Smithers pääsee oikeisiin töihin
...Kenen kanssa mä nyt manaan asiakkaat ja firman alimpaan helvettiin?
Noh... onnea nyt... kuitenkin...
Eikun oikeasti
Onnea myös Pascalille työpaikasta
Ja myös muille pienistä iloisista työasioista ja paijaus kaikille, joilla menee päin hiivattia.
Kerrottakoon omista kuulumisista, että v-käyrä hipoo taas ihan huippulukemia. Olen todennut sen seuraavan raakaöljyn tynnyrihintaa. En tiedä syy-yhteyttä.
Maanantai aloitti työviikon ihan loistavasti. Pohjustuksena kerrottakoon, että rutiinityöasioita on melkoisesti rästissä, kun on ollut koko ajan jotain "tärkeämpää" tehtävää. Ajattelin, että ehdin tässä jussin alla tehdä, kun asiakkaat kaikkoa lomille ja puhelinrumba ja sähköposti hiljenevät... Juuei. Sain juuri avattua työkoneen ma aamulla, kun puhelin soi. Helsingin kollega kertoi havainneensa pienen erheen koko kevään pusertamassamme projektissa, sen hinnoittelussa. Sellaista pientä, että jos asiakas on normaalisti maksanut tuotteesta 2.000,- euroa, niin nyt hinnaksi tulisi 480.000,- euroa
Ehkä ne ei huomaa...? No, homma on silleesti kiva, että projekti on ollut täysin asiakkaan ehdoilla tehty ja se ei oikein meidän järjestelmään mene. Se on sitten veivaamalla veivattu ja tehty jos jonkin näköisiä ajoja ja excel-härpäkkeitä ja uusia ajoja ja korjailuja etc. Niin jossain noista veivauksista on tullut virhe. Ja TIETENKIN veivaaja jäi perjantaina lomille. Läks vielä ulkomaille, ettei vain saa kiinni. Näin ollen minä ja kollega ollaan nyt 2 täyttä työpäivää nakuteltu YKSITELLEN järjestelmään hintoja ja korjailtu niitä ja veivailtu ja voi vinetto. Perseen perse.
Eniten mua ottaa päästä, että suurin osa tästä extratyöstä johtuu muiden huolimattomuudesta. Joo, virheitä voi sattua, varsinkin tällaisessa puljausjutussa, mutta kun tämä tapahtuu AINA. Joka jumalan kerta joudun paikkailemaan muiden mokia. Olisi nytkin niiiiiiiiiiiin kovaa tehnyt mieli sanoa, että korjatkoon mokat ne, jotka ne on tehnytkin. Se yksi nyt on lomilla joo, mutta muut. Ei vain kyennyt... Mä en halua vasta siihen puheluun (ja mulle se tulisi), kun asiakas ihmettelee puolen millin laskuaan
Ei mee hyvin. Pää on niin sekaisin kaikista numeroista, että kohta tulee oksu.