatustenlukutaitoa. :nirppa:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 18 Heinä 2013 23:32

Lyyra kirjoitti:Kannattaisi varmaan siellä yliopistossa opettaa vähän ajatustenlukutaitoa. :nirppa:


Totta, ammattiin valmentavasti ainakin 8 opintoviikon verran. Meinasin joskus jo kirjoittaa e-reseptin hakuohjeet, mutta se sit jäi muuhun kiireeseen. Se olisi alkanut kutakuinkin näin: "Heitä Kela-kortti pöydälle. Älä sano mitään."


Ai niin, nykyäänhän ne taitaa olla opintopisteitä. :munmo:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 22 Heinä 2013 13:12

Taas töissä. :huoh:
Tuntuu kun koskaan olis ees ollut lomalla :huoh:
Kai tää tästä? :huoh:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 22 Heinä 2013 13:26

:paijaus:
Kyllä se siittä suttaantuu.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Heinä 2013 18:16

:helpotus: Huomenna yliopistotyöhön. Ei asiakaspalvelutyötä ainakaan pariin kuukauteen...Mielenterveys kiittää. :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 22 Heinä 2013 18:54

Luin eilen meidän työpaikan lehteä.
Tuli kamala olo.
En halua enää tehdä terveydenhuoltoalalla töitä :epäilevä:
Tätä vahvisti vielä ystävän ja kollegan puhelu, jossa kertoi asioita meiltä töistä. Aloin puhelun jälkeen itkemään ahdistuksesta.
Toivottavasti ette ikinä joudu sinne!

Mutta mitä sitten tekisin? :sori:
En tiedä vieläkään, useamman vuoden pohdintojen jälkeen :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 23 Heinä 2013 11:07

Outolintu kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Kannattaisi varmaan siellä yliopistossa opettaa vähän ajatustenlukutaitoa. :nirppa:


Totta, ammattiin valmentavasti ainakin 8 opintoviikon verran. Meinasin joskus jo kirjoittaa e-reseptin hakuohjeet, mutta se sit jäi muuhun kiireeseen. Se olisi alkanut kutakuinkin näin: "Heitä Kela-kortti pöydälle. Älä sano mitään."

Piti tätä apteekki-keskustelua kommentoimani jo aiemmin, mutta hämmennyin tästä omasta töihin palaamisesta niin :P

Mutta mä oon aina ihan stresseissä jos apteeekissa on liian nopea palvelu, eli että en ehdi kaivaa Kela-korttia ja reseptejäni ennakkoon, vaan vasta siinä farmaseuttia vastapäätä. Ilmeisesti mun ei tarvitse enää huolehtia olevani huono asiakas :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 23 Heinä 2013 20:09

theia kirjoitti: Imeisesti mun ei tarvitse enää huolehtia olevani huono asiakas :virne:


No ei :virne: Mäkin kestän hyvin monenlaista hiihtäjää, kunhan asia tulee selville. Puhisen sitten itsekseni näitä, jotka ei vahingossakaan viitsi yhtään selventää asiaa vaan mulkoilee vaan ja odottaa, että luen ajatuksia :virne: E-reseptin alkuaikoina oli lukemattomasti näitä tapauksia:

A: "Olis verenpainelääkkeet loppu, tarttis saada lisää"
M: "Onkos teillä reseptiä?"
A: "Ei"
M: "Siihen tarttis sen reseptin"
A: "Ei ole reseptiä!! Terveysasemalla sanottiin, että lääkkeen voi vaan hakea apteekista!!!"
M: "Ahaa, teillä on siis sellainen SÄHKÖINEN RESEPTI" ( :pitsläp: )

On näitä vieläkin, mutta nyt olen jo oppinut että "ei ole reseptiä" tarkoittaa lähes aina sähköistä reseptiä. Terveysasemalta juontaa juurensa myös se, että heitetään Kelakortti tiskiin eikä sanota mitään. Katsos kun siellä on sanottu "Menette vain apteekkiin ja näytätte Kelakortin".

Mä olen aina työssäni mukava. (Ja muutenkin :tp: ) Näitä vaan joskus pitää saada purettua :hullu:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 24 Heinä 2013 08:53

Yhdessä mun reittien varrella olevassa apteekissa ei kassaneiti koskaan sano hintaa. :gaah:

(Ja miten niin tämä ketju muka on kaapattu apteekkikeskusteluksi?)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 24 Heinä 2013 14:12

Outolinnulle :paijaus:

Tässä hommassa on myös tullut opittua että ei koskaan pidä sanoa jotain tyyliin "viette vaan koneen huoltoon". Sitten ne vähä-älyiset menevät huollon toimipisteella, heittävät koneen tiskille, sanovat "tästä on jo ilmoitettu teille" / "teillä on varmaan keikka tästä?" ja kävelevät ulos :ei:

Paras on selittää koko prosessi eli menette huoltoon, ilmoitatte nimenne, kerrotte koneen vian ja mainitsette että tästä on huoltopyyntö jo olemassa.
Tuon kun tekee muutaman kymmenen kertaa päivässä, niin alkaa kuulostaa jo rikkinäiseltä gramofonilta.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 24 Heinä 2013 14:34

Laa laa laa. Laa laa laa. Trololololo. Diu dau diu dau. :kops: :friikkipomppu: :bubblesfriikki:

Kiinnostaa kuin kiviä. Joko saa mennä hakemaan verokortin`?
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ke 24 Heinä 2013 17:02

Mr. Smith kirjoitti:
Paras on selittää koko prosessi eli menette huoltoon, ilmoitatte nimenne, kerrotte koneen vian ja mainitsette että tästä on huoltopyyntö jo olemassa.
Tuon kun tekee muutaman kymmenen kertaa päivässä, niin alkaa kuulostaa jo rikkinäiseltä gramofonilta.


Se on varmaan aina tätä, kun on ihmisten kanssa tekemisissä. Jos erehtyy olettamaan, että edes suurin osa olisi varustettu sellaisella ymmärryksellä, ettei se tieto vain maagisesti kulje joka liikkeeseen / jokaiselle henkilölle, niin pettyä saa :virne: Ei, kyllä se on kaikki prosessit selitettävä mahdollisimman tarkkaan ja vielä voi antaa kirjalliset ohjeet mukaan, koska asia kuitenkin unohtuu viimeistään seuraavaan päivään mennessä.

eReseptistä saisi kyllä halutessaan kirjoitettua yhdenlaisen romaanin. En tiedä, onko vika tiedotuksessa vai ihmisissä, mutta ei uskoisi miten vaikeaa se voi vieläkin olla. Taidan kuitenkin säästää teidät enemmältä puhinalta. Palaan asiaan sitten taas kun alkaa oikein keittää :pahis:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 25 Heinä 2013 07:11

Huomisen jälkeen alkaa vihdoin loma. En kyllä halua enää ikinä odottaa näin myöhälle. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 25 Heinä 2013 07:32

Mulla on sama juttu. Toisaalta tykkään pitää kesälomani loppukesästä (ja olen aloittanut joskus viikkoakin myöhemmin), mutta nyt tuntuu, että olisi jotenkin hirveän myöhäinen ajankohta. Ehkä se johtuu siitä, että nyt on ollut niin viileää ja synkähköä. (Ja olisin pyysin alunperin, että olisi alkanut jo tämän viikon alusta :epäilevä: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 25 Heinä 2013 11:07

Minullakin alkaa loma elokuun alussa. Tässä ammatissa se kannattaa, koska silloin asiakkaat palaavat isoina laumoina lomilta ja kaikki on unohdettu ja mikään ei toimi ja mikä tämä uusi juttu on (oli muuten jo ennen kuin lähdit lomille) ja miksi ei vieläkään mikään toimi ja ja ja ja... :blah:

Lisäksi on näitä perheellisiä, joten annan heidän viettää lomansa koululaisten loma-aikaan.
Ja ei kannata aliarvioida sitä kun kaikki muut ovat lusineet lomansa mutta sinä vasta lähdet...tiedän, olen ilkeä :piru:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 25 Heinä 2013 15:58

Joo, täytyy kyllä myöntää että heinäkuu on ollut paria paniikkitilannetta lukuunottamatta (herraisoherroja ei pitäis koskaan päästää lähelle oikeita töitä.. :epäilevä: ) erittäin hiljainen ja helppo. Saanut aika paljon ite keksiä tekemisensä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 25 Heinä 2013 22:57

Mä oon samaa mieltä. Monta vuotta on ollut ihan ok olla heinäkuussa töissä, kun on sen verran rauhallista. Sitäpaitsi kun lähes kaikki muut ovat lomalla, ei tule sitä 50 sähköpostia päivässää. :friikki:

Yksi päivä enää... Lähden muutenkin puolenpäivän jälkeen töistä. :muahaha:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Su 28 Heinä 2013 12:31

Työt alkaa jo kahden viikon päästä. Vastahan mä oon 2 kuukautta lomaillut.. :kauhistunut: :virne:
Kävin perjantaina työkavereiden kanssa terassilla ja nyt on kyllä hyvä fiilis töiden alkamisesta. Meillä on tiedossa huippuhyvä porukka! Saatiin puhuttua myös paljon henk. koht. asioita halki, eikä tarvii sit vatvoa niitä töiden ohessa.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 29 Heinä 2013 10:45

Mä pääsin kouluun! Ammattikorkeeseen opiskelemaan maisemasuunnittelua, eli musta tulisi isona sitten hortonomi.
Kunhan nyt ensin lykkään ainakin vuodella, uskottavasti kahdella heti alkuun aloittamista, mutta on nyt sitten ainakin jotain varalla.

Enkä mä ikinä uskonut pääseväni tuonne, koska sinne piti osata piirtää ja olin jo ihan turhan ylpeä mun varasijasta 7. enkä kyllä uskonut enää siltä pääseväni, mutta toisin näköjään kävi :D
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 29 Heinä 2013 11:06

Vau, hieno juttu Annis! Oikein paljon onnea! :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa