Kynsiketju

Kynsiketju

ViestiKirjoittaja theia » Ti 28 Tammi 2014 12:46

Kynsiketju!

Lakkaatko? Geelaatko? Vai mitä teet kynsillesi? Teetkö mitään?

Eli tyttömäistä höpinää kynsien lakkauksesta, glittereistä, kaikesta kynsiin liittyvästä! Kuva olis kiva ylläri ;)

Suosituksia? Vinkkejä?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 29 Tammi 2014 13:38

Naturellina ovat olleet mun kynnet nyt jo aika pitkään. Satunnaisesti laitan jotain lakkaa. Yleensä sentään jaksan viilata, jotta eivät sojota mihin tahansa suuntaan.

Ennen lakkailin enempi, mut nykyään tuntuu että on parempaakin tekemistä. :virne: Mulla kestää aina tuntikausia lakata kynnet ja varsinkin, jos teen koristeluja. En osaa kovin kummoisia juttuja mutta erilaisilla tarroilla, kuviolaatoilla ja koristelulakoilla saa helposti kivoja juttuja aikaan. :D

Mulla ei ole koskaan ollut geelejä tai rakennekynsiä tai muutakaan semmoista. Hetkittäin olen kyllä sellaista miettinyt, kun tosiaan olen aika laiska kynsiä laittamaan. Ehkä voisin joskus kokeilla sellasta kovetettavaa lakkaa, joka pysyy kynsissä useamman viikon. Onko joku käyttänyt sellaisia? Pysyykö hyvin ja jos ei pysy, saako poistettua loputkin helposti? En kestä sitä, kun kärjistä lähtee lakat kulumaan. Pakko aina laittaa uusiksi koko kynsi (kaikki kynnet) siinä vaiheessa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 29 Tammi 2014 16:29

Mäkään en nykyään hirveän usein viitsi lakkailla kynsiäni. Lähinnä sen takia, että elikoiden kanssa peuhatessa se lakka tuntuu kuluvan niin nopeasti, että saisi olla koko ajan korjailemassa. Emilian tavoin en kestä, jos lakatussa kynnessä on vähänkään kulumia: jos kerran lakkaan, niiden pitää sitten olla siistit.

Mun kynnet on aika lyhyet, koska kun olen muutaman kerran antanut niiden kasvaa pidemmäksi, olen huomannut että pitkien kynsien kanssa oleminen vaatisi niin paljon harjoittelua, että en viitsi ruveta. Raavin niillä koko ajan itseäni ja koneella kirjoittaessa huidon vahingossa vääriä näppäimiä (mikä on aika iso juttu, kun koko työ on koneella kirjoittamista).

Mitään koruja tms. en ole koskaan kokeillut, vaikka joskus olenkin miettinyt niitä. En ole hirveän hyvä käsistäni, joten en oikein usko että saisin niitä laitettua siististi. Onko ne semmoiset tarrat vaikeita käyttää ja pysyykö ne miten hyvin paikoillaan?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Emilia » To 30 Tammi 2014 21:12

Mä olen käyttänyt sellaisia peruskaupoista (Anttila, Seppälästä ym.) löytyviä kynsitarroja.
"Asennus" on hetken harjoittelun jälkeen melko helppoa, apuna käytän pinsettejä. Tarrakuva kannattaa valita niin, ettei haittaa vaikka olisi hieman vinossa, esim kukka tai tähti tai vastaava. Painelen ensin tarran hyvin paikoilleen ja laitan päälle päällyslakkaa, niin kyllä ne mulla on yleensä ihan hyvin noin viikon pysyneet. Riippuu paljon myös päällyslakan laadusta.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 31 Tammi 2014 12:45

Miks tää on huuhaassa? :riips:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja theia » Pe 31 Tammi 2014 13:30

Kuolo kirjoitti:Miks tää on huuhaassa? :riips:

Eiks kynnet oo huuhaata? :pepsodent: Missä tän sit pitäis olla? :riips:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 31 Tammi 2014 17:00

Onhan kynsien laittaminen nyt vähän huuhaata. :keijo: Vaikkakin kivaa sellaista. :tyttö:

En ole koskaan laitattanut kynsiäni, mutta tykkään kyllä kovasti niitä lakkailla. Tosin aika harvoin moista puuhaa jaksaa harrastaa, kun labrahanskojen käytön takia kynsilakat kuluvat pois alta aikayksikön.

Kynsitarroista olen monesti haaveillut, mutta en ole raaskinut niitä ostaa. Luottokynsilakkoihin kuuluu nykyään Mavalan kynsilakan pikakuivuttaja, jota käytän päällyslakkana. Voin suositella. :peukku: Toimii oikeasti todella hyvin. Yleensä lakkaan kynnet yhdellä värillisellä lakalla (plus aluslakka ja pikakuivuttaja), mutta joskus toki tulee esimerkiksi lakkailtua kahdellakin värillä. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 31 Tammi 2014 20:59

Mun kynnet on ihan hirveät repeilevät tyngät. Jyrsin ja vetelen veitsellä nousevia kynsinauhoja, mutta silti tai siitäkin syystä kynnenpielet ovat jatkuvasti verillä. Lyhyet tekokynnet vois olla ihan jees, mutta en kyllä jaksaisi niitä ylläpitää. Keskityn kauneuspuolessa mieluummin muihin puoliin kuin käsiini. :P
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 05 Helmi 2014 16:21

Laitan mielelläni kynsilakkaa, yleensä aina jonkinlainen lakkaus on kynsissä, vaikka välillä ne pääsevätkin kulumaan. Mitään hirveän monimutkaista en osaa tehdä, mutta jotain vähän yksinkertaisempia juttuja on kiva koettaa. Usein nykyään laitan useampia eri värejä, enkä samaa väriä joka kynteen. Jotain tarroja olen joskus laittanut myös, niitä on melko vaikea asetella, sellaisiin pieniin koristeisiin tarvitsee avuksi ainakin jonkun neulan tms. Kuviolaattoja olisi kiva kokeilla.

Tässä valitettavan epäselvä kuva taannoisesta kynnestä, jonka tein Fordesynttäreille viime keväänä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja L-S » La 08 Helmi 2014 16:39

Mä nyt vähän innostuin ja tilasin sellaisia kuviolaattoja ja leimasimen. Eivät olleet edes kalliita, niin ajattelin kokeilla. :tyttö:

Mutta! Ei näköjään ole helppoa. :keijo: Toistaiseksi olen saanut yhteen (1) kynteen tehtyä jotenkin siistin näköisen kuvion. Useimmiten, jostain kumman syystä jota en tajua, käy niin, että lakka ei edes tartu laatasta leimasimeen. :riips: En tiedä millaisella voimalla ja tekniikalla leimasin pitäisi siihen painaa. Varsinkin leimasimen mukana tullut valkoinen "erikoislakka", jonka pitäisi toimia hyvin, ei yleensä tartu lainkaan. Joillain omilla lakoillani olen saanut jotain jälkeä aikaan.

No, harjoitukset jatkuvat... saa tosin nähdä kuinka kauan jaksan yrittää, jos siistiä jälkeä ei ala syntyä (!). :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Emilia » La 08 Helmi 2014 21:30

Kynsilakanpoistoainetta leimasimeen voi auttaa tohon tarttumisongelmaan.
Lisää vinkkejä esim.: http://charmingnails.blogspot.fi/2009/07/ongelmat-konadin-kaytossa.html mm.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja L-S » Su 09 Helmi 2014 00:28

Kiitos linkkivinkistä! Pitääpä kokeilla tuota seuraavalla kerralla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 10 Helmi 2014 21:20

No nyt voin esitellä kokeilujeni tulosta. :keijo: Theian innoittaman laitoin mustaa ja pinkkiä.
Hieman olisi vielä harjoittelemista tuon kuvion tekemisessä, ja vaikka yritin useampiin kynsiin, kuvio onnistui ainoastaan pariin. Tuokin on vähän sotkuinen. Mutta kynsilakanpoistoainevinkki kyllä auttaa tuon kuvion tarttumisessa vähän.

Mähän en osaa/viitsi askarrella mitään tai tehdä käsitöitä, niin tällainen kynsipuuhastelu on mulle sopivaa käsillä tekemistä... :jaaha:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 10 Helmi 2014 23:00

Jee L-S, hienot! :D

Kiva nähdä kuvia ihmisten kynsistä. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 03 Maalis 2014 21:43

Ostin äskettäin ihanan korallinoranssista kynsilakkaa, ja sain kaupan päällle keijonvärisen minikynsilakan. :superhymy:
Tai ehkä tuo vähän keijoa vaaleampaa on, mutta kuitenkin riittävän samanvärinen.

Kynsileimauskokeilut ovat ylläolevassa kuvassa esiintyvien jälkeen onnistuneet melko huonosti. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja annastindeli » To 22 Touko 2014 13:18

Miä tykkään kyllä laittaa kynsiä. :tilt: Ongelma on vaan se, että omat kynnet on kovin pehmoset ja välillä liuskottuvat, niin eivät lakat kestä kovin hyvin. Mavalan tommonen vahvistajasetti on kyllä hyvä. Siinä on ekaks semmonen valkonen lakka missä on semmosia kuituhitusia, ja toisena semmonen tasottava vaalee punertava lakka. Ja tän kombon päälle sit mitä värilakkaa haluaakin. Tykkään myös koristella, yleensä laitan vaan kärjen eri värillä, tai viistosti eri värejä. Miulla oli semmosia kukkatarroja joskus, ne oli kivoja. Nyt on semmosia timangeja :gay: kans, mut niitä en oo paljon käyttäny.

Sitten kun lakat alkaa olla kuluneet niin yleensä aikani kuluks rapsuttelen ne irti. :pepsodent: Ei varmaan tee hyvää jo valmiiks liuskottuneille kynsille, mutta ärsyttää käyttää kynsilakanpoistoainetta, kun sitten sitä menee paljon ja vanulappuja kans ja koko sormi on värjääntyny lopuks....

Varpaankynsissä on ainakin kesäisin oltava lakkaa, muuten tuntuu että varpaat on ihan alastomat. :hullu: Sormissa ei ole samaa ongelmaa.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Kesä 2014 11:17

Eilen lakkasin itselleni oikein kivat kynnet. Ensin aluslakka. Sitten 2 kerrosta tumman violettia lakkaa ja siihen päälle vielä kirkkaan vaaleanpunaista "halkeilevaa" lakkaa. Päällyslakaksi Mavadry kynsilakan pikakuivuttajaa.

Ihanat, räväkät kynnet! :tyttö: Ja mikä parasta lopputulos on siisti, sillä kynsilakan pikakuivuttaja tekee mitä lukaa. Vajaa tunti sen jälkeen, kun olin kynnet lakannut tein muun muassa salaattia ja tiskasin. Aikaisemmin en olisi edes uskaltanut laittaa noin montaa kerrosta lakkaa, kun ne eivät ikinä kuivuneet ennen kuin olin puolet lakkauksista pilannut sormenjäljin, vekein ja ties miten. Parhaassa tapauksessa lakkaa oli myös vaatteissa. :epäilevä: En siis voi liikaa hehkuttaa. Mavadry. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 26 Kesä 2014 20:21

Mulla on vaihteeksi hirmuinen glitterlakkakuume. :nolo: Olen jo kauan uskotellut itselleni, että en sellaista tarvitse, mutta nyt on kamelin selkä katkeamassa. Valkoinen kynsilakkallani oli mennyt huonoksi, joten nythän olisi sopivasti kynsilakkapussukassa tilaa uudelle lakalle. :jaaha: Niin ja yhden glitterlakan jo omistankin, mutta se soveltuu lähinnä kynsien kärkien lakkaamiseen, sillä sivellin on todella ohut. Nyt kuitenkin pitäisi saada kynnet täyteen glitteriä. :keijoei:

Kerrottakoon vielä, että tämän hetkinen kynsilakkani on tällaista ihan pikkuisen violettiin vivahtavaa neonpinkkiä. :tyttö:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Kesä 2014 10:57

Mun kynnet ei tunnu kasvavan enää kunnolla keväisen geelilakan jälkeen :( Auttaisikohan tähän joku vahvistava lakka tms?

Mä sorruin taas Cesarsshopin valtoihin ja tilailin 3 OPIn Sheer tints -lakkaa ja nimensä takia (ja joo on se siis kiva musta + hileet) Dollish Polish - Things are looking very Grimm -lakan :nolo:

Nyt katoin et siellä on kaikkia kivoja (glitter, vinkvink Marenki :virne: ) Dollish Polish lakkoja ennakkotilattavissa! ...o-ou...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 27 Kesä 2014 11:29

Siitä vaan ostamaan glitter-lakkaa! :keijo:

Mä olen ollut viime aikoina vähän laiskempi laittamaan lakkaa, mutta nyt tein sateenkaarikynnet. :gay: Tai lähinnä sellaiset, että jokainen on eri väriä. Kynsilakkojen ostostakin täytyy pitää taukoa, niitä on liikaa. Mutta joku aika sitten hankin kauniin turkoosinsinisen kesälakan (Mavala).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3967
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Kesä 2014 11:39

Harmi kun mun sateenkaarivärit rajoittuu lähinnä punainen-pinkki-violetti -osastolle, mutta mäkin tänään ajattelin illalla lakata eri väreillä jokaisen kynnen :)
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 27 Kesä 2014 14:33

theia kirjoitti:Nyt katoin et siellä on kaikkia kivoja (glitter, vinkvink Marenki :virne: ) Dollish Polish lakkoja ennakkotilattavissa! ...o-ou...

Joo. Ja itse asiassa tuolta Dollish Polishista löytyy myös suomalaisten kynsibloggaajien suunnittelema lakkasarja The Finnish Blogger collection. (Linkki vie Better nail day -blogiin.) :superhymy: Hinnat on vaan sen verran kovat, että taida jättää väliin ja ostaa jotain suomalaisesta kaupasta perus glitterlakkaa jollain alle 5 €:lla.

Muoks. On siellä näköjään ihan kohtuuhintaisiakin lakkoja. Oli vissiin katsonut jostain väärästä paikasta. :läps:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Kesä 2014 16:13

marenkienkeli kirjoitti:
theia kirjoitti:Nyt katoin et siellä on kaikkia kivoja (glitter, vinkvink Marenki :virne: ) Dollish Polish lakkoja ennakkotilattavissa! ...o-ou...

Joo. Ja itse asiassa tuolta Dollish Polishista löytyy myös suomalaisten kynsibloggaajien suunnittelema lakkasarja The Finnish Blogger collection. (Linkki vie Better nail day -blogiin.) :superhymy: Hinnat on vaan sen verran kovat, että taida jättää väliin ja ostaa jotain suomalaisesta kaupasta perus glitterlakkaa jollain alle 5 €:lla.

Muoks. On siellä näköjään ihan kohtuuhintaisiakin lakkoja. Oli vissiin katsonut jostain väärästä paikasta. :läps:

Joo noita just tarkoitin :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3420
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja Emilia » La 28 Kesä 2014 09:44

Oonko ainut, jonka mielestä 15 euroa kynsilakasta on ihan törkeesti? :hullu: Onhan ne OPIt ja Essiet kauhean hyviä lakkoja (tai no, Essien lakkoja en ole edes käyttänyt itse, joten kuulopuheen perusteella) mutta tuntuu silti kohtuuttoman hintaselta.

Kynsilakat on siitä hassu pihistelyn kohde itselleni, että nehän kestää hyvällä pidolla jopa vuosia, joten siinä mielessä luulisi olevan helppoa pistää hieman enempi rahaa yhteen purkkiin. Mutta kun ei pysty. :virne: En edes osta kauhean usein kynsilakkoja, koska niitä on jo kaappi täysi mutta aiemminkin tyydyin halpismerkkeihin, Lumenen pikkulakkoihin, Dependiin (tosi hyvä hintalaatusuhde!), Mavalaan ja satunnaisiin Seppälä/HM-kokeiluihin (yleensä huonoja). Alle kympillä kuitenkin ostan aina omat lakkani. Ihan ne halvimmat, kolmen euron lakat ei kannata, mutta yleensä mulla ainakin pysyy ihan yhtä hyvin tai huonosti lakka, joka on maksanut sen 5 euroa tai 15, joten en näe edes tarpeelliseksi panostaa lakkoihin kauheasti.

Tahtoisin ostaa sitä OPIn Nail Envy kynnenvahvistajaa mutten pysty. Se maksaa joka paikassa noin 25 euroa! :isosilmä: Onneksi tällä hetkellä ei olekaan tarvetta vahvistajalle, koska on kynnet ja hiuksetkin aivan superhyvässä kuosissa. Syytän masumonsterihormoneja. :sydän:

Mikä teillä muilla on kynsilakoissa hintakipuraja vai onko niitä?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynsiketju

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 28 Kesä 2014 14:01

Kyllä lakassa pitää olla jotain todella erityistä, että siitä yli 5 € maksaisin. Esimerkiksi Rimmelin 60 seconds lakkoja mulla on kolmea eri väriä ja olen kyllä tykännyt. Levittyvät hyvin ja tasaisesti. Tosin en tykkää uusimman lakan normaalia leveämmästä sutiosasta. Jotenkin sillä lakkaaminen on kömpelöä.

Mavadry kynsilakan pikakuivuttajakin oli mulle jo todella kovan hintainen (reilu 10 €), mutta olen erittäin tyytyväinen, että pyysin sen joululahjaksi.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Seuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron